Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Týden modliteb za jednotu křesťanů. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 25. leden 2012 @ 09:02:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Já tě chápu, oko.
Skutkařské náboženství jsem žil léta a snažil se skóre hřích-svatost sám vylepšit vlastní snahou, posty, novénami, adoracemi, poutěmi, zpovědmi, mšemi, růženci, společenstvími, pobožnostmi, májovými, "přijímáními", "duchovními" cvičeními, studiem, ....
Teď to mám trochu jinak. Nesnažím se žít dobrý život účelově, "abych" něco, ale žiju dobrý život z Boží moci a vděčnosti za záchranu v Ježíši Kristu.
Pokud mohu na svém životě posoudit, tak žít život z vděčnosti, bez nároku na odměnu, bez sobectví a starosti o sebe, beze strachu z trestu, bez účelovosti a zisku pro vlastní soud je pro kvalitu života mnohem, mnohem účinnější, než žít život pro vylepšení si svého skóre a postřílení co nejvíce zajíců.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Týden modliteb za jednotu křesťanů. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 25. leden 2012 @ 09:38:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | I když se mě Toníku, snažíš vmanipulovat do postavení obyčejného "účelového skutkaře," jinými slovy to říkáš podobně, jako já.
S tím, že se vyhraňuješ proti vlastní účelovosti, proti vlastnímu zisku. Boží moc do mého života samozřejmě také patří - podle Boží vůle. Nenamlouvám si však tu moc, která není (moc vyhánět zlé duchy, moc vkládat ruce). A vděčnost? Ta přece plyne ze vztahu! Vím za co jsem vděčný!
Na rozdíl od tebe, já si tu svoji snahu o vlastní zisk i účelovost klidně přiznám. Ano, já mám svůj cíl a za ním jdu. Ano, chci se dostat do nebe - a nijak to neokecávám pobožnými řečičkami o vlastním nesobectví.
Proto také, ať už zůstáváme doma nebo se vzdalujeme,
usilujeme o to, abychom mu byli
příjemní.
Toto je výslednicí skutečného vztahu!
A bez úsilí to nejde. A bez záměru, bez stanovení si svého cíle to nejde taky!
Usilujte o pokoj se všemi lidmi a o svatost, bez níž nikdo
nespatří Pána.
Nevíte snad, že ti, kdo běží závod, běží sice všichni, ale
vítěznou odměnu dostává jen jeden? Běžte tak, abyste ji
získali.
A každý, kdo závodí, je ve všem zdrženlivý. Oni to ovšem
dělají, aby získali pomíjející věnec, my však nepomíjející.
Já tedy běžím takto, ne jako v nejistotě; takto bojuji, ne
jako bych bušil do větru.
Raději své tělo tužím a podrobuji do služby, abych snad,
když kážu druhým, nebyl sám vyřazen.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Týden modliteb za jednotu křesťanů. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 25. leden 2012 @ 09:52:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ne, oko, neříkám jinými slovy to, co ty.
Nesnažím se dostat do nebe zlepšením své bilance a projitím soudu mrtvých. Už jsme se tu o tom bavili dost dlouho, abys věděl, o čem píšu a že věřím v této věci Ježíši.
Ano, vyhraňuju se proti vlastní účelovosti. Já jsem tak léta žil, snažil se vylepšením vlastní bilance "jednou dostat do nebe". Dělal jsem často skutky účelově, "abych se dostal do nebe", hleděl na kvantitu a bilanci "má dáti - dal" a nehleděl tolik na to, jestli ty skutky Bůh po mě chce. Jestli je to i tvoje situace či jiných lidí, sám posuď.
V Ježíši je záchrana od valstního sobectví, od strachu, od soudu mrtvých a věčné smrti. Ježíš je ta záchrana. Pokud jsou moje řeči o sobectví a záchraně v Ježíši od tohoto sobectví pro tebe jen "pobožným řečičkami", tak se moc nedivím a chápu tě.
Stejně tak dnes usiluji o svatost, o pokoj se všemi lidmi, o službu Bohu. Jen mou motivací pro úsilí není "dostat se do nebe", ale vděčnost za to, že mne Ježíš do nebe dávno dostal.
Nevím, jestli jsi schopen pochopit ten rozdíl proti tomu, co píšeš ty.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Týden modliteb za jednotu křesťanů. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 25. leden 2012 @ 11:18:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Nesnažím se dostat do nebe zlepšením své bilance a projitím soudu mrtvých."...
Že jakékoliv dělení na "soud mrtvých" a "soud živých" je nebiblický nesmysl (i nelogický nesmysl), dokazuji o komentář výše.
Jestli tvrdíš, že se nesnažíš dostat do nebe, tak tím v důsledku zároveň popíráš, že běžíš závod. V závodu totiž bývá dobrým zvykem se snažit zvítězit.
