Re: Sekta neumožňuje znát Písmo (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 30. srpen 2022 @ 07:47:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Ale vůbec ne, Stando. Docela stejné právo měli apoštolové, které nikdo vkládáním rukou neustanovil, ale ustanovil je Bůh.
Slova "Kdo slyší vás, slyší mne, a kdo odmítá vás, odmítá mne; kdo odmítá mne, odmítá toho, který mne poslal" či "Kdo přijímá vás, přijímá mne; a kdo přijímá mne, přijímá toho, který mne poslal." pak řekl Pán Ježíš svým učedníkům.
Toník |
| NadřazenýRe: Sekta neumožňuje znát Písmo (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 31. srpen 2022 @ 07:53:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Docela stejné právo měli apoštolové, které nikdo vkládáním rukou neustanovil, ale ustanovil je Bůh."...
Zatím ti, Toníku, mnohé z křesťanského učení nedocvaklo. Evidentně.
Známe hned dva Filipy, na které byly vloženy ruce.
Ten první Filip byl apoštolem a jako na všechny apoštoly byly i na něho vloženy ruce samotného Ježíše (Mt 10,1).
Apoštolové tedy vkládali ruce jako správní Ježíšovi učedníci právě po vzoru Ježíšově - a tím předávali moc Ducha svatého ke službě dalším učedníkům. Nebo si snad myslíš, že si tu praxi církve o vkládání rukou vycucali jenom tak z prstu?
(Sk 8,18) Když Šimon viděl, že se vkládáním rukou apoštolů dává Duch Svatý, přinesl jim peníze a řekl: „Dejte i mně tuto pravomoc, aby každý, na koho vložím ruce, dostal Ducha Svatého.“
Ten druhý Filip byl zase jáhnem - a i na něho byly vloženy ruce apoštolů a tím dostal mimořádné dary Ducha svatého pro svoji službu v církvi.
(Sk 6,6) ... i vybrali Štěpána, muže plného víry a Ducha Svatého, Filipa, Prochora, Nikánora, Timóna, Parména a Mikuláše, proselytu z Antiochie.
Postavili je před apoštoly, ti se pomodlili a vložili na ně ruce.
Už od počátku církve se služba v církvi (spojená s mocí Ducha svatého) předává skrze vkládání rukou (žehnání).
Na koho nebyly vloženy ruce od legitimního nástupce apoštolů (biskupa) pro konkrétní druh služby v církvi, ten nedostal ani žádnou moc od Ducha svatého k této službě v církvi.
Nemá tedy žádnou moc vyhánět např. zlé duchy (Sk 19,15), nemá žádné oprávnění a tedy ani žádnou moc od Ducha svatého proměnit chléb v Kristovo tělo a víno v Kristovu krev.
Chléb u vás zůstává i nadále jenom chlebem a víno zůstává pořád jenom obyčejným vínem,.
|
]
Re: Sekta neumožňuje znát Písmo (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 01. září 2022 @ 07:16:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Stando, rozumím, že ti mnohé z křesťanského učení evidentně nedocvaklo. Chápu, co píšeš jen a jen sám za sebe z tvého života, nikdy ne za druhého.
Ale není všem dnům konec.
Je dobře, že znáte dva Filipy.
Já psal o evangelistu Filipovi. O tom evangelistovi, o kterém platila Ježíšova slova "Kdo slyší vás, slyší mne, a kdo odmítá vás, odmítá mne; kdo odmítá mne, odmítá toho, který mne poslal" či "Kdo přijímá vás, přijímá mne; a kdo přijímá mne, přijímá toho, který mne poslal."
Lidé, kteří Filipa slyšeli, přijímali Pána Ježíše.
A to slovo platí pro úplně každého učedníka Ježíše, pro každého, jehož život patří Bohu - ať už je evangelista, jako byl Filip, nebo apoštol, jako Pavel, nebo prorok, učitel, ... nebo úplně obyčejný člověk, který "jen" přijal Pána Ježíše.
