 |
Právě je 234 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 129295755 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
kdo je papež, hostie v monstranci //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Pátek, 27. září 2024 @ 15:44:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Brusle
Velice jednoduché . Jde jen o základní věc - v rámci římského katolictví . Příkladně praktikující římskokatolík Akuzativ ,zde na tomto webu ( a samozřejmě je jich zde více ... ,viz Tolstoj ,Martino ,Oko ,noname, aj) ,má papeže Františka ( a samozřejmě nejen jeho ,ale i ty bývalé papeže ) ,za nástupce apoštola Petra , o kterém tvá bývalá ŘKC , učila a učí určitá učení. Ty ,jako bývalá řk ,bereš současného papeže stejně ( a i ty minulé jsi tak brala ) ? Jde o současnost ,tvůj současný pohled na řk papeže ,jednoduše jakéhokoliv , který byl ustanoven . Souhlasíš s učením ŘKC ,o papežství ? |
| Nadřazenýkdo je papež, hostie v monstranci //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Sobota, 28. září 2024 @ 11:24:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
DANNY
1/ Souhlasím s papežstvím ve smyslu slov Ježíše k Petrovi.
2/ Ohledně ŘKC nesouhlasím s hierarchií tak, jak je praktikována.
Brusle7
|
]
kdo je papež, hostie v monstranci //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Sobota, 28. září 2024 @ 12:39:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Brusle
Díky za fér odpověď . |
]
kdo je papež, hostie v monstranci //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: JirkaB v Sobota, 28. září 2024 @ 13:05:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Brusle,
odpovědi 1/ moc nerozumím, dalo by se prosím konkretizovat? Smysl slov Ježíše k Petrovi je jistě správná odpověď, ale není z ní poznat jaký smysl v těch slovech Pána Ježíše k Petrovi vidíš. Katolíci v těch slovech vidí ustanovení prvního papeže, jehož úřad má posloupnost až do dnešních dní. Nekatolíci vidí smysl jiný, nevidí tam žádné ustanovení papeže a nevidí tam žádné papežství, ani u Petra ani u nástupců. Co tedy podle tebe je papežství ve smyslu slov Ježíše k Petrovi? Jaký je ten smysl slov?
|
]
papežství dle Kristových slov //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Neděle, 29. září 2024 @ 01:17:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Jirka B
Souhlasím s papežstvím ve smyslu těchto slov Ježíše k Petrovi: "A já ti pravím, že ty jsi Petr; a na této skále zbuduji svou církev a brány pekel ji nepřemohou." Petr byl tedy dle mého chápání Kristem ustanovený "papež", čili lidský pověřený nástupce Kristem (ad bod 1, ad slova Krista). Nástupce ve smyslu pověření zbudovat první základy Kristovy církve.
Nikde ale dále v citovaných slovech Ježíše nevidím další posloupnost na další nástupce, proto si myslím, že praktikovaná hierarchie v ŘKC není Kristovým nástupcem (ad vysvětlení bod 2).
Brusle7 |
]
papežství dle Kristových slov //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: JirkaB v Neděle, 29. září 2024 @ 08:04:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Díky, už vím jak to myslíš, Petr byl papež a žádný další již nebyl, to je již lidský konstrukt.
Jinak určitá hierarchie v církvi není úplně mimo Bibli. Ale je taková zvláštní, existuje, ale zároveň platí, že nikdo nevládne nad druhým, a největší je nejmenším. Takže byť jsme si všichni rovni, tak ne každý má stejnou úlohu, tedy v určitém smyslu hierarchie v církvi je. Nikoliv vláda. |
]
papežství dle Kristových slov //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: martino v Neděle, 29. září 2024 @ 15:48:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Brusle musím tě opravit. Petr není nástupcem Krista, ale zástupcem. Nástupce totiž nastupuje po zemřelém, ale Petr zastupuje Krista, který odešel ke svému Otci.
Pokud nevidíš posloupnost pro Petra a apoštoly, pak je to příslib Krista a Boha. " učte je zachovávat všechno, co jsem vám přikázal. A hle, já jsem s vámi po všechny dny až do skonání světa."
Každý kdo má zdravý rozum chápe a rozumí, že Spasitel toto zaslíbení dává úřadu Petra a apoštolů neboli biskupům - episkopos. Kdyby to bylo dáno jen apoštolům nepoužil by Spasitel příslib "já jsem s vámi po všechny dny až do skonání světa." Apoštol sv. Jan zemřel v roce 101 n.l. žil tedy v období pěti papežů a nikde v dějinách není zaznamenáno, že by odmítl po Petrovi jeho následovníky na stolci sv. Petra. |
]
papežství dle Kristových slov //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 01. říjen 2024 @ 08:45:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | (L 10, 16)
"Kdo poslouchá vás, poslouchá mne,
kdo pohrdá vámi, pohrdá mnou;
Kdo však pohrdá mnou, pohrdá tím, který mě poslal."
|
]
papežství dle Kristových slov //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Úterý, 01. říjen 2024 @ 10:16:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
OKO
A Tobě to není divné, proč někteří křesťané ve svědomí někdy i pohrdají ovocem tohoto poslání? A nemají ve svědomí výčitky, že by tím snad pohrdali Bohem?
Brusle7 |
]
papežství dle Kristových slov //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: martino v Úterý, 01. říjen 2024 @ 10:49:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Brusle
|
]
poslušnost hierarchii, bez výčitek //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pátek, 04. říjen 2024 @ 10:47:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ano, někteří lidé z hierarchie ŘKC neměli výčitky svědomí, když třeba znásilňovali děti, nebo když nepomáhali obětem sexuálního násilí - nevinným dětem... A ani nechci raději vědět, jak je umlčovali, jaké viny jim podsouvali, když se ty oběti jistě bránily, než to všechno pak stejně "prasklo" až s takovým odstupem a v takovém rozsahu obětí a časového trvání?
Brusle7
|
]
poslušnost hierarchii, bez výčitek //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: martino v Pátek, 04. říjen 2024 @ 19:13:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | brusle
Ano, někteří lidé z hierarchie ŘKC neměli výčitky svědomí, když třeba znásilňovali děti,...
martino
brusle zločinci jsou v každé společnosti. Četla jsi někdy statistiky ohledně znásilnění a zneužívání dětí? Jsou to rodiče, příbuzní, strýčkové, dědečkové atd. potom jsou to vychovatelé ve škole a v zájmových kroužcích, pak jsou to policisté a pak 0,05 jsou lidé z Církve. Průzkum byl dělán v Německu a týká se to jak ŘKC tak protestantů. Tak si neber do úst jen ŘKC. Ano, jsou tam tito zločinci, ale oni jsou rozlezlí v celé společnosti. |
]
pokrytecky chápané odpusštění //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Sobota, 05. říjen 2024 @ 14:46:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
MARTINO - FAKTA - ROZDÍLY
"Tak si neber do úst jen ŘKC. Ano, jsou tam tito zločinci, ale oni jsou rozlezlí v celé společnosti."
Ale nikde nebyli ti pedofilní agresoři a zločinci tolik chránění (pokrytecky chápaným odpouštěním bez skutků represe) , jako právě uvnitř ŘKC . Kolaborace vysoké struktury v hierarchii.
