Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 169, komentářů celkem: 429695, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 536 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116579771
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ŽIVOT VE SVĚTLE (výkl (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 26. březen 2009 @ 19:01:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Amirstepe,

pro přesnost sem překopíruji zdroj, ze kterého čerpám. Jde o spis Dave Hunta uveřejněný na stránkách Nezávislého kresťanského zhromaždenia v Bratislave s názvem "Jak blízko jsme".


Normal 0 21 <!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Kasse UltraCE"; mso-font-alt:Arial; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:3 0 0 0 1 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; mso-layout-grid-align:none; punctuation-wrap:simple; text-autospace:none; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} p.MsoFooter, li.MsoFooter, div.MsoFooter {margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; tab-stops:center 235.15pt right 470.3pt; mso-layout-grid-align:none; punctuation-wrap:simple; text-autospace:none; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} --> DATUM I DEN PŘEDPOVĚDĚNÉ.          Den a rok Kristova ukřižování má vrcholnou důležitost. Není  to námět spekulací. Přesný den a čas - právě tak, jako způsob smrti  musel být předpověděný zcela přesně. Podívejme se ještě zpět, jak  se to stalo. Rabíni plánovali Jeho zatčení po měsíce. Jak se tak blížilo vyvrcholení Velikonoc, dohodli se že proti Ježíši neudělají nic až do konce svátků. Navzdory jejich rozhodnutí, bude Ježíš zatčený na sváteční den přípravy Beránka, protože tak proroci předpověděli!  Rabíni museli být nadmíru opatrní, protože lid byl pevně s Ježíšem. Vzkříšení Lazara pár dní dříve Jerusalém vzrušilo. Tento zázrak který se nedal popřít, byl jedním z důvodů, proč se takový dav sešel a proč prohlašovali Krista za Mesiáše. (Jan 12:17-19) Tento  dav by netoleroval proti Němu jakýkoliv nepřátelský čin! Pokus  zatknouti Krista během svátků by býval byl velmi nebezpečný. A tak  rada moudře rozhodla odložit Jeho zatčení (Matouš 26:5). A přesto On musí být ukřižován přesně na tento sváteční den,  roku AD 32, aby se naplnilo proroctví! A tak se to stane. Přesto že  Jerusalému po určitý čas vyhýbal, nyní, kupodivu jej Ježíš  navštěvuje každý den. Zde byla ta vzácná příležitost -a Jidáš ji  okamžitě využil. Rabíni změnili názor, když jim navrhnul osamělé místo, stranou toho přátelského davu, který Ho denně obklopoval.                   KRISTUS, NÁŠ BERÁNEK, JE ZABITÝ ZA NÁS.          Jak se to událo: Středou večer začal Nisan 14. Celá perioda  příštích 24 hodin, která končila ve čtvrtek večer, byla tradičně  nazývána Prvním Dnem Nekvašených Chlebů. To byl den, kdy se zabíjel  Velikonoční Beránek. Tato velmi důležitá událost se musela stát  "v podvečer" Nisanu 14, což byla krátká doba před západem slunce ve  čtvrtek.  Samotné jídlo bude následovat tuto noc, počátek Nisanu 15,  kterým také začínal Svátek Nekvašených Chlebů. První a poslední den  těchto ročních oslav byly "vysoké šábesy," během kterých se žádná  práce vykonávat nesměla.     Krátce po západu slunce, kterým začínal Nisan 14, počali  učedníci připravovat Horní Pokoj pro večeři  Velikonočního Beránka, která se měla odehrát příštího dne večer!  Bylo zcela samozřejmé, že když tam připravovali večeři pro druhý den, že tam pojedí tu dnešní večeři také! A tato dnešní večeře se ukázala být "Poslední Večeří"  s jejich Pánem, i když je to ani ve snu nenapadlo! Příští večer, na  který se vlastně chystali, bude už Kristovo tělo v hrobě!   