Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 267, komentářů celkem: 429602, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 442 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116506425
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Písmo Svaté a tradice lidí (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 16. srpen 2009 @ 10:23:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj oko.

  Pokud jsem napsal o víře katolíka - co to znamená že má "pravou víru" - něco špatně, máš něco proti tomu, tak to vysvětli? Neznamená to snad, že věří učení ŘKC, kateochismu, papeži, kněžím a biskupům, že poslouchá církevní právo a řídí se jím? Napsal jsem to špatně?


  Ty  jsi docela přesně vystihl ten rozdíl mezi námi a chápeš ho dobře.

  Jádrem katolické víry jsou "pravdy", které postupně vznikaly a byly domýšleny v průběhu mnoha staletí od počátků ŘKC. Tak nějak katolíci ale instinktivně cítí, že je potřeba najít někoho v co nejzazší historii někde v křesťanských církvích nebo okolo, jehož citát by se dal vykládat jako podpora jejich učení.

  A tak je to vaši zálibou - vyhledávat v textech různé kousky a úryvky, kterými se snažíte podpořit svoje učení.

  Křes´tané tuhle logiku nemají. Jejich zvěst vznikala několik století před naším letopočtem, kdy Bůh začal zjevovat svým prorokům jak provede záchranu lidí. A pak ta zvěst přišla na zem. A my věříme té zvěsti, tomu slovu, které přišlo na zem. Co se dělo 250 let potom (o osm generací později) nebo v kterémkoliv dalším století je pro nás zajímavé, ale ne až tak důležité jako ta zvěst sama, které věříme.



  Abych ti ten rozdíl ještě přiblížil na příkladu manželství, protože to je nejblíž tomu vztahu s Bohem, jeho synem a Slovem, vztahu, který máme a slovu, kterému věříme.

  Když žiju svoje manželství, tak obsahem vztahu a víry v něm nejsou "pravdy o mojí manželce". Jádrem mojí víry není to, co kdo o mé manželce v kterém století řekl. Jádrem víry není ani to, kolik má nohou a rukou, kolik má očí a vlasů, jakou má barvu kůže, jaké nosí oblečení a jaké má rodiče a co je napsáno v jejím rodném listě. To není jádrem víry v manželství - možná jsou některé ty věci důležité, ale není to jádrem, centrem.

  Jádrem víry v manželství je slovo, které si partneři říkají. Jádrem víry je to, že mi řekne: "Víš, zítra bych ráda jela do Prahy" nebo "včera byl ale krásný večer", nebo "To Granosalis je ti snad přednější než já!" ;-).


  A to je i jádrem naší víry Bohu. Jádrem nejsou nějaké "pravdy" o Bohu, které bychom si museli nějak neustále dokazovat tím, že už někdo jiný těm pravdám taky věřil (jako to mají římští katolíci). Jádrem je slovo našeho Boha, které už jednou bylo zjeveno a co si o něm kdo následně myslel, už jsou detaily - i když někdy zajímavé.


| Nadřazený

Re: Re: Re: Re: Písmo Svaté a tradice lidí (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 16. srpen 2009 @ 10:31:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Když já se tě zeptám, kdo měl podobu té tvojí "pravé" víry třeba v roce 250, která historická osobnost chápala tvé pojetí duše a ducha, ve kterém jeho spise se to dá najít, co odpovíš?

  Oko, v tomhle je s tebou těžká diskuze, argumentuješ jak se to zrovna hodí. Když jsme se na tohle téma začínali bavit, napsal jsi:

V polovině druhého století katolík Irenej z Lyonu ve svém díle "Proti bludným naukám" napsal:
Dokonalý člověk je složen ze tří prvků:
z těla, z duše a z ducha; ten, kdo nám přináší spásu a dává nám formu, je Duch.

  Nevím, jestli je to pravda, že to ten Irenej napsal. Taky to není z roku 250.

  Ale je to to, co říkáme my: Dokonalý člověk je duch, duše a tělo. Duše a tělo je nekodonalý člověk, necelý člověk - duchovně mrtvý. Potřebuje nového ducha od Boha, toho ducha, který se zrodí z Boha a který přináší spásu.

  Ale stejně ti musím napsal: tenhle styl argumentace je mimoběžný křesťanství, nesouvisí s ním, v křesťanství nemá smysl. Napsal jsem ti to jenom proto, že sis o to řekl abys zase vítězoslavně netvrdil "že někdo uhnul".

  Pokud budeš chtít někoho z roku 250, tak ti klidně odpovím: Nevím a klidne uhnu. Určitě bych v historických dokumentech té doby našel někoho, kdo by věděl, co je to duch a duše člověka a znal by ten rozdíl a mohl bych vyrvat jeho úryvek a dát ho sem. Ale nedělal bych to, protože to nemá v tom, co žiju, smysl. Smysl to má jen v systému, ve kterém žiješ ty.



| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.31 sekundy