Protestuješ tím zároveň proti tomu, že máš jakýsi cíl, kterým by mělo být alespoň spasení tvé duše.
Záchranu v Ježíši má každý pokřtěný přece už jistou - stačí jen prožít zbytek života jako křesťan a vytrvat v dobrém až do smrti. A nad tou druhou částí stále visí otazník - a bude tam viset až do naší smrti, protože člověk bývá nevěrný.
Tvrdit, že tě Ježíš do nebe už dostal, neodpovídá skutečnosti. Probuď se, zatím stále žiješ svůj pozemský život a tvoje nevěrnost a náklonnost ke hříchu tě stále ještě ohrožuje.
Jsi otrokem litery, kterou jsi si mylně vyložil. Pavlova slova: Ale Bůh, který je bohatý v milosrdenství, pro svou velikou
lásku, kterou si nás zamiloval,
obživil spolu s Kristem i nás, mrtvé v proviněních - jste
spaseni milostí -
a spolu s ním vzkřísil a posadil na nebesích v Kristu
Ježíši,(Ef 2,4-6).... Tak toto znamená zatím jenom to, že křesťan, obmytý ze svých hříchů Kristovou krví ve křtu, získává spolu s Kristem dědictví věčného života, získává důvěrné společenství s Bohem už v životě pozemském. Vyjadřuje to naši svázanost s Kristem, kterou jsme získali milostí bez vlastních zásluh obléknutím Krista ve křtu. Kristus je už na nebesích spolu s Otcem a i žijící křesťané, svázaní takto s Kristem, mají zákonný nárok po své smrti jít do nebe ke Kristu. Ovšem vůbec to neznamená, že každý pokřtěný se automaticky ke Kristu dostane! Pouze ti, kteří v životě poznávali a naplňovali Boží vůli a zemřeli v posvěcující milosti (bez hříchu ke smrti.) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Týden modliteb za jednotu křesťanů. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 25. leden 2012 @ 11:46:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Že jakékoliv dělení na "soud mrtvých" a "soud živých" je nebiblický nesmysl (i nelogický nesmysl), dokazuji o komentář výše.
Že jsou pro tebe některé věci logický nesmysl mi nemusíš dokazovat, to je vidět na první pohled.
Na soudu mrtvých budou souzeni mrtví. Živí tam přijdou spolu s Kristem.
Pro některé lidi to je samozřejmě nesmysl, to chápu.
Jestli tvrdíš, že se nesnažíš dostat do nebe, tak tím v důsledku zároveň popíráš, že běžíš závod. V závodu totiž bývá dobrým zvykem se snažit zvítězit.
No, nevím, co sis to zase vymyslel. Já běžím závod, ve kterém chci zvítězit. Jen už neběžíme kvalifikaci, kterou bychom se dostali do týmu, ale běžíme naostro za vítězný tým. To už jsem ti vysvětloval.
Protestuješ tím zároveň proti tomu, že máš jakýsi cíl, kterým by mělo být alespoň spasení tvé duše.
Neprotestuju proti tomu, že cílem mé víry je spasení duše. Tomu dokonce velmi věřím a pracuji na tom.
Tvrdit, že tě Ježíš do nebe už dostal, neodpovídá skutečnosti. Probuď se, zatím stále žiješ svůj pozemský život a tvoje nevěrnost a náklonnost ke hříchu tě stále ještě ohrožuje.
Jak můžeš v zajetí těch virtuálních pouček vědět, co u druhého odpovídá skutečnosti?
Svůj život jsem svěřil Ježíši. To už jsem ti taky vysvětloval.
Škoda, že nenapíšeš co z mých slov je nějaký výklad písma. Mnoho věcí jsem ti vysvětloval. Je škoda, že si je nepřečteš a žiješ o druhých v omylu a v nějakých představách a předsudcích, které sis vytvořil.
Jsi otrokem lidských tradic, které zrušily věčné Boží slovo. Naštěstí jen pro lidi, kteří žijí v jejich zajetí. Ty lidové tradice ti převrací písmo ke své vlastní škodě.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Týden modliteb za jednotu křesťan (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 25. leden 2012 @ 12:29:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Živí tam přijdou spolu s Kristem."...
Takže podle tebe je nejprve jakýsi soud - předsoud, na kterém se jen rozhodne, kdo je živý a kdo je mrtvý, že? Pak teprve přijde ten hlavní soud, na kterém se budou soudit hříšníci. ...
..."Já běžím závod, ve kterém chci zvítězit. Jen už neběžíme kvalifikaci"...??? Jenže když nezvítězíš, budeš diskvalifikován!
