Re: Je možná pozitivní změna člověka? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 01. září 2020 @ 09:55:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ..." ....my to máme ještě lepší a máme narozeniny každé ráno"...
Takže už vlastně nemáš žádné všední dny? Máš neustále jenom svátek?
Hezká to projekce z virtuálního světa! A "pobožná" k tomu!
Svátek ale není každý den.
Svátek je cosi zcela výjimečného, příležitostí k zastavení, k vybočení ze zažitých kolejí - je časem slavnosti, kdy je ženich přítomen na svatbě.
Ani Bůh nepřikázal lidem slavit každý den, ale až každý sedmý den (mimo zvláštních období slavností, kdy se slavilo i více dní po sobě).
Máš - li každý den svátek, nemáš žádný den všední. Tvůj "svátek" tím ztrácí na výjimečnosti.
I každý všední den chválíme Boha, děkujeme mu za jeho dary.
Svátek je ale čímsi ještě daleko víc - v den sváteční ustupují do pozadí světské věci, práce za účelem obživy - upřednostňují se věci duchovní. Vyhrazujeme si cíleně určitý čas jenom pro setkávání s Bohem, navštěvujeme se mezi blízkými, necháváme se zušlechťovat uměním, konáme společné akce společenství .....
Není - li všednosti, nemůže být ani svátku! Celý život by se tak stal všedním.
|
| NadřazenýRe: Je možná pozitivní změna člověka? (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Úterý, 01. září 2020 @ 10:23:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ." ....my to máme ještě lepší a máme narozeniny každé ráno"...
Takže už vlastně nemáš žádné všední dny? Máš neustále jenom svátek?
Hezká to projekce z virtuálního světa! A "pobožná" k tomu!
Oko, háló. Řeč je o narození, znovuzrození o setrvalém stavu, ne o svátku! Píšeš o projekci a přitom projektuješ. Ty se "znovuzrodíš" každou neděli, ve všední dny zemřeš abys mohl jít další neděli pro dávku modloslužebně drogy. Zrození se v Kristu je setrvalý stav! Zrodit se v Kristu a pak zemřít, zrodit se a zemřít a tak pořád dokola? To je podvod "antikr.ista" !
|
]
Re: Je možná pozitivní změna člověka? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 01. září 2020 @ 19:31:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Takže už vlastně nemáš žádné všední dny? Máš neustále jenom svátek?
Já mám svátek jenom 13. června. Ale ten svátek neslavíme, protože to je oslava smrti.
Radši slavím narozeniny.
Taky máme společné svátky. Například velikonoce - jednou za rok, v neděli ještě v noci, slavíme svátek veliké noci, kdy vstal Pán Ježíš.
Pro Boha máme vyhrazený každý den, ať už je svátek nebo svátek není, každý náš den patří Bohu, každý čas, celý život, vše, co máme. S blízkými se setkáváme také každý den, stejně tak každý den žijeme ve společenství církve. Příležitost k zastavení od práce máme každý sedmý den, v sobotu.
Hezká to projekce z virtuálního světa! A "pobožná" k tomu!
Jakou tvou projekci zase myslíš? Moc hezké tvé projekce nebývají.
Toník
|
]
Re: Je možná pozitivní změna člověka? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 05. září 2020 @ 14:15:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Život s Bohem není všední.
Ale dny mohou mít různou náplň. Všední dny jinou a sváteční dny zase jinou.
Ve všední dny se pracuje a yvdělává na chléb. Ve svátky se nepracuje, ale místo práce dáváme prostor setkávání ve společenství (rodiny, církve), navštěvujeme nemocné či osamělé, staré a nemohoucí. Intenzivěji se můžeme věnovat bohoslužbě, modlitbám, milosrdenství. Nebo vyrazíme s rodinou jenom tak na výlet.
Na toto všechno ve všedním pracovním shonu nebývá dostatečný prostor.
Ale je to jako mluvit do duba!
|
]
Re: Je možná pozitivní změna člověka? (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Sobota, 05. září 2020 @ 14:23:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pro pracovní shon nemáš prostor pro modlitbu? Právě při práci se modlí nejlépe. Modlitba spojená s prací činí výsledky práce požehnané, všechno jde samo a smysluplně. Pokud ti pracovní shon bere prostor k modlitbě, tak jdeš proti vůli Boha! |
]
Re: Je možná pozitivní změna člověka? (Skóre: 1) Vložil: Milka v Sobota, 05. září 2020 @ 20:49:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko
Mé běžné pracovní dny jsou naplněny službou starým, nemocným, nemohoucím, i umírajícím. Tedy tomu, o čem ty píšeš, že pro ně vyhrazuješ svátky. Není to posuzování, že ty to děláš jen ve svátek. :) Máš jinou práci. Tu svou já nejsem schopna dělat bez Boha, bez jeho pomoci, vedení. Modlím se hodně...Potřebuju boží pomoc. Ale dělám to ráda, to není stížnost:) Víš, zažila jsem tam tolik svědectví o Boží lásce. Nemůžu o ní moc psát, měla bych zachovat služební tajemství.
Každý den se snažím dostat ven, do přírody, procházky, výlet na kole třeba.
Mám pracovní shon i doma, v poměrně velké rodině, hospodářství....práce dost i o víkendu, tedy ve dnech, kdy nejdu do zaměstnání.
Ráda si někam vyjedu, když to jde. Sejdu se s křesťany, ale i s jinými přáteli. A není důležité, zda je to den všední, či svátek.
Každý můj den je s Bohem. A taky s jeho slovem.
