|
Právě je 263 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116548240 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: wollek v Čtvrtek, 13. červenec 2017 @ 11:59:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ahoj reformovaný.
ten verš o tom, že Bůh tvoří zlo, je mi dobře známý a jsem za něj s Písmu rád. Zlu rozumím spíše relativně, a zde zřejmě prezentuje Boží trest za hřích a vlastně i důsledky prokletí Země po prvním pádu člověka. Takto to dává smysl. Nicméně nevysvětluje to, proč dobrý Bůh, v němž není nejmenší tmy, byl 'nucen' stvořit svět jakoby na dvakrát - první nebe a země, kde ta neposlušnost, následné prokletí a tedy i zlo nastalo, a druhé nebe a země, kde již žádného zla, utrpení, ani hřichu nebude.
Podle mne na toto Bible odpověď nedává, tedy abychom se přímo dočetli, zda mohl Bůh stvořit svět bez zla a utrpení - pokud ne, tak proč, a pokud ano, tak proč to neudělal hned. Je to spíše filosofická otázka, řekl bych, neboť Písmo samo většinou pouze konstatuje, ale méně už vysvětluje. Nevím, jestli Tě to zajímá i takto hloubat, nebo Ti stačí vzít jako fakt, že to tak je, a tečka.
K té Tvé otázce - nemyslím, že by Bůh tvořil něco opačného, než je on sám. I člověka stvořil k obrazu svému. Věřím však, že může tvořit autonomní bytosti, a dá jim takovou míru volnosti, že se nakonec mohou zachovat opačně, než by si Bůh býval přál. Nemyslím si, že by apriori byly stvořené opačného charakteru, že by to tak Bůh prostě naplánoval a chtěl - pokud by to tak bylo, pak by to chtělo mít hodně dobré vysvětlení, proč to tak udělal, a zda tedy není vinen na utrpení a zlo Bůh sám. Mnozí lidé takto proti víře i existenci Boha argumentují, a na první dojem se může zdát, že mají pravdu, ale ve skutečnosti se dopouští určité myšlenkové chyby - osobně totiž nalézám uspokojivé odpovědi v jiném vysvětlení, než že se to zlo, prokletí a zatracení mnohých Bůh ze své vůle, pro své potěšení, naplánoval, i když by býval mohl jednat jinak.
S pozdravem,
wollek |
| Nadřazený |
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: timg v Čtvrtek, 15. březen 2018 @ 23:34:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
------Bůh je světlo a není v něm nejmenší tmy.
Mezi těmi verši není rozpor, jak by se někomu mohlo zdát.
Otázkou je: Může Bůh tvořit i něco co je opačného charakteru než má On sám? ------
---------------------------------------------------------------------------------------------
Ahoj reformovaný,
samozřejmě že ano. Vždyť stvořil i tmu / satana./ Po stvoření vesmíru a země, stvořil svým slovem světlo a oddělil od tmy. O světle řekl, že je dobré.
A tak - satanáš - je stvořen od počátku : J 8,44 Váš otec je ďábel a vy chcete dělat, co on žádá. On byl vrah od počátku a nestál v pravdě, poněvadž v něm pravda není. Když mluví, nemůže jinak než lhát, protože je lhář a otec lži.
O Božím vyvolení :
13 Jakož psáno jest: Jákoba jsem miloval, ale Ezau nenáviděl jsem. 14 I což tedy díme? Zdali nespravedlnost jest u Boha? Nikoli. 15 Nebo Mojžíšovi dí: Smiluji se nad tím, komuž milost učiním, a slituji se nad tím, nad kýmž se slituji. 16 A tak tedy neníť vyvolování na tom, jenž chce, ani na tom, jenž běží, ale na Bohu, jenž se smilovává. 17 Nebo dí Písmo faraonovi: Proto jsem vzbudil tebe, abych na tobě ukázal moc svou a aby rozhlášeno bylo jméno mé po vší zemi. 18 A tak tedy nad kýmž chce, smilovává se, a koho chce, zatvrzuje. 19 Ale díš mi: I pročež se pak hněvá? Nebo vůli jeho kdo odepřel? 20 Ale ó člověče, kdo jsi ty, že tak odpovídáš Bohu? Zdaž hrnec dí hrnčíři: Pročs mne tak udělal? 21 Zdaliž hrnčíř nemá moci nad hlinou, aby z jednostejného truple udělal jednu nádobu ke cti a jinou ku potupě? 22 Což pak divného, že Bůh, chtěje ukázati hněv a oznámiti moc svou, snášel ve mnohé trpělivosti nádoby hněvu, připravené k zahynutí. 23 A takž také, aby známé učinil bohatství slávy své při nádobách milosrdenství, kteréž připravil k slávě. 24 Kterýchžto i povolal, totiž nás, netoliko z Židů, ale také i z pohanů, 25 Jakož i skrze Ozé dí: Nazovu nelid můj lidem mým, a nemilou nazovu milou. 26 A budeť na tom místě, kdež řečeno bylo jim: Nejste vy lid můj, tuť nazváni budou synové Boha živého. (Řím.9)
Koho vyvolil:
1K 1,27 Ale což bláznivého jest u světa, to sobě vyvolil Bůh, aby zahanbil moudré, a to, což jest u světa mdlé, Bůh vyvolil, aby zahanbil silné. 1K 1,28 A neurozené u světa a za nic položené vyvolil Bůh, ano hned, kteréž nejsou, aby ty věci, kteréž jsou, zkazil, Ef 1,4 Jakož vyvolil nás v něm před ustanovením světa k tomu, abychom byli svatí a neposkvrnění před obličejem jeho v lásce
|
| Nadřazený |
|
|
|