Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 18. červen 2024 @ 10:56:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | U koho není vnitřní ochota správně porozumět - u toho k porozumění nedojde. Nemůže dojít. Protože člověk se zatvrdil.
..."Boží dar se na člověku projeví v momentě, kdy ho
přijme - jako se to stalo o letnicích apoštolům, jako se to stalo o
letnicích těm, co přijali evangelium, jako se to stalo Filipovi, jako se
to stalo v Korneliově domě, ..."...
Boží dar se může na člověku v těchto mimořádných případech projevit i okamžitě - o tom žádná. Ale většinou tomu tak není.
Bůh s oblibou dává své dary ve formě "semínek" a na člověku pak zůstává, aby si je dopěstoval. Samozřejmě s Boží pomocí! Protože ten samý dar má také za cíl nejenom službu druhým, ale stejně tak duchovní růst obdarovaného člověka v Bohu.
Proto se vkládají ruce ke službě v církvi!
Dary sice obdržíš už při vkládání rukou, ale rozvineš je až během své služby.
(Sk 13,2 ...) Když konali službu Pánu a postili se, řekl Duch Svatý: „Oddělte mi Barnabáše a Saula k dílu, k němuž jsem je povolal.“ Potom, po postu a modlitbách, na ně vložili ruce a propustili je. Oni tedy, vysláni Duchem Svatým, sestoupili do Seleukie a odtamtud odpluli na Kypr. Když dorazili do Salaminy, zvěstovali Boží slovo v židovských synagogách. Měli s sebou i Jana jako pomocníka. ....
|
| NadřazenýRe: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 18. červen 2024 @ 13:28:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
U koho není vnitřní ochota správně porozumět - u toho k porozumění nedojde. Nemůže dojít. Protože člověk se zatvrdil.
Díky za sdílení tvého života a postojů. Čtu si tvoje příspěvky, znám tvé postoje, rozumím, že to tak máš, věřím ti v tom.
Boží dar se může na člověku v těchto mimořádných případech projevit i okamžitě - o tom žádná. Ale většinou tomu tak není.
Díky za sdílení. Je to tak, Stando. Ty případy jsou "mimořádné" pro vás, protože žijete jiný řád, než který je popsán ve skutcích apoštolů.
Pro nás je to, co je popsáno ve skutcích (letnice, etiopan, korneliův dům, učedníci v efezu, ....) docela řádné. A v takových docela řádných případech se Boží dar projeví okamžitě. Vždy.
Toník |
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 18. červen 2024 @ 13:56:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."U koho není vnitřní ochota správně porozumět - u toho k porozumění nedojde. Nemůže dojít. Protože člověk se zatvrdil.
Díky za sdílení tvého života a postojů. "...
Těleso ponořené do kapaliny je nadlehčováno silou, která se rovná váze kapaliny tělesem vytlačené.....
Tlak v kapalinách se šíří všemi směry stejně ....
Ano, toto jsou moje skutečné životní postoje, Toníku, můj skutečný život v realitě.
|
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 19. červen 2024 @ 09:47:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Ano, toto jsou moje skutečné životní postoje, Toníku, můj skutečný život v realitě.
A já ti to věřím, Stando, že to jsou tvoje skutečné životní postoje. Čtu si tvoje příspěvky. Díky za sdílení toho, co žiješ.
Toník |
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 18. červen 2024 @ 14:03:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Případ vylití Ducha svatého na pohany u Kornélia byl mimořádný a ojedinělý jev v církvi proto, aby vyjevil Petrovi Boží vůli, že i pohané mají přístup do církve (skrze křest).
Případ vylití Ducha svatého na apoštoly o letnicích doprovázený hukotem z nebe a ohnivými jazyky byl také zcela mimořádný a ojedinělý jev v církvi - už se nikdy neopakoval.
Bylo to také z toho důvodu, aby se církev ve svých počátcích rychle rozšířila v obecnou známost a aby bylo jenom ten den pokřtěno na tři tisíce lidí.
|
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 19. červen 2024 @ 09:55:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Případ vylití Ducha svatého na pohany u Kornélia byl mimořádný a ojedinělý jev v církvi proto, aby vyjevil Petrovi Boží vůli, že i pohané mají přístup do církve (skrze křest).
