|
Právě je 281 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116541907 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boh si vyvolil cestu viery, nie cestu (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 08. únor 2012 @ 18:35:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Motiv dělat dobrý skutek z lásky vůbec nevylučuje dělat ho taky proto, aby jsme se dostali do nebe.
No, to samozřejmě, že ne. Na nic takového jsem ani nereagoval.
Napsal jsi: "dobrý skutek má podmínku být naprosto
nezištným". "Naprostá nezištnost" se ve tvé logice slučuje s tím, že "člověk dělá skutek proto, aby se dostal do nebe"?
Jinak jsem komentoval tvůj příspěvek z doby před čtrnácti dny, kdy jsem na tvoje komentáře o počítání zajíců psal o tom, že se nesnažím žít život účelově, "abych se dostal do nebe".
Ty jsi na můj příspěvek reagoval:
Na rozdíl od tebe, já si tu svoji snahu o vlastní zisk i účelovost klidně přiznám. Ano, já mám svůj cíl a za ním jdu. Ano, chci se dostat do nebe - a nijak to neokecávám pobožnými řečičkami o vlastním nesobectví.
To ještě platí, nebo už se to změnilo? Platí zároveň to, že děláš věci pro vlastní zisk a souhlasíš s Honzou, že "Pokud děláš dobré skutky jen proto, že si myslíš, že je
musíš dělat a nebo proto, že z toho budeš mít nějaký prospěch ( třeba
na věčnosti), pak už jsi předem dostala svou odměnu a je smutné, že tu
někteří takto dobré skutky si vykládají (viz zdejší diskuze) nebo
praktikují."?
Co je z mé strany podpásovka?
Že se ptám jak to s tebou je, v co vlastně věříš, když jednou napíšeš nějaký výrok, podruhé souhlasíš s přesným opakem a to všechno jen abys oponoval co nejvíce lidem, kteří píší o spasení v Kristu Ježíši?
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boh si vyvolil cestu viery, nie c (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 08. únor 2012 @ 19:30:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...""Naprostá nezištnost" se ve tvé logice slučuje s tím, že "člověk dělá skutek proto, aby se dostal do nebe"?"...
Naprostá nezištnost znamená, že motivem pro dobrý skutek je láska. Ale každý, kdo věří v Boha, tak dělá dobré skutky I PROTO, aby se dostal do nebe. Je to přece jeho přirozená touha! proto můj výrok:
Na rozdíl od tebe, já si tu svoji snahu o vlastní zisk i účelovost klidně přiznám. Ano, já mám svůj cíl a za ním jdu. Ano, chci se dostat do nebe - a nijak to neokecávám pobožnými řečičkami o vlastním nesobectví.
Je to opravdu tak nemožné to pochopit, nedokážu se snad vyjádřit dostatečně jasně?
Život přináší různé životní situace, různé příležitosti pomáhat jiným - podle připraveného scénáře nebeského Otce. Těmito dobrými skutky jednak zjevujeme Boha, Boží lásku (což je podstatné) , ale také se těmito skutky očišťujeme třeba od své závislosti na věcech, na majetku a pod. Zrajeme jimi pro nebe.
..."když jednou napíšeš nějaký výrok, podruhé souhlasíš s přesným opakem "...
Snad už jsi pochopil, že jedno druhé nevylučuje, ale doplňuje, že nezištné konání skutků není opakem mé touhy po nebi, není v rozporu s cílem mé víry.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boh si vyvolil cestu viery, n (Skóre: 1) Vložil: Ferra v Středa, 08. únor 2012 @ 20:05:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vidíš oko a to je ten paradox.
Ty se chceš dostat do nebe, je to tvá touha, cíl. Ty se snažíš být Božím dítětem. Jako by to, co ti chybí, co nemáš bylo hnacím motorem tvé touhy získat to. Nejsem Božím dítětem, a proto po tom toužím.
Narozdíl od tebe, já netoužím po spáse, po nebi, po dědictví, po svém umístění v nebi. Nemůžu totiž toužit po tom, co mám.
Jsem božím dítětem, dědicem, jsem duchovně v Božím království. Nemusím se tvářit a předstírat, že jsem to, co jsem, protože to jsem. Nemusím to chtít, protože už to mám.
On se mi dal poznat ve Své slávě a svatosti, ve Své vznešenosti a svrchovanosti.
Je Hrozné si představit Jeho hněv směrovaný na naši osobu a mělo by nás to přivést k snaze se tomuto vyhnout. Mělo? Jenže proč? Jaká je motivace tohoto smýšlení? Výhoda pro tu naši osobu, která cítí v této možnosti vlastní prospěch v danou chvíli?
