Re: Re: Re: Židům... (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 02. září 2010 @ 10:14:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Kristův křest je možný jen díky Kristovu vzkříšení.
Jak to, že ti tak zásadní věci unikají?
Co je pro tebe důležitější, tento stvořený svět, nebo nebeská vlast? Jsi dítě tohoto světa, nebo dítě světla?
Tebe soud Božího slova, které je ostřejší, než dvousečný meč, neuvádí do nového odpočinutí, které je připraveno pro Boží lid v jiný den???
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Židům... (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 02. září 2010 @ 11:49:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tebe soud Božího slova, které je ostřejší, než dvousečný meč, neuvádí do nového odpočinutí, které je připraveno pro Boží lid v jiný den???
No, jasně, vždyť jsem ti to psal snad už tisíckrát: Tím soudem, smrtí a pohřbem, které nás uvádí do duchovního odpočinutí v Božím království, jsem už dávno prošel. Jsem spasen milostí, bez jediné zásluhy - mohu v klidu sloužit Bohu beze strachu z nepřátel, bez strachu, jak to všechno dopadne. Ten můj největší životní nepřítel, kterého jsem se nejvíc bál a nejvíc mi kazil život, je už dávno, dávno pohřben v jezeře za Poděbrady.
Já se ptal spíš na tebe: Tys tím soudem ještě neprošel, na smrt a pohřeb teprve čekáš, žiješ v těle, tak není logické slavit něco, co ještě nemáš, ne? To je jako ve třiceti slavit, že ses dožil osmdesátých narozenin, ne?
Co je pro tebe důležitější, tento stvořený svět, nebo nebeská vlast? Jsi dítě tohoto světa, nebo dítě světla?
Jsem dítě Boží, pro to je pro mne důležitější Boží slovo, než nápady tohoto světa. Jím se řídím.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Židům... (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 02. září 2010 @ 19:21:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Opět naskočila ohraná deska. Už mě unavuje stokrát dokola vysvětlovat stále znovu věci naprosto základní. Je to typické pro všechny, kteří živoříte kdesi na okraji církve, bez plného spojení s ní, ovlivňováni různými staronovými zcestnými učeními. Každé bludné místo máte citlivé jako vřed a když se k němu někdo přiblíží, okamžitě zafunguje výhybka v mozku a přívalem líbivých frází se takové místo obalí. To aby náhodou vlastní zdravý rozum nezaprotestoval a nedal tomu druhému za pravdu. Vždyť všechny ty fráze už znám dávno zpaměti!
Začni používat mozek a nezaměňuj si Kristovu záchranu skrze křest - znovuzrození do života Božího dítěte se spásou věčnou. Protože pokřtěni byli sice mnozí, ale někteří se od Boha stejně později odvrátili.
Je mnoho povolaných, ale málo vyvolených.
K tomu, aby člověk dokázal ten dar věčné spásy od Boha přijat a unést, k tomu potřebuje duchovně dorůst. Ty pomyslné "duchovní svaly" ti narostou právě jen za života s Kristem, v jeho společenství. Duch svatý je dárce oné síly. Abys jednou ve své mylné jistotě spásy nebyl překvapen, když s ti popd tvou věčnou spásou podlomí kolena. Kdo tedy může být spasen? U lidí je to nemožné, ne tak u Boha.
Jedině za života s Kristem můžeme dorůst do "kvalifikace", kdy jsme schopni přijat tak obrovský dar - dar spásy. Není to záležitost jedině Krista, ale záležitost spolupráce s Kristem - spolupráce až do konce života.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Židům... (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 02. září 2010 @ 20:05:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, je docela škoda že místo toho, abys pochopil co ti lidi píšou, naskočí u tebe stále dokola ta ohraná deska, kterou všichni dobře známe, abys ses mohl bránit "nebezpečným" a "nepřátelským" myšlenkám a nemusel na ně reagovat. Je to typické pro všechny, kteří jsme živořili kdesi mimo Boží církev, bez věčného života, uprostřed vlastní marné snahy o spasení a zvrácených lidských domyšlenek.
V čem ti mám dát za pravdu? V tom, že se ti ještě nespojilo spasení v Ježíši Kristu s tvým spasením? Je to sice škoda, ale to ti dávám za pravdu, pro tebe to jsou zjevně různé věci a ještě ti tenhle naprostý základ uniká. Že člověk potřebuje ke spasení dorůst? V tom jsem ti za pravdu dávno dal, to jsem uznal.
Mám ti snad dát za pravdu že to co říká Ježíš a apoštolové o našem životě jsou jen "líbivé fráze"? Legrační vyjádření - ale v tom ti zapravdu nedám.
