|
Právě je 555 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116582444 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Re: Co by mi řekl Kristovec, kdyby mě chtěl získat k víře? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 03. září 2012 @ 08:25:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."a nevědí tak do jakého jména že se má křtít."...
Kristus říká zcela jasně, jakým způsobem máme křtít (Mt 28,19).
O tomto přece nemohou být žádné pochyby.
..." ekvilibristiky ohledně křtu jako "spasení pro tento život, pro tento svět". "...
Zase překrucuješ smysl. Původně to přece bylo myšleno jako "spasení i pro tento život, i pro tento svět." Je přece jasné, že křest je nesmazatelné znamení Bohem už jednou provždy uznaného dítěte. Bůh své slovo nikdy nebere zpět.
Křesťan tedy má možnost (díky pokristění ve křtu, díky tomuto spasení Kristem, žít nadále svůj život v intenzivním přátelství s Bohem jako už jeho dítě a jím prožitý pozemský život se tak stává už jaksi počátkem života věčného. Sice zatím v pozemské nedokonalé podobě (s určitými omezeními, plynoucími z přetrvávající náklonnosti ke hříchu), avšak v principu je to už život s Bohem, jako ten dokonalý na věčnosti (1 Kor 13,10).
U každého křesťana bez výjimky však také stále přetrvává i nebezpečí odpadnutí od Boha.
Stále je zde Boží podmínka - vytrvat v dobrém až do konce života. I kdybys žil celičký život svatě a před smrtí zhřešil hříchem ke smrti, ze kterého bys neučinil pokání, ztratil bys svou celou věčnost s Bohem, ztratil bys věčné spasení.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Co by mi řekl Kristovec, kdyby mě chtěl získat k víře? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 03. září 2012 @ 22:30:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Zase překrucuješ smysl. Původně to přece bylo myšleno jako "spasení i pro tento život, i pro tento svět." Je přece jasné, že křest je nesmazatelné znamení Bohem už jednou provždy uznaného dítěte. Bůh své slovo nikdy nebere zpět.
Oko, kdysi jsem ti vysvětloval, že je jen jedno spasení, spasení pro věčný život. A ty jsi na to obvykle psal: "Nerozlišujete podobu věčné spásy (života s Bohem v nebi, v neustálém patření na Boží tvář) od spasení Kristem už pro tento život pozemský."
A to opravdu nerozlišujeme. Ježíš nás spasil pro věčný život od tohoto světa, od
tohoto věku, žádné jiné spasení nemáme. Pokud se tedy shodneme i na
tomto, dobrý výsledek diskuze a pak jsem tě špatně pochopil.
I kdybys žil celičký život svatě a před smrtí
zhřešil hříchem ke smrti, ze kterého bys neučinil pokání, ztratil bys
svou celou věčnost s Bohem, ztratil bys věčné spasení.
Aha. Tvoje oblíbené téma.
Oko, proč se zabýváš mojí situací? Už ses někdy zamyslel nad tou teologií Smrti a nad sebou a svojí situací?
Komu patří tvůj život? Kdo o něm rozhoduje? Kdo v něm bude mít poslední slovo?
Ty se svojí zpropadenou svobodou hřešit?
Jednou si řekneš: Dost bylo života a hříchu, teď se vyzpovídám budu v milosti posvěcující a pak zemřu a půjdu do pekla?
Nebo o tvém životě rozhoduje Náhoda?
Jednou někde náhodou budeš, náhodou ti selže srdce, náhodiu tam nebude doktor a náhodou nebudeš vyzpovídaný z těžkého a náhodou skončíš v pekle?
Komu patří tvůj život? Kdo o něm rozhoduje?
Ten, kdo o něm rozhoduje, oko, rozhodne i o tom, kdy umřeš.
Pokud jde o mne: Kdybych byl ve hříchu ke smrti, byl bych mrtvý v hříchu a to spasení, které nám Bůh dal bych nevyužil.
To máš pravdu.
Často tu o tom píšu.
Ale já už nejsem před Smrtí ve hříchu ke smrti, oko, už jsem učinil pokání a obrátil se k Bohu, vydal mu svůj život. Mému životu nevládne ani Smrt, ani hřích ke Smrti, ani okamžik Smrti, ani Náhoda, ani ďábel či jiný otrok hříchu.
