Ahoj ano je psáno, že všichni zhřešili a jsou dalecí Boží Slávy. To je samozřejmě pravda, ale to nemá nic společného s otázkou proč se někdo rozhodně tak a jiný jinak. Vždyť i nevěřící nespasení lidé někdy udělají skutek, kterého pak litují a chtěli by to vzít zpět, tedy zhřešili, ale chtěli by to udělat jinak. V reálném světě nemají šanci, ale u Boha ano. To že všichni zhřešili podle mne nijak nesouvisí s rozhodování, to znamená, že všichni zhřešili. O tom ten verš mluví a je pravdivý. Já jsem také byl hříšník, i dnes někdy zhřeším.
Bůh nepůsobí lidská rozhodnutí, Bůh napomíná, zjevuje, posílá služebníky, ale nezpůsobuje lidská rozhodnutí. Což nijak neomezuje Jeho svrchovanost. Prostě věřím, že Bůh učinil vše pro úplně každého a to, že oběť Pána Ježíše Krista přijde u některých lidí nazmar je chybou a hříchem člověka, ne Boha. V kalvinistickém pojetí je to chyba Boha. V tomto se zatím neshodneme. V Janovi se píše, že souzeni budeme podle svých skutků, ale odsouzeni podle víry v Krista. Podle hříchů budou lidé souzeni, ne odsouzeni, odsouzeni budou za nevěru (pozor víra není přepapouškování modlitby spasení, víra není o věřit v Boha, ale věřit Bohu a tedy...ale to je jiné téma). Takže odsouzení je skryto v odmítnutí Krista. Ti co odmítli Krista budou odsouzeni, a pro Krista se může rozhodnout každý. Kdo neuvěří zahyne, ale příčina neuvěření není v nerozhodnutí Boha o jeho spasením, ale v rozhodnutí člověka Krista odmítnout. Bůh nemůže za to, že někdo neuvěřil, ani že uvěřil. Bůh udělal pro záchranu vše.
Já jsem byl hříšník, daleký od Boha, nepřítel Boží, ale nezlob se na mne, byl jsem a jsem lepší než soused. Ale to nemá žádnou souvislost s nabídkou spasení přišlou od Boha. Samozřejmě byli a jsou sousedi v lepším stavu než já. Ale je přeci normální, že někdo je lepší, někdo horší, každý nemůže vyhrát, ale samozřejmě bez Krista je každý hříšníka zasluhuje si smrt. Nevím, proč jsem se rozhodl a soused ne. Ale nespojoval bych to s tím, že jsem se rozhodl, protože jsem byl lepší. Daleko horší lidé něž soused se rozhodli pro Krista, daleko lepší lidé se rozhodli pro Krista. V tom to není. Nikdo nebyl nikdy tak dobrý, aby si spasení zasloužil, je to milost.
Bůh stvořil svět dobrý, nenaprogramoval tam chybu. A bylo vše velmi dobré, je pro mne nepochopitelné tvrzení, že Bůh předurčil Adama k pádu... Osobně věřím ve vyvolení, ale termín vyvolení definuji podle Písem, jak jej definuje Pavel, Petr, Ezechiel... ti definují Boží vyvolení jako výsledek předzvědění Božího.
Souhlasím s tím, že neospravedlnění dostanou co si zaslouží, Bůh je spravedlivý. Je to Bůh.
Nezdá se ti zvláštní, že je v Písmu tolik míst, která jasně napomínají, varují a ukazují, že Bůh není přijímač osob a nenávidí to? Kalvinistické vyvolení to staví na hlavu. Podle kalvinistů je Bůh absolutní přijímač osob. Toť můj pohled za současného stavu poznání.
Pán s tebou
Jirka
|