Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování lidského srdce. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 07. březen 2018 @ 09:54:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."Každý, kdo činí hřích, je otrokem hříchu. Ani já nejsem žádná výjimka."...
Tvým protichůdným vyjádřením naprosto nerozumím:
Jak může být otrokem hříchu ten, který má údajně přirozenost nehřešit?
Já tomu rozumím odlišně: náchylnost ke zlu je pro každého žijícího člověka coby dědictví po Adamovi přirozeností. Tedy sklonem zvolit si zlo, sklonem, který máme každý v sobě.
Co člověka láká víc? Cesta pohodlná a široká, nebo cesta úzká, strmá a obtížná?
Zatímco do každé činnosti, do každé akce musíme vyvinout úsilí - přemoci svůj sklon, lenošit nám jde o moc snadněji - stačí neudělat nic.
Svobodu máme pro obojí!
Ale volba akce znamená vydat energii, úsilí.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování lidského srdce. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 07. březen 2018 @ 12:59:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zase popisuješ to, co v katolicismu žiješ, popisuješ to, co dobře znám, a jsem rád, že už je to za mnou.
Pokud si vůbec schopný, zkus si připustit, že existuje i třetí varianta, tobě zatím neznámá varianta. Tu první variantu s přirozeností hřešit ty žiješ a dost často ji zde popisuješ. Tu druhou variantu negovanou od varianty první, tedy přirozenost nehřešit dost často připisuješ kristovcům. Tato druhá varianta je tvůj výmysl! Třetí varianta je: v čem jsem slabý, v tom jsem v Kristu silný.
Ty se spoléháš na to, že pro svou slabost padneš, že tě tvůj pád od Krista odloučí. Tohle z řkc dobře znám Oko! Já se spoléhám na to, že mne Kristus před pádem ochrání, a v případě pádu ihned pozvedne. Věřím více v sílu Krista, než ve svoji slabost. A víš co je na tom nejlepší Oko, že to skutečně funguje. Bůh mne mnoha způsoby varuje před hříchem, a i když někdy zhřeším, vždy ukáže jak se hříchu zbavit. 100% a vždy se v tomto na Boha mohu spolehnout. Protivit se Jeho vůli většinou znamená zhřešit, odevzdat se do vůle boží znamená nechat se Bohem proměňovat a vést. To je namáhavé možná ze začátku, kdy v člověku praskají okovy zla, ale pak už ne. Pánovo jho, je životem dle vůle Boha. Víš co je to jho, nasazuje se otrokům a nevolníkům. Pánovo jho netlačí Oko. Písmo o tom hovoří jasně na více místech. Život v vůli boží neznamená neustálé držkopády a sebezápory jaké prožíváš v řkc. Tvým problémem je to, že nám to prostě a jednoduše nevěříš! Nedokážeš si ve své modloslužebnické makovici ani představit, jak by mohl někdo kdo odešel od římské nevěstky mít s Bohem vztah ve kterém to funguje přesně tak jak apoštolové popsali. Tobě naprali do hlavy, že něco takového je možné pouze v životech řk světců! Ne Oko, to je lež jako věž. Vnímání pravdy Ducha svatého, poznání boží vůle, život v boží vůli není ničím vzácným. Je prostá všední záležitost u všem lidí co milují pravdu. Je to láska k pravdě co otvírá dveře Duchu svatému.
"Né, nééé, nééé, zvoní ti v hlavě, to není možné, ta naše církev je IN a je nejlepší, to my katolíci jsme špička! Když to nemáme my, nemohou to mít ani oni! "
Znám toto zvonění Oko, znám. Jenže ty nyní stejně jako já kdysi nemůžeš ani pomyslet na to, že to čemu říkáš Kristus, je oplatkový podvod. Podívej se jak ten tvůj oplatek "kristus" u tebe funguje.
1) Oplatek tě ihned opouští když upadneš do hříchu, a ponechá tě samotného 2) Ze své vlastní síly a námahy se musíš zvednout a obřadně se očišťovat. 3) I po obřadní očistě si nadále otrokem hříchu. 4) Tvoje sklony ke zlu jsou silnější než k dobru 5) Pomoc od kristovců odmítáš a popisuješ zde svůj život otroka hříchu. Nejsi svobodny v Kristu, jsi otrokem hříchu! Sám se k tomu doznáváš!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování lidského srdce. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 08. březen 2018 @ 08:34:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Snažím se pravdivě pojmenovávat realitu života.