Naopak třeba ředitelé škol jednali pružněji a ohleduplněji vůči obětem, než "navenek neposkvrněná" hierarchie ŘKC.
Uznáváš to, MArtino, alespoň zpětně, jako chybu?
Brusle7 |
]
pokrytecky chápané odpusštění //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: martino v Sobota, 05. říjen 2024 @ 19:31:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | brusle mě se to netýká a kdo porušuje Boží zákon obdrží určitě "odměnu" vrchovatou o tom nepochybuj. Bohužel je zde i mnoho následných přiznání po letech, kdy údajné oběti se přiznali, že si vše vymysleli. ale tím neomlouvám skutečné zločince, kteří se v Církvi skrývají a vzájemně si pomáhají. Představa, že kněz svádí věřící ženu mě děsí., stejně tak to, že jsou ženy co svádí kněze. Že jsou zde v Církvi homosexuálové a pedofilové je zřejmé. A já snad k vůli tomu se mám vzdát Církve=Krista? Ani náhodou, z takové zrady bych se u Boha nikdy neospravedlnil. To, že zradil Jidáš, zradili proto i ostatní? Tak se na to dívej. |
]
pokrytecky chápané odpusštění //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Neděle, 06. říjen 2024 @ 18:33:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
MARTINO
Martino, ale v této souvislosti je jasné, že lidé z hierarchie (co věděli a kryli znásilńování dětí) nejsou zástupci ani nástupci Ježíše Krista... A je třeba takové "nástupce/zástupce" neposlouchat, nenechat se jimi vést...
Brusle7 |
]
poslušnost hierarchii, bez výčitek //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Pátek, 04. říjen 2024 @ 19:30:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Brusle7 Jestli víš o znásilňování dětí, tak to se hlásí na policii a jestli to neoznámíš, je to trestné |
]
|
|
kdo je papež, hostie v monstranci //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Pátek, 27. září 2024 @ 16:12:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Brusle
Co se týče učení o tzv konsekrované hostii ( je to učení tvé bývalé ŘKC , mé samozřejmě ne) ,která v řk chrámech , kostelích ,aj ,bývá kladena do monstrance ,za určitým účelem ,... tak pokud to je v současnosti u tebe tak ,že věříš stále na to přepodstatnění Boha - Ježíše Krista ( viz učení o transsubstanciaci ) ,do oplatku ,či hostie , ...tak lze říci ,že jsi stále římská katolička ( římskokatolík) ,tvým náboženským vyznáním ( tedy tak nějak vnitřně ) ,i když jsi opustila jiným způsobem ŘKC ( a z jiných důvodů , ne až tak věroučných ). |
| Nadřazenýkdo je papež, hostie v monstranci //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Sobota, 28. září 2024 @ 11:31:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
DANNY
Respektuji víru těch, kdo v přítomnost Ježíše v monstranci věří. Mám úctu k víře druhých. Nejsou podstatné formy a způsoby víry a úcty k Ježíši, ale podstatná je ta sama víra a úcta v živého Ježíše přítomného mezi námi (nikoliv forma, způsob, které věříme)...
Respektuji náboženskou svobodu a svobodnou víru u všech svých bližních. Nemám ráda "války" o formy a způsoby, a to zvláště tehdy ne, pokud směřují k hlavnímu cíli - k Ježíši.
Brusle7 |
]
kdo je papež, hostie v monstranci //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Sobota, 28. září 2024 @ 20:34:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Brusle
A jak bereš Svědky Jehovovi , Mormony , Unitáře , Kristadelfiány , Moonisty , Rodinu , ? Mohla by jsi s nimi mít duchovní společenství ? |
]
kdo je papež, hostie v monstranci //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 28. září 2024 @ 21:38:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
A jak bere apoštoly, by se slušelo doplnit. Ti byli unitáři
Vyznání ap. Pavla je zde:
1K 8:6: my máme jediného Boha, Otce, od něhož je všechno a pro něhož jsme my, a jediného Pána, Ježíše Krista, skrze něhož je všechno, i my jsme skrze něho.
To je unitářské vyznání víry.
Pavel (ani další apoštolové) neměli trinitářské vyznání víry jako vy. Nic ve stylu
1K 8:6: my máme jediného Boha - Otce, Syna a Ducha svatého, od něhož je všechno a pro něhož jsme my.
|
]
kdo je papež, hostie v monstranci //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Neděle, 29. září 2024 @ 00:27:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Apoštoly jistě bere jako věrné tlumočníky Ježíšova zjevení, který jasně zjevil Boží Trojici: Otce, Syna a Ducha Svatého, jak to sám řekl. Je jasné, že apoštolové proto vyznávali Boha Otce i Syna i Ducha Svatého, jak je v Písmu a víře křesťanů od počátku, ty muslimský tajtrlíku. ;-)
|
]
kdo je papež, hostie v monstranci //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 29. září 2024 @ 10:08:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano, žáku 3.B :-))
Avšak pouze Bůh Otec je z těch tří Bůh. Duch svatý je aktivní projev Boha ve svém stvoření, Boží rámě, Boží prst. Není jiná, druhá osoba vedle Boha Nejvyššího. Je to pořád jedna a ta sama osoba Boha - její projev.
1K 8:6: my máme jediného Boha, Otce, od něhož je všechno a pro něhož jsme my, a jediného Pána, Ježíše Krista, skrze něhož je všechno, i my jsme skrze něho.
|
]
kdo je papež, hostie v monstranci //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Neděle, 29. září 2024 @ 15:09:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | |
]
kdo je papež, hostie v monstranci //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 29. září 2024 @ 23:27:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jo, tak to mají heretici tvého ražení, žáku 3.B :-)))
Kdežto 1K 8:6: my máme jediného Boha, Otce, .. |
]
kdo je papež, hostie v monstranci //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Neděle, 29. září 2024 @ 23:51:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | jediného Boha Otce, i Syna i Ducha Svatého, jak řekl Bůh Ježíš: "ve jméno Otce i Syna i Ducha Svatého". ;-)
|
]
kdo je papež, hostie v monstranci //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: martino v Neděle, 29. září 2024 @ 16:01:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tolstoji varuji tě, moc ho neštvi a neodporuj mu, nebo tě práskne na Policii. Tento magor je místní udavač. To není pomluva, on se s tím zde veřejně chlubí, mě tak vyhrožuje opakovaně, ale jak se říká má prázdné ruce. Pro mě je to náboženský blouznivec nebo-li magor. Že je to muslimský fanatik a pravděpodobně fundamentalista je možné podle toho, jak zde vyhrožuje kdekomu.
|
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Neděle, 29. září 2024 @ 01:46:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Duchovní společenství mohu mít se všem lidmi, kteří se nezabarikádují do "ulity" jediného svého náboženství se střílením na všechny ostatní "jiné", ale naopak jsou otevřeni hledání poznání a Boha.
