Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 174, komentářů celkem: 429700, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 551 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
ivanp
Frantisek100

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116589462
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování lidské (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 16. březen 2018 @ 10:01:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Logicky je nejdříve smrt a pohřeb a pak teprve vzkříšení spolu s Kristem do nového života  - už jako nově narozené dítě Boží.

  Stando, to by bylo jasné a logické ve chvíli, kdyby se křísilo to, co bylo při pohřbu pohřbeno.


  Věř mi ale, že rozhodně nechceme nikdy křísit to, co jsme jako křesťané ve křtu spolu s Kristem pohřbili

  Ať si to zůstane pohřbené tam, kde to je, a nikdy se to nevrátí!!!


  Zkus se zeptat nějakého křesťana, jestli by rád vzkřísil toho "starého člověka", 
aby se ten "starý člověk" vrátil. Vážně pochybuji, že bys našel jen jednoho jediného křesťana, 
který by to chtěl. Ale určitě najdeš pár křesťanů, kteří si půjdou půjčit náklaďák 
a na ten hrob dovezou ještě pár valníků, aby se ta mrtvola just nemohla dostat ven.

  O tom, že by "starého člověka", co umřel a byl pohřben spolu s Kristem, 
chtěl vzkřísit Bůh, tak o tom zcela jistě žádná. Bůh už by vůbec nechtěl 
toho starého člověka křísit. A on jediný by to byl schopen. Proč by ale takovou 
blbost Bůh dělal? 

  Musel by Bůh se pomátnout, nebo se dát na náboženství, aby začal dělat takové hlouposti.


Podle této mé logické verze onen starý člověk, kterým jsme se úplně celí a bezezbytku narodili (mrtvý už v proviněních předků - díky vinám předků nejsme dědici věčného života -  a neobřízce - biblická obřízka je zasvěcení člověka Hospodinu), 
musí nejdříve spolu s Kristem zemřít 
(spolu s Kristem ve křtu - doslova být pokřtěn v Kristovu smrt) - je spolu s Kristem pohřben ve vodě křtu a až pak teprve spolu s Kristem i  vzkříšen.  

  Logické by to bylo, kdyby ten starý člověk žil

  Zkus se Stando logicky zamyslet: Kdyby ten "starý člověk" žil, pak by ale nebyl důvod, 
aby ten starý člověk umíral a křísil se. Proč by někdo dělal takový nesmysl, aby zabíjel 
starého žijícího člověka a znovu ho křísil? 

  Kdyby "starý člověk" žil, nic takového by nebylo potřeba.

  Ten "starý člověk" nežil. Byl mrtvola. 

  Mrtvoly nemusí umírat, ani se mrtvoly nemusí zabíjet. 

  Mrtvole se musí vystrojit pohřeb. Klidně slavný pohřeb, ale hlavně veselý. 
Protože se lidé loučí s tím, se kterým se už nikdo nikdy nechce setkat.

  Jsi prostý člověk, zkus zapojit svůj rozum, takový obyčejný selský rozum: 
Kdybys měl možnost pohřbít toho člověka, co jsou mu bližší křivolaké cesty 
místo přímých, co neslyší Boha, co nerozumí písmu a ani nemůže rozumět 
a potřebuje, aby mu písmo někdo cizí vykládal, co je mu bližší zlo než dobro, 
co je součástí toho světa, co ve zlém leží, co mu ze srdce vychází krádeže, lež, 
nesnášenlivost a další věci, vzkřísil bys ho? 

  Pokud ano a chtěl bys toho starého vzkřísit, proč bys takovou blbost dělal?


Nelogičnost tvojí verze spočívá právě v této  představě jakési Boží proměny člověka (kterou nazýváš znovuzrození), po které člověk existuje jistý čas jaksi schizofrenně dvojmo - jako bytost znovuzrozená a zároveň pořád i jako mrtvola, kterou třeba ještě pohřbít.

  Stando, ve tvých verzích určitě spočívá těžká nelogičnost, protože píšeš o něčem, 
co neznáš a čemu nerozumíš a ani se o to nezajímáš. Tím pádem si vytváříš nelogické konstrukce, 
abys měl čemu oponovat. Výroba nelogických nesmyslů je tvoje specialita.


  Znovuzrození není v tom, že by se něco starého proměnilo na nové.