Jak píšeš, dny mohou mít různou náplň. Moc všechny posuzuješ podle svého života. Já to mám takto: Někdo rozlišuje dny, jinému je den jako den. Každý nechť má jistotu svého přesvědčení.
|
]
Re: Je možná pozitivní změna člověka? (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Sobota, 05. září 2020 @ 21:53:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Milko, no nádhera;-) Krásné svědectví! ♥️
|
]
Re: Je možná pozitivní změna člověka? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 06. září 2020 @ 19:03:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Někdo rozlišuje dny, jinému je den jako den. Každý nechť má jistotu svého přesvědčení. "...
Milko, píšeš o sobě hezky a vážím si toho, co děláš. A v tomto ti docela fandím.
A v této rovině života máš i můj souhlas.
Jen trochu rozlišení bych prosil: Když jdu kydat hnůj, neobleču si přece stejné šaty, jako když jdu třeba do divadla.
I když máš ten svůj den, jako každý jiný den.
Ř 14,5 má svůj naprosto konkrétní kontext: Apoštol zde hovoří o křesťanech ze židů, kteří se nemohli hned oprostit ze Starého zákona - a dál slavili spolu se židy jejich svátky. Apoštol toto neprohlašuje za žádnou špatnost, ale apeluje na svobodu svědomí každého jednotlivce. Kdo ve svém srdci považuje za správné slavit židovské svátky i nadále - ať je klidně slaví - kdo to za nutné nepovažuje, ten také nehřeší. (Na této nauce se zakládá prohlášení druhého Vatikánského koncilu o náboženské svobodě).
Já zde ale hovořím o čemsi trochu jiném - o jiné rovině prožívání křesťanské víry: o svátku, kdy je "ženich na svatbě" se učedníci nepostí. Přijdou však i jiné dny - a pak se budeme postit.
(L 5,35) Oni mu pak řekli: „ Janovi učedníci se často postí a konají modlitby, stejně i učedníci farizeů; tvoji však jedí a pijí.“ Ježíš jim řekl: „Můžete přinutit svatebčany, aby se postili, dokud je ženich s nimi? Přijdou však dny, kdy od nich bude ženich vzat; potom v oněch dnech se budou postit.“
Z tohoto pohledu přece vůbec není den, jako jiný den!
|
]
Re: Je možná pozitivní změna člověka? (Skóre: 1) Vložil: Milka v Neděle, 06. září 2020 @ 19:34:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko
- .. svět mě už neuzří, vy však mě uzříte, poněvadž já jsem živ a také vy budete živi.
- 20 [biblenet.cz]V onen den poznáte, že já jsem ve svém Otci, vy ve mně a já ve vás.
- 21 [biblenet.cz]Kdo přijal má přikázání a zachovává je, ten mě miluje. A toho, kdo mě miluje, bude milovat můj Otec; i já ho budu milovat a dám se mu poznat.“
To spojení s Bohem je pevné, živé a trvalé. Každodenní. Na dnu v kalendáři fakt nezáleží, ten to nezmění.
To, o čem píšeš, to je situace apoštolů a učedníků po Ježíšově smrti ještě než se s nimi znovu setkal a před letnicemi. Jenže nyní je živý, oslavený a kraluje.
A ještě maličkost. Šaty do divadla je opravdu vhodné vzít jiné než do chlíva. Ale do divadle můžu třeba ve středu a kydat hnůj v neděli.
|
]
Re: Je možná pozitivní změna člověka? (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Neděle, 06. září 2020 @ 19:54:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Přesně tak Milko. |
]
Re: Je možná pozitivní změna člověka? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 08. září 2020 @ 08:27:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." To spojení s Bohem je pevné, živé a trvalé. Každodenní. Na dnu v kalendáři fakt nezáleží, ten to nezmění. "...
Ale způsob prožívání života s Bohem bývá různý ve dnech všedních a jiný, hodně odlišný, ve dny sváteční.
..." Ale do divadle můžu třeba ve středu a kydat hnůj v neděli. "....
Přesto je pro člověka dobré žít v odvěkém Božím řádu (šest dní pracovat, sedmý den mít svátek) - proč je pro křesťana svátkem právě neděle jsem už vysvětlil; je to den Kristova vzkříšení, den, kdy Bůh završil svůj plán spasení světa Mesiášem. V tomto Kristově vzkříšení jsme byli i my vzkříšeni ve křtu do života v novosti (Ř 6,3-4). Toto Kristovo vzkříšení se ve křtu zpřítomnilo s každým z nás osobně a stali jsme se díky němu osobně účastníky Nové smlouvy.
A to si zaslouží si připomínat, to si zaslouží slavit jako svátek.
|
]
Re: Je možná pozitivní změna člověka? (Skóre: 1) Vložil: Milka v Úterý, 08. září 2020 @ 18:58:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko Ale způsob prožívání života s Bohem bývá různý ve dnech všedních a jiný, hodně odlišný, ve dny sváteční.
To, co zažiju s Bohem, a kdy, záleží nejvíce na něm samotném. Na tom, co udělá, připraví pro mě on.
Toto Kristovo vzkříšení se ve křtu zpřítomnilo s každým z nás osobně a stali jsme se díky němu osobně účastníky Nové smlouvy.
A to si zaslouží si připomínat, to si zaslouží slavit jako svátek.