Proč - tedy - řekl Ježíš, když se posadili společně k této středeční večeři: "Velice jsem toužil s vámi jíst tohoto beránka  dříve, nežli budu trpět." Učedníci to nepochybně chápali tak, že On hovoří o večeři, která měla být na druhý den večer, kdy všechny  přípravy budou kompletní. Namísto toho, Ježíš ve skutečnosti uvádí nový "Velikonoční  svátek," který bude slavený týdně - ne ročně - a ne jako vzpomínka na odchod z Egypta, ale jako památka na Jeho oběť na kříži! A proto také, každou neděli - v den Jeho vzkříšení - učedníci lámali  a jedli chléb, (Skutky 20:7, 1 Korint. 16:2) jako symbol Jeho těla  a pili společně z číše vína jako symbol Jeho krve. Tak činili na vzpomínku oběti Jeho těla a krve za hříchy světa. A i my dnes pokračujeme v této vzpomínce, "dokud se nevrátí." (1Korint. 11:26)            Ježíš měl své důvody pro slavení velikonoční oslavy o jeden  den dříve - důvody, které učedníci nechápali. Jak už jsme dříve  poznamenali, Kristovo ukřižování muselo být uskutečněné v tu  přesnou chvíli, kdy Velikonoční beránek byl zabíjený ve všech  domácnostech Israele a pečený, aby byl tu noc sněděný. Ve  skutečnosti bylo to přesně tu dobu kdy On zemřel "jak odevzdal  svého ducha do rukou Otce"....                            ŽÁDNÁ OMLUVA PRO NEVÍRU NEEXISTUJE....           Není pochyb o tom, že Kristus byl naplněním "velikonočního  beránka." Písmo říká: "Proto slavme velikonoce ne se starým kvasem, ale s nekvašeným chlebem upřímnosti a pravdy!" (1 Korint. 5:7) Udělejme souhrn všeho, co jsme poznamenali ohledně velikonočních  oslav a Kristův vztah k těmto:  Ovečka byla vybrána ze stáda v den  Nisan 10. a pozorována až do Nisan 14,  aby bylo jisté, že je bez poskvrny. Ten den byla zabita mezi třetí a šestou hodinou. Potom  upečená v tu stejnou noc. (Exodus 12:1-8) Jak už jsme poznamenali,  Nisan 10. A.D. 32,  padnul na neděli 6. dubna.  Den, kdy Ježíš byl oslaven jako Mesiáš jerusalémským davem a Nisan 14. padl na  čtvrtek desátého dubna.   Během těchto čtyřech dnů zůstal Ježíš v Jerusalémě úmyslně  a byl Israelem pozorovaný tak, jako byla zkoumána obětní ovečka, aby se zjistilo, zda nemá nějakou vadu.... Aby splnil starozákonní "typ," Mesiáš musel být obětovaný ve stejné době, kdy byly  obětované ovečky v israelských domácnostech! A tak se stalo. Od poledne až do 3 hodin odpoledne visela nad městem nadpřirozená temnota v době, kdy Ježíš visel na kříži. A proto to bylo krátce po 3 hodině, "večer" Nisanu 14, když obětní ovečky byly zabíjeny po Israeli, když Ježíš "zvolal silným hlasem, Otče, do Tvých rukou skládám svého ducha," a pak jej propustil. (Lukáš 23:46)           Ježíš neumíral slabostí, jak tak Jeho život odtékal krví, ale  "zvolal silným hlasem". On kdysi řekl:"Mám moc položit svůj život, a mám moc si jej opět vzít!" Když se skončila Jeho práce na kříži,  Ježíš zvolal triumfálně:"Dokonáno jest!" Dluh, požadovaný Boží spravedlností, byl plně zaplacený....  Kromě toho starozákonního "typu," proroctví také vyžadovalo, aby zemřel v tom určitém čase. Tu první noc beránka, Mojžíš, když vysvětloval oběť tolika ovcí "ovci pro každou rodinu" řekl něco, co  se muselo zdát podivné: "A budete ji držet až do 14 dne toho stejného měsíce. Potom celé shromáždění Israele ho ten večer zabije" Exodus 12:6. (Pozn. překlad.: Ekumenický překlad české Bible má - jako většinou - špatný překlad. Kralická Bible to podává  správně). Jistě že bylo zabito možná tisíce beránků, ale Mojžíš  říká "zabijete ho." Zde bylo proroctví jasně prohlášené, ale zcela Israelem nepochopené, že se jednoho dne beránek -"Beránek Boží" - stane naplněním velikonočního beránka. A co více: Tento Beránek bude obětovaný celým národem Israel - za hříchy světa. A tak se to  stalo přesně na rok, den a hodinu jak bylo předpověděno Mojžíšem,  Danielem a Zachariášem. Ti, kteří odmítají Ježíše Krista jako Mesiáše a Spasitele - dělají tak navzdory nevyvratitelným důkazům a na vlastní odpovědnost. Nemají omluv...                   