O mém životě rozhoduje Ježíš, protože Ježíši můj život patří.
Ježíš zvítězil nad Hříchem i nad smrtí a své vítězství daroval nám.
Ale to už jsem ti vysvětloval.
Pokud o tvém životě rozhoduje okamžik Smrti, máš to špatné. Jednou ten Okamžik Smrti jistě přijde a jestli budeš u toho, není ti co závidět.
Kdybys svůj život vydal Ježíši, spolehnul se na něj a jeho okamžik, nemusel by ses tolik spoléhat na okamžik Smrti. I kdybys celičký život žil jako ten mizera, co za svoje vraždy visel na kříži vedle Ježíše, oko, nebo jako ta Magdalena co byla prostitutkou či čím se spoustou démonů, Ježíš by tě dokázal zachránit.
On je totiž záchranář profesionál. Není amatér.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Co by mi řekl Kristovec, kdyby mě chtěl získat k víře? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 04. září 2012 @ 08:29:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Jednou někde náhodou budeš, náhodou ti selže srdce,
náhodiu tam nebude doktor a náhodou nebudeš vyzpovídaný z těžkého a
náhodou skončíš v pekle?"...
Na náhody nevěřím. To Bůh má ve své moci veškeré dění v našem světě. Dopouští, ale neopouští. Nalomenou třtinu nedolomí, doutnající knot neuhasí.
Spasení může být ve tvém životě celá řada. Každá záchrana od smrti je ve smyslu spasení.
Když jsi v hříchu ke smrti, spasením pro tebe je pokání z tohoto hříchu a vyznání Bohu i církvi.
Proto i odpuštění hříchů ve křtu je spasením Kristem. Z milosti, bez našich zásluh.
..."Ježíš nás spasil pro věčný život od tohoto světa, od
tohoto věku, žádné jiné spasení nemáme."...
Proto také tvrdím, že žiješ v herezi a že jsi na tom velice špatně. Proč apoštol Pavel jednou mluví o spasení pro křesťany v čase minulém: (Ř 8,22-25) Víme přece, že všechno stvoření až dosud společně sténá a
pracuje k porodu.
A nejen ono, ale i my, kteří máme prvotiny Ducha, i my sami
v sobě sténáme, zatímco očekáváme přijetí za syny, to jest
vykoupení svého těla.
Byli jsme totiž spaseni nadějí. Avšak naděje, která je
zjevná, není naděje. (Vždyť proč by někdo doufal v to, co
vidí?)
Doufáme-li však v to, co nevidíme, pak to vytrvale
očekáváme.
Jindy v čase přítomném:
(Ef 2,8-9) Neboť jste spaseni milostí skrze víru, a to není z vás - je
to Boží dar,
ne na základě skutků, aby se nikdo nemohl chlubit. A jindy zas v čase budoucím? (Žd 9,28) tak byl i Kristus jednou obětován, aby vzal na sebe hříchy
mnohých, a těm, kdo ho očekávají, se podruhé ukáže bez hříchu,
aby je spasil.
Když už jsi jednou spasen a očekáváš Krista, jak by tě mohl spasit znovu, když říkáš, že je jen jedno spasení ??? Cožpak sám nevidíš, jaké hněteš nesmysly?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co by mi řekl Kristovec, kdyby mě chtěl získat k víře? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 04. září 2012 @ 10:02:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jsem rád, že na náhody nevěříš. To je dobře. Nevím, jestli si uvědomuješ, že ty sám si nemůžeš rozhodnout kdy a jak zemřeš, že to rozhoduje někdo jiný než ty. Snad se tedy logicky zamyslíš nad tím, kdo rozhoduje o tvém životě: Jestli je to Smrt a její okamžik, tvoje zpropadená svoboda nebo ještě někdo jiný.
Jestli opravdu věříš na okamžik Smrti a jeho moc, pak o tvém životě rozhodne ten, kdo rozhoduje o tom, kdy zemřeš. Když ten dotyčný rozhodne, že zemřeš v milosti posvěcující, máš to dobré. Když rozhodne, že zemřeš v těžkém hříchu, mrtvý v hříchu, máš to fakt blbé.