Co si máme připomínat, je psáno: - Pán Ježíš v tu noc, kdy byl zrazen, vzal chléb,
- 24 [biblenet.cz]vzdal díky, lámal jej a řekl: „ Toto jest mé tělo, které se za vás vydává; to čiňte na mou památku.“
- 25 [biblenet.cz]Stejně vzal po večeři i kalich a řekl: „Tento kalich je nová smlouva, zpečetěná mou krví; to čiňte, kdykoli budete píti, na mou památku.“
- 26 [biblenet.cz]Kdykoli tedy jíte tento chléb a pijete tento kalich, zvěstujete smrt Páně, dokud on nepřijde.
Poslouchám Pána a kdykoli jím chléb a piju z kalicha, činím to na jeho památku. Uvědomuji si co udělal, že dal svůj život jako výkupné za mnohé.
Neslavím své nové narození, svůj nový život. Jen ho žiju. A s vděčností děkuji - a to každý den.
|
]
Re: Je možná pozitivní změna člověka? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 10. září 2020 @ 11:47:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bohem ustanovený řád od věků je ovšem v rozlišování dnů pracovních a dnů svátečních. V sedmidenním cyklu. Máš to v Písmu - pokud to nerespektuješ, škodíš si z dlouhodobého hlediska sama sobě.
|
]
Re: Je možná pozitivní změna člověka? (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 10. září 2020 @ 12:12:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | On zde někdo popírá, že sedmého dne se nemá pracovat? Pokud ano, kde? Ty sám zde mysticky píšeš o osmých dnech,a přitom stále nechápeš, že s Bohem se můžeš setkávat nejenom o dni sedmém, ale ve kterémkoliv pracovním dni, ve kterémkoliv dni tvého života. "Dnes je ten den"! Práce nás křesťany od Boha neodvádí! Práce a starosti nám vnímání Boha nijak nenarušuje! Boha vnímáme pořád stejně, v radosti, bolesti, v práci, ve svátek, ve starosti nebo odpočinku. Bůh je stále s námi, ve všem vždy a všude.
Oko, jak je možné, že práce a starosti narušují tvoje vnímání Boha?
Já na to odpověď znám. Trpěl jsem tímto typickým řk duchovním syndromem kdysi taky.
Oko, pokud ti nějaká činnost, či prožitek narušuje vnímání Boha, je to oblast do které jsi Boha nevpustil! |
]
Re: Je možná pozitivní změna člověka? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 10. září 2020 @ 12:17:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A co dělá takovej myslivec o šabatu v lese v noci z pátku na sobotu? Nevykonává práci? |
]
Re: Je možná pozitivní změna člověka? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 10. září 2020 @ 12:15:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jistěže :) Ale křesťanské učení učí jinak, nerespektovat to. Viz srovnání níže. A pak, docelička by mne zajímalo, co takový člověk za nickem oko dělá o šabatu. Třebas takový cizinec pracuje kolem svého domu, na zahradě, na domě. :) No, a co oko, jak světí svátky od pracovních dnů, aby spočinula celá země (a nejen na jednotlivých místech podle toho, co kdo pokládá za práci, - jeden je kuchař, tak by neměl asi v křesťanském chápání zákazu od zaměstnání, které vykonává, vařit. Ale kdo není kuchařem, třebas číšník, tak může vesele vařit, ale ne obsluhovat :)) Jeden to má tak, jiný jinak, a všichni myslí na sebe dosti nejednotně a ne společně. Tak to měl i Šavel :) A JK? Ten prostě vše nazval čistým. A šabaty? Ty porušoval.
10 [www.obohu.cz]Abyste rozlišovali mezi svatostí a všedností a mezi nečistým a ryzím. 11 [www.obohu.cz]A vyučovali syny Jisraele všem těm nařízením, která jim prostřednictvím Mošeho řekl Hospodin.“
45 [www.obohu.cz](Maftir) Protože já jsem Hospodin, jenž vás vyvádí ze země Micrajim, abych vám byl Bohem, a protože já jsem svatý, buďte svatí i vy!“ 46 [www.obohu.cz]To je nauka o dobytku a ptactvu, o vší živé duši hýbající se ve vodě a o duši hemžící se na zemi. 47 [www.obohu.cz]K rozlišování mezi nečistým a ryzím a mezi zvířaty jedlými a těmi, která nemají být pojídána. -->
versus:
27 [www.obohu.cz]A řekl jim: „Sobota byla učiněna pro člověka, a ne člověk pro sobotu. 28 [www.obohu.cz]Takže Syn člověka je také pánem soboty.“ -->
18 [www.obohu.cz]Řekl jim: „I vy jste tak nechápaví? Nerozumíte, že vše, co zvnějšku vchází do člověka, ho nemůže znečistit, 19 [www.obohu.cz]protože nevchází do jeho srdce, ale do břicha a vychází do záchodu?“ Tak prohlásil za čisté všechny pokrmy.
6 [www.obohu.cz]Když jsem se do ní pozorně zahleděl a pozoroval ji, uviděl jsem zemské čtvernožce i dravou zvěř, plazy a nebeské ptáky. 7 [www.obohu.cz]Uslyšel jsem také hlas, který mi říkal: ‚Vstaň, Petře, zabíjej a jez!‘ 8 [www.obohu.cz]Řekl jsem: ‚Ne, Pane, neboť do mých úst nikdy nevešlo nic poskvrněného nebo nečistého.‘ 9 [www.obohu.cz]Ale hlas z nebe mi odpověděl podruhé: ‚Co Bůh očistil, ty neměj za poskvrněné.‘
9 [www.obohu.cz]Nyní však, když jste poznali Boha, nebo spíše když jste byli od Boha poznáni, jak to, že se zase obracíte k těm slabým a ubohým živlům, kterým zase znovu chcete otročit? 10 [www.obohu.cz]Zachováváte dny, měsíce, období a roky!