Veliký Pátek? Na to zapomeň !  "Bylo před velikonočními svátky" ....... "a když skončila  večeře"..... (Jan 13:1 a 2) ...."Poněvadž byl  den přípravy, a těla nesměla přes šábes zůstat na kříži (tento šábes byl velikým svátkem),  požádali Židé Piláta, aby" ....... (Jan 19:31). Pozn. překlad.: Text podle řeckého originálu - ekumen. Bible nesleduje  přesně originál.  "Jak začal rozbřesk prvního dne týdne"...... " a hle, nastalo  veliké zemětřesení; jelikož anděl Páně .... odvalil kámen hrobu  a usedl si na něm".... (Matouš 28:1, 2 - podle řeckého textu).          Budete-li číst pouze povrchně, popis událostí těchto důležitých dnů od Nisan 10-14 v Písmu se zdá vykazovat kontradikce.  Pakliže nemáte přesné porozumění toho, co se odehrálo, Matouš,  Marek a Lukáš se zdají říkat, že Ježíš slavil velikonočního beránka  ( hebrejsky "pecach," řecky "pascha," anglicky "Pasover") tu  poslední noc, se svými učedníky:           Prvního dne svátků Nekvašených Chlebů, přišli učedníci za Ježíšem a ptali se:"Kde chceš, abychom Ti připravili velikonoční  večeři? On pravil:"Jděte do města k jistému člověku a povězte mu:  Mistr vzkazuje,  že čas je nablízku; budu jíst u Tebe se svými  učedníky velikonočního beránka. A učedníci učinili, co přikázal  a připravili vše na večeři beránka. Když přišel večer, usedl s těmi  dvanácti u stolu.  (Matouš 26:17-20, Marek 14:12-17, Lukáš 22:7-15).          Pochopitelně, jestliže Ježíš a Jeho učedníci slavil večeři  beránka tu noc zrady a zatčení, potom velikonoční beránek musel již  být zabitý to odpoledne. Pakliže tomu bylo tak, potom Jeho smrt nenastala ve chvíli zabíjení velikonočních beránků. Ale my víme že musela, a také se tak stalo.. Výše uvedené verše potřebují vysvětlení. Na příklad "večer" znamená někdy pozdní odpoledne, jindy časnou noc. Jak už jsme se zmínili a vysvětlíme později podrobně, přestože svátek Nekvašených Chlebů počal na Nisan 15, kdy se jedl beránek - Nisan 14, kdy se připravovala večeře a zabíjel se  beránek, byl také časem Nekvašených Chlebů. (pozn. přečti si tuto větu několikrát, až pochopíš obsah!)    Verše, které nejsou jasné, je nutné chápat v souladu s těmi,  které jasné jsou. A my máme mnoho jasných prohlášení, že velikonoční beránci byli zabiti to odpoledne po Poslední večeři  v době ukřižování. Všechna evangelia v tomto souhlasí...               KDY BYLA "POSLEDNÍ VEČEŘE" A KDY UKŘIŽOVÁNÍ?         Marek píše: A když už nastal večer (slunce začalo zapadat), a potom co Ježíš zemřel, byl to totiž den přípravy (velikonočního  beránka, to znamená den před svátkem (šábesem= prvním dnem svátku  Nekvašených Chlebů, který počal při západu slunce) potom, co byl zabitý beránek, Josef z Arimatie přišel odvážně před Piláta, a požádal o vydání těla Ježíše. (Marek 15:42-43) Lukáš souhlasí: A ten den byl den přípravy a veliký šábes se blížil (23:54). Jan to podává ještě podrobněji: Od Kaifáše vedli Ježíše do soudního paláce ..... oni sami do paláce nevešli, aby se neposvrnili - a mohli jíst beránka (to znamená, že ho ještě nejedli!) .... Byl den přípravy před svátky  velikonočními .... Židé proto požádali Piláta .. .těla nemohla zůstat  přes šábes na kříži. (tento šábes byl vysokým svátkem, to je První Den Nekvašených Chlebů - Jan 18:28, 19:14,31)           Jak už jsme viděli v poslední kapitole, velikonoční beránci  byli zabíjeni v ten čas kdy Kristus - Beránek Boží, který splnil všechny relevantní typy Starého Zákona, zemřel na kříži. Jak tedy mohl Ježíš slavit a jíst beránka ten večer před tím? Nejedl!  "Poslední Večeře se odehrála den před ukřižováním - ale nebyl to svátek beránka! Tento, tak často přehlédnutý fakt je jasný, když  čtete Jana, který je trochu přesnější.   Zatím co druhá evangelia píší o "šábesu" který se blížil, Jan  vysvětluje že "šábes", který počal při západu slunce dne, kdy byl  Kristus ukřižován, byl "velký" den. Jinými slovy: Nebyl to obyčejný  šábes, den který přichází po pátečním západu slunce! Byl to, ve  skutečnosti První Den Nekvašených Chlebů (Nisan 15), ve kterých  první a poslední den byly zvláštními "šábesy", během kterých nesměla být prováděna žádná práce. (Exodus 12:14-16)          Jan také osvětluje fakt, že "Poslední Večeře," nebyla ve svátek beránka: "Nyní, před velikonočními svátky," (před večeří beránka) Ježíš věděl, že Jeho hodina přišla.  Když se skončila večeře, ďábel .... aby Ho zradil.  A tak "Poslední Večeře" se udála noc před svátkem večeře beránka. Jak se to mohlo odehrát "Prvního dne Nekvašených Chlebů a "před svátkem beránka?" Technicky svátek a večeře beránka začal Nisan 15 až "po západu slunce" Nisan 14,  (beránek byl zabit před západem, upečený a sněděný tu noc, dny Nekvašených Chlebů se počítaly od Nisan 14, protože se nekvašený chléb začal jíst "večer, od 14 dne měsíce. (Exodus 12:18). Přesto že  to byly dva odlišné svátky, Velikonoce a Svátky Nekvašených Chlebů byly považovány za jeden, jak se překrývaly. Velikonoční beránek, ač "připravený" (zabitý a pečený) před západem slunce na Nisan 14,  byl sněděný až večer, to je Nisan 15.            Který den v týdnu byl Nisan 14? Zatím co nazýváme Nisan 10.  nedělí, začal v sobotu po západu slunce, když skončil šábes.  Nezapomeň,, že židovský den začínal západem slunce. Tak Nisan 11  začal při nedělním západu slunce , dvanáct v pondělí, třináct úterý  a Nisan 14, den přípravy počal ve středu při západu slunce.  "Poslední Večeře" tedy proběhla ve středu v noci, na počátku Nisan  14, který byl dnem příprav. Následující odpoledne, "večer" Nisan  14, byl zabit beránek těsně, před západem slunce. Kristus byl na  kříži a "vypustil svého ducha" v tu stejnou dobu ve čtvrtek  odpoledne.  Čtvrtek a ne Veliký Pátek? Ano. Páteční ukřižování neodpovídá  faktům. Nejenom proroctví, ale také typy Starého Zákona musely být  splněny. Jeden z těchto, známý jako "znamení proroka Jonáše,  vyžadoval, aby Ježíš byl v hrobě "tři dny a tři noci.                   TŘI DNY A TŘI NOCI..            Zřejmě, pakliže byl Kristus ukřižovaný v pátek, nemohl v  žádném případě ztrávit tři dny a tři noci v hrobě do neděle ráno!  Ověřit si tuto skutečnost je jednoduché. Co zbylo z pátku, lze  počítat jako jeden den. Celá sobota je den dva. Noci pátku a soboty  jsou dvě. Tak je tato perioda kratší o jeden den a jednu noc......  I kdybychom počítali těch pár minut nedělního rána jako třetí den, stále by scházela jedna noc. Kromě toho - neděle se nedá počítat vůbec, jelikož je nám jasně řečeno, že anděl odvalil kámen "jak  počal rozbřesk prvního dne týdne." (Matouš 28:1) V té době byl hrob již prázdný, protože Kristus vstal z mrtvých nějakou dobu před východem slunce. Jak dlouho před - Bible neříká.          