A kde zůstal On a kde já? On je stále ve své slávě, kterou nikomu nedá. A kde jsem s tímto smýšlením zůstal já? V opozici, snažíce se myslet na sebe a svou slávu v nebi, pomíjejíce to, že předmětem mého zájmu by měl Být On a Jeho osoba a ne můj prospěch ukazující na mé Já.
Když jsem se před asi třemi měsíci ocitl v situaci, kdy jsem se zatratil ve srovnání s Ním do takové míry, že nejsem ani hoden být tím, co mi dal, prosil jsem Ho, ať mě zbaví milosti být Jeho dítětem, a ať mě pošle do místa věčných muk.
Netoužil jsem po nebi, jako ty, ale po tom, aby On zůstal tím svatým Bohem a já mu tu svatost nekazil svou osobou. Hodně jsem tehdy, kdy se mi dal poznat ještě více pochopil a zjistil, že On mě nevezme k sobě proto, že bych se "snažil" tam dostat, do nebe, z nějakého osobního prospěchu, ale proto, že On ví, jaký jsem ale přijal mě k sobě On a On dělá to, co se mu líbí.
A tak se rozhodl mi předat své dědictví proto, že se tak rozhodl a ne proto, že bych se o to snažil já, který poznajíce nekonečnost Jeho velikosti, se ani nemohl snažit o něco tak bláhového, snažit se zasloužit si Jeho dědictví.
Bůh s tebou.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boh si vyvolil cestu vier (Skóre: 1) Vložil: Ferra v Středa, 08. únor 2012 @ 20:17:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Křesťan není křesťanem pro to, kým je, či kým chce být on, ale proto, kým je On a co chce On! |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boh si vyvolil cestu vier (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 09. únor 2012 @ 10:12:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Narozdíl od tebe, já netoužím po spáse, po nebi, po dědictví, po svém umístění v nebi. Nemůžu totiž toužit po tom, co mám. "...
Fero. Naprosté nepochopení. Zatím poznáváme Boha jen nedokonale. To dokonalé ještě nepřišlo a je pochopitelné, že po tom toužíme.
Ale myslím, že zde jsou další slova zbytečná.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boh si vyvolil cestu viery, n (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 08. únor 2012 @ 22:00:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Aha.
Takže "naprostná nezištnost" pro tebe znamená, že člověk dělá skutky také proto, aby se dostal do nebe.
Děláš skutky proto, "abys dozrál pro nebe" a zároveň do posledního písmenka souhlasíš s Honzou, který napsal: "Pokud děláš dobré skutky jen proto, že si myslíš, že je
musíš dělat a nebo proto, že z toho budeš mít nějaký prospěch ( třeba
na věčnosti), pak už jsi předem dostala svou odměnu a je smutné, že tu
někteří takto dobré skutky si vykládají (viz zdejší diskuze) nebo
praktikují. "
Chápu tvoje pojmy.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boh si vyvolil cestu vier (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 09. únor 2012 @ 10:03:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Děláš skutky proto, "abys dozrál pro nebe""...
Dělám skutky i proto, abych dozrál pro nebe. Pořád nevidíš ten rozdíl?
Dělat kolem sebe dobro (skutky, které pro mě Otec připravil) znamená zapomínat na sebe pro jiné ale neoddělitelně je to spojeno také s růstem osobnosti člověka. Nelze vyrůstat ve víře a ve svatosti bez dobrých skutků!
Podobně je to i obráceně: kapesní zlodějíček postupně přechází na auta, až skončí vyloupením banky a zabitím strážce. Zlé skutky ho postupně vyformovaly do velkého zločince. Úměrně čím více zla spáchá, tím je schopen ještě většího zločinu, tím je víc deformován ze své původní lidskosti.