1 [www.obohu.cz]Slabého ve víře přijímejte, ale ne proto, abyste posuzovali jeho názory. 2 [www.obohu.cz]Někdo věří, že může jíst všechno, slabý však jí jen zeleninu. 3 [www.obohu.cz]Ten, kdo jí, nechť nezlehčuje toho, kdo nejí, a kdo nejí, nechť nesoudí toho, kdo jí. Vždyť Bůh ho přijal. 4 [www.obohu.cz]Kdo jsi ty, že soudíš cizího sluhu? Pro svého pána stojí nebo padá. A on bude stát, neboť Pán je mocen ho postavit. 5 [www.obohu.cz]Někdo považuje jeden den za důležitější než druhý, jiný považuje všechny dny za stejně důležité. Každý nechť je plně přesvědčen o tom, jak sám smýšlí. 6 [www.obohu.cz]Kdo zachovává určitý den, zachovává jej Pánu. Kdo jí, jí Pánu, neboť děkuje Bohu; a kdo nejí, nejí Pánu a také děkuje Bohu.
Co tedy říkám? Že maso obětované modlám něco znamená? Nebo že modla něco znamená? 20 [www.obohu.cz]Ne, ale říkám, že to, co pohané obětují, obětují démonům, a ne Bohu. A já nechci, abyste byli účastníky démonů. 21 [www.obohu.cz]Nemůžete pít Pánův kalich i kalich démonů; nemůžete mít podíl na Pánově stolu i na stolu démonů. 22 [www.obohu.cz]Či chceme Pána popouzet k žárlivosti? Jsme snad silnější než on? 23 [www.obohu.cz]‚Všechno je dovoleno‘, ale ne všechno prospívá. ‚Všechno je dovoleno‘, ale ne všechno buduje. 24 [www.obohu.cz]Ať nikdo nehledá vlastní zájmy, nýbrž zájmy toho druhého. 25 [www.obohu.cz]Jezte všechno, co se prodává na masném trhu, a kvůli svědomí se na nic nevyptávejte. 26 [www.obohu.cz]Vždyť ‚Pánova je země a její plnost. ‘ 27 [www.obohu.cz]Zve-li vás někdo z nevěřících a chcete tam jít, jezte všechno, co vám předloží, a kvůli svědomí se na nic nevyptávejte. 28 [www.obohu.cz]Ale když by vám někdo řekl: ‚Toto je obětováno božstvům, ‘ nejezte kvůli tomu, kdo vám to oznámil, a kvůli svědomí. 29 [www.obohu.cz]Svědomí pak míním ne vlastní, ale toho druhého. Neboť proč má být moje svoboda souzena svědomím druhého? 30 [www.obohu.cz]Jestliže já s vděčností jím, proč mám být pomlouván za něco, za co vzdávám díky? 31 [www.obohu.cz]Ať tedy jíte nebo pijete nebo cokoliv činíte, všechno čiňte k Boží slávě. |
]
Re: Je možná pozitivní změna člověka? (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Čtvrtek, 10. září 2020 @ 12:05:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milka, Bůh nám dává na cestu do nebe dárky. Jsou to milosti. |
]
Re: Je možná pozitivní změna člověka? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 10. září 2020 @ 14:57:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | << Ř 14,5 má svůj naprosto konkrétní kontext: Apoštol zde hovoří o křesťanech ze židů, kteří se nemohli hned oprostit ze Starého zákona - a dál slavili spolu se židy jejich svátky. Apoštol toto neprohlašuje za žádnou špatnost, ale apeluje na svobodu svědomí každého jednotlivce. Kdo ve svém srdci považuje za správné slavit židovské svátky i nadále - ať je klidně slaví - kdo to za nutné nepovažuje, ten také nehřeší. <<
Takovou špatnost jsem už dlouho nečetl. Samozřejmě, že takový ze Židů, křesťan nekřesťan, který nezachovával šabaty a jomim (svátky), takový se proviňuje proti B-žím slovům Zákona/Tóry, proti tomu, co navěky přikázal B-h Jisraeli za věčnou smlouvu mezi Ním a Jisraelelm. A varoval, že takového vytne ze Svého lidu. Nejenže Šaul rušil národní Smluvní svátky Jisraele, ale ještě k tomu tedy asi sváděl Židy ke zlému, k hříchu, k přestoupení Zákona/Tóry, k přestoupení přikázání B-žích, a to s tím, že přestoupení B-žích přikázání Tóry/Zákona není hřích, že kdo je přestupuje nehřeší. :( JJ, takových zlých svůdců - "proroků", před kterými byl Jisrael varován bylo :(
To jeho volnomyšlenkářství docelička vystihují tato jeho slova: "Zákon působí hněv. Kde však není Zákon, tam není ani přestoupení."
Jakže se tomu říká? A jó: páchat bezzákonnost …
Že pohané nemají vztah k národním svátkům národa Jisraele, vyhlášených B-hem skrze Mošeho, to chápu. Ale aby někdo učil, že Žid má mít den jako den, nerozlišovat mezi všedním a svatým, tak to je svůdce B-žího lidu Jisraele. |
]
]
Re: Je možná pozitivní změna člověka? (Skóre: 1) Vložil: wollek v Pondělí, 07. září 2020 @ 23:54:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milko, Tvá slova jsou nádherná, Boží... stačí, abys jen něco málo sdílela ze svého života, inspirovaného Pánem, a můžeš být příkladem pro mnohé, mající upřímné srdce.