Já rozumím, Stando, že pro vás je ten případ mimořádný.
Je mimo váš řád. Žijete v jiném řádu, než ve kterém žil například svatý Petr, který přinesl evangelium Korneliovi. Proto je pro vás ten případ mimořádný.
Pro nás ten případ není mimořádný.
Je to pro nás řádný případ. Vylití Ducha svatého, křest Duchem svatým, je řádná událost v Církvi. Je součástí řádu v Církvi.
Je to z toho důvodu, že dary Ducha svatého potřebujeme v Církvi dodnes - ať už modlitbu v jazycích, jako soukromý dar pro budování člověka, který ten dar má, nebo rozlišení duchů, slovo poznání, vymítání démonů, uzdravení, ... pro službu v Církvi i mimo Církev. Jako to měl Petr.
A mají to tak vyjimečně i někde v ŘKC, Stando, že je pro ně křest Duchem svatým docela řádná událost, součástí jejich řádu.
Toník |
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 20. červen 2024 @ 11:02:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já vím, Toníku.
Křísíš mrtvé, nejsi hříšníkem a nad hlavou se ti vznáší plamínek jako ohnivý jazyk?
|
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 20. červen 2024 @ 16:54:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | To je dobře, že víš alespoň tvoje lži a osobní útoky mimo téma diskuze. Ukazuješ tím pro mne tak maximálně že o diskuzi nemáš zájem.
K tématu diskuze nemáš už nic?
Psal jsi:
|
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 21. červen 2024 @ 17:05:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, Toníku, o lžích a útocích tady zpravidla hovoříváš nejčastěji právě ty sám.
K naší diskusi bych něco měl: když už sem dáváš odkaz, měl by sis ho pozorně přečíst hlavně a především i ty sám. Tolik moje doporučení.
Na některé body tě upozorním:
1.) "Přes všechny výhrady ve věcech učení, které u mladých sborů mnohdy
kvasí jako burčák a právem jej můžeme napadnout jako nezralé, někdy i
poznamenané fundamentalismem, věřím, že nám mají mnoho co říci nebo co
připomenout z bohatství našeho vlastního pokladu víry… "
To je moc dobrý postřeh!
2.) "... charismatici nemají a nemohou mít
nic, co by vlastně neměli nebo nemohli mít všichni ostatní křesťané. Jen
v důrazech se mohou lišit, nikoli ve vlastním obsahu spirituality.
Evangelium je pro všechny stejné."
3.) "Někdy vzniká mylný dojem, že Charismatická obnova klade hlavní důraz na Ducha Svatého nebo na jeho dary. "
4.) "Dalším ovocem křtu v Duchu je objevení Písma jako živého
Slova Božího, které promlouvá do konkrétních životních situací. Současně
roste hluboký smysl pro svátostný život, oživení vztahu k eucharistii a
svátosti smíření, které jsou prožívány s vnitřní účastí. Smysl pro
pokání vyrůstá z osobní zkušenosti usvědčení Duchem Svatým, který dává
pochopení hříšnosti zevnitř. V katolickém prostředí je ale běžným ovocem
vylití Ducha a dalšího života z této milosti také proměna vztahu k
Panně Marii, ke světcům a k andělům, protože celý duchovní svět se stane
reálnějším."
5.) "Charismata nesvědčí o osobní svatosti toho, kdo jimi slouží, ale o Boží starostlivosti o potřebné. "
6.) "To, že je u díla Duch Boží, není zřejmé podle charismat - i zlý
duch může nabízet imitace daru uzdravování, prorokování, vidění,
zázraků, dokonce i daru jazyků - , ale podle ovoce Ducha, jak je známe z
listu Galatským 5,22."
7.) "Další dětskou nemocí je tendence k elitářství, ke komplexu
nadřazenosti nad těmi, kdo neprožili tutéž zkušenost, jakási
charismatická pýcha, třeba právě na Boží dary nebo na schopnost více se
modlit, na vlastní horlivost... "
8.) "Dalším úskalím je pokušení iluminismu těch, kteří říkají: „Pán mi
řekl…, já jsem se za to modlil, tak vím, že to má být tak….“ Ne, že by
Bůh do našich životů nechtěl a nemohl mluvit, ale je nebezpečné, když se
někdo tváří, jako že má přímou linku do nebe a vždycky jasně ví, co si
Pán přeje. Každý, kdo opravdově Boží vůli pro svůj život hledá, ví, že
je to složitější."