Brusle7 |
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Neděle, 29. září 2024 @ 07:59:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Brusle Ahoj Bruslí
I u unitářů ,by jsi tedy mohla být členkou? |
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 29. září 2024 @ 10:01:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Unitáři jsou ti, kteří mají stejného Boha jako má Ježíš :
Mk 12:28: Tu přistoupil jeden z učitelů Zákona, který je uslyšel, jak se spolu dohadují. Když uviděl, že jim Ježíš dobře odpověděl, zeptal se ho: „Které přikázání je první ze všech?“ 29 Ježíš odpověděl: „První je: ‚Slyš, Izraeli, Pán, náš Bůh, Pán jediný jest‘ 30 a ‚budeš milovat Pána, svého Boha, z celého svého srdce, z celé své duše, z celé své mysli a z celé své síly‘. .............. 32 I řekl mu ten učitel Zákona: „Dobře, Učiteli, pravdivě jsi řekl, že je jediný a není jiného mimo něho
Všichni pravověrní Židé, včetně Ježíše i apoštolů, byli a jsou v tom smyslu unitáři - věří a mají Jednoho Boha - Otce. V jedné osobě. |
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 29. září 2024 @ 10:38:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Unitáři jsou ti, kteří mají stejného Boha, jako křesťané - jako třeba i pohané.
Stejný Bůh stvořil všechny lidi.
Unitáři jenom mají (podobně jako pohané, muslimové, hinduisté atd... ) nedokonalé poznání o tomto Bohu.
|
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 29. září 2024 @ 10:48:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
To bych neřekl Stando :-)
Nemyslím, že Ježíš měl a má nedokonalé poznání o Bohu.
Nikde v Novém zákoně není ani zmínka o tom, že by došlo v Izraeli v 1. století k obrovské revoluci - Bůh Jediný, v jedné osobě, se náhle měl stát Bohem Trojjediným, ve 3 osobách.
To by nastal neskutečný poprask v celé zemi izraelské a ty sváry, třenice, boje, nenávisti by se určitě promítly do NZ . Avšak skutečnost ? NIC. NULA. ANI ZMÍNKA o nějakých takových rozepřích. |
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 29. září 2024 @ 10:54:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To Pán Ježíš nám pověděl o nebeském Otci, o jeho Synu i o Duchu svatém - Utěšiteli, kterého Otec pošle církvi místo samotného Pána Ježíše.
Takže Boha nikdo nikdy neviděl, ale jednorozený Syn, který spočívá v lůnu Otcově, až ten nám o něm pověděl. Takže je pochopitelné, že až do té doby v Izraeli nic podobného slýcháno nebylo.
|
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 29. září 2024 @ 11:09:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To jsi mě asi nepochopil.
Zopakuji:
" Nikde v Novém zákoně není ani zmínka o tom, že by došlo v Izraeli v 1. století k obrovské revoluci - Bůh Jediný, v jedné osobě, se náhle měl stát Bohem Trojjediným, ve 3 osobách.
To by nastal neskutečný poprask v celé zemi izraelské a ty sváry, třenice, boje, nenávisti by se určitě promítly do NZ . Avšak skutečnost ? NIC. NULA. ANI ZMÍNKA o nějakých takových rozepřích. "
To co říkáš, že nám pověděl Ježíš - vůbec neznamenalo, že by změnil Boha Jediného na Boha Trojjediného. A že by se snažil tu změnu lidem vysvětlit.
Ba naopak - zcela se ztotožnil s odvěkou vírou Židů - Šema Israel Adonai Elohenu, Adonai Echad. Slyš Israeli,... Zcela se ztotožnil s vyznáním toho učitele Zákona. A ten Ježíše pochválil, zcela se shodli.
Duch svatý vystupuje, projevuje se i ve starém zákoně. Prorok Joel prorokuje o vylití Ducha svatého o Letnicích. To není Ježíšova "novinka", se kterou přišel.
A přesto, že Duch svatý zřetelně v SZ působí, naplňuje Boží služebníky, proroky, tak nikoho z těchto proroků, ani Izajáše, ani Jeremiáše, ani Daniele, ani Eliáše, ani krále Davida,... nikdy nenapadlo tvrdit, že Bůh je DVOJJEDINÝ - ve 2. osobách.
|
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 29. září 2024 @ 11:25:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
To máš pravdu, cosi takového člověk nevymyslí.
Toto (tak revolučního) nám o Bohu pověděl až Boží Syn.
(J 1,18) Boha nikdo nikdy neviděl; jediný Syn, nakloněný k Otcově náruči, ten nám jej dal poznat.
Judaisté ve své většině křesťanství odmítli - neuznali Ježíše za Mesiáše. Třenice tam však byly - sněm v Jamně v r. 70 byl radikálním vyhraněním judaismu proti křesťanství.
|
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 29. září 2024 @ 11:45:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, Ježíš nám neřekl, že Bůh je DVOJJEDINÝ ani TROJJEDINÝ. O tom píšu.
Naopak, shodoval se zcela s učitelem Zákona o JEDNOM JEDINÉM BOHU.
I toto jsou Ježíšova slova:
J 17:3: A to je ten věčný život - aby poznali tebe, jediného pravého Boha, a toho, jehož jsi poslal, Ježíše Krista.
A Boha TROJJEDINÉHO vymyslel člověk. To není Boží zjevení. Žádný prorok Písem v SZ ani v NZ s něčím tak převratným nikdy nepřišel.
Jestli je Ježíš Mesiáš nebo není - takové rozepře, spory a třenice určitě byly. Ty ale neměly nic společného se sporem mezi JEDINÝM BOHEM IZRAELE anebo TROJJEDINÝM BOHEM. Takovýto spor se v NZ vůbec nenachází ani nejdrobnější zmínkou.
|
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Neděle, 29. září 2024 @ 15:17:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ježíš nám zjevil tři osoby jediného Boha: "Otce, Syna a Ducha Svatého", ty muslimské trdlo. ;-)
|
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 29. září 2024 @ 17:58:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vám heretikům asi jo :-))) Ostatním normálním ne :-)
Ježíš nijak nezměnil Boha Izraele, Boha Abraháma, Izáka a Jákoba, Boha JEDINÉHO na Boha TROJJEDINÉHO.
O tak zásadní údajné, domnělé změně není v Písmu ani čárka.
To si zapamatuj žáku :-) |
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Neděle, 29. září 2024 @ 18:21:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano, Ježíš nezměnil nijak Boha, protože Bůh je neměnný, ale zjevil ho, protože je Trojjediný, tak jak to ukazuje už kniha Genesis a jak vám muslimům to v Koránu pochopitelně chybí. ;-)
|
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 29. září 2024 @ 18:56:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ne, nezjevil Trojjediného Boha, žáku :-)
To by v Izraeli si nikdo nedovolil změnit nebo zjevovat Boha jinak - jako 3 osoby, než jak byla odvěká víra Židů, zjevena Bohem skrze proroky v Jednoho Jediného Boha - ADONAI ECHAD. Z toho by byla minimálně občanská válka, to by byl hlavní bod obžaloby Ježíše u hrdelního soudu před Veleknězem. Jenže NIC TAKOVÉHO SE NEDĚLO. Ježíš NIC TAKOVÉHO, ŽÁDNÉHO TROJJEDINÉHO BOHA NEPŘIŠEL ZJEVIT. O ničem takovém není v Písmu ani čárka...