Není to tedy žádné "právo", to jsem napsal špatně. Když jsem psal 'Docela stejné právo měli apoštolové', měl jsem slovo "právo" napsat do uvozovek. Reagoval jsem tím na tvoje divné nápady.
Už od počátku církve se služba v církvi (spojená s mocí Ducha svatého) předává skrze vkládání rukou (žehnání).
Ale to samozřejmě ne. Ani to není potřeba.
Na koho nebyly vloženy ruce od legitimního nástupce apoštolů (biskupa) pro konkrétní druh služby v církvi, ten nedostal ani žádnou moc od Ducha svatého k této službě v církvi.
To zase popisuješ asi tvoji situaci, viď. Chápu, co žiješ.
A tak je to v církvi dodnes - někdy lidé přijmou Ducha svatého při modlitbě a vkládání rukou jako při službě Petra či Pavla, jindy přijmou moc Ducha svatého třeba jen při přijetí Božího slova - jako u Kornelia. A někdy ještě jinak - tak, že se člověk doma nebo někde v přírodě nebo někde jinde modlí k Bohu a Bůh mu dá svého Ducha, podle zaslíbení. A to se děje klidně i v ŘKC, ani to není pro Boha překážka.
Toník |
]
Re: Sekta neumožňuje znát Písmo (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 01. září 2022 @ 13:06:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Já psal o evangelistu Filipovi. O tom evangelistovi, o kterém platila Ježíšova slova "Kdo slyší vás, slyší mne, a kdo odmítá vás, odmítá mne; kdo odmítá mne, odmítá toho, který mne poslal" či "Kdo přijímá vás, přijímá mne; a kdo přijímá mne, přijímá toho, který mne poslal."
"...
Tak to máš ale, Toníku, hodně popletené!
Ten Filip, který tehdy hovořil s Ježíšem a navrhoval mu, aby jim ukázal Otce - to byl apoštol Filip. Jistěže byl evangelistou, jako i všichni ostatní apoštolové - šli do celého světa A HLÁSALI EVANGELIUM
O všech apoštolech pak platí: "Kdo slyší vás, slyší mne, a kdo odmítá vás, odmítá mne; kdo odmítá mne, odmítá toho, který mne poslal".
Ten Filip, kterému ty pak říkáš "evangelista Filip" - jáhen Filip, ten, který pokřtil Etiopského komorníka, to už zase nebyl apoštol Filip.
|
]
Re: Sekta neumožňuje znát Písmo (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 01. září 2022 @ 13:27:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Rozumím, Stando, že to máš hodně popletené. Proto si asi omylem pleteš apoštola Filipa s evangelistou Filipem.
Zpět tedy k tématu.
Snad už si to tedy nadále plést nebudeš.
A o tom Filipovi, evangelistovi, o tom platí stejně tak slova "Kdo slyší vás, slyší mne, a kdo odmítá vás, odmítá mne; kdo odmítá mne, odmítá toho, který mne poslal" či "Kdo přijímá vás, přijímá mne; a kdo přijímá mne, přijímá toho, který mne poslal.". Ta slova, která řekl Pán Ježíš svým učedníkům.
Proto taky když evangelista Filip zvěstoval evangelium, lidé přijímali Pána Ježíše. A Pána Ježíše přijal i ten Etiopan. Je o tom psáno ve skutcích.
A tak je to dodnes - to slovo platí pro všechny křesťany, učedníky Pána Ježíše.
A tak, jako to slovo platí pro evangelisty, platí i pro apoštoly, pro starší, vedoucí, pomocníky, učitele, prorokyně, ... Zkrátka pro kohokoliv v církvi.
Toník |
]
Re: Sekta neumožňuje znát Písmo (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 04. září 2022 @ 09:41:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."A tak, jako to slovo platí pro evangelisty, platí i
pro apoštoly, pro starší, vedoucí, pomocníky, učitele, prorokyně, ...
