Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování lidského srdce - III. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 05. duben 2018 @ 12:09:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) |
..." Máš tedy ještě více spasení, než dvě, to minulé a to budoucí?"...
Spasení je záchranou od smrti do života.
Zkus si to vrýt do paměti, ještě to budeš potřebovat. Úplně poprvé jsme byli vytrženi z duchovní smrti společným ponořením spolu s Kristem do jeho smrti a vzkříšení ve křtu - darem bez jakýchkoli vlastních zásluh jsme získali postavení dědiců Boha, čisté srdce, naplněné Duchem svatým.
Když ovšem křesťan spáchá později hřích ke smrti, je opět ve stavu duchovní smrti - v jeho srdci už není Duch svatý.
Pokud z tohoto hříchu učiní pokání a vyzná ho Bohu i církvi (svátost smíření), získává opět darem a bez vlastních zásluh (pro zásluhy Kristovy) čisté srdce a znovu je zachráněn od smrti pro život s Bohem.
Bůh takto člověka od smrti zachraňuje vždycky, když člověk učiní pokání ze svých hříchů.
..."Toto poslední spasení je tedy závislé i na našich skutcích a na stavu, v jakém zemřeme - přesto i tak bude pořád nezasloužené - z milosti.
Pokud tomu rozumíš takto, tak bys snad mohl pochopit, proč máme plnou důvěru pro den smrti těla (a i pro jakýkoliv jiný den) "...
Důvěru v Boha, naději na věčné spasení - tu mám přece já - o tom byl náš předcházející spor - ty máš přece nikoli důvěru, ty jsi tvrdil, že máš už jistotu, že po smrti půjdeš do nebe! Jinak bych ti přece neoponoval.
Pokud ovšem máš jen důvěru - tak jsme na tom úplně podobně.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování lidského srdce - III. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 05. duben 2018 @ 14:24:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Když ovšem křesťan spáchá později hřích ke smrti, je opět ve stavu duchovní smrti - v jeho srdci už není Duch svatý. Pokud z tohoto hříchu učiní pokání a vyzná ho Bohu i církvi (svátost smíření), získává opět darem a bez vlastních zásluh (pro zásluhy Kristovy) čisté srdce a znovu je zachráněn od smrti pro život s Bohem.
Stando, nic takového neznám a nezažil jsem. Žádná svátost smíření mne z duchovní smrti nevytáhla. Svátostí smíření jsem prošel asi 50x a z duchovní smrti mne nezachránila ta svátost ani jedna, duchovní smrt byla pořád se mnou (a nebyl jsem sám). Nikdy jsem zatím od nikoho neslyšel, že by ho svátost smíření dostala z duchovní smrti. Ty jsi první.
Budu tedy rád, když k tomu napíšeš něco blíže, prakticky, jak takové cyklické umírání a záchrany u tebe probíhají a kolik takových cyklů smrti a záchrany od smrti si za svůj život prožil.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování lidského srdce - I (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 06. duben 2018 @ 10:27:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Když ovšem křesťan spáchá později
hřích ke smrti, je opět ve stavu duchovní smrti - v jeho srdci už není
Duch svatý. Pokud z tohoto hříchu učiní pokání a vyzná ho Bohu i církvi
(svátost smíření), získává opět darem a bez vlastních zásluh (pro
zásluhy Kristovy) čisté srdce a znovu je zachráněn od smrti pro život s
Bohem. "....
Hovořím o těch, kteří jsou katolíky na baterky (jen podle jména, ve skutečnosti žijí třeba tradici, ale způsobem života nevěřících. Mají oblasti života, do kterých ať jim Bůh nekecá - obracejí se na něho, až když je život skřípne, až je jim "ouvej", až když je doženou následky jejich vlastních skutků. Dá se říci, že taky jsem jisté období svého života podobně takto žil - také jsem hledal, než jsem zakotvil v Bohu.