Ježíš se zcela prokazatelně s vyznáním Židů ohledně JEDINÉHO BOHA ztotožňoval. |
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Neděle, 29. září 2024 @ 19:23:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Chápu, že jako muslim neznáš naše křesťanské Písmo: Mohamed vás učí samozřejmě tomu, co chce on, ale Ježíš nám křesťanům zjevil Otce i Syna i Ducha Svatého, v jejichž jméno máme být křtěni. Chápu, že vás muslimy to nezajímá, ale tak to prostě je. Je to v Písmu, je to i v srdcích křesťanů. Muslimům jako ty je to lhostejné, ti se klaní pořád černému kameni v Kábě, ty se mu můžeš klanět třeba v Ostravě, kde ještě není zcela vytěžený. ;-)
|
]
muslimové a hluboká víra //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Čtvrtek, 10. říjen 2024 @ 13:00:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ohledně - MUSLIMOVÉ
Muslimy, které jsem v životě poznala (především dětské uprchlíky či adolescenty - kteří se občas dostávají i do diagnosťáků a dětských domovů ČR ) - jsem poznala jako v drtivé většině jako lidi hluboce věřící svému náboženství a "svému" Bohu... Veskrze všichni měli k Bohu hlubokou úctu, byli zvyklí se pravidelně modlit a dožadovali se prostoru pro modlitby, koberečku k pokleknutí pro modlitby atd. (což jsem málokdy viděla takto i "navenek" a hluboce u dětí, hlásících se ke křesťanství)...
Brusle7 |
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Neděle, 29. září 2024 @ 15:16:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kdybys jako muslim neznal jenom Korán, ale znal bys i Bibli, věděl bys, že je rozdíl mezi působením Ducha v SZ a v NZ, když Ježíš říká, že Duch ještě nebyl dán, ale že bude darován až po jeho oslavení. A kdybys jako muslim neznal jen Korán, ale znal bys i Bibli, věděl bys, že Ježíš i apoštolové Ducha popisují jako osobu, která jedná, promlouvá, modlí se atd. Ale to jako muslimský nekňuba nevíš a tak oplácáš nesmysl za nesmyslem. Vaše Šaháda není křesťanské vyznání. ;-)
|
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 29. září 2024 @ 17:53:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Jo žáku z 3.B :-)))
Duch svatý ve SZ nebyl osobou - Bůh ve SZ nebyl DVOJJEDINÝ, nikdo z proroků nikdy takto Boha nezjevoval a Ducha svatého jako osobu vedle Boha, na stejné úrovni s Bohem, neprezentoval. Stal se osobou teprve v Novém zákoně :-)) A prozradím ti sladké tajemství, žáku :-)) : Stal se osobou konkrétně v roce 381 AD :-))))
|
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Neděle, 29. září 2024 @ 18:23:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Duch Svatý samozřejmě je osbou, protože uvádí do pravdy, svědčí o Ježíši, promlouvá k apoštolům, modlí se v křesťanech. V Koránu to samozřejmě nemáte, ale v našem křesťanském Písmu o tom je několik set stran, čudlo. ;-)
|
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 29. září 2024 @ 18:47:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jistě žáku z 3.B :-))
Je osobou, ale až od roku 381 AD :-)
Předtím nikdo od založení světa o tom nevěděl, že je osobou... ani nikdo z osob vystupujících v Novém zákoně ne. Ap. Pavel (i ap. Petr) dokonce "projevil takovou neomalenost", že pozdravoval církve od Boha a Pána Ježíše Krista, a na Ducha svatého zapomněl... Dokonce Bůh v nebi má svůj trůn, je tam také trůn Beránka, a na trůn pro Ducha svatého se zapomnělo...
Duch svatý je Duchem Boha, projevem Boha, vanutím Boha, prstem Božím,... proto má ty charakteristiky. Není samostatnou, jinou osobou než Bůh Nejvyšší. Je Jeho aktivním projevem ve svém stvoření. |
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Neděle, 29. září 2024 @ 19:27:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rozumím, že tobě jako muslimovi křesťanská víra nevoní a bojíš se jí jak čert kříže (však muslimové popírají i kříž i oběť Pána na kříži, stejně jako tvoji soudruzi jehovisti), ale my křesťané z našeho Písma, jehož texty pocházejí už z 1: století, víme, že Duch Svatý jedná, promlouvá, vede, vydává svědectví, přimlouvá se - tedy jedná jako osoba, protože je osoba. Tak to je v našem křesťanském Písmu. Třeba někdy najdeš odvahu si ho přečíst, i když jsi nyní muslim popírající Syna i Ducha a tak popírající i Otce, protože "kdo popírá Syna, nemá ani Otce". ;-)
|
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 29. září 2024 @ 20:25:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Žáku z 3.B :-))
Jako osoba jedná třeba také láska (1 Kor 13), nebo moudrost (Přísloví 8). Tato personifikace je v Písmu dost všední jev.. To bys ovšem musel znát Písmo.
Duch Boží - Duch Boha, není žáku jiný Bůh vedle Boha, žádná jiná osoba. Je to projev pořád toho Jediného Boha.
Stejně jako duch člověka není druhou osobou toho člověka, nýbrž projevem toho jednoho člověka. Tak je to jednoduché, žáku :-))).
A tak tomu rozuměli všichni v Izraeli, včetně Ježíše a apoštolů, až do roku 381 AD. Tam tehdy nějací heretici s pomocí římského císaře udělali z Ducha svatého osobu.
Ještě ani na koncilu v Nicei 325 AD nevěděli o tom, že Duch svatý je osoba...
|
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Neděle, 29. září 2024 @ 22:15:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rozumím, že tobě jako muslimovi křesťanská víra nevoní a bojíš se jí jak čert kříže (však muslimové popírají i kříž i oběť Pána na kříži, stejně jako tvoji soudruzi jehovisti), ale my křesťané z našeho Písma, jehož texty pocházejí už z 1: století, víme, že Duch Svatý jedná, promlouvá, vede, vydává svědectví, přimlouvá se - tedy jedná jako osoba, protože je osoba. Tak to je v našem křesťanském Písmu. Třeba někdy najdeš odvahu si ho přečíst, i když jsi nyní muslim popírající Syna i Ducha a tak popírající i Otce, protože "kdo popírá Syna, nemá ani Otce". ;-)
|
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 29. září 2024 @ 23:23:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Duch svatý "je osoba" od roku 381 AD, heretický žáku z 3.B :-))) Předtím nikdo od založení světa o něm nevěděl a netvrdil, že je osoba, žáku :-)
A zase jako správný heretik, který křesťany neviděl ani z rychlíku, převracíš a falšuješ Boží slovo :-))
1J 2:22: Kdo je lhář, ne-li ten, kdo popírá, že Ježíš je Kristus? To je ten antikrist, který popírá Otce i Syna. A to jsi ty, heretický žáku. Každý (včetně tebe žáku), kdo popírá, že J E Ž Í Š J E K R I S T U S - tedy H O S P O D I N Ů V P O M A Z A N Ý , A TVRDÍ, ŽE JEŽÍŠ JE HOSPODIN (BŮH), je lhář a antikrist, který popírá Otce i Syna.
|
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Neděle, 29. září 2024 @ 23:51:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rozumím, že tobě jako muslimovi křesťanská víra nevoní a bojíš se jí jak čert kříže (však muslimové popírají i kříž i oběť Pána na kříži, stejně jako tvoji soudruzi jehovisti), ale my křesťané z našeho Písma, jehož texty pocházejí už z 1: století, víme, že Duch Svatý jedná, promlouvá, vede, vydává svědectví, přimlouvá se - tedy jedná jako osoba, protože je osoba. Tak to je v našem křesťanském Písmu. Třeba někdy najdeš odvahu si ho přečíst, i když jsi nyní muslim popírající Syna i Ducha a tak popírající i Otce, protože "kdo popírá Syna, nemá ani Otce". ;-)
|
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 02. říjen 2024 @ 13:20:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Duch svatý "je osoba" od roku 381 AD, heretický žáku z 3.B :-))) Předtím nikdo od založení světa o něm nevěděl a netvrdil, že je osoba, žáku :-) "...
