Re: Datum křtu - Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 28. září 2024 @ 15:11:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Pokud jsi to já pamatuji, tak jsi hovoříval někdy o dvou letech od znovuzrození do křtu, jednou jsi zmínil, že to bylo více, snad tři roky.
Ale toto vůbec není "jádro pudla" - toto vůbec není to podstatné, kolik roků to bylo.
Podstatným pro mne je, že uvádíš v rozporu s tím, jak znám křesťanskou víru já - že jsi se znovuzrodil jindy, než ve křtu.
Ale narodit se znovu z vody a z Ducha svatého podle mého poznání jinak nejde, než jenom ve křtu.
Nic víc v tom nehledej.
Ohledně "víry z pocitů":
Uváděl jsi, že na druhý den ráno (když byla sobota), jsi poznal, že jsi znovuzrozený.
(Snad jsem tě i z hlavy ocitoval poměrně přesně).
No a toto tvoje "poznání" já hodnotím stále jako pocitové. Na základě rozumu toto poznání nebylo, tak zbývá jedině ten pocit. Že jsi to takto cítil, že jsi to takto vnitřně prožíval.
A ano, toto je můj názor - moje hodnocení.
|
| NadřazenýO datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 28. září 2024 @ 18:48:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Stando, samozřejmě, že není podstatné, kolik roků od znovuzrození jsem se dal pokřtít. A bylo směšné, co jsi tu kvůli tomu ztropil za scénu - žes mne tu kvůli tvému dívadlu urážel, navážel ses do mne.
Podstatné je tvoje chování - že nepíšeš k tématu, ale místo toho vymýšlíš bajky.
Co já už jsem jich od tebe četl - teď třeba bajku o tom, že jsem "hovoříval někdy o dvou letech od znovuzrození do křtu", což se samozřejmě nestalo. O tom jsem nehovoříval.
A co bajek za ta léta sis o mne vymyslel - že jsem se dal pokřtít v rybníce, že jsem byl pokřtěn v Pardubicích, že mě pokřtili moji rodiče, že jsem se dal pokřtít znovu, že jsem byl pokřtěn v RKC, že jsem se dal pokřtít podruhé, že jsem se dal pokřtít po dvou letech od znovuzrození, po třech letech, že jsem se dal pokřtít v roce 1996, ...
Vymyslel jsi mi tak 10 různých křtů, které se nikdy nestaly.
Takže tyhle tvoje bajky nemají nic společného ani s křesťanským učením, ale ani s realitou mého života. A je zajímavé, že když dojde na tohle téma, tak si takhle začneš vymýšlet.
A co víc - pak nereaguješ k tématu, ale reaguješ už jen na tyhle tvoje bajky, co sis vymyslel. Což je zajímavé sledovat, jak se zamotáváš do tvých výmyslů, ale "diskuze" je to neužitečná.
A o to jde, Stando. To je to podstatné v diskuzi. Jestli reaguješ k tématu, k tomu, co se píše.
Proto se tě vždycky snažím vrátit od tvých fiktivních světů k realitě. A to i tentokrát.
Chápu, že hodnotíš věci jako pocitové. Je to tvůj pohled. Opět jen tvůj - nemá s mým životem nic společného.
A chápu, proč to tak vnímáš - celá léta tu mnoho témat převracíš na pocity, zážitky. Jakou dobu trvalo, než jsme ti vysvětlili, že pokání pravdu není lítost, jak se omylem učí v ŘKC a neustále jsou témata znovu a znovu otáčel k pocitům, zážitkům. A my jsme tě vraceli k realitě, praktické zkušenosti, změně života, skutečnému pokání.
Takže klidně si měj vaci jako pocitové, měj si takové pohledy. Jen bys měl vědět, že tvoje pohledy a hodnocení nemají nic společného se mnou.
Kdyby tě zajímalo proč a z čeho věřím Bohu, tak jsem ti taky napsal článek, Víra ze slova a jeho potvrzení. Mohl by sis ho přečíst - abys věděl, z čeho pochází moje víra. A z čeho normálně pochází víra. Že víra není z pocitů, jako máte náboženské přesvědčení.
Toník |
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Sobota, 28. září 2024 @ 21:01:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "že pokání opravdu není lítost, jak se omylem učí v ŘKC"
Cizinče, vy opět lžete. Nic takového se v řkc neučí. Znovu potvrzujete, že o řkc víte velké kulové a jen se pózujete do bývalého "člena" řkc, přitom o ní skoro nic nevíte a jen o ní lžete, protože vám leží v žaludku, protože vás usvědčuje ze lží. Jste opakovaně usvědčený lhář. Znovu a znovu. ;-)
|
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 28. září 2024 @ 22:33:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tolstoji, je mi jasné, že opět lžete. A chápu, že potvrzujete, že o řkc víte velké kulové a leží vám v žaludku a kde co dalšího nám zde sdělujete za vaše problémy. Vaše věc.
Lítost nad hříchy = pokání.
Jsou to v podstatě synonyma.
Hezký den Cizinec |
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Neděle, 29. září 2024 @ 00:17:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já se nepotřebuji ptát oka, co věří řkc. Já to vím od církve.
A od vás vím, že rád a často lžete a vůbec vám to není líto a nechcerte z toho činit pokání. Tak to je. A je to zřejmě. Sama pravda usvědčuje vaši lež. Nemáte ani odvahu si to přiznat a svádíte to na druhé jak Adam na Evu a Eva na hada. Jste prostě lhář, když o druhých lžete. ;-)
|
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 29. září 2024 @ 07:13:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | To je dobře že od vás víte, že často lžete a vůbec vám to není líto. A to je i případ této diskuze. A vím, že sama pravda usvědčuje vaši lež. Díky za sdílení vašeho života.