  Tedy by mne ani nenapadlo nazývat nelogicky "znovuzrozením" nějakou proměnu jako to napadá tebe


  Zkus si představit "Rození". 

  Rození snad znáš, máš pár dětí, ne? Já viděl asi čtyři rození, tak si to dokážu představit. 
Rození přeci nic neproměňuje. Proč by taky rození něco proměňovalo? 

  Rození je to, že je miminko, to je v bříšku maminky a najednou vyjde ven. 
Někdy snadno na dvě dobré, někdy je modré a přidušené. Pokud to rození 
ale dobře dopadne, tak se při rození nikdo nezabíjí, nikdo při rození neumírá 
a nikdo se při rození nepohřbívá. 

  A pokud by nějaká sekta při rození miminka zabíjela a pak křísila, 
dostala by se nejspíše do rozporu se zákonem a to i s Božím.

  Znovuzrození tedy není v tom, že se nějaký "živořící duchovní chudinka" 
najednou z ničehož nic stane "duchovním namakaným černočernochem", 
jak si to představuješ ve tvých fantaziích.

  Chápeš, jak vypadá rození? Pokud ano tak "Znovuzrození" se říká proto, 
že je to podobné "rození". Analogické. 

  Zkus si místo tvých pobožných podivných představ o "znovuzrození" 
jako jakési podivné "proměně" představit docela normální porod 
a pak budeš mnohem blíže realitě i tomu, co jsme zažili, co se v našem životě stalo.



  Bereš snad písmo vážně, když ho cituješ? 

  Zkus se tedy také někdy podívat na to, jak je to popsané v písmu. 
Nevím, zda tomu budeš schopen sám rozumět. Technický popis té nové smlouvy je například zde:

  Dám jim jedno srdce a nového ducha vložím do vašeho nitra, odstraním z jejich těla srdce kamenné a dám jim srdce masité.

  Tohle je něco, co se mi zdá tak nějak stále míjíš a je to důležité. 

  Tam není nic ve stylu "předělám to staré na nové", "udělám z duchovního chudinky siláka" 
ani nic podobného z tvých představ. Je tam "odstraním" a "dám nové". 
A chceš li, pro tebe i ve správné časové posloupnosti (i když si myslím, že Ezechiel nutně nemluví 
o časové posloupnosti, že nejde o časovou posloupnost)


Proto je-li kdo v Kristu, je nové stvoření. Staré věci pominuly, hle, je tu všechno nové.

  Rozumíš tomu slovu "všechno nové"? 

  "Nové stvoření" není jako metamorfóza, předělávka něčeho starého.


  Ještě k pojmu "rození".

  "Rození" nijak člověka nepředělává, neproměňuje. 

  "Rození" je to, když miminko schované v břiše maminky najednou vyjde ven. 
Porod to miminko nijak neproměnil, je pořád stejné. Jenom před porodem 
kopalo miminko maminku zevnitř do břicha a po porodu jí kope všude možně zvenku. 
A začne to miminko samo dýchat. A "samo" jíst.

  Analogické se to se znovuzrozením. Jednoduše to Slovo, ten nový život, vyjde ven.



  Stando, ještě k té "dvojí existenci" starého a nového.

  Verze, kdy člověk dostane to nové a staré si stále ponechává je samozřejmě velmi špatná, 
nelogická, v tom souhlasím. Nic takového v písmu nenajdeš a není to "normální" ani v křesťanství. 
V písmu byli lidé pokřtěni okamžitě ve chvíli, kdy se stali součástí té Boží smlouvy. 
Nečekalo se ani den. Ani hodiny.

  Že to u mne bylo jinak byla jen součást té mé duchovní zabedněnosti. 
Nechat se pokřtít až mnoho let poté, co mi Bůh dal nový život byla blbost, error. 
Pohřbít toho starého člověka se má okamžitě. A tak se děje dodnes, 
psal jsem k tomu taky jeden příběh. V tomto tedy s tebou souhlasím. 
Staré a nové pohromadě ale jistě není součást křesťanství, to byla 
konkrétní chyba mého života, ne systematický stav. 
Tento špatný stav v křesťanství není normální.


  Je to nějak srozumitelné?

  Co je pro tebe jednodušší, logičtější a smysluplnější: 
Zabít žijícího, pohřbívat ho a pak ho znovu křísit, nebo 
vzít od Boha nový život, pohřbít tu starou mrtvolu a nikdy ji nekřísit?

  Toník


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.23 sekundy