 |
Právě je 334 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: Frantisek100 oko
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 114873543 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 24. říjen 2021 @ 10:20:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."
Když někdo odpoví, že všechna přikázání dodržuje, tak v tom není pýcha.
Nemusí být. Proč by byla? "...
Není - li toto pýcha, pak určitě hloupost, neznalost, povrchnost.
Žádný z lidí nedokáže ideálně dodržet Boží přikázání - brání nám v tom naše vrozená náklonnost ke zlému. Někteří lidé nějaké své malé poklesky neřeší a ani se je neuvědomují a nezabývají se jimi - ale tím nejsou bez hříchu!
|
| NadřazenýRe: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Vota v Neděle, 24. říjen 2021 @ 10:49:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >>Když někdo odpoví, že všechna přikázání dodržuje, tak v tom není pýcha.<<
Když někdo tvrdí, že všechna přikázání (tedy B-ží, ty v Tóře) dodržuje, a přitom zde napsal, že jí vepřové, nedodržuje to, co je v Tóře, tak v tom pýcha je, protože ten člověk lže (Cizinec). A když k tomu ještě píše, že nejí nejprve omráčená a po omráčení zabitá zvířata, tak si nevidí do huby, jak lže ve své nanicovaté pýše. (to je Cizinec). A mohl bych pokračovat o pýše lží toho člověka Cizince.
Jinak lze naplnit všechna B-ží přikázání Židovi, která se ho týkají a nemají vnější překážku. To pohanovi ne. |
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 24. říjen 2021 @ 11:17:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Neříkám že jednotlivě některé přikázání ze Zákona snad nejde člověku dodržet - říkám, že žádný člověk nedokáže tato přikázání dodržovat jako celek.
Protože jsme lidé slabí, nevěrní.
Člověk vždycky v některém z přikázání chybuje, je nedostatečný, zhřeší.
Ať už z pohledu stovek příkazů Starého zákona, ať už z pohledu přikázání Nového zákona, milovat Boha a bližního ...
|
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Vota v Neděle, 24. říjen 2021 @ 11:57:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jako celek může naplnit veškerá přikázání Tóry jen národ Jisraele a to jako národ, tedy celek. Každý však může naplnit ta z přikázání, která se ho osobně netýkají toliko studiem daného přikázání a jeho micvot. Například: obyčejný Žid jako byl Ješu, nemohl naplnit ta z přikázání Tóry a jejich micvot, která byla dána pro krále, velekněze, kněze, levity, zpěváky, soudce, představené, zemědělce, dobytkáře, řezníky, bohaté, ženaté, mající děti, atd. apod. Tak akorát se mohl jim učit a učit jim druhé a podle toho se mohl i řídit. Ale ta z přikázání osobních pro všechny stejná je povinen naplnit každý Žid v každé situaci. A dokážete i přes dřívější selhání a učiní to sobě zvykem. Přes své slabosti chyby je každý Žid dostatečný k tomu, aby je naplnil, plnil, a žil tak. Tóra byla dána všem Židům. To proto, že jsou všichni schopni ji naplnit. |
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 25. říjen 2021 @ 06:30:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Není - li toto pýcha, pak určitě hloupost, neznalost, povrchnost.
Stando, když někdo dodržuje Boží přikázání "Nezabiješ, nezcizoložíš, nebudeš krást, nevydáš křivé svědectví, nebudeš podvádět, cti svého otce i svou matku" a ještě ke všemu od mládí, tak je to pro tebe Stando "hloupost, neznalost, povrchnost"?
To je poměrně logické ve tvé situaci, když máš "svobodu" hřešit a vymyslel sis boha, co ti hříchy dovoluje, schvaluje, umožňuje a dokonce s nimi musí souhlasit.
Pro mne to není hloupost. Je dobře, když člověk dodržuje Boží přikázání a když je dodržuje záměrně a od mládí. Není hloupost dodržovat Boží přikázání, je to moudrost. A když člověk dodržuje Boží přikázání vědomě, není to neznalost. Když člověk dodržuje Boží přikázání schválně, není to povrchnost.
Povrchní až hanba naopak jsou lidé, co mají "svobodu" hřešit a Boží přikázání nedodržují - a to od mládí a ještě ve stáří.
Žádný z lidí nedokáže ideálně dodržet Boží přikázání - brání nám v tom naše vrozená náklonnost ke zlému.
Zajímavá projekce-generalizace. Asi jako když někdo prohlásí "všici kradú".
A k čemu konkrétně tě tvoje "vrozená náklonnost ke zlému" naklání z těch přikázání?
K čemu ještě jinému tě tvoje vrozená náklonnost ke zlému naklání z těch přikázání?
Nakláníš se tvou přirozenou náklonností k tomu, že bys zabíjel, vraždil? Nebo se nakláníš tvou přirozenou náklonností k tomu, že bys cizoložil? Nebo se nakláníš tvou přirozenou náklonností k tomu, že bys kradl? Nebo se nakláníš tvou přirozenou náklonností k tomu, že bys podváděl? Nebo se nakláníš tvou přirozenou náklonností k tomu, že bys nectil své rodiče?
