Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 02. prosinec 2019 @ 06:19:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Křesťanským "před-obrazům" nerozumím. Spíše jde o zpětné hledání analogie ke křesťanskému křtu, hledání teologického zdůvodňování a to bez podoby.
Ne, o to opravdu nejde. Ale vaše nepochopení a vaše postupy vysvětlují vaši situaci, jak aktuální, tak dřívější ;-)
V křesťanství jde o vysvětlení tématu na tom, co lidé znají. Když se vysvětluje nějaké téma u nás, také se vysvětluje na reáliích, které žijí a znají lidé tady v Čechách, na analogiích ze života. Je to naprosto běžný postup.
Jediný rozdíl je ten, že příběh s Noem v potopě a Izraelem v moři se stal kvůli nám, abychom rozuměli.
Už jsem jasně psal, že Noe byl uzavřen v arše, chráněn před vodami potopy, ani se do těch vod nenamočil. Tak stejně se do vod moře nenamočili Jisraelci a nevyšli z vody, tak jako křtěnec u křtu. Podobnost nulová.
A já jsem odpovídal: Správně.
Dalo by se dál pokračovat: Noe byl v arše se zvířaty, stejně tak Izrael v moři ale křtěnec se žádnými zvířaty do vody nevstupuje. Podobnost v tomto nulová.
Ale není trochu nesmysl hledat či vymýšlet analogie/podobnosti v tom, v čem jistě nejsou?
Ta podobnost je v něčem jiném. Voda neměla pohřbít ty, co jsou v arše ani ty, co prošli mořem, ale něco/někoho docela jiného.
Ale to už je zase na vás, jestli budete chápat v čem je analogie, nebo opakovat, v čem analogie jistě není. ;-)
Pokud nechápete, už lépe vysvětlit nedokážu.
Divím se, že křesťané hledají nějaké spojitosti i například k obřízce a nehledají spojitost tam, kde je spojitost naprosto zřejmá. :)
Nevím o tom, že by křesťané hledali kdy spojitost s obřízkou - mezi křtem a obřízkou neexistuje žádná spojitost, analogie. Křest i obřízka se týkají různých věcí.
Cizinec. |
| NadřazenýRe: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pondělí, 02. prosinec 2019 @ 07:57:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >>Ale vaše nepochopení a vaše postupy vysvětlují vaši situaci, jak aktuální, tak dřívější ;-)<<
Tak jako ta vaše chápání a vaše postupy vysvětlují vaši situaci, jak aktuální, tak dřívější ;-)
>> Jediný rozdíl je ten, že příběh s Noem v potopě a Izraelem v moři se stal kvůli nám, abychom rozuměli.<<
Máte-li to tak, že se potopa světa a přechod Jisraele přes Rudé moře stal kvůli Vám, abyste rozuměl, pak to vše vysvětluje, proč jste se nechal ponořit do vody :-) a jak píšete i "do toho jména". Nic proti, jen podobnost nulová a hledání nějakého důvodu, proč jste se pokřtil.
Na to jsem se ale odpočátku fakt neptal.
Co jste prožíval Vy osobně, když jste se nořil pod vodu a a byl v ní a když jste vystoupil z vody? Jak jste tomu rozuměl, aniž byste hledal analogii v nějakých příbězích a spojitosti v něčem, co jste neprožil?
>> Nevím o tom, že by křesťané hledali kdy spojitost s obřízkou - mezi křtem a obřízkou neexistuje žádná spojitost, analogie. Křest i obřízka se týkají různých věcí.<<
No, Stando oko tu spojitost hledá, ale není to poprvé, kdy jsem se s tím setkal. Takže, když hledáte podobnost mezi obřízkou pohlavního údu a obřízkou srdce, co takhle hledat takovou podobnost s ponořením těla? |
]
Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 02. prosinec 2019 @ 08:43:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Já ji přece vůbec hledat nemusím, já ji jasně vidím v křesťanském učení - konkrétně v Kol 2,11-12)
V něm jste byli také obřezáni obřízkou, která nebyla udělána lidskou rukou, nýbrž spočívala ve svlečení těla hříchů, v obřízce Kristově, když jste byli spolu s ním ve křtu pohřbeni a v něm jste byli spolu i vzkříšeni skrze víru v působení Boha, který ho vzkřísil z mrtvých ....
Ve křtu nám byly odpuštěny hříchy a stali jsme se Božími dětmi - to je ta Kristova obřízka srdce - to je to zasvěcení Bohu, otevření možnosti pozemského života s Bohem v naprosto nesrovnatelně vyšším levelu, s nesrovnatelně vyššími prostředky (především svátostmi).
|
]
]
Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 02. prosinec 2019 @ 09:26:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já tu spojitost vidím v tom, co mají obě věci společného - a tím je ZASVĚCENÍ OSOBY ČLOVĚKA HOSPODINU.
|
]
Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pondělí, 02. prosinec 2019 @ 10:27:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pro Vás je, Stando oko, obřízka zasvěcením osoby H-spodinu? Ponoření do vody, je pro Vás zasvěcením H-spodinu?
Co to pro Vás tedy znamená "zasvěcení"? |
]
Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 03. prosinec 2019 @ 07:51:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Pro Vás je, Stando oko, obřízka zasvěcením osoby H-spodinu?"...
A co jiného má být?
(Gn 17,11) Dáte si obřezat maso své předkožky a to bude znamením smlouvy mezi mnou a vámi ...
A o čem je pak ta smlouva?
((Dt 30,6) Jahve, tvůj Bůh, obřeže srdce tobě a tvému potomstvu, abys miloval Jahva, svého Boha, z celého svého srdce a z celé své duše, a tak byl živ.
Před vyjítím z Egypta byli prvorození egyptští utraceni - izraelští pak zachováni. Bůh přikázal, aby izraelští prvorozenci (mužští) byli mu zasvěceni ke službám kněžským (a tak sluli svatými, zasvěcenými Pánu).
Mělo se tím naznačit, že národ izraelský je zasvěcen Bohu a k službě Bohu zavázán.
Součástí této smlouvy bylo tedy i zasvěcení prvorozeného syna službě Hospodinu - po ustanovení lévijského kněžství se prvorozenci z ostatních kmenů vykupovali z této služby současně při obřízce i poplatkem (v Ježíšově době činil tento poplatek 5 siklů na potřeby chrámu - což odpovídalo tehdejší asi třídenní mzdě tesaře).
Nicméně viditelná obřízka byla znamením neviditelného vyvolení Hospodinem mezi všemi národy světa - příslušnosti ke společenství vyvoleného národa. Neobřezaný nebyl součástí vyvoleného národa - pokud byl pokrevně žid, byl vyobcován.
..."Ponoření do vody, je pro Vás zasvěcením H-spodinu?"...
Z ponoření do vody je člověk tak akorát mokrý.
Křest do Pánova jména (Mt 28,19) činí však z člověka podle těla dítě Boží. Bez jakýchkoli zásluh člověka, pouhou milostí, pro zásluhy Krista.
|
]
Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: Vota v Úterý, 03. prosinec 2019 @ 09:28:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dobrý den, Stando oko.
Z mého pohledu některé věci popisujete správně. Například to, že do hříchu zlatého telete byli pro službu v miškanu vyvoleni prvorození, a to jen synové, a po hříchu zlatého telete byli nahrazeni syny Léviho. K zasvěcení Léviho synů, potažmo z nich kohenů, však nedocházelo při obřízce. Obřízka a vykupování prvorozených, a to jen z nich synů, je jiným obřadem než obřízka, protože obřezáni jsou všichni synové a ne jen ti mezi prvorozenými. Jedná se tedy o naprosto dvě rozdílné věci - berit mila není pidjon haben. Berit mila se nevykupovali synové narození jako prvorozené děti (přirozeným způsobem porození, živí). Až po obřadu berit mila tedy mohlo (a nemuselo - viz. výjimky) dojít k vykoupení syna porozeného jako první dítě.
Vyobcování spočívalo v tom, že neobřezaný se nemohl účastnit veřejného náboženského života Jisraele.
Obřízka je znamením smlouvy na těle synů Jisraele. Ženy nemusejí být obřezány a přesto jsou automaticky začleněny do smlouvy mezi H-spodinem a národem Jisraele. Obřízkou se neoddělují synové ke službě H-spodinu, ale jde o znamení na jejich těle, že jsou příslušníky smlouvy mezi H-spodinem a národem Jisraele (potožmo syny smlouvy Avrahama a potomků z jeho syna Jicchaka, následně Jaakova). Obřízka není znamením zasvěcení, ale znamením smlouvy. Mimochodem berit mila znamená smlouva slova. Jde o slovní smluvení se, slovní dohodu, stvrzenou věčným zachováváním znamení obřízky na těle všech synů Jisraele.
H-spodinu se zasvěcovali například nazírci, Šmuel byl zasvěcen H-spodinu, no oni už byli dávno, dávno obřezáni. Proto se také Vás ptám a položil Vám otázku: Co to pro Vás znamená "zasvěcení".
Z ponoření do vody je člověk právěže mokrý, a to po celém těle na každém vlasu nebo chlupu, a také v nose a ústní dutině, mezi zuby... pokud se tedy ponořil správně nahý a nechal se skutečně celý obmýt vodou, pokud se skutečně celý ponořil do vody. Pak je právěže celý ve vodě a když z ní vyleze, je celý mokrý. :) Přesně tak to je. Je celý obmyt vodou a celý se ponořil do vody. A to z člověka nedělá vodníka, jak jste psal, nedělá to z něho syna vody (to v tom "obraze" k ponoření se do B-žího Jména, do HaŠem :).
Uvědomte si, prosím, že dávno před Ježíšem se Jisraelci křtili = ponořovali do vody, aby se stali opět svatými, před tím, než se znesvětili nebo se stali znesvěcenými ;) |
]
Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 03. prosinec 2019 @ 11:11:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Smlouva s Hospodinem znamená závazek
1.) ze strany Boha, že obřezaní Židé jsou jeho vyvoleným národem, jeho "majetkem", o který Hospodin pečuje a chrání, národem, .) který Hospodin vede skrze historii lidstva (skrze věky) a skrze tento národ mají být požehnány nakonec všechny národy země.
2.) ze strany lidí vyvoleného národa zase závazek, že budou poslouchat Hospodinovy příkazy a on jim požehná (viz. např. Dt 28).
