Re: Proč žádný katolík nevydá svědectví o svých nesmírných užitcích ze mše? (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Neděle, 23. říjen 2022 @ 00:39:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Poučím tě Oko. Křest může být jenom platný. Pokud by byl křest neplatný nejednalo by se o křest vůbec. Buď jsi pokřtěný, anebo nejsi. Pokud někdo křtí podvodně, nejedná se o neplatný křest, neb to vůbec křest není. Garantem PLATNOSTI křtu je Bůh. Křest proto nejde prohlásit za neplatný, či jej zneplatnit.
Zapamatuj si Oko. Křest je něco co se událo v boží moci, a to je platné navždy! Pokud se "křest" neudál v boží moci, není neplatným, ale vůbec se nestal! Křest ani nenastal.
Pochop! Bavit se o možnosti neplatného "křtu", je úplně to samé jako bys uvažoval o možnosti neplatné boží milosti! |
| NadřazenýRe: Proč žádný katolík nevydá svědectví o svých nesmírných užitcích ze mše? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 23. říjen 2022 @ 12:16:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Křest může být jenom platný..."...
Myslivče, jsi hloupý a trapný - a nevzdělaný v křesťanské víře - až hrůza!
Není křest, jako křest!
Apolo (v Písmu) byl např. pokřtěn Janovým křtem - ten byl naproto platným křtem, ale nebyl to křest ve jménu Otce, Syna a Ducha svatého. Byl to platný křest pokání - platný křest! Ale neučinil z Apolla křesťana!
Proto se musel Apollo nechat pokřtít ve smyslu Mt 28,19!
Věřící církve československé , pokřtění nikoli ve smyslu Mt 28,19, ale pokřtěni ve jménu československého lidu se takovýmto křtem nestali křesťany. Z tohoto pohledu se jedná o křest neplatný.
Augustin připojuje následující komentář: „Křtí-li Petr, je Kristus tím,
kdo křtí; křtí-li Pavel, je Kristus tím, kdo křtí, a také křtí-li Jidáš,
pak tím, kdo křtí, je Kristus.“
Nelze libovolně měnit posvátnou formuli křtu (z Mt 28,19)! Pro platnost křtu je nutná víra spolu s úmyslem křtít, materie (křestní voda - nikoli třeba šampaňské, jako při "křtu" lodě) a forma křtu.
Pokud něco z toho schází, jedná se o křest neplatný.
|
]
Arbitr (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Neděle, 23. říjen 2022 @ 12:42:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Už zase ty tvé osobní útoky na vzdělání Bogy, zase?
Když s těmito útoky začneš, většinou plácneš nějakou děsnou blbost. Třeba jako tuto: Oko: Není křest, jako křest!
- Efezským 4, 5 [www.biblenet.cz]jeden je Pán, jedna víra, jeden křest,
Hele Oko, z hrušky dolů. Tvoje výklady jsou prošpikované tím co platí a co neplatí. Jsi tím jako posedlý stále vyhlašovat co platí a co neplatí, a děláš to tak často, a tak omylně, že si toho nelze nevšimnout.Přemýšlím nad tím co to v tobě je, co tě stále motivuje stavět se do role Boha a vyhlašovat platnosti a neplatnosti. Chováš se přesně jako biblický "zákoník"!
Takže znovu Oko.
Křest je aktem boží vůle, a proto je vždy platný.
Pokud není křest aktem boží vůle, žádný křest nikdy nenastal.
Bavit se o platnosti či neplatnosti něčeho co se ani nikdy nestalo, je hloupé. A ještě hloupější je dělat ze sebe arbitra vyhlašujícího platnost, či neplatnost takových hloupostí.
|
]
Re: Arbitr (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 25. říjen 2022 @ 08:42:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Třeba jako tuto: Oko: Není křest, jako křest"...
Známe různé druhy křtů. Např. Janův křest pokání z nikoho neudělá křesťana. Je to jiný křest, než ten ve smyslu Mt 28,19).
