 |
Právě je 159 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: Syntezator
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 126248267 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římanům 7. kapitola (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 11. duben 2018 @ 08:38:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Všiml sis špatně. Já totiž psal o církvi jako o společenství hříšníků, usilujících o dokonalost víry. Vy všichni ovšem dokonalou víru už prý máte!
Je to o tom, že hříšník se teprve stává svatým - postupně, po malých krůčcích.
Žádné jednorázové rozhodnutí, žádné obrácení člověka (navíc do herezí cizích či vlastních výkladů, často pod vlivem učení nějaké sekty) samo o sobě nemusí znamenat vůbec nic. Je to jen momentální gesto - i když třeba motivováno upřímným srdcem. Každé takové rozhodnutí musí teprve začít být člověkem naplňováno a naplněno jeho dalším životem. Až tím se stává pravdivé, reálné.
Tady není spor o tom, co Bůh člověku nabízí, tady je spor o tom, že ne každý člověk Boží nabídku přijme a promění s ní svůj život. A tato následná proměna je dlouhodobým procesem, vyžadujícím od člověka spolupráci, vyžadujícím jeho úsilí a námahu - a výsledky se začnou projevovat často až po létech usilovného snažení.
Když vás tady poslouchám, jak jste se v jediném okamžiku obrátili a jak prý nyní "chodíte v Duchu", tak mně z vás občas vstávají vlasy na hlavě. Nalháváte si, co není! A dá se to lehce poznat po způsobu, jak jednáte s ostatními - s pozice nadřazenosti "už spaseného", mazáka víry, udílejícího nevyžádané rady. Ovšem ujišťuji vás, že nevyžádané rady ani pes nežere!
Vaše svědectví o obrácení a následném chození už "v Duchu" je v principu jen novodobým obrazem z počítačové hry, kdy si klikneš myší na svého hrdinu a vybereš mu zbroj a dovednosti podle své chuti a svého přání. A tento váš hrdina následně už "maká".
Bůh ti může v jednom jediném okamžiku darovat meč (Ducha), ale tím se z tebe ještě nestane zručný a obávaný šermíř! Pořád budeš jen neobratný ňouma, jen dneska pro změnu zase s mečem. A protože meč je ostrým nástrojem, můžeš se s ním ve své neobratnosti dokonce i sám poranit! Má - li z tebe skutečně něco být, čekají tě léta dřiny, cvičení v sebekázni, v odříkání, v sebeovládání - než se vůbec začnou projevovat nějaké výsledky. Takto to funguje v našem reálném světě!
Vy všichni jste prý něco "ZAŽILI" - a na to se odvoláváte, tím argumentujete (zcela od věci, zcela zbytečně a bez účinku). Je to plané!
..."Oko evidentně neprožil následující:"....
Zážitek je věc subjektivní, může tedy být jen v rovině klamných pocitů a přitom docela reálný. Proto se sám o sobě nedá použít jako relevantní argument, nýbrž jen jako srovnávací "etalon" ve sdílení s lidmi, kteří zažili podobnou zkušenost. A i v tomto případě splývá objektivní se subjektivním, realita s virtualitou!
Za vzor skutečného pravdivého obrácení můžeme mít apoštola Pavla. Ten totiž své obrácení stvrdil svým dalším životem a tím teprve ho učinil pravdivým. Naplnil svůj další život právě tímto obrácením. A pokáním. Kdyby nevytrval až do konce, stal by se jen dalším z řady prázdných mluvků, jakých tu potkávám všude plno.
Apoštol Pavel byl Bohem sražen s koně. Bůh ho na tři dny oslepil, aby ho nic vnějšího nerušilo a on mohl duchovně prozřít. To byl ten Boží "start" apoštolova obrácení. Pak následovaly tři další roky Pavlovy přípravy na své nové poslání - ono "cvičení se zacházením s mečem (Ducha) - námahy, odříkání, tužení - až byl konečně připraven pro novou službu ( a o důležitosti této proměny člověka za účasti už také vlastní námahy já mluvím). Pak teprve, po třech létech už připraven, odešel do Jeruzaléma, aby se tam setkal s Petrem (Kristem ustanoveným pastýřem stáda církve) a vyžádal si od něho souhlas se svou další apoštolskou činností. Všimněte si, že nejednal jen na základě Božího pověření, že se také představil Petrovi a konal v jednotě s celou církví! Až po setkání s Petrem začal apoštol Pavel svoji apoštolskou činnost.
To je realita skutečného obrácení, ve které je zahrnuta nejenom samotná osoba ve své další proměně, ale také její návaznost, napojení na skutečnou Kristovu církev - nejen na jakési "satelity", které se za ni vydávají a kterých je všude plno.
|
| Nadřazený
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římanům 7. ka (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 11. duben 2018 @ 11:11:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ty konkrétní texty Písma z učení apoštolů ohledně církve ti schází ? Je církev společenství hříšníků ?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římanům 7 (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 11. duben 2018 @ 14:23:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jistěže je církev Kristova společenstvím hříšníků!
(L 15,7) Říkám vám, že tak bude v nebi větší radost nad jedním
hříšníkem, který činí pokání, než nad devadesáti devíti
spravedlivými, kteří pokání
nepotřebují."
(1 Pt 4,17-18) Přišel totiž čas, aby soud začal od Božího domu. A
jestliže začíná nejdříve od nás, jaký bude konec těch, kdo
nejsou povolní Božímu evangeliu?