Člověk, který žije v takto důvěrném společenství s Bohem, je svatý - svatost Hospodina totiž dopadá i na něho (jako když Mojžíš hovořil s Hospodinem a jeho tvář zářila). Obřízkou tedy židovský muž vstupuje do smlouvy, která jej v důsledku posvěcuje - zasvěcuje Hospodinu. Není to už obyčejný člověk jako jsou okolní pohanské národy - je to člověk vyvolený Bohem pro zvláštní účel v Božím plánu se světem. Obřezaný Žid je tedy člověk obřízkou zasvěcený tomuto účelu. Patří Hospodinu. A na základě obřízky toto Bůh akceptuje - bere na vědomí, potvrzuje.
Něco jiného je pozdější zasvěcování Hospodinu (nazírské sliby a pod.) což je už osobní iniciativa lidí už obřezaných, pro jejich další duchovní růst, pro růst jejich zbožnosti. Toto jednání nijak neprotiřečí původnímu zasvěcení - naopak jej potvrzuje, potvrzuje předchozí nastavené směřování k Bohu. (Evangelista Jan např. píše: Kdo je svatý, ať se dále posvěcuje... - Zj 22,11).
Rituální omývání, předkřesťanské křty - nic z toho není z pohledu křesťanství adekvátní proměně člověka do dítěte Božího ve křtu ve smyslu Mt 28,19.
|
]
Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: Vota v Úterý, 03. prosinec 2019 @ 12:39:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Stando oko :)Docela dobře to píšete, ale až na jednu důležitou věc ohledně obřízky:
>>Obřízkou tedy židovský muž vstupuje do smlouvy, která jej v důsledku posvěcuje - zasvěcuje Hospodinu. Není to už obyčejný člověk jako jsou okolní pohanské národy - je to člověk vyvolený Bohem pro zvláštní účel v Božím plánu se světem. Obřezaný Žid je tedy člověk obřízkou zasvěcený tomuto účelu. Patří Hospodinu. A na základě obřízky toto Bůh akceptuje - bere na vědomí, potvrzuje.<<
Nikoliv. Žid už se rodí do smlouvy sjednané a uzavřené mezi národem Jisraele a H-spodinem. Žid se rodí Židem, tedy příslušníkem národa Jisraele. Rodí se tedy již pod smlouvou uzavřenou na Cinaji mezi otci národa, potažmo do smlouvy Avrahama. Nestává se Židem, příslušníkem smlouvy obřízkou :) To opravdu nee. Obřízka je znamením smlouvy na těle Žida. Není samotnou smlouvou. Je to jako s uzavřením manželské smlouvy. Prstýnky nejsou smlouvou, ale "znamením" toho, že ti dva mezi sebou uzavřeli manželskou smlouvu. A tak je obřízka znamením, že národ Jisrael (potažmo Židé) je národem vyvoleným, se kterým B-h uzavřel smlouvu. A to znamení obřízky tedy není vlastně jednotlivce, ale celého národa - národa obřezanců H-spodina, národem již smluvně skrze Avrahama a otce Jisraelců zavázaných H-spodinu a H-spodina smluvně vázaného národu Jisraele. Ta smlouva je oboustranným smluvním, tedy oboustranně dohodnutou vazbou mezi H-spodinem a národem Jisraele. Je to smluvní vztah, jako manželství, ale děděný z rodičů na děti. B-h si zasnoubil sobě celý národ Jisraele za svůj národ, tak jako národ Jisraele si zasnoubil H-spodina za svého B-ha.
Zopakuji: Žid se už rodí do smlouvy s H-spodinem, ať je obřezaný nebo ne. Obřízka je znamením smlouvy mezi H-spodinem a národem Jisraele (pozn.: ženich nedostává u Židů prsten, ale nevěsta - to je jako ta obřízka). Tóra pak je smlouvou manželskou mezi H-spodinem a národem Jisraele. Pro Židy je tedy znamením, připomínajícím uzavření této smlouvy, obřízka jejich synů. Je to znamení smlouvy pro celý národ, tedy včetně žen, že obřezávají své syny osmého dne od narození. Nejde tedy jen o samotnou obřízku, ale i o ten den vykonání obřízky. Pokud není možno z nějakého zdravotního důvodu vykonat obřízku osmého dne, pak později, a pokud by to nešlo vůbec, nastala taková výjimka, nic to nemění na tom, že Žid je od narození (vlastně už početí) ve smlouvě uzavřené mezi národem Jisraele a H-spodinem. Ta smlouva nebyla uzavřena s jednotlivci, ale s celým národem.
Tím se naprosto liší obřízka na reprodukčním údu Žida s křesťanským křtem. Žid už počíná své děti do té smlouvy.
A mimochodem, právě proto se Vás stále ptám, tedy ptal jsem se Vás (bez odpovědi), jaké viditelné a zjevné znamení smlouvy mezi JK a křesťany máte. Martino se mi zde snažil tvrdit, že je to křest. A já, že jsem tedy byl křesťanem, vím, že křest to není :) |
]
Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 03. prosinec 2019 @ 16:52:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Nikoliv. Žid už se rodí do smlouvy sjednané a uzavřené mezi národem Jisraele a H-spodinem. Žid se rodí Židem, tedy příslušníkem národa Jisraele. Rodí se tedy již pod smlouvou uzavřenou na Cinaji mezi otci národa, potažmo do smlouvy Avrahama. Nestává se Židem, příslušníkem smlouvy obřízkou :) To opravdu nee. Žid se už rodí do smlouvy s H-spodinem, ať je obřezaný nebo ne.
Dobrý den, Voto.
Když jsme se na dané téma bavili před nějakou dobou, psal jste:
"Žid se rodí Židem, samozřejmě, je to přeci jeho genetická národní příslušnost, ale do společenství národa Izraele, je přijímán Smlouvou obřízky - berit milou. Neobřezaný měl být přeci vyobcován z lidu Izraele."
Je to totéž, jako píšete dnes, nebo máte postupně nové, přesnější poznání?
Mimochodem berit mila znamená smlouva slova. Jde o slovní smluvení se, slovní dohodu
Odkud je informace, že to znamená "smlouva slova"? Hledal jsem na netu, nenašel. Uvádí se na více místech, že to znamená "smlouva obřezání"?
Zajímalo by mne: Pokud vy budete vstupovat do té smlouvy, čím konkrétně do té smlouvy vstoupíte?
Hezký den. Cizinec |
]
Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: Vota v Úterý, 03. prosinec 2019 @ 19:29:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Totéž, Cizinče. Nerozporuji se. Snad znáte tzv. vítání občánků, takový uvítací obřad obce :) Samozřejmě, že nabývám stále dalších nových informací a mé znalosti se rozšiřují. Problém? Berit je smlouva, smluvní závazek, slib, tedy dané slovo, vysvětloval jsem a na to navazoval, takže berit mila znamená také smlouva slova - závazku obřízky. Do smlouvy mezi národem Jisraele a H-spodinem vstoupím svým slovním závazkem, slibem plnit podmínky, příkazy, prostě plnit závazky ze smlouvy plynoucí. Teprve až potom budu obřezán a až potom vejdu do mikve k "očistě".
Jinak bych prosil v diskuzi se Standou oko nerušit ;) My jsme se v této debatě o křtu dostali na konečnou. |
]
Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 04. prosinec 2019 @ 07:25:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Totéž, Cizinče. Nerozporuji se. Snad znáte tzv. vítání občánků, takový uvítací obřad obce :)
Znám. Jak souvisí s tématem? Je pro vás nějaká analogie mezi obřízkou a vítáním občánků? Nebo v jaké souvislosti vítání občánků?
Samozřejmě, že nabývám stále dalších nových informací a mé znalosti se rozšiřují. Problém?
Ne, určitě ne. Proč by?
Je normální, když člověk získává, zjišťuje další informace. Nenormální je zase izolace od informací. (I když: Jak kde a podle jakých norem ;-)
Do smlouvy mezi národem Jisraele a H-spodinem vstoupím svým slovním závazkem, slibem plnit podmínky, příkazy, prostě plnit závazky ze smlouvy plynoucí.
Díky za odpověď a potvrzení, myslel jsem si to, když jste psal o "smlouvě slova".
Do smlouvy tedy vstoupíte stejným způsobem, jako vstupují křesťané do smlouvy s Bohem a jako vstupují do smlouvy normální lidé mezi sebou, jako se běžně vstupuje do smlouvy.
Jinak bych prosil v diskuzi se Standou oko nerušit ;) My jsme se v této debatě o křtu dostali na konečnou.
Určitě nebudu rušit, klidně hledejte analogie mezi obřízkou a svátostmi, či cokoliv jiného ;-)
Psaní ke křtu jsem porozuměl: Chápu, že jste nezažil slovo "pohřbeni jsme spolu s Ježíšem ve křtu" a rozumím tak, proč píšete "děláte a nevíte proč". Tím je pro mne téma také vyčerpané.
Hezký den. Cizinec
|
]
Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 04. prosinec 2019 @ 07:38:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Chápu, že jste nezažil slovo "pohřbeni jsme spolu s Ježíšem ve křtu""...
Ahoj Toníku.
Jak to ale, že nevidíš i to další, hned následující: vzkříšeni spolu s Ježíšem ve křtu?
|
]
Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 04. prosinec 2019 @ 16:37:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jak to ale, že nevidíš i to další, hned následující: vzkříšeni spolu s Ježíšem ve křtu?
Stando, jak jsi přišel na to, že nevidím tvoje výmysly, které píšeš o něčem, co osobně neznáš, co jsi nezažil a s čím nemáš osobní zkušenost?
Tvoje výmysly vidím, rozumím jim, jsou tvoje věc. Žijete si váš virtuální svět a protože se vyjadřujete k něčemu, co osobně neznáte, vymýšlíte si, co vás zrovna napadne, vykládáte si to každý, jak se vám to hodí. A já určitě nemám potřebu vaše výmysly řešit, kromě toho, že se zeptám, když ti v něčem nerozumím, abych pochopil, o čem píšeš.
Toník |
]
Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 05. prosinec 2019 @ 07:35:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Toto není ale žádný můj výmysl - toto Píše apoštol Pavel Kolosanům (2,12) a to samé píše i v listu Římanům.
(Ř 6,3-11) Nebo snad nevíte, že když jsme byli pokřtěni v Krista Ježíše, byli jsme všichni pokřtěni v jeho smrt? Křtem jsme tedy byli spolu s ním pohřbeni ve smrt, abychom - jako byl Kristus Otcovou slávou vzkříšen z mrtvých - žili i my novým životem. Neboť jestliže jsme s Kristem sjednoceni smrtí podobnou jeho smrti, budeme s ním sjednoceni také vzkříšením; rozumějme, starý člověk v nás byl spolu s ním ukřižován, aby bylo toto tělo hříchu přivedeno k nemohoucnosti, abychom již nebyli zotročeni hříchem.Neboť ten, jenž zemřel, je osvobozen od hříchu. Ale jestliže jsme zemřeli spolu s Kristem, věříme, že s ním také budeme žít, víme totiž, že Kristus vzkříšený z mrtvých již neumírá, smrt nad ním již nemá vládu.Když zemřel, zemřel hříchu jednou provždy; ale když žije, žije Bohu.