Někteří lidé nějaké své malé poklesky neřeší a ani se je neuvědomují a nezabývají se jimi - ale tím nejsou bez hříchu!
To je možné, že to tak máte, Stando. Takové svědectví bych ti i věřil při tom, co tu předvádíš.
Toník |
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 25. říjen 2021 @ 08:52:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A ty, Toníku, snad nemáš žádné své malé poklesky?
Myslíš si, že když dodržíš: "Nezabiješ, nezcizoložíš, nebudeš krást, nevydáš křivé svědectví, nebudeš podvádět, cti svého otce i svou matku " ...
Tak jsi z obliga? Svatý až "na hůru" a bez hříchu?
A jestliže jsi v životě zhřešil, udělal jsi to svobodně sám, nebo tě snad někdo jiný k tomu přinutil? (Když ty tedy údajně nemáš svobodu zhřešit!).
Pokud tu někdo o sobě tvrdí, že nehřeší, je to podle mého názoru hloupost, neznalost, povrchnost ....
Pokud tu někdo o sobě jindy zase tvrdí, že občas sice zhřeší, ale že ani tak není hříšníkem - je to podle mého názoru projev demence ze sektářsky prožívané víry - kolaps logického uvažování.
"Já jsem nikoho nezabil, nikoho neokradl - já tedy vlastně nemám žádný hřích!!!"
Výroky tohoto ražení jsou projevem oné duchovní demence lidí povrchních, falešných, sebeohlupujících .... Neschopných jít na hlubinu.
|
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pondělí, 25. říjen 2021 @ 12:40:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, pod odkazem, který zde uvedl Cizinec, jste se opravdu dopustil pomluvy rosmano, pane Oko. Jestli vyplynula z Vaší neznalosti, nevědomocti, hlouposti, to je jedno. Tak stejně to platí o Gregorius. Rosmano zde opravdu nešíří učení Ariánů. Ariánské učení je hodně odlišné od toho, co psal rosmano. Rosmano zde jednak jejich učení nešíří, druhák ho ani nezastává. Rosmano zde citoval křesťanská písma, pokud vím, tedy to učení křesťanských pisatelů, které máte za autoritativní. Zde byste se měl Vy i Gregorius (a teď nevím, zda se toho chytil i Willy - nevím, asi ne) rosmojo omluvit, že jste ho pomluvili, křivě obvinili. To byste udělat měl, když jste ho dost neznale pomluvil. |
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 26. říjen 2021 @ 08:49:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kdyby zde Rosmano citoval skutečně křesťanská Písma v jejich smyslu, musel by citovat i Tomášovo vyznání: "Můj Pán a můj Bůh".
Rosmano zde však účelově povytrhával jenom ty citáty, které podporují svou nejednoznačností jeho záměr. Které lze však stejně dobře vyložit i v opačném smyslu.
Učení ariánů je o tom, že Ježíš byl pouze člověkem - nikoli vtěleným Bohem. To samé se zde usiluje dokázat i Rosmano.
Křesťanské učení je však o tomto:
(Žd 1,7-9) O andělech sice říká: ‚On činí své anděly závany větru a své služebníky plamenem ohně,‘
avšak o Synovi: ‚Tvůj trůn, Bože, je na věky věků a žezlo přímosti je žezlem tvého království.
Miloval jsi spravedlnost a nenáviděl nepravost; proto pomazal tě, Bože, Bůh tvůj olejem veselí nad tvé společníky.‘
|
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 26. říjen 2021 @ 08:15:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Já vím, Stando - nehřešit je pro tebe "hloupost, neznalost, povrchnost", dodržovat Boží přikázání "Nezabiješ, nezcizoložíš, nebudeš krást, nevydáš křivé svědectví, nebudeš podvádět, cti svého otce i svou matku", to je pro tebe taky "hloupost, neznalost, povrchnost".
A to je celkem logické ve tvé situaci, při tvé náklonnosti ke zlému a zpropadené "svobodě" hřešit.
Pro mne to není hloupost a povrchnost.
Jsem rád, že mne rodiče už od mala učili žít poctivě, pracovat, nekrást. Necizoložit, nesmilnit. Samozřejmě i nezabíjet, nechovat se násilně, brát ohled na druhé lidi. A to až moc - to bylo u nás na vesnici hlavní heslo "Co by tomu řekli lidi?". To jsem se tedy pak musel odnaučovat, odnaučovat se brát ohled na lidi, protože je hodně lidí, co mají vrozenou náklonnost ke zlému a chtějí jí mít, nechtějí s tím nic dělat. Brát ohled na to, co si myslí lidé s přirozenou náklonností ke zlému je obvykle docela zbytečné. Většinou si totiž myslí to, k čemu je vede vrozená náklonnost ke zlému.
A je dobře, když lidé už od mládí nebo od dětství dodržují Boží přikázání, "Nezabiješ, nezcizoložíš, nebudeš krást, nevydáš křivé svědectví, nebudeš podvádět, cti svého otce i svou matku". A když je dodržují schválně.
Není to "hloupost, neznalost, povrchnost". Ani to není skutkaření.
A dnes jsem rád za každého člověka, kterého takto rodiče vedli, ať už byli věřící, nebo nevěřící, to je celkem jedno.