Kdo léta usiluje o společný život s Bohem, ten už tak snadno neumírá hříchem ke smrti. I ke smrtelnému hříchu musí křesťan nejprve "dozrát" postupným opouštěním Boha ve svém životě. Společný život ve svatosti jistý způsobem totiž brání takovému náhlému pádu a to je pro mne důvod, proč se i z lehkých hříchů zpovídat, pravidelně se jich zbavovat - aby takový ranec neřešených lehkých hříchů nakonec člověka nestrhl do hříchu ke smrti. I lehké hříchy mohou postupně ovlivnit naši soudnost a zvrácené myšlení by se pak mohlo projevit hříchem ke smrti. Každá svátost smíření je pro mne především přímým osobním setkáním s Kristem, se záplavou Boží milosti. Je to duchovní koupel a ne nadarmo ji lze přirovnat ke koupeli těla, po které nejenom člověk je, ale se tak i cítí - čistým.
Velmi jsem přemýšlel i nad tou tvojí "přirozeností nehřešit" - pokud jsi to myslel v tomto významu, že je to důsledek společného života s Bohem, pak bych tomu rozuměl - jen by se to nemělo nazývat "novou přirozeností člověka", ale spíš "novou nadpřirozeností člověka" - plynoucí jako důsledek ze společného života s Bohem. To je má osobní zkušenost. Tento společný život totiž přináší člověku optiku Božího vnímání světa, ošklivost vůči jakékoli formě zla. Tím vlastně vzniká jakési "imunita" člověka vůči hříchu ke smrti.
Pořád ale musí platit: Kdykoli opustíš postupně Boha - "zvlažníš ve své víře, přikloníš se ruchu tohoto světa" - úměrně tomu ztratíš schopnost ošklivit si zlo, úměrně tomu se lidská mysl znovu pokřiví a jsi zase blíž hříchu ke smrti. Proto na jiných místech zdůrazňuji důležitost onoho "vytrvání v dobrém" až do smrti. Tedy důležitost toho, neopustit Boha jako společníka životem.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování lidského srdce (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 06. duben 2018 @ 13:27:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, tolik slov a odpověď na mou otázku chybí. Římskokatolické učení a spekulace typu cobykdyby znám poměrně dobře, to mi nemusíš opakovat, děláš tím zbytečnou práci.
Co mne zajímá je konkrétní realita života. Skutečnost.
Sám nemám příliš zkušenost s tím, co je to být "katolík na baterky". Rodiče nás vedli ke katolické víře odmala, jak to šlo, vedli nás ke svátostem.
Svátosti jsem žil a zažil jich mnoho. Ani jedna z těch svátostí ale nebyla přímým osobním setkáním s Kristem, se záplavou Boží milosti. Naopak, i po všech těch svátostech jsem dál žil v duchovní smrti a s duchovní smrtí mi nepomohla ani jedna ta svátost. Někde tam v těch všech svátostech byla systematická chyba. Dnes už samozřejmě vím, kde ta chyba u mne byla.
Ale zajímá mne život druhých. Proto se ptám tebe. Někdy jsi ochoten odpovědět. Ale tady zase odpověď na reálnou zkušenost chybí.
Kolik takových cyklů záchrany umření hříchem ke smrti a znovu vzkříšení svátostí máš za sebou? Žádný, jeden, nebo více, třeba deset? Kolik záchran jsi zažil, kromě té první ve svátosti křtu?
Jak takové cyklické umírání a záchrany u tebe probíhají? Když už jsi obživen k životu, proč znovu duchovně umřeš? Dává ti takové jednání nějaký smysl, znovu umřít, je to k něčemu užitečné?
Je to duchovní koupel a ne nadarmo ji lze přirovnat ke koupeli těla, po které nejenom člověk je, ale se tak i cítí - čistým.
Jasně, rozumím. Řeší vnější věci podobně jako umytí a nějaké pocity, cítění. O tom jste psali často a to znám také a slyšel jsem to od více katolíků.
Jak dlouho ti asi tak vydrží, že se po zpovědi "cítíš čistým"? Jsou to třeba minuty, hodiny, dny, nebo se cítíš čistým déle? Asi se cítíš čistým déle, když chodíš ke zpovědi jenom jednou za měsíc?
Velmi jsem přemýšlel i nad tou tvojí "přirozeností nehřešit" - pokud jsi to myslel v tomto významu, že je to důsledek společného života s Bohem, pak bych tomu rozuměl - jen by se to nemělo nazývat "novou přirozeností člověka", ale spíš "novou nadpřirozeností člověka" - plynoucí jako důsledek ze společného života s Bohem. Stando, "přirozenost nehřešit" určitě nebyl můj pojem, název, ale nanejvýš nějaká reakce na tvoje psaní, nebo možná nějaký tvůj nápad. Takový pojem bych nevymyslel. "Přirozenost" chápu jako něco spojené s tímto světem.