Nepíše to snad apoštol Pavel jasně? Raději své tělo tužím a podrobuji do služby, abych snad,
když kážu druhým, nebyl sám vyřazen.
(Kor 9,27). Závod, který běžíme, je skutečně závodem o nic menšího, než závodem o naše spasení. A běžíme přitom naostro.
Říkáš: ..."Ano, vyhraňuju se proti vlastní účelovosti. Já jsem tak léta žil, snažil se vylepšením vlastní bilance "jednou dostat do nebe"."...
Odpovídám: ..."Na rozdíl od tebe, já si tu svoji snahu o vlastní zisk i účelovost klidně přiznám. Ano, já mám svůj cíl a za ním jdu. Ano, chci se dostat do nebe - a nijak to neokecávám pobožnými řečičkami o vlastním nesobectví."...
A najednou jsi obrátil: Neprotestuju proti tomu, že cílem mé víry je spasení duše. Tomu dokonce velmi věřím a pracuji na tom.
Kde zůstalo tvé minulé vyhranění proti účelovosti a snaze být spasen?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Týden modliteb za jednotu kře (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 25. leden 2012 @ 14:03:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Takže podle tebe je nejprve jakýsi soud - předsoud,
na kterém se jen rozhodne, kdo je živý a kdo je mrtvý, že? Pak teprve
přijde ten hlavní soud, na kterém se budou soudit hříšníci. ...
No, na věčnosti je to jeden soud, který už je vynesen a mnoho lidí ten soud už vidělo, svědectví některých jsem psal v článku Soud národů. Je jen otázka, jestli člověk rozsudek toho soudu respektuje, nebo odmítá (to druhé je člověku samozřejmě prd platné).
Protože písmo svaté kde se o soudu a víře v Ježíše píše asi budeš ignorovat, zkusím ti to vysvětlit katechismem. U vás máte v katechismu dva soudy: Tak zvaný soud soukromý:
Každý člověk hned po smrti obdrží ve své nesmrtelné duši při soukromém
soudu, který hodnotí jeho život ve vztahu ke Kristu, svou věčnou
odplatu .... Každý člověk dostává ve své smrtelné duši svou věčnou odplatu hned po
své smrti, při soukromém soudu, od Krista, soudce živých i mrtvých.
a pak také soud poslední, nebo také všeobecný:
Poslední soud nastane ve chvíli Kristova slavného návratu. Jen Otec zná jeho hodinu a den; on sám rozhodne, kdy má přijít. Skrze
svého Syna Ježíše tehdy pronese své konečné slovo nad celými dějinami.
Poznáme poslední smysl celého díla stvoření a celé ekonomie spásy a
pochopíme obdivuhodné cesty, po kterých Boží prozřetelnost vedla každou
věc k jejímu poslednímu cíli. Poslední soud ukáže, že Boží spravedlnost
vítězí nad všemi nespravedlnostmi spáchanými jeho tvory a že Boží láska
je silnější než smrt.
atd.
Nevím, jestli ten, co psal katechsmus to měl podle tebe také popletené, že uvádí dva soudy? Jestli je to pro tebe také blbost až to tříská dveřma? Nebo souhlasíš s tím, že to, co je napsané v katechismu o soukromém soudu, kde se rozhoduje o záchraně člověka a o posledním soudu, kde Bůh ukáže svou spravedlnost?
Pokud souhlasíš s tím, co je napsané v katechismu římskokatolické církve, tak jako křesťané říkáme jednoduchou věc: Je hloupost čekat záchanu od Smrti, protože záchrana není ve Smrti, ale v Ježíši. Den spasení není den Smrti, ale den Ježíše. Je hloupost chtít spasení po Smrti, je lepší ho chtít po Ježíši.
V okamžiku Smrti pak už žádná záchrana nebude, pak bude už jen soud.
Chápu, že pro někoho může být tahle zpráva těžká, když ho celý život přesvědčují o moci Smrti a o jejím okamžiku. Pro mne také byla a také jsem jí dlouho nevěřil a pak ještě nějakou dobu odmítal a pak teprve přijal.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Týden modliteb za jednotu (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 25. leden 2012 @ 18:53:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | S tím katechismem to pro tebe nebyla zrovna ta správná volba, protože mu nerozumíš. Ten uvádí dva pohledy na jeden a ten samý soud - soud hned po smrti je z pohledu věčnosti už také soudem na konci věků - soudem posledním. Protože na věčnosti čas neplyne, je jen přítomnost.
Je proti zdravému rozumu jednoho udsoudit už nyní a pak ho soudit znovu na konci věků! Jaký by to mělo smysl?