Tohle bludné místo máš jako vřed: Místo abys odpověděl a reagoval na
mojí poznámku k danému tématu - sobotnímu odpočninku - spustíš svojí
gramodesku docela mimo ... Zkusím schválně otázku znova, jestli jsi jí
nepochopil:
Je škoda že nedomyslíš svoje věci do konce: Když slavíš neděli, proč oslavuješ něco, co nemáš? Pokud jsi ještě nedošel do toho věčného odpočinutí v jiný den, které je v Kristu a nepřijal ho, pokud ještě nenastal den tvého spasení, není to poněkud předčasná oslava, oko? Tys tím soudem ještě neprošel, na smrt a
pohřeb teprve čekáš, žiješ v těle, tak není logické slavit něco, co
ještě nemáš, ne? To je jako ve třiceti slavit, že ses dožil osmdesátých
narozenin, ne? Jako kdybys slavil vítězství uprostřed běhu? To nedává logiku.
Můžeš odpovědět na otázku, nebo není pochopitelná?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Židům... (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 03. září 2010 @ 05:25:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Otázka není nepochopitelná, ale je výslednicí zcestného myšlení.
Člověk ke své věčné spáse dorůstá po celý svůj život až do okamžiku smrti. Tedy nikoli, že už nyní vlastníš svou věčnou spásu, že jsi už do ní dorostl. To je ten katastrofální omyl, který se ti už tak dlouho usiluji vysvětlit.
To, co křesťan za života má, je znovuzrození do postavení dítěte Božího, to je ona záchrana (spása) před vládcem tohoto světa. Není to však ještě věčná spása! Tato záchrana není ani žádná magie (jednou a provždy, jak ji prezentuješ ty) - funguje pouze ve společenství s Bohem a je zranitelná, ohrozitelná samotným člověkem. Toto společenství totiž může člověk narušovat hříchem ke smrti.
Není tedy pravdou, že na člověku už nezáleží, že všechnu starost může přenést na Krista. Nemůže, Kristus to nedovolí. To by byl obraz člověka jako bezduché loutky, kterou by měl pohybovat Kristus. Ale on na něco takového nikdy nepřistoupí, protože to neguje lidskou svobodu volby, obraz Boha v nás. Podle Božího úradku touto svobodou volby každý z nás bude disponovat až do své smrti.
Tedy veškeré řečičky o tom, jak už jsem spasen, protože moji spásu zajišťuje smlouva s Kristem (protože kdyby mělo záležet na mě, tak spasen nebudu), je jen nebezpečné lhaní sám sobě. Nic takového apoštolové, ani Kristus neslibovali. Zato je plný Nový zákon výzev k ostražitosti, k věrnosti Bohu, výzev k pokání a k cnostnému životu. Proč by tomu tak bylo, když by Kristus podle vaší zvrácené logiky se o všechno postaral a křesťan měl spásu jistou??? Kristova smlouva totiž neomezuje lidskou svobodu volby. Není to smlouva jednostranná, kde člověk je vlastně už za vodou a nechává ve všem působit pouze Krista (na to Kristus nemůže přistoupit, protože člověk by tím přestal být obrazem Boha, nebyl by ve svobodě Božího dítěte), ale je to smlouva oboustranná o neustálé spolupráci s Bohem až do konce života. Až po naší smrti, před Kristovou soudnou stolicí, se rozhoduje o naší spáse. Až tam vydáme počer z celého svého života. Do té doby bojujeme, vítězíme i prohráváme jednotlivé bitvy a vždycky se znovu rozhodujeme my sami. Můžeme se radit s Kristem, ale konečné rozhodnutí provádíme sami. Na tom Kristus trvá.
Já, když slavím neděli, tak slavím to, co mám, co jsem získal skrze znovuzrození z vody a z Ducha, skrze křest. Oslavuji Kristovo vzkříšení, díky kterému nejsem už dítětem tohoto světa, ale dítětem světla, dítětem Božím.
Mám radostnou naději věčné spásy (když vytrvám v dobrém až do konce). Tuto radostnou naději lidé Starého zákona neměli - měli Vykupitele zatím jen přislíbeného.
Pro nás křesťany však Kristus už vstal!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Židům... (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 03. září 2010 @ 08:15:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Aha. Gramodeska. o lidech ze ŘK to píšeš až na vyjímky dobře.
Tak znovu:
6) A tedy, protože je tomu tak, že někteří tam vejít mají a že ti, kdo
obdrželi radostnou zvěst první, tam vzhledem ke své neposlušnosti
nevešli, 7) ustanovuje Bůh znovu určitý den, dnešek, když říká po tak dlouhé době v Davidovi, jak to bylo řečeno výše: Uslyšíte - li dnes jeho hlas, nezatvrzujte svá srdce... 8) Kdyby byl Jozue uvedl do tohoto odpočinutí Izraelity, nebyl by Bůh později mluvil o nějakém jiném dni. 9) To tedy znamená, že ono odpočinutí sedmého dne je připraveno Božímu lidu. 10) Neboť ten, kdo vešel do jeho odpočinutí, si též odpočívá od svého díla, jako Bůh od toho svého. 11) Snažme se tedy vejít do toho odpočinutí, aby nikdo nepadl tím, že by napodobil příklad neposlušnosti.