Zkrátka pro kohokoliv v církvi."...
Stále jsi evidentně nepochopil podstatu toho, co ti vysvětluji.
Apoštolové vložili ruce na jáhna Filipa - tím se stal evangelistou. Jako jáhen mohl pak v moci Ducha svatého hlásat a vysvětlovat evangelium.
Protože k tomu byl yvslán Duchem svatým (skrze to vkládání rukou).
Na kohololiv v církvi ale nebyly vloženy ruce apoštolů - nikoli každý tedy může být evangelistou, protože bez Ducha svatého pak káže tak akorát svoje bludy a pomýlené představy.
Proto ona slova: Kdo slyší vás, slyší mne, a kdo odmítá vás, odmítá mne; kdo odmítá mne, odmítá toho, který mne poslal"
- platí předně pro Ježíšovy apoštoly - přeneseně pak na ty, kteří ve své službě v církvi konají část jejich apoštolského díla - na které byly za tím účelem vloženy ruce apoštolů (dnes biskupů).
Tedy i dnes tato slova paltí předně pro biskupy, pak také pro kněze a pro jáhny. Filip pak patřil mezi jáhny. Součástí jáhenské služby je pověření hlásat evangelium.
Na nikoho dalšího v církvi (na laiky) se ona slova nevztahují.
|
]
Re: Sekta neumožňuje znát Písmo (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 05. září 2022 @ 06:28:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Vím, Stando, že jsi stále evidentně nepochopil podstatu toho, co ti vysvětluji. Rozumím, že bez Ducha svatého člověk káže tak akorát svoje bludy a pomýlené představy, znám situaci v ŘKC, vím, o čem píšeš.
V církvi nejsou žádní laici, ani nejsou v církvi potřeba. V církvi jsou všichni lidi duchovní.
Slova, která říkal Pán Ježíš, tedy "Kdo slyší vás, slyší mne, a kdo odmítá vás, odmítá mne; kdo odmítá mne, odmítá toho, který mne poslal", nebyla určena přímo 12 apoštolům, ale je zaznamenané, že je Pán Ježíš řekl jiným 72 učedníkům, které poslal. Ale samozřejmě platí úplně stejně jak pro apoštoly, tak pro všechny učedníky Pána Ježíše. Jak tehdy, tak dnes. Vztahují se tedy na všechny lidi v církvi. I když je ten člověk třeba biskup.
Proto také lidé, kteří poslouchají učedníky Pána Ježíše, přijímají Pána Ježíše Krista.
Ti, kteří je neposlouchají, Ježíše nepřijímají.
Ta slova se samozřejmě nevztahují na lidi, co stále žijí Adama. I když je ten člověk třeba biskup.
Toník
|
]
Re: Sekta neumožňuje znát Písmo (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 05. září 2022 @ 14:21:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."To, aby byl Filip evangelistou, to dal Bůh, to se
neudělá vložením rukou. To se stane tak, že je člověk pokřtěný Duchem
svatým a Bůh dá člověku povolání."...
V popletených dnešních sektách tomu skutečně tak bývá, že si v nich kdokoli o sobě prostě prohlásí, že dostal povolání (třeba evangelisty) od Ducha svatého. ..den
Ovšem ve skutečné Kristově církvi, od seslání Ducha svatého na letnic až dodnes, se moc Ducha svatého ke každé konkrétní službě dává skrze vkládání rukou pastýřů církve.
Nijak jinak.
(Sk 13,2) Když konali službu Pánu a postili se, řekl Duch Svatý: „Oddělte mi Barnabáše a Saula k dílu, k němuž jsem je povolal.“
Potom, po postu a modlitbách, na ně vložili ruce a propustili je.
Oni tedy, vysláni Duchem Svatým, sestoupili do Seleukie a odtamtud odpluli na Kypr. Když dorazili do Salaminy, zvěstovali Boží slovo v židovských synagogách.