Pokud jde o křesťanská písma, tak proroci, Ježíš i apoštolové mluví o jediné záchraně: to je záchrana v Ježíši Kristu. Nebylo nám, lidem, dané od Boha jiné jméno k záchraně.
Jen někteří to jméno zatím nepoznali.
|
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co by mi řekl Kristovec, kdyby mě chtěl získat k víře (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 05. září 2012 @ 08:58:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, já jsem si tvé otázky všiml.
A zajímá tě odpověď? Přečteš si jí, když ti jí napíšu a budeš se snažit jí pochopit?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co by mi řekl Kristovec, kdyby mě chtěl získat k víře (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 05. září 2012 @ 08:58:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Stále se vyhýbáš tomu zamyšlení nad teologií Smrti a jejího okamžiku.
Jako by to bylo bolavé místo tvého života, bolavý vřed. Kdykoliv píšu o spasení
v Ježíši, vytáhneš okamžik smrti a vlastní vytrvalost.
Apeluji na tvoji logiku.
Už ses nad tím někdy zamyslel?
Kdo rozhoduje o tvém životě?
Jestli věříš na Okamžik Smrti a to, že když se ti zrovna povede vyzpovídat před tím Okamžikem,
uvědomuješ si, že ten, kdo rozhoduje o okamžiku smrti tvého těla, rozhoduje o tvojí věčnosti?
Kdybys žil svou vlastní vytrvalostí a rozhodováním ve své svobodě hřešit zcela vytrvale bez hříchu
ke smrti od teď až do smrti, pak bys o svém věčném životě podle své teologie rozhodoval sám.
Jestli občas zhřešíš ke smrti, pak je otázka, v jakém okamžiku zemřeš.
Kdo o tom rozhodne?
ŘK obvykle spoléhají na Marii a mají mnoho zaslíbení různých zjevení andělů světla,
že když budou dělat to a to (nosit nějakou magickou pomůcku), zemřou v milosti posvěcující.
Na co spoléháš ty?
Sám na sebe a vou vytrvalost? Už žiješ bez hříchu ke smrti?
Kdo rozhodne o tvém životě?
Jestli to bude Smrt, oko, tak Smrt je Boží nepřítel, nebude rozhodovat ve tvůj prospěch.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co by mi řekl Kristovec, kdyby mě chtěl získat k (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 06. září 2012 @ 21:25:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bůh je dárcem života a Bůh je také svrchovaným vládcem nad smrtí.
Protože mě miluje (jak si ani nedovedu představit) vybere okamžik mé smrti dobře - k mému prospěchu.
Tvá "teologie smrti" (čekání na smrt) je tedy naprosto převrácenou.
Třeba žít takovým způsobem, abychom mohli kdykoli klidně zemřít. Žít v milosti posvěcující, bez těžkého hříchu. Ale to nedokážeme bez pravidelné duševní "hygieny", bez pravidelného očišťování se z hříchů. Náklad všedních hříchů totiž u každého narůstá a člověk postupně otupí. Zvyká si na hřích. Zvrácené myšlení se nakonec projeví i skutkem hříchu těžkého.
..."Smrt je Boží nepřítel"...
Smrt není osoba se schopností nenávidět. Jak může být nepřítelem? Smrt je následek lidského hříchu a postihuje člověka. Nikoli Boha. Smrt je realita našich věcí. Spasení věčné tuto realitu změní - a ani hřích, ani smrt pak už nebude.
Svou předešlou otázkou poukazuji na nedostatek logiky u tvého tvrzení, že spasení je jen jedno.
.Když už jsi jednou spasen a očekáváš Krista, jak by tě mohl spasit znovu, když říkáš, že je jen jedno spasení ???
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co by mi řekl Kristovec, kdyby mě chtěl získa (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 08. září 2012 @ 00:18:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Bůh je dárcem života a Bůh je také svrchovaným vládcem nad smrtí. Protože mě miluje (jak si ani nedovedu představit) vybere okamžik mé smrti dobře - k mému prospěchu.
Jak si můžeš být tak jistý, oko? Tvoji sebejistotu bych chtěl mít. ;-)
Tak jsme se snad konečně dostali k jádru věci. Jsem rád, že se shodneme, že teologie Hodiny smrti je tedy naprosto převrácená.