Já píšu k tomu, o čem jsme se bavili s okem, k jeho porozumění - tedy že chápe věci pocitově, často v diskuzi psal o pocitech, zážitcích. Katolíci to tak dělají, není jediný katolík, co tu psal o pocitech, zážitcích, bylo jich tu více, co chápou věci pocitově a zážitkově.
|
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 29. září 2024 @ 11:18:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinec vytrhnutím z kontextu zavádí do nepravdy. Zase musím věci uvést na pravou míru.
Pokání bez lítosti nad hříchy není vůbec možné učinit.
Lítost nad hříchy je ta nejdůležitější částí pokání.
Může sice existovat samostatně lítost i bez pokání, ale nikdy nemůže existovat pokání bez správné lítosti.
|
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 29. září 2024 @ 14:01:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Cizinec vytrhnutím z kontextu zavádí do nepravdy.
?? V čem?
Celým tvým příspěvkem jen potvrzuješ moje slova. Opět stáčíš téma na pocity, na lítost jako nejdůležitější část pokání.
Stando, psal jsi o tom, že hodnotíš věci jako pocitové [granosalis.cz]. A k tomu ti říkám, že to chápu, že tak hodnotíš věci. Že to je tvoje situace, často jsi tu psal o pocitech, zážítcích. Když se o něčem píše, všimneš si pocitů. Beru to tak, že to je tvoje hodnocení z toho, co tu žiješ, jaké máš priority. Vím, ža katolíci to tak často mají, že hodnotí pocity, zážitky, píšou o tom.
Já nežiju to, co ty a nehodnotím věci jako pocitové a pocitově a zážitkově. Jsou pro mne důležitější věci v životě - například svědectví, fakta, změna života, ...
A o tom zase píšu já. Že jsou mnohem důležitější věci, než pocity. A o těch důležitějších věcech bylo i znovuzrození, i křest.
Toník |
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 01. říjen 2024 @ 09:43:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Napsal jsem stručně a jasně, jak tento problém vidím já.
V případě lítosti nad hříchem je taková lítost tou úplně nejhlavnější částí pokání - bez takové lítosti pokání neexistuje (v tomto smyslu je to tedy téměř synonyma - sice trochu nadneseně, protože v pokání jsou nezbytné ještě i další kroky kajícníka: např. vyznání hříchů Bohu i církvi a dostiučinění - tedy změna smýšlení srdce i jednání.
Existuje i lítost zloděje přistiženého při činu, který lituje toho, že byl dopaden, protože přijde trest. Takovýto druh lítosti s pokání samozřejmě nijak nesouvisí.
|
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 01. říjen 2024 @ 10:36:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, jasně. Vyjádřil jsi to hezky. Sám za sebe. V první osobě. Beru to.
Znovu a znovu píšeš o pocitech. Je to tvoje priorita. Psal jsi tu o tom často. Chápu, že to tak v životě máš. Proto si taky vymyslíš takový nesmysl, jako víru z pocitů. A věřil bych ti, že máš třeba víru z pocitů. Ale to je tvůj život, Stando, ne můj. A taky jsi často psal o zážitcích.
A nebyl jsi sám, mají to tak i jiní lidé, že se soustředí na pocity a ničeho jiného si nevšimnou, nebo že se honí za zážitky.
Já to mám jinak, než ty.
Pro mne u viry nejsou důležité pocity, ale slovo a jednání toho, kdo to slovo říká. "Víra" pro mne znamená spolehlivost, důvěryhodnost, věrnost, závazek, důkaz, ... Ne pocit.
U pokání pro mne nejsou důležité pocity, ale změna - změna postojů, změna života, změna jednání. Když někdo dělá pokání, jako první si všimnu změny postojů a života. Pocity jsou vedlejší.
Lidi mají různé vnímání, Stando. To je realita, a není to špatně, je to tak v pořádku.
Špatně je, když tvoje postoje popisuješ, jako by byly moje. Když napíšeš [granosalis.cz] " toník si postavil svoji víru z vlastních pocitů". Tedy když tvoje postoje a tvůj způsob uvažování přišiješ nepravdivě druhému.
To je zbytečné, takové chování.
Toník |
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: martino v Úterý, 01. říjen 2024 @ 18:14:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko
V případě lítosti nad hříchem je taková lítost tou úplně nejhlavnější částí pokání - bez takové lítosti pokání neexistuje
martino
oko nerozumím proč lítost spojuješ s pokáním. Po hříchu by u katolíka měla následovat lítost nad zlým skutkem. Pokud se taková lítost dostaví je hříšník na základě takové lítosti Duchem svatým vybízen, aby co nejrychleji přistoupil ke svátosti smíření ve svaté zpovědi, pokud se jedná o hřích vedoucí ke smrti. A teprve po odpuštění hříchů kajícník obdrží od zpovědníka úkon pokání v modlitbě nebo činnosti. Pokání si neurčuje kajícník sám sobě, ale Církev skrze kněze. Jistě z dějin Církve znáš příklady, kdy panovníci dostali pokání např. putovat pěšky do Svaté země apd. Bylo běžné za opakované poklesky vyloučení z církevního společenství, třeba na rok, na 5 let atd. Cizoložníci a zločinci nosili tkz oděv pokání, nikoliv jako ponížení, ale jako prosbu k ostatním o modlitbu. To vyplývalo z tkz. veřejného pokání prvotní Církve. Toto si uvědomovali biskupové a požadovali změnu kanonických předpisů ohledně svátosti smíření a uloženého pokání Církví. Jednotnost zavedl až Tridentský koncil, ale už před tím došlo k uvolnění církevních trestů ohledně pokání. Exkomunikace se pak stala po Tridentu již skutečně praxí za velmi závažné zločiny jako je např. odpad od víry, trvalé cizoložství atd. Exkomunikace už není duchovním kajícím zřízením, nýbrž kanonickým trestem. Po tridentském koncilu ukládala Církev zpovědníkům meze: nesmějí dát hříšníkovi rozhřešení, jestliže je ve stavu hříchu bez upřímné účinné lítosti. Vždycky zachovala církevní exkomunikaci jako zákaz svátostného rozhřešení a eucharistického přijímání.
|
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 02. říjen 2024 @ 07:55:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Protože jsem byl takto ve víře vyučen.