A tak také vy se považujte za mrtvé hříchu, ale žijící Bohu v Kristu Ježíši ...
Takže Toníku, považuješ se pouze za mrtvého hříchu, nebo také za toho, který už žije novým životem?
Ale jak můžeš žít novým životem, jestliže jsi byl spolu s Kristem jenom pohřben - ale nikoli spolu s Kristem i vzkříšen už do života v novosti?
|
]
Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 04. prosinec 2019 @ 08:41:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >>Nebo v jaké souvislosti vítání občánků?<< V souvislosti s vítáním, Cizinče. Psal jsem to, Vy citoval.
>>Díky za odpověď a potvrzení, myslel jsem si to, když jste psal o "smlouvě slova". << Jistě. Slovo přísežného ujištění, smlouva slova ...
>>klidně hledejte analogie mezi obřízkou a svátostmi, či cokoliv jiného<< Určitě nenacházím analogii ke křesťanskému křtu v obřízce a ani analogii k obřízce ve svátostech. To bych asi dost dobře nevěděl, co je smlouva, co je křest, co obřízka. Ale vím o zcela zřejmé analogii ke křesťanskému křtu, to ano.
>>Psaní ke křtu jsem porozuměl: << Je Vám dovoleno si domýšlet o mně cokoliv. Děláte to dost často nejen o mně.
A už nerušte, když nevíte vo co go.
Pěkný den Vota |
]
Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 04. prosinec 2019 @ 06:39:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Nestává se Židem, příslušníkem smlouvy obřízkou :) To opravdu nee. ..."...
To jsem ani netvrdil.
Žid se sice rodí pod smlouvou potvrzenou na Sinaji (my ji nazýváme "Stará smlouva"), ale plnou osobní účast na ní židovský muž získává až obřízkou. Obřízka je osobním vstupem do Staré smlouvy.
Neobřezaný Žid (spíš už jenom žid) nemůže vykonávat náboženské úkony předepsané mužům vyvoleného národa, není totiž součástí tohoto společenství. Nemůže dokonce ani jíst u společného stolu se Židem! Jeho neobřízka ho vylučuje.
(Ez 44,6-13) Řekni vzpurnému domu izraelskému: Toto praví Panovník Hospodin: Dost bylo všech vašich ohavností, dome izraelský, když jste přiváděli cizince neobřezaného srdce a neobřezaného těla, aby byli v mé svatyni, aby ji znesvěcovali s celým mým domem, když jste mi přinášeli za pokrm tuk a krev a oni porušovali mou smlouvu — mimo všech vašich dalších ohavností. Nekonali jste službu při mých svatých věcech. Ustanovili jste je, aby konali mou službu v mé svatyni za vás. Toto praví Panovník Hospodin: Žádný cizinec neobřezaného srdce a neobřezaného těla nevstoupí do mé svatyně. To platí pro každého cizince, který přebývá uprostřed synů Izraele. Pokud jde totiž o Lévijce, kteří se ode mne vzdálili, když Izrael zbloudil, kteří ode mne zbloudili za svými bůžky, ti ponesou svou zvrácenost. Budou v mé svatyni sloužit jako dozorci u bran domu a sloužit kolem domu. Oni budou porážet zápalnou oběť a obětní hod pro lid, oni budou před nimi stát, aby jim sloužili. Jelikož budou pro dům izraelský zvráceností ku pohoršení, když s nimi budou konat bohoslužbu před jejich bůžky, proto jsem proti nim pozvedl ruku, je výrok Panovníka Hospodina, a ponesou svou zvrácenost. Nepřiblíží se ke mně, aby mi sloužili jako kněží a aby se přiblížili ke všem mým svatým věcem, natož k těm nejsvětějším. Ponesou svou ostudu a své ohavnosti, které spáchali.
Nová smlouva (křesťanská) je smlouvou jednostrannou - už pouze ze strany Boha.
Bůh v ní úplně každému člověku otevírá možnost stát se Božím dítětem, být Bohem zachráněn už v tomto pozemském životě. Být zachráněn pouhou milostí, darem, bez vlastních zásluh.
V tom se liší od Staré smlouvy (starozákonní) mezi Hospodinem a vyvoleným národem, kterážto smlouva je oboustranná (vyvolený národ bude žít podle Zákona, Hospodin mu požehná. Nebude - li však žít podle Zákona, Hospodin na něj dopustí utrpení....
..." jaké viditelné a zjevné znamení smlouvy mezi JK a
křesťany máte. Martino se mi zde snažil tvrdit, že je to křest. A já,
že jsem tedy byl křesťanem, vím, že křest to není ...."...
Do Nové smlouvy se skutečně vstupuje křtem
- viditelným znamením vstupu do této smlouvy je ústní vyznání víry v Ježíše Krista Sppasitele, zřeknutí se satana a jeho skutků a voda křtu. Při křtu jsou i další viditelná znamení (např. křižmo - olej exorcismu, paškál, křestní rouška ...), ale ty už nejsou úplně nezbytné.
Pokud se křesťan rozhodne vstoupit z Nové smlouvy do té Staré smlouvy, je to krokem zpět nejen v proudu času .... :-)
|
]
Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 04. prosinec 2019 @ 09:29:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >>To jsem ani netvrdil.<< Řekl bych, že ano :) Ale co, hlavní je, že teď ne.
>>plnou osobní účast na ní židovský muž získává až obřízkou. Obřízka je osobním vstupem do Staré smlouvy.<< Určitě nikoliv. Osobním vstupem do Smlouvy rozhodně není obřízka 8-mi denního chlapce, ale jak píšete správně, osobně se k ní plně zavazuje až židovský "muž" a rozhodně je už v té době dávno obřezán. Tady už jste mne svými znalostmi dost zklamal.
>>Neobřezaný Žid (spíš už jenom žid) nemůže vykonávat náboženské úkony předepsané mužům vyvoleného národa, není totiž součástí tohoto společenství. Nemůže dokonce ani jíst u společného stolu se Židem! Jeho neobřízka ho vylučuje.<< Ufff!!!!! No, jistě i leckdejaký obřezaný Žid nemohl zastávat kněze či lévitu, zpěváka, učitele, soudce, krále atd., nemohl vstoupit přímo do Chrámu, ale napsat takový nesmysl, že by neobřezaný Žid nemohl dokonce ani jíst u společného stolu s (obřezaným) Židem, to už je opravdu naprostý výmysl. Odkud to máte? :))) Samozřejmě je to hloupost, a dost hloupě tradovaná mezi křesťany.
Vy opravdu vstupujete do smlouvy křtem? Vstupujete nějakým znamením křtu? Pro Vás je viditelné znamení smlouvy nějaké slovní vyznání, dočasné pro tu příležitost použité amulety?
Opravdu Vám nerozumím. Jako křesťan jsem ten křest měl za samotné znamení něčeho. A za znamení té smlouvy JK jsem měl opravdu něco jiného, než ten křest a křest rozhodně už vůbec nepovažoval za tu smlouvu nebo za vstup do té smlouvy. (Asi jsem znal jiná písma?? :)
Žádný krok zpět, ale vřed za poznáním minulosti a opravdové skutečnosti ;-) A zde tak koukám dost vypleštěně, jakou znalost a poznání mají zdejší křesťané o jejich písmech :) |
]
Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 04. prosinec 2019 @ 11:07:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Asi ti tyhle "podrobnostiů zatím tvoji noví přátelé neřekli.
Společenstrví u stolu je pro otrodoxního Žida posvátné a nelze ho sdílet s neobřezancem. Dokonce i když bych byl pozván na oběd do nějaké skutečně ortodoxní židovské rodiny, tak bychom stolovali na dvou stolech vedle sebe (s malou mezerou) - i když by to z dálky vypadalo jako společný stůl, nebylo by tomu tak.
(Gn 17,14) Neobřezaný mužského pohlaví, který nedá obřezat maso své předkožky, takový člověk bude ze svého lidu vyhlazen. Porušil mou smlouvu.
Nebo toto ve svém Písmu nemáš?
..." a křest rozhodně už vůbec nepovažoval za tu smlouvu nebo za vstup do té smlouvy. (Asi jsem znal jiná písma?? :)"...
Mno! Spíš ty písma víc neznal, jak znal. V tom to bude!
Podle křesťanského učení člověk se stává křesťanem ve křtu (nesouhlasit bude snad pouze Toník a rosmano).
Součástí křtu není jen lití vody na hlavu, ale i spousta dalších úkonů - mimo jiné křesťanské vyznání víry.
Křest je pro nás vstupem do Nové smlouvy - novým narozením z vody a z Ducha (J 3,5) - novým narozením už jako Boží dítě.
(Ř 6,3-12) Nebo snad nevíte, že když jsme byli pokřtěni v Krista Ježíše, byli jsme všichni pokřtěni v jeho smrt? Křtem jsme tedy byli spolu s ním pohřbeni ve smrt, abychom - jako byl Kristus Otcovou slávou vzkříšen z mrtvých - žili i my novým životem. Neboť jestliže jsme s Kristem sjednoceni smrtí podobnou jeho smrti, budeme s ním sjednoceni také vzkříšením; rozumějme, starý člověk v nás byl spolu s ním ukřižován, aby bylo toto tělo hříchu přivedeno k nemohoucnosti, abychom již nebyli zotročeni hříchem.
Neboť ten, jenž zemřel, je osvobozen od hříchu. Ale jestliže jsme zemřeli spolu s Kristem, věříme, že s ním také budeme žít, víme totiž, že Kristus vzkříšený z mrtvých již neumírá, smrt nad ním již nemá vládu. Když zemřel, zemřel hříchu jednou provždy; ale když žije, žije Bohu. A tak také vy se považujte za mrtvé hříchu, ale žijící Bohu v Kristu Ježíši. Ať tedy hřích už nevládne ve vašem smrtelném těle, tak aby vás podřizoval své žádostivosti ...
|
]
Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 04. prosinec 2019 @ 13:12:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >>Asi ti tyhle "podrobnostiů zatím tvoji noví přátelé neřekli.