Mám takové lidi kolem sebe, jsou často z Moravy, okolí Valmezu, nebo dole od Třebíče. Dobře se s nimi komunikuje, poctivě pracují a rádi, když nekradou, nevydávají křivé svědectví, nepodvádí, ctí svoje rodiče, necizoloží a není to pro ně "hloupost, neznalost, povrchnost". Máme hodně společných témat.
A je samozřejmě ještě lepší, když poznají Ježíše, našeho spasitele. Je lepší, když pro ně není Spása jen "prý". Když žijí s ním a pro něj.
K tématu článku a diskuze nic nemáš?
Toník |
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 26. říjen 2021 @ 09:06:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." A je dobře, když lidé už od mládí nebo od dětství dodržují Boží přikázání, "Nezabiješ, nezcizoložíš, nebudeš krást, nevydáš křivé svědectví, nebudeš podvádět, cti svého otce i svou matku". A když je dodržují schválně.
Není to "hloupost, neznalost, povrchnost". Ani to není skutkaření. "...
Hloupost, neznalost nebo povrchnost je to u takových tehdy, když si proto oni o sobě už myslí, že oni nejsou hříšníci (jako ti druzí). Vzpomeň si na podobenství o farizei a celníkovi!
A ty se tu chováš právě jako ten farizej.
|
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 26. říjen 2021 @ 09:52:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Hloupost, neznalost nebo povrchnost je to u takových tehdy, když si proto oni o sobě už myslí, že oni nejsou hříšníci (jako ti druzí). Vzpomeň si na podobenství o farizei a celníkovi!
A ty se tu chováš právě jako ten farizej.
Stando, chápu, že se tu chováš jako ten farizej. A snažíš se mermomocí přehodit tvůj stav a vaše chování na druhé. Však je srandovní sledovat, jak se pustíte do člověka, co se svěří se svým problémem, a přitom se tu sami chlubíte, že jste hříšníci, že pořád hřešíte a ještě máte boha, co vám dává "svobodu" hřešit a ještě vám hřích dovolí, umožní.
Tak to dělal ten celník, že se furt navážel do druhých.
Pokud tedy vidíš farizeje a celníky, jistě tam někde budou, tak, jako když někdo vidí bobky a další zase draky a další zase chlupy ze satanova zadku.
Vidíte porád jen to, co je vám vlastní.
K tématu diskuze a článku už nic nemáš?
Porozuměl jsi, že je dobře, když lidé už od mládí nebo od dětství dodržují Boží přikázání, "Nezabiješ, nezcizoložíš, nebudeš krást, nevydáš křivé svědectví, nebudeš podvádět, cti svého otce i svou matku"? A když je dodržují schválně, vědí to, že je dodržují?
Zkusím ti napsat, co zase vidím já.
Příběh nebyl o farizejích, kteří se povyšují nad druhé. Vůbec nebyl o vašem srovnávání s druhými.
Ani Matouš ani Marek tam neviděli farizejství, neviděli tam srovnávání s druhými. Marek v tom příběhu viděl, že ten mladík před Ježíšem poklekl - pokleknutí, to je projev pokory, úcty.
Ten, kdo dodržuje Boží přikázání, může mít pokoru - až takovou, že přijde k Pánu Ježíši, poklekne před ním a zeptá se, jak s tím věčným životem.
To ale hříšnicí, co mají svobodu hřešit, stále hřeší, myšlením, slovy i skutky, těžko pochopí. Ti potřebují spásu jinak - potřebují pomoci zvenku. Nejsou schopni sami přijít k Ježíši.
Ale ani pro takové není nic nemožné u Boha.
Toník
|
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 27. říjen 2021 @ 09:26:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Stando, chápu, že se tu chováš jako ten farizej."...
Toníku, zase ukázkový trolling. Nebudu reagovat, na to je mého času škoda.
Šavel byl také významný farizej. A myslil si o sobě také, že je spravedlivý. Dodržoval příkazy Zákona už od svého mládí podobně jako ten mladík . Než se setkal s Kristem a stal se Pavlem.
|
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 27. říjen 2021 @ 10:38:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, je mi jasné, že tvoje nápady s farizeji jsou jen docela ukázkový trolling, mimo téma článku i diskuze, že nesouvisí ani s tím, co přinesl František, ani s tím, co píšu já, ale s tvým životem.
Šavel v příběhu bohatého mladíka nebyl. Chápu, že to je zase něco, co tě oslovuje ve tvé situaci, že přinášíš takové příklady - Šavel bojoval proti Ježíši, proti křesťanům. A je celkem logické ve tvé situaci, že do diskuze zcela mimo téma přinášíš Šavla.
O mladíkovi z příběhu není napsané, zda byl farizej, či ne. Byl "předním mužem", bohatý, dodržoval Boží přikázání. Ale byl také pokorný - přišel za Pánem Ježíšem, poklekl před ním a zajímal se o věčný život. Měl tedy hodně jiný postoj, než Šavel, kterého přinášíš do diskuze ty.
A to zase oslovuje mně - že i tehdy byli lidé, kteří dodržovali Boží přikázání od mládí, přišli za Ježíšem a zajímali se o věčný život.