Kdyby bývalo Písmo uvádělo "tři dny," potom páteční  ukřižování by odpovídalo tím, že by se počítala každá část dne za celý den. Kdyby Kristus byl ukřižovaný před západem slunce v pátek,  byla by to část dne, který počal ve čtvrtek při západu slunce a končil pátečním západem. Druhý den by byl od pátečního západu slunce do sobotního západu. Třetí den potom by začal západem slunce v sobotu. Ale Bible je  přesná ve své řeči "tří dnů a třech nocí!" Toto se odvozuje od prožitku Jonáše (Jonáš 2:1) A Ježíš se k tomu hlásí (Matouš 12:39-40, Lukáš 11:29). Toto nemůže být splněné pátečním ukřižováním! Navzdory tomuto jasnému omylu, římsko-katolická církev trvá na mýtu ukřižování na "Veliký Pátek."  Řím si vybudoval mnoho ze svého rituálu a dogmat na tomto falešném tvrzení. Teď ovšem je už příliš pozdě měnit svou povídku. Už v tomto samotném faktu je vidět dostatek důkazů o "výrobě" výmyslů, a možné pochyby překryje vlastními dogmaty a pohrůžkou  exkomunikace.  A co se dá říci o Protestantech, kteří - miliony  z nich - se ochotně drží lži "Velikého Pátku" a mají speciální  oslavy  každý rok?       A vůbec: Záleží na tom? Nehádáme se tu o nic? Ne, nehádáme!  Den ukřižování Krista je absolutně důležitý! Kristus prohlásil, že  bude tři dny a tři noci v hrobě. Pakliže je tam neztrávil - potom  lhal! Ale to není ještě vše. Jak už jsme viděli, aby splnil  proroctví, Ježíš musel zemřít ve stejnou dobu, kdy  umírali beránkové po celém Israeli - a On také zemřel! Tato nutnost  rozhodla o dnu Jeho ukřižování....                 A CO UKŘIŽOVÁNÍ VE STŘEDU?         Někteří scholastikové tvrdí, že Kristus byl ukřižovaný ve středu. Jelikož to bylo pozdě odpoledne kdy zemřel, ten den nepočítají. A tak středeční, čtvrteční a páteční noci dávají  dohromady tři noci a čtvrtek, pátek a sobota pak tři dny. Tím  dokládají, že Kristus musel vstát z mrtvých v "motze shabbat," na konec šábesu před západem slunce v sobotu. Tato teorie "nesedí"  z několika důvodů:   Za prvé, Písmo jasně informuje, že anděl odvalil kámen aby  ukázal prázdný hrob "velmi časně ráno (neděle), při východu slunce.  To je Marek 16:2. Proč tento nebeský posel čekal tak dlouho, když tedy Kristus vstal minulé odpoledne? Proč neodvalil kámen před  západem slunce v sobotu aby ukázal, že hrob je prázdný - pakliže  prázdný byl? A proč římští vojáci ještě hlídali hrobku, pakliže  anděl odvalil kámen v neděli ráno? Jestliže tři dny a noci uplynuly  den před tím odpoledne, Ježíš mrtvý od středečního odpoledne, proč  ještě hlídat ten hrob?                Vojáci by tak neučinili. Měli specifický  rozkaz hlídat hrob "do konce (třetího") dne (Matouš 27:64), to je  dobu, během které Kristus prohlásil že z mrtvých vstane. Až tato doba přejde, necháme učedníky, ať si tělo ukradnou - co na tom  potom záleží?  I kdyby vojáci zůstali jednu noc navíc, určitě by přísahali,  že tělo zmizelo až po těch třech dnech - příliš pozdě prohlašovat  zprávy o vzkříšení. Ale taková zpráva nebyla nahlášená. Lze tudíž  udělat závěr, že ta "tří-denní" perioda neskončila až při východu  slunce v neděli!           Naskýtají se další otázky. Pakliže byl Ježíš položený do hrobu ve středu odpoledne, proč ty dvě Marie čekaly až do nedělního rána aby pomazaly Jeho tělo? (Matouš 28:1) V tomto případě by Svátek Nekvašených Chlebů a následující šábat, by začal při západu slunce ve středu. Mezi západem ve středu do západu čtvrtka by byl speciální šábes - první den Svátků Nekvašených Chlebů a potom by následoval normální pracovní den - pátek, ve kterém by bylo možné tělo pomazat. Neplýtvalo by se časem a nevznikalo by nebezpečí  časného rozkladu těla. Čas byl zde důležitý - tak proč čekat? Nějak  to nehraje......            