Společenstrví u stolu je pro otrodoxního Žida posvátné a nelze ho sdílet s neobřezancem. Dokonce i když bych byl pozván na oběd do nějaké skutečně ortodoxní židovské rodiny, tak bychom stolovali na dvou stolech vedle sebe (s malou mezerou) - i když by to z dálky vypadalo jako společný stůl, nebylo by tomu tak. >>
Ty jó, tak tohle mi fakt neřekli :)))) Tohle Vás učí, prosím, kde, není-li to tajné? Kdo něco takového rozšiřuje? Kdo to takto vyučuje v ŘKC? Nebo to máte dost popletené :)
Chodím na šábes do k ortodoxním Židům. Stolujeme tam, jím co mi dají, sedívám vedle kantora u jednoho stolu, někdy i vedle rabína, co tam přijde, pokud sedím u vedlejšího stolu vedle něj, jsou stoly naprosto na sebe spojeny, že se plně sebe dotýkají. Nikdo si ode mne nikdy neodsedl, spíše naopak. Dokonce mne k sobě zvou :) Asi bych jim měl říci, že jeden katolickej tvrdí, že se mnou nesmí stolovat za jedním stolem a že mi tam mají oddělit stůl jen pro mne :)
Za to ani já, stejně jako oni se už nenajím prakticky v žádné restauraci, která není židovská nebo není naprosto čistě vegetariánská, že si dají pozor i na červíky v ovoci a zelenině :) Důvodem nemožnosti jíst pokrmy nepřipravené Židy není to, že je někdo neobřezaný, ale že nedodržuje předpisy o pokrmech Tóry a rabínů a používají nekošer potraviny a nekošer je míchají a používají nádobí nekošer způsoby. Ale například u nás na Obci vaří kuchař neŽid, sice pod dohledem, ale je neobřezaný, tak jako já :)
Ale je pro mne zajímavé číst takové ty křesťanské povídačky o Židech :)
>>Nebo toto ve svém Písmu nemáš?<<
Ale jistěže mám :) Sice v jiné podobě - bude odříznut, což není zcela to stejné, jako vyhlazen. No a vztahuje se to pouze na členy domácnosti. A to ještě v dospělém věku vlastní odpovědnosti. Takže odříznut od příbuzenství.
>> Podle křesťanského učení člověk se stává křesťanem ve křtu.
Křest je pro nás vstupem do Nové smlouvy - novým narozením z vody a z Ducha (J 3,5) - novým narozením už jako Boží dítě. >>
Vy jste se tedy stal následovníkem Ježíše Krista ve křtu? Tehdy jste vstoupil do té smlouvy s JK? Podle toho, co čtu, však křest není pro Vás smlouva, na rozdíl od martino. Je to tedy takový nějaký vstup do té smlouvy. Co znamení toho křtu. Křest tedy pro Vás není znamením (čehosi)? Voda, voda bývá jistě znamením očisty, obnovení, obrození, obživení; ale co to ponoření, ten úkon, co to pro Vás znamená, když se člověk ponoří do vody a je v té vodě ponořen :) Cizinec si na nic nevzpomíná, co tehdy prožíval, Vy asi také ne :) Ale co by to pro Vás mohlo znamenat - ponořit se - vnořit se (naprosto nahý do pramenité živé čisté provzdušnělé vody a "vznášet se v ní") a nechat vodu protékat kolem Vašeho těla? A ta smlouva JK, jaké znamení té smlouvy máte? Co je pro Vás tím znamením, že jste ve smlouvě s JK?
Stando oko, ptám se. Jak mi odpovíte, tak Vám věřím, že to tak máte a tvrdíte, že to tak je :) Zjišťuji Váš svět. |
]
Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 05. prosinec 2019 @ 07:21:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Co znamená v důsledku takové "odříznutí"?? Je tedy i nadále Židem (členem vyvoleného národa), nebo je vyobcován a nesedává s Židy u jednoho stolu? Neznamená to snad v důsledku, že jeho jméno je mezi lidem vyvoleného národa vyhlazeno a zapomenuto?
..."Ale co by to pro Vás mohlo znamenat - ponořit se -
vnořit se (naprosto nahý do pramenité živé čisté provzdušnělé vody a
"vznášet se v ní") a nechat vodu protékat kolem Vašeho těla?"...
Pocity, prchavé nedůležité a neracionální pocity.
..."Podle toho, co čtu, však křest není pro Vás smlouva, na rozdíl od martino."...
Je pro tebe Jeremiáš autoritou, nebo není?
(Jer 31,31-34) Hle, přicházejí dny, je Hospodinův výrok, kdy uzavřu s domem izraelským i s domem judským novou smlouvu. Ne jako smlouvu, kterou jsem uzavřel s jejich otci v den, kdy jsem je uchopil za ruku, abych je vyvedl z egyptské země — smlouvu, kterou porušili, ačkoliv jsem byl jejich Pánem, je Hospodinův výrok, ale toto je ta smlouva, kterou uzavřu s domem izraelským po těchto dnech, je Hospodinův výrok: Svůj zákon dám do jejich nitra a zapíšu jej na jejich srdce. Budu jejich Bohem a oni budou mým lidem. Nebudou již učit jeden druhého ani každý svého bratra slovy: Poznejte Hospodina! Protože mě budou znát všichni, od nejmenšího do největšího, je Hospodinův výrok, protože odpustím jejich vinu a na jejich hřích již nevzpomenu ....
Tuto Novou smlouvu uzavřel Hospodin skrze oběť Ježíše Krista. A tato smlouva je naplněním Abrahámova požehnání Hospodinem - "Ve tvém semeni si budou žehnat všechny národy země, protože jsi mne uposlechl. " (Gn 22,18)
Jan Křtitel kdysi kázal: "Vydávejte tedy ovoce svědčící o pokání a nezačínejte si říkat: ‚Náš otec
je Abraham.‘ Neboť vám pravím, že Bůh může Abrahamovi vzbudit děti z těchto kamenů. " (L 3,8).
Tato Nová smlouva je otevřením cesty spásy i pro všechny ostatní pohanské národy - nejenom už pro Izrael podle krve. Ve křtu se z pohanských "kamenů" stávají praví potomci Abrahámovi - nikoli však podle krve, ale podle zaslíbení (Hospodinova - Gn 22,18). My křesťané jsme tedy už všichni národem vyvoleným.
(Gal 3,29) Vždyť vy všichni, kteří jste byli v Krista pokřtěni, Krista jste oblékli. Již není Žid ani Řek, již není otrok ani svobodný, již není muž ani žena, neboť vy všichni jste jedno v Kristu Ježíši. A jestliže jste Kristovi, jste símě Abrahamovo, dědicové podle zaslíbení.
..."ale co to ponoření, ten úkon, co to pro Vás znamená, když se člověk ponoří do vody a je v té vodě ponořen ...."...
Samotný ten úkon ponoření neznamená nic víc, než že je člověk mokrý. Pokud je ale tento úkon součástí obřadu křtu, stává se znamením celkové kvalitativní proměny člověka Bohem (z milosti, bez vlastních zásluh) - člověka přirozeného (pohana) do dítěte Božího, do duchovního "potomka Abrahámova".
Do potomka Abrahámova podle Hospodinova zaslíbení. Každý člověk se tedy ve křtu stává osobně účastníkem Nové smlouvy, jejímž prostředníkem je Kristus.
|
]
]
Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 06. prosinec 2019 @ 08:34:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Co bych nevěděl! Ale znamení duhy (je pořád stejné) nijak nesouvisí s mými pocity, zda jsem z toho zrovna smutný, šťastný nebo nadšený.
Stejně tak i znamení o ponoření Izraele do oblaku, či do Rákosového moře ....
|
]
Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: Vota v Sobota, 07. prosinec 2019 @ 18:50:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jisraelci se do onoho "oblaku" neponořili, ale ten oblak sestoupil a přikryl :) A ani se neponořili do Rákosového moře, ale prošli jím suchou nohou. Vody toho moře se rozevřely, ustoupily a stály jako hráz, stěny vod podél průchodu.
Když tedy Vy, Stando oko, jste kdy spatřil duhu na obloze, nijak to znamení na Vás nezapůsobilo? Necítil jste tedy nic, neměl žádný pocit svědomí z toho, že jste Vy konkrétně (Vy) spatřil duhu, a ani z toho, proč Vám konkrétně bylo dopřáno ji spatřit a dožít se toho znamení té smlouvy H-spodina s Noahem a jeho potomky (tedy i neŽidy)? Já tedy spatřil na Jom kipur duhu rovnou dvakrát, ráno na cestě do synagogy a pak večer při návratu, a rozhodně jsem měl ráno jiné pocity než večír. A ráno to byl smutek a večír radost. Rozhodně to znamení mělo s mými pocity hodně společného. Vy tedy opravdu víte, co znamená znamení duhy, když je dáno Vám to znamení duhy spatřit? Byl byste snad první křesťan, od kterého bych to zvěděl. Zkuste to tedy popsat, co to pro Vás osobně znamená, spatřit duhu :) |
]
Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 08. prosinec 2019 @ 09:29:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Jisraelci se do onoho "oblaku" neponořili, ale ten oblak sestoupil a přikryl ..."...
Dá se tedy s jistotou říci, že byli do toho oblaku ponořeni úplně celí, ani hlava jim nevyčnívala. A stali se tak pro své nepřátele dočasně neviditelní. A jedni se nepřiblížili ke druhým.....
..."A ani se neponořili do Rákosového moře, ale prošli jím suchou nohou."...
Prošli sice mořem suchou nohou po jeho dně a vody jim stály jako zeď po pravici i po levici. Byli tedy pod úrovní hladiny moře - tedy jistým zázračným způsobem byli stejně jako jedn národ "ponořeni" do moře.
..."dožít se toho znamení té smlouvy H-spodina s Noahem ..."...
Podstata oné smlouvy spočívá v Hospodinově příslibu, že už nikdy nesešle na lidstvo potopu takového rozsahu. Přitom hříchy současných lidí nejsou o nic méně do nebe volající, jako byly hříchy lidí před potopou! I dnešní lidstvo by totálně lehce zlikvidovala třeba stážka s meteoritem už o průměru 10 Km! Ona smlouva je tedy vyjádřením dech beroucího Božího milosrdenství, že nedopustí totální zničení svého díla. Tato smlouva, potvrzovaná znamením duhy, je tedy naprosto reálná a pořád stejná - ať už se z ní člověk zrovna raduje, nebo je smutný.
Každý Boží výtvor se vyznačuje určitými základními parametry, podle kterého je lze rozeznat; je to funkčnost a účelnost, opodstatněnost existence ve stvoření (rozumová).