"Jestliže spravedlivý stěží dochází spasení, kde se ukáže
bezbožný a hříšník?" (Jk 5,16) Vyznávejte své hříchy jeden druhému a modlete se jeden za druhého, abyste byli uzdraveni..... (1 J 2,1) Moje dítky, toto vám píši, abyste nezhřešili; a jestliže by někdo zhřešil, máme u Otce Zastánce, Ježíše Krista, toho spravedlivého. (1 J 1,8-9) Řekneme-li, že žádný hřích nemáme, klameme sami sebe a pravda v nás není.
Jestliže své hříchy vyznáváme, on je věrný a spravedlivý, aby nám hříchy odpustil a očistil nás od každé nepravosti. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Říman (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 11. duben 2018 @ 14:57:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Církev Kristova je společenstvím ospravedlněných vírou. Těch, kteří skrze víru přijali Ducha svatého, stali se Božími dětmi. A jako očistění, ospravedlnění mají smělý přístup k Božímu trůnu milosti.
(L 15,7) Říkám vám, že tak bude v nebi větší radost nad jedním
hříšníkem, který činí pokání, než nad devadesáti devíti
spravedlivými, kteří pokání
nepotřebují."
Církev tvoří ne ti, co ještě nečinili pokání - hříšníci, ale ti, kteří už pokání učinili, byli obmytí a očištění krví Kristovou. A tudíž už nejsou hříšníci. Marnotratný syn od okamžiku, kdy se vrátil k Otci, Otec ho přijal, už dále není marnotratným synem.
(1 Pt 4,17-18) Přišel totiž čas, aby soud začal od Božího domu. A
jestliže začíná nejdříve od nás, jaký bude konec těch, kdo
nejsou povolní Božímu evangeliu?
"Jestliže spravedlivý stěží dochází spasení, kde se ukáže
bezbožný a hříšník?" Boží dům je církev. Tou jsou ospravedlnění, spasení lidé. Bezbožní a hříšníci jsou mimo církev. Ti Boží dům netvoří. To je snad z toho slova logické, ne ? (Jk 5,16) Vyznávejte své hříchy jeden druhému a modlete se jeden za druhého, abyste byli uzdraveni..... (1 J 2,1) Moje dítky, toto vám píši, abyste nezhřešili; a jestliže by někdo zhřešil, máme u Otce Zastánce, Ježíše Krista, toho spravedlivého. (1 J 1,8-9) Řekneme-li, že žádný hřích nemáme, klameme sami sebe a pravda v nás není.
Jestliže své hříchy vyznáváme, on je věrný a spravedlivý, aby nám hříchy odpustil a očistil nás od každé nepravosti. Všechna tato místa hovoří o jednom : Stává se, že člověk očištěný a obmytý Kristovou krví, Boží dítě, které bylo vzkříšeno k novému životu, které už není hříšníkem, zhřeší. Tato slova jsou pokyny k tomu, jak se rychle očistit. Je dobré tato uvedená místa nevytrhávat z kontextu a uvádět to, co Jan učí (apoštolské učení) celé. Včetně tohoto: - 6Kdo v Synu zůstává, nehřeší; kdo hřeší (je hříšník), ten ho neviděl ani nepoznal.
- 9Kdo je narozen z Boha, nedopouští se hříchu, protože Boží símě v něm zůstává; ba ani nemůže hřešit, protože se narodil z Boha.
Církev Kristova, ti, co jsou v Kristu, které Otec zrodil a učinil svými syny, to mají takto : Řím 6: - 17Díky
Bohu za to, že jste sice byli služebníky hříchu, ale potom jste se ze
srdce přiklonili k tomu učení, které vám bylo odevzdáno.
- 18A tak jste byli osvobozeni od hříchu a stali jste se služebníky spravedlnosti
- 22Avšak
nyní, když jste byli osvobozeni od hříchu a stali se služebníky Božími,
máte z toho užitek, totiž posvěcení, a čeká vás život věčný.
Toto je Evangelium oko. Úžasná radostná novina, kterou je třeba hlásat a vysvětlovat lidem, aby mnozí byli ještě zachráněni. Toto Evangelium je mocí Boží ke spasení každému, kdo věří. Toto Evangelium má moc změnit hříšníka na posvěcené Boží dítě, milé Bohu. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ř (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 14. duben 2018 @ 07:37:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Církev tvoří ne ti, co ještě nečinili pokání -
hříšníci, ale ti, kteří už pokání učinili, byli obmytí a očištění krví
Kristovou. A tudíž už nejsou hříšníci. Marnotratný syn od okamžiku, kdy se vrátil k Otci, Otec ho přijal, už dále není marnotratným synem."...
Vraťme se do reality.
..."Stává se, že člověk očištěný a obmytý Kristovou
krví, Boží dítě, které bylo vzkříšeno k novému životu, které už není
hříšníkem, zhřeší. Tato slova jsou pokyny k tomu, jak se rychle
očistit. ...."...
Jestliže Boží dítě (které podle tebe prý není hříšníkem) zhřeší - čím tedy je, ne li právě tím hříšníkem?
Nevidíš ten rozpor ve vlastních slovech?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 24. duben 2018 @ 20:54:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Není hříšníkem. Tím bylo, nyní je ospravedlněným Božím dítětem
- Římanům 5, 19Jako
se neposlušností jednoho člověka mnozí stali hříšníky, tak zase
poslušností jednoho jediného mnozí se stanou spravedlivými.
- Jan 9, 31Víme, že hříšníky Bůh neslyší; slyší však toho, kdo ho ctí a činí jeho vůli.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římanům 7. ka (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 11. duben 2018 @ 12:14:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Vymlouvat ti, že ty už nejsi hříšníkem nebudu. Bylo by to zbytečné.
Máš pravdu. Oko, uvěřil jsem Kristovu evangeliu, na rozdíl od tebe. A jsem pro Jeho zásluhy a obrovské milosrdenství ospravedlněn z víry.