9.) "Jiné pokušení je modlitba za druhé na způsob „čarování“ ...."
10.) "Každý pokřtěný sám však může velmi účinně zahnat satana tím, že se
ho zřekne a obnoví svůj křestní slib, protože má v Kristu moc nad
nepřítelem. Škoda, že málo víme o této moci, kterou náš Pán svěřil svým
následovníkům. "
Já osobně, Toníku, bych si přál, aby se Duch svatý vyléval na všechny lidi bez rozdílu a pořád.
Znám také některé lidi z komunity Emanuel - setkal jsem se s nimi.
Pokud tedy já hovořil o mimořádnosti Letnic - není mi známo, že by někdy později nějak běžně při vylití Ducha svatého odcházelo i k hukotu z nebe a že by se nad člověkem objevil hořící plamen. Těmto jevům (popsaným ve Skutcích) přisuzuji výjimečnost zázraku pro jejich zcela mimořádný iniciační význam v začátcích církve, aby vešla ve známost.
Podobně u Kornélia objevení charismat u pohanů bylo zjevným Božím záměrem - pokynem pro Petra - aby přijal pohany do církve tím, že je pokřtil. Jakmile toto jednou církev pochopila - a v tom je ta mimořádnost oné události u Kornélia- nebylo třeba ji v budoucnu už více opakovat.
Z tohoto pohledu jsou tyto události výjimečné - a výjimečnými zůstanou navěky.
|
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 22. červen 2024 @ 08:46:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Když se bavím s tebou či si přečtu něco od Martina, Voty a dalším vám podobným, tak píšu o lžích, Stando. A od některých dalších uživatelů, co jednají jako vy, že se snaží přehodit váš divný život a vaše křivé a zlé uvažování, vaši náklonnost ke zlému, na druhé.
A jsem rád že sis přečetl ten článek i ty.
A je zajímavé, čeho sis tam všimnul - všiml sis věcí z mého pohledu naprosto nepodstatných, věcí, co odpovídají tvému charakteru, způsobu uvažování.
To vím, STando, že katoličtí charaizmatici (a i někteří jiní charizmatici či letniční) mají tendence k elitářství a nadřazenosti, a přitom, jak Kodet hezky píše, "nemají a nemohou mít nic, co by vlastně neměli nebo nemohli mít všichni ostatní křesťané".
A to napsal Kodet dobře.
Charizmatici nemají nic navíc, co už jako křesťané máme, a co máme od počátku až dodnes.
Ale mají alespoň to, co mají křesťané od počátku až dodnes a co je v křesťanské církvi naprosto řádné - to je křest Duchem svatým Letnice. Korneliův dům.
Ale toho důležitého, čeho se článek týkal - všiml sis toho vůbec?
Píše se to hned na začátku - že dokonce i v ŘKC prožili lidé křest Duchem svatým. SIce poměrně pozdě, poprvé až nekdy v roce 1967, ale přeci jen.
Jsou tedy i v ŘKC lidé, pro které je křest Duchem svatým docela řádnou záležitostí. Součást jejich řádu.
Nemají to tak, jako vy, že by to pro ně bylo "mimořádné". Obě ty události, jak Letnice, tak Korneliův dům, bylo potřeba v minulosti mnohokrát opakovat a je to potřeba dodnes. Proto se také ty události opakujeí a to docela řádně.
A o tom jsem zase psal já.
Toník |
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 23. červen 2024 @ 13:42:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Když se bavíš se mnou - možná by jsi si mohl konečně uvědomit, že já tu o tobě vyjadřuji svoje osobní názory - tak tě já pravdivě vidím. Nemusíš se mnou samozřejmě souhlasit, ale měl vy jsi si pro to najít jiné slovo, než "lež", protože skutečná lež je úmyslně říkaná nepravda, o které řečník uvnitř moc dobře ví, že je nepravdou.
