Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování lidského srdce - III. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 08. duben 2018 @ 12:15:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."kolikrát jsi takové umírání a vzkříšení zažil? Bylo to jednou, nebo vícekrát?"...
Člověk je tvorem nestálým a nevěrným. Má k tomu sklony ze své hříšné přirozenosti. Jen Bůh je skutečně věrný - takto to máš napsáno i v Písmu.
Člověk má tedy sklony se chovat podobně jako korouhvička ve větru. Pokud se chová jinak, je to chování proti jeho přirozenosti, nepřirozené - nadpřirozené. Zdroj takové věrnosti zvolenému směru je tedy nadpřirozený - je z Boha, nikoli z nás.
Zafouká tedy větříček pokušení a korouhvička se může snadno otočit po větru. Nejsme přilepeni epoxidem! Musíme sami chtít držet směr (a Bůh nám v tomto jenom pomáhá, podporuje) - někdy ovšem selžeme a zhřešíme.
A ty se mě tu ptáš, jak často se může korouhvička otočit po směru větru!
..."Ty sám jsi zažil tohle cyklické umírání do duchovní smrti a vzkříšení? "...
Zažil ho úplně každý, kdo spáchal hřích k duchovní smrti a pak z něj učinil pokání a byl Bohem očištěn. A zažil ho právě tolikrát, kolikrát se mu to stalo a kolikrát mu Bůh znovu odpustil.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování lidského srdce - III. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 09. duben 2018 @ 06:19:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | A ty se mě tu ptáš, jak často se může korouhvička otočit po směru větru!
To si váš život popsal moc hezky a věrně.
Právě proto se tě ptám, protože mám v životě přesně opačnou zkušenost, než ty. Narodil jsem se do místa, které žilo nejméně 6 století, od husitských válek, co jen paměť sahá, naprosto konzervativním, stabilním a stejným způsobem života. Žil jsem v místě, kde se lidé za život neposunuli "ani o centimetr", ani se neotočili. Jak se narodili, tak umřeli. Až na výjimky. I mne rodiče a prarodiče vychovávali ve stabilitě - žít a umřít tak, "aby se nic nestalo".
Pokud vy žijete životem korouhvičky točící se ve větru, je to hodně jiný způsob života a proto se tě na něj ptám.
Zažil ho úplně každý, kdo spáchal hřích k duchovní smrti a pak z něj učinil pokání a byl Bohem očištěn. A zažil ho právě tolikrát, kolikrát se mu to stalo a kolikrát mu Bůh znovu odpustil.
No, já jsem ho třeba nezažil - do duchovní smrti jsem se narodil a dar pokání mi dal Bůh až někdy v jednadvaceti letech, když jsem se stal křesťanem. Nezažil jsem navíc nikdy před tím žádné cyklické umírání ani vzkříšení ve zpovědi.
Ty žiješ jako korouhvička ve větru. Vítr se mění tak několikrát za den, to znamená, že jsi to cyklické umírání a vzkříšení zažil tak tisíckrát, takže si ani nepamatuješ, kolikrát to bylo, proto neodpovídáš na otázky?
Nebo na otázky odpovědět nechceš?
|
]
Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování lidského srdce - III. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 09. duben 2018 @ 08:32:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Toníku. Zkus si přečíst ten můj komentář znovu - a pomaleji. Zatím jsi z něho nepochopil vůbec nic, ani to nejzákladnější.
Jen všechno obracíš proti mě. Já ti přece své názory nevnucuji, nemusíš jim tedy oponovat. Nemusíš tu předvádět své kličky typu: "To si váš život popsal moc hezky a věrně..." - jako by jsi ty byl cosi jiného. Nejsi. Jsi hříšník, jako my.
Pokud ti vadí přirovnání, že kdykoli spácháš hřích, právě v té chvíli jsi se i ty otočil jako korouhvička pryč od Boha - tak tomu rozumím - je to tvoje svoboda, tvoje volba žít ve vitrualitě a já ji nechci nijak omezovat.
Na tvé otázky "kolikrát a co konkrétně jsem kdysi spáchal, neodpovím nikdy. Nemám důvod se tím chlubit. Není čím se chlubit!
Při vzpomínce na své některé někdejší hříchy mám jedině pocity zahanbení a ošklivosti.
Jestliže mi Bůh tyto hříchy dávno odpustil a už na ně nikdy ani nevzpomene (Žd 8,12) - proč bych na ně měl vzpomínat já? Proč si v sobě pěstovat jakýsi duchovní masochismus?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování lidského srdce - III. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 09. duben 2018 @ 19:29:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Zkus si přečíst ten můj komentář znovu - a pomaleji. Zatím jsi z něho nepochopil vůbec nic, ani to nejzákladnější.