Vždycky je zde také navíc přítomna jakási "přidaná hodnota" - každé Boží dílo je totiž krásné a originální - Bůh nikdy netvoří kopie. Sama krása nemá rozumovou opodstatněnost své existence. Věci ve stvoření by mohly docela dobře fungovat i bez krásy.
Duha je v tomto určitou výjimkou - jistě nepostrádá prvky krásy i originality, ale její funkčnost, rozumová opodstatněnost existence ve stvoření je sporná - pokud ji totiž nebereme jako znamení lidem od Boha, nemá žádnou praktickou funkci. Není mi totiž znám žádný jiný důvod pro to, aby duha existovala.
Že spatříš duhu ráno, či večer a prožíváš tuto skutečnost určitým duchovním způsobem, je ryze lidské. Jen duševní monstrum zůstává vůči kráse chladné a člověk s vírou si přitom navíc uvědomuje svoji spjatost s Hospodinem i jeho dílem. Takže subjektivní prožitky jsou sice ryze lidské, ale nijak nesouvisí s objektivní realitou věcí, která je pořád stejná.
S prožitky a pocity - či bez nich.
|
]
Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: Vota v Neděle, 08. prosinec 2019 @ 10:28:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >>Duha je v tomto určitou výjimkou - jistě nepostrádá prvky krásy i originality, ale její funkčnost, rozumová opodstatněnost existence ve stvoření je sporná - pokud ji totiž nebereme jako znamení lidem od Boha, nemá žádnou praktickou funkci. Není mi totiž znám žádný jiný důvod pro to, aby duha existovala.<<
Hm, a to znamení smlouvy od B-ha, máte jako tak, že pokud by ta slova o smlouvě s Noahem nebyla zaznamenaná v Tóře, pak byste nebyl schopen vypozorovat a uvědomit si, že duha na obloze je opravdu znamením toho, že B-h se smiloval a nezničí svět vodami potopy? :) Nedokázal byste vypozorovat, kdy se duha objevuje a kdy ne? Myslíte si, že Noah prostě uslyšel ta slova o smlouvě a řekl si - tak, proto bude existovat duha ;) A to, že je duha tak krásná je dáno čím asi? Kdyby nebylo něčeho vidět na obloze, nebylo by duhy deště.
>>Takže subjektivní prožitky jsou sice ryze lidské, ale nijak nesouvisí s objektivní realitou věcí, která je pořád stejná. S prožitky a pocity - či bez nich.<<
No a když tedy víte (a šlo by to pochopit i bez slov v Tóře, která jsou záznamem), že když je Vámi osobně pozorována duha, že B-h si připomenul svou smlouvu s Noahem, je to pro Vás tedy jen objektivní realita a nikoliv subjektivní? Prožitky a pocity vždy cosi vyvolává na základě již prožitých pocitů z události. Nehne tedy s Vámi osobně nic, proč právě Vám bylo dopřáno dožít se toho času a spatřit tu duhu? Nesouvisí tedy to, že Vám bylo dáno spatřit duhu se subjektivní i objektivní realitou věcí?
Když se tedy objeví duha na obloze po čase, kdy ji vidět nebylo, co to pro Vás znamená - v tom čase? Nic? |
]
Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: Vota v Neděle, 08. prosinec 2019 @ 11:27:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Chtěl jsem to Vaše, Stando oko, vyjádření o tom oblaku a moři tak ponechat, ale nedalo mi to :) Ten oblak rozhodně přikryl a sestoupil, ale nikoliv tehdy ten, o kterém píšete, a ten přechod Rákosovým mořem už vůbec nebyl ponořením se do moře. Ale zkoušejte to dál :) Pokoušejte s z toho nesmyslu o ponoření se do oblaku a do moře mezi vodami dál najít "předobraznou cestu". |
]
Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 02. prosinec 2019 @ 16:38:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tak jako ta vaše chápání a vaše postupy vysvětlují vaši situaci, jak aktuální, tak dřívější ;-)
Samozřejmě. Jak jinak?
Nic proti, jen podobnost nulová a hledání nějakého důvodu, proč jste se pokřtil.
To zcela jistě - a také hledání zcela zbytečné. Důvod, pro který jsem se nechal pokřtít, jsem tu psal mnohokrát. Není třeba, ho někdo hledal, pokud někoho důvod zajímá, stačí si přečíst, případně se zeptat.
Nebylo by lepší zase diskutovat normálně k tématu, případně se zeptat, místo zbytečného hledání?
Na to jsem se ale odpočátku fakt neptal.
Byl tu dotaz: "Co to vlastně pro Vás, pro křesťany, znamená, když dochází k ponoření křtěnce pod vodu?" a psal jsem, co to pro mne znamená: Tedy že ve křtu jsme spolu s Kristem pohřbeni. A vysvětloval jsem, co konkrétně se pohřbívá: Pohřbívá se to, co je mrtvé. Tedy ten Boží nepřítel, bezbožník, který se v hříchu narodil a všichni, co se s ním loučí, jsou rádi, že už bude pod drnem.
Nepřipadalo mi to tak složité, aby to nešlo pochopit.
Byl ještě nějaký jiný dotaz odpočátku?
Co jste prožíval Vy osobně, když jste se nořil pod vodu a a byl v ní a když jste vystoupil z vody?
Co jsem prožíval, když jsem se nořil pod vodu a byl v ní, to si opravdu nepamatuji. Žádné zvláštní zážitky to nejspíš nebyly, kdyby byly, pamatoval bych si je asi. Byl jsem rád a vděčný Bohu. Ale to jsem prožíval, i když jsem se nenořil do vody.
Co jsem prožíval, když jsem vystoupil z vody jsem popsal výše včetně nejvýraznějších příkladů, když jsem vysvětloval co je křest. Tedy dost citelné vysvobození z některých velmi problematických otroctví hříchu, které souvisely s předchozím životem bez Boha.
Jak jste tomu rozuměl, aniž byste hledal analogii v nějakých příbězích a spojitosti v něčem, co jste neprožil?
Tak, jak jsem psal vícekrát: Jako rozloučení s něčím, co už určitě nechci mít v životě.
Popisuji to tu už asi pošesté, je na tom něco nesrozumitelného, nepochopitelného?
No, Stando oko tu spojitost hledá, ale není to poprvé, kdy jsem se s tím setkal.
Ano, Standa oko tu spojitost hledá. A určitě jí hledají i další lidé, kteří křest ve vodě nezažili a osobně neznají, jen hledají. Ale o tom jsem já nepsal - to si spíše popovídejte s ním.
Takže, když hledáte podobnost mezi obřízkou pohlavního údu a obřízkou srdce, co takhle hledat takovou podobnost s ponořením těla?
Tomu zase nerozumím já, nedává mi smysl.
Podobnost čeho konkrétně s ponořením těla?
A proč takovou podobnost hledat?
Hezký den Cizinec |
]
]
Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 05. prosinec 2019 @ 07:33:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Voto, když už jsme u tématu ponoření do vody a vy píšete o ponoření do čisté pramenité vody bez opory nohou či lidí, píšete o něčem konkrétním z vašeho života? Něco, co jste vy zažil, žil, máte s tím nějakou praktickou zkušenost, případně nějaké extra zážitky?
Pokud ano, mohl byste blíže popsat o co jde a co popisujete v náznacích?
Hezký den Cizinec |
]
Re:konkrétní voda (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Sobota, 07. prosinec 2019 @ 17:57:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | O vodě,voděnce to je :) ,jakožto akvarista mohu z vlastních poznatků konkrétně napsat : Voda má nejen "životní" funkce těla, nýbrž i ducha....a nejde jen o množství v ní rozpuštěných látek,... Voda se kazí, není živá a život udržující pokud není ta správná...a ona dešťová,tekoucí,pramenitá je ..
Ponořit se neznamená obraz,předobraz,je to skutečnost,realita, a ono "obmytí" není obrazné,předzobrazující, či jinak rituální...je to skutečnost obmytí (pokání)...těžko se to vysvětluje křesťanům co neznají realitu ale jen obrazy, předobrazy,a další "prázdné" rituály :)) |
]
Re:konkrétní voda (Skóre: 1) Vložil: Vota v Neděle, 08. prosinec 2019 @ 09:15:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ancistrusáci se mi přisávají na sklo a giganteu v proudu bublinek :) Milují to. Milují i čerstvou vodu, když ji měním. Neonky zase rády do toho proudu vystřelují a zpět :) A člověk potřebuje občerstvit mozek na každý buňce svýho těla ;) |
]
Re:konkrétní voda (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 09. prosinec 2019 @ 08:17:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Voda má nejen "životní" funkce těla, nýbrž i ducha....
Přinesla ti voda nějaké funkce ducha? Pokud ano, jaké konkrétní funkce ducha?
Ponořit se neznamená obraz,předobraz,je to skutečnost,realita, a ono "obmytí" není obrazné,předzobrazující, či jinak rituální...
Jak pro koho - zkus se na dané téma pobavit s někým, pro koho je voda obraz či znamení.
Pro nás ponoření určitě neznamená obraz, ale skutečnost.
těžko se to vysvětluje křesťanům co neznají realitu ale jen obrazy, předobrazy,a další "prázdné" rituály :))
To určitě.
Pokud je někdo křesťan a přitom nikdy neposlech jasný příkaz apoštolů o tom, aby se dal pokřtít (což se může stát a já o tom zrovna něco vím ;-), tak těžko mu vysvětlovat. A ani to nemá smysl ...
Toník
|
]
Re:konkrétní voda (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Pondělí, 09. prosinec 2019 @ 11:49:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | //přinesla ..funkce..ducha ?// je to dáno tím ,že člověk je z vody ;) (vodou se totiž umývá,očišťuje,relaxuje,uzdravuje...ale to vše přeci víš.) Pokud máš na mysli nějaký extra zážitek,nebo nadfunkci, tak určitě ne.
//..aby se dal pokřtít.//
K tomu jen tolik,že nevěřím (už) na jednorázovky ;) ps: jsem křtěný i jako dítě, i jako dospělý |
]
Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: Vota v Neděle, 08. prosinec 2019 @ 09:07:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zajímá Vás to, Cizinče? :) Nejlépe osobně vyzkoušet. To jsem udělal. Ale ještě nešlo o vody židovské mikve :) Do nich se ponořím až po obřízce (bude-li). Reagoval jsem na Vás proto, že popisujete něco, co není (v ponoření do vody). Že vím, že se křesťané nekřtí skutečným ponořením se, to vím z vlastní zkušenosti. Ty nohy na dně, nikoliv tělo v tůni, nějak Vás to hryže? |
]
Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 09. prosinec 2019 @ 08:24:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Zajímá Vás to, Cizinče? :)
Ano. Proto se ptám.