Lítost nad hříchy je nejdůležitějším prvkem pokání, protože taková lítost proměňuje srdce a navrací hříšníka na správnou cestu.
Bez lítosti nad zlem, které jsem spáchal, by nemohlo být žádné pokání ze hříchů.
Tato lítost nad hříchy vůbec není jenom nějakým pocitem mysli (jak ji zlehčuje Cizinec) - je komplexní - zahrnuje také rozhodnutí lidské vůle změnit svůj život. Obrací člověka k Bohu. Lítost nad hříchy je rozhodnutím člověka, rozhodnutím lidského srdce pro jiný způsob života v čistotě.
Normální je nehřešit.
Pokání spojené s lítostí srdce nad spáchaným zlem je impulzem k obrácení - k odvrácení se od zla. Je tedy vlastně návratem člověka do normálnosti.
|
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: martino v Středa, 02. říjen 2024 @ 10:47:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko a ty si po lítosti sám sobě diktuješ pokání? Pokání ti stanovuje kněz po vyznání hříchů a pokání nemá nic společného s lítostí, protože lítost je první, lítost skrze DS motivuje hříšníka ke svátosti smíření, tam kajícník přijme rozhřešení Krista skrze kněze a kněz jako poslední součást svátosti smíření ti uloží pokání např. modlitbu, krátkou duchovní četbu, návštěvu nemocného, atd.atd. A ty stále opakuješ: Lítost nad hříchy je nejdůležitějším prvkem pokání
Ale správně by jsi se měl vyjádřit: Lítost nad hříchy je nejdůležitější část svátosti smíření, protože bez lítosti, nemůže hříšník obdržet platnou svátost smíření. |
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 03. říjen 2024 @ 09:18:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."oko a ty si po lítosti sám sobě diktuješ pokání?"...
To si nerozumíme.
Pokání - takto označujeme ten dar svátosti od Boha - svátost smíření, kterou v člověku iniciuje Duch svatý - vzbuzuje touhu po čistém životě s Bohem.
U této svátosti pak rozlišujeme pět různých úkonů, které následují po sobě, aby pokání bylo úplné - ten poslední je úkon pokání - tzv. dostiučinění.
Zpovědník ukládá kajícníkovi: za pokání učiníš to, či ono ....
To podle charakteru osobnosti kajícníka tak, aby to prospělo jeho duchovnímu růstu.
|
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 03. říjen 2024 @ 09:30:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, to už to zase máte jinak?
Když ti to vysvětlí Martino, tak už tu situaci chápeš?
Porozuměl bys, o čem jsem psal, že pokání jsem činil poté, co jsem přijal odpuštění? Že je normální, když Boží odpuštění dovede člověka k tomu, že činí pokání?
Nebo v tom máš pořád nějaké spory?
Toník |
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 04. říjen 2024 @ 09:54:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku, nic nemáme jinak - a já píšu pořád stejně.
Toníku, znovu zdůrazňuji, že já tě tu neberu jako nějakého ideového protivníka, kterého třeba ponížit, rozdrtit.. Nikoho , kdo tu má odlišné vidění takto neberu. Pokud tu někdo něco formuluje pravdivě, nemám tu žádný problém souhlasit s kýmkoli.
Mým cílem je rozpoznávat pravdu, poučit se i z chyb druhých a naučit se tu pravdu formulovat jasně a jednoznačně - abych s Boží pomocí dospěl k moudrosti srdce.
..."Že je normální, když Boží odpuštění dovede člověka k tomu, že činí pokání?"... .
Ty jsi tehdy psal, že až ti Bůh odpustil hříchy, teprve pak jsi byl schopen činit pokání. A já tehdy protestoval.
Problém je tedy v tom, že ty opomíjíš, že Božímu odpuštění musí pokání hříšníka už předcházet!
Ninivští jsou typickým příkladem:
"Ještě čtyřicet dní a Ninive bude vyvráceno!" Oznamuje prorok Jonáš.
A Ninivští začali činit pokání; postili se, změnili hříšné způsoby ...
Nejdříve tedy hříšníci učinili pokání - následně jim pak Bůh odpustil.
Nikoli naopak, jak jsi to psal ty - zapřáhl jsi totiž kočár před koňským spřežením, místo za něj! A já na toto poukázal jako na chybný názor.
Pokání je proces v člověku, jehož výsledkem je změna smýšlení, změna lidského srdce. (To je ta změna, o které prorok píše, že nám Bůh vymění srdce kamenné za srdce z masa).
Pokání hříšníka začíná už před odpuštěním hříchů Bohem (pokání je vypůsobeno dotekem Ducha svatého v lidském srdci, který vzbuzuje touhu po čistém životě) a přetrvává jako nový životní postoj křesťana i po odpuštění hříchů Bohem. Této poslední části pokání říkáme "dostiučinění".
|
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 04. říjen 2024 @ 18:45:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
nic nemáme jinak - a já píšu pořád stejně.
Takže ti kněz po rozhřešení stále neukládá pokání. Nemáte tedy to, co je normální v ŘKC, o čem píše Martino, co jsem psal já?