Logicky - jenom osoba se může stát učitelem a prosazovat svoje záměry - někoho učit. Nějaké neosobní "fluidum" (síla) nedokáže logicky myslet - nemůže se stát učitelem někdo, kdo není osobou.
(J 14,25 ...) „Toto jsem vám pověděl, dokud zůstávám u vás. Ale Zastánce, Duch Svatý, kterého Otec pošle v mém jménu, ten vás naučí všemu a připomene vám všechno, co jsem vám řekl.
Osoba Pána Ježíše odchází do nebe k Otci a místo něho Otec sesílá církvi osobu jinou - Ducha svatého.
On - toto je osobní zájmeno - označuje osobu.
(J 16,7 ...) Ale říkám vám pravdu: Je pro vás užitečné, abych odešel. Neboť neodejdu-li, Zastánce k vám nepřijde; odejdu-li, pošlu ho k vám. A on, až přijde, přinese světu důkaz o hříchu, o spravedlnosti a o soudu: o hříchu, že nevěří ve mne, o spravedlnosti, že odcházím k Otci a již mne neuvidíte, a o soudu, že vládce tohoto světa je již odsouzen.“ „Ještě vám mám mnoho co říci, ale nemůžete to nyní snést. Když však přijde On, Duch Pravdy, uvede vás do veškeré pravdy, neboť nebude mluvit sám ze sebe, ale bude mluvit to, co uslyší; oznámí vám i to, co má přijít. On mne oslaví, neboť z mého vezme a oznámí to vám. Všechno, co má Otec, je mé; proto jsem řekl, že z mého bere a vám to oznámí.“
Jenom osoba se může za nás u nebeského Otce přimlouvat:
(Ř 8,26) A stejně tak i Duch se spolu s námi ujímá naší slabosti. Vždyť my
nevíme, jak a za co se máme modlit, ale sám ten Duch se za nás přimlouvá
vzdechy, které nelze vyjádřit slovy.
|
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 02. říjen 2024 @ 16:53:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Stando, přes všechny ty tvoje úvahy je faktem, že nikdo od založení světa do roku 381 AD o Duchu Božím nevěděl a netvrdil, že je osoba, a to osoba stejně rovná, na stejné úrovni jako Bůh sám, avšak odlišná od Boha.V žádném dřívějším vyznání víry se takové tvrzení neobjevilo.
A jinak např. tyto příklady personifikace:
Jb 28:14: Hlubina říká: Ve mně není, moře říká: Není u mne. Ž 42:8: Hlubina volá na hlubinu za zvuku tvých přívalů, převalily se přese mě všechny tvé příboje a tvá vlnobití. Př 8:1: Cožpak moudrost nevolá, rozumnost nepozvedá svůj hlas? Př 8:12: Já, moudrost, bydlím s chytrostí, nalézám poznání a rozvahu. Př 9:1: Moudrost postavila svůj dům, vytesala svých sedm sloupů.
1K 13:5: (Láska) nejedná nečestně, nehledá svůj prospěch, nerozčiluje se, nepočítá zlo. 7 Všechno snáší, všemu věří, ve vše doufá, všechno vydrží. |
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Středa, 02. říjen 2024 @ 17:17:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Že je Duch Svatý osoba, tvrdil už Ježíš sám: "ON vás uvede" "ON o mně vydá svědectví" nebo když Pán přikázal křtít ve jméno OSOB Otce i Syna i Ducha Svatého, ty trdlo. ;-)
A také o osobě DS mluvili apoštolové: "ON se přimlouvá" "ON rozhdouje"
Jenom trdlo jako ty nechce znát pravdu Krista, Písma a křesťanství, když se proti ní tvrdošíjně stavíš a upřednostňuješ vlastní idské výmysly oproti Božímu svědectví a Božímu zjevení. ;-)
Že nedokážeš rozlišit literární styly, jakým je básnická personifikace v Přísloví apod. oproti historickému svědectví třeba v evangeliíích nebo v Sk, jen už dokresluje tvoji omezenost a nevzdělanost a malost. Nebo snad chceš říct, že Hoispodin je neosobní a že jeho jednání jako osoby je jen personifickace a Bůh není osoba a všechny popisy v Bibli jsou pouhé antropomorfismy? Ale jdi, te brepto... ;-)
Nebo snad chceš říct, že Ježíš není osoba, když o sobě mluví jako o Přímluvci (neboli osobě Přímluvce), když podle tebe "jiný Přímluvce" Duch není osoba? Ale jdi, ty brepto... Nestíháš tempo s pravdou, protože lež je pomalaá jako přejetý slimák. A té se pořád držíš, proto nestíháš... ;-)
|
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 02. říjen 2024 @ 17:35:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Možná bys, breptavý žáku z 3.B, uvedl znění nějakého dřívějšího vyznání víry než z roku 381 AD, kde se tvrdí, že Duch svatý je osoba, a to osoba stejně rovná, na stejné úrovni jako Bůh sám, avšak odlišná od Boha :-))
Žáku, Duch svatý, Duch Boží, je projev Boha ve svém stvoření. Není to žádná "jiná osoba Boha". Je to "Boží prst".
Možná bys uměl vysvětlit, breptavý žáku, jak se dá osoba vylít ? A také třeba, jak se pomazává osobou ?
A také proč nikdo v hebrejské Bibli nemluví o Boží Dvojici ?
A tak dále a tak dále, žáku z 3.B :-))) |
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Středa, 02. říjen 2024 @ 17:41:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Takže Hospodin není osoba? Dokaž, že je, nulo! ;-)
|
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Středa, 02. říjen 2024 @ 19:31:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | |
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Neděle, 29. září 2024 @ 15:12:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Celý Nový zákon dosvědčuje, že došlo v Izraeli v 1. století k obrovské revoluci - jmenuje se křesťanství, Ježíše kvůli tomu ukřižovali, křesťany kvůli tomu pronásledovali a kiřesťanství postupně dobylo svět. Ale to ve vašem Koránu není, to si musíš vzít naši křesťanskou Bibli a taky si ji konečně přečístl, ať neplácáš pořád ty vaše muslimské hlouposti. O té revoluci je celý Nový zákon. ;-)
|
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 29. září 2024 @ 18:30:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | :-))) Muhehehe, žáku z 3.B :-))
Žáku, ta revoluce byla o tom, že byl povolán k existenci předpověděný Mesiáš, Kristus
A vzbuzoval obrovské kontroverze - jedni Ho za Mesiáše, Krista, nepřijímali a druzí Ho za Mesiáše, Krista, přijímali. A někteří nevěděli, co si mají o tom myslet.
