Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je lepší písmu věřit tak, jak je napsané? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 29. listopad 2011 @ 21:41:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Izaijáš a Genesis samozřejmě napatří do žádného Zákona a zřejmě ti ani nepomůže si na dané téma něco přečíst, protože vězíš v nesmyslech příliš hluboko a poslední dobou se zarýváš ještě hlouběji. Takže ti už nebudu dále nic psát, protože dané téma je detail na to, o čem se bavíme.
..."Třeba pravidla koncilu, která, jak jsi hezky napsal, pro vás už neplatí."...
Toníku, že se nestydíš takhle posouvat smysl mé argumentace!
Tak se vraťme k tomu, co jsi napsal:
..."Ve sněmovních pravidlech (a nechce se mi to teď hledat) je i o tom, že nikdo nemá skládat jiné vyznání víry."...
Sněmovní pravidla ovšem platily v době sněmu. Nejsou učením církve, nejsou evangeliem.
To boldem je tvůj text. Jak jsi ho tedy myslel? Používám ho špatně? Napsal jsi, že pravidla koncilu nejsou učením církve a platila jen v době sněmu. Pochopil jsem to tak, že pro vás už pravidla sněmu neplatí. Omlouvám se, jestli jsem to pochopil špatně.
Platí teda ta pravidla sněmu? Je u vás možné skládat nová a nová vyznání víry a doplňovat stávající? Nebo respektujete pravidla všeobecného sněmu církve?
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je lepší písmu věřit tak, jak je napsané? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 30. listopad 2011 @ 06:30:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Pochopil jsem to tak, že pro vás už pravidla sněmu neplatí."...
Je logické, že sněmovní pravidla platí obvykle po dobu sněmu. Sněm si stanoví nějaká pravidla a následující sněm s přihlédnutím k okamžité situaci má právo stanovit si pravidla jiná.
Na cařihradském koncilu bylo odsouzeno Nestoriánské učení jako christologická hereze. Závěr sněmu se proti této herezi vymezil a zakázal na tom cokoli měnit (ve vztahu k této herezi, nikoli obecně jako zákaz doplňování věrouky).
Pokud si někdo vysvětluje tento zákaz jako zákaz obecný, nadčasový (cokoli doplňovat do věrouky), tak ho už Chalcedonský koncil "porušil" novým učením o dvou přirozenostech Ježíše Krista.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je lepší písmu věřit tak, jak je napsané? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 30. listopad 2011 @ 21:28:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Je logické, že sněmovní pravidla platí obvykle po dobu sněmu. Sněm si stanoví nějaká pravidla a následující sněm s přihlédnutím k okamžité situaci má právo stanovit si pravidla jiná.
Prozraď nám nedovzdělancům, z čeho je to logické?
Podle tebe: Jakmile tedy pomine doba sněmu, pravidla sněmu přestávají platit?
Čím podle tebe přestane pravidlo všeobecného církevního sněmu platit?
Mohl bys prosím napsat klíč, kterým vybíráš pravidla, která platila jen v době sněmu a už neplatí?
Víš, učení okocírkve je poněkud takové řekl bych ohebné, až gumové.
Když se to hodí, ustanovuje všeobecný sněm proti heretikům učení, které bylo odjakživa a platí napořád. A když se to v diskuzi hodí jinak, přestávají pravidla sněmu platit a oko ustanovuje nová učení, na která sněmovní otcové nepřišli...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je lepší písmu věřit tak, jak je napsané? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 30. listopad 2011 @ 21:40:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jen bych nedovzdělancům připoměl, o čem je řeč.
Všeobecný církevní sněm v Efezu stanovil toto pravidlo (7):
Po přečtení tohoto (nicejské vyznání víry) svatý sněm rozhodl: Zakazuje se, aby kdokoli
pronášel, sepisoval nebo skládal jiné vyznání víry než to, které přijali
svatí otcové, kteří se sešli v svatém Duchu v městě Nicei. Kdo se odváží
složiti jiné vyznání víry, je hlásati nebo vnucovati těm, kteří si přejí
obrátiti se k poznání víry od pohanství, židovství nebo kacířství
jakéhokoliv směru, buďtež, jsou-li biskupy, zbaveni biskupské hodnosti,
a jsou-li duchovními, vyloučeni ze stavu duchovního; jsou-li laiky,
buďtež dáni do klatby.
Totéž platí, bude-li zjištěno, že biskupové,
duchovní nebo laici vyznávají nebo učí tomu, co je obsaženo ve výkladu o
vtělení jednorozeného Syna Božího, který předložil kněz Charisij, nebo
špatným a rozvratným dogmatům Nestoriovým, které jsou k tomu přiloženy:
o nich platí rozhodnutí tohoto svatého a všeobecného sněmu, aby biskup
byl sesazen a zbaven biskupské hodnosti; duchovní budiž vyloučen z
duchovního stavu a laik budiž dán do klatby, jak bylo ustanoveno.