Kdy píšeme o tom, co Bůh dělá při novém narození, píšeme spíše o "novém srdci", "novém duchu", "novém stvoření" nebo také "vnitřním člověku". A to, co Bůh lidem dává, není něco vnějšího, ale vnitřního, co má člověk v sobě uvnitř.
Toto je ta smlouva, kterou uzavřu s domem izraelským po těchto dnech, je Hospodinův výrok: Svůj zákon dám do jejich nitra a zapíšu jej na jejich srdce. Budu jejich Bohem a oni budou mým lidem.
To není jako když se člověk zvenku umyje a cítí se čistý, ale je to něco mnohem hlubšího, niternějšího.
Kdykoli opustíš postupně Boha - "zvlažníš ve své víře, přikloníš se ruchu tohoto světa" - úměrně tomu ztratíš schopnost ošklivit si zlo, úměrně tomu se lidská mysl znovu pokřiví a jsi zase blíž hříchu ke smrti. Proto na jiných místech zdůrazňuji důležitost onoho "vytrvání v dobrém" až do smrti. Tedy důležitost toho, neopustit Boha jako společníka životem.
Chápu, že je to pro vás důležité a že si na tom zakládáš. O tom jsme se bavili mnohokrát - v takové situaci je to na tobě. V tom se náš život a naše reálná životní zkušenost podstatně liší a o tom jsem ti psal v článku "Parchant".
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování lidského s (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 08. duben 2018 @ 12:10:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Svůj zákon dám do jejich nitra a zapíšu jej na jejich srdce. Budu jejich Bohem a oni budou mým lidem.
To není jako když se člověk zvenku umyje a cítí se čistý, ale je to něco mnohem hlubšího, niternějšího."...
A teď zkus tato Boží slova konfrontovat s realitou, s dějinami nevěr vyvoleného národa v celých jeho dějinách i jeho opakovaných návratů k Hospodinu. Pak třeba pochopíš, o čem že to stále hovořím, na co stále upozorňuji. Já totiž hovořím o současnosti, o stádiu člověka během Boží výchovy - ty jen cituješ místa, které podporují tvoji nábožnou konstrukci.
Člověk po svátosti smíření je čistý vnitřně (koupel těla je jen přirovnání) a nejen to - mění se Boží milostí i vnitřně, vnímá svět a události v něm více úhlem Božího pohledu. Rozpoznává lépe své místo v dějinách spásy, rozpoznává jasněji Boží vůli a s nadšením ji vykonává.
Chceš - li vztáhnout platnost Jeremiášových slov právě na sebe, pak by logicky mělo platit i jejich pokračování:
Hle, přicházejí dny, je Hospodinův
výrok, kdy bude toto město znovu vybudováno Hospodinu, od věže Chananeel
až po Rohovou bránu. A měřicí šňůra půjde dál naproti ní na kopec Garéb a obrátí se ke Goje. Celé
údolí mrtvol a popela a všechna pole až k potoku Kidrónu, až na roh
Koňské brány na východě budou svaté Hospodinu. Nikdy už nebudou
vyvráceny ani zbořeny....
Týká se tě nějak také toto místo?
Jako už tolikrát, podle svého zvyku, vytrhuješ jen jedno místo z celku. Pak pochopitelně, bez kontextu, Jeremiášův výrok podbízí jiný výklad. (pořád čteš právě jen to, co je tam napsané, ale chápeš to vytrženě, v jiném nepůvodním smyslu).
Každé období Božího lidu mělo svou smlouvu (Gn 9,9-17; Gn 17,7-14; Joz 24,25-27; Jr 31,31-34; Žd 9,15;).
Zvláštní význam měla smlouva davidovská (o jejím nepřetržitém trvání mluví 2 S 7,12-16; a Žl 89,29; a smlouva lévijská Mal 2,4-8.
V Hospodinově výroku se opakují slova Jr 23,5 se závažným odlišením: Vedle davidovského království se připomíná lévijské kněžství, a navíc titulem "Hospodin je naše spravedlnost" nebude označen "výhonek", ale Jeruzalém (který je v hebr. rodu ženského, zatímco "Výhonek" rodu mužského, takže jde v hebr. jednoznačně určit, k čemu se titul vztahuje). To, co vyznačuje zaslíbeného potomka z Davidova rodu, se stává charakteristikou města a jeho obyvatel. Královské zaslíbení, jež je spjato s davidovským rodem, přejde přes Syna Davidova na jeho lid.