Ta kontroverze, napětí v židovské společnosti, byly o tom :
Mt 26:63: Ježíš však mlčel. Velekněz mu řekl: „Zapřísahám tě při živém Bohu, abys nám řekl, ZDA JSI MESIÁŠ, SYN BOŽÍ ! “
O ničem jiném to nebylo.
Ta "revoluce" 1. století neměla nic společného s údajnou změnou BOHA JEDINÉHO Židů na BOHA TROJJEDINÉHO. |
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Neděle, 29. září 2024 @ 19:10:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já vím, že jako muslim máš věroučné a vědomostní vynechávky a že tudíž neznáš, co je v NZ - Písmě křesťanů. To tě ale neomlouvá, když jako křesťanskou víru hlásáš svůj islám. My křesťané naopak máme Otce, prototže máme Syna, a díky tomu máme i Ducha, tak jak to Ježíš předpověděl a zaslíbil. Díky němu známe i máme Otce i Syna i Ducha Svatého, do kterého jsme při křtu nořeni. To vy muslimové jste bez daru Ducha nuceni odříkávat v přesný čas přesné modlitby, otáčet se u toho k Mekkce, zachovávat rituální omývání před modlitbou nebo vstupem do mešity a namísto rozkoší Ducha se těšit na nevázané smyslné orgie se 72 pannami. Žádný křesťan vám to nezávidí, naopak vás muslimy zveme k obrácení a spáse v Ježíš Kristu, vtěleném Bohu, který udílí dar osobního přebývání Boha Ducha SVatého v nitru věřících, kteří se stávají jeho neboli Božím chrámem. ;-) Toto zaslíbení a pozvání platí i vám, muslimům, pokud uvěříte ve vtěleného Boha a Spasitele světa Ježíše Krista., Boha křesťanů a všech, kdo v něho uvěří. ;-)
|
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 29. září 2024 @ 20:14:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Žáku, ty blbinky a pitominky ti moc ze tvých herezí nepomůžou :-)))
Bůh křesťanů - tedy pravých křesťanů, nemluvím teď o hereticích jako jsi ty, je Bůh Ježíše Krista. Toho ty ovšem neznáš a nemůžeš znát. Stejně jako neznáš, co je v NZ - Písmě křesťanů.
Jen namátkou připomenu něco málo, co ty absolutně neznáš
J 17:3: A to je ten věčný život - aby poznali tebe, jediného pravého Boha, a toho, jehož jsi poslal, Ježíše Krista.
J 20:17: Ježíš jí řekl: „Nedrž se mne, neboť jsem ještě nevystoupil ke svému Otci. Jdi k mým bratřím a řekni jim: ‚Vystupuji k Otci svému i k Otci vašemu, k Bohu svému i k Bohu vašemu.‘“
1Tm 2:3: To je dobré a milé před Bohem, naším Zachráncem, 4 který chce, aby byli všichni lidé zachráněni a přišli k poznání pravdy. 5 Je totiž jeden Bůh, jeden je také prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš, 6 který dal sám sebe jako výkupné za všechny, jako svědectví ve svůj čas. 7 K tomu jsem byl ustanoven hlasatelem a apoštolem — mluvím pravdu v Kristu, nelžu —, učitelem národů ve víře a v pravdě.
1Tm 1:17: Králi věků, nepomíjejícímu, neviditelnému, jedinému moudrému Bohu čest a sláva na věky věků. Amen. 1Tm 6:16: On jediný má nesmrtelnost a přebývá v nepřístupném světle; jeho nikdo z lidí nespatřil a nemůže spatřit. Jemu buď čest a věčná moc. Amen.
|
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Neděle, 29. září 2024 @ 22:16:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já vím, že jako muslim máš věroučné a vědomostní vynechávky a že tudíž neznáš, co je v NZ - Písmě křesťanů. To tě ale neomlouvá, když jako křesťanskou víru hlásáš svůj islám. My křesťané naopak máme Otce, prototže máme Syna, a díky tomu máme i Ducha, tak jak to Ježíš předpověděl a zaslíbil. Díky němu známe i máme Otce i Syna i Ducha Svatého, do kterého jsme při křtu nořeni. To vy muslimové jste bez daru Ducha nuceni odříkávat v přesný čas přesné modlitby, otáčet se u toho k Mekkce, zachovávat rituální omývání před modlitbou nebo vstupem do mešity a namísto rozkoší Ducha se těšit na nevázané smyslné orgie se 72 pannami. Žádný křesťan vám to nezávidí, naopak vás muslimy zveme k obrácení a spáse v Ježíš Kristu, vtěleném Bohu, který udílí dar osobního přebývání Boha Ducha SVatého v nitru věřících, kteří se stávají jeho neboli Božím chrámem. ;-) Toto zaslíbení a pozvání platí i vám, muslimům, pokud uvěříte ve vtěleného Boha a Spasitele světa Ježíše Krista., Boha křesťanů a všech, kdo v něho uvěří. ;-)
|
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Středa, 02. říjen 2024 @ 18:40:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak kdepak jsi najednou tak dlouho? To pořád nemůžeš najít nic k CtrlC+CtrlV, abys dokázal, že Hospodin je osoba? ;-D
|
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Neděle, 29. září 2024 @ 11:28:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
DANNY
Jsem "členkou" všeobecné katolické církve, založené Pánem Ježíšem. To mi plně stačí a jsem za to vděčna.
Brusle7 |
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: martino v Neděle, 29. září 2024 @ 16:09:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Brusle
|
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Středa, 02. říjen 2024 @ 16:34:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Martino
|
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Středa, 02. říjen 2024 @ 17:18:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Upallovala světská moc, ne církev. ;-)
|
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Středa, 02. říjen 2024 @ 17:26:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano, světská moc ovládaná církví. Kdo ustanovoval a korunoval císaře a krále? Kdo spolurozhodoval, jaké zákony budou v království platit? Kdo byl se světskou mocí propojen, kdo smilnil se světem? řkc! |
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Středa, 02. říjen 2024 @ 17:34:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Církev neovládala vládce, to je takový hloupý a omezený pohled jak od bolševiků, ale ano, měla určitý, i když ne neomezený, vliv i v politcké sféře na základě rozhodnutí vládce spravovat svoji zemi jako křesťanskou a spolupracovat v tomto směru s církví na základě jeho osobní víry. V čem je problém? ;-) Právě díky vlivu církve a rozhdonutí vládců máme dnes v Evropě a na Západě to, co máme, např. univerzity, právní řád, umění, architekturu, zrušení otroctví, svobodu svědomí, důtaz na důstojnost člověka, systéím vzělávání, zdravotnický systém různých špitálů, kalendář dse sedmidenním týdnem atd. Nelíbí? Váš problém. ;-)
|
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 03. říjen 2024 @ 08:46:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy, nikdy jsi neslyšel o konkordátu Wormském? (a to jsme v září 1122!)
Jistěže byly v historii i doby, kdy nehodní papežové usilovali poroučet králům a císařům - zrovna tak byly také doby, kdy tomu bylo přesně naopak - kdy císařové a králové usilovali poroučet papežům.
Římsko.katolická církev se nevyskytuje v žádném vzduchoprázdnu; existuje souběžně se světem, s jeho dějinami. A je zmítána jeho válkami, jeho utrpeními, jeho hříchy ... Údy této církve byli vždycky lidé žijící i v tomto konkrétním světě - i se svými hříchy a nedostatky.