Tam se píše o jiném odpočinku: O vejití do zaslíbené země a o jiném dni, o dni spasení (dnes je den spasení). Pokud tedy slavíš něco jiného, proč se odvoláváš na tento úryvek písma při slavení neděle, když jsi ještě do tohoto odpočinku, do Božího spasení, nevešel? To tedy slavíš něco, co se teprve stane? Není to předčasné?
Nebo jsi ten úryvek písma v téhle souvislosti uvedl omylem?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Židům... (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 03. září 2010 @ 08:41:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Pokud tedy slavíš něco jiného, proč se odvoláváš na tento úryvek písma při slavení neděle"...
To není jiné, jedná se jen o stupeň nedokonalosti, předzvěst konečného dokonalého odpočinutí v Kristu (zatím, počas našeho života, kdy jsme pořád ještě ohrožováni vlastní hříšností a možností volit i zlo)
(1 Kor 13,10;12-13;) ale jakmile přijde to dokonalé, tehdy to, co je částečné,
zanikne....
Nyní totiž vidíme jako v zrcadle, zastřeně, ale potom tváří
v tvář. Nyní poznávám částečně, ale potom poznám tak, jak jsem
byl také sám poznán.
Nyní pak zůstává víra, naděje a láska, tato trojice; ale
největší z nich je láska. (Nikoli jistota spasení!) I ty zatím poznáváš jen částečně, nikoli tváří v tvář Bohu. Přesto tvrdíš, že již máš onu dokonalou věčnou spásu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Židům... (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 03. září 2010 @ 08:52:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Začátek naší spásy se stal skrze znovuzrození do života Božího dítěte. Ale to samo úplně nestačí k věčné spáse. Je to jen prvním krokem správným směrem. Výsledek, naše věčná spása záleží na tom, jak prožijeme další zbytek života. Zda vytrváme v dobrém (a ve spojení s Kristem) až do konce.
A to není jen tak nějaké katolické učení, to si můžeš přečíst v Písmu.
|
]
Začátek naší spásy - Re: Židům... (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 03. září 2010 @ 09:13:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Zkusíme jinou gramodesku, oko? ;-)
Začátek naší spásy se stal skrze narození Ježíše Krista a to spasení bylo dokonáno na kříži a v hrobě (i když ve skutečnosti byl ten začátek mnohem, mnohem dříve). A to není jen tak nějaké katolické učení, to si můžeš přečíst v Písmu.
Ve chvíli, kdy jsme tohle spasení v Kristu Ježíši přijali, tak už se jen zpřítomnil ten okamžik našeho spasení na kříži do našeho života. Pro nás nejsou dvě spasení: Jedno na kříži, to Kristovo a druhé, které se teprve někdy stane, to naše. Pro nás už je to jeden okamžik: Naše spasení, které se stalo na kříži. A to Ježíšovo spasení samo bohatě stačí k věčné spáse - nejen naší, ale i kohokoliv jiného z lidí a ještě zbude.
Zbytek našeho života, jeho výsledek, jeho ovoce, se odvíjí od toho, že jsme přijali to spasení, které je v Ježíši Kristu.
Díky tomu, že už v našem životě nastal ten jiný den DNES, kdy jsme mohli vejít do toho pravého odpočinku, můžeme teď v klidu poslouchat Boží přikázání, která máme napsaná v srdci a to přesto, že už nejsou žádné sankce a těm, kteří ještě žijí pod nějakou sestavou lidských nařízení a přikázání hrozících za porušení peklem taková poslušnost nedává žádný smysl. Ale člověk, který chce poslouchat přikázání, nepotřebuje sankce - bude je poslouchat i tehdy, pokud žádné sankce nebudou.
|
]
Začátek naší spásy - Re: Židům... (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 03. září 2010 @ 14:17:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Docela se s tebou v tomto většinou shodnu.
Začátek však nebyl dřív, to byl jen příslib - a ten začal už v Gn 3,15 a průběžně se potvrzuje ve Starém zákoně až do narození Krista (Iz 53 a mnoho dalších míst).
Skutečný začátek nastal, až to opravdu začalo- Gabrielovým poselstvím.
Ani pro mě nejsou dvě spasení. To na kříži je vykoupení - možnost pro každého být jednou spasen. Tedy nikoli spasení. Naše spása není v jednom okamžiku, je to proces. Život dítěte Božího ve společenství se svým Bohem - ale zatím ve společenství nedokonalém, částečném, poznamenaném naší hříšností.
Znovu se odvolávám na (1 Kor 13,10;12-13)
|
]
Začátek naší spásy - Re: Židům... (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 04. září 2010 @ 11:27:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Oko, zamotáváš se do svých výkladů a domyšlenek čím dál tím více.