O tom, kdy člověk umře nerozhodne člověk sám. Pokud tedy není sebevrah. A ani tehdy to rozhodnutí nemusí mít konečnu platnost. Člověk neumírá Náhle ani Náhodně. Zvlášť ne člověk, jehož život patří Bohu. Bůh rozhoduje o tom, jak dlouho tu bude ten který člověk na světě.
Je třeba žít tak, aby člověk mohl kdykoliv umřít. A to nejde bez Ježíše Krista, který všechny naše hříchy, celý ten dlouhý seznam, co svědčil proti nám, vynesl na kříž. Bez toho, že by člověk ten náklad vložil na Ježíše, svěřil svůj život Ježíši. Bez toho, že by Ježíše a jeho život přijal.
Když už jsi jednou spasen a očekáváš Krista, jak by tě mohl spasit znovu, když říkáš, že je jen jedno spasení ???
A zajímá tě odpověď, přečteš si jí, budeš se jí snažit pochopit? Nebo jen-tak reješ? (Už jsem ti na to několikrát odpovídal a připadá mi zbytečné to dělat znovu)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co by mi řekl Kristovec, kdyby mě chtěl z (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 09. září 2012 @ 11:53:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jistěže mě zajímá odpověď, protože by popřela zákony logiky.
Koho by to nezajímalo?
Pokud jsi na to už někdy odpověděl, zřejmě tak složitě, že jsem to nepochopil.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co by mi řekl Kristovec, kdyby mě cht (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 09. září 2012 @ 12:32:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko ty, zastáváš/zastával teologii smrti? Co to má být? Mám takový dojem, že ti to Cizinec připisuje ale raději bych věděl či se v tom pletu. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co by mi řekl Kristovec, kdyby mě (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 10. září 2012 @ 08:43:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já žádnou "teologii smrti" nezastávám.
Nikde nenajdeš v mých příspěvcích nic takového. To se mi jen úporně snaží podsouvat Toník. I přes veškeré mé vysvětlování a odmítání čehosi takového.
Z pohledu jeho virtuálního světa to on tak možná vidí (nebo chce vidět).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co by mi řekl Kristovec, kdyb (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pondělí, 10. září 2012 @ 19:31:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Děkují za odpověď. Přišlo mi to divné, že bys takovou teologii zastával a přitom i ve svých příspěvcích nezmínil. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co by mi řekl Kristovec, kdyb (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 11. září 2012 @ 08:34:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj oko.
Aby nebyl zmatek v pojmech.
Když jsme byli v ŘKC, věřili jsme, že když umřeme v tzv. "všedním" hříchu a ne v "těžkém" hříchu, půjdeme do očistce. Když umřeme v těžkém hříchu, půjdeme do pekla. Trochu se to ještě komplikovalo o odpustky.
O tom, kde budeme na věčnosti měla tedy rozhodnout "hodina smrti". Modlili jsme se za "šťastnou smrt", báli jsme se náhlé smrti, aby smrt nepřišla náhle tak, že bychom bylio nevyzpovídaní, věřili na různé klamné sliby kdekoho že když budeme "dělat to či to" bude naše smrt dobrá. Doufali jsme, že se za nás Marie v hodině smrti přimluví.
Tomu tedy říkám "teologie hodiny smrti" či "teologie okamžiku smrti".
Ve tvých příspěvcích byl častokrát náznak téhož, čemu jsme věřili my. Pokud tomu nevěříš a věříš, že Bůh je milující Bůh a má pod kontrolou každý okamžik života a rozhodne o něm dobře (jak jsi to moc hezky napsal) tak máme stejnou víru.
To je to, co ti celou dobu píšu a v čem jsme se nějak nemohli shodnout: O našem věčném životě rozhoduje Bůh. Náš život je tedy v dobrých rukou, Bohu věříme, proto na Boha spoléháme a proto si můžeme být jisti, že dopadne dobře.