Plně se ztotožňuji s Tvou poslední větou "Já to mám takto: Někdo rozlišuje dny, jinému je den jako den. Každý nechť má jistotu svého přesvědčení. "
...jen bych to asi nedokázal tak hezky jako Ty popsat a vysvětlit.
Pokoj Tobě,
wollek |
]
Re: Je možná pozitivní změna člověka? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 06. září 2020 @ 23:09:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ale je to jako mluvit do duba!
Máš to se svou samomluvou těžké, Stando. I s tím tvým "růstem ke svatosti".
Máte jiný život, než my, žijete jinak.
Navštěvujete nemocné ve svátky, my je navštěvujeme kdykoli - ve svátek i ve všední den, jak je potřeba. Osamělé, staré a nemohoucí navštěvujeme také tak - jak je potřeba, ve svátek i ve všední den.
S Bohem jsme také každý den, ve svátek, i ve všedni den. Bohu patří každý můj den.
Žijeme v extrémně bohaté a svobodné společnosti. Nemám pracovní dobu mimo sobotu 16 hodin denně, moje pracovní doba je 7 hodin, zbytek dělám jen tak, jak chci. Většinou chci dělat hodně ale i tak mám i v pracovní dny čas se vidět s přáteli, navštívit někoho, koho je potřeba navštívit nebo koho navštívit chci, nebo vyrazit na výlet. Rád jsem dělal ráno a v noci a přes den vyrážel s dětmi na výlet, nebo dělal něco v církvi... Stejně tak máme ve všední den čas se setkávat ve společenství církve.
Čas je totiž jen o prioritách člověka, rozhodnutí. Pokud je tedy člověk svobodný a není otrokem.
Toník
|
]
Re: Je možná pozitivní změna člověka? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 08. září 2020 @ 08:37:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Máme jiný život, než ty - díky Bohu.
A také díky Bohu, že jsme katolickou víru neztratili.
..."Navštěvujete nemocné ve svátky, my je navštěvujeme
kdykoli - ve svátek i ve všední den, jak je potřeba. Osamělé, staré a
nemohoucí navštěvujeme také tak - jak je potřeba, ve svátek i ve všední
den."...
A kdy se pak věnuješ vlastní rodině, práci kolem domu a zaměstnání? No, pokud hovoříš o návštěvách dvakrát do roka - tak by to možná šlo!
Já mám doma maminku 95 let, na půl těla slabší po mrtvici - neustálý zápřah, léta neznáme dovolenou - mně takto kázat opravdu nemusíš.
Proto si také vážím dní svátečních, které jsou pro mne opravdu svátkem.
|
]
Re: Je možná pozitivní změna člověka? (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Úterý, 08. září 2020 @ 08:43:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Možná dvakrát do roka..
Oko, jsi zlý! |
]
Re: Je možná pozitivní změna člověka? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 08. září 2020 @ 19:19:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | A kdy se pak věnuješ vlastní rodině, práci kolem domu a zaměstnání?
Vlastní rodině se věnuji každý den, v pracovní dny i v sobotu, ve všední dny i ve svátek.
Práci kolem domu se věnuji občas, když mám chvíli a odpočívám.
Zaměstnání se věnuji v pracovní dny. Když je den odpočinku, zaměstnání se nevěnuji. Leda, že by nám spadl server do jámy ;-)
Já mám doma maminku 95 let, na půl těla slabší po mrtvici - neustálý zápřah, léta neznáme dovolenou - mně takto kázat opravdu nemusíš.
Já jsem ti nekázal - asi sis mne s někým popletl?
Jinak jsem Stando ze tvých občasných náznaků tušil, že jsi snad v reálném životě celkem slušný člověk a snad i žiješ nějak slušně, normálně, i pracuješ, byť tady o svém životě moc nepíšeš a tváříš se navenek dost jinak.
Toník |
]
Re: Je možná pozitivní změna člověka? (Skóre: 1) Vložil: Milka v Úterý, 01. září 2020 @ 20:48:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko Život s Bohem není všední. |
]
Re: Je možná pozitivní změna člověka? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 01. září 2020 @ 21:02:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tak. Život s Bohem není všední. I když se každý den vyhradí životu s Bohem, není všední. Nebo: Tím spíše není všední. |
]
Re: Je možná pozitivní změna člověka? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 02. září 2020 @ 06:55:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Svátek je ale čímsi ještě daleko víc - v den sváteční ustupují do pozadí světské věci, práce za účelem obživy - upřednostňují se věci duchovní.
Vyhrazujeme si cíleně určitý čas jenom pro setkávání s Bohem
Stando, a když to tak děláte, děláte to tak ve vašich očích "dobře", "správně"?
Kristus se pro nás musí stát skutečným Pánem našich životů! Nikoli vyznáním a prázdnou slovní frází - ale opravdovým Pánem v prožívání každé naší chvilky.
Bohu nestačí mu dávat jednou týdně hodinu ze svého času na bohoslužbu - on má legitimní nárok na 24 hodin z každého našeho dne, na naši neustálou vděčnost.
Na naši pozornost, na naši spolupráci na Božím díle ve stvoření. Každý z nás podle svého povolání ....
Navenek to vypadá, že ses článkem vymezoval proti vaší praxi, co teď píšeš v diskuzi...
Nevím, proč jsi psal to, co je v tom článku - psal jsi, že už se ti to dávno stalo, ale nedozvěděli jsme se kdy...