- Římanům 4, 7‚Blaze těm, jimž jsou odpuštěny nepravosti a jejich hříchy přikryty.
- 8Blaze tomu, jemuž Hospodin nepočítá hřích.‘
- Římanům 5, 1Když jsme tedy ospravedlněni z víry, máme pokoj s Bohem skrze našeho Pána Ježíše Krista,
- 2neboť skrze něho jsme vírou získali přístup k této milosti. V ní stojíme a chlubíme se nadějí, že dosáhneme slávy Boží.
- 3A nejen to: chlubíme se i utrpením, vždyť víme, že z utrpení roste vytrvalost,
- 4z vytrvalosti osvědčenost a z osvědčenosti naděje.
- 5A naděje neklame, neboť Boží láska je vylita do našich srdcí skrze Ducha svatého, který nám byl dán.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římanům 7 (Skóre: 1) Vložil: noname (honza610@centrum.cz) v Středa, 11. duben 2018 @ 14:52:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj, Oko argumentuje dobře, souhlasím s ním. Ona sedmá kapitola je zde pro mnohé docela obtížná a proto hledají v ostatních kapitolách, že to sv. Pavel tak nemyslel a podobné výmluvy. To co apoštol Pavel popisuje v 7. kapitole je velmi reálné a bytostně se nás to dotýká. Přesně v ní vysvětluje, oč se tu dlouho vedou spory a v čem se mnozí mýlí. Boj se hříchem, je boj na celý život a my máme výhodu, že můžeme tuhle cestu můžeme díky Kristu, začínat stále znovu. pokud na té cestě upadneme. (Kdo si myslí, že stojí,ať si dá pozor aby neupadl )
Pokud bychom se považovali za definitivně spasené, byla by nám Kristova oběť už k ničemu.
Honza
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Říman (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 11. duben 2018 @ 15:14:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Honzo,
To co apoštol Pavel popisuje v 7. kapitole je velmi reálné a bytostně se nás to dotýká.
Bytostně se dotýká těch, kteří nejsou v Kristu a usilují bojovat s hříchem. Pak to dopadá tak, jak to Pavel popisuje. Žalostně a marně. Východisko z toho je nikoli celý život se tak marně škubat s hříchem a stále prohrávat, ale vejít do Krista - poznat zákon Ducha života v Něm, který osvobozuje od zákona hříchu a smrti. Jak se člověk dostane "do Krista" ? Jak se ocitne v Kristu ? To je to, co by tě mělo Honzo zajímat. Kdo je v Kristu, je novým stvořením. Staré věci pominuly, hle, vše se stalo nové. Kdo je v Kristu už není otrok hříchů, už není hříšník, je nové stvoření, pro něhož už není žádné odsouzení. Kdo je v Kristu, už se nemusí škubat s hříchem jako v kapitole ˇ7.
-
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ř (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Středa, 11. duben 2018 @ 15:37:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj rosmano, list Římanům je psán znovuzrozeným věřícím v Krista. Kdyby se jich 7. kapitola netýkala, Pavel by ji do listu nenapsal. Odpověď na to, proč list Římanům 7. kap. obsahuje, najdeme v kapitole osmé - chození podle těla a chození podle Ducha, zákon hříchu a smrti a zákon Ducha života. Kdyby nebylo sedmé kapitoly, osmé kapitole bychom nemuseli rozumět správně a mohli bychom si myslet, že tělesnost už problém není. Ale podle 1. listu Korintským víme, že tomu tak není - 1K 3:3. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 11. duben 2018 @ 16:26:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já to vidím jinak Willy. Apoštol Pavel vkládá do listu tento poněkud nesourodý text (zhruba od 7. verše 7. kapitoly), srovnáme-li jeho učení v kapitole 5., 6., začátek 7., dále 8.,9.a10. , proto, aby věřícím v Krista (zvlášť ještě zmiňuje ty, kteří znají zákon) ukázal, co a jak se to projevuje, když je člověk pod zákonem, když nezemřel s Kristem, není v Kristu (nepřijal Krista, nepoznal, co v Něm máme) - projevuje se to tak, že je otrokem zákona hříchu. Dokud spolu s Kristem nezemřel, panuje nad člověkem zákon - zákon hříchu. ˇViz verš 1, 7.kap :
- 1Což nevíte, bratří – vždyť mluvím k těm, kteří znají zákon – že zákon panuje nad člověkem, jen pokud je živ?
A Pavel to popisuje, jak ten zákon, když člověk s Kristem nezemřel (neuvěřil tomu, že s Ním zemřel a spolu s Ním byl pohřben), není s Kristem pohřben, působí - člověk marně bojuje s hříchem, protože zákon hříchu je silnější.Až ten člověk spolu s Kristem hříchu zemře (pozorně si přečti kap.6.) a je spolu s Kristem pohřben v jeho smrt (uvěří tomu, že s Ním zemřel a byl spolu s Ním ve křtu pohřben), může spolu se vzkříšeným Kristem vstoupit na cestu nového života, osvobozený od hříchu.- 4Byli
jsme tedy křtem spolu s ním pohřbeni ve smrt, abychom – jako Kristus
byl vzkříšen z mrtvých slavnou mocí svého Otce – i my vstoupili na cestu
nového života.