Ani dneska tomu není jinak.
Také dneska světští vládcové, média, politici, tlačí na papeže, aby dovolil rozvody manželství, aby umožnil kněžím se ženit, aby zlegalizoval umělou antikoncepci a přestal říkat, že je proti Božímu řádu a pro křesťana nedovolená, hříšná .....
|
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: martino v Čtvrtek, 03. říjen 2024 @ 10:50:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy
|
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Středa, 02. říjen 2024 @ 17:26:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
"dobrá" výmluva / bez výčitek - nu :-( |
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Středa, 02. říjen 2024 @ 17:29:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To není výmluva, to je historický fakt. ;-)
|
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 02. říjen 2024 @ 18:34:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
To je fakt.
Ve 40. a 50. letech minulého století také nepopravovala lidi KSČ, ale "světská moc".
Jen prokurátoři, soudci, popravčí, ... a všichni okolo byli členy KSČ.
Toník |
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Středa, 02. říjen 2024 @ 18:38:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Přesně tak, pan Tonda opět a rád lže, jako ten "charakter", který už nikdy nehřeší. ;-)
A ještě navíc nezná dějiny, proto mu ta lež tak prázdně duní. ;-)
|
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Čtvrtek, 03. říjen 2024 @ 10:44:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jinak pro ty chytřejší než Cizinec dodávám, že u nás popravovala KŠC, protože u nás vládla KSČ, ale v dějinách nepopravovala církev, protože nevládla církev, ale světský panovník. To jen aby bylo jasné, jak slabý demagog je Cizinec. A jaký je notorický lhář o katolické církvi. ;-)
|
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 03. říjen 2024 @ 11:39:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Dobrý blábol :-)) |
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Čtvrtek, 03. říjen 2024 @ 12:21:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | |
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 03. říjen 2024 @ 12:49:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
S osobami vyrukovali tvoji trinitární otcové fabulanti, žáku :-))Měli totiž problém, jak zachovat jednoho Boha se třemi Bohy :-))
Takže svoje problémy s osobami si řeš sám :-) |
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Čtvrtek, 03. říjen 2024 @ 13:00:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já se tě ptám, kde je napsáno v Písmu, že Hospodin je osoba. Je to tam? Nebo Hospodin není osoba? Ty, takový znalec Písma a neznáš odpověď, čulibrku? ;-)
|
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: martino v Čtvrtek, 03. říjen 2024 @ 10:34:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tolstoj
|
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: martino v Čtvrtek, 03. říjen 2024 @ 10:28:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | brusle já nemohu uvěřit, že ty jsi prý studovala Katolickou fakultu, ale takové neznalosti co zde vytrvale presentuješ vyvolávají ve mě úzkost jací lidé následně opouštějí. Nebo jsi tam skončila v prvním ročníku jako mnozí? Ano ty jsi katolička ve stavu Exkomunikace latae sententiae! |
]
KTF UK //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pátek, 04. říjen 2024 @ 10:54:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Na KTF UK v Praze jsem dálkově vystudovala magisterskou teologii v 90. letech, obor náboženské nauky (po pedagogickém vzdělání ještě vzdělání doplněné k výuce ŘKC náboženství, které jsem vyučovala na školách celkem 15 let).
Na GS neprezentuji učení KTF, ale své osobní poznání a svědectví.
Brusle7 |
]
KTF UK //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: martino v Pátek, 04. říjen 2024 @ 19:22:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | brusle
|
]
KTF UK //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Neděle, 06. říjen 2024 @ 19:25:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
MARTINO
Mne osobně ze jmenovaných učil jen Ivan Štampach fundamentální teologii, a jako pedagog i lidsky měl velmi dobrý přístup k výuce i ke studentům.
V 90. letech otřásaly na KTF UK různé skandály a nucené odchody různých pedagogů pro "rozdílné názory". Pamatuji v 90. letech na "kardinálovce" (kardinál Vlk) a "Wolfovce" (děkan KTF UK) a velké, rozsáhlé a veřejné neshody obou "táborů".
Takže třeba tento článek není nic "nového pod sluncem": https://www.blesk.cz/clanek/regiony-praha-praha-zpravy/795517/historik-dostal-padaka-z-teologicke-fakulty-kvuli-liberalnimu-svetonazoru-mysli-si-pripad-resi-soud.html#
Brusle7 |
]
KTF UK //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: martino v Sobota, 12. říjen 2024 @ 13:27:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | brusle že ty máš tak blízko k bulvaru. Když to není špína na Jana Pavla II. tak zase dáváš odkaz na bulvár jako je Blesk. Petráček je prostě škodná. Něco jako kuna v kurníku jako byl Štampach od Zednářů. Církev na základě modernistů a alibistů otevřela po druhém vatikánském koncilu dveře s tím, že Církev vyjde ven, ale ona nevyšla. A co se stalo? Otevřenými dveřmi vešel naopak nepřítel a usadil se tam. Proto dnes nemá již nějakou krizi, ale žije v agonii. Samozřejmě profesor Wolf měl pravdu. Odvolal se tehdy do Říma k církevnímu soudu a vyhrál. Bohužel kardinál Vlk si svou nekompetentností "umazal" kardinálskou kleriku. |
]
úcta // KTF UK // Největší milost (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Středa, 16. říjen 2024 @ 10:34:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
MARTINO
Vážím si HLUBOCE jak Jana Pavla II., tak Ivana Štampacha.
Václava Volfa lidsky moc uvnitř neznám, jen jako (v 90. letech "bojujícího") profesora.
Pana Petráčka znám jen z písemných dokumentů, nikdy jsem ho neviděla.
Miloslav Vlk se dle mého pohledu dopustil mnoha a mnoha závažných chyb vůči svým "podřízeným" kněžím a dalším lidem, ale nemám právo ho soudit, je to jeho svědomí. Kéž je mu odpuštěno a jeho skutky nechť jsou odpuštěny - a jeho duše očištěna. (..."kdo nic nedělá, nic nezkazí"... aneb kdo je rozhodný dle požadavku Pána ANO - NE, nikoliv zákeřně obojetný, tak se lehce dopouští na Cestě i nevědomých lidských omylů... a soud je na Pánu, ne na nás)
Brusle7 |
]
Re: úcta // KTF UK // Největší milost (Skóre: 1) Vložil: martino v Pátek, 18. říjen 2024 @ 16:38:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | brusle
|
]
Re: úcta // KTF UK // Největší milost (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Sobota, 19. říjen 2024 @ 08:35:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
MARTINO
Nerada o někom píšu posmrtně, nechci bezdůvodně nactiutrhat. Ale těch závažných chyb bylo mnoho.
Brusle7 |
]
KTF UK //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Pátek, 04. říjen 2024 @ 19:26:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Brusle7 Jestli jsi učila náboženství, tak jsi snad měla učit jako římskokatolička a ne jako heretik |
]
duchovní společenství //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: martino v Neděle, 29. září 2024 @ 16:03:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Brusle
|
]
exkomunikace ŘKC? //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Úterý, 08. říjen 2024 @ 18:49:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
MARTINO
Církev je Boží lid s Kristem uprostřed. A ŘKC možná (částečně) jedním z údů Kristovy církve - nikoliv s pohrdáním ke Kristovým údům ostatních. V případě toho pohrdání druhými by se automaticky ŘKC exkomunikovala od Kristovy církve (při nenávisti k ostatním lidem a církvím)...