Když chceš zdůvodnit růženec, napíšeš: "V růženci se v lásce setkávají všechny tři tyto rozměry zároveň, člověk zažívá naprostou plnost duchovního života." a když argumentuješ k odpočinku, napíšeš: "... ale zatím ve společenství nedokonalém, částečném, poznamenaném naší hříšností." A to má být dle tvého popisu eucharistie ještě lepší a dokonalejší, než růženec!
Celé to tvoje "svědectví" nevypadá moc poctivě, spíš jako snaha zamaskovat nějaký problém. Tobě tvoje argumentace připadá konzistentní? Můžeš nějak vysvětlit a popsat, jak zažíváš "zažíváš naprostou plnost duchovního života, ve společenství ti nic neschází, ale zatím ve společenství nedokonalém, částečném, poznamenaném naší hříšností?" Mně to příliš srozumitelně nezní.
|
]
Začátek naší spásy - Re: Židům... (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 04. září 2010 @ 12:33:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pokusím se o to.
Plnost znamená, že nechybí žádný z rozměrů. Prostě modlím se k Bohu se svými bratry a usiluji hledět na Krista Mariinýma očima. Všichni jsme v tomto okamžiku pohromadě, nechybí žádný ze vztahů, zažíváme v tomto směru plnost.
Přesto je tato plnost narušována tím, že ti při modlitbě na chvilku odběhnou myšlenky někam docela jinam, než by měly. Tobě se to nestává?
Intenzita zažívání společenství může být rozdílná, poznamenávána naší nedokonalostí. Společenství žijících lidí je vždy poznamenáno nedokonalostí, hříšností. Lepí se to na nás, jako na boty bláto.
Podobně je to se čtením Písma, s naší nedokonalou službou lásky k bližním, při prožívání bohoslužby a pod. Všechna naše činnost je nedokonalá, částečná, poznamenaná naší hříšnou přirozeností.
Jedinou výjimkou je v tomto směru eucharistie. Přes všechnu naši nedokonalost, pokud k ní přistupujeme s čistým srdcem, tak se setkáváme s Kristem naprosto dokonale, viditelně a hmatatelně. V tomto okamžiku je naše hříšná přirozenost naprosto zastiňována Kristem.
Žádný jiný způsob setkání s Bohem není dokonalejší! Proto je eucharistie tak obrovským Ježíšovým darem pro lidstvo, darem nedoceňovaným a často opomíjeným.
Snad ti už nepřijde mé svědectví málo poctivé.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Židům... (Skóre: 1) Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Čtvrtek, 02. září 2010 @ 20:20:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "Už mě unavuje stokrát dokola vysvětlovat stále znovu věci naprosto základní. Je to typické pro všechny, kteří živoříte kdesi na okraji církve, bez plného spojení s ní, ovlivňováni různými staronovými zcestnými učeními. Každé bludné místo máte citlivé jako vřed a když se k němu někdo přiblíží, okamžitě zafunguje výhybka v mozku a přívalem líbivých frází se takové místo obalí. To aby náhodou vlastní zdravý rozum nezaprotestoval a nedal tomu druhému za pravdu. Vždyť všechny ty fráze už znám dávno zpaměti!" Oko ty jsi stal před zrcadlem? U jiné příležitosti máme "rozpracovanou" sobotu a Žid. 4.kap. a ty tady pořád obhajuješ neobhajitelné. Židé vešli do odpočinutí, i když další pokolení a přesto, že byli v odpočinutí MUSELI zachovávat sobotu. Dofám, že rozumíš o jakém odpočinutí je řeč v souvislosti se zemi zaslíbenou. Obdobné je to dnes, našli jsme odpočinutí v Kristu a usilujeme vejít do jiného - věčného a přesto nám zůstal den odpočinku - svátek lidu Božího. Psal jsem o tom v jiné diskusi, tady je odkaz. http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&thold=-1&mode=flat&order=0&sid=10821#137017rastan
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Židům... (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 03. září 2010 @ 06:02:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."To je o neděli?"...
Ano, to je přesně o nedělním vzkříšení Krista.
Protože až to umožnilo vejít do Kristova odpočinku. Na "jiný den", než
je starozákonní sobota, o kterém mluví Bůh, jsi už zase zapomněl.
Nikdo z lidí Starého zákona nemohl vejít do Kristova odpočinku, který umožnilo až nedělní vzkříšení. Jedná se o odpočinek Božích dětí v Kristu, o plodný život s Kristem v Duchu svatém a o radostné naději odpočinutí věčného, věčné spásy.
Nedělní vzkříšení Kristovo je "bomba" v historii světa, které se nic nevyrovná. Její důsledek je návrat důstojnosti člověka, osvobození od soboty, která nikomu nebyla schopna přinést dokonalé spočinutí. Osvobození z otroctví vládce tohoto světa do statutu svobody Božích dětí.
