Ahoj wolleku,
Na všechny Tvé otázky samozřejmě neznám odpověď, protože Boží myšlení převyšuje myšlení mé, tak jako nebesa převyšují zemi.
Dále je to dost komplikovatné písemně kvůli jejich struktuře. Předpokládám, že v přímém hovoru by to bylo jednodušší.
Například
w Ovšem přijmout představu, že Bůh mohl stvořit člověka, který nikdy
nezhřeší, a přesto si jenom tak (snad pro své potěšení, nebo nevím co?
nudu? zlou povahu? touhu po dobrodružství? nevím??? navrhni rozumný
důvod sám, prosím) 'naplánoval', že ten člověk prostě zhřešit musel, a
to navzdory tomu, že by tisíckrát nechtěl. Vlastně, pokud to Bůh
naplánoval, že Adam padne, tak by z toho pochopitelně plynulo, že pokud
by Adam nezhřešil, tak by šel proti plánu Božímu, šel by proti tomu, co
Bůh chtěl, co naplánoval, a tedy by zhřešil (minul se cílem) vlastně
tím, že Boha 'poslouchá', 'následuje'. Naopak odpadnutí od Boha by
vlastně bylo naplněním Boží vůle, Božího plánu... r Dovolím si to shrnout do jedné odpovědi. Věřím, že Adamův pád byl v Božím plánu a přesto za něj nese plnou zodpovědnost Adam. Centrem křesťanské víry je Kristus a právě Kristus je protějšek Adama. Nebýt Adamova pádu, nebyl by ani příchod Krista. To je alespoň náznak mé odpovědi. Ale znovu říkám, že je lépe než od Adamova pádu vycházet ze současného stavu - tedy od padlého lidstva. Jsou totiž určité skryté věci, které patří Bohu a kde bychom se snadno mohli dostat do spekulací.
A nyní má otázka k Tobě.
Mohl bys mi prosím odpovědět zda věříš, že pokud se někdo rozhodne pro Krista, tak byl nějak méně v padlém stavu než ten kdo Krista odmítne?
|