Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 29. květen 2009 @ 14:16:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."Mluvil jsem o tom, co je třeba k platnému biřmování. A víra biřmovance to není, to bys měl vědět."...
Ahoj Toníku. Víra biřmovance to je, jak poznáš z následujícího: §1128 „Svátosti jsou určeny k posvěcování člověka, k budování Kristova Těla a
k Boží oslavě. Jako znamení však mají také vzdělávací význam. Víru
nejen předpokládají, ale také ji slovy a věcmi živí, posilují a
vyjadřují. Proto se nazývají svátosti víry.“
§1128 Jsou-li svátosti důstojně slaveny ve víře, udělují milost, jejímž jsou
znamením. Jsou účinné, protože v nich působí sám Kristus: on křtí, on
působí ve svých svátostech, aby uděloval milost, jejímž znamením je
svátost. Otec vždycky vyslyší modlitbu církve svého Syna, která v
epiklezi každé svátosti vyjadřuje svou víru v moc Ducha. Jako oheň
proměňuje v plameny všechno, čeho se dotkne, tak Duch svatý proměňuje v
božský život všechno, co je podrobeno jeho moci.
§1132 Svátosti jsou účinná znamení milosti, ustanovená Kristem a svěřená
církvi, jimiž se nám uděluje božský život. Viditelné obřady, jimiž jsou
svátosti slaveny, znamenají a udílí milosti, které jsou vlastní každé
svátosti. Svátosti přinášejí plody v těch, kteří je přijímají s
požadovanou dispozicí.
§1134 Duch svatý připravuje ke svátostem Božím slovem a vírou, která přijímá
slovo v ochotných srdcích. Tak mohou svátosti být posilou a výrazem
víry.
Chápeš už, proč s tebou nesouhlasím? Bez víry jsi nedostal nic! Platné biřmování není zápis v matrice, ale přijetí Ducha svatého. Dostáváš zvláštní sílu a milosti pro hlásání evangelia, zbroj, meč Ducha... Jedná se přece o opravdovost v křesťanském životě.
Půjdeš - li k biřmování jen proto, že ti za to babička slíbila horské kolo, je ti taková svátost nanic. Nepřijals Ducha svatého - a to je smyslem biřmování. I když budeš v matrice zapsán jako biřmovaný, ve skutečnosti jsi vyšel naprázdno. Jde nám přece o skutečnost, opravdovost, ne o zdání čehosi, co není.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 30. květen 2009 @ 08:37:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Bez víry jsi nedostal nic!
Oko, za tohle tvrzení bys byl ve středověku z ŘKC exkomunikován a upálen jako heretik - pokud ovšem tou vírou myslíš osobní víru člověka, který přijímá svátost (a ne víru církve). Jestli myslíš víru církve, tak jen zbytečně dýmuješ situaci. To víme, děti se křtí na víru církve a svátosti se také vysluhují na víru církve.
Znovu ti říkám: Jestliže je zápis v matrice o biřmování, už tě nikdo nikdy neobiřmuje znovu, ať jsi měl při biřmování víru jakou chtěl. Stejně tak tě nikdo znovu neoddá, přesto, že bys při uzavírání manželství v kostele nevěřil a stejně tak tě nepokřtí poté co uvěříš, když jsi byl pokřtěn jako nevěřící. Věř mi, že tohle jsem řešil velmi.
Čilí víra člověka, který přijímá svátost, není k platné a účinné svátosti třeba. To je právě princip svátosti, princip "ex opere operato": svátost působí tím, že je udělena. Možná by sis měl ověřit katolické učení v téhle věci.
To, jestli svátost přináší plody, jestli udělují milosti, které jsou znamením atd. je jiná otázka. Je zvláštní, jak když se ti to hodí ("křest" miminek) tak tento postoj ŘKC obhajuješ a když to napíšu já, tak je najednou ten samý postoj nepravdivý. To nevidíš svojí schyzofrenii? Já zapoměl, nemůžeš vidět....
Půjdeš - li k biřmování jen proto, že ti za to babička slíbila horské kolo, a za měsíc na to uvěříš Kristu, přijmeš věčný život a znovuzrodíš se a přijmeš křest v Duchu svatém, zkus pak jít za panem farářem, vysvětli mu situaci, aby tě obiřmoval znovu, že to předchozí biřmování nebylo platné! Uvidíš ten hukot, oko a poznáš, o čem píšu.
Jen pro pořádek: Já jsem přijal biřmování proto, že jsem řkc učení v té době věřil už několik let z celého srdce stejně jako ty teď, biřmoval nás sám pan kardinál a stejně jsem žádnou moc Ducha svatého nedostal. Na rozdíl od situace o těch pár let později, kdy jsem od křesťanů přijal Boží moc ke spasení a od Boha věčný život ...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Lu v Sobota, 30. květen 2009 @ 10:45:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To jo, to bývaly čítankové přiklady, když někdo z tradiční církve uvěřil a šel se s tím pochlubit svému panu faráři. Ostatně dodnes by mě zajímalo, co prožíval můj katolický pan farář, když jsem uzavřel s Bohem smlouvu (Od této chvíle chci jít už jen po tvé cestě...) a šel jsem hned ten den (Zelený čtvrtek 1981) ke generální zpovědi (svátost smíření) do katolického kostela. Moje bývalá žena přistihla svého evangelického bratra faráře, jak v neděli z kazatelny mluví o znovuzrození a když ho za to na mládeži pochválila, tak on zapřel, že o tom mluvil. Když začínala jedna ze dvou mých švagrových evangelických farářek kázat, tak mluvila o tom, že jsme stále spoutáni hříchem. Já naivka jsem jí šel po bohoslužbách sdělit tu novinu, že Kristus pouto hříchu navždy zrušil.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 31. květen 2009 @ 18:50:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku Vidím, že tvé nepochopení si vyžádá samostatný článek.
|
]
|
|