| Nadřazený
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 26. duben 2018 @ 19:11:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Od hříchů mě Pán Ježíš očistil,osvobodil a probudil k novému životu. Žiji v Něm, nemám chuť žít podle těla, podle jeho žádostí. Nemám chuť se špínit a Boží moc mě střeží ke spasení, od hříchů a ďábelských svodů. - 1. Petrův 1, 5a Boží moc vás skrze víru střeží ke spasení, které bude odhaleno v posledním čase.
Pán mi dal svůj bílý šat a nemám zájem ho špínit. Krmím se Božím slovem, žiji ve víře v Něj, a to mě drží od hříchů. Chci žít tak, abych, mohl kdykoliv bez zahanbení, s radostí a vděčností stanout před Ním. A Bůh mě k tomu uschopňuje, dává sílu vítězit, dává horlivého ducha, vroucího ducha, vděčnost a touhu sloužit jemu, jeho evangeliu. Není ani čas na hřešení.
A když něčím zarmoutím Ducha svatého - tak volám k Pánu o odpuštění, o očištění. A věřím Jeho slovu, věřím v očišťující moc Jeho krve, a prosím Ho aby očistil ten bílý šat, který mám od Něho.
- 13Jestliže již pokropení krví kozlů a býků a popel z jalovice posvěcuje poskvrněné a zevně je očišťuje,
- 14čím
více krev Kristova očistí naše svědomí od mrtvých skutků k službě
živému Bohu! Vždyť on přinesl sebe sama jako neposkvrněnou oběť Bohu
mocí Ducha, který nepomíjí.
- 15Proto
je Kristus prostředníkem nové smlouvy, aby ti, kdo jsou od Boha
povoláni, přijali věčné dědictví, které jim bylo zaslíbeno – neboť jeho
smrt přinesla vykoupení z hříchů, spáchaných za první smlouvy.
A Pán mi obnovuje radost ze spasení, důvěru, živou naději a horlivost pro Jeho jméno. Zachovává mě ve víře, každý den obnovuje živou naději, vděčnost, horlivého a vroucího ducha. A mohu Bohu z čistého srdce a dobrého očištěného svědomí děkovat, že jsem Jeho, že mám věčné dědictví v Něm, že ke mně promlouvá Jeho úžasné slovo a sytí mou duši a otevírá oči srdce na to, co všechno nám je v Ježíši darované a jaká je úžasná ta naděje a Jeho sláva. Chci žít tak, abych neustále naplňival tento cíl :
- 5Cílem našeho vyučování je láska z čistého srdce, z dobrého svědomí a z upřímné víry.
- 6Od toho se někteří odchýlili a dali se na prázdné řeči.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 27. duben 2018 @ 08:46:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jednou říkáš, že také občas zhřešíš (zarmoutíš Boha), jindy zase o sobě tvrdíš, že nemáš na hřešení čas (tedy jakoby jsi už nehřešil vůbec). Třeba tedy jasně říci, jak na tom jsi doopravdy.
Pokud se ušpiníš, musí logicky následovat úkon očisty. Samotná víra že jsi vlastně čistý, ti nijak nepomůže.
Kdybys i stokrát opakoval, že ty máš odpuštění hříchů v krvi Ježíše Krista!
Když jsem vloni musel rozmontovat motor traktoru, měl jsem ruce špinavé až po ramena. Mohl bych si namlouvat jak dlouho chtěl, že jsem vlastně čistý, že stačí věřit - stejně bych byl pořád špinavý, jako čuně. Musela nastoupit teplá voda, solvína, mýdlo. Až tehdy špína zmizela a já byl znovu čistý.
Nejinak je tomu s hříchem. Když zhřešíš, jsi špinavý. A jsi špinavý tak dlouho, dokud ze hříchu neučiníš pokání, nevyznáš ho a Bůh ti ho neodpustí (svým odpuštěním tě Bůh znovu očistí). Po celou tu dobu mezi hříchem a pokáním jsi člověkem špinavým, hříšným.
..."A Pán mi obnovuje radost ze spasení, důvěru, živou naději a horlivost pro Jeho jméno."...