Tak zase dobré skutky člověka formují k větší svatosti. Proto nám je nebeský Otec také připravuje.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boh si vyvolil cestu (Skóre: 1) Vložil: Studentbible v Čtvrtek, 09. únor 2012 @ 10:51:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, jak ty můžeš konat skutky nebeského Otce, když nevíš, jestli Mu patříš? To nevidíš, jak si to odporuje? Nebo jsi double agent a děláš pro obě strany? Bůh je věrný a Jeho skutky konají Jeho děti. Není otrokář, aby tě zneužil a pak zahodil. Buď konáš Jeho skutky, protože jseš Jeho dítě, nebo konáš skutky, aby jsi byl Jeho dítě a to pak máš těžký problém, protože ze skutků není nikdo spasen a necituj mi zase Jakuba, když těm veršům nerozumíš! |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boh si vyvolil ce (Skóre: 1) Vložil: Vapel v Čtvrtek, 09. únor 2012 @ 11:14:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Studente, souhlas. Nevím, co řešíte s okem a Jakubem (biblickým), ale když jde o skutky, tak víra se projevuje skutky, jinak by byla mrtvá, ni? :-)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boh si vyvoli (Skóre: 1) Vložil: Studentbible v Čtvrtek, 09. únor 2012 @ 13:28:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vapel, v Jk 2:14-26, celý kontext u(do)kazuje, co tím "básník" myslel, ve vztahu víra/skutky. Exemplárně je to vidět na Rachab, původem byla prostitutka, ale doneslo se jí, co Bůh Izraele vykonal pro Svůj lid, uvěřila, že je mocnější, než bůžci Jericha a pochopila, že to s městem dobře nevypadá a na základě této víry konala. Máš tady jasný předobraz křesťana, než uvěří a obrátí se. Já říkám, že spasena byla na základě své víry a její konání to dokázalo. Pomohla Izraelcům, zachránila si život a byla v přímé linii Ježíšových předků. Copak by dělala, jak dělala, kdyby nevěřila v moc Boha Izraele? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boh si vy (Skóre: 1) Vložil: Vapel v Pátek, 10. únor 2012 @ 09:23:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Studente, přesně tak. I Abraham byl nazván Božím přítelem, právě díky víře, protože ji prokázal svým konáním.
|
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boh s (Skóre: 1) Vložil: Vapel v Pátek, 10. únor 2012 @ 09:29:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milost je dokonána, když v ní věříme a žijeme tak vírou v tuto milost. Co si myslíš, že znamená: "kdo vytrvá až do konce, bude žít"? Jak se tato vytrvalost projevuje jen vírou nebo víra je doprovázena skutky z víry vycházející? Jistě, bez milosti, by bylo naše konání jakékoli marné, ale Tomu, kdo projevuje milosrdenství, jsou skutky víry, příjemné, ne?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boh si vyvolil cestu (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 09. únor 2012 @ 22:46:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tak zase dobré skutky člověka formují k větší svatosti. Proto nám je nebeský Otec také připravuje.
Jak jsem psal: Nikdy jsem nic takového nezažil a nevěřím tomu. Naopak jsem zažil mnoho lidí, kteří po konání dobrých skutků zůstali docela stejní. Skutky nemají moc, kterou jim připisuješ.
Tohle je tedy pro mne je virtuální doměnka, ničím nepodložená.
Ježíš má moc změnit srdce člověka, dotknout se člověka, dát mu lásku. Změnit jeho vnímání světa, změnit pohled na svět. Odejmout modly, neúctu k rodičům, lest, závist, lež, nenávist, nedůvěru, nevěru a dát vytrvalost, trpělivost, štědrost.... Proto lidé Ježíši věří a vydávají mu svůj život.
To je i moje zkušenost.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boh si vyvolil ce (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 10. únor 2012 @ 09:17:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."dobré skutky člověka formují k větší svatosti - Jak jsem psal: Nikdy jsem nic takového nezažil a nevěřím tomu."...
Toníku, Jak jsem už obšírně vysvětloval jinde, pak ale nevěříš Božímu slovu, které to říká naprosto jednoznačně.
(Jk 2,21-24) Nebyl snad náš otec Abraham ospravedlněn na základě skutků,
když přinesl na oltář svého syna Izáka?
Vidíš, že víra působila spolu s jeho skutky a že díky těm
skutkům došla víra k dokonalosti?
Tak se naplnilo Písmo, které říká: "Abraham uvěřil Bohu a
bylo mu to počteno za spravedlnost" a byl nazván Božím
přítelem.
Vidíte tedy, že člověk je ospravedlňován ze skutků a ne jen
z víry.
|
]
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boh si vyvolil cestu viery, nie cestu (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 08. únor 2012 @ 18:39:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | My se shodujeme na tom, že dobré skutky neoddělitelně k životu patří, ty ale dál tvrdíš, že tvoje dobré skutky už jsou jenom indikátorem tvé víry (děláš je proto, že jsi byl zachráněn).
Nic takového netvrdím.