Ty nohy na dně, nikoliv tělo v tůni, nějak Vás to hryže?
Ne. Mělo by?
Pamatuji si, co lidi píší (když mám dost času a stihnu si to přečíst ;-) a ptám se.
Nejlépe osobně vyzkoušet. To jsem udělal.
Co konkrétně jste udělal, můžete popsat?
Co jste očekával, co bylo výsledkem?
Ale ještě nešlo o vody židovské mikve :) Do nich se ponořím až po obřízce (bude-li).
A proč se do vody židovské mikve ponoříte? Jaký to má důvod? Očekáváte od ponoření do vod židovské mikve něco jiného, než co už jste osobně ozkoušel?
Reagoval jsem na Vás proto, že popisujete něco, co není (v ponoření do vody).
?
Co popisuji co není?
Něco co neznáte, nezažil jste?
Co konkrétně?
Že vím, že se křesťané nekřtí skutečným ponořením se, to vím z vlastní zkušenosti.
Pokud někdo "křtí" něčím, co není ponoření, pak je dost otázka, co je to za "křesťan". Ale to už je mimo téma.
Hezký den Cizinec |
]
Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: martino v Pondělí, 09. prosinec 2019 @ 09:33:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Voto to Cizinec nepochopí neboť je frustrovaný svou zradou. Ono zběhnout z armády a z Církve je pořádný rozdíl. To zběhnutí od Krista je Cizincova touha věčně se koupat ve věčném ohni, což mu bude jistě splněno když po tom tak touží. Pokud ten "vzdělanec" myslí, že pokud se někdo při křtu nepotápí, že to není křesťan, pak je zde otázka a co je to křesťana který dezertoval k sektě od Církve? My tomu říkáme sluha Satana. Jaký je rozdíl mezi Jidášem a Cizincem? Žádný! Oba zradili! |
]
Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: Vota v Úterý, 10. prosinec 2019 @ 06:04:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >> Ano. Proto se ptám. <<Myslím si, že nezajímá.
>>Ne. Mělo by?<< Mohlo by, pokud tedy opravdu lpíte na významu slova "pokřtít=ponořit".
>>Pamatuji si, co lidi píší (když mám dost času a stihnu si to přečíst ;-)<< Nevšiml jsem si, že byste měl málo času si zde číst a nestíhal.
>>Co konkrétně jste udělal, můžete popsat?<< V Moravici u Podhradí se v září po dešti ponořil zcela nahý. Sice dost pozdě poté, co jsem měl, ale jako ger stále nemusím. Ponořil se celý, zůstal pod vodou co nejrovněji s roztaženými prsty rukou a nohou, aby nezůstalo ani místo na těle, kterého by nebylo obklopeno vodou. S mírně otevřenými ústy. Ponořen jsem byl, co jsem vydržel, abych se pak po vynoření plně a silně nadechl. A vystoupil na břeh. Ještě dvakrát jsem zopakoval.
>>Co jste očekával, co bylo výsledkem?<< Znovuzrození, obživení a to po celém těle a mysli. Očekával jsem obmytí životem a probuzení života ve mne po té, co jsem v lednu prožil nešťastné období, které mi zanechalo mrtvo. Odplavalo to. Měl jsem to udělat dříve, leč jsem byl dlouhodobě nemocný.
>>A proč se do vody židovské mikve ponoříte? Jaký to má důvod? Očekáváte od ponoření do vod židovské mikve něco jiného, než co už jste osobně ozkoušel?<< Neočekávám až tak něco jiného, ale přeci jen v tom znovuzrození ano. Důvodem je právě ono znovuzrození z vody a ducha (dechu). Ale to byste měl jako křesťan znát z toho, když jste se ponořil (spíše u křesťanů žel byl ponořen do vody a z vody vystoupil - i u křesťanů se tomu říká - být znovuzrozen z vody a ducha - správněji k pochopení - dechu. To je to o čem měl Ježíš mluvit - o vodách mikve a vzduchu - jako v lůně matky).
>>Co popisuji co není?<< To co jste nepopsal, co jste prožíval ponořen pod vodou.
>>Něco co neznáte, nezažil jste? Co konkrétně?<< Jako křesťan? Née - šup vzad pod vodu na rukou kazatele (viděl jsem i zavřená ústa a prsty sevřený nos) a hned šup z vody ven. A viděl jsem i sehnutí pod rukou kazatele a šup hned z vody ven.
>>Pokud někdo "křtí" něčím, co není ponoření, pak je dost otázka, co je to za "křesťan". Ale to už je mimo téma.<< Otázka je, zda se noří opravdu tak ke znovuzrození, aby prožil a nejen si domýšlel, jako křesťané Ducha. Ale aby skutečně prožili porod a zrození :) A to lze plně. |
]
Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 10. prosinec 2019 @ 08:23:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."šup vzad pod vodu na rukou kazatele (viděl jsem i
zavřená ústa a prsty sevřený nos) a hned šup z vody ven. A viděl jsem i
sehnutí pod rukou kazatele...."...
Myslím si, že tobě bude u judaistů dobře. Ti totiž také hledí jen na věci vnější. Omývají nádoby zvenčí, zatímco uvnitř jsou plné nečistoty.
Evidentně ten, kdo křtí katolickým křtem, má však ve křtu svou důležitou úlohu.
(Sk 8,38) Rozkázal zastavit vůz a oba, Filip i eunuch, sestoupili do vody, a Filip ho pokřtil.
..."Ponořil se celý, zůstal pod vodou co nejrovněji s
roztaženými prsty rukou a nohou, aby nezůstalo ani místo na těle,
kterého by nebylo obklopeno vodou. S mírně otevřenými ústy. Ponořen jsem
byl, co jsem vydržel, abych se pak po vynoření plně a silně nadechl."...
Ve tvém pojetí znovuzrození by se člověk vlastně mohl pokřtít úplně sám!
|
]
Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: Vota v Úterý, 10. prosinec 2019 @ 08:56:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >> Myslím si, že tobě bude u judaistů dobře. Ti totiž také hledí jen na věci vnější. Omývají nádoby zvenčí, zatímco uvnitř jsou plné nečistoty. >> Vím, Stando oko, že takovým nesmyslům musíte věřit, protože ani nevíte, co to znamená ponořit. Tak jako se nádoby ponořují celé a tedy se omývají i zevnitř, tak je to i s ponořením člověka. Jen jde vidět, jak je to křesťanské písmo nepropracované v úvaze.
>> Je mi u Židů, s Židy dobře. Už je :)>>Evidentně ten, kdo křtí katolickým křtem, má však ve křtu svou důležitou úlohu.<< Jistě, křesťanský oplodnitel a porodník :) Ale Ježíš měl říci: Musíte se znovunarodit. Vy se musíte. Nikdo za nikoho. A nakonec porodník nerodí a ani neoplodňuje :) Dítě a matka, nic více není třeba, jen přihlížející.
>>Ve tvém pojetí znovuzrození by se člověk vlastně mohl pokřtít úplně sám!<<
Jistěže ano :) Viz výše: Musíte se (Vy se musíte) znovu narodit, že? Ale svědkové jsou třeba i při porodu, takže i u znovuzrození. |
]
Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 12. prosinec 2019 @ 08:46:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | To už chápu, jak myslíte a podle čeho.
V Moravici u Podhradí se v září po dešti ponořil zcela nahý. Sice dost pozdě poté, co jsem měl, ale jako ger stále nemusím. ... Měl jsem to udělat dříve, leč jsem byl dlouhodobě nemocný.
Díky za sdílení, vážím si toho.
spíše u křesťanů žel byl ponořen do vody a z vody vystoupil - i u křesťanů se tomu říká - být znovuzrozen z vody a ducha - správněji k pochopení - dechu.
Nikdy v životě jsem nezažil, že by ponoření do vody a vynoření někdo z těch, kdo ho v křesťanství zažili, říkal "znovuzrození", či o něčem takovém svědčili, ani jsem nic takového nečetl. S jednou jedinou výjimkou jednoho uživatele zde, který psal něco takového, že se znovuzrodil ve křtu, ale neupřesnil co to znamenalo. Vzhledem k tomu, že se choval podobně, jako ti, co křest nezažili a svědectví neupřesnil, nevím k tomu více a určitě to nebylo "znovuzrození", o kterém svědčí křesťané (to znamená jinou změnu).
Nevylučuji, že by se nějaký člověk nemohl znovuzrodit až při ponoření do vody, ale připadá mi to velmi málo pravděpodobné.
Otázka je, zda se noří opravdu tak ke znovuzrození, aby prožil a nejen si domýšlel, jako křesťané Ducha. Ale aby skutečně prožili porod a zrození :) A to lze plně.
To nevím, odpověď na takovou otázku neznám. Nikdy jsem něco takového neslyšel a pokud jsem se na dané téma ptal, nedostal jsem odpověď.
Křesťanských svědectví jsem slyšel velké množství, naprostá většina byla podobná: Lidé slyšeli evangelium, to se jich dotklo v srdci, přijali ho, narodili se znovu, dali se pokřtít, obvykle poměrně brzo, do několika dnů.
Pak jsem slyšel mnohá další svědectví o lidech, kteří se dali pokřtít, i když nebyli znovuzrozeni, například od Marcela. Ten se dal pokřtít v nějaké církvi na Moravě, ale křest mu ke znovuzrození nepomohl nijak. Často pak říkal: Jo, já bych byl určitě spasen, kdyby Pán Ježíš přišel v neděli mezi desátou a dvanáctou, to jsem byl připravený do nebe. Než jsme pak šli do hospody. Znovuzrodil se pak mnoho let po křtu, po mnoha peripetiích a křest mu ke znovuzrození nepomohl nijak. Stejně jako mnoha dalším lidem, kteří se dali pokřtít, i když nebyli křesťany a od křtu si něco slibovali a jejich naděje se nenaplnily.
Pokud se tedy někdy někdo "noří ke znovuzrození ne tak, aby si domýšlel", pak by mne to určitě zajímalo, i to, co takové ponořovací znovuzrození reálně znamená. I pro mne je to tedy otázka.