Toníku, znovu zdůrazňuji, že já tě tu neberu jako nějakého ideového protivníka, kterého třeba ponížit, rozdrtit.. Nikoho , kdo tu má odlišné vidění takto neberu. Pokud tu někdo něco formuluje pravdivě, nemám tu žádný problém souhlasit s kýmkoli.
To je dobře, Stando. Dobrá změna postoje.
Mým cílem je rozpoznávat pravdu, poučit se i z chyb druhých a naučit se tu pravdu formulovat jasně a jednoznačně - abych s Boží pomocí dospěl k moudrosti srdce.
To ti Stando moc přeju. Ať cíle dosáhneš.
Ty jsi tehdy psal, že až ti Bůh odpustil hříchy, teprve pak jsi byl schopen činit pokání. A já tehdy protestoval.
No, právě, protestoval jsi.
A já se tě tehdy ptal, jestli to tak nemáte v ŘKC taky. Že ti kněz dá rozhřešení (což by jakoby mělo být to odpuštění) a až potom ti uloží pokání. A ty jdeš a vykonáš to, co ti za pokání uloží.
Tedy že jsi protestoval tak maximálně proti běžné ŘKC praxi.
Tak mne zajímá, zda protestuješ stále.
Toník |
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 05. říjen 2024 @ 10:26:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." A ty jdeš a vykonáš to, co ti za pokání uloží. Tedy že jsi protestoval tak maximálně proti běžné ŘKC praxi. "...
Celý život křesťana je v postoji pokání. Protože žiji s vědomím, že stále mám na sobě co zlepšovat, že stále jsem jenom hříšníkem. Sice kajícím hříšníkem, ale přesto pořád jen hříšníkem.
Stále jsi nepochopil, že pokání je procesem návratu člověka do Boží náruče. Že jako proces má tedy svoje jednotlivé části:
Zpytování svědomí, lítost coby zármutek srdce nad hříchy, opravdové předsevzetí změnit svůj život, vyznání hříchů (zpověď) a dostiučinění (= další život obráceného křesťana v Boží milosti).
Úkon, který zpovědník po rozhřešení ukládá kajícníkovi (za pokání), má za cíl podpořit skutkem tuto změnu obrácení člověka k Bohu.
|
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 05. říjen 2024 @ 11:16:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Zpytování svědomí, lítost coby zármutek srdce nad hříchy, opravdové předsevzetí změnit svůj život, vyznání hříchů (zpověď) a dostiučinění (= další život obráceného křesťana v Boží milosti).
To píšeš o svátostí smíření v ŘKC, ne, Stando? Rozumím ti dobře?
A Martino ti správně vysvětluje, že tomu "dostiučinění" se v ŘKC říká "pokání".
V ŘKC obsahuje svátost smíření několik kroků, zhruba:
- zpytování svědomí (sebepoznání)
- lítost, předsevzetí
- vyznání hříchů (zpověď) →
- rozhřešení (odpuštění)
- pokání (kající skutek, zadostiučinění)
Tedy že pokání se v ŘKC dělá po rozhřešení.
Když jsem ti psal, že v mém životě bylo nejdřív odpuštění v Ježíši Kristu, to odpuštění jsem přijal, vydal jsem Bohu život, B;h mi dal nové srdce, nový život, a až pak jsem mohl činit pokání, tak ty jsi protestoval, že to tak být nemůže.
Psal jsi, že podle tebe "správně" je to tak, že má být nejdřív pokání a pak teprve odpuštění.
Já ti psal, že v ŘKC to je taky tak, že nejdřív je odpuštění a až pak se činí pokání.
A ty jsi dál protestoval, že to je podle tebe "špatně".
Je to tak? Protestoval jsi proti tomu, ne?
Tak se ptám, jestli dál protestuješ, když člověk nejdřív přijme odpuštění od Boha a pak činí pokání. Nebo jestli už jsi změnil postoj.
Toník |
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 05. říjen 2024 @ 19:10:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Já ti psal, že v ŘKC to je taky tak, že nejdřív je odpuštění a až pak se činí pokání. "...
Toníku,
svátosti smíření se v katolické církvi říká také svátost pokání.
Smiřte se s Bohem! (2 Kor 5,20).
Odpuštění od Boha se nepřijímá - o odpuštění hříchů se nejdříve Boha prosí a hříchy se vyznávají! Vyznávají se Bohu a církvi.
Pokání je změna smýšlení v člověku, obrácení, odvrácení se od zla.
Pokání je Božím darem člověku. Zde působí Bůh vždycky jako první - Duch svatý v lidském srdci vzbuzuje touhu po životě s Bohem, po správném prožití pozemského života.
Pokud člověk tento Boží hlas uposlechne, činí pokání ze svého života - zpytuje své svědomí, prožívá zármutek srdce nad špatnostmi, které spáchal - vyznává své hříchy - napravuje špatnosti, které mu napravit jdou, zbytek svěřuje Božímu milosrdenství.
Po rozhřešení (odpuštění hříchů) přichází na řadu "dostiučinění" - poslední část pokání. (Za pokání se pomodli , nebo vykonej) to a to...
|
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 06. říjen 2024 @ 12:49:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Tak snad ti to jedou Martino vysvětlí, jak je to "správně" v ŘKC a proč se po rozhřešení ukládá pokání.
Toník |
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 08. říjen 2024 @ 08:42:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vždyť já ti to, Toníku, vysvětlil. Já to právě takto žiju!
Pokání je už nepřetržitý stav křesťana až do smrti - proces zbavování se hříšných sklonů a návyků - zároveň proces růstu víry a svatosti křesťana.