Chalcedonský sněm pak pak přijal pravidlo (1):
Uznali jsme za spravedlivé, aby byla zachovávána pravidla, na
nichž se svatí otcové usnesli až dosud na každém sněmu.
Jestli tě dobře oko chápu, tak sedmé pravidlo sněmu v Efezu a tím i první pravidlo sněmu v Chalcedonu platilo jen v době sněmu a už ve vaší "církvi" neplatí? Zřejmě přestalo tam u vás platit někdy v mezidobí od koncilu dodnes. A zřejmě už dříve, protože nejspíš i pravidlo 18 chalcedonského sněmu:
Příprava zločinu, sestavení zločinné tlupy a zločin sám jsou zcela
zapovězeny světskými zákony. Tím více musí být jim bráněno církví, aby
jich nebylo. Bude-li prokázáno, že některé osoby stavu duchovního nebo
mnišského se vzájemně zavazují přísahou nebo sestavují tlupy nebo strojí
úklady proti biskupům, nebo proti svým spoluduchovním, buďtež zbaveni
svých hodností.
Pro ŘKC platilo také jen v době koncilu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je lepší písmu věřit tak, jak je naps (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 01. prosinec 2011 @ 20:43:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Po přečtení tohoto (nicejské vyznání víry) svatý sněm rozhodl: Zakazuje se, aby kdokoli
pronášel, sepisoval nebo skládal jiné vyznání víry než to, které přijali
svatí otcové, kteří se sešli v svatém Duchu v městě Nicei."...
Toníku Jen tímto dokazuješ, že jsi opravdu polovzdělanec, "ušitý horkou jehlou".
Nicejské vyznání víry je co do podoby i obsahu jiné, než vyznání Nicejsko-cařihradské! Efezský sněm potvrdil platnost Nicejsko-cařihradského vyznání víry, aniž by tím nějak zpochybnil vyznání víry Nicejské, nebo ještě starší vyznání víry apoštolské.
Máme několik podob vyznání víry a všechna stále platí, jen se v různém rozsahu vyjadřují k pravdám učení církve.
Kněz Charisij vystoupil na koncilu Cařihradském (nikoli efezském, pokud mě paměť neklame) a prezentoval bludné učení, které bylo odsouzeno podobně, jako učení Nestoriovo. To se stalo těsně předtím, než bylo vyhlášeno nicejskocařihradské vyznání víry a vydán zákaz, aby žádnou pravdu z něho nikdo nikdy nezpochybňoval a neučil jinak. To bylo smyslem tohoto zákazu, který si vykládáte docela jinak!
Nicejsko-cařihradské vyznání víry je stále v platnosti a nikdy tomu nebude jinak! Žádná z pravd tohoto vyznání není římskokatolickou církví nijak zpochybňována. To ale neznamená, že není možno vytvořit krédo jiné, nové!
Vy vůbec nerozumíte tomu, že duchovní pravdy jsou zasazeny do historie jako jednotlivé průniky k Pravdě a nelze je z historie vytrhovat. Tam patří, kde vznikly.
Vyvstane - li však potřeba řešit hereze jiného druhu, církev má povinnost deklarovat své učení třeba novým vyznáním víry, s důrazem na eliminaci aktuálních herezí.
Obsahem naší víry je i učení o dvou přirozenostech Krista Ježíše, které bylo doplněno až po "zákazu na efezském sněmu, až v Chalcedonu. Další koncily pak doplňovaly učení církve o další prvky, jak jim je zjevil Duch svatý. Nikdy se však nestalo, aby to jakkoli rozporovalo Nicejsko-cařihradské vyznání víry.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je lepší písmu věřit tak, jak je (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 01. prosinec 2011 @ 21:32:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jen tímto dokazuješ, že jsi opravdu polovzdělanec, "ušitý horkou jehlou".
Tím, že jsem ocitoval pravidla sněmu a zeptal se na tvůj názor dokazuju že jsem polovzdělanec? Zajímavá logika...
Takže pokud koncil stanovil pravidlo: Zakazuje se, aby kdokoli
pronášel, sepisoval nebo skládal jiné vyznání víry než to, které přijali
svatí otcové, kteří se sešli v svatém Duchu v městě Nicei. Kdo se odváží
složiti jiné vyznání víry, je hlásati nebo vnucovati těm, kteří si přejí
obrátiti se k poznání víry od pohanství, židovství nebo kacířství
jakéhokoliv směru, buďtež, jsou-li biskupy, zbaveni biskupské hodnosti,
a jsou-li duchovními, vyloučeni ze stavu duchovního; jsou-li laiky,
buďtež dáni do klatby.
Oko si ho vyloží jako: Vyvstane - li však potřeba řešit hereze jiného druhu, církev má povinnost deklarovat své učení třeba novým vyznáním víry, s důrazem na eliminaci aktuálních herezí.