Ovšem z pohledu člověka žijícího učí Písmo (i katechismus) jak o soukromém soudu hned po smrti, tak o posledním soudu na konci věků. Je zde nepopiratelně časová prodleva mezi okamžikem smrti člověka a mezi okamžikem apokalypsy - posledního dne světa. Prodleva různě dlouhá podle toho, ve kterém století člověk zemře.
Evangelia i epištoly tak učí proto, že z pohledu člověka žijícího tomu tak skutečně je, časová prodleva zde nepopiratelně je - a evangelium je určeno pro lidi žijící.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Týden modliteb za jed (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 25. leden 2012 @ 19:06:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ovšem tyto dva soudy ani zdaleka nemají nic společného s tebou proklamovanými "soud živých a soud mrtvých".
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Týden modliteb za jed (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 25. leden 2012 @ 22:24:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Je proti zdravému rozumu jednoho udsoudit už nyní a pak ho soudit znovu na konci věků! Jaký by to mělo smysl?
To jsem se ti snažil vysvětlit už před dvěma lety. Proto také křes´tané na soud národů nejdou. Nebo lépe řečeno, nebudou souzeni. Protože by to byla nespravedlnost aby byl někdo souzen dvakrát a odsouzen za to, za co už byl rozsudek vynesen a přijat.
Jinak chápu, že kromě písma nevěříš ani římskokatolickému katechismu a tomu, co se v něm píše a vykládáš si ho po svém. Budiž, ani na učení tvé církve se nesejdeme. Nevadí, věci okolo Dne páně a soudu národů a spasení v Ježíši od soudu a smrti jsem ti už vysvětloval, zřejmě marně.
Před nedávnem jsi se ptal, jak může člověk přijmout Ježíše, znovu se narodit, uzavřít smlouvu s Bohem. Napsal jsem ti na dané téma článek "Přijmout Ježíše" tak, jak tomu rozumím. Kdyby tě to zajímalo, můžeš si ho přečíst.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Týden modliteb za (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 26. leden 2012 @ 08:36:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Prosím tě, co pořád plácáš o jakémsi soudu, který už proběhl, kde byl rozsudek už vynesen?
Nad tebou snad?
Rozsudek konkrétně nad tebou bude vynesen až samotným Kristem po tvé smrti těla. Ani dřív, ani později. Kapišto?
Zajímavým způsobem argumentuješ. Vytrhneš si větu z mé argumentace (o nesmyslnosti dvojího soudu z pohledu věčnosti), pak na ni postavíš svoji konstrukci - a nakonec završíš, že vlastně nevěřím ani katechismu. Přitom jsem to vysvětlil tak polopatisticky, jak to jen jde.
..."Před nedávnem jsi se ptal, jak může člověk přijmout Ježíše, znovu se narodit, uzavřít smlouvu s Bohem."...
Proč bych se tebe měl na toto ptát a kde? Zas jsi něco pochopil jinak!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Týden modlite (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 26. leden 2012 @ 20:12:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Prosím tě, co pořád plácáš o jakémsi soudu, který už proběhl, kde byl rozsudek už vynesen?
No, oko, je jen jeden soud, ne? Nevíš, který to je? Když napíšu "soud" myslím tím vždycky ten jeden soud, o kterém jsem třeba před nedávnem napsal článek. Téma soudu jsem ti vysvětloval vícekrát, například tady. Pokud chceš vědět o čem píšu, přečti si to.
Rozsudek konkrétně nad tebou bude vynesen až samotným Kristem po tvé smrti těla. Ani dřív, ani později. Kapišto?
Chápu, ale není to pravda. To sis popletl a vysvětloval jsem ti to mockrát.
Zajímavým způsobem argumentuješ.
Ne, oko, už jsem tu dlouho a argumentuju tu zcela vyjímečně. U daného tématu jsem ještě ani argumentovat nezačal. Jen jsem ti chtěl vysvětlit jak to je se soudem na tom, co už znáš. Jenže jsem se spletl, protože jsem netušil, že kromě písma nevěříš ani katechismu. Mé vysvětlení se mi tedy nepovedlo, nepochopil jsi ho.
Proč bych se tebe měl na toto ptát a kde? Zas jsi něco pochopil jinak!
No, je to možné, že jsem tě pochopil špatně. Třeba tady ses ptal: 'Kde je tedy to vnitřní, co tě proměňuje skutečně, to nám popiš! Popiš jak se stane z "prasátka ovečka"! ' a já ti slíbil, že ti napíšu článek. Sice se jmenuje jinak, ale napsal jsem ho. Ono to "přijmout Ježíše" či "vydat život Ježíši" nebo "být spasen" a další výrazy jsou pro nás synonyma.