Pokání je proces, který popisuje Ezechiel (36,26) jako "výměnu srdce kamenného za srdce z masa. To vůbec není jednorázový úkon, po kterém bychom tu rázem měli zázračně dokonalého křesťana - tím se člověk postupně může stát (přibližovat se ideálu) svým životem.
|
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 08. říjen 2024 @ 11:43:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Pokání je už nepřetržitý stav křesťana až do smrti - proces zbavování se hříšných sklonů a návyků - zároveň proces růstu víry a svatosti křesťana.
No, vidíš. Zajímavě píšeš.
Může se ti tedy stát, že máš nějaký "stav pokání", který je po odpuštění?
Když jsem ti před lety psal, že jsem činil pokání po tom, co mi Bůh odpustil, přijal mne, dal mi nový život, tak ty jsi statečně protestoval.
Co teď, protestoval bys dále?
Nebo bys porozuměl, že pokání je stav člověka a pokání se činí a to potom, co člověk přijme odpuštění od Boha?
Pokání je proces, který popisuje Ezechiel (36,26) jako "výměnu srdce kamenného za srdce z masa. To vůbec není jednorázový úkon, po kterém bychom tu rázem měli zázračně dokonalého křesťana - tím se člověk postupně může stát (přibližovat se ideálu) svým životem.
Píšeš zbytečně o něčem, co zjevně neznáš, Stando a co jsi nezažil.
To, co píše Ezechiel, to je jednorázová záležitost, jednorázová změna, byť na celý život.
Toník |
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: martino v Čtvrtek, 03. říjen 2024 @ 16:58:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko
Pokání - takto označujeme ten dar svátosti od Boha - svátost smíření, kterou v člověku iniciuje Duch svatý - vzbuzuje touhu po čistém životě s Bohem.
martino
oko já ti rozumím, že vycházíš z textu Písma sv. "Čiňte pokání a věřte evangeliu" (Mk 1,14).
I nauka Církve používá výraz pokání, které upřesňuje významem je to "změna smýšlení" takže to biblické čiňte pokání a věřte evangelium je hlasem volajícím směrem k pohanům tedy k nevěřícím a do řad judaismu. Ale respektuji, že Církev uchovává "pokání" jako vyjádření potřebnosti smíření s Bohem ve vyznání hříchů „dosáhnout pokoje a klidného svědomí spolu s velmi hlubokou útěchou ducha“.
Církev tak po lítosti, vyznání hříchů a rozhřešení vkládá do slova pokání i když pokání není jen lítost, vyznání hříchů, ale i jak píšeš zadostiučinění. Copak obyvatelé Ninive nečinili za své hříchy pokání, že si sypali popel na hlavu a neoblékli se v žíněné roucho? Proto vnímám toto pokání skutkem - zadostiučinění jako v celé řadě jako poslední část jednání zkroušeného hříšníka. Slyšel jsi někdy po svaté zpovědi, jako zadostiučinění se pomodlete toto a toto nebo udělejte to a to? Já ani jednou, vždy jen za pokání se pomodlete nebo udělejte. Proč jsem na to tak diskusně citlivý? protože když vidím jak Cizinec a někteří další v tom lítají protože nevědí která bije považuji za rozumné nemotat jim hlavu. Nikdo si nesype popel na hlavu, než jeho srdce zaplavila lítost. Já bych to shrnul do vyjádření že návrat zpět k Bohu po hříchu, který vede ke smrti jak konstatuje Písmo, je vždy nové obrácení v lítosti, vyznání hříchu a zadostiučinění a to je tedy to biblické pokání a uvěření Evangeliu, " komu hříchy odpustíte, tomu jsou odpuštěny, komu je neodpustíte, tomu odpuštěny nejsou" A toto souhlasím, je biblické pokání. |
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 04. říjen 2024 @ 08:33:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano, pokání se dovršuje tzv. "dostiučiněním" - tedy skutky, které vyjadřují změnu smýšlení srdce.
Zpovědník ukládá "za pokání" obvykle nějakou modlitbu - je to pro něho nejjednodušší, v tom nemůže pochybit a oni jsou také jenom lidé s omezenými silami.
Dobrý zpovědník ovšem může podle svého uvážení a podle charakteru hříchů kajícníka mu uložit i jinou formu pokání - dostiučinění. Takovou, která bude ku prospěchu jeho duchovního růstu. Tato praxe je v církvi odjakživa.
Když přišli Soluňští bratři na Moravu (r.863), tak už tehdy si sebou ze svojí vlasti přinesli penitenciář. Tam byly k jednotlivým hříchům přiřazeny odpovídající skutky činěného pokání - jako návod pro nově vysvěcené kněze, aby snáze přijali tuto církevní praxi. Např.: Za opilství se tam ukládalo 8 dní o chlebu a o vodě. Za vraždu 8 let o chlebu a o vodě!
Zpovědník má v tomto širokou škálu možností pro užitek kajícníka v duchovním vedení; může např někomu za pokání uložit, aby učinil skutek lásky vůči konkrétnímu člověku, kterého bytostně nesnáší... Kdysi jsem se zastavil v Brně na Petrově a zpovědník mi "za pokání" místo modlitby uložil, abych nějakým skutkem učinil radost svojí ženě ... A já pak celý měsíc vymýšlel, čím ji ještě potěšit, jestli jsem to už splnil. :-)
|
]
pokání chléb a voda / Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pátek, 04. říjen 2024 @ 16:08:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
|
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Středa, 02. říjen 2024 @ 15:36:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Lítost je prvním krokem a impulsem, pokání je trvalým úsilím a trvalým nasměrováním. I přesto je ale lítost tvalá a nikdy nepolevuje od toho prvního okamžiku. Právě tato lítost je motorem trvalého pokání, se kterým nebudeme do konce života hotovi. Lítost zapaluje pokání.