To se ale již stalo, je to otázka přijetí vírou. Otevření vnitřního zraku, abychom viděli, co nám v Kristu bylo darováno. A proto Pavel píše tu nádhernou oslavu Boží milosti - kapitolu 8. Co nám je v Kristu darováno. Když člověk vírou přijímá Ducha svatého, přijímá i ten zákon Ducha života, který osvobozuje od zákona hříchu a smrti. Člověk, který přijal Ducha svatého, přece nemůže zůstávat pod zákonem hříchu a smrti, jak je popisován v kap.7. Duch svatý nám zjevuje, co nám bylo v Ježíši Kristu darováno. Kdo nemá Ducha Kristova, ten to samozřejmě nechápe a nemůže přijmout.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Středa, 11. duben 2018 @ 17:41:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jenže zákon Ducha života osvobozuje a působí jen v těch, kdo chodí podle Ducha a navíc působí převážně pozitivně, tzn. že nebrání tělesnému křesťanu, aby zhřešil. Je-li někdo tělesný a chodí podle těla, pak to nutně vede k tomu, že působí i zákon hříchu a smrti a skutečnost, že je člověk věřící, na tom do chvíle pokání a nesení ovoce pokání nic nezmění. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 11. duben 2018 @ 17:51:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | S tím bych souhlasil. Otázka ovšem je, co je to za kategorie "tělesný křesťan". Žít podle těla znamená smrt. Křesťan nekřesťan. Tedy stejně jako nekřesťan, jako ten, který Krista nepoznal, nepřijal a neuvěřil v Něj.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Středa, 11. duben 2018 @ 18:28:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Otázka ovšem je, co je to za kategorie "tělesný křesťan". To je biblická kategorie.
Křesťan, který chodí podle těla. Apoštol Pavel tak označil Korintské věřící, jak jsem psal. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ř (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 11. duben 2018 @ 16:45:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jinak Honzo souhlasím s tebou, že musíme celý život bojovat dobrý boj víry. Ale všimni si, že máme bojovat boj víry, to znamená usilovat stát ve víře v Kristu. Držet se silně vírou toho, co nám bylo v Kristu darováno. Nedat se z toho postavení vyšťouchnout. Žádnou nevěrou, žádným falešným učením, žádnými tělesnými žádostmi a svody světa. Nemáme bojovat marný boj s hříchem jako otroci hříchu, jako ti, co jsou celý život pod zákonem hříchu, jak jej popisuje Pavel v té 7. kapitole. To rozhodně ne ! Nad takovouto marnosti boje s hříchem zvítězil Ježíš na golgotském kříži. Pokud se někdo poznává sám sebe v takovémto položení, jak je popsáno v 7. kap., je zde jediná a moc dobrá rada - rychle "do Krista". Skrýt se ve víře v Kristu! Volat k Bohu, aby očistil, odpustil a zachránil, aby otevřel duchovní oči na to, co nám je v oběti Krista darováno ! A jsou to úžasné věci ! Opravdu nemusíme otročit hříchu. A Bůh je úžasný ! O Něm je napsáno, že je bohatý (štědrý) ke všem, kteří Ho vzývají ! (Řím 10):
- 11neboť Písmo praví: ‚Kdo v něho věří, nebude zahanben.‘
- 12Není rozdílu mezi Židem a Řekem: Vždyť je jeden a týž Pán všech, štědrý ke všem, kdo ho vzývají, neboť
- 13‚každý, kdo vzývá jméno Páně, bude spasen‘.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ř (Skóre: 1) Vložil: noname (honza610@centrum.cz) v Středa, 11. duben 2018 @ 22:07:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj,
Dovol pár otázek. Apoštol Pavel byl či nebyl znovuzrozený ? Byl sv. Pavel novým stvořením ? Pokud ano, proč klade tyto otázky ? Musel sv. Pavel bojovat se hříchem ? Byl sv. Pavel v Kristu a nebo se škubal v hříchu?
Jak se projevuje nové stvoření - s dovolením mnoho zdejších výroků diskutujících má k novému stvoření hodně daleko a mnoha nově stvořeným to vůbec nevadí, nepřipadá ti to podivné ?
To co tu říkáš je součástí tvého učení a snad kamenem úhelným - já mám jiný názor a vidím to jako nebezpečné a zavádějící učení. Možná je to úmyslem ducha zla, jak lidi svést. V tomto se prostě neshodneme a bohužel pro nás, skutečnost poznáme až na konci naší pozemské pouti.
Velmi pravděpodobně jsou oblasti, kde shodu nalezneme, případně se můžeme vzájemně poznávat nebo obohatit (různá vyznání) prosím věnujme se jim, bude to prospěšné nám oběma a neřešme věci, kde se rozcházíme. Zbytečně pak plýtváme slovy a občas někteří i zbytečnými emocemi, jak je tu vidět.
Vyprošujme si vzájemně dary Ducha svatého, je nám jim velmi zapotřebí.
Honza
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 11. duben 2018 @ 23:06:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Honzo, k těm otázkám: Apoštol Pavel byl či nebyl znovuzrozený ? Byl. Byl sv. Pavel novým stvořením ? Pokud ano, proč klade tyto otázky ? Byl novým stvořením. Nevím přesně, které otázky Pavla máš na mysli. Třeba tuto :
- 24Jak ubohý jsem to člověk! Kdo mě vysvobodí z tohoto těla smrti?
