Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 266, komentářů celkem: 429601, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 429 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116505686
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

postaví úplně všichni lidé, kteří zde budou souzení Re: Spása v okamžiku smrti. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 03. květen 2017 @ 18:13:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."A já jsem mezi nimi. Nebudu už tedy souzen podruhé, protože by to byl nesmysl:"...

Nesmysl je právě toto, co tvrdíš. Nebyl jsi ještě souzen. Odporuje to Písmu. Lidem je určeno nejdříve zemřít smrtí těla a až pak přijde soud.




(Žd 9,27)
A jako je lidem uloženo jednou zemřít, a  POTOM  přijde soud,...

Ty to máš ve své víře ale zpřeházené úplně naruby; nejdříve soud, potom teprve někdy později smrt těla.

Neměl by sis takto ohýbat Písmo podle své chuti! Žiješ pak zbytečně v nepravdě.

Upneš se k jednomu místu Písma a vlivem českého překladu ho pochopíš jinak. A pak s tím argumentuješ a stavíš na tom svoji víru. Mylně ovšem.

(J 5,24)
Amen, amen, pravím vám, že kdo slyší mé slovo a věří tomu, kdo mne poslal, má věčný život a nejde na soud, ale přešel ze smrti do života.

řecký originál:

Ἀμὴν ἀμὴν λέγω ὑμῖν ὅτι ὁ τὸν λόγον μου ἀκούων καὶ πιστεύων τῷ πέμψαντί με ἔχει ζωὴν αἰώνιον, καὶ εἰς κρίσιν οὐκ ἔρχεται ἀλλὰ μεταβέβηκεν ἐκ τοῦ θανάτου εἰς τὴν ζωήν.

Slovo "soud" se řecky píše takto: "δικαστήριο" (dikastírio). Ať hledáš, jak hledáš, slovo "soud" se v originále J 5,24 vůbec nevyskytuje.

Překlad je poněkud obtížnější, třeba přeložit smysl. Smysl tohoto místa je pak tento: soudu nepropadá, na soud nepřichází - totiž na soud odsuzující - nikoli že by jeho život Bůh vůbec nesoudil! Život každého bude na jeho konci Bohem posuzován (to je snad logické!) - před Kristovou soudnou stolicí. Zde budou Kristu věrní ospravedlněni, oděni do Boží slávy. To je smysl textů o "bílém kamínku".


O posledním soudu jsme se opravdu bavili před léty.
Nechce se mi to dohledávat, ale už tehdy jsem ti vysvětloval, že z pohledu věčnosti je jenom jeden soud - je to osobní soud po smrti těla před Kristovou soudnou stolicí - který je však zároveň nám zatím nepochopitelným způsobem už i součástí soudu na konci věků.

Někteří zde (tebe se to myslím ani netýká) věří, že po smrti budou v jakémsi "nevědomí" až do konce světa. Je to také jen berlička ve víře, nepravdivá zkratka z nepochopení knihy Kazatel. Není nejmenšího důvodu, aby Bůh své věrné ihned po smrti těla nevzal k sobě do nebe.

Pokud církev hovoří o "dvou soudech", hovoří o pohledu z našeho běhu času - tak to totiž vidí člověk dosud žijící v běhu času na této zemi;  je totiž zcela nezpochybnitelné, že z tohoto pohledu mezi soudem po smrti těla a soudem na konci věků (eschatologickým) existuje časová prodleva.

O obojím soudu se lze dočíst v Písmu, nikdo si to opravdu z prstu nevycucal.


..."Do věčnosti se přechází Životem."...

Souhlasím. Už tento náš pozemský život může být součástí věčného života. Pokud tedy křesťan žije v posvěcující milosti (bez hříchu ke smrti). A o to nám jde, to je ten nejsprávněji prožitý život. Ale jsme hříšníci, takže žádná jistota, že v tomto stavu vytrváme až do konce. Můžeme, ale také nemusíme. Proto apoštolové hovoří o naději, o radostné naději na věčnou spásu. Snažme se tedy žít způsobem, jak chce Bůh, abychom žili. Ale jsme si vědomi, že bez Boží milosti toho schopni nejsme a jsme si vědomi také toho, že je v moci člověka ve slabosti, při pokušení, při zevšednění vztahu tuto Boží milost i odmítnout.


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.52 sekundy