Chápu, že ty spíše přinášíš Šavla. Ale jak jsem ti psal, Stando - i pro náboženské fanatiky, co jsou proti křesťanům, není u Boha nic nemožné. Byť je pro ně dodržování Božích přikázání "hloupost, neznalost, povrchnost".
Toník |
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 28. říjen 2021 @ 08:40:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."A hle, přistoupil k němu jeden člověk a řekl: „Učiteli, co dobrého mám učinit, abych obdržel věčný život?“ 17On mu řekl: „ Proč se mě ptáš na dobré? Jeden je dobrý: Bůh. Chceš-li vstoupit do života, zachovej přikázání!“ 18Řekl mu: „Která?“ Ježíš řekl: „ Nezavraždíš, nezcizoložíš, neukradneš, nevydáš křivé svědectví, 19cti otce a matku, budeš milovat svého bližního jako sebe. “ 20Mladík mu řekl: „To všechno zachovávám od svého mládí. Co mi ještě schází?“ "...
To ty, Toníku, jsi nepochopil, že právě Šavel měl k onomu mladíkovi velmi blízko.
Píše totiž o sobě toto:
(Sk 22,3) ,,Jsem Žid, narodil jsem se v Tarsu v Kilíkii, vychován jsem však byl zde, v tomto městě, a u nohou Gamalielových jsem byl vyučen k přesnému zachovávání Zákona našich otců a byl jsem pln horlivosti pro Boha, jako jste vy všichni dnes. |
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 28. říjen 2021 @ 08:56:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | To ty, Toníku, jsi nepochopil, že právě Šavel měl k onomu mladíkovi velmi blízko.
Stando, tvoje hodně divné a nepravdivé nápady jsem opravdu nepochopil, dokud jsi je nenapsal. Nebo máš někde informaci k tomu, že k sobě měli blízko? Byli příbuzní, sousedi, nebo jak k sobě měli blízko?
Když Ježíš vycházel na cestu, přiběhl tenhle člověk a poklekl před ním. Je to snad jeden jediný člověk v celém Novém Zákoně, o kterém je napsané, že přišel k Pánu Ježíši a poklekl před ním.
Tedy ještě vojáci před ukřižováním poklekli před Ježíšem: Oblékli Ježíši purpur, upletli trnový věnec a nasadili mu jej, bili ho po hlavě rákosovou holí, plivali na něj, poklekali a klaněli se mu. A ti právě měli blízko k Saulovi svými postoji - protože Saul o sobě svědčí, že pronásledoval Boží církev a souhlasil s vraždou Štěpána.
Toník
|
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 29. říjen 2021 @ 08:52:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Z pohledu starozákonního byl Šavel už před svým obrácením vzorným následovatelem Zákona. Křesťany pronásledoval právě z náboženské horlivosti, protože se domníval, že tím slouží Hospodinu.
Zákon zachovával od mládí - podobně jako i onen mladík.
Toto měli společné.
|
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 29. říjen 2021 @ 09:08:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | A kde si získal informaci, že ten mladík zachovával Zákon od mládí, že to měli společné se Šavlem?
Ježíš taky zachovával Zákon od mládí. Ten měl tedy podle tebe taky blízko k Šavlovi?
Stando, zpět k tématu článku.
Ten bohatý člověk přišel k Pánu Ježíši a poklekl před ním, zajímal se o věčný život. To je dobrý postoj. Šaul nepřišel k Ježíši a nepoklekl před ním. Naopak Ježíše pronásledoval, pronásledoval církev. Měli tedy opačné postoje v tom nejdůležitějším.
Ježíš toho bohatého člověka upozornil na Boží přikázání - "Přikázání znáš: Nezabiješ, nezcizoložíš, nebudeš krást, nevydáš křivé svědectví, nebudeš podvádět, cti svého otce i svou matku!" To ten bohatý člověk dodržoval už od mládí. Na rozdíl od Šavla, který byl u vraždy Štěpána a souhlasil s ní. Měli tedy opačné postoje i v detailech.
Toník |
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 30. říjen 2021 @ 09:06:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." "Přikázání znáš: Nezabiješ, nezcizoložíš, nebudeš krást, nevydáš křivé svědectví, nebudeš podvádět, cti svého otce i svou matku!" To ten bohatý člověk dodržoval už od mládí. Na rozdíl od Šavla, který byl u vraždy Štěpána a souhlasil s ní."...
Ve skutečnosti Šavel dodržoval přikázání Zákona také už od mládí. Podobně jako onen bohatý mladík.
Ukamenovat heretika - odpadlíka ze židovství - nebylo nic proti Zákonu. Podle Zákona toto není vnímáno jako vražda, protože se tím ochraňuje víra širokého společenství vyvoleného národa.
(Kaz 3,1.5) Všechno má svou chvíli, každý záměr pod nebem má svůj čas. Je čas rodit a čas umírat, čas sázet a čas vytrhávat, co bylo zasazeno; čas zabíjet a čas uzdravovat, čas bořit a čas stavět; čas plakat a čas se smát, čas naříkat a čas poskakovat; čas házet kameny a čas kameny shromažďovat, čas objímat a čas vzdálit se od objímání; ....
|
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 30. říjen 2021 @ 09:33:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ve skutečnosti Šavel dodržoval přikázání Zákona také už od mládí. Podobně jako onen bohatý mladík.