Pokud myslíš tuto, tak já vidím ten důvod, proč takovou rétorickou otázku pokládá v tom, že chce čtenářům v Římě vysvětlit otroctví hříchu a neschopnost se toho otroctví zbavit, pokud člověk vírou nepozná a nepřijme, že spolu s Kristem zemřel, byl spolu s Kristem ve křtu pohřben a spolu s Kristem vstal k novému životu a nepřijme vírou Ducha svatého a nežije v Kristu. Vykresluje tímto příkladem, jak je možné zákonu hříchu uniknout - zemřít. A to se díky Bohu stalo. V Kristu jsme spolu s ním zemřeli. Musel sv. Pavel bojovat se hříchem ?Ano. Ale ne tak, že by marně prohrával a byl otrokem hříchu, jak to popisuje v 7. kapitole. To podle mě byla jeho zkušenost před obrácením, jako horlivého farizeje. Jako obracený člověk, který dobře poznal Krista a byl plný Ducha svatého dobře věděl, jak vítězit nad hříchem a hříchu určitě neotročil. V tom smyslu také psal své pastýřské listy, rady a napomenutí. Byl sv. Pavel v Kristu a nebo se škubal v hříchu?Byl v Kristu. Nebyl otrokem hříchu a neškubal se bezmocně s hříchem. Věděl jak vítězit a pokyny k posvěcenídával všem svým posluchačům. Jak se projevuje nové stvoření - s dovolením mnoho
zdejších výroků diskutujících má k novému stvoření hodně daleko a mnoha
nově stvořeným to vůbec nevadí, nepřipadá ti to podivné ?Trochu podivné mi některé věci připadají, to jo. Já ale nejsem soudcem. Pro tyto věci nepřestanu být skálopevně přesvědčen o realitě nového stvoření. Ap.Pavel určitě neplácal a vím, co to i pro mne znamená. Ty vidíš učení o novém stvoření jako nebezpečné ? V čem ? Co je na něm nebezpečného ? Vyprošujme si vzájemně dary Ducha svatého, je nám jim velmi zapotřebí.Honzo, pros Boha jako ap.Pavel prosil za Efezské (já budu prosit také) :
- 17Prosím, aby vám Bůh našeho Pána Ježíše Krista, Otec slávy, dal ducha moudrosti a zjevení, abyste ho poznali
- 18a osvíceným vnitřním zrakem viděli, k jaké naději vás povolal, jak bohaté a slavné je vaše dědictví v jeho svatém lidu
- 19a jak nesmírně veliký je ve své moci k nám, kteří věříme.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Říman (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 11. duben 2018 @ 19:58:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dobrý den, pane Noname. To máte tak. Když se řekne zákon, mnozí myslí jen na svitky psané Tory. A všude, kde se v Ř7 píše slovo zákon, myslí na toto. Jenže to takto není. Pavel sice psal o tomtéž Zákonu Božím, ale v několika úrovních. A v Ř7 také popisoval 2 doby, kdy žil: 1.bez Zákona, a potom 2.kdy Zákon přišel. A potom v přechodu do Ř8 psal o době přítomné, kdy: 3. Zákon ducha života v Kristu ho osvobodil od Zákona hříchu a smrti. Vyložit ten verš není složité, ale problém bývá právě v tom prázdném obsahu slov. Ten verš lze přepsat samozřejmé srozumitelněji a to i pomocí toho kontextu v 8.kapitole. Spíše očekávám reakce, tak nevykládám. Ale co Vám chci napsat: vrátit se k beZákonnosti nebo do beznaděje, není zrovna to pravé ořechové. A vzhledem k odporu některých k Zákonu, zůstává u takové naděje v beznaději - u doufání. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ř (Skóre: 1) Vložil: noname (honza610@centrum.cz) v Čtvrtek, 12. duben 2018 @ 12:25:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Voto.
Z křesťanského pohledu je závazné Desatero, je v něm obsaženo všechno co je potřebné, včetně miluj svého Boha a miluj svého bližního. Toru bych do toho netahal. List byl psán Římanům, tedy bývalým pohanům.
Hřích je porušení desatera (zákona) a hříchu podléháme v menší či větší míře všichni, to je naše lidská nedokonalost. Sv. Pavel si tohle dobře uvědomoval a proto o tom mluví. Zrovna tak máme skrze Krista odpuštění, pokud o to budeme stát. V Kristu máme naději, že obstojíme ve všech zkouškách a pokušeních které nás v životě potkají, také odpuštění pokud upadneme a možnost začít znovu.
Jen na vysvětleno, oslovení TY je pro mě přátelské oslovení a je bez rozdílu věku a také tak to přijímám od druhé strany. Pokud komukoliv lépe vyhovuje VY nemám s tím problém. No a ahoj může být křesťanský pozdrav (Ah honorem Jesu)
Honza
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 12. duben 2018 @ 20:07:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | - Noname:
- Z křesťanského pohledu je závazné Desatero, je v něm obsaženo všechno co je potřebné, včetně miluj svého Boha a miluj svého bližního.
- Exodus 20, 4-6
- Nezobrazíš si Boha zpodobením ničeho, co je nahoře na nebi, dole na zemi nebo ve vodách pod zemí. Nebudeš se ničemu takovému klanět ani tomu sloužit. Já jsem Hospodin, tvůj Bůh, Bůh žárlivě milující . Stíhám vinu otců na synech do třetího i čtvrtého pokolení těch, kteří mě nenávidí,
- ale prokazuji milosrdenství tisícům pokolení těch, kteří mě milují a má přikázání zachovávají.
- http://www.farnost-recice.cz/clanky/duchovni-slovo/ikona-nejsvetejsi-trojice-andreje-rubleva.html
- http://farnostodry.cz/wp-content/uploads/DGC_0529.jpg
- https://cz.123rf.com/photo_30843085_socha-l%C3%AD%C4%8Dit-nejsv%C4%9Bt%C4%9Bj%C5%A1%C3%AD-trojice-otce-syna-a-ducha-svat%C3%A9ho-v-zentralfriedhof-ve-v%C3%ADdni-austria-this-so.html
- List Jakubův 2, 10Kdo by totiž zachoval celý zákon, a jen v jednom přikázání klopýtl, provinil se proti všem.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Pátek, 13. duben 2018 @ 18:51:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | - 24Vidíte, že ze skutků je člověk ospravedlněn, a ne pouze z víry!