Nechápu, proč ta si děláš z Písma trhací kalendář, když evidentně vůbec nechápeš, co se v daném místě skutečně říká.
Kdo byl jednou pokřtěn ve smyslu Mt 28,19 - ten se svojí příslušností stal Božím dítětem a údem Kristovy církve už navěky (zda se stane údem Krista i prakticky svým životem jako odpovědí dobrého svědomí Bohu na jeho dar spasení ve křtu - to už záleží na každém člověku). Netřeba už nikdy více nového křtu (jak to měl např. Cizinec).
Apolo však, pokřtěný jenom křtem Janovým, musel se nechat pokřtít ve smslu Mt 28,19 - jenom tak se člověk stane křesťanem, Bohem adoptovaným dítětem ze zásluh Krista.
|
]
Re: Arbitr (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Úterý, 25. říjen 2022 @ 09:13:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Třeba jako tuto: Oko: Není křest, jako křest"...
Známe různé druhy křtů. Např. Janův křest pokání z nikoho neudělá křesťana. Je to jiný křest, než ten ve smyslu Mt 28,19).
Nechápu, proč ta si děláš z Písma trhací kalendář, když evidentně vůbec nechápeš, co se v daném místě skutečně říká.
A nechápeš toho hodně Oko. Až si konečně přestaneš dělat z Písma trhací kalendář a přečteš si ho nezaujatě a pořádně, tak zjistíš, že nejsou žádné druhy křtu, ale jsou způsoby provádění křtu. Jan křtil vodou, Kristus křtí ohněm Ducha svatého a vždy se křtí v moci Boha. Vždy se jedná se o jeden a ten samý křest, neb je JEDEN křest a JEDEN Kristus, JEDNA víra. To jsou slova apoštolů Oko! Nevzdoruj! Čti Oko, čti!
- Matouš 3, 11 [www.biblenet.cz]Já vás křtím vodou k pokání; ale ten, který přichází za mnou, je silnější než já – nejsem hoden ani toho, abych mu zouval obuv; on vás bude křtít Duchem svatým a ohněm.
- Marek 1, 8 [www.biblenet.cz]Já jsem vás křtil vodou, on vás bude křtít Duchem svatým.“
- Lukáš 3, 16 [www.biblenet.cz]Na to Jan všem řekl: „Já vás křtím vodou. Přichází však někdo silnější než já; nejsem ani hoden, abych rozvázal řemínek jeho obuvi; on vás bude křtít Duchem svatým a ohněm.
|
]
Re: Arbitr (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 26. říjen 2022 @ 18:35:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Myslivče, předvádíš nám tu prázdné blábolení náboženského tupce.
Kdyby se jednalo o jeden a ten samý křest, tak Apollo a jeho druhové , kteří byli už dříve pokřtěni křtem Janovým, tak by se nemuseli nechávat pokřtít podle Krista.
Ale oni se nechali pokřtít znovu - tentokráte ve smyslu Mt 28,19 - a v tomto křtu "oblékli Krista".
Tento křest jediný je Kristovou obřízkou srdce (Kol 2,11) - je novým narozením z vody a z Ducha svatého (J 3,5) a vzkříšeni jsme byli v tomto křtu spolu s Kristem (Kol 2,12) a v tomto křtu nám Bůh odpustil i všechny naše viny.
|
]
Re: Arbitr (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 03. listopad 2022 @ 10:19:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ale kdepak Oko, ty žel nejsi na takové mentální úrovni abys mi byl schopný rozumně oponovat, a tak se primitivně uchyluješ k těmto tvým častým hulvátským výlevům. Pochop Bogy, mne ty tvoje sprosťárny nijak neuráží, nijak se mne nedotýkají, něco takového možná funguje v tom tvém hulvátském světě který žiješ a který zde tak skvěle demonstruješ. To, že sprostoty neustále používáš denonestuje jenom tebe a zase jenom tebe. Polepši se. |
]
Re: Proč žádný katolík nevydá svědectví o svých nesmírných užitcích ze mše? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 23. říjen 2022 @ 15:40:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/Apolo (v Písmu) byl např. pokřtěn Janovým křtem - ten byl naproto platným křtem, ale nebyl to křest ve jménu Otce, Syna a Ducha svatého. Byl to platný křest pokání - platný křest! Ale neučinil z Apolla křesťana!