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co by mi řekl Kristovec, (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 13. září 2012 @ 08:32:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak aby nebyl zmatek v pojmech:
My, co jsme v ŘKC, se usilujeme žít tak, abychom se varovali těžkého hříchu (taky pro to, že neznáme hodinu své smrti a on je skutečně i hřích ke smrti, ale hlavně už proto, abychom nezarmoutili (neurazili) Boha a nepošlapali náš vztah k němu. Protože každým takovým hříchem říká člověk Bohu: "Nemám tě rád, jsi mi lhostejný". A my chceme prožívat své životy v lásce. Spolu s Bohem i bližními. Hřích ke smrti takovýto stav zcela vylučuje. Je opakem.
..."Tomu tedy říkám "teologie hodiny smrti" či "teologie okamžiku smrti". "...
Bylo by pro tebe užitečné si pročíst podobenství o deseti panách, z nichž pět nebylo připravených v okamžiku příchodu ženicha vejít na svatbu - a dveře byly pro ně pak už uzavřeny.
V okamžiku naší smrti přichází "ženich" a nyní bude rozhodovat tvůj okamžitý stav v hodině smrti - budeš mít v zásobě dostatek oleje ke svícení?
A toto je teologie Kristova!
Bůh nás i v Písmu varuje na mnohých místech, abychom v hodinu smrti nás nenalezl nepřipraveny.
I toto je varováním před okamžikem naší smrti. Toto podobenství hovoří právě o kamžiku naší smrti:
(Mt 24,43-51) Vězte však, že kdyby hospodář věděl, ve kterou noční dobu
přijde zloděj, bděl by a nenechal by ho prokopat se do jeho
domu.
Proto i vy buďte připraveni, neboť Syn člověka přijde v
hodinu, o které netušíte."
"Kdo je tedy ten věrný a moudrý služebník, kterého jeho pán
ustanovil nad svým služebnictvem, aby jim dával pokrm v
patřičný čas?
Blaze tomu služebníku, kterého jeho pán při příchodu
zastihne, že tak jedná.
Amen, říkám vám, že ho ustanoví nad vším svým majetkem.
Kdyby si však ten zlý služebník v srdci řekl: 'Můj pán mešká
se svým příchodem,'
a začal by bít své spoluslužebníky a jíst a pít s opilci,
tehdy přijde pán toho služebníka v den, kdy to nečeká, a v
hodinu, kterou nezná,
a oddělí ho a určí mu díl s pokrytci. Tam bude pláč a
skřípění zubů." Bůh má jistě pod kontrolou každý okamžik našeho života. Ale nepleť si to, on s námi nijak nemanipuluje. O našem osudu nechává rozhodovat nás samé. Když my sami se budeme usilovat "mít olej v zásobě" - Bůh nám v tom pomůže, v tomto máme dokonce jistotu. Pokud se však ve své svobodě zachováme sobecky, jako ten zlý služebník, Pán z nás nebude násilím činit nějakým zázrakem služebníka dobrého. Věrnost není kouzlo a čáry, ale volba srdce ve svobodě vlastního rozhodnutí. Bez jakékoli manipulace ze strany Boha! Našeho srdce, které má schopnost jak hostit Boha, tak být zdrojem toho nejhoršího zla. Zcela podle volby každého z nás. Všechny ty vnitřní boje člověka (jak je popisuje třeba apoštol Pavel ve druhé části kapitoly Ř 7) jsou právě jenom o tomto.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co by mi řekl Kristov (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 14. září 2012 @ 23:54:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Oko, takže věříš na "hodinu smrti", na "okamžik smrti", "šťastnou smrt", na "okamžitý stav v hodině smrti" a na to, že hodina smrti rozhoduje o věčnosti, jak to učili nás?
Pokud ano, jsem rád, že jsi to přiznal. Pokud ne, jen dobře.
To je učení, kterému římám "teologie hodiny smrti", abychom se shodli v pojmech.
Já tomu nevěřím. Nechci hrát ruskou ruletu o můj život, ten Boží dar.
O mém životě nerozhoduje ani hodina smrti, ani nic jiného Smrti, ale rozhoduje o něm Ježíš. On rozhodne, kdy zemřu, ne já. Já jsem rozhodl o tom, že žiji pro něj - to je to, co jsem mohl rozhodnout. Kdy zemřu, to rozhodnout nemohu, o tom nerozhoduji.