- 25Což nebyla i nevěstka Rachab podobně ospravedlněna ze skutků, když přijala posly a propustila je jinou cestou? –
- 26Jako je tělo bez ducha mrtvé, tak je mrtvá i víra bez skutků.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pátek, 13. duben 2018 @ 20:55:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | 19 Víme pak, že cokoli Zákon říká, říká těm, kdo jsou pod Zákonem, aby byla zacpána všechna ústa a aby všechen svět byl vinen před Bohem. 20 Na základě skutků Zákona totiž nebude v jeho očích ospravedlněno žádné tělo; neboť skrze Zákon přichází poznání hříchu.
Od kdy nevěstky dodržují Desatero?:-))) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 14. duben 2018 @ 07:23:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A kdo z vás a jakým právem určuje, kdo je nevěstka a kdo není?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Sobota, 14. duben 2018 @ 23:42:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nevěstka Rachab nebyla nevěstkou? Aha, tak to jsem nevěděla, že jsi ji znal. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Vota v Úterý, 17. duben 2018 @ 04:59:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak nejprve je třeba zauvažovat nad tím, z jakého skutku byl Abraham ospravedlněn a z jakého skutku byla ospravedlněna Rachab. Pak nad tím, proč učinili ty skutky, ze kterých byli ospravedlněni. Pak nad tím, proč bývá člověk ospravedlňován ze svých skutků. Pak nad tím, že člověk bývá ospravedlňován právě z víry, z níž koná ty své skutky. A nakonec nad tím, proč beze skutků nemůže být člověk ospravedlněn ze své víry a že bez víry jsou skutky stejně tak mrtvé jako víra beze skutku. Jakub poukázal na to, že jak člověk věří, tak i jedná a na jeho způsobu jednání se pak zjevuje, čemu člověk skutečně věří. Říci, že něčemu věřím a jednat způsobem v rozporu s tím, co říkám, jen ukazuje na to, čemu skutečně člověk věří. Víra beze skutku je proto mrtvá, neživá, jalová, prázdná - taková víra neexistuje, prostě není. Je jen klamem. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Úterý, 17. duben 2018 @ 18:30:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Děláš chybu že odděluješ víru od skutku. Není víra a skutek. Jsou skutky víry. To je spojené. Na skutky v souvislosti s vírou je třeba pohlížet jako na neodělitelné KONÁNÍ motivované vírou. Převážná část skutkového výkonu víry, se primárně odehrává v duchovní oblasti. V současném chápání je pojem skutek materiálně zprofanovaný. Pojem skutek se dnes bere jako něco odtrženého od duchovního zdroje. Fakticky je však "materiální" skutek víry zviditelněním skutku, který se již odehrál v duchovní oblasti. Pro správné pochopení, přijetí skutků víry, je třeba uvidět duchovní působení na kterém skutek víry stojí, uvidět z čeho vznikl. Aneb cesta do pekla je dlážděná "dobrými úmysly a skutky". Takže pozor na to co je a co není skutek víry. Domnělé skutky víry jsou často mnohem horší, než ty žádné. A žádný skutek víry nemusí být žádný, může ta tím být duchovní slepota skutek víry uvidět a vnímat. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Vota v Úterý, 17. duben 2018 @ 18:55:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | 》Děláš chybu že odděluješ víru od skutku. 《 Tu chybu nedělám. Přečtěte si laskavě pozorněji a pořádně, co jsem napsal. A také si přečtěte pozorně Jakubova slova. A pak se pokuste postupně odpovědět na to, co jsem psal. Pak odepisujte. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 18. duben 2018 @ 01:54:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A ty čteš co píšu až do konce? Svůj skutek oddělený od víry jsi předvedl v reakci na invektivum v začátku mého komentáře. Záměrně jsem vložil narážku na tvou chybu na začátek jako test tvého zamotaného skutkaření. Snadný úlovek.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 18. duben 2018 @ 02:06:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pane myslivče. Buď si to pořádně přečtete, co jsem psal, anebo si budete domýšlet a vymýšlet, a opět, jak je Vaším zvykem dělat své mylné a naprosto hloupé závěry. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Úterý, 17. duben 2018 @ 21:14:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Fňukáte na nesprávném hrobě. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 18. duben 2018 @ 01:34:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Fňuk, fňuk, fňuk fňučák, napučený pučák. Za ucho trefený jest makem. Na měsíc vystřelený prakem. Kdo tu všechno zmotá? Náměsíčník Vota..
:-))))))))))
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Milka v Pátek, 13. duben 2018 @ 21:01:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Myslivče, Noname má na mysli nejspíš jiné desatero, ne ta přikázání, která dal Bůh Mojžíšovi. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 16. duben 2018 @ 19:38:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Spíš devatero.
Hele Meduňko. Mrkni na to, řvu u toho smíchy, málem jsem si natrhl bránici. :-)))) Ufff. už nemohu..
Bible v brněnském hantecu.