Pokud se mohu zeptat. Před nějakou dobou jsi napsal:
Co pro tebe znamená "přijmout spasení" doopravdy, vnitřně? Jak jsi ty
uzavřel krevní smlouvu a jak přesně zní? Pátral jsem ve tvých starších
komentářích a mluvíš tam jen o dvou bodech. Ale to snad každá smlouva má
minimálně dva body, kdy dvě strany uvádějí svá práva a povinnosti.
Dokážeš vyjmenovat práva a povinnosti obou stran? Co podle tebe
má člověk udělat, aby "přijal spasení"? Protože uvěřit, že Kristus i za
mě zemřel a vykoupil mě k věčnému životu - to splňuje každý katolík.
To si sal proč? Zajímalo tě to? Nebo jsi jen-tak plácal do luftu? Nebo jsem tvé otázky špatně pochopil?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Týden mod (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 26. leden 2012 @ 20:35:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Rozsudek konkrétně nad tebou bude vynesen až samotným Kristem po tvé smrti těla. Ani dřív, ani později. Kapišto? Chápu, ale není to pravda. To sis popletl"...
Je to pravda a platí pro každého člověka. Je nám každému určeno zemřít a pak přijde soud (Žd 9,27).
To sis musel poplést ty, že už jsi prošel soudem. Nebo snad že by se mýlil apoštol Jakub? (Jak 3,1) Nebuďte mnozí učiteli, bratři moji; víte, že budeme mít
přísnější soud.
I apoštol Pavel se plete? (Ř 2,5) Ale ty podle své tvrdosti a nekajícího srdce sám sobě
shromažďuješ hněv ke dni hněvu a zjevení spravedlivého Božího
soudu.
Tak a ten konec byl součástí mé argumentace k tématu v příslušném komentáři. Pomocnými otázkami jsem se ti snažil odhalit tvé nereálné představy, tvou herezi:
Napsal jsi, že smlouva ti zajišťuje, jistotu spasení. Tedy když selžeš a spadneš do jámy smrtelného hříchu, Bůh zakročí a vytáhne tě ven, protože to je jeho část smlouvy.
Stačilo, kdyby sis na ně sám odpověděl.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Týden (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 26. leden 2012 @ 20:45:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Židům 9,27
A jako je lidem uloženo jednou zemřít a potom bude soud, 28tak
i Kristus, když byl jednou obětován, aby vynesl hříchy mnohých, podruhé
se bez hříchu ukáže k záchraně těm, kteří ho očekávají.
Už jsem ti vysvětloval, že písmo mluví každému do jeho situace, tak jak potřebuje. I tobě. Važ si toho.
Napsal jsi, že smlouva ti zajišťuje, jistotu spasení. Tedy když selžeš a spadneš do jámy smrtelného hříchu, Bůh zakročí a vytáhne tě ven, protože to je jeho část smlouvy. Stačilo, kdyby sis na ně sám odpověděl.
Aha, takže tě jako vždy názor a životní zkušenost druhého člověka nezajímala. Tedy i článek "přijmout Ježíše" jsem psal zbytečně? Ani ten tě nezajímá?
No, já samozřejmě na tuhle otázku odpověď znám. S Bohem žiju víc jak dvacet let. Vím, co udělá. Navíc jsem četl písmo a věřím jeho slovu.
Co se stane s tebou, když spadneš do jámy a nebudeš mít sílu se vyhrabat?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: T (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 26. leden 2012 @ 20:52:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Naopak, já tvůj článek četl a popisuješ tam různé skupiny lidí.
Sebe a mě podobným jsem tam však vůbec neobjevil. O mě v článku nepíšeš.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 26. leden 2012 @ 21:55:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ano, já vím. To byl článek o mně a a mně podobných.
To nebyl článek o tobě a o vás.
Usuzuju, že sebe a vás znáš dobře, proto jsem ti napsal to, co neznáš a na co jsi se ptal, abys měl možnost nám trochu porozumět.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Týden modliteb za jednotu (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 25. leden 2012 @ 19:03:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Je hloupost čekat záchranu od Smrti, protože záchrana není ve Smrti, ale v Ježíši."...
Komu to, prosím tě, vlastně vysvětluješ?
Já měl snad někde něco takového říci? Kde? Ty něco nepochopíš, zparchantíš, a pak vyvracíš vlastní výtvor - vlastní karikaturu!
Komu jsem to musel dneska vysvětlovat, že to v důsledku vůbec není tvoje víra, co tě může spasit, ale že tě může spasit pouze samotná osoba Ježíše Krista?
Že sice jeden ze způsobů spasení je i skrze víru, skrze uvěření, ale že to není způsobem jediným a výlučným? Že i ten, kdo dar víry nedostal, může být Kristem také spasen?
