Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 158, komentářů celkem: 429684, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 554 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116565894
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Růženec a tak vůbec (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Čtvrtek, 24. duben 2008 @ 15:10:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
>>>Ohledně umění a sakrálních předmětů - se sochami a uměleckými díly nemám problém, pokud to slouží k tomu, k čemu byly určeny - totiž k přiblížení toho, co si člověk těžko představuje a k prohloubení prožitku. <<<

Souhlasím. My se dnes můžeme podívat na filmy o Ježíšovi a dalších biblických postavách, na film o Lutherovi atd. Dříve k podobnému účelu používali obrazy a sochy. Jedinou výhradu mám k sochám a obrazům, které zobrazují Hospodina - většinou jako staršího pána s plnovousem. V některých případech je alegorické znázornění přijatelnější (např. se používá trojúhelník, nebo se na místo, kde má v obraze "být" Hospodina, napíše tetragrammaton.


>>>Že papežové brojili proti četbě Bible prostým lidem jsem nevěděl (i když už tu jednou něvo tom smyslu zaslechl), a taky to nechápu:(<<<

Tak např. index zakázaných knih z roku 1564 prohlašuje, že je bez dovolení biskupa nebo Svaté inkvizice zakázáno vlastnit Bibli v národním jazyce. Později bylo toto nařízení ještě zpřísněno a povolení muselo být od Svaté stolice. Tento index byl v platnosti do roku 1897. Toho roku papež Lev XIII. ponechal jen zákaz čtení Biblí vydaných protestanty. Je ale pravda, že třeba Pius VI. (1775 - 1799) chválil překlad Bible do italštiny od Martiniho. Všeobecně panovala nechuť k překladům Bible do jiných jazyků než je latina. Je svým způsobem legrační, že církev se držela zuby nehty Vulgáty a nelíbil se jí ani původnější řecký text. Je poctivé přiznat, že často šlo o politiku. A tak např. Inocenc III. (1199) zakázal překládat do francouzštiny a vlastnictví Bible jako reakci na to, že se lidé scházeli, Bibli studovali a vykládali. Zdůvodňoval to tím, že Bibli mohou porozumět jen profesionálové se školami. Asi chápeš, že se mu nelíbilo, že Bibli vykládali (a tak de facto kázali) laici. Sixtus V. dokonce prohlásil Vulgátu z roku 1590, která mimochodem obsahuje neuvěřitelné množství chyb, za na věky platný a nezpochybnitelný text Bible (bula Aeternus ille). Tato věčnost ale netrvala moc dlouho, protože už v letech 1592-1598 byla provedena revize textu a původní "Sixtinská vulgáta" byla nahrazena "Sixtinsko-Klementinskou vulgátou". Původní vydání od Sixta V. se církev snažila vykoupit zpátky a výtisky zničit. Ono už krátce po Sixtově smrti kardinálové vydali dekret, který zakázal prodej té jeho verze:-) Ani se nedivím, protože při revizi muselo být opraveno asi 3 000 chyb a Sixtus V. snad měl vynechat asi 5 veršů (někde jsem to kdesi četl, ale nepamatuji si které).

>>>Ještě by mě ale zajímal Tvůj pohled na jinou snad ryze katolickou záležitost, které jsme se nedotkli: jak se stavíš ke zpovědi?<<<

Asi je ti jasné, že neuznávám koncept (teologii) svátostí. Člověk má vyznávat své hříchy přímo Bohu. Dříve u zpovědi kněz říkal: "Ego te absolvo" (odpouštím ti), ale z toho, co vím, bych řekl, že dnes to většinou vypadá jinak. Především jsem přesvědčen, že křesťanovi jsou všechny minulé, současné i budoucí hříchy u Boha odpuštěny skrze krev prolitou na kříži. Zajímavý je tento článek od Grega (včetně diskuze) a pokud si to přečteš, podívej se i na článek, který s tím souvisí (včetně komentářů). Na druhou stranu ale chápu a respektuji, že Pavel nás vybízí, abychom se se svými hříchy svěřovali i bratrům a hledali u nich radu a pomoc. Takže zpověď jako bratrskou debatu o hříších, otázkách a pochybnostech nevidím jako nějaký problém. Mnoho lidí má v životě stálou nebo dočasnou potřebu popovídat si s někým a je lepší, když si promluví s nějakým křesťanem (starším ve sboru ...) než s psychologem. Ale koncept, že se vyzpovídám nějakému člověku a tím je mi něco odpuštěno je podle mě mimo mísu. Jak to vidíš ty?


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.15 sekundy