Život křesťana není jiný než kající.
|
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Neděle, 29. září 2024 @ 15:00:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ale vy jste lhal o řkc a jejím učení - podsouval jste jí něco, co neučí, což děláte často i v jiných případech. A kdo jiný lže než lhář? A když jsem vás na tu lež upozornil, tak za vaši lež jste označil mě za lháře. Kdo jiný lže než lhář? ;-)
Jinak ten váš "pluralis Advenae" neboli mykací plurál samojediného Cizince je opět skutečně k popukání, tím spíš, když ho zdvojíte: "my jsme my vysvělovali" :-D
|
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 29. září 2024 @ 19:34:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Věřím vám, že jste lhal o ŘKC a jejím učení, což děláte často i v jiných případech. Toho jsem si všiml. Vaše věc.
Já jsem o ŘKC a jejím učení nelhal.
Psal jsem si s okem a reagoval jsem k jeho nápadu "postavil si svoji víru z vlastních pocitů". A k tomu, že psal že hodnotí věci jako pocitové a žemu zbývá jen ten pocit.
A já jsem mu psal, že mu rozumím, že to tak bere.
Na dané téma jsem se s okem bavil a oko často psal o pocitech, zážitcích. Jedna z těch věcí, která byla, byl ten nápad že pokání a lítost jsou synonyma. Což se často uží v ŘKC, že lítost je pokání, učí se tam odpuštění za lítost, olitování, zalitování a podobné věci navázané na pocity. Psali jsme si o tom v minulosti.
A popisuju oku zase svůj postoj - tedy že víru nemám z pocitů, jak to omylem podle sebe hodnotí on, ale ze slova a jeho potvrzení. A v životě jsou důležitější věci, než pocity - například životní postoje.
Hezký den Cizinec |
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Neděle, 29. září 2024 @ 22:04:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je zřejmé, že jste o řkc lhal, když jste jí podsouval něco, co neučí. A svádíte to na druhé. Každý se může o vaší lži přesvědčit. I o té, když za vaši lež obviňujete mne, protože jsem na vaši lež upozornil. That's it. ;-)
|
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 30. září 2024 @ 08:36:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Vím, že je zřejmé, že jste o ŘKC lhal, když jste jí podsouval něco, co neučí. A svádíte to na druhé.
Já jsem o ŘKC nelhal, ale reagoval jsem na to, co tu psal diskutující oko, co ho v ŘKC naučili a co učili v ŘKC i nás. Psal jsem svědectví z ŘKC. Stejně jako oko.
|
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Pondělí, 30. září 2024 @ 11:51:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toto řkc učí o pokání:
"Vnitřní pokání je radikální, nové zaměření celého života, návrat, obrácení k Bohu celým srdcem, rozchod z hříchem, odvrácení od zla, spolu s odporem vůči špatným činům, které jsme spáchali. Zároveň s sebou přináší touhu a předsevzetí změnit život s nadějí na Boží milosrdenství a důvěrou v pomoc jeho milosti. Toto obrácení srdce doprovází bolest a spásný smutek, který Otcové nazývají „animi cruciatus [útrapy ducha]", „compunctio cordis [zkroušenost srdce]".." (KKC 1431)
Toto řkc učí o lítosti:
"Lítost zaujímá první místo mezi úkony kajícníka. Je to „bolest ducha a odsouzení spáchaného hříchu, spojené s předsevzetím v budoucnu už nehřešit"." (KKC 1451)
A toto jste o učení řkc napsal vy:
Každý nechť si udělá obrázek sám, kdo tady lže a kdo píše pravdu. ;-)
|
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 01. říjen 2024 @ 09:03:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Vaše problémy v ŘKC mimo téma diskuze neřeším, Tolstoji.
A k tomu jsem reagoval. Tedy že Oko velmi často stáčí téma na pocity, zážitky. Je to jeho osobní věc. Ne všichni to tak mají. Jsou lidé, co jsou založení spíše na fakta, analýzy, svědectví, zkušenosti, než na pocity a zážitky.
Hezký den Cizinec |
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Úterý, 01. říjen 2024 @ 10:58:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vaše problémy s neustálým vykrucováním neřeším, ale vy jste tady napsal toto:
Přitom řkc učí o pokání toto:
"Vnitřní
pokání je radikální, nové zaměření celého života, návrat, obrácení k
Bohu celým srdcem, rozchod z hříchem, odvrácení od zla, spolu s odporem
vůči špatným činům, které jsme spáchali. Zároveň s sebou přináší touhu a
předsevzetí změnit život s nadějí na Boží milosrdenství a důvěrou v
pomoc jeho milosti. Toto obrácení srdce doprovází bolest a spásný
smutek, který Otcové nazývají „animi cruciatus [útrapy ducha]",
„compunctio cordis [zkroušenost srdce]".." (KKC 1431)
A o lítosti řkc učí toto:
"Lítost
zaujímá první místo mezi úkony kajícníka. Je to „bolest ducha a
odsouzení spáchaného hříchu, spojené s předsevzetím v budoucnu už
nehřešit"." (KKC 1451)
Z čehož vyplývá, že jste opět lhal o tom, co skutečně učí řkc. That's it. ;-)
|
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 01. říjen 2024 @ 19:02:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | To se nedivím, že neřešíte vaše problémy s neustálým vyjkrucováním.
vy jste tady napsal toto:
Ano, to nás učili v ŘKC. Stejně, jako Oka.
Učili nás o "odpuštění za pokání". Tedy že odpuštění je podmíněno pokáním. Odpuštění bylo za lítost, olitování, zalitování. Ta lítost, olitování, zalitování, znamenaly pokání.