Můžu ti napsat, jak je to s námi, v tom, co ti vrtá pořád v hlavě a opakuješ to znovu a znovu, tedy jak to bylo v našem životě - to je čas znovuzrození, chvíle, kdy jsme život vydali Bohu.
Už před tím, než jsem vydal život Bohu, jsem Boha hledal - hodně intenzivně, ne chvilku v neděli, ale ptal jsem se, studoval, jezdil na různé akce, kde jsme se vzdělávali (ty víkendy s p. Zvěřinou či Salesiány byly jen část z toho).
Určitě to nebyla jen hodina týdně v neděli, (proti čemu se asi vymezuješ v článku). Mnoho hodin z toho jsme sice strávili dost zbytečně v nějakém uctívání materií či pozpěvováním, ale mnoho hodin bylo i o tom, že jsem četl písmo, studoval knihy a hlavně se hodně ptal, ptal na realitu lidí, svědectví lidí z reálného života, sledoval lidi, jejich životní cesty. A to cesty věřících i nevěřících, laiků, řeholníků i kněží...
A to mi bylo 19, 20 let.
Ve chvíli, kdy jsem se setkal s evangeliem - to bylo v těch 20 letech - už jsem se pak věnoval hodně intenzivně tomu, o čem křesťané svědčili a o to více životu a porovnával svědectví života křesťanů s ostatními lidmi, v ŘKC pak sledoval účinky svátostí, statisticky zkoumal účinky svátosti křtu a rozdíl kvality života lidí, kterým byla a nebyla udělena svátost křtu ... Všechno to, o čem se tu bavíme. To bylo mnoho a mnoho hodin týdně. A četl jsem tehdy bibli, dost -sice jsem jí ještě nerozuměl, ale četl. Chodil jsem na několik společenství na koleji i u nás na vesnici a opět - poslouchal a povídal si s lidmi.
Skoro veškerou mou volnou kapacitu kromě školy jsem tehdy věnoval tomuto. Teda ještě jsem taky trochu pařil hry ;-)
U mne to tedy bylo tak, že Bůh se dal poznat tomu, kdo hledal. Ale samozřejmě tomu rozumím tak, že Bůh byl ten, kdo vypůsobil to hledání u mne, Bůh mne vedl. A Bůh zase reagoval na motlitby mých blízkých.
To, o čem píšeš v článku, se mi tedy stalo dávno - v té době. Od té doby můj život patří Bohu. Ne jen hodina vyhrazeného času v neděli.
A kdybys chtěl, určitě bys porozuměl, o čem píšu
Toník |
]
Re: Je možná pozitivní změna člověka? (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 02. září 2020 @ 08:19:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | On tvé svědectví neuslyší. Je rozdíl mezi mladým u kterého řk bludy teprve začaly kořenit, a starým u kterého pevně zakořenili, a on se jich navzdory vší logice a faktům drží jako veš kožicha, ze strachu aby nepřišel o to málo co si v životě vydobyl samospásnou snahou. Bůh mi Oka seslal abych mohl pomoci mámě. Lidé dlouhodobě spoutaní duchem antik.rista reagují na stejné podněty stejně. Zlý duch je ovládá. V obraných reakcích vůči osvobozující pravdě užívají stejný vzor. Toho jsem si všiml na reakcích Oka i mámy. Mohl jsem se pak v duchovním boji předem v modlitbě připravit. A to ani ne tak soustředěním se na logické argumenty, ale odevzdáním do vůle boží těch vzorových reakcí ještě předtím než nastaly. Nejednalo se již pouze o pasivní užití naší obrazné zbroje. Militaristicky řečeno, byla to masivní ofenziva naplánovaná tak, aby citelně zasáhla božího nepřítele nejvíce v místech jeho útoku, jím předem prozrazeného. A to fungovalo skvěle. Máma je osvobozená. Nejvíce mne překvapuje síla kterou dostala od Boha. Ono není lehké po tolika letech uvidět svůj celoživostní omyl, a v pravdě poznat zdroj klamu. Ale lepší později než nikdy. V tomto prostředí k tomu více psát nebudu. Napsal jsem to proto abys věděl, že existuje způsob jak porazit tohoto ducha. Svědectví života které popisuješ, je učinné u duchem zla nespoutaných lidí. Na něho však platit nebude, a lokálně zaútočí na každou diskusní perlu s cílem ji zabahnit aby nezářila. Na tvé svědectví jsou vždy jeho reakce- "ano Toníku, já vím že to myslíš dobře, ale stejně jsi pomýlený". Tady žádné svědectví nepomůže. Patadoxně mu svým svědectvím poskytuješ prostor na bitevním poli, ve kterém realizuje útok. Poskytneš svědectví, on na tebe osobně zaútočí, a pak nastane dlouhý obranný boj kdy se bráníš výmyslům a lžím, kterým dalo prostor tvoje svědectví. Neříkám tím abys nesvědčil, říkám tím, že v tomto případě pouze svědčit nestačí.
Myslivec
|
]
Re: Je možná pozitivní změna člověka? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 02. září 2020 @ 17:49:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | On tvé svědectví neuslyší.
Já vím, Myslivče. Ale třeba někdo jiný, kdo bude číst, tak ano.
Cizinec |
]
Re: Je možná pozitivní změna člověka? (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 02. září 2020 @ 19:18:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Myslel jsem to ve smyslu, asi neuslyší. Samozřejmě by bylo dobře, kdyby uslyšel. Psal jsem proč neuslyší. Dobré na tom je, že každý normální člověk může když to bude číst vidět co s člověkem udělá římský katolicismus. To, že to z něho ten hnus v poslední době více vylézá, je znakem toho, že se v jeho nitru něco děje.