Já naopak popisuji pravdivě, jak se mi ty zrovna jevíš. Hodnotím tě očima katolíka, upozorňuji tě na věci, o kterých se já domnívám, že jim věříš chybně. A v tomto smyslu pak argumentuji, vysvětluji, v čem jsou ty tvoje názory mylné (a neříkej mi zase, že tvoje názory jsou snad cosi jiného, než tvoje víra!)..
V čem spatřuji mimořádnost událostí letnic a u Kornélia jsem už vysvětlil dostatečně podrobně. Stačí si to pozorně přečíst.
Mé uvažování není ani křivé, ani zlé. Ani o tobě se nedomnívám, že bys snad byl křivý nebo zlý. Snad pomýlený v některých věcech víry - to ano. Přesto to hlavní mi u tebe neschází - ochota žít s Bohem. Však ujišťuji tě, že takovou ochotu žít svůj život s Bohem mám i já.
Mohu se tedy i od tebe čemu přiučit:
Právě takto tě já, Toníku, vnímám. Toto Kodet formuloval velmi dobře.
Když mi ty opáčíš, že je u tebe něco jinak, než já říkám, tak já svůj názor jen proto ještě nezměním (ty pak následně prohlašuješ, že i přes upozornění o tobě dál lžu). Musíš mi ale nejdřív dokázat, přesvědčit mě, že se o tobě mýlím. Do té doby mám svůj rozum a svoje hodnocení - nikdy není však ani úmyslnou lží ani snahou škodit.
Když se ptali dětí, jak se pozná svatý člověk, jedna dívenka odpověděla: "Svatý je ten, skrze koho svítí sluníčko".
Ona ovšem měla na mysli okenní vitráže s postavami svatých v kostele. Ale ani si neuvědomila, jak velkou řekla pravdu: Svatý je ten, skrze koho září "slunce Kristovy lásky!"
A já občas jisté "záblesky" tohoto světla spatřuji i u tebe. A přeji ti, aby to bývalo i častěji.
Staňa.
|
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 24. červen 2024 @ 06:30:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | To je zajímavé, Stando, jak se od tématu snažíte utéci k osobním invektivám, k přehazování vašho života na druhé lidi.
Díky za sdílení. To, co popisuješ, je z většiny tvůj život. Nijak se netýká mého, nežiju to, co ty.
Napsal jsi ale jednu jedinou věc, která se týká mně a kterou vidíš pravdivě a evidentně si pomatuješ, co jsem psal - moje názory jsou samozřejmě něco jiného, než moje víra. Nepletu si pojmy a dojmy. Rozlišuji praktické zkušenosti, fakta, realitu od názorů či víry.
O mojí víře jsme se bavili mockrát. Snad dvcekrát jsem se tě ptal, co konkrétně ti vadí na mojí víře, vždycky jsi uhnul k nějakým tvým problémům, začal kličkovat a nikdy jsi neodpověděl, co máš proti mojí víře. Nepředpokládám, že bys tentokrát jednal jinak.
Zpět tedy k tématu. K tomu důležitému z diskuze. Ať zbytečně nevyšumí, co jsi řešil.
Psal jsi tu sám za sebe:
|
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 24. červen 2024 @ 09:25:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Neustále ve všem vidíš osobní invektivy. Jsi přecitlivělý a upnutý jen sám na sebe.
Moje názory jsou v souladu s mojí vírou. Jedno tu vyjadřuje druhé. Jsou v souladu s mojí realitou, s mými zkušenostmi, s fakty.
Ty záměrně odmítáš porozumět, v čem já spatřuji výjimečnost letnic či seslání jazyků u Kornélia. A hudeš si slepě pořád tu svou. Do omrzení!
Já neznám případ, že by se někdy později při seslání Ducha svatého na lidi zopakovala situace letnic - hukot z nebe, ohnivé jazyky nad lidmi, na které byl Duch svatý právě vylit. Z tohoto pohledu to byl případ zcela mimořádný a mělo to svůj dobrý důvod.
|
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 24. červen 2024 @ 18:16:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Ještě k jedné věci, Stando.
Nemusím, Stando. Nemusím.
Ale píšu to i pro jiné lidi v diskuzi, aby znali realitu mého života a mohli jí porovat s tvými útoky, lhaním a pomluvami.
Jestli budeš mou realitu reflektovat i ty, nebo budeš mít dál postoje, co popisuješ, to už je na tobě.
Toník
|
]
|
|