Podle mne je velmi pošetilá situace lidí spoléhajících na hodinu srmti a svou vytrvalost.
Vložit svůj život do rukou své vytrvalosti a do toho, že bude člověk zrovna připraven na hodinu smrti? To snad mohou udělat ti silní, sebejistí, kteří věří všechno správně, nikdy se nespletli, nidky nezhřešili a prot mohou poučovat druhé.
Pro nás slabé je tu živt v Ježíši Kristu, nsašem zachránci, který nás nikdy neopustí a nikdy se nás nezřekne. Který nám daroval abychom mu sloužili po všechny dny života.
Jistě věřím tomu, že vás Bůh nezmanipuluje, v tomhle máme pohled stejný. Nechá vás rozhodovat. Snad to rozhodnutí do hodiny smrti stihnete, oko. Abyste už neměli srdce, které má schopnost být zdrojem toho nejhoršího zla, ale abyste od Boha přijali ten Boží dar v Ježíši.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co by mi řekl Kristovec, kdyby mě chtěl z (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 11. září 2012 @ 08:34:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj oko.
Jsem rád, že jsme se shodli na tom, kdo rozhoduje o lidském životě, alespoň jedna logická věc.
Když už jsi jednou spasen a očekáváš Krista, jak by tě mohl spasit znovu, když říkáš, že je jen jedno spasení ???
Teď k záchraně od hříchu a smrti. Asi mé vysvětlení bylo moc složité, tak to zkusím ještě jednou. Vím, že je to pro tebe těžké pochopit.
Bůh stvořil člověka. Stvořil ho jako dobrého. Ale do světa přišel hřích a skrze hřích smrt. Život člověka se pokazil, narušil hříchem, více či méně, obvykle více.
Běh dějin je pak lineární: Na začátku stvoření, na konci času bude zůčtování, soud. Soudit se bude celý život člověka, všechno, co člověk na světě udělal. Odplatou za hřích bude smrt.
Bůh to viděl a poslal na svět svého jednorozeného syna, Ježíše Krista. On vzal na sebe náš hřích a jeho následky: Smrt. Celý seznam hříchů a prokletí, který svědčil proti nám, Bůh vynesl s Ježíšem na kříž. A Ježíš zemřel, byl pohřben. Ale Smrt ho neudržela: Třetího dne vstal z mrtvých.
Ježíš pak neumíral sám za sebe, ale umíral za nás. Když v ten den bojoval na kříži, nezachraňoval svůj vlastní život, ale zachraňoval náš život, nebojoval za sebe, ale bojoval za nás. A protože je dobrý záchranář, ten boj vyhrál a ta záchrana se povedla, Smrt nezvítězila a Ježíš nás zachránil.
Ježíš, ten soudce na posledním soudu, nás tedy zachránil od hříchu, soudu za ten hřích a od smrti.
Až se jednou naplní čas a přijde ten den, kdy budou vzkříšeni mrtví na soud, před tím budou vzkříšeni živí a půjdou spolu s Kristem, který je zachránil.
Ježíše tedy očekáváme ne jako soudce, ve strachu, ale jako záchranáře, který zachránil náš život.
Je to moc složité, nelogické a nepochopitelné, nebo to lze pochopit?
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co by mi řekl Kristovec, kdyby mě chtěl získa (Skóre: 1) Vložil: vlastik v Neděle, 09. září 2012 @ 15:39:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | (Smrt) ----- Jak může být nepřítelem? -----
Smrt je oko,opravdu Boží nepřítel...a
1. Janův 3:14 | My víme, že jsme přešli ze smrti do života, protože milujeme své bratry. Kdo nemiluje, zůstává ve smrti.
Žel,projevuješ se zde stále jako milovník smrti ,tedy, jako Boží oponent a nepřítel; Vidím že i Kjubík se o Tebe bojí ,zda-li jsi TY opravdu přešel ze smrti do života...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co by mi řekl Kristovec, kdyby mě chtěl z (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 09. září 2012 @ 23:34:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vlastíku, prosím netahej mne kde nejsem. A obavám se, že o oku křivě svědčíš, ale žel je to zde na denní pořádku "si za ukázat na katolíky." |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co by mi řekl Kristovec, kdyby mě chtěl z (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 10. září 2012 @ 08:48:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Smrt je oko,opravdu Boží nepřítel"...