Proto se musel Apollo nechat pokřtít ve smyslu Mt 28,19!/
Hmmm....
A Apollovi učedníci se nechali pokřtít ve jméno Pána Ježíše...
Sk 19:5: Když to uslyšeli, dali se pokřtít ve jméno Pána Ježíše. Udělal ten křest z nich křesťany ?
|
]
Re: Proč žádný katolík nevydá svědectví o svých nesmírných užitcích ze mše? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 25. říjen 2022 @ 08:33:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Samozřejmě že udělal! Proč jinak by se nechávali pokřtít?
Kol 2,8-14; Ř 6,3-8.
|
]
Re: Proč žádný katolík nevydá svědectví o svých nesmírných užitcích ze mše? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 25. říjen 2022 @ 09:53:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
No já jen k tomu tvému:
/Proto se musel Apollo nechat pokřtít ve smyslu Mt 28,19!/
To není tak jisté.
Možná se nechal pokřtít ve smyslu Sk 19:5: Když to uslyšeli, dali se pokřtít ve jméno Pána Ježíše.
|
]
Re: Proč žádný katolík nevydá svědectví o svých nesmírných užitcích ze mše? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 26. říjen 2022 @ 08:08:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Sk 19,25 - pokřtít se ve jménu Pána Ježíše znamená nechat se pokřtít ve smyslu, jak to Ježíš přikázal (V Mt 28,19 máš podrobný Ježíšův návod jak křtít).
|
]
Podrobně (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 26. říjen 2022 @ 08:27:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak podrobný návod Oko, jo? Bylo by dobré si PODROBNĚ přečíst co Ježíš říká. ZÍSKEJTE mi učedníky. Chápeš správně pojmu ZÍSKEJTE? Tebe někdo ZÍSKAL když jsi byl mimino? Tys byl Oko jako mimino UČEDNÍK, kterého někdo získal? |
]
Re: Podrobně (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 26. říjen 2022 @ 18:29:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Moji rodiče mě svým příkladem a výchovou získali pro Krista.
|
]
Re: Proč žádný katolík nevydá svědectví o svých nesmírných užitcích ze mše? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 23. říjen 2022 @ 12:21:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Křest může být jenom platný. Pokud by byl křest neplatný nejednalo by se o křest vůbec
To nás Myslivče učili o svátosti křtu - tedy že svátost křtu je buď platná, nebo to vůbec není svátost křtu, ale například jen simulace.
Cizinec |
]
Arbitráž (ne)božská (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Neděle, 23. říjen 2022 @ 13:15:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano, to nás učili, ale to není vůbec důležité. Platnost svátosti stojí na autoritě pozemské organizace. Platnost křtu je v Bohu. Když je absolutní platnost v Bohu, k čemu řešit nějaké pomíjející platnosti pozemské?
Řk nevěstka je fikaná lhářka. Neřeší platnost křtu, řeší platnost svátostí a to není to samé. Vznikají z toho všemožné konfigurace platností a neplatností které způsobují zmatek, a o ten zmatek hlavně jde. Nevěstka tohoto zmatku mistrně využívá a staví se do pozice božského arbitra který určuje platnost či neplatnost. Touto arbitráží je třeba značně infikovaný Oko.
|
]
Re: Arbitráž (ne)božská (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 23. říjen 2022 @ 18:00:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Myslivče, platnosti a neplatnosti stojí na autoritách pozemských organizací - to se Boha netýká, netýká se to ani křtu. V písmu se nějaké platnosti křtu neřeší, nebylo to potřeba.