Jako důležitý znak nového věku vedle pokoje a pravdy je uvedena "spravedlnost".
Spravedlnost je Boží řád, který bude platit a zaručovat stálost, bezpečnost a celistvost "pokoje." (proto jsem minule opakovaně tak zdůrazňoval význam řádu v životě každého křesťana. Opakem řádu je neřád, chaos, pasivita).
V novém období nebude zrušena ani smlouva s lévijskými kněžími. Jeremiáš zde má na mysli původní poslání kněží jako strážců Hospodinova Zákona. (Dt 17,9-18; atd.) I když jeruzalémští kněží se v Jeremiášově době svému poslání zpronevěřili, nepřestává platit smlouva, kterou uzavřel Hospodin s pokolením Lévi. Lévijská smlouva bude obnovena a bude platit v novém věku, ale také ona bude přenesena z jedné třídy na celý lid, takže bude nesčíslné množství těch, kteří budou sloužit Hospodinu jako kněží.
Jako záruka neklamnosti obou smluv, davidovské i lévijské, je uvedena pevná a žádným způsobem nezrušitelná"smlouva", zaručující pravidelné střídání dne a noci a ukazující na smlouvu s Noem (Gn 8,22; Gn 9,8-17) i na zaslíbenou novou smlouvu (Jr 31,35). Ale i zaslíbení a smlouva s Abrahamem (Gn 17,5) jsou vztaženy na Davida a lévijce.
Všechny smlouvy spolu souvisejí, protože vycházejí z jediného zdroje a mají jediný smysl a cíl: ujistit o Hospodinově věrnosti a věrnosti k Bohu nás také vybízet.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování lidské (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 09. duben 2018 @ 07:35:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | A teď zkus tato Boží slova konfrontovat s realitou, s dějinami nevěr vyvoleného národa v celých jeho dějinách i jeho opakovaných návratů k Hospodinu. Pak třeba pochopíš, o čem že to stále hovořím, na co stále upozorňuji.
Jo, já rozumím, co popisuješ. Znám život v ŘKC, chápu, že máte potřebu vyrábět si "zlatá telata", různé modly, vždyť život v ŘKC zná snad každý. A že pošilháváte po "hrncích masa" (i když teda nevím, co konkrétně jsou pro tebe ty hrnce). Chápu, čemu asi tak odpovídá tvoje realita, byť to nenapíše napřímo a jasně, co tedy prakticky žiješ.
Vysvětloval jsem ti, že situace křesťanů je hodně jiná: Když ve křtu spolu s Kristem (Pánem Ježíšem Kristem) pohřbíváme starý život, je to proto, že chceme, aby se nikdy, ale opravdu nikdy nevrátil. Nikdo z křesťanů nechce křísit "to staré", tak jako to chcete dělat vy.
Já totiž hovořím o současnosti, o stádiu člověka během Boží výchovy - ty jen cituješ místa, které podporují tvoji nábožnou konstrukci.
Ty dokážeš být docela i vtipný a hezky upřímný, když píšeš o sobě.
Takže když napíšu, že výměna srdce od Boha v té nové smlouvě není jako když se člověk zvenku umyje a cítí se čistý, ale je to něco mnohem hlubšího, niternějšího, tak je to pro tebe "nábožná konstrukce", kdežto pošilhávání po hrncích masa, korouhvička ve větru a "zlaté tele" bude pro tebe asi nenábožná konstrukce a realita života?
Týká se tě nějak také toto místo?
No, samozřejmě. To jsem ti psal snad už stokrát, Stando, že v Bohu máme naprostou jistotu, že jeho slovo v tomto je jasné a přímé. Že život s ním není jako korouhvička ve větru.
Jako už tolikrát, podle svého zvyku, vytrhuješ jen jedno místo z celku. Pak pochopitelně, bez kontextu, Jeremiášův výrok podbízí jiný výklad. (pořád čteš právě jen to, co je tam napsané, ale chápeš to vytrženě, v jiném nepůvodním smyslu).