V tomto konkrétním případě platí pro Barnabáše i pro Saula ona Pánova slova:
..." Kdo slyší vás, slyší mne, a kdo odmítá vás, odmítá mne; kdo odmítá mne, odmítá toho, který mne poslal..."...
Se vztahují pouze na ty lidi, které Duch svatý povolal ke službě skrze vkládání rukou. Na nikoho jiného.
Jedině v této autoritě Ducha svatého skrze vkládání rukou platí tato slova.
Neplatí ani zdaleka pro každého křesťana - zvlášť docela určitě neplatí v případě heretiků a odpadlíků od římsko-katolické církve.
|
]
Re: Sekta neumožňuje znát Písmo (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 05. září 2022 @ 15:20:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
V popletených dnešních sektách tomu skutečně tak bývá, že si v nich kdokoli o sobě prostě prohlásí, že dostal povolání (třeba evangelisty) od Ducha svatého.
Vaši situaci chápu, Stando. Žil jsem v ŘKC, tak vím, o čem píšeš.
V křesťanských církvích je to jinak, než jak to popisuješ ty z toho, co žijete. Apoštoly, proroky, evangelisty, učitele, pastýře dává církvi Bůh. Těžko se někdo v církvi může prohlásit za evangelistu, kdyby evangelistou nebyl. Snadno by se poznalo, že se nechová jako evangelista Filip a nemá výsledky, jako Filip.
Toník |
]
Re: Sekta neumožňuje znát Písmo (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 06. září 2022 @ 08:11:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pokud by jsi, Toníku, zůstal racionální, tak bys uznal, že jsem ti dokázal, že i na jáhna Filipa byly prokazatelně vloženy ruce pastýřů k jeho službě jáhna - evangelisty.
My, v ŘKC, Filipovi neříkáme evangelista, ale říkáme mu Jáhen Filip, protože jeho povolání evangelisty plyne přirozeně z jeho jáhenské služby. Každý jáhen - pokud není zrovna přítomen sám pastýř Kristova stáda - tak má v "popisu své služby" hlásat evangelium - sloužit totiž u Pánova stolu slova.
Nemůže ale už sloužit u Pánova stopu oběti - to přísluší výhradně pastýřům církve (biskupům, potažmo jejich kněžím).
Takto je to v Kristově církvi až podnes.
..."... a nemá výsledky, jako Filip."...
A jaké že máte konkrétní výsledky v tom vašem společenství "apoštolů, proroků, evangelistů, učitelů a pastýřů" v Nymburce?
Rostete řadou geometrickou?
Nebo je vás pořád jen pět a půl?
|
]
Re: Sekta neumožňuje znát Písmo (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 06. září 2022 @ 09:03:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Pokud by sis Stando někdy přečetl bibli, 6. kapitolu skutků, tak bys věděl, k čemu vložili apoštolové na evangelistu Filipa ruce.
A k tomu, aby byl evangelista, to nebylo.
To si totiž jen tak nemohou říci lidé - vložím na někoho ruce a on bude evangelista. Dokonce ani evangelista nemůže na někoho vložit ruce a říci si, tohle bude další evangelista. Ani apoštol nemůže na někoho vložit ruce a říci si, tohle bude další apoštol.
Alespoň ne v církvi. Protože církvi dává apoštoly, evangelisty, učitele, proroky a pastýře Bůh.
Ale můžou apoštolové nebo starší nebo vedoucí říci: Tenhle člověk bude pomáhat u stolů a tenhle bude uklízet v kuchyni. A to se tak v církvi děje dodnes.
My v křesťanské církvi říkáme evangelistovi evangelista, protože to je to důležité povolání, které dostal od Boha (tedy kromě toho, že mu tak říká písmo svaté). To, že Filip ještě v církvi dělal nějaké pomocné práce, to je podružný detail.
A takto je to v křesťanské církvi až dodnes - to, že někdo opravuje nemovitost církve, dělá zvukaře, pomáhá v kuchyni, uklízí záchody, vozí lidi autem nebo cokoliv podobného je podružný detail.