Nikdy jsem netvrdil, že skutky jsou jenom indikátor, stejně tak jsem netvrdil, že křest je jenom pohřeb, ani jsem netvrdil, "jedině víra" ani žádný podobný postoj. To, že se ti moje slova takto překrucují znamená jen to, že buď pořádně nečteš příspěvky, nebo nestojíš o porozumění tomu, co píšu.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boh si vyvolil cestu viery, nie c (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 09. únor 2012 @ 10:20:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku tvoje slova: ..."Sami ve svém srdci vědí, proč byli zachráněni a že
nejsou zachráněni pro svoje dobré skutky a že nemusí dělat dobré skutky
proto, aby byli zachráněni, ale dělají je proto, že byli zachráněni. Kdyby zachráněni nebyli, žádné skutky by nedělali."...
..."Nikdy jsem netvrdil, že skutky jsou jenom indikátor,"...
Tak si to upřesněme: Jestliže dělám skutky jen proto, že jsem byl zachráněn, jinak bych je nedělal, je to jen indikátor této záchrany.
Tak co ještě jiného jsou pro tebe skutky, než indikátor záchrany?
|
]
skutky jsou jenom indikátor? - Re: Boh si vyvolil cestu viery, n (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 09. únor 2012 @ 23:03:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Takže jsi opět marně hledal a nenašel, že bych kdy napsal byť jen něco podobajícího se tomu, že skutky jsou jen indikátor.
Práci tady na zemi děláme pro lidi, ne jako indikátor nebo důkaz víry. Já ten důkaz nepotřebuju, Bůh ho taky nepotřebuje. Člověk, který přišel o práci a nemá kde bydlet a co jíst (například) potřebuje bydlet a potřebuje jíst. Pro mne je skutek pomoc takovému člověku. Kvůli tomu jsou tu skutky. Pro víru, pro Boha ani pro mne skutky potřebné nejsou, skutky tu jsou pro potřebné.
To, že jsou skutky výsledkem víry člověka je snadno pochopitelné. I víra ve stylu: "když nebudu dělat skutky půjdu do pekla" nějaké skutky vyplodí. Je otázka, jaké bude jejich ovoce.
Už jsem ti psal, že když človek nemusí dělat za výplatu, nebo nemaká v koncentráku aby přežil, ale dělá věci rád a ze srdce, je to mnohem efektivnější a může se více soustředit na práci, kterou dělá a na její užitek a nemusí tolik řešit výnos té práce pro sebe (a nebo ho nemusí řešit vůbec). To je situace lidí, které zachránil Ježíš. Nejsou nesoběčtí proto, že by byli tak dokonalí, ale dělají skutky bez sobectví proto, že k tomu mají důvod.
Spasení je ten důvod. Jednoduše to, co dostali, předávají dál. Moc k záchraně se šíří skrze lidi, kteří záchranu přijali.
Proto také země, do kterých se historicky dostalo křesťanství - byť na krátkou dobu - mají jinou úroveň života než třeba Haiti či Mexiko.
|
]
skutky jsou jenom indikátor? - Re: Boh si vyvolil cestu viery, n (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 10. únor 2012 @ 08:31:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."človek nemusí dělat za výplatu, nebo nemaká v koncentráku aby přežil, ale dělá věci rád a ze srdce"...
Přejděme do roviny růstu odbornosti, kde je to dobře patrné. Máme dva vědecké pracovníky, jeden dělá svou práci pro výplatu, druhý ji dělá ze srdce rád. Který z těch dvou bude nakonec větším odborníkem? A co je vlastně změní, jak dorostou do velké odbornosti? Přece jedine skutky, realizace jejich práce spojená s neustálým studiem.
Může takový pracovník říci, že on svou práci miluje a že to už stačí? Že samotné pracovní úkony už jsou tu pro jiné, že pro něho už nejsou důležité? Nebo právě jeho odbornost poroste úměrně s množstvím práce, kterou vykonal?
..."Pro víru, pro Boha ani pro mne skutky potřebné nejsou, skutky tu jsou pro potřebné."...
Tak to je právě tvůj velký omyl. Dobré skutky jsou potřebné i pro tebe (nejenom pro jiné).
Chceš - li být opravdu křesťanem, nauč se milovat dobré skutky, protože až v nich se přibližuješ Bohu.
|
]
skutky jsou jenom indikátor? - Re: Boh si vyvolil cestu viery, n (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 13. únor 2012 @ 23:23:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Oko, vědec, který dělá svou práci rád a ze srdce přinese větší užitek, než ten, kdo ještě nemá vzdělání a nikdy nepracoval, jen se snaží kvalifikovat na vědce krumpáčem a lopatou.
Chceš-li být opravdu křesťanem, přijmi Ježíše Krista, protože v něm je možné přiblížit se Bohu.
On překlenul tu propast.
Moje skutky takovou moc nemají. Ani tvoje.
|
]
|
|
|
|