Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boží slovo je ostřejší, než dvous (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 13. prosinec 2011 @ 07:06:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Takže už jsi pochopil, jak jsem přišel na to, že "I ty tady ukazuješ všemohoucího vševědoucího Boha,
který, když mu vlastní dítě spadne do jámy, sedí doma za oknem a čeká,
jestli se to dítě vyhrabe a vrátí nebo v jámě umře."? - čeká na lidské zavolání o pomoc, na svobodné rozhodnutí lidského srdce. Jinak Bůh nesedí a nečeká, ale koná, aby člověku
připravil takové podmínky, takové životní situace, které mu otevřou oči a
on sám pozná, že bez Boha to nejde.
Jaké situace? Pošle na zemi hladomor aby se mu ztracený syn vrátil?
V tom se právě liší od našeho Boha. Ten ví, že že člověk v jámě není svobodný, ale je otrokem hříchu, nemá schopnost se rozhodovat svobodně, potřebuje záchranu. Proto také přišel na svět, přímo do jámy, aby lidi z jámy zachránil. I to podobenství o otci a synech, které sis překroutil ke své vlastní škodě, říkal uprostřed jámy, mezi těmi, které přišel zachránit.
A tuhle záchranu dělá Ježíš přímo mezi lidmi až dodnes. I já bych byl ztracený v jámě, kdyby za mnou Ježíš nepřišel, jsem dnes mrtvý i tělesně, nejen duchovně. I já jsem měl nulovou schopnost rozhodnout se vylézt z jámy, byl jsem otrokem Hříchu tak jako všichni v jámě.
A tebe zřejmě ta hereze a hřích natolik oklamaly, že ještě nevidíš, že v hříchu žádná svoboda není a přes hřích nejsi schopen ani vidět Boží charakter, písmo se ti kroutí ke tvé vlastní škodě. Nevidíš záchranu v Kristu, který přišel, aby lidi v jámě zachránil. Nepoznal jsi opravdovou svobodu, píšeš věci typu "bez hříchu a zla není možné milovat a dokazovat lásku", úplně zcestné.
O tom mluvím, když píšu, že náboženství ŘKC neukazuje správný pohled na Živého Boha. Ty jsi toho exemplární ukázkou, nepotřebuju psát to, co učili nás. Bylo to hodně podobné tomu, co tu předvádíš ty.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boží slovo je ostřejší, než d (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 13. prosinec 2011 @ 17:57:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Jaké situace? Pošle na zemi hladomor aby se mu ztracený syn vrátil?"...
Realitou je, že bez Boží vůle nikomu nespadne ani vlas. Realitou života však také jsou hladomory. Co na tuto realitu říká ten váš bůh?
Ten váš bůh, jak nám ho zde představuješ, který se pozná podle toho, že tě tak "miluje", že ti všechno vyžehlí (uzdraví, ochrání před utrpením) - tak to má i svůj název - tomu se říká "opičí láska".
Takový ten skutečný Živý Bůh ale není. Bůh nás miluje, ale dobře ví, co je pro dítě dobré a užitečné. Proto žijeme se svou padlou přirozeností zatím v "slzavém údolí", jinak bychom nevěděli, co samýma roupama dělat.
V hříchu určitě žádná svoboda není - a já to nikdy ani netvrdil. Hřích člověka zotročuje (jako třeba kuřák se stává vlastní svobodnou volbou už prvních cigaret otrokem sušeného listí.)
Boží dítě má žít ve svobodě, nikoli v závislosti na hříchu. To ovšem neznamená, že už nehřeší, že už ani občas nevdechne jedovatý cigaretový kouř.
Ovšem i otrok sušeného listí - kuřák, má pořád svobodnou volbu se rozhodnout pro stav žití ve svobodě a kdykoli začít s odvykací kůrou. A v tom okamžiku nastupuje záchrana v Kristu.
|
]
|
|