Hezký den Cizinec |
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Úterý, 01. říjen 2024 @ 19:52:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ne, v řkc vás to neučili, protože řkc to neučí. Jste prostě prachobyčejný lhář. Ani se v čkc neučí odpuštění za pokání. To jste opět prachsprostý lhář. A křivák, protože křivíte vše kolem sebe podle sebe.
That's it
;-)
|
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 02. říjen 2024 @ 07:10:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Je možné, že vás to v ŘKC neučili a jisté, že jste prachobyčejný prachsprostý lhář.
Lítost nad hříchy = pokání.
přijít jinde, než v ŘKC.
Hezký den Cizinec |
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 02. říjen 2024 @ 08:47:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Lítost nad hříchy = pokání."...
Jak jsem tu už podrobně mnohokrát vysvětloval - toto je jen zjednodušený výrok a lítost je tu tak zdůrazněná proto, že bez ní by nebylo opravdovosti v pokání. Lítost nad hříchy je páteří pokání, bez této lítosti není pokání možné. Samozřejmě k pokání patří také opravdové předsevzetí změnit svůj hříšný život, patří tam také úkon vyznání hříchů Bohu i církvi .,.. atd.
Do pokání patří celkem pět různých úkonů - tak nás to učili. Ale zcela nejhlavnější , zcela zásadní částí pokání je lítost nad hříchy - ona "bolest lidské duše", způsobující změnu v chování hříšníka, jeho obrácení, jeho odvrácení se od zla.
Není - li v pokání zasaženo lidské srdce, nic se doopravdy změnit nemůže.
|
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 02. říjen 2024 @ 09:04:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Díky Stando za upřesnění. Mně nešlo o ten konkrétní výrok - to vysvětluj spíše tomu lháři a převraceči, ten s tím měl problém. Neřeším ted lítost ani pokání konkrétně.
Já psal k tomu, na co se soustředíš ty - ty se soustředíš na pocity. Psal jsi [granosalis.cz], že hodnotíš věci jako pocitové. Když napíšu svědectví, všimneš si pocitů a nevšimneš si ničeho jiného. Mají to tak často lidé, že se orientují podle pocitů, zážitků. Proto také píšeš o víře z pocitů.
Máš jiné vnímání reality, než já. Pocity samozřejmě vnímám také, ale nejsou důležité. Nejsou na prvním místě. Důležité je pro mne realita sama - fakta, svědectví, zkušenost, praxe, ...
Toník |
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 02. říjen 2024 @ 09:24:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | I to reálné svědectví - že někomu uvěříš v oblasti duchovní, která se nedá nijak explicitně dokázat - i to je nakonec záležitostí pocitovou. Je to volba lidského srdce- rozhodl jsem se uvěřit.
Ale není to samozřejmě jenom záležitost pocitová - je to zároveň i rozhodnutí lidské vůle, rozhodnutí lidského srdce pro tu věc, pro tu osobu. Proto by se mělo takové rozhodnutí vždycky konfrontovat i se zdravým rozumem.
Je to tedy vždycky záležitost komplexní jak posuzujeme naši realitu, nikoli výhradně pocitová..
Na toto tě svými otázkami upozorňuji už nějakou dobu.
|
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 02. říjen 2024 @ 18:18:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
I to reálné svědectví - že někomu uvěříš v oblasti duchovní, která se nedá nijak explicitně dokázat - i to je nakonec záležitostí pocitovou
Je to tedy vždycky záležitost komplexní jak posuzujeme naši realitu, nikoli výhradně pocitová..
Tak je to pro tebe záležitostí pocitovou, nebo nikoli výhradně pocitovou? Nebo oboje najednou?
Pro mne víra není záležitostí pocitovou, Stando. Ani výhradně, ani nevýhradně.
Toník |
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 03. říjen 2024 @ 09:21:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je to volba lidského srdce- rozhodl jsem se uvěřit.
Ale
není to samozřejmě jenom záležitost pocitová - je to zároveň i
rozhodnutí lidské vůle, rozhodnutí lidského srdce pro tu věc, pro tu
osobu. Proto by se mělo takové rozhodnutí vždycky konfrontovat i se
zdravým rozumem.
Je to tedy vždycky záležitost komplexní jak posuzujeme naši realitu,....
Pro mě je víra i záležitostí pocitovou i záležitostí svobodné vůle - i záležitostí rozumu.
|
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 03. říjen 2024 @ 09:33:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Pro mě je víra i záležitostí pocitovou i záležitostí svobodné vůle - i záležitostí rozumu.
Rozumím, Stando. Píšeš hodně často o pocitech, zážitcích. Chápu, že to tak máš. Proto tě asi napadají nápady na "víru z pocitů". Proto si asi omylem myslíš, že to tak jako ty mají i jiní?
|
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 04. říjen 2024 @ 09:32:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Pro mne pocity naopak důležité jsou stejně, jako následná rozhodnutí mého srdce, která z těchto pocitů vycházejí:
(Kol 1,10) ...abyste vedli život hodný Pána a ve všem se mu líbili, abyste nesli ovoce v každém dobrém skutku a rostli v poznání Boha a abyste byli posilováni každou mocí podle síly jeho slávy k veškeré vytrvalosti a trpělivosti, s radostí vzdávajíce díky Bohu a Otci, který nás učinil způsobilými k účasti na podílu svatých ve světle.
(L 5,26) Všech se zmocnil úžas a oslavovali Boha; byli naplněni bázní a říkali: „Dnes jsme uviděli neobyčejné věci.“
(L 10,33) Ale jeden Samařan na své cestě přišel k němu, a když ho uviděl, byl pohnut soucitem.
|
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 04. říjen 2024 @ 18:50:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Pro mne pocity naopak důležité
Rozumím, Stando. Píšeš o pocitech, zážitcích často. A nejsi sám, často o tom píší lidi z náboženství, pocity, zážitky, extáze, ...