Vrcholový sportovec by si také ráno rád zalenošil v posteli - místo toho časně vstává a jde plavat či běhat. Dodržuje řád, dodržuje životosprávu - protože se rozhodl pro jakýsi cíl a jemu všechno podřizuje. Musí se také často nutit, přemáhat své sklony k lenosti. Žádné nadšení nevydrží věčně a když se pro něco rozhodnu, nemohu to dělat jenom tehdy, když se mi chce, když mám chuť, ale podřídím se řádu, pro který jsem se rozhodl, přemáhám sám sebe, své pocity....
Nejinak je tomu s modlitbou, se vztahem k Bohu.
Všichni se můžeme stát světci. Než tu knihu vyhodíš, přečti si u některých jejich životopisy, jakými byli oni před svým obrácením hříšníky.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování lidského srdce (Skóre: 1) Vložil: Milka v Čtvrtek, 08. březen 2018 @ 15:07:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko Asi bys měl pro upřesnění napsat, že tohle je realita tvého života.
Všichni se můžeme stát světci. Než tu knihu vyhodíš, přečti si u některých jejich životopisy, jakými byli oni před svým obrácením hříšníky.
Jo jo, jak píše i apoštol Pavel, byli jsme mrtví ve svých hříších, taky jsme patřili k těm, co žijí podle běhu světa, taky jsme propadli soudu, ale... díky Bohu, který nás probudil k životu spolu s Kristem, ...Milostí jsme spasení:)
Modlitba není sportovní disciplína. Ten vztah a spojení trvá i ve chvílích, kdy neodkládám všechnu práci - můžu plít zahradu, vařit, řídit, uklízet, prát, venčit psa......a současně být v modlitbě s Pánem. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování lidského s (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 09. březen 2018 @ 08:39:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." .... můžu plít zahradu, vařit, řídit, uklízet, prát, venčit psa......a současně být v modlitbě s Pánem. "...
To přece já vůbec nepopírám.
Ale jestliže bude se svojí ženou jen "plít zahradu, vařit, řídit, uklízet, prát, venčit psa....." a nevezmu ji také občas na rande, nebo na piknik, nebo do divadla či na koncert - tak všednost ubije náš vztah.
Stejnou úlohu "oživení" ve vztahu člověka s Bohem hraje čas pravidelné modlitby, vyčleněný výhradně pro samotu sdílenou s Bohem.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování lidské (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pátek, 09. březen 2018 @ 08:57:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >>..." .... můžu plít zahradu, vařit, řídit, uklízet, prát, venčit psa......a současně být v modlitbě s Pánem. "...To přece já vůbec nepopírám. << Proč to nepopíráte? Vzít manželku někam do divadla, budete se ji plně věnovat nebo divadelní hře v její přítomnosti? Nebylo by lepší se ode všeho oprostit a trávit svůj čas v rozhovoru s manželkou nebo v milování beze všeho toho vnějšího vyrušování? Možná má Vaše manželka ráda divadlo a když s ní půjdete na představení, tak jí budete věnovat svou přítomnost vedle ní, ale pozornost budete upínat na tu divadelní hru. Chce-li se člověk plně něčemu věnovat, pak by se měl oprostit od rušivých vlivů a vjemů.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování lidské (Skóre: 1) Vložil: Milka v Pátek, 09. březen 2018 @ 15:56:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko Píšeš o samotě sdílené s Pánem No, a přesně to se děje, když trhám plevel:) V Duchu je tam se mnou, a je to příležitost ke sdílení, můžeš mlčky, nebo jen prohodit - "díky za požehnání" :)- když se daří. Nebo třeba rozvinout víc, celou debatu - o díle Jeho rukou, o růstu , o dešti, co posílá.....nebo neposílá, a už by bylo zapotřebí...:) Další den třeba poděkování za to, že ten déšť přišel. Můžu s Ním probrat cokoli. I to, kdy někam vyrazím, a kam. Za změnou a oživením. Více asi v tom pokračování o modlitbě.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování li (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 09. březen 2018 @ 18:20:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No a mě se to děje taky, když provádím "zelené práce" na vinohradu.