Pořád vyžaduješ, kde je v Písmu zrušení soboty a příkaz slavení neděle. Já tě odkazuji na působení Ducha svatého v církvi, na Boží slovo, které je ostřejší, než meč. Křesťan je nad sobotou, stejně jako je nad obřízkou. I to byl kdysi příkaz Boha, jak si označil svůj vyvolený lid. Nyní to Duch svatý ústy Pavla (i Petra) změnil, protože se požaduje cosi dokonalejší - obřízka srdce. Tak je i nedělní spočinutí v Kristu dokonalejší, než bylo sobotní spočinutí ve Starém zákoně.
Pokud křesťan zůstává u zachovávání soboty, navazuje tak na učení žido - křesťanské sekty ebionitů, kteří ovšem nemají s opravdovou církví Kristovou nic společného.
|
]
Re: Re: Re: Re: Židům... (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 02. září 2010 @ 21:33:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tebe soud Božího slova, které je ostřejší, než dvousečný meč, neuvádí do nového odpočinutí, které je připraveno pro Boží lid v jiný den???
Tohle vyjádření je přesně to, jak bych to napsal, proto jsme se asi nesešli. Mne soud Božího slova uvedl do toho odpočinku v Kristu v ten jiný den, DNES. Pro mne byl ten den odpočinku, to DNES, kdy jsem vešel do toho odpočinku, před pár lety, 22.2.1991. Proto jsem zareagoval tak, jak jsem zareagoval.
Zkusím se zeptat jinak: Co myslíš tím "soudem Božího slova"? Jinde jsi psal, že je jen jeden soud, tohle byl tedy nějaký obraz, špatně použité slovo "soud"?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Židům... (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 03. září 2010 @ 14:06:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Soud Božího slova je v tomto případě neomylné vedení Duchem svatým v církvi (jako když se Petr třeba rozhodl pokřtít Kornélia, nebo Pavel odmítl tělesnou obřízku).
Jako křesťané jsme uváděni do Kristova odpočinku postupně, nedokonale (pokud jsme s ním ve společenství). Po smrti budeme uvedeni do odpočinutí dokonalého (1 Kor 13,12-13).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Židům... (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 03. září 2010 @ 16:16:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Po smrti budeme uvedeni do odpočinutí dokonalého
No a to právě nedává logiku: Pokud ještě nejsi v tom odpočinutí, jak to, že ho slavíš? Slavíš něco, co se ti ještě nestalo, ještě jsi do toho odpočinku nevešel. To je jako slavit vítězství v závodě před tím, než závod doběhneš, ne?
Nebo teď slavíš nedokonale odpočinek v neděli a až budeš v nebi, budeš slavit s ostatními dokonalý odpočinek v sobotu, jako ti všichni ostatní v nebi?
Ta logika tvého uvažování mi tentokrát uniká. Když já jsem byl v ŘKC, tak ŘKC jednoduše řekla: "My máme pravomoc svazovat a rozvazovat, tak jsme změnili sobotu na neděli a basta. A podívejte se: Pravoslavní a protestanté světí neděli s námi, respektují naši autoritu a podřizují se jí." Jasné a logické, žádné nelogické kličky háčky, jaké tu pracně vymýšlíš ty.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Židům... (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 03. září 2010 @ 18:07:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pravoslavní nás nijak nerespektují. Slaví neděli proto, že se neděla slavila v Kristově církvi odjakživa.
Teď slavím zatím nedokonale odpočinek v Kristu (poznáváme nedokonale), protože "jakmile přijde to dokonalé, to částečné zanikne". Proč se nezamyslíš na odkazy, které jsem ti uvedl? Pak bys to snáze pochopil. To dokonalé přijde až po naší smrti.
Všichni v nebi slaví dokonalé spočinutí v Kristu, nikoli odpočinek starozákonní sobotní. Nikdo v době Starého zákona nemohl do tohoto dokonalého odpočinutí v Kristu vejít díky vlastní spravedlnosti. Spasení z vlastních zásluh je nesmysl. Všichni potřebovali a čekali na Vykupitele, aby mohli předstoupit před Boží tvář do dokonalého odpočinku, který nám otevřelo až Kristovo vzkříšení.
Je to jednoduché a prosté, pochopitelné i pro malé dítě, bez jakékoli kličky.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Židům... (Skóre: 1) Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Sobota, 04. září 2010 @ 20:02:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "Pravoslavní nás nijak nerespektují. Slaví neděli proto, že se neděla slavila v Kristově církvi odjakživa."
Oko, lháři nevejdou do Králoství! A teď vědomě lžeš, protože v Kristově církvi určitě neděli nikdo neslavil a neslaví.
"Všichni v nebi slaví dokonalé spočinutí v Kristu, nikoli odpočinek starozákonní sobotní. Nikdo v době Starého zákona nemohl do tohoto dokonalého odpočinutí v Kristu vejít díky vlastní spravedlnosti. Spasení z vlastních zásluh je nesmysl. Všichni potřebovali a čekali na Vykupitele, aby mohli předstoupit před Boží tvář do dokonalého odpočinku, který nám otevřelo až Kristovo vzkříšení."
