Ale lze, Akuzativ. A normálně se na takových místech křtí.
Vezme se bazén, napustí se vodou. Dělalo se to dřív i v kostelech - na místě, kde se nedalo ponořit, postavili tzv. baptizerium. A v něm normálně křtili. Křtili v baptiseriu bohaté i chudé.
A víte, jak to bylo, Akuzativ? Navzdory takovým lidem jako vy, co myslí jen na bohaté, se v baptiseriích křtili lidi nahatí. Bez oblečení, ozdob. Tak, jak přišli na svět. I právě proto, aby lidi, co myslí na prachy, přišli o svou úchylku.
Bazén ke křtu se dá roztáhnout kdekoliv - i v kostele, na zahradě, ... Nebo se dá dojít k vodě, jako třeba Filip s Etiopanem, když přišli k vodě, tak ho tam Filip ponořil.
Bazén na křest si dneska pořídí snadno i chudý, stojí do pětistovky. Ale to u křtu není potřeba - obvykle se křtí v církvi a když už se křtí v církvi, je v církvi baptiserium, nebo církev bazén má, je tu okolo bezpočet pramenů, potoků, řek a jezer, studené vody dostatek, nic tu křtu nebrání.
Nežijeme na poušti, Akuzativ. A i z té pustiny došel Etiopan a Filipem k vodě a požádal ho u té vody, zda může být pokřten. To taky není tak složité, dojít k vodě. A je to levnější, než bazén, je to zadarmo, takže to zvládnou i lidi, co mají evangelium prosperity a myslí je na bohaté, jako vy.
Jenže ke křtu je potřeba neco jiného, důležitějšího než ta vaše prospěrita a bohatí, na co myslíte.
Ke křtu je potřeba víra.
Víra, která dovede ke křtu.
Když má člověk víru, která ho ke křtu nikdy nedovede, když nidky neposlechne
slovo apoštola Petra, tak je mu málo ptalné, že je bohatý, nebo že kolem teče krásná, čistá řeka.
Hezký den
Cizinec