Chápu tvé projekce. Které místo podle tebe vytrhuji z celku? Vždy když něco cituji z našeho učení, dávám odkaz na to, kde je to místo, aby ses mohl podívat.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování li (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 09. duben 2018 @ 10:23:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."A nikdo už nebude učit svého spoluobčana
a nikdo svého bratra slovy: ‚Poznej Pána‘, neboť mě budou znát všichni,
od nejmenšího až do největšího z nich ..."...
Když už jsi si toto vyložil po svém, jak ti to příjemně lechtá sluch?
"Nikdo nebude učit" - to nikterak nevylučuje učitelský úřad církve. Vždyť na jiných místech (Ef 4,11; 1 Tim 3,15) se zdůrazňuje nutnost, aby církevní představení vyučovali. (Srv. i 1 Tim 4,11. 13. 16; 2 Tim 2,2; 4,2; 4,5; Tit 1,5; 1,9; 2,1;) To všechno se samozřejmě pořád předpokládá. Rozdíl však v té věci mezi Starým zákonem a Novým je v tom, že v novozákonní době se lidem dostává daleko více světla k poznání Boha a jeho tajemství (vnitřním životem v církvi, svátostmi atd..). Bez této Boží pomoci by učitelský úřad církve lidem nepomohl (srv, 1 Kor 3,7).
Hlavní překážkou přátelství s Bohem je hřích (= vykonané zlé skutky), nikoli hříšná náklonnost. Čisté srdce (zbavené ve zpovědi hříchů) Bůh pak dokáže svou přítomností od hříšné náklonnosti uzdravit.
Sz neměl sílu, aby odpouštěl hříchy. V Nz však může být člověk úplně očištěn pro Kristovy zásluhy.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budován (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 09. duben 2018 @ 20:29:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Když už jsi si toto vyložil po svém, jak ti to příjemně lechtá sluch?
To sis mne asi s někým popletl - snad s vašimi projekcemi, jak si vykládáte věci každý po svém?
"Nikdo nebude učit" - to nikterak nevylučuje učitelský úřad církve.
To je zase úkrok od tématu kam? K nějaké statečné opozici k něčemu ve tvém virtuálním světě?
Jak to souvisí s tématem hříchu?
Když jsem byl mrtvý uprostřed hříšné náklonnosti, dělila mne od Boha naprosto neproniknutelná, temná zeď. Nezměnily na tom nic ani hříšné skutky, ani zpověď.
Naopak jednotlivý skutek (nebo snaha o něj) mne neoddělila od Boha ve chvíli, kdy už jsem byl křesťanem a měl jsem život. Ani ten skutek mne nedokázal oddělit od Boha.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu bud (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 10. duben 2018 @ 09:44:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ne nadarmo se zmiňuješ o projekcích. Vnímáš všechno, co ti napíšu, skrze své projekce.
..."Hlavní překážkou přátelství s
Bohem je hřích (= vykonané zlé skutky), nikoli hříšná náklonnost. Čisté
srdce (zbavené ve zpovědi hříchů) Bůh pak dokáže svou přítomností od
hříšné náklonnosti uzdravit.
Tak to máme přesně opačnou zkušenost."...
V Medjugorii mají hnutí "Cenacolo". Jsou to bývalí narkomani, závislí na drogách - otroci drog, kteří svou závislost léčí Kristem. Jednotlivá dávka drogy je jako každý jednotlivý hřích - i když přestaneš brát drogy (hřešit - analogie čistého srdce po svátosti smíření) - nezbaví to ještě nikoho závislosti na drogách. Tuto závislost třeba uzdravit, zvítězit nad ní. A to se děje postupně, s Kristem v srdci, a záměrném cíleném tužení těla - a trvá to někdy i léta, než se člověk vrací zpět do normálního života.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 10. duben 2018 @ 20:44:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tím reaguješ na co konkrétně? Co jsem projektoval a do koho? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování lidské (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 09. duben 2018 @ 08:47:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Každé období Božího lidu mělo svou smlouvu (Gn 9,9-17; Gn 17,7-14; Joz 24,25-27; Jr 31,31-34; Žd 9,15;).
Všechny smlouvy spolu souvisejí, protože vycházejí z jediného zdroje a mají jediný smysl a cíl: ujistit o Hospodinově věrnosti a věrnosti k Bohu nás také vybízet.
Jinak díky za citaci evangelického výkladu.
Sám nemáš, co bys k tomu napsal?