Proto jsi měl asi tak ten nápad na "víru z vlastních pocitů".
Stejný problém vidím i u Toníka. Také ten si postavil svoji víru z vlastních pocitů (ono je to docela svůdné)
Tak to bylo jen tvoje vidění, tvůj způsob uvažování. Fikce, kterou jsi mi nesmyslně přimyslel podle sebe.
Netýká se mně. Já si svou víru napostavil z vlastních pocitů a není na tom tvém postoji pro mne vůbec nic svůdného.
O nic více v této diskuzi nešlo.
Toník |
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 05. říjen 2024 @ 18:54:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Fakt jsi přitom neměl žádné pocity, když jsi ten památný pátek v únoru r. 1991 vydával svůj život Bohu?
To ti mám věřit?
|
]
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 08. říjen 2024 @ 08:35:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zatím jsi mě , Toníku, nepřesvědčil, že bych se ti měl za něco omlouvat.
Jsme lidé a naše rozhodování vychází také z našich pocitů - nejenom z rozumu, ale také z našeho nadšení, z našeho úžasu, z naší radosti a pod.
Problémem zde nejsou samotné tyto pocity - problémem se mohou stát, až když ve svém posuzování a rozhodování vycházíš pouze z pocitů a nekoriguješ je s rozumem, nekoriguješ je s učením církve, nekoriguješ je s Božím slovem v Písmu.
Pokud mi zde tedy vyprávíš o jakémsi tvém "novém
narození" v době mimo křest, je mi naprosto jasné, že žiješ v zásadním
omylu, protože církev o Boží slovo učí jinak.
(1 J 4,1)
Milovaní, nevěřte každému duchu, ale duchy zkoumejte, abyste věděli, zda jsou z Boha, neboť do světa vyšlo mnoho nepravých proroků.
|
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 08. říjen 2024 @ 11:47:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, napsal jsi o mně nesmysl, když to vyšlo najevo, kroutíš, mlžíš, uhýbáš... A píšeš o mně další nesmysly.
Proto asi píšeš " Tvoje odpovědi nejsou adekvátní, nejsou přímé, nejsou slovem chlapa.", viď.
Problémem zde nejsou samotné tyto pocity - problémem se mohou stát, až když ve svém posuzování a rozhodování vycházíš pouze z pocitů a nekoriguješ je s rozumem, nekoriguješ je s učením církve, nekoriguješ je s Božím slovem v Písmu.
Chápu tvoje problémy. Chápu, že se nechováš jako chlap, jsi zbabělec, nepopíšeš tedy tvé problémy přímo, narovinu, ale popisuješ je projekcemi.
Stando, tobě jsem nikdy o jakémsi mém narození mimo křest nevyprávěl. Bavíš se jen s tvými fikcemi, nesmysly, co si vymýšlíš.
Musíš si je vyřešit sám, už tě nechám.
Toník |
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Středa, 02. říjen 2024 @ 15:46:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já vím že jste lhář, stejně jako vím, že v řkc mě učili to, co řkc učí. A ona učí něco odlišného, než co jí vy, tak rád hanějící Církev Kristovu, podsouváte. ;-) A pokud jste kdy byl v řkc, o čemž stále více pochybuji, na základě toho, co ze sebe na to téma ustavičně trousíte, pak vás určitě neučili to, co řkc neučí, protože řkc učí jen to, co učí, a to je tohle: - o pokání:
"Vnitřní
pokání je radikální, nové zaměření celého života, návrat, obrácení k
Bohu celým srdcem, rozchod z hříchem, odvrácení od zla, spolu s odporem
vůči špatným činům, které jsme spáchali. Zároveň s sebou přináší touhu a
předsevzetí změnit život s nadějí na Boží milosrdenství a důvěrou v
pomoc jeho milosti. Toto obrácení srdce doprovází bolest a spásný
smutek, který Otcové nazývají „animi cruciatus [útrapy ducha]",
„compunctio cordis [zkroušenost srdce]".." (KKC 1431)
- o lítosti:
"Lítost
zaujímá první místo mezi úkony kajícníka. Je to „bolest ducha a
odsouzení spáchaného hříchu, spojené s předsevzetím v budoucnu už
nehřešit"." (KKC 1451)
Co píše oko, je věroučně irelevantní, protože píše sám za sebe a ne jako mluvčí nebo neomylný náměstek, k čemuž nemá pravomoc a pověření. Navíc nereaguji na oka, ale na vás, na vaši tvrdošíjně opakovanou lež. Co píše oko, nevím. Třeba to píše správně a vy to opět překrucujete nebo špatně chápete. Okovi věřím, že píše upřímně a s čistým úmyslem. ;-) U vás toto přesvědčení nemám, protože i když koriguji všae nepravdy pravdou, přesto si lživě melete svoji, svoji lživou, a trváte si na ní, i když je vyvrácena faktickou pravdou. A to člověk s čistými úmysly a ryzím charakterem nedělá. Natož křesťan. ;-)
|
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: martino v Čtvrtek, 03. říjen 2024 @ 17:11:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinec
|
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: martino v Čtvrtek, 03. říjen 2024 @ 17:03:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinec
|
]
Re: O datum nejde, pocitová hodnocení (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 03. říjen 2024 @ 21:13:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Když souhlasíte, Martino, tak prosím vysvětlete Tolstojovi, kde vás naučili, že "Lítost nad hříchy = pokání. Jsou to v podstatě synonyma."
Hezký den Cizinec |
]
|
|