No pak nevím proč ve SZ ti co přestoupili zákon byli kamenování, to ten soud měli nechat až na závěr tak jako spásu? K čemu asi byly oběti? Pokud spasení ve SZ nebylo ze zásluh tak z čeho? Celý SZ byl o poslušnosti příkazů zákona, jak obětního tak Desatera, tak mezildských (oko za oko). Kdo NEUČINIL přikázaný úkon nebo přestoupil příkaz byl vyhlazen z lidu. Tam o víře nebyla řeč a život pozemský i věčný se opíral na plnění zákonů. V tom byla naděje SZ lidu.
Izajáš 66:22 Nebo jakož ta nebesa nová, a země ta nová, kterouž já učiním, stane přede mnou, praví Hospodin, tak stane símě vaše a jméno vaše. 23 I stane se, že od novměsíce do novměsíce, od soboty do soboty přicházeti bude všeliké tělo, aby se klanělo přede mnou, praví Hospodin. 24 A vyjdouce, uzří těla mrtvá lidí těch, kteříž se mi zpronevěřili; nebo červ jejich neumře, a oheň jejich neuhasne. I budouť v ošklivosti všelikému tělu.
Bůh se asi spletl, když to nechal napsat Izajášem? Měl nechat napsat od neděle do neděle. To je to co nechápeš, že sobotní odpočinek je předobrazem toho věčného. Sobota byla určena lidu božímu, aby v tento den se věnoval Bohu, klaněl se mu a děkoval za vše dobrodiní, totéž co budou věrní činit ve věčném životě, věnovat se Bohu a On jim a to už na pořád, čas už bude pryč.
"Pořád vyžaduješ, kde je v Písmu zrušení soboty a příkaz slavení neděle. Já tě odkazuji na působení Ducha svatého v církvi, na Boží slovo, které je ostřejší, než meč. Křesťan je nad sobotou, stejně jako je nad obřízkou. I to byl kdysi příkaz Boha, jak si označil svůj vyvolený lid. Nyní to Duch svatý ústy Pavla (i Petra) změnil, protože se požaduje cosi dokonalejší - obřízka srdce. Tak je i nedělní spočinutí v Kristu dokonalejší, než bylo sobotní spočinutí ve Starém zákoně.
Pokud křesťan zůstává u zachovávání soboty, navazuje tak na učení žido - křesťanské sekty ebionitů, kteří ovšem nemají s opravdovou církví Kristovou nic společného."
To máš pravdu, Boží slovo je ostré a ty tam neděli nenajdeš i kdybys nevím jak se oháněl "duchem". Pokud ty "křesťan" jsi nad sobotou tak ti blahopřeji, já potom křesťan nejsem, ale zůstal jsem člověk a platí pro mě slova Kristova
Marek 2:27 I pravil jim: Sobota pro člověka učiněna jest, a ne člověk pro sobotu. 28 Protož Syn člověka jest pánem také i soboty.
a Ježíš Kristus je mým Pánem. Kdo je pak tvým pánem v neděli, sory to fakt nevím, ale Bůh to není.
Já jsem naroubován na kmen (Krista), který byl izraelský
Římanům 11:16 Poněvadž prvotiny svaté jsou, takéť svaté jest i těsto; a jest-liť kořen svatý, tedy i ratolesti. 17 Žeť jsou pak některé ratolesti vylomeny, a ty, byv planou olivou, vštípen jsi místo nich a učiněn jsi účastník kořene i tučnosti olivy. 18 Proto ty se nechlub proti ratolestem. Pakli se chlubíš, věz, že ne ty kořen neseš, ale kořen tebe. 19 Pakli díš: Vylomeny jsou ratolesti, abych já byl vštípen, 20 Dobře pravíš. Pro nevěru vylomeny jsou, ale ty věrou stojíš. Nebudiž vysokomyslný, ale boj se. 21 Nebo poněvadž Bůh ratolestem přirozeným neodpustil, věz, žeť by ani tobě neodpustil. 22 A protož viz dobrotivost i zuřivost Boží. K těm zajisté, kteříž padli, zuřivost, ale k tobě dobrotivost, ač budeš-li trvati v dobrotě. Sic jinak i ty vyťat budeš. 23 Ano i oni, jestliže nezůstanou v nevěře, zase vštípeni budou. Mocenť jest zajisté Bůh zase vštípiti je. 24 Nebo poněvadž ty vyťat jsi z přirozené plané olivy a proti přirození vštípen jsi v dobrou olivu, čím více pak ti, kteříž podle přirození jsou z dobré olivy, vštípeni budou v svou vlastní olivu.
a nemohu dělat něco jiného než to co izraelský Bůh zjevil ve svém Slově. Díky Bohu, že nemám s vámi už nic společného! rastan
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Židům... (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 05. září 2010 @ 16:28:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vytahuješ si z Písma jen něco, abys dosáhl předem zamýšleného výsledku.
