Vzhledem k tomu, že si ty žiješ ve svém zvláštním uzavřeném světě, tvoje otázky vyjadřují nerealitu tvého života. Nelze na ně tedy jednoduše odpovědět, protože tyto otázky vycházejí ze tvých nereálných životních postojů - jsou založeny na nesmyslných předpokladech.
Stando, když se tě ptám, jak dlouho ti trvalo přijmout toho ducha, co máš, tak na to "nelze jednoduše odpovědět"?
Popíšu ti teď předpoklady, ze kterých moje otázka vychází:
1. Psal jsi tu, že jsi ducha svatého obdržel při biřmování. Je to správný předpoklad? 2. Psal jsi tu, že jsi při biřmování Ducha svatého nepřijal. Psal jsi tu, že už jsi ho přijal.
Já se pak zeptal: Jak dlouho trvalo, než jsi toho ducha přijal od doby, kdy jsi ho v biřmování obdržel?
Který z těch předpokladů k mé otázce je "nesmyslný"? Proč na tu otázku nelze jednoduše odpovědět?
Skutečnost je docela jiná a pokud se tedy třeba ptáš, proč lžu - nemohu na takovou otázku pochopitelně odpovědět, protože nelžu.
Proč lžeš a pomlouváš diskutující se tě neptám, to vím. Výstižně jsi tvůj postup popsal zde v diskuzi. Kromě toho, mám v hlavě mozek a mnohokrát jsem si všimnul, že když ti někdo položí jednoduché otázky na tvůj život, začneš místo odpovědí vymýšlet pomluvy a lži o tazateli. Není tedy tak složité odhadnout, proč to děláš.
(Když se ti pokusím vysvětlit situaci, jak ji vidím já, začneš vyskakovat, že o tobě šířím lži a pomluvy. Takhle se nikam nedostaneme).
Jako například v tomto případě.
Ne, Stando, to se pleteš. Že šíříš lži a pomluvy píšu tehdy, když o mne začneš šířit takovéto lži a pomluvy, jaké jsi právě předvedl ve větě, kterou jsem z tvého příspěvku ocitoval.
Když se mi pokoušíš vysvětlovat situaci, tak si čtu tvoje příspěvky a pokládám ti otázky v tom, čemu jsem ti neporozuměl nebo co mne zajímá.
Pokud rozumíš, že se tvým pomlouváním nikam nedostaneme, tak přestaň pomlouvat a vymýšlet nesmysly o druhých, a věnuj se tématu článku, ať se někam dostaneme.
Po setkání s Ježíšem apoštolové dostali od Krista Ducha svatého (J 20,22). Ale tehdy ještě nevyšli do ulic, zůstali za zavřenými dveřmi. Duch svatý v nich ale působil a oni zráli pro Letnice - pro osobní přijetí Ducha, pro svou lidskou odpověď na Ježíšův dar. A zráli takto k obléknutí duchovní zbroje na modlitbách (Sk 1,14). Na Letnice pak přijali Ducha svatého (a Duch to potvrdil ohnivými jazyky a hřměním) a vyšli neohroženě do ulic. Dřívější bázlivost zavřených dveří byla nadobro pryč.
Ano, přesně tak. Mezi těmi dvěma událostmi bylo pár desítek dnů a apoštolové i učedníci to v klidu popsali. A popsali jak Ducha svatého přijali, co se dělo, co přitom zažili. Tak veřejně, že si to dodnes my čteme.
Brání ti někdo totéž popsat z tvého života?
Jak dlouho to trvalo tobě, než jsi přijal toho ducha, co máš?
Bylo to také pár desítek dnů od biřmování, nebo to trvalo déle?
Jak se ten duch projevoval a projevuje?
(kromě toho, "biřmování" by měly být jakoby letnice v ŘKC uvažování, ne?)
Netvrď o mě bez důkazů, že zapírám dogmata církve.
No, to bych neudělal. Proč bych dělal takový nesmysl?
To, že zapíráš dogmata ŘKC tu předvádíš ty sám.
Stando, tak důkazy tu přinášíš ty sám, když se bavíme o zvláštním soudu po smrti člověka, a o očistci, který netrvá přes všeoběcný soud a podobných výmyslech ŘKC.
To já tě vyzval, abys doložil, co je podle tebe dogma a na kterém církevním sněmu to mělo být konkrétně za dogma vyhlášeno. Nic takového jsi však neuvedl.
Ano, to jsi mne vyzval. Taky jsi tu ale kdysi psal, že " Sněmovní pravidla ovšem platily v době sněmu. Nejsou učením církve, nejsou evangeliem." Nezdá se ti, že při takové "argumentaci" proti dogmatům ŘKC je tvůj postoj poněkud nekonzistentní? Pokud si stále myslíš, že pravidla vyhlášená sněmy nejsou učením církve, proč chceš teď ke katolickým dogmatům uvádět, který sněm je vyhlásil? To nedává logiku.
Nebo už si nemyslíš, že pravidla sněmů nejsou učením církve, jako před lety?
|