Stando, jen dáváš tvrzení, ale neposkytuješ informace o tom, kde jsi ke tvým tvrzením přišel.
- že Šavel nedodržoval Zákon je zjevné z toho, že souhlasil s vraždou Štěpána. Nedodržoval ho, i když byl Zákonu vyučen.
- že by ten bohatý člověk z příběhu dodržoval Zákon, to máš odkud, tuhle informaci? Nikde není informace, že by Zákon dodržoval. Lze to implicitně předpokládat, ale nikde to napsané není. A ani to není důležité, zda dodržoval či nedodržoval Zákon.
Ukamenovat heretika - odpadlíka ze židovství - nebylo nic proti Zákonu.
To, co probíhalo při vraždě Štěpána, bylo proti Zákonu. Nevím, zda to dokážeš rozpoznat?
Zpět k tématu článku.
Ten bohatý člověk přišel k Pánu Ježíši a poklekl před ním, zajímal se o věčný život. To je dobrý postoj. Nepronásledoval Pána Ježíše, jako Šavel, nezavíral jeho učedníky do vězení ani nesouhlasil s jejich vraždami, jako Šavel.
Ten bohatý člověk měl tedy postojem i akcí blízko například k ženě, která k Pánu Ježíši přišla s vonnou mastí, k Zacheovi, který se s Ježíšem chtěl setkat, k Nikodémovi a dalším lidem.
Ježíš toho bohatého člověka upozornil na Boží přikázání - "Přikázání znáš: Nezabiješ, nezcizoložíš, nebudeš krást, nevydáš křivé svědectví, nebudeš podvádět, cti svého otce i svou matku!" Ta Boží přikázání ten bohatý člověk dodržoval už od mládí.
A to je dobře, dobrý postoj.
To dělá i dnes mnoho lidí, že dodržují ta Boží přikázání, už od mládí, od dětství. A dělá to hodně lidí i v Římskokatolické církvi a ku prospěchu všech.
Toník
|
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 31. říjen 2021 @ 08:55:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Vycházím obecně z jeho vlastního svědectví:
„ Nezavraždíš, nezcizoložíš, neukradneš, nevydáš křivé svědectví, cti otce a matku, budeš milovat svého bližního jako sebe. “
Mladík mu řekl: „To všechno zachovávám od svého mládí. Co mi ještě schází?“
Nebo ty si snad nemyslíš, že tyto příkazy jsou součástí Zákona?
|
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 01. listopad 2021 @ 05:26:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Díky za otázku, Stando.
Ježíš se zjevně ptal na Desatero - citoval několik přikázání z desatera. Kdyby se ptal na Zákon, citoval by něco ze Zákona. Dával by nějakou otázku třeba jako judaisti.
Ten bohatý člověk se o Zákonu nezmínil, jen odpověděl Ježíši na otázky ohledně desatera. A odpověděl dobře - dodržoval desatero, od mládí. A to je dobře, že ho dodržoval.
Vy jste se tu do toho člověka pustili, ale na otázky jste neodpověděli - co vy, vy dodržujete ta Boží přikázání, na která se Pán Ježíš ptal, nebo ne?
Jak to tedy máš ty s přikázáními desatera? Jak bys Pánu Ježíši odpověděl ty?
Dodržuješ je, nebo kradeš, zabíjíš, nectíš rodiče, podvádíš?
Zajímal by ses vůbec o věčný život, jako ten bohatý člověk?
Toník |
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 05. listopad 2021 @ 08:09:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Desatero je páteří Zákona. Nejsou to dvě odlišné věci....
Zákon byl dán proto, aby se hříchy lidí staly zjevnými. Není pro ně omluva nevědomostí.
Učiteli, které přikázání je v Zákoně největší? “ On mu řekl: „‚ Miluj Pána, svého Boha, celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou myslí.‘ To je největší a první přikázání. Druhé je mu podobné: ‚ Miluj svého bližního jako sebe samého.‘ Na těchto dvou přikázáních spočívá celý Zákon a Proroci.“
|
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 05. listopad 2021 @ 12:54:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Desatero je páteří Zákona. Nejsou to dvě odlišné věci.... Zákon a Desatero jsou dvě odlišné věci, Stando. Ale ani to není podstatné pro příběh z článku.
To podstatné je přirovnání situace - porozuměl jsi, že ten bohatý člověk (o kterém víme, že dodržoval Boží přikázání) měl vůči Pánu Ježíši hodně jiný postoj, než Šavel (o kterém víme, že byl sice vychován v Zákonu, ale nedodržoval ho)?
Zákon byl dán proto, aby se hříchy lidí staly zjevnými.
Na to, aby se hříchy lidí staly zjevnými, není potřeba zákon. Hříchy lidí byly zjevné dávno před Zákonem.
Na otázky jsi opět neodpověděl.