Dokonce i to, že je někdo starší je podružný detail.
Důležité je to, že nese evangelium, jako Filip, nebo se modlí za uzdravení a lidé jsou uzdraveni, jako Petr, nebo prorokuje k užitku církve, jako dcery FIlipa ... Tak, jako to bylo důležité pro autora skutků apoštolů.
Proto také autor skutků apoštolů o Filipovi dál nepíše jak sloužil u stolů, ale popisuje, jak nesl evangelium, jak poslouchal Boha v jeho službě, jak sloužil mocí Ducha svatého, jak měl čtyři dcery prorokyně a co ty prorokyně prorokovaly...
To bylo důležité.
A je důležité dodnes.
A jaké že máte konkrétní výsledky v tom vašem společenství "apoštolů, proroků, evangelistů, učitelů a pastýřů"? Rostete řadou geometrickou? Nebo je vás pořád jen pět a půl?
Asi se ptáš na počty. Dobrá otázka. Ano, Stando. Rosteme geometrickou řadou.
Ale určitě ne s exponentem, který měla církev o letnicích. :-)
První církev byla založena u nás ve městě někdy v roce 1990, 91 (nevím přesně - psal jsem tu článek ze začátků [www.www.granosalis.cz]). Tehdy rostla církev nejvíce (exponenciálně), během asi dvou let přijalo Pána Ježíše několik desítek lidí. Pak už rostla pomaleji. V církvi v Ny jsme se byli podívat na návštěvě už někdy v roce 94,95, to bylo asi 25,30 lidí. Do církve jsme přišli někdy v roce 97, to bylo tak 40 lidí. V roce 2000 jsme se přestěhovali za prací v církvi přímo sem. Pracoval jsem v dětské církvi [www.cizinec.com], kde bylo několik desítek dětí, na větších akcích asi 180 dětí. Mnohé z nich dnes potkávám ve městě a vidím jejich životy.
Dnes je u nás zhruba 200-300 křesťanů v několika církvích, přesný přehled nemám, zvlášť o té romské části. Další dvě církve jsou v Milovicích, další v Jindřichově Hradci, Novém Bydžově, další lidé od nás slouží v církvích v Poděbradech, Čelákovicích, v Praze či na jihu Německa.
Ale počty nejsou podstatné, Stando. Ty jsou podstané jen pro lidi, co je zajímají podružné věci, jako třeba to, že na někoho vložili ruce, aby sloužil u stolů.
Podstatní, důležití jsou lidé v církvi. K tomu jsem tu psal mnoho článků. Například:
Četl jsi některý? Takových příběhů a svědectví znám osobně desítky a desítky. Některé ani nemohu napsat, protože je to škoda. Některé ještě napíšu, až bude víc času, než pár desítek minut při cestě do práce.
Toník |
]
Re: Sekta neumožňuje znát Písmo (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 07. září 2022 @ 09:14:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Myslím, že jsem je přečetl už všechny.
Jsou to hezké příběhy, napsané poutavou formou. Nacházím v nich však právě u věcí,které by měly být křesťanu jasné a konkrétní, tak popisy mlhavé, obecné. Formální. Které nejdou do hloubky a nedají se proto ani dost dobře konkretizovat, co tím autor vlastně myslel.
Ty si to snad ani neuvědomuješ, ale na vyjádření určitých věcí ve víře máš už nastavené připravené hotové fráze, které z tebe vždy vypadnou, jako z kopíráku.
Stejné dnes, jako třeba před deseti lety. Formulované tak, aby nebyly dost dobře napadnutelné - ale tím zůstávají na povrchu, nekonkrétní, nejasné. Nejde to originálně právě teď z tebe, ze tvého nitra a k okamžité situaci, ale jen v sobě spustíš jakýsi stroj, který reprodukuje léty osvědčené ucelené souvětí.
..." A k tomu, aby byl evangelista, to nebylo."...