A ty tu plácáš cosi o spoléhání na okamžik smrti. Kdo na to spoléhá? Jak jsi na to přišel?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Týden modliteb za jed (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 25. leden 2012 @ 21:15:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, mě jsi nemusel vysvětlovat, že to není moje víra (či moje skutky), co mě může spasit či co mne spasilo. Ani jsi mi nemusel vysvětlovat, že spasení v skze víru ve jméno Ježíš není jediný a výlučný způsob záchrany.
To první vím přes dvacet let a to druhé je lež.
A ty tu plácáš cosi o spoléhání na okamžik smrti. Kdo na to spoléhá? Jak jsi na to přišel?
Píšu o sobě oko a o své víře.
My jsme spoléhali na okamžik Smrti. Věřili jsme, že se spasením k věčnému životu musíme čekat až na smrt. Že teprve po smrti bude skutečné setkání s Bohem. Nějak jsme se domnívali, že nás Smrt promění, či co. Bylo to iracionální, virtuální, bez reálného podkladu, nelogické, těžko vysvětlitelné.
Neznali jsme evangelium o Ježíši Kristu, tu vzácnou moc, která je ke spasení každému, kdo věří. Neznali jsme znovuzrození a pokání a z něj pramenící proměnu ducha a skrze něj i duše a těla, celého života člověka. Neznali jsme vydání života Ježíši ve věčné, nezrušitelné smlouvě.
O tom všem jsme se mlhavě domnívali, že bude až po okamžiku Smrti.
Jestli jsem to nějak špatně vysvětloval že to nebylo pochopitelné, tak se omlouvám.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Týden modliteb za (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 26. leden 2012 @ 12:16:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." No, mě jsi nemusel vysvětlovat, že to není moje
víra (či moje skutky), co mě může spasit či co mne spasilo. Ani jsi mi
nemusel vysvětlovat, že spasení v skze víru ve jméno Ježíš není jediný a
výlučný způsob záchrany. To první vím přes dvacet let a to druhé je lež."...
Co je lež? Nepřiznal jsi už jinde, že zachráněn může být i pohan bez daru víry?
..."Věřili jsme, že se spasením k věčnému životu musíme čekat až na smrt. Že teprve po smrti bude skutečné setkání s Bohem."...
Po smrti bude setkání s Bohem tváří v tvář.
V pozemském životě se zatím setkáváme s Bohem pod tajemstvím.
To jsi jako katolík opravdu nevěděl?
A koho jsi teda přijímal ve svátostech, s kým ses setkával v modlitbách, jestliže dnes tvrdíš takovou nehoráznost, že jako katolík sis myslel, že se s Bohem setkáš až po smrti?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Týden modlite (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 26. leden 2012 @ 20:27:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Co je lež? Nepřiznal jsi už jinde, že zachráněn může být i pohan bez daru víry?
Pohan který neuvěří v Ježíše půjde na soud národů. Přečti si písmo, máš to tam napsané.
A koho jsi teda přijímal ve svátostech, s kým ses setkával v modlitbách, jestliže dnes tvrdíš takovou nehoráznost, že jako katolík sis myslel, že se s Bohem setkáš až po smrti?
No, to by mne také zajímalo. Tvůj postoj chápu.
Můžu napsat můj.
My jsme si opravdu mysleli, že okamžik smrti je teprve okamžikem opravdového setkání s Kristem, že okamžik Smrti je podstatný, že do věčnosti se přechází Smrtí.
Nevěděli jsme, že nedůležitější v životě člověka není okamžik setkání se Smrtí, ale že nejdůležitější je okamžik Ježíše, nového narození k věčnému životu. Že Ježíš je přechod do věčnosti, ne Smrt. Že je mnohem lepší se doopravdy setkat s Ježíšem už dnes a ne až po Smrti.
Pro člověka, který přešel do věčnosti, už smrt a její okamžik nejsou tak důležité.
Ale to už jsem ti taky vysvětloval.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Týden mod (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 26. leden 2012 @ 20:48:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Pohan který neuvěří v Ježíše půjde na soud národů."...
V tomto nemáš pravdu.
Všichni, kteří hřešili bez Zákona, bez Zákona také zahynou;
a všichni, kteří hřešili pod Zákonem, budou Zákonem souzeni.
(Neboť před Bohem nejsou spravedliví ti, kdo Zákon slyší,
ale ospravedlněni budou ti, kdo Zákon plní.
Když totiž pohané, kteří nemají Zákon, dělají z přirozenosti
to, co Zákon přikazuje, takoví, ač nemají Zákon, jsou Zákonem
sami sobě.
Takoví prokazují dílo Zákona zapsaného v jejich srdcích,
což dosvědčuje i jejich svědomí a myšlenky, které se navzájem
obviňují anebo obhajují.)