To, co vyznačuje zaslíbeného potomka z Davidova rodu, se stává charakteristikou města a jeho obyvatel. Královské zaslíbení, jež je spjato s davidovským rodem, přejde přes Syna Davidova na jeho lid.
Spravedlnost je Boží řád, který bude platit a zaručovat stálost, bezpečnost a celistvost "pokoje."
Všechny smlouvy spolu souvisejí, protože vycházejí z jediného zdroje a mají jediný smysl a cíl: ujistit o Hospodinově věrnosti a věrnosti k Bohu nás také vybízet.
Porozuměl jsi těm větám? Chápeš, jak velký rozdíl je Boží slovo a jeho vliv na život člověka, oproti vašim korouhvičkám, modlám a "plným hrncům", na které se tu snažíš lákat do ŘKC? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování li (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 09. duben 2018 @ 09:40:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Jinak díky za citaci evangelického výkladu. "...
Je to výklad SZ podle křesťanského "novočtení" - tedy i výkladem katolickým. Už celá léta, skoro každou středu míváme po večerní mši společenství katecheze, kde studujeme Bibli - takže toto vím docela určitě.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budován (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 09. duben 2018 @ 20:29:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Porozuměl jsi těm větám z toho novočtení?
Chápeš, jak velký rozdíl je Boží slovo a jeho vliv na život člověka, jeho ujištění, oproti vašim korouhvičkám, modlám a "plným hrncům", na které se tu snažíš lákat do ŘKC?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu bud (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 11. duben 2018 @ 09:31:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...".... na které se tu snažíš lákat do ŘKC?"...
Co konkrétně tě, prosím tě, z toho, co jsem zde řekl, láká do ŘKC?
Rozumím, že některé věci, co jsem popisoval, nechápeš, protože je nechceš přijmout a vykládáš si je jinak. S tím dokážu žít - i když rozumem nechápu. Protože vysvětluji to tak polopatisticky!
Dědeček mé ženy byl kdysi silným kuřákem. Pak přestal - ze dne na den. Asi po patnácti letech nekuřáctví jednou přišel a povídá: "Nevěřili byste, co se mi dneska v noci zdálo! Jak jsem si zapálil cigaretu a s jakou chutí jsem ji ve snu kouřil!"
To jsou právě ty "egyptské hrnce masa" - to otroctví, stále zažrané pod kůží, i když člověk už dávno prošel Rudým mořem.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 12. duben 2018 @ 00:08:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ty tvé "hrnce masa" a "zlatá telata", "Svoboda" hřešit a kde co dalšího, kde se snažíš tvářit, jakobyste v ŘKC měli "něco více". Ale tohle jsou "něco více", o co by z křesťanů těžko někdo stál.
To jsou právě ty "egyptské hrnce masa" - to otroctví, stále zažrané pod kůží, i když člověk už dávno prošel Rudým mořem.
Ano, to chápu. Tak to má každý otrok hříchu, který před hříchem uteče. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování lidské (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 09. duben 2018 @ 08:47:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Člověk po svátosti smíření je čistý vnitřně (koupel těla je jen přirovnání) a nejen to - mění se Boží milostí i vnitřně, vnímá svět a události v něm více úhlem Božího pohledu. Rozpoznává lépe své místo v dějinách spásy, rozpoznává jasněji Boží vůli a s nadšením ji vykonává.
Žádnou takovou zkušenost se svátostí smíření nemám - nic takového svátost smíření neuměla. Svátostí smíření jsem prožil asi 50 a i po nich byly všechny moje hříchy se mnou, žádná vnitřní čistota se nekonala. Maximálně tak vznosné pocity, pocity jsou extrémně prchavá věc, pocit čistoty mi vydržel obvykle tak hodiny, možná výjimečně maximálně dny - do doby, než jsem si uvědomil, že můj hřích je stále se mnou.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování li (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 09. duben 2018 @ 09:55:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Žádnou takovou zkušenost se svátostí smíření nemám..."...
Právě toto ale svátost smíření umí. Už jsi to za ta léta zjevně zapomněl.
..."... do doby, než jsem si uvědomil, že můj hřích je stále se mnou."...