Nepřítelem snad může být jenom osoba. Smrt není osoba.
Smrt je skutečnost věcí jako následek hříchu lidí. Existence smrti souvisí s existencí hříchu.
Pohřbít smrt znamená pohřbít následky hříchů, zlikvidovat hřích.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co by mi řekl Kristovec, kdyby mě cht (Skóre: 1) Vložil: vlastik v Pondělí, 10. září 2012 @ 09:34:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pro Kjubika,nejde mi o to ukázovat na katolíky. Pro oko, 1K 15,26 Jako poslední nepřítel bude přemožena smrt
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co by mi řekl Kristovec, kdyby mě (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 10. září 2012 @ 13:29:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, vždyť o tomto mluvím!
Smrt vládne nad prachem věřících. Smrt není osoba, ale důsledek hříchu.
Smrt je povaha věcí daných Bohem (Gn 2,17).
Smrt není nepřítelem Boha (Bůh je nesmrtelný), ale nepřítelem člověka. Tento důsledek hříchu vzal Kristus (narodil se jako člověk) na sebe a zvítězil nad smrtí (nad důsledky hříchů).
Na sobě tedy Kristus smrt přemohl, protože vstal z mrtvých. Ale jeho vítězství by nebylo jaksi úplné, kdyby ji nepřemohl i u svých věřících a nevzkřísil také je.
Vzkříšení tedy ruší následky lidských vin, vzkříšení ruší smrt (povahu věcí nepřátelských člověku).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Co by mi řekl Kristovec, kdyby mě chtěl získat k víře? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 04. září 2012 @ 08:40:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Pokud o tvém životě rozhoduje okamžik Smrti, máš to špatné."...
O mém věčném životě rozhoduje moje dnešní směrování, každý okamžik mého života. Jsem na cestě, která skončí okamžikem smrti mého těla. Jen v tom je smrt významná, že je koncem této životní pouti, je tečkou za tím vším, co jsme udělali dobrého i zlého. Po smrti už nic nejde změnit a napravit - před smrtí ještě ano.
Smrt těla, i přes veškeré tvé zlehčování, je jistě významným mezníkem každého z nás. Je to také setkání tváří v tvář se samotným Kristem, kdy musíme skládat účty z toho, jak jsme prožili celý svůj život. Tehdy se budou "počítat" a porovnávat hřivny svěřené a hřivny vyzískané..
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co by mi řekl Kristovec, kdyby mě chtěl získat k víře? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 04. září 2012 @ 09:53:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | no, vidíš, oko.
Pokud o tvém věčném životě rozhoduje tvé směřování, tak kam směřuješ? Směřuješ pokud se nepletu už desítky let, mělo by to být tedy už poznat kam vlastně. Strom spadne tam, kam se celý život nakláněl.
Smrt těla nijak nezlehčuji, oko. Jenom říkám, že o našem životě nerozhoduje smrt ani její okamžik. Smrt těla je jen jako přechod přes hranice, návrat domů z cizího velvyslanectví.
O našem směřování rozhodl Ježíš. To, že jsme přijali Ježíše, změnilo náš život. Já jsem dlouho směřoval do pekla a skoro v něm skončil. Ale ani taková situace není ztracená, Ježíš je právě zachránce lidí, kteří jsou nakloněni k peklu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co by mi řekl Kristovec, kdyby mě chtěl získat k víře? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 04. září 2012 @ 20:08:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kam směřuji?
Usiluji jít životem jako křesťan, poznávat a naplňovat Boží vůli. Takový život je docela hezký a určitě se v něm nenudíš. :-)
O tomto směřování rozhoduji sám - nikdo jiný. Dokonce i Bůh mi pro moje rozhodování dává volnou ruku. Jako správný rodič jenom vysvětluje, co je pro mě dobré a co špatné. Do vlastní volby mě ale nijak nenutí, vyučuje mě samostatnosti v rozhodování.
Jsem ve vztahu - jako svéprávný, jako dospělý křesťan s odpovědností za život svůj i svých blízkých, nejsem v područí - jako loutka. Moje poslušnost Bohu není Bohem řízena, je vlastní volbou srdce.
