Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 238, komentářů celkem: 429554, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 455 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116478729
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Předurčení není fatalismus! Názorná o (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Středa, 06. květen 2015 @ 17:52:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj
ano je psáno, že všichni zhřešili a jsou dalecí Boží Slávy. To je samozřejmě pravda, ale to nemá nic společného s otázkou proč se někdo rozhodně tak a jiný jinak. Vždyť i nevěřící nespasení lidé někdy udělají skutek, kterého pak litují a chtěli by to vzít zpět, tedy zhřešili, ale chtěli by to udělat jinak. V reálném světě nemají šanci, ale u Boha ano. To že všichni zhřešili podle mne nijak nesouvisí s rozhodování, to znamená, že všichni zhřešili. O tom ten verš mluví a je pravdivý. Já jsem také byl hříšník, i dnes někdy zhřeším.

Bůh nepůsobí lidská rozhodnutí, Bůh napomíná, zjevuje, posílá služebníky, ale nezpůsobuje lidská rozhodnutí. Což nijak neomezuje Jeho svrchovanost.  Prostě věřím, že Bůh učinil vše pro úplně každého a to, že oběť Pána Ježíše Krista přijde u některých lidí nazmar je chybou a hříchem člověka, ne Boha. V kalvinistickém pojetí je to chyba Boha. V tomto se zatím neshodneme. 
V Janovi se píše, že souzeni budeme podle svých skutků, ale odsouzeni podle víry v Krista. Podle hříchů budou lidé souzeni, ne odsouzeni, odsouzeni budou za nevěru (pozor víra není přepapouškování modlitby spasení, víra není o věřit v Boha, ale věřit Bohu a tedy...ale to je jiné téma). Takže odsouzení je skryto v odmítnutí Krista. 
Ti co odmítli Krista budou odsouzeni, a pro Krista se může rozhodnout každý. Kdo neuvěří zahyne, ale příčina neuvěření není v nerozhodnutí Boha o jeho spasením, ale v rozhodnutí člověka Krista odmítnout. Bůh nemůže za to, že někdo neuvěřil, ani že uvěřil. Bůh udělal pro záchranu vše.

Já jsem byl hříšník, daleký od Boha, nepřítel Boží, ale nezlob se na mne, byl jsem a jsem lepší než soused. Ale to nemá žádnou souvislost s nabídkou spasení přišlou od Boha. Samozřejmě byli a jsou sousedi v lepším stavu než já. Ale je přeci normální, že někdo je lepší, někdo horší, každý nemůže vyhrát, ale samozřejmě bez Krista je každý hříšníka  zasluhuje si smrt. Nevím, proč jsem se rozhodl a soused ne. Ale nespojoval bych to s tím, že jsem se rozhodl, protože jsem byl lepší. Daleko horší lidé něž soused se rozhodli pro Krista, daleko lepší lidé se rozhodli pro Krista. V tom to není. Nikdo nebyl nikdy tak dobrý, aby si spasení zasloužil, je to milost. 

Bůh stvořil svět dobrý, nenaprogramoval tam chybu. A bylo vše velmi dobré, je pro mne nepochopitelné tvrzení, že Bůh předurčil Adama k pádu... Osobně věřím ve vyvolení, ale termín vyvolení definuji podle Písem, jak jej definuje Pavel, Petr, Ezechiel... ti definují Boží vyvolení jako výsledek předzvědění Božího. 

Souhlasím s tím, že neospravedlnění dostanou co si zaslouží, Bůh je spravedlivý. Je to Bůh.  

Nezdá se ti zvláštní, že je v Písmu tolik míst, která jasně napomínají, varují a ukazují, že Bůh není přijímač osob a nenávidí to? Kalvinistické vyvolení to staví na hlavu. Podle kalvinistů je Bůh absolutní přijímač osob. Toť můj pohled za současného stavu poznání.

Pán  s tebou

Jirka





       



| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.27 sekundy