Stando, tvůj komentář jsem pochopil, není tak složitý. Popisuješ tvůj život a omylem se domníváš, že to, co ty, žijí všichni (římskokatolická klasika). Říká se tomu projekce. Římští katolíci si myslí, že všichni žijí jako oni (teda někdy se tváříš, že jsi nějaký "lepší" katolík, že jsi zažil něco "víc" - ale když na to dojde, nejsi ochoten to "něco více" popsat), cizoložníci si myslí, že všichni cizoloží, homosexuálové zase že všichni chlapi jsou latentní homosexuálové a zloději zas že "všici kradů".
Já se ale neptal, co si domýšlíš o druhých (tvoje projekce jsou průhledné jak chleba ve školní jídelně), ptal jsem se na tvůj život.
A to jsi odpověděl. Ale na něco docela jiného, než na co jsem se ptal.
A kdyby tě zajímalo něco z mého života, tak se taky zeptej, rád ti odpovím. Bude ti to užitečnější, než když si o druhých vymýšlíš různé nesmysly podle toho, co žiješ ty.
Na tvé otázky "kolikrát a co konkrétně jsem kdysi spáchal, neodpovím nikdy. Nemám důvod se tím chlubit. Není čím se chlubit!
Hlavně na takové otázky nemáš důvod odpovídat proto, že bych ti v životě nepoložil takové hloupé otázky, jako si ty vymýšlíš.
Jestliže mi Bůh tyto hříchy dávno odpustil a už na ně nikdy ani nevzpomene (Žd 8,12) - proč bych na ně měl vzpomínat já? Proč si v sobě pěstovat jakýsi duchovní masochismus?
To nevím, jak tě taková hloupost napadla?
Potřebuješ utéci od tématu? Nebo jsi nepochopil tu jednoduchou otázku, co jsem ti dal?
Zpět tedy k tématu.
Neptám se tě ani na tvoje hříchy, ani kolikrát jsi co spáchal, ptám se tě jen na ten cyklus umírání a vzkříšení, o kterém jsi psal zde, nic více. Samozřejmě mne nezajímá, co, kde a jaké hříchy jsi dělal a kolik jsi jich udělal, nejsem úchyl.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování lidského srdce - I (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 10. duben 2018 @ 08:19:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Ty sám jsi zažil tohle cyklické umírání do duchovní smrti a vzkříšení? Nebo ne?"...
Když to popisuji jako zkušenost vlastního života, k čemu ta otázka?
Jistěže zevšeobecňuji, protože všichni lidé jsou si v mnohém podobní - nejenom tělesně, ale i duševními pochody, způsobem uvažování, který ovšem ovlivňuje různým způsobem duchovní stav člověka před Bohem - tedy čistota lidského srdce.
Byl jsem vzkříšen Bohem právě tolikrát, kolikrát jsem se dostal těžkým hříchem do stavu duchovní smrti a následně v pokání a s lítostí nad částí zmařeného života se k Bohu vrátil. Ani o jednou více, ani o jednou méně. To musí tvé zvědavosti stačit - podrobnější už to nebude. K tomu je ovšem třeba přidat ještě jedno vzkříšení spolu s Kristem - ve křtu (Kol 2,8-14).
O tomto je skutečné křesťanské učení: Je hřích k smrti a ten logicky uvrhne křesťana do stavu duchovní smrti. Proto se mu tak říká. Z této smrti hříchu je tedy třeba, aby nás Bůh zachránil znovu - aby znovu obnovil v nás život, odpustil hřích. Aby Bůh opět mohl zůstávat v našem srdci a my mohli žít v novosti života s Bohem.
Ale to je třeba učinit ze hříchů pokání, vyznat takový hřích Bohu i církvi. Bůh pak tyto těžké hříchy odpouští (svátostně) skrze službu církve (J 20,21-23).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování lidského srdce (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 10. duben 2018 @ 19:44:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Když to popisuji jako zkušenost vlastního života, k čemu ta otázka?
Kdybys to popisoval jako zkušenost tvého života, byla by otázka zbytečná. Když píšeš zjevně nepravdivé poučky ve stylu "všichni jsou ...", dávám ti konkrétní dotaz na tvůj život.
Jistěže zevšeobecňuji, protože všichni lidé jsou si v mnohém podobní - nejenom tělesně, ale i duševními pochody, způsobem uvažování, který ovšem ovlivňuje různým způsobem duchovní stav člověka před Bohem - tedy čistota lidského srdce.
A porozuměl jsi, že já i mnoho lidí, kteří zde diskutují, jsou hodně jiní a žijí hodně jiný způsob života, v mnoha věcech mají dokonce opačné životní postoje, než ty, natož způsob uvažování? Já chápu, že v ŘKC všichni uvažují v některých věcech podobě - ale ŘKC je izolovaný ostrov s životem sám pro sebe, to že všichni v ŘKC něco žijí vůbec nic nevypovídá o životě mimo ŘKC.