To je pro mě ten pravý "piknik" s Bohem. Svátek ticha.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budován (Skóre: 1) Vložil: Milka v Pátek, 09. březen 2018 @ 20:27:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko
To je milé:) Piknik:):) Choď tam často, a pak nebudeš muset číst knihy o modlitbě, studovat teorii, budeš to normálně žít. A nejen na vinohradu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu bud (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 10. březen 2018 @ 08:01:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vzdělávání ve víře považuji za velmi důležité. Je nutným předpokladem dalšího růstu a posilou a orientací v praktickém prožívání víry.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu (Skóre: 1) Vložil: Milka v Sobota, 10. březen 2018 @ 16:57:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko Taky si myslím, že neustálé vzdělávání důležité je. Jenže on je asi rozdíl učit se fakta z knih, jména, data, historii, abych znala odpovědi třeba na otázky: byl snad Abraham žid? jak vypadal šalamounův chrám? jak asi žil Mojžíš v Egyptě? kam cestoval Pavel? proč se vůbec odvolával na nějaké občanství? ...apod.. Pro info..momentálně čtu Rankina: Tertulián a církev A mám radost. Objevila jsem tam jméno Perpetua. O ní jsem kdysi něco četla, ten příběh byl silný, ale to jméno jsem zapomněla,..a teď jsem na ni narazila. Co se týče víry, čerpám raději z písma. Tam toho je...o růstu ve víře. A co se týká praxe, a modliteb, tak na to je nejlepší učitel Duch.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování lidského srdce (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 08. březen 2018 @ 18:12:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, tu knihu mám dávno přečtenou. Ta kniha se nečte od začátku. Hledáš si v ní inspiraci ze života světců. Zajímavé je, že ti nejstarší světci mají životopisy z říše pohádek. U některých není potvrzené zda vůbec existovali, hlavně když se k nim modlíte. Hold řk tradice nad fakta. Pak jsou zde moderní světci. Příklad Don Bosko. Z jeho životopisu je vyretušované to, že největší boj ve svém životě nesváděl se zaměstnavateli aby svým svěřencům zajistil práci. Největší boj sváděl s hodnostáři římské církve. To se samozřejmě do životopisu světce nehodí, že. Životopis se upraví podle požadovaných řk kriterií, a za pár století až se ztratí záznamy se přihodí k životopisu pár tradic, a za tisíc let máš ze životopisu pohádku o tom, jak světec bojoval s draky. To je obsahem knihy Rok se svatými- pohádky, a životopisy ze kterých se časem pohádky stanou. Rozepsal jsem se abys viděl, že mi příště nemusíš radit abych si tuto knihu přečetl. Oko, vrcholový sportovec musí spoléhat na své zdraví a sílu. Námaha k dosažení vysoké výkonnosti je enormní. Toto je špatný příklad v souvislosti s životem v Kristu. Oko, zkus opustit mylnou představu o nás kristovcích, že v životě v Kristu nemusíme nic dělat a všechno je bez námahy. Ty Oko, se musíš namáhat a nutit se k dobru, nutit se k modlitbě, nutit se k odpuštění a tvoje výsledky neodpovídají vynaložené námaze. Vždyť dodnes nemáš ani jistotu spásy! Když svoji slabost odevzdáš Kristu, ta slabost ti zůstane, však na tvé slabosti se zjeví síla Krista. Příklad. Nedokážeš odpustit protože k tomu nemáš sílu? Jako katolík se budeš ze své síly namáhat, přemáhat a výsledky nebývají zrovna valné, a už vůbec nejsou trvalého charakteru. Můžeš udělat něco jiného. Nesnažit se ze sebe, ze své slabosti a svou slabost ve víře odevzdat Kristu. A Kristova síla odpuštění se na tvé slabosti okamžitě zjeví, a tobě se v hlavě rozsvítí pomyslná žárovička poznání, a ty řekneš- v čem jsem slabý, v tom jsem v Kristu silný. A pak můžeš Kristu nabízet další své slabosti k proměně. Na své duchovní proměně musíš nechat pracovat Krista, jdi mu z cesty se svou slabostí, kterou se snažíš o nemožné. Svou slabost Kristu odevzdej, a spoléhej se více na Jeho sílu. A jestli si myslíš, že odevzdání slabosti Kristu je lehké, tak ti mohu potvrdit, že ze začátku je to mnohem těžší, než ten tvůj dosavadní sebezdokonalovací způsob. Odevzdání své slabosti Kristu, je jedním z největším úkonů víry. Vyznej v Duchu svatém Krista, a můžeš začít. Kdykoliv, třeba hned. Výsledky tě zakrátko ohromí. Pokoj Tobě.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování lidského s (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Čtvrtek, 08. březen 2018 @ 19:42:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ///Životopis se upraví podle požadovaných řk kriterií, a za pár století až se ztratí záznamy se přihodí k životopisu pár tradic, a za tisíc let máš ze životopisu pohádku o tom, jak světec bojoval s draky.///
Takhle tedy vznikl nový zákon. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování lidské (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pátek, 09. březen 2018 @ 18:14:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ne, tak vznikla paplanina ve tvojí hlavě! |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování lidského srdce. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 08. březen 2018 @ 23:53:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Co člověka láká víc? Cesta pohodlná a široká, nebo cesta úzká, strmá a obtížná?
No, to by mne zajímalo. Co tě láká více? (Jsi vlastně schopen přímo odpovědět na nějakou osobní otázku?)
Teď jsem si zrovna vzpomínal na zimu v 79. Uhelné prázdniny, přes metr sněhu. Chodili jsme ze školy pěšky, měli to blízko, necelé dva kilometry. Za čtvrt hodiny doma. Krásná, prohrnutá silnice, široká. A víš co? To nás vůbec, ale vůbec nelákalo! Vycházeli jsme ze škol v poledne a domu přišli ve tři. A na široké cestě jsme byli jen ten zlomek času, kdy jsme přebíhali z jedné obrovské závěje do druhé.
Každý rok chodím s dětmi na Milešovku. Široká cesta, klikatá. Děti totálně znuděné ve chvíli, když jdou po široké cestě. Táhnou se jak smrad, daleko vzadu. Umírají hlady po dvěstě metrech, žízní už po padesáti. Stačí drobná challege: Vzít to úzkou cestou přímo na kopec, přes kameny, drolící se skály, přes místa, kde jde spadnout. Předběhnout ostatní. V tu ránu jsou vepředu a tatínek je má co stíhat. A nahoře na kopci pod rozhlednou se rozhlíží, kde je pokračování.
Každému je blízké to jeho a určitě věřím, že někoho lákají široké nebo křivolaké cestičky. Jen když si bude ten někdo promítat svou situaci do druhých, bude žít v sebeklamu.
Zatímco do každé činnosti, do každé akce musíme vyvinout úsilí - přemoci svůj sklon, lenošit nám jde o moc snadněji - stačí neudělat nic.
Svobodu máme pro obojí!
A já vám to určitě vaši "svobodu" brát nebudu, pokud to tak ve vašem náboženství máte a vyhovuje vám to tak.
My nemáme svobodu pro lenošení. Máme svobodu proto, abychom si vybrali život a abychom si vybírali, volili z bezpočtu dobrých věcí.
Jdi k mravenci, lenochu, podívej se na jeho cesty, abys zmoudřel. Ačkoliv nemá vůdce, dozorce ani vládce, připravuje si v létě pokrm, shromažďuje ve žni svou potravu. Dokdy budeš ležet, lenochu? Kdy se probereš ze spánku?
Ale to už jsem ti psal, že svobodu nemáme na nesmysly.
Ale volba akce znamená vydat energii, úsilí.
To ano.
Volba neakce pak znamená vydat mnohem více energie a úsilí. Život v neakci je pro člověka mnohem těžší, než život v akci. Ale opět, pokud si ho člověk ve své "svobodě" vybere, já to nejsem od toho, abych mu bránil.
S vydáním energie či úsilí máte nějaký problém, že píšeš "ale"? |
]
|
|