Šéf vlezl do Jerrycha a špacíroval tama. Vegetil tam jakési Zach, kápo od mlékařů, s těžkýma lováčema. Byl celé žhavé zbliknót Šéfa, jaké má kšelt, ale že byl zgrčenec, měla sajtna tlustý sklo. Tož fofroval gerádeaus a vydrápal se na fikus, kama měl Šéf valit. Šéf doklapal, nasísl navrch a hókl“ „Zachu, pila nýdr, na tutáč hamuju ve tvým kéru.“ Zach pila nýdr a lapl Šéfa jeden radovanec. Co to zgómli, valili křivý hemzy: „Placatí se u čórkařa!“ Zach zahamoval, a zahlásil Šéfovi: „Šéfe, sakum pikum lováče fifty-fifty se švorcovéma, a koho sem ošulil, zalepím na kvadrát!“ Šéf zahlásil: „Dneska dovalil retuňk do tohoto kéru. Dyť je taky mladé od Abroša. Mladé od borca dovalil špizovat a hodit retuňk tomu, co pozdechalo.“--------------------- Ježíš vešel do Jericha a procházel jím. Byl tam jistý člověk, jmenoval se Zacheus. Byl to vrchní celník, velmi bohatý. Rád by uviděl Ježíše, jak vypadá, ale nemohl, prorože tam bylo plno lidí a on byl malé postavy. Běžel napřed a vylezl na fíkovník, aby ho viděl, protože tudy měl procházet. Když Ježíš přišel k tomu místu, podíval se nahoru a řekl mu: „Zachee, pojď rychle dolů: dnes musím zůstat v tvém domě.“ On rychle slezl dolů a s radostí ho přijal. Všichni, jakmile to viděli, reptali a říkali:“´Vešel jako host k hříšníkovi!“ Zacheus se zastavil a řekl Pánu:“Polovici svého majetku, Pane, dám chudým, a jestli jsem někoho o něco ošidil, nahradím mu to čtyřnásobně!“ Ježíš mu řekl:“Dnes přišla do tohoto domu spása. Vždyť i on je potomek Abrahámův. Syn člověka přišel hledat a zachránit, co zahynulo.“ |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římanům 7. kapito (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 11. duben 2018 @ 10:43:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >>To je oko pouze tvá pomýlená představa. Obrácení Pavla bylo samozřejmě pravdivé a ryzí od samého začátku. I Bůh od samého začátku svěřil Pavlovi to veliké povolání a nezpochybňoval s nedůvěrou Pavla, jestli svým životem to obrácení učiní pravdivým.<< A o tom to je. Řekněme, že pravda je shoda tvrzení se skutečností. >>On vás také bude utvrzovat až do konce, abyste byli bez úhony v den našeho Pána Ježíše Krista.<< Byli jsme povoláni podle předsevzetí. A to nejen Božího, ale i našeho. Ne podle našich skutků, které jsme udělali, aby se nikdo nemohl chlubit. A v ten soudný den dojde k vážení, posouzení, rozsouzení - misky na vahách - zda to předsevzetí bylo zachováno až do konce. Pán utvrzuje, aby .... a člověk?? Pavel si byl jist, že Pán své dílo dokončí v těch, kdo jsou mu věrni - ve věřících. A co oni?? Takovéto hleslo z bývalé doby: Věrni zůstaneme!!! Jen jestli nejen slovy. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římanům 7. ka (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 18. duben 2018 @ 01:24:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zerykoklon. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římanům 7. kapitola (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 11. duben 2018 @ 23:22:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, je tu snad z tvé strany proti něčemu větší opozice, než proti rozhodnutí pro Boha, proti daru víry a pokání od Boha, proti znovuzrození, obrácení?
Pokud ano, proti čemu?
Že tu upřímně popisuješ vaši situaci, to ti chválím.
Je dobře, že píšeš vaši zkušenost z ŘKC takto otevřeně. A věřím ti, že při vašem obracení do vašich herezí a výkladů pod vlivem vaší sekty nemusí znamenat vaše rozhodnutí vůbec nic.
Žil jsem prázdnotu náboženství soch, obrazů a pověr, tak celkem vím, o čem píšeš, když se tu sdílíš s vaším životem.
Musíte mít těžký, ten váš spor. A s kým tento jistě těžký a důležitý spor vedeš?
Věřím ti, že pro tebe to určitě není a neznáš to, o čem křesťané píší.
A nalhávání určitě odněkud máš. Věřím ti, že je pro tebe nalhávání reálné, kdežto obrácení je pro tebe zatím jen virtuální svět.
A to už je tvá klasika: Pomluvy, lži, projekce. tvoje "svoboda hřešit".
Já snad s tebou někdy jednal z pozice nadřazenosti "už spaseného"? Někde jsem ti udílel nějaké rady?
Já jsem Toník. Píšu tu pod nickem Cizinec. Reaguji na to, co píšeš, jak popisuješ věrně, upřímně a otevřeně tvůj svět. A vážím si toho, že se tak otevřeně sdílíš na křesťanském portále.
Diskutuji s tebou k tématu a většinou se ptám, co konkrétně ty žiješ. A když se vyhýbáš otázce, začneš takto pomlouvat a lhát, tak se znovu slušně zeptám.
O jakých nevyžádaných radách to píšeš? Jestli jsem ti někdy udělil nějakou radu, tak jednou, dvakrát v historii.
To sis nás s někým spletl.
Možná s tvým virtuálním světem ve tvé hlavě, o kterém tu tak často píšeš?
To je moc dobře, že to víš.
V našem světě to funguje hodně podobně. S tím drobným rozdílem, že mečem Ducha svatého nemůžeš ublížit žádnému člověku, natožpak sobě.
To sis nás s někým spletl.
Možná s tvým virtuálním světem ve tvé hlavě, o kterém tu tak často píšeš?
Jo, zase ty vaše zážitky a pocity. Stále dokola.
Díky ale za upřímný opis toho, co žijete.
Přesně tak.
Pavel zažil obrácení, znovuzrození a svědčí o něm jasně ve svých dopisech - tak jako každý křesťan. Pak šel také do Jeruzaléma, aby byl v jednotě a "neběžel snad nadarmo". Úplně stejně, jako každý z nás nebo kdokoliv jiný z křesťanů.
V tom se liší od těch vašich "satelitů" co je jich plno v Římě, New Yorku, Soulu či Koclířově.