Ano, taková moc existuje, a nejenom existuje ale i mocně působí. A je to moc která může zachránit, ale i zahubit. Průnik božího meče žel nemusí nutně znamenat záchranu. Ale to už není v kompetenci lidské, ale boží. |
]
Re: Je možná pozitivní změna člověka? (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Středa, 02. září 2020 @ 18:57:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Myslivec tak jak to líčíš, jde o vlažnost ve víře a ne o nějaké obracení nebo osvobození. |
]
Re: Je možná pozitivní změna člověka? (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Středa, 02. září 2020 @ 09:55:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinec člověk má mít řád i v modlitbach. Izajas nám říká, ze ve dni odpočinku se klání Bohu všechno tvorstvo. No a Henoch chodil se svým Bohem, a pak byl vzat.
Žijme tedy Boží přítomnost. |
]
Re: Je možná pozitivní změna člověka? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 02. září 2020 @ 11:45:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."tedy jak to bylo v našem životě - to je čas znovuzrození, chvíle, kdy jsme život vydali Bohu."...
Asi se podle tebe znovuzrozuji každý den - protože hned ráno každého dne, když otevřu oči, prví co udělám, tak svěřuji celý dnešní den Bohu.
Přesto do dokážu udělat jenom podle svých lidských sil nedokonale - třeba mi životem růst ve víře, aby mé odevzdání Bohu bylo čím dál dokonalejší.
Chvíle, kdy člověk vydává svůj život Bohu, není ale žádným novým narozením.
Nové narození je z vody a z Ducha ve křtu - ve křtu se člověk stává křesťanem. Nové narození je svrchovaným dílem Boha pro zásluhy Krista - vydat život Bohu je dílem člověka, který spolupracuje s Duchem svatým.
..."Od té doby můj život patří Bohu. Ne jen hodina vyhrazeného času v neděli. "...
No, to jsem i já za tebe rád.
Také můj život patří Bohu. A to jak ve dnech všedních, tak i ve dnech svátečních.
Je zajímavé, že ve tvé popletenosti (promiň moji upřímnost, ale lepší výraz neznám) ti splývají dny všední a dny sváteční.
Najednou je pro tebe (docela nesmyslně) každý den svátek
Obojí přitom patří k životu člověka - obojí mají svůj hluboký význam.
Člověk potřebuje jak dny všední, tak i dny sváteční. Proto Hospodin ustanovil svěcení sedmého dne už ve Starém zákoně - proto ustanovil i některé další svátky. Pokud si to neuvědomuješ, stačí si zadat do konkordance Bible slovo "svátek".
|
]
Re: Je možná pozitivní změna člověka? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 02. září 2020 @ 17:53:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, podle mne ses neznovuzrodil nikdy - kdyby ses znovuzrodil, jistě bys o tom něco věděl a napsal, jak a kdy se to stalo.
Taky bys tu psal příspěvky k tématu a nelhal bys, nepsal zcela mimoběžně, neurážel bys lidi, nepomlouval, nepovyšoval se, neignoroval i tvrdá fakta, nevymýšlel si nesmysly, měl bys úctu k pravdě ... Takové úplné základy, co má každý křesťan, ale římským katolíkům chybí.
Pro tvoji informaci: Svátek Antonína nebo velikonoce opravdu nejsou každý den.
Toník |
]
Re: Je možná pozitivní změna člověka? (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 02. září 2020 @ 19:49:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinec: Stando, podle mne ses neznovuzrodil nikdy - kdyby ses znovuzrodil, jistě bys o tom něco věděl a napsal, jak a kdy se to stalo.
Myslivec: Cizinče, on o tom ale napsal, ne však o skutečném znovuzrození. Napsal něco docela zajímavého. Napsal, že má narozeniny každou neděli, ve smyslu, že se každou neděli v Kristu znovuzrozuje. Na otázky kdy v týdnu umírá, ještě neodpověděl, a neočekávám že odpoví. Ale o to nejde. Jde o něco jiného. Ekvivalent z minulosti je svátost smíření, ve které se hříchů zbavuje a paradoxně se mu zakrátko neustále vrací. Nyní toto dilema u něj pokročilo až k eucharistii! Tak nikdy nepsal. Píše, že se v nedělní eucharistii rodí, a to je radikální změna.
Neděle není ani tak katolíky vnímaná jako první den, sedmý den, osmý den, neděle je pro katolíky hlavně eucharistie, respektive eucharistické setkání s Kristem. To je pro katolíky neděle. Eucharistie byla vždy v řkc presentovaná jako zpřítomnění oběti Krista. A takto byla a je katolíky vnímána. Katolíci nevnímají neděli jako narození v Kristu, vnímají neděli jako účast na eucharistii. Vnímají to jako setkání s Kristem a s účastí na Jeho oběti. Neznám katolíky, kteří by neděli vnímali jako své narození se v Kristu. Něco takového od katolíka neuslyšíš. A to je to, na co nyní chci upozornit. Oko začal nedělní eucharistii ztotožňovat se znovuzrozením, a užívá to jako argument. A to je velká změna. Od pokorného sebeobětování katolíka spolu s eucharistickým "kristem" ke křesťanskému znovuzrození se v Kristu. Má potřebu argumentovat svým znovuzrozením, a to přímo ukazuje na jeho špatně ukrývanou potřebu a touhu po znovuzrození. Kdyby Oko kázal v kostele o jeho nedělním znovuzrození se v Kristu, byl by okamžitě dle řk učení upozorněný, že nic takového se v neděli neděje, neboť toto narození již proběhlo při jeho miminkovském křtu. |
]
Re: Je možná pozitivní změna člověka? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 03. září 2020 @ 09:18:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Stando, podle mne ses neznovuzrodil nikdy - kdyby ses znovuzrodil, jistě bys o tom něco věděl a napsal, jak a kdy se to stalo"...