Byl jsem vzkříšen Bohem právě tolikrát, kolikrát jsem se dostal těžkým hříchem do stavu duchovní smrti a následně v pokání a s lítostí nad částí zmařeného života se k Bohu vrátil. Ani o jednou více, ani o jednou méně. To musí tvé zvědavosti stačit - podrobnější už to nebude
Tos mohl napsat rovnou, že nechceš odpovědět. Respektoval bych to.
O tomto je skutečné křesťanské učení: Je hřích k smrti a ten logicky uvrhne křesťana do stavu duchovní smrti. Proto se mu tak říká.
A tom samozřejmě křesťanské učení není, žádný takovýhle lidský výmysl v písmu není.
Ale je o tom ŘKC učení, aby udržovalo lidi v nejistotě a v závislosti na pyramidální struktuře.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování lidského s (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 11. duben 2018 @ 08:00:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."A porozuměl jsi, že já i mnoho lidí, kteří zde
diskutují, jsou hodně jiní a žijí hodně jiný způsob života, v mnoha
věcech mají dokonce opačné životní postoje, než ty, natož způsob
uvažování? "...
Já tomu rozumím jinak: Mnoho z vás žije ve svém uměle vytvořeném virtuálním světě, ale principy a zákony našeho reálného světa na vás působí naprosto stejně. A v těchto reálných věcech jsme si pořád dost podobní, takže v tom lze zevšeobecnit do výrazu "všichni".
..."Tos mohl napsat rovnou, že nechceš odpovědět. "...
Já ale odpověděl. Jen ty tu odpověď nevidíš ....
..."O tomto je skutečné křesťanské učení: Je hřích k smrti a ten logicky uvrhne křesťana do stavu duchovní smrti. Proto se mu tak říká.
A tom samozřejmě křesťanské učení není, žádný takovýhle lidský výmysl v písmu není. "...
?????????? Neznalost Písma?
V našem učení stojí:
(1 J 5,16-17) Uviděl-li by někdo svého bratra, že
hřeší hříchem, který není k smrti, ať za něj poprosí, a Bůh mu dá život;
těm, kdo nehřeší k smrti. Je hřích k smrti; u takového neříkám, aby
prosil. Každá nepravost je hřích, ale je i hřích, který není k smrti. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování lidské (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 11. duben 2018 @ 08:52:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já tomu rozumím jinak: Mnoho z vás žije ve svém uměle vytvořeném virtuálním světě
Jinak Pán Ježíš tomu říká Království Boží. To je to, co zvěstoval Pán Ježíš, apoštol Pavel a další.. To je to, co Bůh ve své veliké milosti učinil :
- Koloským 1, 13On nás vysvobodil z moci tmy a přenesl do království svého milovaného Syna.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování lidské (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 11. duben 2018 @ 23:32:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Já tomu rozumím jinak: Mnoho z vás žije ve svém uměle vytvořeném virtuálním světě, ale principy a zákony našeho reálného světa na vás působí naprosto stejně. A v těchto reálných věcech jsme si pořád dost podobní, takže v tom lze zevšeobecnit do výrazu "všichni".
To chápu. Jakýsi Toník má ve tvé hlavě ještě nějaký virtuální svět, ve kterém žije.
A ten virtuální svět je průmětem tvého života.
Já ale odpověděl. Jen ty tu odpověď nevidíš ....
Tvou "odpověď" vidím. A rozumím, co to asi numericky znamená, když se točíš jako korouhvička.
?????????? Neznalost Písma?
Nebo spíše vaše domýšlivost a vaše výkaldy.
(1 J 5,16-17) Uviděl-li by někdo svého bratra, že hřeší hříchem, který není k smrti, ať za něj poprosí, a Bůh mu dá život; těm, kdo nehřeší k smrti. Je hřích k smrti; u takového neříkám, aby prosil. Každá nepravost je hřích, ale je i hřích, který není k smrti.
Víme, že kdo je narozen z Boha, nehřeší; ale ten, kdo byl zplozen z Boha, střeží sebe samého a ten Zlý se ho nedotýká.
A o tom je křesťanské učení.
Tomu "narozen z Boha" pak říkáme "křesťané". Tem, co se (ještě) z Boha nenarodili, těm pak křesťané neříkáme.
Pokud "křesťanem" nazýváš člověka, kterého pan farář polil vodou se správnou formulí a úmyslem činit to, co činí ŘKC, tak samozřejmě takový "křesťan" může hřešit hříchem ke smrti - a to jsme zažili jako "křesťané" snad všichni.
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování li (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 13. duben 2018 @ 10:23:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...". A rozumím, co to asi numericky znamená, když se točíš jako korouhvička."...