Stando, ty tu popisuješ vaši situaci, stále dokola: Žádné rozhodnutí, žádné obrácení, vaše Nalhávání, Subjektivní Pocity, Zážitky, Výklady, Sekty, Hereze, Gesta, Nalhávání, počítačové hry, Avengers a tak pořád znovu a znovu. To je tvůj svět. Ne moc bohatý, ale jistě autentický, protože ho popisuješ upřímně a otevřeně a vypovídá o tom, co asi tak žiješ.
My zase popisujeme náš svět: Naši beznaděj a ztracení ve hříchu a jeho otroctví, Boží evangelium a jeho moc, která nás z otroctví hříchu vysvobodila, víru, kterou nám přineslo Boží Slovo, ten Boží dar (a ano, Boží víra je dokonalý dar, protože Bůh dává dokonalé dary - to jsi snad pochopil jediné z našeho života dobře).
Píšeme o rozhodnutí pro Boha, o obrácení, o vydání našeho života Jemu do rukou.
Popisujeme nový život, který máme v Pánu Ježíši, pokání, které nám Bůh daroval, život s Bohem, který žijeme. Píšeme o tom, co znamená, že nám Bůh dal nové srdce, nového ducha a co to neznamená, a svědčíme o tom, že Bůh je živý a jedná v životě člověka.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římanům 7. kapito (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 12. duben 2018 @ 09:58:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."mečem Ducha svatého nemůžeš ublížit žádnému člověku, natožpak sobě."...
Meč Ducha je darem od Boha, je nástrojem - a je velice ostrý. Je to darovaná schopnost lidskému duchu, aby výmluvně hlásal evangelium ostatním lidem (typickým příkladem takto obdarovaného může být jáhen Štěpán). Když však nástroj použiješ špatně, proti záměru Boha, můžeš ublížit.
V biblické historii bylo hodně lidí, kteří zneužili výjimečné Boží dary jinak, než Bůh zamýšlel. Namátkou: silák Samson.
..."Píšeme o rozhodnutí pro Boha, o obrácení, o vydání našeho života Jemu do rukou.
Popisujeme nový život, který máme v Pánu Ježíši, pokání, které nám Bůh
daroval, život s Bohem, který žijeme. Píšeme o tom, co znamená, že nám
Bůh dal nové srdce, nového ducha a co to neznamená, a svědčíme o tom, že
Bůh je živý a jedná v životě člověka. "...
Nic proti tomu! Ale píšete to z pozice svého virtuálního vnímání.
- Např. přečetli jste si, že Kristus náš dlužní úpis přibil na kříž - a z toho usoudili, že žádný hřích vlastně mít nemůžete - že vám už byl "odpuštěn - už s předstihem dvou tisíc let!
Je to NÁBOŽENSKÝ DILETANTISMUS, kabaretní magie - žádná skutečná víra!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římanům 7. ka (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 12. duben 2018 @ 16:13:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Když však nástroj použiješ špatně, proti záměru Boha, můžeš ublížit.
A to píšeš o něčem, co znáš reálně ze svého života? Ty sis nějak ublížil mečem Ducha svatého? Nebo jsi někomu ublížil?
Nebo si opět - jako tak často - domýšlíš něco o něčem, co neznáš a s čím nemáš osobní zkušenost?
Ale píšete to z pozice svého virtuálního vnímání.
A co přesně z toho, co žijeme, je pro tebe Stando zatím to "virtuální vnímání"?
To, že jsme byli zcela ztraceni v hříchu, otroci hříchu, bez naděje na světě, bez účasti na smlouvách?
Nebo je pro tebe zatím virtuální Boží evangelium, ta moc ke spasení každého, kdo věří?
Nebo je pro tebe virtuální víra Božímu slovu?
Nebo je pro tebe virtuální rozhodnutí žít pro Boha, vydat mu svůj život?
Nebo je pro tebe zatím virtuální obrácení?
Nebo je pro tebe virtuální znovuzrození a nové srdce od Boha?
Nebo je pro tebe virtuální pokání?
Nebo je pro tebe virtuální život s Bohem?
Nebo více z těch věcí?
- Např. přečetli jste si, že Kristus náš dlužní úpis přibil na kříž - a z toho usoudili, že žádný hřích vlastně mít nemůžete - že vám už byl "odpuštěn - už s předstihem dvou tisíc let!
Je to NÁBOŽENSKÝ DILETANTISMUS, kabaretní magie - žádná skutečná víra!
Stando, naprostý souhlas. Tyto tvoje podivné představy, projekce a tvůj virtuální svět jsou určitě náboženský diletantismus a kabaretní magie, žádná skutečná víra. Je dobře, že sis vědom toho, jak tu působíš.
Toník
|
]
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římanům 7. kapitola (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 11. duben 2018 @ 08:48:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ten Ratzinger se nezdá :-). A to už v roce 1958 ! Jen škoda, že v době svého "papežství" se mi už nezdal až tak radikální a rozhodný se situací v řkc něco udělat.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římanům 7. kapitola (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 12. duben 2018 @ 00:43:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | On ten článek je taková extra výjimka na celém tom webu, kde je jasně, přímo a bezobalu popsané, co jsme žili.
Jinak jsou tato témata obvykle zmatek nad zmatek - viz například tento článek. Z něho vysloveně čiší útržkovitá znalost tématu. Na upřímný, jasný a průzračný dotaz následuje zmatek pojmů, poloinformace či dezinformace, dohady, domněnky, pokusy. Na místě, kde by mělo zaznít jasné Boží evangelium, jen samá člověčina. Což jsme ostatně zažívali při podobných dotazech (nejen)ve zpovědnicích před třiceti lety naprosto stejně. |
]
|
|
|
|