To se stane v den, kdy Bůh bude soudit lidská tajemství
podle mého evangelia skrze Ježíše Krista. Jestliže jsi poznal, že setkání s Ježíšem (a vytrvání v tomto vztahu) je víc, než smrt a že je lepší se setkat s Ježíšem už dnes, než po smrti - určitě je to posun správným směrem. Jen nechápu, cos to měl předtím za hroznou karikaturu katolické víry! V čem se nadále ještě mýlíš, tak v tom, že jsi už snad přešel do věčnosti. Probuď se, to také není ještě pravda! Zatím ještě pořád žiješ v běhu času, v těla a ve světě. Ve křtu se člověk zásluhou Krista stává sice už dědicem věčného života, ale ten ještě může hříšným životem zase ztratit. Do věčnosti člověk doopravdy a natrvalo přechází až v okamžiku své smrti těla.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Týden (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 26. leden 2012 @ 21:51:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, měl jsem zhruba stejnou víru, jako ty, JMK či Betma, trochu šlehnutou poutnickem a noname. To, co tu píšete, vyjadřuje dost přesně moji tehdejší víru. Proto na to reaguju, abych nemusel popisovat, čemu jsme věřili. Kdybych psal to, co vy, tak by mně to jako bývalému ŘK nikdo nevěřil a všichni by psali "ty tomu nerozumíš" a "tys to správně nepochopil" a tak.
Je zvláštní, že ty tak dobře víš, v čem se druzí mýlí a že ti na to Honza nenapíše "mel bys radši zkoumat sám sebe jestli se nepleteš". Já už to udělal a dělám to pořád, tak ti to mohu v klidu napsat.
Do věčnosti se přechází na začátku věčného života.
A věčný život začíná hodně podobně, jako ten časný: Početím a narozením.
Věčný život nezačíná smrtí. Smrtí a pohřbem končí ten život dočasný.
Do věčnosti se neprochází skrze Smrt, ale skrze Ježíše.
Sám posuď, kdo se mýlí, zbyl li ti ještě v té herezi kousek zdravého rozumu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: T (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 27. leden 2012 @ 08:07:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."měl jsem zhruba stejnou víru, jako ty"...
Toníku. To odmítám. Pokud tvrdíš, že jsi si myslel, že se s Ježíšem setkáš až po smrti - nikdy jsi neměl s mou vírou nic společného. Já se s Kristem setkávám neustále už nyní v tomto životě.
..."Do věčnosti se přechází na začátku věčného života."...
To ano, jen si uvědomit, co to je věčný život, kdy to nastane doopravdy a už nastálo. Bůh je zdrojem věčného života. Věčný život pro člověka tedy pramení jen ze společenství s Bohem.
Věčný život nastává znovuzrozením z vody a z Ducha ve křtu. Předtím byl ovšem náš starý člověk nejdřív pohřben (Ř 6,4). Bez Boha byl stejně mrtvý.
..."Do věčnosti se neprochází skrze Smrt, ale skrze Ježíše."...
Tak to je naprosto správně. Obléknutím Krista ve křtu (Gal 3,27) se stáváme dědici věčného života (Ř 6,22), získáváme okamžitě blízké společenství s Bohem a jsme vzkříšeni spolu s Kristem (Kol 2,12), v novosti života (Ř 6,4). Pokud nezhřešíme těžkým hříchem, který ruší toto naše napojení na Zdroj života, můžeme prožít už zbytek života jako součást našeho věčného života spolu s Kristem, který bude po naší smrti těla jen plynuje pokračovat.
Smrtí těla se sice hodně věcí změní, kvalita věčného života (naše společenství s Bohem) však stoupne (přímé patření na Boží tvář). I naše schopnosti pracovat na Božím díle obnovy světa budou pak větší.
Naše dočasná podoba společenství s Bohem je za pozemského života zatím pod tajemstvím a tedy nedokonalá a ohrožitelná hříchem.
Věčný život je nezalouženým darem Božím a v pozemském životě je pořád možno hříchem o něj přijít. Věčný život není žádné kouzlo ani definitíva! Definitívu měli státní úředníci první republiky jako jistou penzi od státu. Když se však u takového prokázala nepoctivost, o definitívu stejně přišel a nedostal nic! Podobně věčný život pramení jen z napojení na Boha. Pokud toto napojení zpřetrháme, dar věčného života ztrácíme, zahazujeme.
Skutečně a už neodvolatelně v plnosti a nejvyšší kvalitě svůj věčný život budeme mít až po smrti těla. Zatím jsme stále ještě ve stadiu, kdy máme rozmnožovat svěřené hřívny. V okamžiku smrti přijde pak soud:
Jeho pán mu tedy řekl: 'Výborně, můj dobrý a věrný
služebníku. Byl jsi věrný nad málem, proto tě ustanovím nad
mnohým. Vejdi do radosti svého pána.'
