Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 264 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116461624
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K čemu jsou křesťanu (Skóre: 1)
Vložil: tele (123tele@seznam.cz) v Úterý, 29. listopad 2016 @ 18:06:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Proč tak pesimistický pohled na Zákon? On Zákon nenese sebou jen B-ží hněv, ale i B-ží požehnání, milost, milosrdenství a snášenlivost, trpělivost a odpuštění. Ta dokonce primárně a nejvíce. Samotný dar Tóry je z B-ží milosti. Ale já se ptal na to, jak se to u tebe dělo, nikoliv jak při tobě a nikoliv jak skrze katolickou tradici.

  Tak nějak. Akorát nevědomky. 

Hmm... tedy jsi byl vyučován Zákonem napsaným už tehdy, když jsi nebyl křesťanem. To mne zajímá, když jsi tedy vlastně Zákon neznal, byl jsi jím vyučován zevně i vnitřně. A že je to Zákon, jsi zjistil jak? Myslíš si, že by nebylo třeba výkladu a učení v Zákoně skrze Mošeho, koheny, levity, rabíny a třeba i tzv. NZ učení skrze apoštoly a presbytery a skrze učitele ... ? Znám i takové ...

  Jak by se dalo udělat, že by člověk plnil přikázání a nic z jeho plnění neprožil? ;-)

Docela jednoduše. Člověku se může stát kdeco pouhou tradicí. I ta modlitba před jídlem, jak je to u křesťanů. Ačkoliv svou modlitbu jistě i prožívají a ví, že děkují B-hu, může být jejich srdce B-hu na míle vzdáleno. Jistěže osobně vím, o čem i píšu. A jistě to u tebe tak nikdy nebylo. Ale ty přeci píšeš o tom, že tě vyučoval Zákon, ač jsi jej neznal a neplnil ho. Tedy jsi poznával to, co B-h skze svůj Zákon žádá po člověku nikoliv z plnění a dodržování přikázání a nařízení Zákona, ale tak že jsi prožíval a pak poznával, co je Zákona. A tedy jistě i jednou prožiješ i dříve to, proč nemají Židé jíst vepřové, velblody, štiky, proč je jim nařízeno, aby i v době požehnání ve své zemi s plným žaludkem byli B-hu dobrořečili za jim darovanou zemi, proč nemají vařit kůzle v mléce jeho matky, nosit cicit, mít mezuzu atd... jistě to dříve prožiješ ...

  Myslíš jako v době, kdy mne vychovával Zákon?

Psal jsi přeci, že tě stále ještě vychovává ... pletu se? Jestli ano, pak tedy sorry... 

  Tehdy nijak. Neplnil jsem Zákon.

Jistěže i plnil... ale nikoli jako celek, což platí i dodnes ...

  Myslíš jako v době, kdy jsem se stal křesťanem? Boží zákon funguje jinak. Nedobrořečím Bohu za dobrou zemi, až když se dosyta najím. Dobrořečím Bohu za dobrou zemi vžycky. To je mimochodem zkušenost Boží výchovy posledních let, kdy jsem projel pár států okolo, viděl jejich poušť, zimu, kamení, neúrodu a když se rozhlídnu kolem sebe a Bůh mi ukazoval a ukazuje naši zemi a taky to, co bylo cílem ďábla v režimu, který se "lásku k vlasti" snažil zdiskreditovat tím nejhorším a nejúčinnějším způsobem a u mne se mu to povedlo. Takže Bohu dobrořečím za naši zemi klidně i před tím, než se nasytím. A potom taky. 

A tak nemyslím, že bys ty měl ve zvyku dobrořečit B-hu po jídle ;-) Ale určitě za cokoliv před jídlem. A věřím ti, že to pro tebe není důležité kdy. Tedy není to přikázání po nasycení dobrořečit B-hu pro tebe přikázáním, že právě tehdy na dobrořečení B-hu nemáš zapomenout. A ty jistě nezapomínáš, když vidíš, jak se jinde nemají jako ty v Čechách. No, máš své prožitky. Nemyslím, že je to zrovna špatně, ale určitě nikoliv pro mne pochopení Zákona. Ale každého přeci jen provádí B-h životem, který mu dal. Věřím, že budeš respektovat i Standův život a jak jsi psal ... v B-žích zkouškách se nepropadá. Proč by jeho život měl být posuzován podle života tvého? 


| Nadřazený

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K čemu jsou křesťanu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 29. listopad 2016 @ 08:20:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Myslíš jako v době, kdy jsem se stal křesťanem?    (Křesťanem jsem se stal až někdy skoro ve dvaadvaceti letech)."...



Toníku, že se člověk stane křesťanem, je výhradně dílem Boha (Ef 2,5-8). Tobě se tak stalo už ve věku miminkovském.

To, že jsi se teprve až ve dvaceti létech rozhodl Boha vážně a opravdově zapojit do svého života, bylo sice také dílem milosti, ale bylo to už také dílem tvým.

Začal jsi tehdy křesťanský způsob života brát opravdově - hovořím nyní o upřímnosti srdce (bez ohledu na to, že jsi se nevyvaroval ani zásadních věroučných chyb).

Ale ve dvaceti jsi se křesťanem nestal, pouze jsi prošel jakousi vnitřní konverzí žít svůj život opravdově jako křesťan. Ale tím nejsi žádnou výjimkou, každý skutečný křesťan takovou osobní konverzí musí projít, aby jeho víra přestala být dětská, ale stala se zralou.
Někomu se tak stane v osmi létech, jinému ve dvanácti, ve dvaceti, ve čtyřiceti ...
Dalšímu je osmdesát - a stále žije svoji nedospělou dětskou víru - nikoli ve smyslu nevinnosti dětského srdce, ale ve smyslu nedospělého zákonictví - stále není schopen si o sobě přiznat pravdu, že bez opravdové důvěry a spoléhání na Boha to sám zvládnout nikdy nemůže.


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.36 sekundy