Na Filipa byly vloženy ruce, aby sloužil u stolu jako jáhen - v době, kdy byl přítomen některý z apoštolů, který se tím mohl plně věnovat výkladu Božího slova a slavení památky Páně a nebyl rozptylován podružnými věcmi. Ale praxe církve velmi záhy orzpoznala v povolání jáhna i další rozměry; protože to byli muži zvlášť vybraní, znající Písmo a vynikající zbožným životem, tak v případě nepřítomnosti apoštola začali ve shromáždění zastávat i čtení a výklady Božího slova. Praxe totiž ukázala, že byli těmi nejvhodnějšími pro tuto službu. A tak se jáhni stali v církvi velmi rychle zároveň i evangelisty.
Nebo opravdu si myslíš, že ke službě u stolů je nutně zapotřebí lidí plných Ducha svatého a moudrosti?
(Sk 6) Proto apoštolové — oněch Dvanáct — svolali veškeré množství učedníků a řekli: „Není správné, abychom my zanechali Božího slova a sloužili při stolech. 3Vyberte si tedy, bratři, mezi sebou sedm osvědčených mužů, plných Ducha Svatého a moudrosti, které ustanovíme pro tento úkol; 4my však se oddáme modlitbě a službě slova.“ 5To slovo se zalíbilo celému shromáždění, i vybrali Štěpána, muže plného víry a Ducha Svatého, Filipa, Prochora, Nikánora, Timóna, Parména a Mikuláše, proselytu z Antiochie. 6Postavili je před apoštoly, ti se pomodlili a vložili na ně ruce. 7Slovo Boží se šířilo a počet učedníků v Jeruzalémě velmi rostl. Také velký zástup kněží byl poslušný víry.
|
]
Re: Sekta neumožňuje znát Písmo (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 08. září 2022 @ 07:28:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Zeptal ses mne, jaké máme konkrétní výsledky, napsal jsem ti to. Nereagoval jsi k tomu.
Přečetl sis to, rozumíš tomu?
Možná jsi porozuměl, že když je nějaký sektář, co mu sedí skoro všude po kostelech pětapůl babičky, začne vůči církvi šermovat počty a velikostí, tak je tak trošku trapný.
Stando, pokud je pro tebe něco z křesťanství mlhavé a obecné, formální, nejdeš do hloubky, tak se klidně zeptej. Rád ti odpovím, pokud máš zájem. Já vím, co jsem myslel tím, co jsem psal - co popisuju, znám osobně, nebo ze svědectví lidí. A snažím se psát stručně, nepíšu knihu.
Rozumím, že ty si to snad ani neuvědomuješ, ale na vyjádření určitých věcí ve víře máš už nastavené připravené hotové fráze, které z tebe vždy vypadnou, jako z kopíráku. Stejné dnes, jako třeba před deseti lety. Formulované tak, aby nebyly dost dobře napadnutelné - ale tím zůstávají na povrchu, nekonkrétní, nejasné. Nejde to originálně právě teď z tebe, ze tvého nitra a k okamžité situaci, ale jen v sobě spustíš jakýsi stroj, který reprodukuje léty osvědčené ucelené souvětí.
Znám situaci lidí v ŘKC, takže vím, proč tak píšeš - navíc ty hotové fráze, co píšeš, učili v ŘKC už nás.
Na Filipa byly vloženy ruce, aby sloužil u stolu jako jáhen
A to už je k tématu. Tak sis přečetl v bibli, k čemu byly na Filipa vloženy ruce?
Nebylo to k tomu, aby konal službu evangelisty (to si nikdo nevyrobí vkládáním rukou), ale bylo to požehnání k tomu, aby dělal v církvi pomocníka. Tak se modlíme v církvi za lidi dodnes - za každého člověka v každé službě.
A tak se jáhni stali v církvi velmi rychle zároveň i evangelisty.
Stando, tyhle vymyšlené bajky nesouvisí ani s písmem, ani s církví - Filip nebyl evangelista v církvi. A ne každý pomocník v církvi je evangelista. Navíc: V církvi ani není evangelista potřeba.