Hezký den Cizinec |
]
Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pátek, 13. prosinec 2019 @ 07:29:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >> Nikdy v životě jsem nezažil, že by ponoření do vody a vynoření někdo z těch, kdo ho v křesťanství zažili, říkal "znovuzrození", či o něčem takovém svědčili, ani jsem nic takového nečetl. S jednou jedinou výjimkou jednoho uživatele zde, který psal něco takového, že se znovuzrodil ve křtu, ale neupřesnil co to znamenalo. Vzhledem k tomu, že se choval podobně, jako ti, co křest nezažili a svědectví neupřesnil, nevím k tomu více a určitě to nebylo "znovuzrození", o kterém svědčí křesťané (to znamená jinou změnu). >>
To chápu, že jste nikdy v životě nezažil, čemu jiní říkali znovuzrození (jinak nové narození, narodit se znovu). :) Ježíš odpověděl: „Amen, amen, pravím tobě, nenarodí-li se kdo z vody a Ducha, ... Jak se to může stát?“ Ježíš mu odpověděl: „Ty jsi učitel Izraele, a toto nevíš? Amen, amen, pravím tobě, že mluvíme, co víme, a svědčíme o tom, co jsme viděli, a vy naše svědectví nepřijímáte. Když jsem vám pověděl věci pozemské, a nevěříte, jak uvěříte, povím-li vám věci nebeské?
>> Nevylučuji, že by se nějaký člověk nemohl znovuzrodit až při ponoření do vody, ale připadá mi to velmi málo pravděpodobné. >>
Znovu se narodit při ponoření do vody? Při ponoření do vody se určitě nikdo znovu nerodí ;) Taková hloupost :) Když se člověk noří do vody, pak se noří do naprosto jiného prostředí, než ve kterém žije. Mimochodem do prostředí dost podobného tomu, ze kterého se narodil. A do prostředí, ze kterého vzešla země, ze které pak byl stvořen člověk. Taky jsem nezažil, že by se člověk narodil ponořením do vody :)
>> To nevím, odpověď na takovou otázku neznám. Nikdy jsem něco takového neslyšel a pokud jsem se na dané téma ptal, nedostal jsem odpověď. >>
Chápu, že se musíte ptát na to, co neznáte a co znali už rabíni dávno za Ježíše, a když jste se ptal, tak Vám křesťané neodpoví, co je to narodit se znovu z vody a ruach (ducha, dchnutí, dechnutí, zjednodušeně dechu).
>> Křesťanských svědectví jsem slyšel velké množství, naprostá většina byla podobná: Lidé slyšeli evangelium, to se jich dotklo v srdci, přijali ho, narodili se znovu, dali se pokřtít, obvykle poměrně brzo, do několika dnů. >>
Zajímavé. Slyšeli evangelium, dotklo se jich, přijali ho ... Chápu. A narodili se znovu, .... Jak? Co to tedy pro ně znamená, jak to prokážou, jak to nové narození prožili, zažili? Dali se pokřtít. No, a proč se dali pokřtít? Jaký smysl to pro ně mělo, jaký význam, proč se dali (snad) ponořit do vody, co při tom prožívali?
>> Pokud se tedy někdy někdo "noří ke znovuzrození ne tak, aby si domýšlel", pak by mne to určitě zajímalo, i to, co takové ponořovací znovuzrození reálně znamená. I pro mne je to tedy otázka. >>
Zajímá Vás to? Opravdu? Doporučuji to udělat. Vysléci se, ponořit se pod vodu, pobýt tam dobu, dokud můžete, až do krajnosti, a pak se vynořit. Možná pak budete vědět, co jste prožil a budete i o tom konečně sám psát, že to budete vědět, a nebudete se muset na to druhých ptát. Snad pak pochopíte, proč "křest, tevila". A snad i budete vědět, proč se ponořit, abyste pochopil i ty věci "nebeské" :)
Pěkňoučký den. |
]
Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 17. prosinec 2019 @ 08:12:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | A narodili se znovu, .... Jak?
Byl jste léta mezi křesťany a ptáte se "Jak"? Nikdy jste od někoho neslyšel, nečetl, jak se narodil znovu?
Když jsem poprvé potkal křesťany i pak je potkával, bylo jejich svědectví o znovuzrození jedna z věcí, kterými začínali, pokud jsme se bavili o životě.
Ještě než jsem přijal Pána Ježíše, slyšel jsem těch svědectví několik.
Co to tedy pro ně znamená, jak to prokážou, jak to nové narození prožili, zažili?
"Prokážou" určitě nijak.
Dokazování, prokazování a podobné věci není jejich způsob uvažování. Spíše svědectví.
Znovuzrození znamená změnu života. Změnu života ze stavu "bez Boha" do stavu "život s Bohem". Je to smluvní změna, přechod do Boží smlouvy. Je to také změna vlastnictví: Z majetku hříchu do Božího vlastnictví. Je to také změna právní: Přechod ze zákona hříchu a smrti a jeho zákonitostí, do života, do milosti.
Hezky tu Boží smlouvu popisuje například Jeremijáš [obohu.cz]: " Toto je ta smlouva, kterou uzavřu s domem izraelským po těchto dnech, je Hospodinův výrok: Svůj zákon dám do jejich nitra a zapíšu jej na jejich srdce. Budu jejich Bohem a oni budou mým lidem. Nebudou již učit jeden druhého ani každý svého bratra slovy: Poznejte Hospodina! Protože mě budou znát všichni, od nejmenšího do největšího, je Hospodinův výrok, protože odpustím jejich vinu a na jejich hřích již nevzpomenu."
Nebo Ezechiel [obohu.cz]: " Dám vám nové srdce a nového ducha dám do vašeho nitra. Odstraním srdce kamenné z vašeho těla a dám vám srdce masité. Svého ducha dám do vašeho nitra a způsobím, že budete žít podle mých ustanovení a má nařízení budete zachovávat a plnit. Budete bydlet v zemi, kterou jsem dal vašim otcům. I budete mým lidem a já budu vaším Bohem. Zachráním vás ode všech vašich nečistot."
Lidé, kteří to slovo zažili, kterým se to slovo stalo, o něm normálně svědčí, ústně, písemně, jakkoliv, vždy otevřeně.
Svoje svědectví k tématu jsem už zde uváděl také, i co pro mne ta Boží smlouva znamenala, z mých jakých nečistot mne Bůh zachránil i jak se to stalo a popisoval jsem rozdíl, který jsem s Bohem zažil oproti životu bez Boha.
Například:
A dal bych sem i některé další, kdyby HTML editor GS nezakazoval odkazy na slovo "rozum" a "svoboda" ;-)
Psal jsem i příběhy jiných lidí, například: a další. To jsou příběhy anonymizované, ale reálné, reálných lidí.
Ve stručnosti: Nový život s Bohem pro mne znamenal očištění od sebelítosti, depresí a mnoha dalších mých nečistot, Boží výchovu, slyšení Božího hlasu, změnu ze života pod parkinsonovými zákony do normálního stavu, změnu pohledu na spravedlnost člověka, porozumění písmu (žití písma) a víru z toho slova, víru tomu Božímu slovu.
Doporučuji to udělat. Vysléci se, ponořit se pod vodu, pobýt tam dobu, dokud můžete, až do krajnosti, a pak se vynořit.
Díky za doporučení.
Udělal jsem, mnohokrát. V čisté vodě pramenité, ve stojaté vodě jezerní, ve vodě mořské, ve vodě teplé i studené, ve vodě chlorované i neupravené. Ponořování je moje oblíbená činnost. βαπτίζω je to první, co obvykle ve vodě udělám, jakmile do ní vstoupím, a to na tak dlouho, jak vydržím. Často pak do vody ani nevstupuji.
Žádné znovuzrození ani nic co by nějak změnilo život se při tom nekonalo. Ani nic duchovního.
Snad proto, že se nepotápím nahý, ale téměř výhradně v plavkách a je možné, že několik vlákének izolovalo některou z mých buňek od vody, takže jsem nebyl ponořen dokonale.
Hezký den Cizinec |
]
]
Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 18. prosinec 2019 @ 06:40:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Dobrý den.
Nečetl jste nikdy ani příběh apoštola Pavla? Nebo příběh Petra a to, jak popisuje, jak se znovu narodil?
Odpověděl jste 9:54, já psal 9:12. Našel jste si alespoň čas přečíst první odkaz z mého svědectví?
Ano, přesně tak.
Pokud se ptáte na technikálie, tedy jak to Bůh prakticky udělal, že vyměnil našeho ducha, nitro, tak to tedy opravdu nevím. Ve skutečnosti jsem u toho vědomím nebyl - Pána Ježíše jsem přijal večer v noci jsem šel spát a od rána byl můj život nový. Nejsem tedy schopen napsat nic bližšího - mohu popsat, "co se dělo před tím" a "co se dělo potom", pokud by vás to zajímalo (a také jsem to mnohokrát popsal a dával odkaz na svědectví), ale nejsem schopen popsat "co se dělo při tom".
A proto píšete o domýšlění ... ;-)
Hezký den Cizinec
|
]
Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 18. prosinec 2019 @ 07:06:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >>Nečetl jste nikdy ani příběh apoštola Pavla? Nebo příběh Petra a to, jak popisuje, jak se znovu narodil?<<
Ptám se Vás, Cizinče, konkrétně, Vás. Neptám se na to, co Pavel nebo Petr, ale jak jste se znovu narodil Vy, na to Vaše svědectví, jak jste se znovu narodil z vody a Ducha, jak o tom píše Ježíš, že se musí člověk znovu narodit (z vody a Ducha), jinak nemůže vstoupit do B-žího království.
>> Odpověděl jste 9:54, já psal 9:12. Našel jste si alespoň čas přečíst první odkaz z mého svědectví?<<
Stihl jsem kdeco, ale rozhodně jsem nezaregistroval žádné svědectví o tom, jak jste se znovu narodil z vody a Ducha.
>>Pokud se ptáte na technikálie, tedy jak to Bůh prakticky udělal, že vyměnil našeho ducha, nitro, tak to tedy opravdu nevím. Ve skutečnosti jsem u toho vědomím nebyl - Pána Ježíše jsem přijal večer v noci jsem šel spát a od rána byl můj život nový. Nejsem tedy schopen napsat nic bližšího - mohu popsat, "co se dělo před tím" a "co se dělo potom", pokud by vás to zajímalo (a také jsem to mnohokrát popsal a dával odkaz na svědectví), ale nejsem schopen popsat "co se dělo při tom".<<
Na to jsem se Vás neptal. Ptal jsem se Vás na Vaše svědectví o tom, jak jste se narodil z vody a Ducha, o čemž měl mluvit Ježíš, že kdo se nenarodí z vody a Ducha, nemůže vstoupit do B-žího království. A také měl mluvit o tom, že to učitelé Izraele měli znát, tedy nic, co by neznali (snad jen ten Nikodém?) A Ježíš měl říci, že mluví, co ví nejen on a svědčí o tom, co viděl nejen on, ale vícero lidí.