Samotné minulé vyznané hříchy byly Boží mocí ve zpovědi odpuštěny a člověk je od zátěže jím spáchaných hříchů čistý - co mohlo přetrvat, byla hříšná náklonnost k nějakému jednání, závislost na hříchu. Ta se odstraňuje hůře a často i dlouhodobě. Pokud jsi tehdy už našel zalíbení v nějakém hříchu, máš sklon ho opakovat, upadnout znovu do stejného jednání. To platí obecně o každém z nás. Protože srdce se tímto hříšným jednáním už pokřivilo, vnímáš realitu pokřiveně. Třeba vytrvalého působení Boží milosti, aby se pohled narovnal, aby člověk uviděl ošklivost hříchu a začal ho sám vnitřně odmítat.
Ty ovšem evidentně stále nerozlišuješ mezi hříchem - jednotlivým konkrétním zlým skutkem - který může být Bohem odpuštěn,
a mezi zalíbením ve hříchu, závislostí na hříchu - které musí být Bohem nikoli už odpuštěno, nýbrž uzdraveno.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budován (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 09. duben 2018 @ 20:29:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Právě toto ale svátost smíření umí. Už jsi to za ta léta zjevně zapomněl.
No, to těžko, Stando. Myslíš, že kdyby něco takového svátost uměla, že bych to zapomněl?
Ježíš umí člověka zbavit hříchu - a to si pamatuji dodnes. I z té doby před pětadvaceti lety. Věř mi, že kdyby něco takového uměla zpověď, jistě bych si to pamatoval. Takové věci se nezapomínají.
Pokud jsi tehdy už našel zalíbení v nějakém hříchu, máš sklon ho opakovat, upadnout znovu do stejného jednání. To platí obecně o každém z nás.
To nevím. Tuto vaši zkušenost nemám. V hříchu jsem nikdy žádné zalíbení nenalezl. Ba právě naopak. V tomto mám opačné postoje, než ty.
Problém jsem měl s otroctvím hříchu, se kterým zpověď nezmohla vůbec nic - před zpovědí i po zpovědi jsem byl stejný otrok hříchu. Dokud jsem se životem nedostal na konec 7 kapitoly Římanům a pak dále.
Ty ovšem evidentně stále nerozlišuješ mezi hříchem - jednotlivým konkrétním zlým skutkem - který může být Bohem odpuštěn, a mezi zalíbením ve hříchu, závislostí na hříchu - které musí být Bohem nikoli už odpuštěno, nýbrž uzdraveno.
A ty zase evidnetně utíkáš od diskuze a začínáš zase lhát a pomlouvat diskutující místo diskuze k tématu. To znamená, že už jsi zase v koncích? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu bud (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 10. duben 2018 @ 09:34:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Proč bych měl utíkat od diskuse? Vysvětluji v ní své postoje víry. Nesouhlasíš - prosím, je to tvoje právo. Ale že nejsi schopen respektovat ani mě, protože vidím věci odlišně?
Otroctví hříchu způsobuje opakování určitého druhu hříšného jednání. Časem se lidská mysl (působením smrtelného hříchu), lidské srdce pokřiví a člověk najde zalíbení v tomto hříšném konání a má sklony (i když vnitřně už nechce) ho stále opakovat. Toto se dá v rovině těla přirovnat k otroctví sušenému listí - ke kouření. Z počátku bylo člověku po cigaretě špatně, později se kouření stává požitkem, zvykem. Podobně to probíhá třeba při onanii spojenou se sledováním porna. Člověku se stavem ve smrtelném hříchu křiví pohled na realitu a vnímá svět virtuálně podle stavu své mysli.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 10. duben 2018 @ 20:44:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, to právě nevím. Nějak ti vadí ta diskuze, že zase začínáš o mne vymýšlet hlouposti z tvého virtuálního světa?
Vysvětluji v ní své postoje víry. Nesouhlasíš - prosím, je to tvoje právo. Ale že nejsi schopen respektovat ani mě, protože vidím věci odlišně?
Tvoje postoje víry klidně vysvětluj. Rád je čtu. Jsi tu jediný římský katolík, co reálně odpovídá a popisuje tu váš způsob života. A je to zajímavé na čteni.
Respektuji, co žiješ i tvé názory - až na to, když si začneš vymýšlet nesmysly o druhých, to samozřejmě nemám důvod respektovat. A nebudu to respektovat u nikoho, nejen u tebe.
Tak to mám zkušenost naprosto přesně opačnou.
Sám jsem zalíbení v hříchu nezažil, ani mi na hříchu nic k líbení nepřipadá.