Ten bohatý člověk dodržoval Boží přikázání, už od mládí. To je dobře, to je správný postoj. Přišel k Pánu Ježíši, poklekl před ním. To je taky dobře, to je správný postoj. Zajímal se o podíl na věčném životě. To je taky dobře, to je správný postoj. Když ho Pán Ježíš vybídl, aby rozdal majetek chudým, byl smutný. Zjevně tedy řešil, co s tím, neposmíval se, nevzpouzel, nepovyšoval se. I to je dobrý postoj.
Nic z toho neměl Šavel.
Jak to máte vy, jak to máš ty?
|
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 06. listopad 2021 @ 08:36:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Netvrď, ale dokaž.
Já ti ocitoval Pána Ježíše, který toto všechno "smrsknul" do dvou přikázání o lásce k Bohu a lásce k bližnímu.
Zákon byl pouze vychovatelem ke Kristu, Desatero je hlavní součástí Zákona.
Obojí bylo dáno proto, aby se hřích stal pro lidi zjevným. Není výmluvy, že zhřešili pro neznalost.
..." Na to, aby se hříchy lidí staly zjevnými, není potřeba zákon. Hříchy lidí byly zjevné dávno před Zákonem."...
Apoštol Pavel byl odlišného mínění....
Já jsem kdysi žil bez Zákona; když však přišlo přikázání, hřích ožil, 10a já jsem zemřel. I ukázalo se, že přikázání, které mělo být k životu, bylo mi k smrti. 11Neboť hřích využil příležitosti, které se mu skrze přikázání dostalo, oklamal mě a skrze ně mě zabil. 12A tak Zákon je svatý i přikázání je svaté, spravedlivé a dobré. 13Tedy to dobré mi způsobilo smrt? Naprosto ne! Ale hřích, aby se ukázal jako hřích, působil mi tím dobrým smrt, aby se hřích skrze přikázání stal nadmíru hříšným.
|
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 06. listopad 2021 @ 09:12:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Důkaz jsi podal ty - citoval jsi Ježíše. On na dotaz po největším přikázání zákona také řekl, které přikázání zákona je první. A stačí se podívat do bible, že je první.
Já ti ocitoval Pána Ježíše, který toto všechno "smrsknul" do dvou přikázání o lásce k Bohu a lásce k bližnímu.
Ale nic takového. Ježíš odpovídal na konkrétní otázku - které přikázání zákona je největší. A dalo by se říci, že uvedl páteř Zákona - páteř zákona tedy není desatero (už jen proto, že je uvedené před Zákonem, před prvním přikázáním zákona) ale přikázání o lásce. Ježíš to vyjádřil takto: " Na těchto dvou přikázáních spočívá celý Zákon a Proroci."
Apoštol Pavel byl odlišného mínění....
No, pokud byl apoštol Pavel "jiného mínění", tak bys mohl uvést, kde byl "jiného mínění" a jakého jiného "mínění byl"?
|
]
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pátek, 29. říjen 2021 @ 12:35:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko: |
]
Myslivcův sluníčkový Bůh (Skóre: 1) Vložil: LD (lubd@post.cz) v Pátek, 29. říjen 2021 @ 13:01:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Lesní muž nezná Boha, v něhož sám věří:
Kdybys uslyšel o některém svém městě, které ti dává Hospodin, tvůj
Bůh, aby ses v něm usadil, že z tvého středu vyšli muži ničemní a
svádějí obyvatele města slovy: „Pojďme sloužit jiným bohům,“ které jste
neznali, budeš pátrat a zkoumat a dobře se vyptávat; bude-li to jistá
pravda, že se taková ohavnost ve tvém středu stala, úplně vybiješ
obyvatele toho města ostřím meče, zničíš je ostřím meče jako klaté, i
všechno, co je v něm, i jeho dobytek. Všechnu kořist z něho shromáždíš
na jeho prostranství a město i všechnu kořist z něho spálíš jako celopal
pro Hospodina, svého Boha.
-----------------------------------
Kdyby tě tvůj bratr, syn tvé matky, nebo tvůj syn nebo tvá dcera
nebo tvá vlastní žena nebo tvůj nejmilejší přítel potají ponoukal:
„Pojďme sloužit jiným bohům,“ které jsi neznal ty ani tvoji otcové,
některým z bohů těch národů, které jsou kolem vás, ať blízko tebe nebo
daleko od tebe, od jednoho konce země až k druhému konci země,
nepřivolíš mu a neuposlechneš ho, nebudeš ho litovat ani s ním mít
soucit ani ho krýt. Musíš ho zabít. Nejprve se proti němu pozdvihne
tvoje ruka, aby ho usmrtila, potom ruce všeho lidu. Budeš ho kamenovat,
dokud nezemře, protože tě usiloval odvést od Hospodina, tvého Boha,
který tě vyvedl z egyptské země, z domu otroctví.
-----------------------------------
Vyskytne-li se u tebe v některé z tvých bran, které ti Hospodin,
tvůj Bůh, dává, muž nebo žena, kteří by se dopustili toho, co je zlé v
očích Hospodina, tvého Boha, přestoupili by jeho smlouvu a odešli
sloužit jiným bohům a klanět se jim, slunci nebo měsíci anebo celému
nebeskému zástupu, což jsem nepřikázal, a bude-li ti to oznámeno nebo o
tom uslyšíš, dobře si to prošetříš. Bude-li to jistá pravda, že byla
spáchána v Izraeli taková ohavnost, vyvedeš toho muže nebo tu ženu,
kteří se dopustili té zlé věci, ke svým branám a toho muže nebo tu ženu
budete kamenovat, dokud nezemřou.