Znovu se tedy ptám na to, co jste měl vidět a vědět, jak jste se narodil z vody a Ducha. Nevíte to?
>> A proto píšete o domýšlění ... ;-) <<
Tak abych si tedy nic nedomýšlel, co jste viděl a víte, když jste se tedy znovu narodil z vody a Ducha. Měl byste svědčit o tom, jak se to stalo, že jste se narodil z vody a Ducha, tedy při tom. Z vody a Ducha.
Pokud nevíte, jsme zase na konečné.
|
]
Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 18. prosinec 2019 @ 07:22:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stihl jsem kdeco, ale rozhodně jsem nezaregistroval žádné svědectví o tom, jak jste se znovu narodil z vody a Ducha.
Pak ovšem dává smysl, proč píšete poznámky o nezájmu.
Moje svědectví je v prvním odkazu v příspěvku výše. Vzhledem k tomu, že jste stihl kde co ale svědectví nezaregistroval, tak to svědectví je nadepsané "Jak Cizinec k Ježíši přišel".
Hezký den Cizinec |
]
Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 18. prosinec 2019 @ 07:36:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >>Pak ovšem dává smysl, proč píšete poznámky o nezájmu.<<
No jistě :) Přehazovačky zkoušejte na Standu oka. Nikde jsem nezaregistroval Vaše svědectví o tom, jak jste se narodil z vody a Ducha. Nic o tom, jak se to stane, že se člověk narodí z vody a Ducha. Nic, žádný popis, žádné vysvětlení, žádné svědectví. Nevšiml jsem si ničeho, kde byste napsal popis toho, že byste byl svědkem svého nového narození z vody a Ducha a jak se to stalo, že jste se znovu narodil z vody a Ducha. Pokud jsem opravdu přehlédl i v tom článku "Jak Cizinec k Ježíši přišel", můžete být konkrétnější a uvést ta konkrétní slova svědectví o tom v odpovědi?
Pěkný den Vota |
]
Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 18. prosinec 2019 @ 14:05:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Nic o tom, jak se to stane, že se člověk narodí z vody a Ducha. Nic, žádný popis, žádné vysvětlení, žádné svědectví. Nevšiml jsem si ničeho, kde byste napsal popis toho, že byste byl svědkem svého nového narození z vody a Ducha a jak se to stalo, že jste se znovu narodil z vody a Ducha.
Tomu rozumím. To dobře popisuje prorok [obohu.cz]. A žil jsem to mnoho let. Dokážu pochopit vaši situaci.
Jak se stane, že se člověk narodí znovu, to je veřejně známé: Člověk uvěří Božímu slovu, evangeliu, přijme ho do svého srdce a vyzná to Slovo, přijme Pána Ježíše, vydá mu svůj život. To se stalo i mně: Uvěřil jsem tomu Božímu slovu, přijal ho do svého srdce, přijal jsem Pána Ježíše, vydal mu svůj život.
Jak se to stalo, popisuji podrobně v mém článku "Jak cizinec k Ježíši přišel", protože to trvalo delší dobu, zhruba asi rok od prvního setkání s evangeliem po chvíli, kdy jsem Ježíše přijal.
Hezký den Cizinec |
]
Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 18. prosinec 2019 @ 14:20:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinče, musíte sevznovu narodit z vody a ducha, majim veruach :), z vody a ducha, jinak nemůžete vstoupit do B-žího království. Nesvědčíte o tom, co znal a viděl Ježíš a podle jeho slov nejen Ježíš. Nikde jste nic o tom nepsal, jak jste se znovu narodil z vody a ducha. Nikde. Vaše zmínka o nějaké mé situaci je jen Vaším kopancem z nouze. Vykašlete se na to. Nevíte, neznáte, a tím to pro mne hasne. A nijak Vás za to nenapadám. Jen vím, že prostě nemůžete svědčit o tom, co nevíte, neznáte a neviděl jste. Toť vše. Konečná. |
]
Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 19. prosinec 2019 @ 04:15:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Cizinče, musíte sevznovu narodit z vody a ducha, majim veruach :), z vody a ducha, jinak nemůžete vstoupit do B-žího království.
To určitě ne, Voto. A vás styl "diskuze" vymýšlení si nesmyslů o druhých určitě není užitečný. Pokud potřebujete něco napsat o sobě, napište to přímo, ne přes projekce přes druhé. A klidně to berte jako "kopanec", a "nouzi" to už je na vás, jak se projevíte.
Toť vše. Konečná.
To už chápu od Oka i dalších diskutujících, že když začnete psát takto mimo téma své fantazie o druhých, že je "konečná".
Teď by zajímalo zase mne: Co se konkrétně stalo, že jste se dostal do vaší aktuální situace? Čím se stalo, že se Tele proměnilo do Voty?
Hezky den Cizinec |
]
Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 19. prosinec 2019 @ 04:37:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >>To určitě ne, Voto.<<
Ježíš odpověděl: „Amen, amen, pravím tobě, nenarodí-li se kdo z vody a Ducha, nemůže vstoupit do Božího království.
>> A vás styl "diskuze" vymýšlení si nesmyslů o druhých určitě není užitečný.<<
Sám jste potvrdil svými slovy: To určitě ne, Voto.
>>To už chápu od Oka i dalších diskutujících, že když začnete psát takto mimo téma své fantazie o druhých, že je "konečná".<<
Na mé otázky jste neodpověděl. Nic o tom, jak jste se narodil z vody a Ducha. Jak se to stalo, čeho jste byl svědkem, když jste byl znovu zrozován z vody a ducha. Nic. Takže konečná. Nemáte mi už co k tomu napsat.
>>Teď by zajímalo zase mne: Co se konkrétně stalo, že jste se dostal do vaší aktuální situace? Čím se stalo, že se Tele proměnilo do Voty?<<
No jednoho krásného dne tu Tele zažádalo o svůj ban a byl zrušen jeho účet. A rozhodlo se vrátit, tak zažádalo o nový pod nickem Vota. Tahle odpověď Vám bude muset stačit. Tak jako mně musí stačit ty Vaše odpovědi.
Pěkný den. A už to pusťte z hlavy, jinak Vás mé otázky budou pronásledovat i beze mne :)
|
]
Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 18. prosinec 2019 @ 06:25:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Dali se pokřtít. No, a proč se dali pokřtít? Jaký smysl to pro ně mělo, jaký význam, proč se dali (snad) ponořit do vody, co při tom prožívali?
Křest ve vodě (ponoření ve vodě, jak už tu bylo řečeno) je součástí života s Bohem.
Důvody pro křest jsem zaznamenal dva: Jeden byl ten, že křest je jasně zapsaný v křesťanském učení a to jak jako příkaz [obohu.cz] (dejte se pokřtít, platí to pro vás, vaše děti i všechny blízko i daleko, které povolá Pán Bůh) a druhý byl ten, že ke křtu ve vodě dovedl Bůh. Případně kombinace.
Křest znamená pohřeb spolu s Ježíšem - Ježíš zemřel s námi, na našem místě, tam, kde my jsme byli mrtví kvůli hříchu, bezbožnosti, ve vlastnictví hříchu. Křest ve vodě je pohřeb toho mrtvého, bezbožného. Rozloučení se vším tím, co patří hříchu.
Co při ponoření ve vodě prožívali to nevím - nikdy jsem neslyšel či nečetl nějaké svědectví o tom, že by někdo popisoval nějaké prožívání při ponoření ve vodě. Ani to pro mne nebylo zajímavé.
Na rozdíl od znovuzrození, které je velmi výraznou záležitostí a kde lidi popisují mnoho věcí a dost barvitě, kdy je vidět, že prožívali hodně a ani jim často nestačí slova.
Pokud by vás opravdu zajímalo, co lidi prožívali při křtu ve vodě, můžete se zde zeptat těch zde, co téma znají osobně, co prožívali při křtu ve vodě.
Hezký den Cizinec |
]
Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 18. prosinec 2019 @ 10:58:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >>Pokud by vás opravdu zajímalo, co lidi prožívali při křtu ve vodě, můžete se zde zeptat těch zde, co téma znají osobně, co prožívali při křtu ve vodě.<<
Aha, tedy Vy jste neprožil narození z vody a Ducha. Ježíš psal v množném čísle, že svědčí o tom, co vědí a viděli. Vy jste tedy toho znovuzrození z vody a Ducha tedy svědkem nebyl a neprožil to. Sestoupit do vody, do čisté, pramenité, nechat se v ní obmývat, pobýt v ní, nemoci se nadechnout, a pak se z vody vynořit a nadechnout se, ... moc Vám to neříká.
No tohle už dávno znali rabíni a učili o tom, svědčili o tom. A nejen oni :) Všichni, kdo se "křtili" a ne"křtili" se jen jedinkrát, také konvertité vědí, co se stane při "křtu konvertitů", vědí o tom, znají to, ví co to znamená "znovu se narodit" a "prožili to". A mne to čeká :)
Křesťanů se ptát zde už nemusím. Kohokoliv jsem se zeptal, nevěděl oč jde, tak jako Vy. Nemusíte se za to stydět, že nevíte a neprožil jste narození z vody a ducha :) |
]
Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 18. prosinec 2019 @ 12:24:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Aha, tedy Vy jste neprožil narození z vody a Ducha. Ježíš psal v množném čísle, že svědčí o tom, co vědí a viděli. Vy jste tedy toho znovuzrození z vody a Ducha tedy svědkem nebyl a neprožil to. Sestoupit do vody, do čisté, pramenité, nechat se v ní obmývat, pobýt v ní, nemoci se nadechnout, a pak se z vody vynořit a nadechnout se, ... moc Vám to neříká.
Tušil jsem, že vám nejde o zájem - vaše věc. Ale přeci jen, když se lidé ptají, odpovídám. Na každém je jak si zpracuje - někdo vymyslí druhému napravování života cizoložením, vy zase vaše nápady.
Alespoň ukazujete, že wollka s myslivcem zde nahradíte s martinem, nepřihlášeným, okem či františkem bohatě.
Hezký den Cizinec |
]
Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 18. prosinec 2019 @ 12:35:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No :) Díky za posudky, odsudky. Na co jsem se ptal, jste mi žel neodpověděl, takže nechápu Vaši reakci. Že jste mi odpovídal, jak znáte a umíte, to beru, ale odpověď na mé otázky jste nepřinesl. Už to pusťte z hlavy.
|
]
|
|