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pátek, 27. leden 2012 @ 11:32:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já se s Kristem setkávám neustále už nyní v tomto životě.
Kdyby tohle byla pravda, psal bys tady úplně jinak! Vždyť ty lžeš už i sám sobě anebo jsi uvěřil lži a šíříš ji tu, aniž bys tušil, že je to lež! Přeber si to, jak chceš, ale tohle, cos napsal, prostě není pravda! Kristus se totiž s lháři nesetkává, nýbrž je z hříchu lži a nevěry skrze Ducha Svatého usvědčuje. Tož tak. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Studentbible v Pátek, 27. leden 2012 @ 14:41:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, kdo jednou přijme synovství Otce, je Jeho synem navždy, na furt, protože se zrodí z Ducha, má Boží DNA, přestal být nepřítelem Božím, ale má naději na velké dědictví. Jak velké budou odměny je už na člověku, nakolik poslušný je to syn. Dokonce může být i vyděděn, ale pořád zůstává synem! |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 27. leden 2012 @ 17:37:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Hoši, proč mě furt opruzujete.
Já nejsem zvědav na vaše poučování tlučhuby bez jediného faktického argumentu. Trapného a hloupého - kdy evidentně vůbec nechápete o čem mluvím, a přesto stejně máte potřebu remcat.
Svědčím zde o svojí víře a nehodlám na ní nic měnit.
Nehodlám ovšem nic měnit ani na vaší víře, nikoho nepřemlouvám. To je věcí jen vašeho rozhodnutí. To vy sami budete jednou za sebe vydávat účet.
Pokud se vám na mém svědectví něco nelíbí, tak argumentujte věcně a správně. Na tyto vaše kydy se totiž nijak reagovat nedá.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 28. leden 2012 @ 08:17:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Oko, měl jsem stejnou víru jako ty, ať si o tom myslíš co chceš. "Setkat se s Kristem" pro mne znamenalo "jít k příjímání", tak jak to tu popisují všichni ŘK. Můžeš si přečíst třeba článek Betmy.
Stejně tak jako ty jsem věřil ve Smrt a její moc. Popisuješ přesně mojí tehdejší víru.
Chápu co píšeš, jsou to jistě zajímavé myšlenky a asi jim i věříš, nebo moc ne a snažíš se psaním utvrdit ve své víře. Chápu, že nechceš zkoumat ani ověřovat, jestli to, čemu věříš, nejsou nesmysly. Jsou to zajímavé povídačky, mají dvě chyby: Jsou bez jediného faktického argumentu a jsou v zásadním rozporu s realitou.
Snad jen jedna věc odpovídá realitě: Pokud bydaš takhle dále žít, jistě po Smrti přijde soud, který změní kvalitu života. Jen je otázka, jestli tak, jak očekáváš.
Já jsem před lety udělal to, že jsem svou víru a to komu a co věřím vážně řešil. Začal jsem zkoumat svojí víru ve znovuzrozování miminek a moc materií a konfrontovat jí s realitou. To byla jedna z věcí, které mne dovedly až k tomu, že jsem uvěřil Ježíši a jeho slovu a tomu, co o něm psali a říkali apoštolové a proroci.
Nevěřím už, že Smrt má moc změnit kvalitu života člověka jak jsem tomu věřil dříve, protože jsem poznal, že tahle moc není ve Smrti, ale v Ježíši. Ježíš dokáže člověka změnit k lepšímu, změnit jeho srdce, změnit kvalitu jeho života: Tím, že mu dá věčný život. Při narození, oko, ne při pohřbu. A věčný život se tak nejmenuje pro legraci. To není jako "se sovětským svazem na věčné časy a nikdy jinak". U Boha má to slovo jiný význam, skutečný, reálný. Není to vyprázdněné slovo.
Svůj život jsem svěřil Ježíši právě proto, že jsem vnímal, že je ohrožený. Pro mne to bylo jediné logické řešení. Žít ve stylu: "Můj život je ohrožený tak si počkám na Smrt až to ohrožení vyřeší" je podle mne trapné, hloupé a člověk, který v něco takového doufá evidentně vůbec nechápe, o co ve věčném životě jde, proč Ježíš přišel na zem, byl odsouzen a zemřel za nás.
Človek, který to nechápe, má jen potřebu remcat o tom, čemu (snad zatím) nerozumí.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Studentbible v Sobota, 28. leden 2012 @ 11:45:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku, ale to je to těžké, odhodit desítky let náboženství a pak rodina...(podívejte, dědek se nám na stará kolena zbláznil). Sic nejsem ještě dědek, pobouřil a znepřátelil jsem si celou rodinu. |
]
|
|