Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 170, komentářů celkem: 429696, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 554 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116582929
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč se katolíci – nejen na GS - nikd (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 12. září 2011 @ 08:20:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." Odpustek měl tedy tenkrát stejnou funkci, jako očistec nebo jako utrpení všeho druhu, které jsme měli trpělivě přijímat a nevzpírat se mu - Křesťan se má snažit přijímat tyto časné tresty za hřích jako milost tím, že trpělivě snáší utrpení a zkoušky všeho druhu"...


Už ta věta vyvrací tvé bývalé tvrzení, že odpustky nutně souvisejí s očistcem. Jsem rád, že je u tebe nový posun /ještě jsi ho přiznat) a sice, že časné tresty lze smazat už v tomto životě a očistci se lze tak úplně vyhnout.

Časné tresty za hřích je třeba srovnat raději za života - dokud jsi "na cestě" (Mt 5,25).

Časné tresty tedy souvisejí s našimi hříchy, jsou jejich následky.
Jsou pokřiveností lidského srdce hříchem!
Smazáním těchto trestů se očišťuje lidské srdce - pokud se tak děje za života (utrpením, odpustky, skutky lásky a zbožnosti), s očistcem to vůbec nesouvisí -  po smrti se to děje v očistci.

Abys to pochopil, zkus se zamyslet nad příběhem dlužníka, kterému pán odpustil dluhy, ale kterému přesto jeho lidské srdce zůstalo dál pokřivené:

(Mt 18,23-35)
Nebeské království je totiž podobné králi, který chtěl se svými služebníky vyrovnat účty.
A když začal počítat, byl přiveden jeden, který mu dlužil deset tisíc hřiven.
Když pak neměl čím zaplatit, poručil jeho pán, aby ho prodali i se ženou, s dětmi a se vším, co měl, a tím aby se zaplatil dluh.
Ten služebník tedy padl a začal se mu klanět se slovy: 'Pane, měj se mnou trpělivost a všechno ti zaplatím!'
Ten pán se tedy nad ním slitoval, propustil ho a dluh mu odpustil.
Když ale ten služebník odešel, našel jednoho ze svých spoluslužebníků, který mu dlužil sto denárů, chytil ho a začal ho škrtit se slovy: 'Zaplať mi, co dlužíš!'
Ten spoluslužebník tedy padl k jeho nohám a prosil ho: 'Měj se mnou trpělivost a všechno ti zaplatím!'
Ale on nechtěl. Odešel a dal ho do vězení, dokud by nezaplatil, co dluží.
Když pak jeho spoluslužebníci viděli, co se stalo, velice se zarmoutili; šli ke svému pánu a pověděli mu všechno, co se stalo.
Tehdy ho jeho pán zavolal a řekl mu: 'Ty zlý služebníku! Odpustil jsem ti celý ten dluh, protože jsi mě prosil.
Neměl ses i ty slitovat nad svým spoluslužebníkem, jako jsem se slitoval já nad tebou?'
A jeho pán se rozhněval a dal ho mučitelům, dokud nezaplatí všechno, co mu dlužil (časné tresty).
Totéž udělá i můj nebeský Otec vám, pokud každý ze srdce neodpustíte svému bratru jeho prohřešky."

Pokud dokážeš odpustit už za života, smazal jsi svůj časný trest za tento hřích. Vyhnul jsi se očistci.



| Nadřazený

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč se katolíci – nejen na GS - nikd (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 12. září 2011 @ 08:46:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Učení o odpuštění lehkých hříchů po smrti s odpustky nesouvisí.

Souvisí však s očistcem a vždycky tomu tak bylo. Není to žádné nové učení, církev toto učí pořád stejně.

A mimochodem je to učením samotného Krista, který mluví o možnosti odpuštění hříchů jak v této době, tak i v budoucí (Mt 12,32).


Ovšem největší tvá hereze spočívá v představě, že smysl očistce je v utrpení. Jako by si náš nebeský Otec přímo liboval v lidském utrpení. To je tedy hrůza a nedivím se, že jsi se této představy zřekl!

Jenomže jsi nevěděl, že toto není učením katolické církve, že toto byla obludnost jen ve tvé hlavě.

Náš nebeský Otec je milující a laskavý a dělá všechno proto, abychom my byli po smrti s ním v nebi.


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 1.03 sekundy