-----------------------------------
Oko má pravdu - Saul se snažil seč mu síly stačily plnit přání Hospodina, nebylo to nic, co by vzešlo z lidí, ale plnil příkazy Boží, poněvadž židokřesťané zradili Hašema, jeho Zákon a místo JHWH začali uctvívat jakéhosi nevýznamného tesaře - člověka. V tomto ohledu byl Saul věrný svému Bohu, podobně jako třeba Mojžíš.
|
]
Re: Myslivcův sluníčkový Bůh (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Sobota, 30. říjen 2021 @ 08:49:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zase ty tvé soudy z pohledu tvých LSD bajkorealit. :-))) Vždycky vytahuješ z bible to co se ti hodí do tvých nenávistných bajkorealit o křesťanství. Běžně používáš pojem židokřesťanství, ale když se ti to hodí tak rázem křesťany od židovství odděluješ a lživě argumentuješ jejich službou jiným bohům. Vzpamatuje se ty nenávistný člověče. Křesťané nesloužili jiným bohům! Židovští náboženští hodnostáři to dobře věděli. Přečti si svědectví Štěpána který jim to sdělil, a sdělil i to proč vzdorují Bohu. Vzhledem ke Štěpánově svědectví kterému nebyli židé schopní čelit židé dobře věděli, že křesťané neslouží jiným bohům. Svědectví Štěpána bylo tak zdrcující, že si proti němu najali křivé svědky aby se ho mohli zbavit. Šavel jako mládenec tomu byl přítomný, a dle jeho dalších skutků je zřejmé, že ho nenávist židů velmi ovlivnila.
Šavel nebyl vykonavatelem zákona, byl vykonavatelem nenávisti. Křesťané nesloužili jiným bohům. Šavel byl pronásledovatel motivovaný vražednou nenávistí. Tou vražednou nenávistí která se u židů projevila před Pilátem před ukřižování Krista a tou samou vražednou nenávistí před ukamenováním Štěpána. Sám Kristus označuje Saula za pronásledovatele: Saule proč Mne pronásleduješ. Já jsem Ježíš kterého pronásleduješ.
A ty LSD vzhledem ke tvým patologicky nenávistným projevům vůči křesťanům jsi hodně podobný projevům Saula. Z bible vždy vytahuješ jenom to, co zapadá do těch tvých nenávistných bajkorealit o Bohu a křesťanství. Někdo jako ty proto nemůže někomu dávat za pravdu. Jsi raněný slepotou. Nenávist je slepá.
|
]
Re: Myslivcův sluníčkový Bůh (Skóre: 1) Vložil: LD (lubd@post.cz) v Sobota, 30. říjen 2021 @ 09:54:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Samozřejmě, že křesťané slouží jinému Bohu! Chvíli trvá, aby si věřící vsugeroval, že Bůh SZ a NZ je jeden a tentýž samý. Křesťané nemají problém s tím vidět naprosto jasně, že judaismus je odlišné náboženství s odlišnými teologickými východisky, ale mají "zatemněno", když by tak měli posuzovat Boha NZ vůči Bohu SZ, který by sice měl být stále stejný a neměnný v čase, ale dle Bible takový není a tak pokud chce křesťan docílit toho, aby mohl být tento Bůh stejný, musí překrucovat Boží výroky a činy a nalhávat sám sobě, že se opravdu jedná o jednoho a toho samého Boha.
To ty Myslivče - to ty vytahuješ z Bible jen to co se ti hodí, aby sis mohl obhájit svoje fantazijní představy o Bohu, který má zlobivce po smrti anihilovat a nikoliv nekonečně dlouho krutě mučit ohněm a sírou - i když se o tomto Božím plánu jasně v Bibli píše nehledě na verzi překladu. To ty zaměňuješ Boží vůli, jejíž součástí je, aby židé zabíjeli židovské jinověrce v Božím jménu za lidskou svévoli. Ty vlastně tu Bibli vůbec nepotřebuješ - je to zbytečná kniha, vystačíš si jen se svými představami o Bohu, pomocí kterých pak Biblického Boha ohýbáš, tak aby byl co nejvíce podobný Bohu, který by měl být takový, jakého by sis přál.
Takže - tohle na mě už nezkoušej.
|
]
Re: Myslivcův sluníčkový Bůh (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Sobota, 30. říjen 2021 @ 17:34:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | :-)))) Takže "tohle na mne nezkoušej" tě irituje. Dobré vědět. Znovu ti opakuji, že tvoje bajkoreality mne nezajímají. Kapišto? |
]
|
|
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Neděle, 24. říjen 2021 @ 15:39:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Já v tom vidím hlavně to, že Pán Ježíš chtěl toho mladého
muže přivést k tomu, aby pochopil a uvědomil si svoji závislost na svém bohatství.On
ale přitom toužil, aby měl to, co viděl u dětí. Proto se logicky ptá na to, co
má dělat. Chce slyšet odpověď a určitě
by byl rád, kdyby mu Pán Ježíš odpověděl kladně. Když slyší odpověď, uvědomí
si, že tohle je pro něho něco, co nedokáže, co není možné. Proto je smutný. Nemá tu víru dětí. Odchází. Pán určitě věděl,
že z něho asi nebude jeho učedník, ale
chtěl slyšet jeho přiznání k vlastní nemohoucnosti, Kdyby ten muž se třeba
rozplakal a dal najevo tu svoji závislost, pokračoval by příběh jinak.