Zajímavá logika. Takhle zacházíš se vším. S písmem, s tím, co ti píší spoludiskutující. I s výnosy koncilů. Jsi člověk bez-zákonný, nerespektuješ nic co je psáno, žádné normy, dokonce ani tradici církve, ke které se tak velkohubě hlásíš jako bys jí respektoval. Normou jsou ti jen tvé výmysly. A ještě si odvažuješ hodnotit druhé. Poněkud drzost na chlapa, který by už měl mít nějakou životní zkušenost.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je lepší písmu věřit tak, jak (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 02. prosinec 2011 @ 07:40:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Zakazuje se, aby kdokoli
pronášel, sepisoval nebo skládal jiné vyznání víry než to, které přijali
svatí otcové, kteří se sešli v svatém Duchu v městě Nicei. Kdo se odváží
složiti jiné vyznání víry,"...
- tento zákaz se vztahuje na christologické hereze, proti kterým bylo nicejsko-cařihradské krédo sestaveno.
Proč se chováš jak natvrdlý ignorant? Vždyť nahoře máš mé vysvětlení, že nic se z tohoto kréda nesmí změnit - o tom je ten zákaz sněmu. Všem pravdám uvedeným v Nicejskocařihradském krédu věří katolíci bezezbytku. Ale to by sis ještě mohl i pamatovat.
Kvůli Nicejskocařihradskému krédu ovšem vůbec nepozbyla na platnosti a aktuálnosti ani kréda, která časově předcházela - Apoštolské vyznání víry, nebo krédo Nikajské.
Vůbec to ale neznamená, že se krédo nesmí dál doplňovat a podle aktuální potřeby se vymezovat proti jiným herezím. Na to se tento zákaz nevztahuje.
Máme i další kréda z pozdější doby, třeba Atanášovo krédo, které je co do rozsahu obsáhlejší.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je lepší písmu věřit tak, jak je napsané? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 30. listopad 2011 @ 15:50:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Izaijáš a Genesis samozřejmě napatří do žádného Zákona"...
Písma Božího slova máme rozděleny do dvou hlavních skupin (souborů, či chceš - li knihoven).
Té první části, která je časově před Kristem, říkáme obecně "Starý zákon".
Té druhé části, která je pro křesťana stěžejní a naplňuje smyslem i část první, říkáme "Nový zákon".
Pokud si vezmeš do ruky kteroukoli Bibli a nahlédneš do obsahu, toto rozdělení tam najdeš.
Izaiáš i Genesis jso časově před Kristem a jsou zařazeny do písem Starého zákona.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je lepší písmu věřit tak, jak je napsané? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 30. listopad 2011 @ 21:54:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Takle máme rozdělené písmo také.
Protože ale máme Nový zákon, který udává smysl té části, které se říká "Starý zákon", víme, že "Starý zákon" se dělí na zákon a proroky a další spisy (třeba Žalmy).
Když si pak někdo třeba vezme starý zákon a přečte mojžíšovy knihy, zjistí, že na začátku není v první knize žádný Zákon, nanejvýš tak Izák, což si někteří lidé mohou plést. Naopak je v první knize zpráva o stvoření, potopě, smlouvě vůči Kristu s Abrahamem, sodomagomora a tak.
Zákon se obejvuje až po dlouhém úvodu, který popisuje jak byl Zákon dán, v půlce knihy druhé a dále je podrobně rozebírán včetně prováděcích předpisů.
Pak je ve sbírce nadepsané "starý zákon" mnoho dalších knih, které nejsou zákon, ale jsou zkušeností Božího lidu ze života s Bohem (docela stejné, jaké má Boží lid dodnes) či proroctvím nebo svědectvím o prvním a druhém příchodu Ježíše Krista.
Ale to člověk, který viděl jen desky bible a první stranu s obsahem nemůže vědět.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je lepší písmu věřit tak, jak je naps (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 01. prosinec 2011 @ 20:15:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Celý Starý zákon (všechny jeho knihy) je také o Zákonu.
Např. Gn 1,28; Gn 2,16-17; Gn 2,24; Gn 8,21-22; Gn 9,1-17;
Gn 3,15 je dokonce nazýváno protoevangeliem, ale běžný křesťan si to s evangeliem opravdu neplete..
Dále: Iz 2,3-5; Jer 1,4-12;
Už první ze žalmů pojednává o Hospodinově Zákonu.
To ale člověk tonoucí v bludech některé věci zřejmě opravdu vidět nemůže.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je lepší písmu věřit tak, jak je (Skóre: 1) Vložil: Studentbible v Čtvrtek, 01. prosinec 2011 @ 22:01:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, Starý Zákon, to je Pentateuch, který obsahuje Mojžíšův Zákon ze Sinaje a 40ti letého putování pouští, pak knihy historické, poezii, velké a malé proroky. Podle povahy knihy je různá povaha chápání a výkladu textu. Když dostali Izraelci striktní zákaz dělat sochy bohů, tak to platí pro všechny doby a národy, uctívání zlata, stříbra, kamene, dřeva atd. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je lepší písmu věřit tak, jak (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 02. prosinec 2011 @ 07:26:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Uvedl jsem přesné odkazy, tak studuj Bibli, studente bible..
|
]
|
|