Bez pokání ze tvých hříchů ti ve skutečnosti neobnovuje vůbec nic.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 27. duben 2018 @ 09:11:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Čti oko pozorně co říkám. Asi jsi mě nepochopil.Napsal jsem :A když něčím zarmoutím Ducha svatého - tak volám k Pánu o odpuštění, o očištění. A věřím Jeho slovu, věřím v očišťující moc Jeho krve, a prosím Ho aby očistil ten bílý šat, který mám od Něho. Když volám Pánu o odpuštění, o očištění, tak vím, že mě slyší a že mi odpouští a očišťuje. A je to zároveň pokání - rozhodnutí v tom, co mi bylo ukázáno jako zarmoucení Ducha, nepokračovat a oddělit se od toho. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 28. duben 2018 @ 09:37:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tomu rozumím.
Jde mi o tohle: Včera (předevčírem) jsi např. zhřešil - dneska jsi si to uvědomil a činíš pokání - ty však tvrdíš, že jsi i v době mezi hříchem a pokáním stále ospravedlněný! To považuji za nesmysl. Od okamžiku hříchu až do pokání máš na sobě provinění hříchu a jsi hříšník.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 28. duben 2018 @ 11:17:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, jde o to, že člověk upadne, pošpíní se, ale ne vědomě, s rozmyslem a úmyslem hřešit.
A to opravdu člověk milující Pána netouží dělat a nedělá. Chce se mu líbit, chce s Ním chodit ve světle.
A tak i při nějakém poklesku je stále ospravedlněný. Není to tak, že marnotratný syn, který se vrátil k Otci, ten ho přijal, dal mu na ruku drahý prsten, oblékl ho v čisté roucho, a ten syn milovaný Otcem přebývá v domu svého Otce, že když v něčem upadne, selže, že ho Otec vždy vyžene ze svého domu někam k prasatům a vezme mu zpět prsten i roucho.
Všímej si oko, co nám hovoří Boží slovo. Například Řím 5,1:- 1Když jsme tedy ospravedlněni z víry, máme pokoj s Bohem skrze našeho Pána Ježíše Krista,
- 2neboť skrze něho jsme vírou získali přístup k této milosti. V ní stojíme a chlubíme se nadějí, že dosáhneme slávy Boží.
- 3A nejen to: chlubíme se i utrpením, vždyť víme, že z utrpení roste vytrvalost,
- 4z vytrvalosti osvědčenost a z osvědčenosti naděje.
- 5A naděje neklame, neboť Boží láska je vylita do našich srdcí skrze Ducha svatého, který nám byl dán.
Neříká nic ve smyslu: Když jsme chvíli ospravedlnění z víry a chvíli potom, co jsme zhřešili, neospravedlnění,....Nebo když oslovuje věřící v různých sborech po celém světě. Např:
- 1Pavel, z vůle Boží povolaný apoštol Krista Ježíše, a bratr Sosthenés
- 2církvi
Boží v Korintu, posvěceným v Kristu Ježíši, povolaným svatým, spolu se
všemi, kteří vzývají jméno našeho Pána Ježíše Krista, ať jsou
shromážděni kdekoliv, jinde či u nás:
- 3Milost vám a pokoj od Boha Otce našeho a Pána Ježíše Krista.
- 4Stále za vás Bohu děkuji pro milost Boží, která vám byla dána v Kristu Ježíši;
Nikde neříká něco ve smyslu: církvi Boží v Korintu, občas posvěceným v Kristu Ježíši, většinou však neposvěceným hříšníkům, povolaným občas po svátosti pokání svatým, .......
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 30. duben 2018 @ 19:35:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Není to tak, že marnotratný syn, který se vrátil k
Otci, ten ho přijal, dal mu na ruku drahý prsten, oblékl ho v čisté
roucho, a ten syn milovaný Otcem přebývá v domu svého Otce, že když v
něčem upadne, selže, že ho Otec vždy vyžene ze svého domu někam k
prasatům a vezme mu zpět prsten i roucho."...
Bůh nebere své dary zpět - proč by to dělal?
