Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marika.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16311, komentáře < 7 dní: 488, komentářů celkem: 408163, adminů: 60, uživatelů: 5132  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 101 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
110922264
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Křest ve jméno Otce i Syna i Ducha svatého, anebo křest ve jméno Pána Ježíše (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 31. červenec 2022 @ 12:15:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Není to ani tak zajímavý pohled, jako spíš jenom neznalostní pohled.

Dokud žil Pán Ježíš v těle na zemi, křtít nebylo zapotřebí. Sám osobně si zval lidi k následování, ke společnému životu s Ním, za své učedníky.

Křest začal být aktuální až po Kristově nanebevstoupení a po seslání Ducha svatého církvi. Křest je totiž ve své podstatě jenom jiná forma pozvání za učedníka Kristova,  do společného života s Kristem - a je už dílem Ducha svatého.

Argument, že Kristus nikoho nekřtil, je tedy argumentem zcela slabomyslným. Pro každého, kdo alespoň trochu zná křesťanské učení....



Ty jsi se, Rosmano, tak zaměřil na osobu Ježíše Krista (a hájíš zde názor, že byl pouhým člověkem a nikoli Bohem), že jsi zcela pominul moje dotazy, jak tedy ty vnímáš Ducha svatého, Učitele, Utěšitele, Dárce darů přemnohých ....

Považuješ ho za osobu, či ne - je člověku možné s Ním vstupovat do vztahu?

Může tě snad obdarovat i někdo, kdo není osobou? Může tě učit, může tě utěšit?

Jak ty rozumíš existenci Ducha svatého ve vztahu s osobou nebeského Otce?




| Nadřazený

Re: Křest ve jméno Otce i Syna i Ducha svatého, anebo křest ve jméno Pána Ježíše (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 02. srpen 2022 @ 10:00:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
To znamená podle tebe, že při křtu se neponořuje člověka ve vodě ?


  Ahoj Rosmano.

  Ježíš říkal: "Zjevil jsem tvé jméno lidem, které jsi mi dal ze světa. Byli tvoji a mně jsi je dal; a tvoje slovo zachovali.  Nyní poznali, že vše, co jsi mi dal, je od tebe; neboť slova, která jsi mi dal, jsem dal jim a oni je přijali. Otče svatý, zachovej je ve svém jménu, které jsi mi dal, aby byli jedno, jako jsme jedno my. Dokud jsem byl s nimi ve světě, zachovával jsem je a střežil ve tvém jménu, které jsi mi dal, a nikdo z nich nezahynul, kromě syna záhuby, aby se naplnilo Písmo. Dal jsem jim poznat tvé jméno a dám poznat, aby láska, kterou jsi mne miloval, byla v nich, i já abych byl v nich"

  Dělal to ponoření ve jméno snad při ponořování ve vodě? Jestli ano, tak se o tom zapomněli pisatelé evangelia zmínit. ;-)

  Ježíš tedy ponořil ty učedníky do toho vzácného a mocného jména, ty učedníci byli v tom jménu, když je do něj Pán Ježíš ponořil. A udržoval je v tom jménu. 

  A Ježíš prosí, aby je Bůh zachoval v tom jménu. 


  Jděte tedy a čiňte učedníky ze všech národů, křtěte (ponořujte) je ve jméno Otce i Syna i Ducha Svatého a učte je zachovávat všechno, co jsem vám přikázal.

  To opravdu není o vodě či ponořování ve vodě. 

  Voda ≠ jméno otce, syna a ducha svatého.


  To, že si náboženství vymyslí přesmyčku "z křtete je ve jméno otce i syna i ducha svatého" na "polívejte je vodou na hlavičku a říkejte u toho správnou formuli" a dohaduje se pak o té správné formuli jen ukazuje, jak mimo jsou toho, co dělal Ježíš a co Ježíš přikázal. Vůbec to nesouvisí s tím, co dělal Ježíš.

  To vzácné jméno, co nám Bůh dal k záchraně, to jméno, ve které jsme byli ponořeni, to jméno otce, syna a ducha svatého, to opravdu není Voda. Nejsme vodaři, nebo vodníci, nebo vodáci nebo tak.


  Proto ti říkám: Podívej se na to, co dělal Ježíš. Jak Ježíš ponořil svoje učedníky v to jméno, jak zajistil, že byli v tom jménu. Tak se to děje dodnes, tak to dělají učedníci dodnes.



  Ke křtu ve vodě. Opět písmo.

  Když se podíváš do skutků apoštolů na křest, třeba o letnicích, na evangelistu Filipa a Etipana, na Korneliův dům, Lydie, žalářníka a jeho domácí, na učedníky v Efezu - Tolik křtů! 

  Je tam snad někde řečené, že by něco ponoření ve vodě něco říkali?

  Třeba ten Filip a Etiopan.

  Eunuch řekl: „Hle, voda. Co brání, abych byl pokřtěn?“  

  Filip řekl: „Jestliže věříš z celého srdce, je to dovoleno.“ 

  Odpověděl: „Věřím, že Ježíš Kristus je Syn Boží.“ 

  Rozkázal zastavit vůz a oba, Filip i eunuch, sestoupili do vody, a Filip ho pokřtil. Když vystoupili z vody, ...

  Nikde žádná zmíňka o tom, že by u toho ponoření ve vodě něco říkali, nějakou správnou formuli. 



  A jestli tam něco říkali, nepovažoval to pisatel skutků za důležité zapsat. A nepovažoval to za důležité zapsat ani o letnicích, ani u žalářníka, Lydie, Kornelia, .... 

  Jestli jsou teď nějaká náboženství, co mají svoje "křesťanství" postavená na polévání vodou a správných formulích, a je to pro ne to důležité, nesouvisí to zjevně se skutky apoštolů. Proto jsem ti psal: Celé to uvažování je vadné.

  Ale možná že tam Filip při tom ponoření Etiopana ve vodě něco říkal. 

  Třeba tam řekl: 'Bože, moc ti děkuju za tohodle chlapa z Etiopie, žes mne za ním poslal a mohl jsem mu předat evangelium. ' A bylo by to tak správně, kdyby tohle u křtu ve vodě řekl. 

  Toník




| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.75 sekundy