Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 577 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116494439
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pátek, 04. srpen 2017 @ 12:50:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Wolleku,

predestinace, tedy předurčení, není mimobilický termín.

Viz Ř 8:29
Které předem vyhlédl, ty také předem určil, aby přijali podobu jeho Syna, tak aby byl prvorozený mezi mnoha bratřími;

Naopak je mimobiblické tvrdit, že spasení tkví v člověku.

Že tomu tak není ukazuje jasně 9. kapitola epištoly Římanům:

Ř 9:18
Smilovává se tedy, nad kým chce, a koho chce, činí zatvrzelým.


A níže je vidět, jak je Boží slovo geniální, neboť předvídá i lidskou, samozřejmě tedy i Tvou, námitku:


Ř 9:19-24
Snad mi řekneš: „Proč nás tedy Bůh ještě kárá? Může se vůbec někdo vzepřít jeho vůli?“ Člověče, co vlastně jsi, že odmlouváš Bohu? Řekne snad výtvor svému tvůrci: „Proč jsi mě udělal takto?“ Nemá snad hrnčíř hlínu ve své moci, aby z téže hroudy udělal jednu nádobu ke vznešeným účelům a druhou ke všedním? Jestliže Bůh chtěl ukázat svůj hněv a zjevit svou moc, a proto s velkou shovívavostí snášel ty, kdo propadli jeho hněvu a byli určeni k záhubě, stejně chtěl ukázat bohatství své slávy na těch, nad nimiž se smiloval a které připravil k slávě –na nás, které povolal nejen ze židů, ale i z pohanských národů.

Je to jednoduché a současně to není lehce stravitelné, ale je to jasné učení Bible. Vykládat to Tvým "rozumějším způsobem" by bylo tedy nepřijatelné.

r


| Nadřazený

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Pátek, 04. srpen 2017 @ 16:26:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
vsuvka pro Wollka, jelikož soukromé zprávy neběží..

Adam nebyl předurčen k Bohem k pádu a samozřejmě padnou nemusel. Vysvětlit to neumím, ale je to pro mne nad slunce jasné...asi proto, že stvořitelem byl Bůh a podle toho jak Boha vnímám.
Proč by Adam byl předurčen k pádu? Takového Boha neznám, Bůh si nehraje na kočku a myš a nehoní si ego...

Jedno zdůvodnění jsem někde potkal, proč Bůh určil i pád Adama. Šlo snad o to, že kdyby člověk nepadl, tak by měl obecenství s Bohem a nebyl by oslaven Kristus, ale "spasení by si zasloužil". Byla to nějaká šílená úvaha, jestli byla ze ZOD nevím, možná ne, ale byla v nějaké kalvinistické diskuzi. 

Plytkost čtenáři ZODu nemohou vidět, jinak by ZOD nečetli. V jednom čísle byl článek kde bylo stejné zvolání, kalvinismus není fatalismus. Četl jsem jej ještě mlád ve víře a málem jsem odpadl, jelikož byl velmi dobře napsaný, ale já věřil v jiného Boha a tak jsem se cítil jako nevěřící odpadlík. Já totiž věřil autorovi, že píše pravdu a že píše objektivně, že nemanipuluje. Přežil jsem to a četl jsem jej za pár let znovu a najednou uviděl jak pan Steiger je obratný manipulátor a demagod.
Jsou to silná slova, proto konkrétně, v jednom odstavci byly srovnávány verše na podporu kalvinismu a svobody člověka, byly používány věty, které ukazovaly, že výčet armiánských veršů je konečný, že jiné v Písmu nejsou, kdežto výčet kalvinistických je byť několikanésobný, ale i tak jen stručný výčet... že kalvinistických veršů je daleko více. Já tomu věřil, že jde o objektivní článek a pravdu. Tak to se mnou zacloumalo, jelikož jsem věřil jinak. Po letech při opětovném čtení mi došlo zákeřná manipulace. Základní armiánské verše panflet v ZODu vůbec neobsahoval, kdežto naopak kalvinostické obsahoval totálně všechny. Ale pro začátečníka článek vyvolával dojem 5armiánských a víc jich v celé Bibli nenajdeš, 10kalvinistických a to je jen stručný výčet. A po letech najednou uvidíš, že ty základní verše, pasáže Písma, která kalvinismus popírají pan Steiger "omylem vynechal".
Víš, do té doby jsem věřil všem starším, že když píší, mluví o Bohu, že píší pravdu, že mají bázeň a nemanipulují a předkládají pravdu v bázni...prostě že když napíší, že je to pět, že to je pět, že to nen nutné kontrolovat...je to nutné.

S historického pohledu moderní duchovní otcové "nesvobody" člověka a předurčení (Luther, Kalvín) neměly problémy s vraždami bratří natož jinověrců, tak je otázka jaký duch je ve skutečnosti ovlivňoval. Křesťanství, myslím tím křesťanství, ne náboženství je podle mého absolutní, je to Boží "náboženství", tak pak zcela logicky nemůže být poplatné době. Duch Kristův tě nemůže ve středověku vést k vraždám a v novověku k jejich odsouzení. Duch Kristův tě povede vždy stejně nezávisle na době ve které žijeme. Doba ve které žijeme nás samozřejmě ovlivňuje, ale pouze v té oblasti, kde si vládneme sami, kde nenecháme vládnout Pána, kde se nepokoříme, ..


jirka


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy