|
Právě je 545 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: Willy rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116586459 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z poh (Skóre: 1) Vložil: martino v Sobota, 17. březen 2018 @ 17:14:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | oko, to nemá ani hlavu ani patu. On se v tom Cizinec neorientuje. On neví která bije a ještě se tím chlubí. Oni se odpadlicí vrhají do diskusí na které nestačí. Copak může být něco více než Církev Kristova? Čím se může Cizinec "pochlubit"? Že je dezertér od Krista, heretik a sektář? To je přeci jízdenka do věčného ohně. Co to tu plácá a obhajuje? To je duchovní alibismus a demagogie...Písmo sv. ústy apoštola konstatuje, že nepotřebujeme, aby nás nějaký odpadlík poučoval, neboť máme Ducha Svatého. ..... Tak na co si to zde Mat hraje? V diskusi nikdy neobstál, neboť stojí mimo Církev, a obhajuje své šaškování v sektě. Tam samozřejmě bude za "hvězdu", neboť chycená ryba odpadlíka je pro ně cenná. |
| Nadřazený |
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z poh (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 18. březen 2018 @ 18:39:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."Ty jsi proti naší víře nenapsal téměř nic, proti tomu, co žijeme, také ne..."...
Ahoj Toníku.
Nechci mít proti tvé víře vůbec nic a v ničem tě od ní nepřemlouvám. Snažím se z toho mnohé pro mě nepochopitelné pochopit proč věříš právě tak a oponuji v tom, co je podle mě jinak. Jestliže se o tobě vyjádřím, že "jsi v zajetí zažitých frází", neznamená to nic víc, než se mě zrovna v tom konkrétním okamžiku a v tom konkrétním tématu tak jevíš - že tě tak já vnímám. Nevymýšlím si, není to ode mne nestoudná drzost! Třeba se pletu, nemám přece patent na pravdu - ale je to právě teď mé hodnocení situace. Nic víc. Neber to jako urážku, ale jen jako podnět k zamyšlení. Pletu - li se, máš možnost mi to lépe vysvětlit.
Ono je docela snadné být přítelem někoho, kdo se mnou ve všem souhlasí. Ale zůstat přítelem toho, kdo má na spoustu věcí opačný názor - to je pro člověka daleko náročnější - to už vyžaduje hlubší kořeny přátelství, velkorysost a toleranci, vyžaduje čerpat z Boha.
..."Co konkrétně z toho, co píšu jsou pro tebe "zažité fráze" a jaký význam jim posunuji, který nemají?"... ..."Ptám se tě proto, že mi nepřijde logické, aby mrtví museli umírat."...
V Písmu se hovoří o neznovuzrozeném člověku jako o mrtvém člověku (ve svých hříších), jako o člověku "přirozeném", či člověku "podle těla". Všechno to znamená jedno a to samé - označení pro člověka, který ještě nebyl pokristěn ve křtu - nebyl spolu s Kristem vzkříšen do života v novosti (Ř 6,3-4). Tak tomu rozumím já (aby sis zas nemyslel, že ti nutím své názory).
Mrtvý přirozený člověk na počátku a nově narozené dítě Boží na konci jsou obojí duchovní skutečnosti, které nelze vysvětlovat materialisticky. Každý další narozený člověk (dědic po Adamovi, vyhnaném z ráje) je takto mrtvý pro nebe - proto se tak označuje - "mrtvý". Pro změnu z tohoto stavu smrti nutně potřebuje Krista a jeho oběť.
Když se vrátím k podobenství o housence, která nikdy lítat nemůže (člověk podle těla, mrtvý pro nebe) a motýlovi (člověk pro Kristovy zásluhy Duchem svatým nově zrozený), housenka musí ve svém stavu housenky také nejdříve "umřít" a být pochována v kukle - až následně se z ní může narodit motýl. "Neumře" - li takto housenka, motýl se nenarodí.
Znovu pokračuji v tom, jak tě vidím já: Ale nedělám si nijak patent na pravdu, je to mé vidění tvojí situace. Ty jsi se stal "motýlem" už jako miminko ve křtu. V životě jsi na to zřejmě občas zapomínal a v jednu chvíli ti Bůh připomněl, že když máš křídla, měl bys letět. Jelikož jsi nebyl spokojený se svým dosavadním způsobem existence bez pořádného létání, tak jsi ho uposlechl a vzlétl. Jen sis z toho učinil nesprávné závěry. Nevyletěl jsi totiž v tu chvíli z kukly, ale motýlem s křídly jsi byl už dlouho. I když jsi občas třeba nelítal.