Když jsem se na toto téma bavil s lidmi, kteří jsou a žijí v hříchu, nebo žili v hříchu, jejich zkušenost je bez výjimky stejná: Období "zalíbení" ve hříchu je velice krátké, dny, týdny, měsíce. Pak už nastupuje velmi tvrdé otroctví, nenávist k tomu hříchu, odpor ke hříchu, nenávist k sobě, deziluze, marná snaha o to se hříchu zbavit a spousta dalších podobných věcí.
Že by měl někdo zalíbení v alkoholu, pornu, cigaretách, drogách či čemkoliv podobném po mnoha letech, to jsem ještě v životě neslyšel - naopak jsem slyšel více svědectví i od lidí, kteří nikdy nepoznali pokání a třeba i hřích před tím propagovali o tom, jak svůj hřích nenávidí, jak by se ho rádi zbavili a jak je taková snaha marná.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z poh (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 11. duben 2018 @ 09:18:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Respektuji, co žiješ i tvé názory - až na to, když si začneš vymýšlet nesmysly o druhých, to samozřejmě nemám důvod respektovat ...."...
A já zas zůstanu vůči tobě pravdivým a pokřivenosti tvého vnímání budu dál pojmenovávat a narovnávat.
..." Že by měl někdo zalíbení v alkoholu, pornu,
cigaretách, drogách či čemkoliv podobném po mnoha letech, to jsem ještě v
životě neslyšel ..."...
Chce to jen vrátit se do reality. Zeptej se na to nějakého silného kuřáka - s jakou rozkoší si hned po ránu zapálí svou první cigaretu! Zeptej se někoho, kdo přestal kouřit - jak se mu v noci zdává sen o tom, jak si zapálí a vdechuje cigaretový kouř!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 12. duben 2018 @ 00:20:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | A já zas zůstanu vůči tobě pravdivým a pokřivenosti tvého vnímání budu dál pojmenovávat a narovnávat.
Asi proto jsi psal o nevyžádaných radách a nadřazené pozici.
Stando, pokud bys byl někdy pravdivý a upozornil mne na pokřivenost mého vnímání, budu rád. Zatím tu upozorňuješ jen na pokřivenost tvého vnímání, například prohlášením: " Ty ovšem evidentně stále nerozlišuješ mezi hříchem a mezi zalíbením ve hříchu, závislostí na hříchu."
Zeptej se na to nějakého silného kuřáka - s jakou rozkoší si hned po ránu zapálí svou první cigaretu! Zeptej se někoho, kdo přestal kouřit - jak se mu v noci zdává sen o tom, jak si zapálí a vdechuje cigaretový kouř!
Kuřáků jsem se na to ptal. Znám asi jen jednoho, co má zalíbení v kouření - pan senátor Kubera. A to ještě nevím, jestli to není jen jeho póza, protože vlastní akcie tabákové firmy nebo má jinou podobnou vazbu. Jinak dotazy na téma kouření u kuřáků pro mne nesly stejnou odpověď: Jak kouření nenávidí, jak jim ničí život, i lidem okolo nich, jak se za něj stydí, jak druhým s*****í, jak se od nich druzí odtahují, jak nad ním nemají moc a jsou jeho otroci. Odpovědi zhruba stejné jak u křesťanů, tak nekřesťanů.
Já vím, že ty jsi hodně na ty pocity a zážitky, tak se soustředíš na vaše pocity a zážitky. Proto je pro tebe zajímavá ta chvilková rozkoš - pár minut. Já jsem spíše zase racionální, zaměřený více na reálný život, reálné zkušenosti a nějaký drobný pocit je proti kruté realitě života pro mne méně podstatný.
Ale snad bys na tom konečně mohl porozumět rozdílu mezi tím, kdy je otrok hříchu zbaven hříchu (ve vašich pojmech "hříšné závislosti") a mezi tím, kdy je otrok hříchu na útěku (když kuřák přestane kouřit).
Tomu, kdo není otrokem hříchu, se v noci nezdá sen o tom, jak si zapálí a vdechuje cigaretový kouř.
Takový je rozdíl mezi člověkem, který dostane nové srdce od Boha, na kterém jsou napsané Boží zákony a vychází z něj život a člověkem, který se snaží žít slušně, ale má to staré, kamenné srdce.
|
]
|
|