Brusle7
|
]
exkomunikace ŘKC? //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: martino v Sobota, 12. říjen 2024 @ 13:37:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | brusle
Církev je Boží lid s Kristem uprostřed. A ŘKC možná (částečně) jedním z údů Kristovy církve - nikoliv s pohrdáním ke Kristovým údům ostatních.
martino
brusle to je jen tvůj osobní výklad a názor. Kdybys znala Písmo a něco tě na KTF naučili, věděla bys, že je v Písmu mnoho "nevěst" pochybné pověsti a Kristus se k nim nezná, Nevěsty volají Pane, Pane otevři, ale Kristus jim razantně oznamuje. "Neznám vás" Pokud budeš na svém názoru setrvávat, máš prostě smůlu a předejde tě i tvůj prorok, protože se snaží poctivě uvěřit a není zatížen hříchem Jidáše jako ty. Bůh tě ozdobil jako svoji nevěstu v jeho ŘKC, nabídnul ti svátosti a věčnou spásu, za podmínky, že vytrváš až do konce a co jsi udělala? Jak si se odměnila? Vše ji Spasiteli hodila k nohám a dezertovala jsi od pramene spásy, kterým je Církev. Vše ostatní jsou jen žvísty a bláboly Jidášových dětí. |
]
Které jsou nevěstky pochybné pověsti?/Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Středa, 16. říjen 2024 @ 10:22:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
MARTINO
Ahoj MArtino, tak v tomto máš naprostou pravdu, co jsi napsal - cituji:
|
]
Které jsou nevěstky pochybné pověsti?/Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: martino v Pátek, 18. říjen 2024 @ 16:56:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | brusle
- 3 [biblenet.cz]Ale Petr mu řekl: „Ananiáši, proč satan ovládl tvé srdce, že jsi lhal Duchu svatému a dal stranou část peněz za to pole?
|
]
kdo je papež, hostie v monstranci //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: martino v Neděle, 29. září 2024 @ 15:52:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | D42
|
]
kdo je papež, hostie v monstranci //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Úterý, 01. říjen 2024 @ 14:21:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Martino
A co myslíš strejdo náboženský , věděl jsem že jsou to sekty ,nebo ne? Kdo tady tvrdil ,že tito patří k Církvi , tedy k pravým křesťanům ? |
]
kdo je papež, hostie v monstranci //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: martino v Úterý, 01. říjen 2024 @ 16:51:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | D42
A co myslíš strejdo náboženský , věděl jsem že jsou to sekty ,nebo ne?
martino
Pokud nejsi na hlavu, pak věděl. Už jsem ti psal znaky pravé Církve. Tak ještě jednou. Sedm svátostí. Svátost křtu, svátost darů Ducha svatého-biřmování, svátost smíření-zpověď. svátost eucharistie-svaté přijímání, svátost manželství, svátost kněžství, a svátost nemocných. Dále úřad Petra-papežství, Magisterium.učitelský úřad, biskupská posloupnost, posvátná tradice, Písmo sv. Pokud najdeš někde tyto znaky jsi doma ve své ŘKC. Vše ostatní jsou sekty kromě Církve pravoslavné, která má všechny znaky ŘKC jak jsem právě vypsal, jen od roku 1054 neuznávají primát úřadu Petra a nahradili to Patriarchou Cařihradu, dnes Istanbulu, proto katolíci, pokud není možnost katolického chrámu mohou být přítomni pravoslavné mše, včetně přijetí eucharistie. Doporučuje se, předem informovat přítomného duchovního, aby nedošlo k odmítnutí. Hlavně v Rusku jsou na to až úzkostlivě upjatí a ne vždy eucharistii podají. Pravoslavní |
]
kdo je papež, hostie v monstranci //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Středa, 02. říjen 2024 @ 00:42:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Martino
A jeden od vás ,se ohrazoval ,že prý to je lež , že nepodbízíte stále svou církev. Martino ,Martino , vidíš sám ,jak tě to tlačí. Ale to už je jaksi klasika,viď ? |
]
kdo je papež, hostie v monstranci //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 02. říjen 2024 @ 08:15:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Naopak pravoslavní mohou u nás přijímat Krista v eucharistii bez problémů.
|
]
kdo je papež, hostie v monstranci //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Středa, 02. říjen 2024 @ 11:49:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Martino
Jo a strejdo , jak mě může někdo držet ,u vás v ŘKC ,když jsem nikdy nebyl řk? |
]
kdo je papež, hostie v monstranci //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: martino v Středa, 02. říjen 2024 @ 16:17:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | D42
Jo a strejdo , jak mě může někdo držet ,u vás v ŘKC ,když jsem nikdy nebyl řk?
martino
Copak tě někdo drží? Máš svobodnou vůli tak jednej jak chceš. Tvoje diskusní a duchovní mínus je, že ty vůbec nechápeš, nerozumíš co jsou svátosti. Jako pokřtěný jsi katolík a nikdy to nesmažeš nějakým konstatování, že nejsi. Jediné co můžeš je, že se k tomu nebudeš hlásit, ale tím to neanuluješ. Tak to uzavřeme, Jsi na základě křtu v ŘKC katolík, naroubovaný svátostí křtu na kmen, kterým je Kristus. Ale zalíbilo se ti jako náboženské prostitutce, být dnes v jedné sektě, zítra třeba v jiné sektě. To je již jen tvoje věc a jsi na tom stejně jako ostatní odpadlíci. |
]
kdo je papež, hostie v monstranci //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Čtvrtek, 03. říjen 2024 @ 08:14:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Martino
Strejdo. To je podobné tomuto : ,,Nikdy jsem nebyl u Svědků Jehovových''. To je jedno ,nikdo tě u nás nikdy nedržel". Martino ,Martino. Takhle dopadá falze nábožnost. |
]
kdo je papež, hostie v monstranci //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: martino v Čtvrtek, 03. říjen 2024 @ 10:55:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Hele vagabondo co do toho motáš Jehovisty, ty jsi katolík a něco jako "poutník" z jednoho společenství do druhého. |
]
kdo je papež, hostie v monstranci //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Čtvrtek, 03. říjen 2024 @ 11:44:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Martino
Martino ,Martino, vidíš kam to spěje. Kdo ti napovídal,že jsem nějaký cestovatel ,po různých církvích ? Zase nějaká zvláštní myšlenka? A ještě ti dám příklad . Vím o jedné náboženské společnosti , kde se stalo toto : Jeden aktivista nábožensky založený ,přesvědčoval kamaráda ,aby se nechal u nich ,.... v té velmi známé náboženské společnosti...,aby se u nich nechal pokřtít . Ten kamarád mu ale řekl :,,To nejde , jste sice hodní ,ale já jsem ateista" .A tamto ťululum mu řeklo:,,To nevadí ,to přijde, hlavně že budeš u nás". A chceš říct ,co to bylo za náboženskou společnost? |
]
kdo je papež, hostie v monstranci //Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest (Skóre: 1) Vložil: martino v Čtvrtek, 03. říjen 2024 @ 15:45:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | D42
|
]
|
|
|
|