Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 1, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 172, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 263 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116548240
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Čtvrtek, 13. červenec 2017 @ 11:59:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj reformovaný. 

ten verš o tom, že Bůh tvoří zlo, je mi dobře známý a jsem za něj s Písmu rád. Zlu rozumím spíše relativně, a zde zřejmě prezentuje Boží trest za hřích a vlastně i důsledky prokletí Země po prvním pádu člověka. Takto to dává smysl. Nicméně nevysvětluje to, proč dobrý Bůh, v němž není nejmenší tmy, byl 'nucen' stvořit svět jakoby na dvakrát - první nebe a země, kde ta neposlušnost, následné prokletí a tedy i zlo nastalo, a druhé nebe a země, kde již žádného zla, utrpení, ani hřichu nebude.

Podle mne na toto Bible odpověď nedává, tedy abychom se přímo dočetli, zda mohl Bůh stvořit svět bez zla a utrpení - pokud ne, tak proč, a pokud ano, tak proč to neudělal hned. Je to spíše filosofická otázka, řekl bych, neboť Písmo samo většinou pouze konstatuje, ale méně už vysvětluje. Nevím, jestli Tě to zajímá i takto hloubat, nebo Ti stačí vzít jako fakt, že to tak je, a tečka.

K té Tvé otázce - nemyslím, že by Bůh tvořil něco opačného, než je on sám. I člověka stvořil k obrazu svému. Věřím však, že může tvořit autonomní bytosti, a dá jim takovou míru volnosti, že se nakonec mohou zachovat opačně, než by si Bůh býval přál. Nemyslím si, že by apriori byly stvořené opačného charakteru, že by to tak Bůh prostě naplánoval a chtěl - pokud by to tak bylo, pak by to chtělo mít hodně dobré vysvětlení, proč to tak udělal, a zda tedy není vinen na utrpení a zlo Bůh sám. Mnozí lidé takto proti víře i existenci Boha argumentují, a na první dojem se může zdát, že mají pravdu, ale ve skutečnosti se dopouští určité myšlenkové chyby - osobně totiž nalézám uspokojivé odpovědi v jiném vysvětlení, než že se to zlo, prokletí a zatracení mnohých Bůh ze své vůle, pro své potěšení, naplánoval, i když by býval mohl jednat jinak.

S pozdravem,

wollek


| Nadřazený

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: timg v Čtvrtek, 15. březen 2018 @ 23:34:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 

------Bůh je světlo a není v něm nejmenší tmy.


Mezi těmi verši není rozpor, jak by se někomu mohlo zdát.

Otázkou je: Může Bůh tvořit i něco co je opačného charakteru než má On sám? ------

---------------------------------------------------------------------------------------------

 Ahoj reformovaný, 

samozřejmě že ano. Vždyť stvořil i tmu / satana./  Po stvoření vesmíru a země, stvořil svým slovem světlo a oddělil od tmy. O světle řekl, že je dobré. 

A tak - satanáš -  je stvořen od počátku :   J 8,44  Váš otec je ďábel a vy chcete dělat, co on žádá. On byl vrah od počátku a nestál v pravdě, poněvadž v něm pravda není. Když mluví, nemůže jinak než lhát, protože je lhář a otec lži.



O Božím vyvolení :

13 Jakož psáno jest: Jákoba jsem miloval, ale Ezau nenáviděl jsem. 
14 I což tedy díme? Zdali nespravedlnost jest u Boha? Nikoli. 
15 Nebo Mojžíšovi dí: Smiluji se nad tím, komuž milost učiním, a slituji se nad tím, nad kýmž se slituji. 
16 A tak tedy neníť vyvolování na tom, jenž chce, ani na tom, jenž běží, ale na Bohu, jenž se smilovává
17 Nebo dí Písmo faraonovi: Proto jsem vzbudil tebe, abych na tobě ukázal moc svou a aby rozhlášeno bylo jméno mé po vší zemi. 
18 A tak tedy nad kýmž chce, smilovává se, a koho chce, zatvrzuje. 
19 Ale díš mi: I pročež se pak hněvá? Nebo vůli jeho kdo odepřel? 
20 Ale ó člověče, kdo jsi ty, že tak odpovídáš Bohu? Zdaž hrnec dí hrnčíři: Pročs mne tak udělal? 
21 Zdaliž hrnčíř nemá moci nad hlinou, aby z jednostejného truple udělal jednu nádobu ke cti a jinou ku potupě? 
22 Což pak divného, že Bůh, chtěje ukázati hněv a oznámiti moc svou, snášel ve mnohé trpělivosti nádoby hněvu, připravené k zahynutí
23 A takž také, aby známé učinil bohatství slávy své při nádobách milosrdenství, kteréž připravil k slávě. 
24 Kterýchžto i povolal, totiž nás, netoliko z Židů, ale také i z pohanů, 
25 Jakož i skrze Ozé dí: Nazovu nelid můj lidem mým, a nemilou nazovu milou. 
26 A budeť na tom místě, kdež řečeno bylo jim: Nejste vy lid můj, tuť nazváni budou synové Boha živého.       (Řím.9)

Koho vyvolil:

1K 1,27 Ale což bláznivého jest u světa, to sobě vyvolil Bůh, aby zahanbil moudré, a to, což jest u světa mdlé, Bůh vyvolil, aby zahanbil silné.
1K 1,28 A neurozené u světa a za nic položené vyvolil Bůh, ano hned, kteréž nejsou, aby ty věci, kteréž jsou, zkazil,
Ef 1,4 Jakož vyvolil nás v něm před ustanovením světa k tomu, abychom byli svatí a neposkvrnění před obličejem jeho v lásce




| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.20 sekundy