Co tedy chybělo k dokonalosti mladíka? Pokání.
Ano, vycházím z praxe poznání
věřících. Znám je častěji jinak než Ty. Vím, že se přetvařují, chovají i záludně
a jsou pyšní na svoji sektu či církev. Podle učení svých vůdců si vysvětlují i
biblické příběhy. Není to vlastnost mého života, ale poznání.
|
| NadřazenýRe: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 25. říjen 2021 @ 07:36:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Já v tom vidím hlavně to, že Pán Ježíš chtěl toho mladého muže přivést k tomu, aby pochopil a uvědomil si svoji závislost na svém bohatství.
To ano. Jasně mu řekl, co má s majetkem udělat.
A bývá to tak často, že Bůh lidi vede k nezávislosti na majetku, učí je dobrému vztahu k majetku. A to hned na začátku.
Když slyší odpověď, uvědomí si, že tohle je pro něho něco, co nedokáže, co není možné. Proto je smutný.
Tak.
To slovo se ho dotklo. Zarmoutil se, byl smutný. To nedělají pyšní a suverénní lidé, tak nevypadají pyšní lidé, Františku. Pyšní lidé spíš bojují, vzpírají se, staví se na odpor, ...
Když byl ten mladík smutný, zarmoutil se, tak to spíš vypadalo na to, že to slovo "padlo na úrodnou půdu". Třeba přemýšlel, jak to udělá - co s lidmi, ke kterým má odpovědnost, nejspíš měl ještě rodiče, majetek mohl mít od nich, jak to zařídí s nimi, když se zbaví majetku...
Nemá tu víru dětí.
Proč by ne?
Možná měl?
Pán určitě věděl, že z něho asi nebude jeho učedník
Františku, kdyby Ježíš věděl, že z něho asi nebude učedník, tak by mu neřekl to, co by mu řekl. Takové chování by přece bylo úplně nesmyslné, aby mu říkal "přijď a následuj mne", kdyby věděl, že z něho nebude učedník.
Podle mne mu to řekl proto, že věděl, že bude jeho učedník. A to slovo, které Ježíš tomu mladíkovi řekl, udělalo svojí práci.
ale chtěl slyšet jeho přiznání k vlastní nemohoucnosti, Kdyby ten muž se třeba rozplakal a dal najevo tu svoji závislost, pokračoval by příběh jinak
Já myslím, že to Ježíš nepotřeboval. Je napsané, že věděl, co je v lidech, znal je. Nepotřeboval vnější projevy.
A nebyly potřeba ani nějaké projevy emocí - a to zarmoucení, smutek, to ti není dostatečné jako projev pokání? Přeci člověk nemusí brečet, aby to bylo dost jako projev pokání?
Ano, vycházím z praxe poznání věřících. Znám je častěji jinak než Ty. Vím, že se přetvařují, chovají i záludně a jsou pyšní na svoji sektu či církev.
To je možné, Františku.
A opět znovu - to je tvůj život. Ne můj. Nevyhledávám takové lidi a nemám zájem být v takové společnosti. A není dobré v takové společnosti být. Pokud tam tedy člověka Bůh nepošle k nějaké práci, což se stát může.
A ani Ježíš nevyhledával takové lidi. Spíš si povídal s normálními lidmi. Různými lidmi. S bohatými i chudými, nemocnými i zdravými. Ale spíše se mi zdá, že vyhledával pokorné lidi. A jeho také většinou vyhledávali pokorní lidé. A řešil jejich konkrétní těžkosti, uzdravoval, vysvobozoval, vyučoval. K tomu byl poslaný.
Tak to je i u nás ve městě - teď jsem si povídal s jednou paní, evangeličkou, věřící. Nepřetvařovala se, chovala se slušně, nebyla pyšná na svou církev, ani to nebylo potřeba. Pomáhá s prací, ve které se starají o staré lidi - s demencí, nemohoucí. Tedy ne přímo o staré lidi, ale starají se o ty lidi, co mají staré lidi doma, o střední generaci. Vyučují, pomáhají. Přímo, jasně, pokorně, bez pýchy. To je zase moje společnost, ve které se pohybuju, praxe, kterou znám dobře.
Toník
|
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 25. říjen 2021 @ 09:11:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Každý máme jinou praxi. Já takové lidi, co popisuješ ani moc
neznám. Spíše jsou všude ti křiví a falešní
věřící a pak fanatici bez citu. A byli jasně vidět po roce 89 a dnes v politickém životě. V malém městě
asi se těžko najde něco jiného. Ale i ve velkém městě je plno sekt a podvodů s vírou.
Mám stále víc a víc ze všeho špatný pocit. |
]
|
|
|
|