A co se děje s tvojí "korouhvičkou", když zrovna hřešíš? Myslíš si, že stále vlaje ve směru Božího větru?
..."Víme, že kdo je narozen z Boha, nehřeší; ale ten, kdo byl zplozen z Boha, střeží sebe samého a ten Zlý se ho nedotýká."...
Toto je samozřejmě správný návod na život. Ale jaká je praxe ve skutečnosti?
Lékař ti kvůli nemoci např. zakáže sladkosti - a ty si stejně občas zamlsáš, "zahřešíš". Doslova.
Když střežíš sebe samého, je to v pořádku. Když máš např. dnu a dáš si řízek, dostaneš bolestivý záchvat. Problém je v člověku a jeho nestálosti v předsevzetích: někteří nemocní dnou občas udělají dietní chybu - a pak trpí. Některé hříchy nejsou tak zjevné a přesto i ony člověka poškozují.
My považujeme za křesťana úplně každého, kdo byl společně s Kristem ve křtu ponořen a Kristovy smrti a spolu s ním vzkříšen do novosti života. Celá tato záchrana je výhradně dílem Božím, bez zásluh člověka. Takovýto člověk byl "pokristěn" - narodil se z Boha - byl uznán Bohem za Kristova bratra.
Takto zachráněný člověk má možnost dál růst s Bohem a smysluplně naplnit svůj život.
Nikoli každý takto zachráněný si zvolí tuto cestu; někteří jenom bloudí, jiní bloudí životem ve hříchu (třeba dočasně a později si k Bohu najdou cestu - třeba i díky modlitbám blízkých), někteří pak propadnou hříchu docela a o záchranu vlastně ani nestojí. Změnilo se jim myšlení a v otroctví si libují. Přesto u všech, kteří obdrželi tento dar pokristění ve křtu, pořád platí, že je Bůh kdysi uznal za své děti, za bratry Krista a proto jsou křesťany. Ať už se dalším životem osvědčili, nebo neosvědčili.
Pochopitelně, že každý křesťan by jako křesťan měl také žít. Ale to my nesoudíme, do lidského srdce vidí jenom Bůh a jenom ten ví, kdo jako křesťan žije a kdo zase jenom kecá a vymýšlí si nesmyslná kritéria "kdo je křesťan a kdo není"..
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budován (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 13. duben 2018 @ 15:13:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ale to my nesoudíme, do lidského srdce vidí jenom Bůh a jenom ten ví, kdo jako křesťan žije a kdo zase jenom kecá a vymýšlí si nesmyslná kritéria "kdo je křesťan a kdo není"..
To chápu, že vám ta vaše nesmyslná kritéria "kdo je křesťan a kdo není" daná svátostí křtu miminek vymyslel někdo jiný. Nám ta kritéria vymyslel také někdo jiný - Pán Ježíš a předal je apoštolům. Hezky to popisuje například Jan:
Každý, kdo činí hřích, činí také svévoli. Hřích je svévole.
A víte, že on se zjevil, aby odstranil naše hříchy, a hříchu v něm není.
Žádný, kdo v něm zůstává, nehřeší. Žádný, kdo hřeší, ho neviděl ani nepoznal. Dítky, ať vás nikdo nesvádí. Kdo činí spravedlnost, je spravedlivý, tak jako on je spravedlivý. Kdo činí hřích, je z Ďábla, neboť Ďábel hřeší od počátku. Proto se zjevil Syn Boží, aby zmařil skutky Ďáblovy. Žádný, kdo je narozen z Boha, nečiní hřích, protože v něm zůstává Boží símě; a nemůže hřešit, protože se narodil z Boha. Podle toho se poznají děti Boží a děti Ďáblovy: žádný, kdo nečiní spravedlnost a kdo nemiluje svého bratra, není z Boha.
Toto je samozřejmě správný návod na život. Ale jaká je praxe ve skutečnosti?
Ano, a o tom to je. To jsi přesně vystihl.
Lékař ti kvůli nemoci např. zakáže sladkosti - a ty si stejně občas zamlsáš, "zahřešíš". Doslova.
Dokud máš takový přístup, tak samozřejmě není pomoci.
Problém je v člověku a jeho nestálosti v předsevzetích: někteří nemocní dnou občas udělají dietní chybu - a pak trpí.
Ano, o tom jsme si psali mnohokrát. Proto také například předsevzetí považuji za hřích a jsem rád, že mne zrovna z tohoto hříchu Bůh vysvobodil.
Narážíš stále znovu a znovu na jádro hříchu. A dobře. Zkus se zamyslet. Pro mne je východisko jednoznačné: Pokud je problém v člověku (jako že to opravdu je), je třeba se problému zbavit a jít k tomu, v kom problém není.
Toník
|
]
|
|