Nové narození z vody a z Ducha je výhradně Boží prací, Božím skutkem: Člověk k tomu nemůže nic vlastního přidat. Žádnou svoji víru, žádné své zásluhy. Pouhou milostí jsme byli takto Bohem obdarováni. Byli jsme spaseni milostí!
Já jsem se takto narodil Boží mocí už jako miminko. Proto mě rodiče přinesli ke křtu, abych se v něm stal Božím dítětem, údem Kristovy církve.
Jestliže ti někdo otevře účet v bance a složí na něj miliony - nemusíš o tom jako miminko ještě vůbec nic vědět. Ale úroky ti z toho už plynou ..... A když dospěješ do vlastní svéprávnosti, ke svému účtu se i sám přihlásíš a můžeš z něj i čerpat.....
Nové narození z vody (křtu) a z Ducha svatého je obřízkou Kristovou - je společným ponořením spolu s Kristem do jeho smrti a vzkříšení (Kol 2,8-14), je obdarováním od Boha, je "otevřením účtu v bance".
Člověk je ve křtu spolu s Kristem vzkříšen do života v novosti (Ř 6,3-4) - do života Božího dítěte - a Kristovo vzkříšení se událo v neděli!
Proto je tento den Pánova vítězství nad smrtí pro nás svátkem "jiného dne", před kterým bledne i starozákonní sobota.
|
]
Re: Je možná pozitivní změna člověka? (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 03. září 2020 @ 10:35:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko:Nové narození z vody a z Ducha je výhradně Boží prací, Božím skutkem: Člověk k tomu nemůže nic vlastního přidat. Žádnou svoji víru, žádné své zásluhy. Pouhou milostí jsme byli takto Bohem obdarováni. Byli jsme spaseni milostí!
Myslivec: Výborné svědectví Oko pokud je ovšem doložené osobním svědectvím. Ty jsi to zažil, pamatuješ si na okamžík tvého narození v Kristu? Jsi zrozený v Kristu, byl jsi spasený milostí a dodnes přitom nemáš jistotu spásy a musíš se samospásnými skutky na své spáse podílet?
Oko: Já jsem se takto narodil Boží mocí už jako miminko. Proto mě rodiče přinesli ke křtu, abych se v něm stal Božím dítětem, údem Kristovy církve.
Myslivec: Ty ses takto narodil Boží mocí? Zcela určitě ne Oko. Sleť na zem.. Božím dítětem nejsi, neboť se o křest nejednalo. Krista jsi vědomě nepřijal, na nic si nepamatuješ a jednalo se pouze o výrobu dalšího řk ideologického straníka, který si své miminkovské zasvěcení straně bude po celý život plést se křtem.
A znovu si přečti cos ty sám napsal: Byli jsme spaseni milostí! Takové výroky ztučňuj, ty si to významově zaslouží!
Byl jsi spasený milostí, a nyní už jako nejsi, že musíš ke své spáse stále něco přidávat??
Co je Oko silnější a větší? Síla Krista že Tě nenechá padnout? Anebo je větší silnější tvoje slabost, že padneš? Co jevětší a silnější? Tvoje slabost anebo síla Krista? Čemu víc věříš? Věříš více tomu že padneš, anebo více věříš Kristu, že Tě padnout nenechá?
|
]
Re: Je možná pozitivní změna člověka? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 03. září 2020 @ 12:19:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A jak se znovu narodil Z vody a Z ducha myslivec? Z vody, to zrovna nevypadá na to, že by voda měla být jen nějakým symbolem, to by pak byl symbolický i ten duch :) Takže, jak se znovu (nově) narodil Myslivec Z vody a Z ducha? |
]
Re: Je možná pozitivní změna člověka? (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 03. září 2020 @ 18:31:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Voto, něco ti ujasním. Vzhledem k tomu jak hnusně se zde na GS o Kristu vyjadřuješ, tak vzhledem k tomu mne ani nenapadne s tebou o něčem takovém diskutovat. A od nynějška mi vykej! |
]
Re: Je možná pozitivní změna člověka? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 03. září 2020 @ 20:37:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pozdní reflex - vykám Vám, myslivče. Důkaz o hnusném vyjadřování se o JK? - pražádný - myslivec, nesnese pravdu. Vysvětlovat mi? - jsem si jistej, že myslivec neví a "duchem svatým a ohněm" křtěn nebyl, neví vocogo. A narození Z vody a Z ducha, to samé, neví vocogo :)
|
]
Re: Je možná pozitivní změna člověka? (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 03. září 2020 @ 21:35:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pozdní reflex? Kdepak. Důkaz o tom, že nečtu a nezabývám se komentáři od fachmana Teletubbies judechristmas. Pápá..
|
]
Re: Je možná pozitivní změna člověka? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pátek, 04. září 2020 @ 09:40:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ono to s tím Vaším nečtením a nezabýváním se mých komentářů, tak žhavé zase nebude, myslivče :) Jinak byste nereagoval na mé komentáře a nežádal mne, abych lhal sobě, lhal zde druhým, a nepsal pravdu o tom JK z křesťanských evangelií, tak jak ho ony samy líčí :) Moc Okatě lžete ;) |
]
|
|