V církvi jsou lidé, kteří už přijali evangelium, přijali Pána Ježíše. Nepotřebují evangelistu. Proto také není nikde o Filipovi dál napsáno, jak sloužil v církvi - to bylo naprosto podružné, nestálo to pisatelu skutků za zmíňku.
Nebo opravdu si myslíš, že ke službě u stolů je nutně zapotřebí lidí plných Ducha svatého a moudrosti?
No, samozřejmě.
Proč asi apoštolové řekli: „Není správné, abychom my zanechali Božího slova a sloužili při stolech. Vyberte si tedy, bratři, mezi sebou sedm osvědčených mužů, plných Ducha Svatého a moudrosti, které ustanovíme pro tento úkol; my však se oddáme modlitbě a službě slova.“?
Co ty Stando - co myslíš?
Pročpak apoštolové ustanovili Filipa ke službě u stolů (množné číslo)? Copak to bylo za stoly (množné číslo)?
Toník |
]
Re: Sekta neumožňuje znát Písmo (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 09. září 2022 @ 08:05:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Proč asi apoštolové řekli: „Není správné, abychom
my zanechali Božího slova a sloužili při stolech. Vyberte si tedy,
bratři, mezi sebou sedm osvědčených mužů, plných Ducha Svatého a
moudrosti, které ustanovíme pro tento úkol; my však se oddáme modlitbě a
službě slova.“?"...
Toníku, zkus použít vlatsní rozum. Alespoň na chviličku.
Když si budeš vybírat člověka, aby pomáhal třeba v kuchyni škrabat brambory, či rozdávat lidem talíře u stolů, hlavním kritériem pro tebe bude, aby to byl hlavně člověk plný Ducha svatého a moudrosti?
Proč? Nevybíral bys takového člověka spíš podle zručnosti rukou a hbitosti nohou? Nebylo by to pravděpodobnější a pochopitelnější?
Služba jáhna v církvi je daleko širší - v nepřítomnosti pastýře je on povolán hlásat Boží slovo a vysvětlovat Písmo - k tomu potřebuje mít onen dar moudrosti od Ducha svatého, k tomu musí sám žít svatým životem (jako dobrý příklad) a být plný Ducha svatého.
|
]
Re: Sekta neumožňuje znát Písmo (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 09. září 2022 @ 17:22:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, psal jsi, že na otázky většinou neodpovídáš jasně a na rovinu, ale spíš formou protiotázky a mlžení. A tentokrát jsi opět na ani jednu otázku neodpověděl a mlžíš.
Zeptal ses mne, jaké máme konkrétní výsledky, napsal jsem ti to. Nereagoval jsi k tomu.
Přečetl sis to, rozumíš tomu?
Možná jsi porozuměl, že když je nějaký sektář, co mu sedí skoro všude po kostelech pětapůl babičky, začne vůči církvi šermovat počty a velikostí, tak je tak trošku trapný. Ke službě Filipa v církvi: Co ty Stando - co myslíš?
Pročpak apoštolové ustanovili Filipa ke službě u stolů (množné číslo)? Copak to bylo za stoly (množné číslo)?
Ke tvému dotazu. Když si budeš vybírat člověka, aby pomáhal třeba v kuchyni škrabat brambory, či rozdávat lidem talíře u stolů, hlavním kritériem pro tebe bude, aby to byl hlavně člověk plný Ducha svatého a moudrosti?
Když si budu vybírat člověka, co by škrábal v kuchyni brambory, určitě nebude kritérium aby byl plný Ducha a moudrosti.
Pokud ale budu vybírat člověka, který řeší situaci "reptání Helénistů proti Hebreům, že při každodenní službě jsou jejich vdovy zanedbávány", jakou řešili v bibli, bude "osvědčený muž, plný Ducha Svatého a moudrosti" dobré kritérium.
Toník |
]
|
|