Je to (oproti tobě) jistě nevýhoda. Protože já nejsem jako ty řízen přímo Bohem, občas se mi stává, že moje pohodlnost či sobectví získá navrch a já se na čas stanu neposlušným dítětem. A musím pak činit pokání ze svých hříchů a znovu se k Bohu navracet.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co by mi řekl Kristovec, kdyby mě chtěl získat k víře (Skóre: 1) Vložil: Willy v Středa, 05. září 2012 @ 12:27:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Usiluji jít životem jako křesťan, poznávat a naplňovat Boží vůli.
No jo, ale to jako přirozený/duševní člověk s neproměněnou myslí nemáš šanci dosáhnout - 1K 2:14 Duševní člověk však nepřijímá věci Ducha Božího, neboť jsou mu bláznovstvím a nemůže je poznat, protože mají být posuzovány duchovně.
Ř 12:2 A nepřipodobňujte se tomuto věku, nýbrž proměňujte se obnovou své mysli, abyste mohli zkoumat, co je Boží vůle, co je dobré, přijatelné a dokonalé.
J 15:5b-6 Kdo zůstává ve Mně a Já v něm, ten nese hojné ovoce; neboť beze Mne nemůžete činit nic. Jestliže někdo ve Mně nezůstává, bude jako ta ratolest vyvržen ven a uschne; pak je shromažďují a házejí do ohně, a hoří.
O tomto směřování rozhoduji sám - nikdo jiný. Ř 9:16 Nezáleží tedy na tom, kdo chce, ani na tom, kdo běží, ale na Bohu, který se smilovává.
Moje poslušnost Bohu není Bohem řízena, je vlastní volbou srdce.
To ovšem znamená, že si svůj život nevydal Bohu, že nejsi Bohu poddán a že nepatříš Bohu, ale sám sobě a jen ty rozhoduješ o tom, co budeš dělat! A myslíš si vážně, že tohle se Bohu líbí? A myslíš si, že se nad takovým svévolníkem Bůh smiluje? Proč by to dělal? Proč by dával milost pyšnému svévolníkovi, kterého má v ohavnosti a navíc lháři?! BŮH DÁVÁ MILOST POKORNÝM! PYŠNÝM SE BÚH PROTIVÍ!
Tož tak.
|
]
|
|
Re: Re: Re: Co by mi řekl Kristovec, kdyby mě chtěl získat k víře? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Úterý, 04. září 2012 @ 21:41:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Cizinče, s tím já nesouhlasím. Věřícím není každý pokřtěný, ale každý znovuzrozený. Pokřtěných jsou miliardy. Znovuzrozených jen možná tak 1% populace. |
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Co by mi řekl Kristovec, kdyby mě chtěl získat k víře? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 05. září 2012 @ 08:11:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Věřícím je každý, kdo uvěřil, že Ježíš je Pán a svým způsobem života tuto víru opravdu dokazuje - žije podle Boha.
Věřícím je tak už uvěřivší pohan, který ještě ve křtu neoblékl Krista, pouze se na své znovuzrození v Kristu připravuje.
|
]
Re: Re: Re: Re: Co by mi řekl Kristovec, kdyby mě chtěl získat k víře? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 05. září 2012 @ 08:48:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj Gregu.
Rozumím, o čem píšeš. Jen uvedu kontext.
My jsme se na dané téma už s okem bavili, takže on ví, o čem šla řeč.
Ve stručnosti:
Aby byl někdo pokřtěný podle Ježíšových slov do jména Otce, Syna a Ducha svatého, musi to jméno poznat.
Pokud někdo to skutečné Boží jméno nepoznal, nezná a ani nemůže znát, nemůže být do něj ani pokřtěn. Když lidé nepoznali to jméno je takový "křest" jen napodobeninou, vnějším úkonem, lidé se snaží dělat to jak umí.
Ale bez poznání Božího jména není ani křest do jména.
Pokud je někomu Bůh zjevil své jméno a on je podle Ježíšových slov pokřtěn do toho jména, je takový člověk věřící v Jeho jméno.
|
]
|
|
|
|