Zkus brát Písmo v celku, každé místo. Jen takové porozumění Písma, které neodporuje žádnému z jednotlivých míst, je pravdivé.
Jestli jsi naroubovám na Krista, tak by ti měl být jasný zásadní rozdíl mezi lidem Starého zákona a křesťany. Ale jak vidím, tak v tom zatím jasno nemáš.
..."K čemu asi byly oběti? Pokud spasení ve SZ nebylo ze zásluh tak z čeho?"...
Nikdo, ani ve Starém, ani v Novém zákoně, nemohl být spasen vlastními zásluhami. Všichni museli čekat na Vykupitele. (J 8,56; Abraham se těšil, aby viděl můj den; uviděl ho a zaradoval
se."
) I kdybys do puntíku vykonával všechnu Hospodinovu vůli, musel bys říct: "Jsem jen neužitečný služebník. Vykonal jsem jen to, k čemu jsem byl stvořen. Nevznikl mně žádný nárok na odměnu". Nejsem oprávněn cokoli po Bohu požadovat.
Spása je totiž darem.
Nikdy nemůžeš přijmout neděli jako svůj den Páně, pokud budeš mít stále v rozporu tato tři místa v Písmu: Pokud tuto skutečnost nepřijmeš a nepromodlíš, nepochopíš ji. Syn člověka je totiž pánem soboty právě proto, že měl moc ji změnit. Z nedokonalé na dokonalejší.
(Gen 2,2-3) Sedmého dne Bůh dokončil dílo, na němž pracoval; sedmého dne odpočinul od veškeré práce, kterou dělal.
Bůh sedmý den požehnal a posvětil jej, neboť v něm Bůh odpočinul od všeho díla, jež vykonal, když tvořil.
(Ex 16,29-30) Nechápete, že vám sobotu dal Hospodin? Proto vám on sám dává šestého dne
chléb na dva dny. Každý zůstaňte, kde jste. V sedmý den ať nikdo
nevychází."
A tak lid sedmého dne odpočíval.
(J 5,16-17) A tak Židé začali Ježíše pronásledovat a chtěli ho zabít,
protože to dělal v sobotu. Ježíš jim ale odpověděl: "Můj Otec až doposud pracuje; i já
pracuji."
Tak odpočinul Bůh od svého díla, nebo stále dál pracoval??? Co myslíš, jak to vysvětlíš?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Židům... (Skóre: 1) Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Pondělí, 06. září 2010 @ 19:46:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No vidíš Oko jak jsi to pěkně odcitoval ze SZ a teď mi to odcituj z NZ o neděli.
"Vytahuješ si z Písma jen něco, abys dosáhl předem zamýšleného výsledku."
No buďme k sobě upřímní, kdo to nedělá? Ale jak jinak chceš obhájit názor, který prezentuješ? Ideální je, když je podložený Písmem sv. a ne lidskými výmysly.
"Syn člověka je totiž pánem soboty právě proto, že měl moc ji změnit"
No a to je ten problém, že furt ne a ne to doložit Písmem, že?
Lámání chleba nemá nic společného s nedělí, sobotou, středou a čím vším, scházeli se večer po práci k jídlu a podle židovského zvyku se chléb podával a lámal. Jelikož měli vše společné, společné bylo i jídlo. Ty jsi pořád neodpověděl na moji připomínku - za porušení soboty byl trest smrti = hrdelní přestupek, kromě povinností, které byly nad zákonem, obřízka např. Desatero zůstalo platné, kromě soboty (podle tebe) a víme, že soustavné přestupování byť jednoho příkazu = přestoupení všech a zase mluvíme o hrdelních přestupcích, tentokráte ztráta života věčného. A chceš mi pořád namluvit, že hrdelní příkaz se změnil bez zmínky zákonodárce? Asi opravdu jsem trotl, když to nechápu, nebo ty jsi vedle. Obávám se, že B je správně. Ještě by mě zajímalo v čem je ta vaše neděle dokonalejší? Že Kristus vstal zmrtvých? Vylití Ducha? Že ji ustanovili lidé ze strachu z pronásledování a že ji uzákonnil pohanský císař? Protože Bůh nezná vaši neděli.
"A tak Židé začali Ježíše pronásledovat a chtěli ho zabít, protože to dělal v sobotu. Ježíš jim ale odpověděl: "Můj Otec až doposud pracuje; i já pracuji. Tak odpočinul Bůh od svého díla, nebo stále dál pracoval??? Co myslíš, jak to vysvětlíš?"