Toto nejsou mé pomluvy o tobě, ale mé názory na tebe. Netvrdím, že jsem v nich neomylným, ale na druhé straně ti poctivě říkám, jak tyto věci vidím já. Nebudu ti pochlebovat, chci být upřímným a říkám věci, jak si je myslím.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 19. březen 2018 @ 17:53:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, chápu, že máš potřebu místo odpovědí na jednoduché otázky na tvůj život vymýšlet bajky o druhých lidech a promítat si tvůj život do druhých. Samozřejmě chápu, že když si takto vymýšlíš, píšeš jen sám o sobě, jen nemáš odvahu napsat "já jsem na to zapomínal" či "já jsem duchovně zabetonovaný", ale napíšeš "ty jsi na to zapomínal" či "my všichni bez výjimky jsme duchovně zabetonovaní".
Nezlobím se na tebe, jen když po tomto způsobu nepřímé a nečestné jakoby "diskuze" píšeš, že "se debatu udržet ve věcné rovině", tak už mi to přijde za čárou slušného jednání.
Já samozřejmě znám nauky ŘKC - všechny ty bajky, co si o mne vymýšlíš, jsem slyšel už tehdy, když jsem se stal křesťanem a zajímal jsem se o to, co se to se mnou vlastně stalo a proč. Byl jsem tehdy stále ještě duchovně zabetonovaný, tak jako ty, a proto bych v žádném případě nešel za nějakým evangelíkem, ale šel jsem za katolickými faráři. A ti si o mně vymýšleli takové bajky, jako si tu teď (i v minulosti) o mně vymýšlíš ty.
Ty jejich i tvoje bajky mají jednu zásadní vadu:
Neodpovídají realitě, skutečnosti.
Jsou vymyšlené.
Píšete o něčem, co osobně neznáte a čemu nerozumíte, tak si jen domýšlíte podle vaší praxe by by tak asi.
Pokud tu něco píšu o svém životě, je to proto, že jsem to zažil - je to svědectví z mého života. Nepíšu něco, co jsem nezažil, abych si vymýšlel, nebo "věřil" (jako to děláš ty, když píšeš o svátosti křtu) nebo si nemohl vzpomenout jako ty (když se tě zeptáme na rozhodnutí pro Boha). Pokud tě zajímá něco z mého života, jsem schopen to popsal, jelikož si můj život docela pamatuji - a tyto věci velmi dobře.
Pokud něčemu věřím například k tématu budoucnosti, je to obvykle proto, že je to napsané v písmu - to je například případ slovo o vzkříšení a proměně, o soudu národů a dalších tématech. Pokud tě tedy zajímá něco z toho, čemu a proč věřím, klidně se ptej, napíšu ti to i dám i přesné odkazy do našeho učen (jako jsem to dělal doteď)
Já naopak budu rád, když ty odpovíš zase něco ze tvého života, na pár jednoduchých otázek, které jsem ti tu položil. Ještě je zopakuji jednu po druhé, aby se ty otázky neztratily.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolí (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 20. březen 2018 @ 09:20:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Toníku,
Jestliže jsem naprosto přesvědčen o tom, že každý z nás bez výjimky má sklony k ješitnosti a pýše (i když třeba v různé míře) i sklony k duchovní zabetonovanosti - tak to takto říkám. Není v tomto mém názoru nic nečestného. Je to můj pohled na fungování světa - všichni jsme lidé hříšní.
Pokud ty odmítáš toto vztáhnout i na svou osobu, máš na to sice právo, ale z mého pohledu tím opouštíš věcnou rovinu.
Pak už zbývá jen konstatovat, že tyto věci vnímáme různě.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima ka (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 20. březen 2018 @ 16:56:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, pokud nereflektuji tvoje bajky, které si tu vymýšlíš o druhých lidech, samozřejmě žádnou věcnou rovinu neopouštím - v tvých bajkách ani žádná věcná rovina není, jsou to jen vaše zjitřené fantazie a průměty vaší praxe.
Jediná reálná rovina je to, že vy žijete to, co připisujete druhým a tuto rovinu vám jistě neberu - reflektuji to, co tu ty, martino, noname, nepřihlášený a další o sobě svědčíte a věřím vám.
To, že si vaše vlastnosti promítáte do druhých a nerozumíte nečestnosti takového vašeho jednání (a ty si dokonce napíšeš, že vaše průměty nejsou nečestné), jen dokresluje vaši situaci.
|
]
|
|
|
|