Ale ten syn v novém rouchu a s prstenem může opět zabloudit do hospody a propít tam své nové roucho i prsten. Nebo si myslíš, že toto se člověku stát nemůže?
Samozřejmě rozlišuji závažnost jednotlivých hříchů - pokud se jedná o nedostatečné vědomí nebo nedobrovolnost - tehdy hřích ještě není k duchovní smrti, ale úplně každý hřích narušuje dokonalost našeho společenství s Bohem a proto i z lehkých hříchů třeba člověku neustále znovu činit pokání - protože neustále znovu hřešíme - i když třeba nikoli hříchem ke smrti.
Stav člověka i v lehkém hříchu je z pohledu svatosti (následování Krista) odlišný od toho člověka, který byl v pokání Bohem zcela očištěn.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 30. duben 2018 @ 19:59:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko: Bůh nebere své dary zpět - proč by to dělal?
Myslivec: Hmm. Uvědomuješ si jak si zde odporuješ ve tvém tvrzení? Bůh nebere své dary zpět, ano. Na to jsi byl zde mnohokrát upozorněný! Proč se tedy každé ráno musíš znovu a znovu pro Boha rozhodovat? Večer jsi boží DAR víry měl, a ráno ho nemáš? Kdo ti boží dar víry odňal? A potom až se každé ráno k Bohu znovu hlásíš, ti Bůh dar víry dává znovu? A znovu. A znovu..
Oko: Stav člověka i v lehkém hříchu je z pohledu svatosti (následování Krista) odlišný od toho člověka, který byl v pokání Bohem zcela očištěn.
Myslivec: A na to jsi přišel jak? Zkušeností z těch tvých mezer mezi hříchem a pokáním? Ty tvoje mezery tě usvědčují z toho, že nejsi křesťan. Nalhali ti, že hříchem ztrácíš Boha! Ty vůbec nechápeš smyslu oběti Krista, a už vůbec nemáš žádnou zkušenost s okamžitým odpuštěním a pokáním. OKAMŽITÝM A V PRAVDĚ DUCHA. Neb jenom v pravdě Ducha můžeš svůj hřích poznat, z hříchu se kát. Žel ty jako katolický modloslužebník máš za etalon hříchu katechetické zpovědní zrcadlo- aneb kradl jsem mamince cukrovinky. Vzpomínáš jaké 3,14 čoviny nám v dětství bušili do hlavy?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 30. duben 2018 @ 21:17:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ale ten syn v novém rouchu a s prstenem může opět zabloudit do hospody a propít tam své nové roucho i prsten. Nebo si myslíš, že toto se člověku stát nemůže?
No já myslím oko, že pokud ten syn opravdu hluboce prožil zoufalství a bídu té své svévole a hýření s přáteli a svůj strašný zbídačený stav, kdy se krmil spolu s prasaty a nevěděl a třásl se strachy a nejistotou, jestli ho Otec ještě vůbec přijme, a pak ten úžas z Otcovy dobroty a odpuštění, tak ten už na bloudění do hospody a další hýření ani nepomysli.
Ale vím, že se stávají případy, že člověk je něčím oklamán, dostatečně nebdí (protože u Otce přebýváme ve víře), jeho víra se může nějak zachvět a ztratí orientaci, vychladne láska k Otci, ...
Souhlasím, že se musíme a můžeme díky Boží milosti neustále očišťovat, kdykoliv se modlíme, mít na paměti, že máme k Otci přístup díky Ježíši Kristu, díky Jeho oběti, díky Jeho prolité krvi, která nás má moc očistit z každého poklesku a hříchu. Můžeme se ve víře, klást pod tuto svatou Ježíšovou krev , prosit o čisté roucho, čisté srdce a svědomí, a zároveň stát pevně ve víře a děkovat Otci, že nás očistil, obmyl a znovu očišťuje. A Bůh skutečně odpouští, očišťuje a dává radost do srdce, dává živou naději a důvěru v Něj.
- 3Každý, kdo má tuto naději v něho, usiluje být čistý, tak jako on je čistý.
|
]
|
|