Ty vzdělaný v Písmu to nevíš? Co dělal Ježíš Kristus v sobotu? a co dělal ve všední den? Pořád jedno a to stejné
Matouš 11:3 A řekl jemu: Ty-li jsi ten, kterýž přijíti má, čili jiného čekati máme? 4 I odpovídaje Ježíš, řekl jim: Jdouce, zvěstujtež Janovi, co slyšíte a vidíte: 5 Slepí vidí, a kulhaví chodí, malomocní se čistí, a hluší slyší, mrtví z mrtvých vstávají, chudým pak evangelium se zvěstuje. 6 A blahoslavený jest, kdož se nehorší na mně.
To byla náplň Kristova života v sobotu či všední den. On ukázal, že má den jako den, pořád ve službě Otci. Pokud chceš po mně, abych ti vysvětlil jak odpočíval Otec po dokonání veškerého díla, sory, ale opravdu jsem nebyl u toho a jsem odkázaný pouze na Jeho Slovo, které mě ovšem ujišťuje, že
Genesis 2:1 A tak dokonána jsou nebesa a země, i všecko vojsko jejich. 2 A dokonal Bůh dne sedmého dílo své, kteréž dělal; a odpočinul v den sedmý ode všeho díla svého, kteréž byl dělal. 3 I požehnal Bůh dni sedmému a posvětil ho; nebo v něm odpočinul Bůh ode všeho díla svého, kteréž byl stvořil, aby učiněno bylo. A to je pro mě směrodatné, ne tvoje spekulace. rastan
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Židům... (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 07. září 2010 @ 16:24:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...""Syn člověka je totiž pánem soboty právě proto, že měl moc ji změnit" No a to je ten problém, že furt ne a ne to doložit Písmem, že?"...
Evidentně netrpíš nadbytkem logického uvažování. Nemůže snad pán soboty o sobotě rozhodovat? Není on důležitější, než sobota?
..."jak jsi to pěkně odcitoval ze SZ a teď mi to odcituj z NZ o neděli. "...
Já ale skončil Novým zákonem (J 5,16-17), nikoli starým.
A přidám něco navrch: Co je to jen za den, první po sobotě? Co je to za den, kdy se prvotní církev scházela k lámání chleba? (Sk 20,6-7) My jsme pak po dnech nekvašených chlebů vypluli z Filip a
během pěti dnů jsme dorazili k nim do Troady, kde jsme strávili
sedm dní.
A když se učedníci prvního dne po sobotě sešli k lámání
chleba, Pavel k nim mluvil, protože měl nazítří jít pryč, a
protáhl svou řeč až do půlnoci. (1 Kor 16,1-2) A ohledně sbírky na svaté, čiňte i vy tak, jak jsem nařídil
galatským církvím:
Vždy prvního dne v týdnu ať každý z vás sám u sebe uloží,
kolik se mu podaří nastřádat, aby se sbírky nekonaly teprve
tehdy, když přijdu. ..." On ukázal, že má den jako den, pořád ve službě Otci."... Takže Kristus neodpočíval ani ve starozákonní sobotu? Tak proč ty pořád dál hájíš? Neměl by ti být Kristus příkladem? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Židům... (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 05. září 2010 @ 16:42:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Boží slovo je ostré a ty tam neděli nenajdeš i kdybys nevím jak se oháněl "duchem"."...
Písmu je třeba porozumět a pak tam najdeš věci, že by ses divil.
(Sk 20,6-7) My jsme pak po dnech nekvašených chlebů vypluli z Filip a
během pěti dnů jsme dorazili k nim do Troady, kde jsme strávili
sedm dní.
A když se učedníci prvního dne po sobotě sešli k lámání
chleba,...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Židům... (Skóre: 1) Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Středa, 15. září 2010 @ 19:52:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "Písmu je třeba porozumět a pak tam najdeš věci, že by ses divil."
To není o rozumění to je o tom, že když mám hotovou svoji teorii tak vždy dokážu najít ty správné verše, otázkou je, zda to neskřípe se zbytkem Písma a zda tyto verše se týkají vůbec tohoto tématu.
"(Sk 20,6-7) My jsme pak po dnech nekvašených chlebů vypluli z Filip a během pěti dnů jsme dorazili k nim do Troady, kde jsme strávili sedm dní. A když se učedníci prvního dne po sobotě sešli k lámání chleba,..."
No konečně jsi odcitoval zaklínadlo všech nedělních modlářů. Mám nesmělý dotaz, to lámání chleba dělali jenom v neděli? nebo každý den? nebo když se sešli pohromadě? a to byla večeře Páně?
Ježíš Kristus určitě má moc změnit sobotu na neděli, jenže On to neudělal, udělali to lidé, kteří nepřijali lásky k pravdě, znáš je, ne?
2 Tesalonickým 2:10 A se všelikým podvodem nepravosti v těch, jenž hynou, protože lásky pravdy nepřijali, aby spaseni byli. 11 A protož pošle jim Bůh mocné dílo podvodů, aby věřili lži, 12 A aby odsouzeni byli všickni, kteříž neuvěřili pravdě, ale oblíbili sobě nepravost.
rastan
|
]
|
|