Pouze v případě, že byl ukřižován ve čtvrtek, mohly se  vyskytnout dva šábesy za sebou (vysoký, speciální šábes prvního dne  Svátku Nekvašených Chlebů od čtvrtka večer do pátku večer,  následovaný normálním šábesem od pátku večer, do soboty večer), což  zabránilo ženám jít k hrobu dříve, než v neděli ráno.. Byla to pravděpodobně chyba neuvědomění si, že byly dva šábesy za sebou, která zapříčinila římsko-katolické prohlášení pátečního ukřižování. Nepochybně se domnívali, že šábes, který následoval po Kristově  smrti, byl obyčejným sobotním šábesem, zatím co ve skutečnosti to  byl šábes Svátků Nekvašených chlebů, po kterém byl normální sobotní  šábes..... Byl to běžný omyl, který se může stát, když se nevyšetří  všechny okolnosti. To ovšem není omluva pro církev, která se  vychloubá svou neomylností a vyžaduje své členy, aby přijímali její  dogmata bez otázek!             Josef z Arimatie měl dosti času v den ukřižování - než začal  speciální šábes - k nakoupení plátna,  (Marek 15:46) ve kterém zabalil Ježíšovo tělo, než ho položil do hrobu. I ženy měly čas  nakoupit koření, které potřebovaly a připravit ho před začátkem zvláštního šábesu. Tak byly připraveny navštívit hrobku ihned po skončení sobotního šábesu. Buď nevěděly o tom, že Nikodém nakoupil  50 kilogramů koření, které s Josefem z Arimatie dali do plátna, jak  tak tělo balili, a nebo se jim to zdálo být nedostatečné. Zde je  svědectví Lukáše:  Ženy, které přišly s Ježíšem z Galileje šly za ním; viděly  hrob a to, jak bylo tělo pochováno. Potom se vrátily, aby  připravily vonné masti a oleje. Ale na šábes odpočívaly, podle  přikázání....... Prvního dne týdne, za časného jitra přišly k hrobu  s vonnými mastmi které připravily (pravděpodobně pozdě do noci, když skončil druhý šábes)  Lukáš 23:55, 24:1...                   ASTRONOMIE JAKO SVĚDEK.     Když zkoumal proroctví Danielových 70 týdnů, Sir Robert Anderson konsultoval "Astronomer Royal" (hlavní astronom) při Královské Observatoři Greenwich, v Anglii. Astronomické kalkulace tohoto experta ukázaly, že v roce AD 32,  Nisan 14 byl od středy  večer do čtvrtka večer. Už jsme poznamenali dříve, že tomu tak být  muselo, aby to hrálo s biblickou verzí. Jedno závisí na druhém. Je určeno, že Ježíšův triumfální vjezd do Jerusaléma se udál v neděli. Aby se naplnil  biblický typ, musel to být Nisan 10. jak už jsme uvedli že tento den byli beránkové vybráni ze stáda pro pozorování až do dne velikonoc. Další 4 dny nás zavedou do Nisan 14, kdy byli zabiti, který se ukázal být čtvrtkem. Z tohoto a i dalších důvodů uvedených  dříve, musel Kristus být přibitý na kříž ve čtvrtek kolem poledne  a zemřít krátce po třetí hodině odpoledne.          Shromáždění rady Israele skutečně zabili svého Mesiáše  - Velikonočního Beránka, aniž by si uvědomili, co udělali. V lásce  a odpuštění Kristus prosí, zatím co visí na kříži:"Otče, odpusť  jim, protože oni nevědí, co činí." (Lukáš 23:34)  Přepočítejme  si, ještě jednou "dny a noci," které On byl "v srdci země" teď,  když víme podle typu, proroctví a astronomických kalkulací přesnou  dobu, kdy Ježíš zemřel:             Ve čtvrtek, po tom co Ježíš zemřel, zbývaly ještě téměř tři hodiny do západu slunce - ty jsou počítány jako den 1.  Pátek a sobota jako den 2 a 3. Čtvrteční, páteční a sobotní noci jsou také tři. Po těchto třech dnech a třech nocích Kristus vyšel  z hrobu někdy před nedělním rozbřeskem. Okamžitě, nebo krátce potom anděl odvalil kámen, aby svět mohl vidět prázdný hrob.... Co společného, má toto všechno s Rapture a Druhým Příchodem? Dává nám to další důkazy o důležitosti proroctví a přesnosti, s  jakou se tato naplňují. Když tomu tak bylo v minulosti, potom si  můžeme být jisti, že příští události, spojené s příchodem Ježíše  Krista, nám přinesou stejně přesné splnění předpovědí do posledního  detailu v budoucnosti.  


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.16 sekundy