A není potřeba ani dnes řešit platnost či neplatnost křtu. Platnosti a neplatnosti křtu potřebují řešit lidské organizace nad učeními a pravidly, která si samy vyrobily.
Cizinec
|
]
Re: Arbitráž (ne)božská (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Neděle, 23. říjen 2022 @ 19:43:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Přesně tak. |
]
Re: Arbitráž (ne)božská (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 25. říjen 2022 @ 08:32:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." platnosti a neplatnosti stojí na autoritách pozemských organizací - to se Boha netýká, netýká se to ani křtu."...
Přímo typický příklad povrchního myšlení, Toníku!
Platnost v důsledku znamená realitu či nereálnost.
Znamená to, že buď něco je (existuje) , nebo to není (neexistuje).
A to je věc pro život víry naprosto zásadní ...
Církev tudíž není jenom lidská organizace - je to organismus Kristova těla! (To je to, co reálně je, co existuje).
Proto církev řeší i platnosti či neplatnosti křtů. Mocí jí svěřenou Kristem - mocí svazovat a rozvazovat (Mt 16,18-19).
|
]
]
Re: Arbitráž (ne)božská (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 25. říjen 2022 @ 09:25:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Platnost v důsledku znamená realitu či nereálnost. To je ta chytrá horákyně, jednou tak, podruhé naopak?
Snažíš se dokázat, že platí to, co psal Myslivec, tedy " Křest může být jenom platný. Pokud by byl křest neplatný nejednalo by se o křest vůbec"?
Psal jsi mu na to: "Myslivče, jsi hloupý a trapný - a nevzdělaný v křesťanské víře - až hrůza!"
A teď tedy píšeš totéž, co on?
Církev platnosti a neplatnosti křtu řešit nemusí. A nikdy nemusela.
Toník
|
]
Re: Arbitráž (ne)božská (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 26. říjen 2022 @ 08:06:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Církev platnosti a neplatnosti křtu řešit nemusí. A nikdy nemusela."...
Jsem docela šokováj, nakolik jsi zaslepený.
Přitom jsem ti tuto problamatiku podrobně vysvětli!
Církev řešila platnost křtu už ve svých počátcích - a řeší ho ve sporných případech dodnes. Je to pochopitelné, že tak činí. Ve křtu se narodí člověk nový - křesťan.
Je zásadní rozdíl, jestli člověk je Bohem proměměný ve křtu, nebo není.
(Sk 19,1) Zatímco Apollos byl v Korintě, prošel Pavel horním krajem a pak přišel do Efesu. Tam se setkal s několika učedníkya řekl jim: "Obdrželi jste Ducha Svatého, když jste přijali víru?"
Oni mu odpověděli: "Ale my jsme ani neslyšeli, že je nějaký Duch Svatý."
A on: "Jaký jste tedy obdrželi křest?" - "Křest Janův," odpověděli. Pavel na to řekl: "Jan křtil křtem pokání a lidu říkal, aby uvěřili v toho, jenž přijde po něm, to znamená v Ježíše." Po těch slovech se dali pokřtít ve jméno Pána Ježíše; a když na ně Pavel vložil ruce, sestoupil na ně Duch Svatý a oni začali mluvit jazyky a prorokovat ...
|
]
Re: Arbitráž (ne)božská (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 26. říjen 2022 @ 08:18:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | U tebe klasika Oko. Prázdná slova, hloupé proklamace a citace božího slova bez jakékoliv souvislosti. Pikantní je, jak sám sobě tvrdíš, že něco podrobně vysvětluješ, a přitom ti unikají základní logické souvislosti. |
]
Re: Arbitráž (ne)božská (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 26. říjen 2022 @ 18:27:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zase blábolíš nad flaškou?
|
]
Re: Arbitráž (ne)božská (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 03. listopad 2022 @ 13:57:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jaká flaška Oko, co to zase plácáš? |
]
|
|