Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 234, komentářů celkem: 429550, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 429 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Willy
ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116469002
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozdní lítost po pozdní konverzi (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 01. listopad 2014 @ 07:55:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Je vidět, Stando, že opět píšeš o něčem, co jsi nezažil.

Římskokatolická církev respektuje svobodu svědomí a zůstává i pro každého takového člověka nadále otevřená a připravená jej přijmout zpátky do své náruče.
  
  Tak to ani náhodou.

  Naopak, ŘKC má mechanismy, 
kterými svobodu svědomí důsledně popírá,
"strachové záklopky", které drží lidi na uzdě.

  Samozřejmě, že v ŘKC je naprostá svoboda 
svědomí a vyznání: Ale jen pro některé lidi, 
lidi, kteří jsou loajální a neříkají, co si myslí. 

  Podobná svoboda svědomí, jako je v ŘKC, 
byla i v ČSSR.  Každý opravdový komunista 
měl v ČSSR rozsáhlou, až neomezenou svobodu 
svědomí, mohl si říkat či číst jakékoliv myšlenky, 
které ho napadaly. Každý, kdo držel hubu a krok 
a neříkal, co si o komunismu myslí, ale věnoval 
se třeba zahrádce, myslivosti či podnikovým 
večírkům, měl naprostou svobodu. 

  Jen ten, kdo se odvážil říci, že se mu něco nelíbí, 
ten svobodu neměl.

  Tak je to i se "svobodou" v ŘKC.

  Tady je třeba Shaloman, který je zjevně 
římský katolík a jen říká, co se mu připadá 
podezřelé, sděluje svoje pochybnosti. 

  Okamžitě je "pravověrnými" katolíky neomylně 
rozlišen jako "ten na druhé straně" 
a je s ním zacházeno jako s oponentem nebo
rovnou nepřítelem.

  Podobně jste se svorně pustili do brusle,
když byla ještě v ŘKC, římská katolička,
jen psala svoje pochybnosti. Na římskokatolický
portál by je napsat nemohla. Teda možná mohla,
ale dlouho by tam nevydržely.


  Samozřejmě, že psychycký nátlak a okamžité
postavení člověka, který s něčím v sektě nesouhlasí,
do pozice nepřítele, dobře funguje. Většina lidí
se srovná, "drží hubu a krok", zvláště pokud žije
a dokonce musí žít v protředí, kde je nějaké větší 
množství členů sekty pohromadě.


  Zkus si představit, jakou bys asi měl ty "svobodu"
mezi svými spolubratry v ŘKC, kdybys třeba na 
Svaté Hoře řekl těm desítkám tisíc lidí, kteří tam
chodí líbat lem šatiček sochy nebo sošku převlíkat, 

  Jestli bys byl dál jejich "bratr", nebo jestli
bys byl automaticky nepřítel. 

  Zkusil jsi to někdy?

  Toník

  


| Nadřazený

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozdní lítost po pozdní konverzi (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Sobota, 01. listopad 2014 @ 10:51:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Staňo, když mluvím o tom syndromu, pak myslím třeba to, co ti odpověděl níže Tonda:


Mám katolíky v rodině, mezi kolegy v práci, mezi známými i kamarády. Dobrá polovina literatury z oblasti biblistiky (klasická teologie mě až tak nezajímá), kterou čtu je od katolíků. Znám se dobře s dost katolickými kněžími a i pár řeholníky (včetně jezuity a dominikána). U všech bez výjimky vidím reálnou svobodu svědomí a možnost vyjadřovat se naprosto otevřeně. Nevím, případ Bezáka mi napovídá, že od biskupů výše to s tou svobodou možná nebude až tak růžové, ale s tím nemám osobní zkušenost. Jako vnější pozorovatel mám pocit, že nejhorší situace bude asi přímo ve Vatikánu a vůbec nezávidím papežovi, jak obtížné je něco tam "nahoře" měnit. Mám-li být zcela upřímný, považuji za zázrak, že vůbec existuje církev, která je natolik otevřená a různorodá jako je ŘKC. 

Nebo to vezmu podle sebe. Kvůli možnosti účastnit se svátostného života v ŘKC (v ČR, Angliii, Belgii, Řecku ...) a případné "konverzi" (u mě spíš taková formální věc bez křtu a biřmování) jsem se se svým pohledem na věc sdílel se spoustou katolíků, vzhledem k tématu i hodně duchovními. Sice mi řekli, že bych byl jako katolík v mnoha věcech v rámci ŘKC minoritou, ale v pohodě bych zapadl a neměl nejmenší problém s církví. Z hlediska přístupu k Písmu bych dokonce patřil k těm konzervativnějším, což je jasné každému, kdo četl dílo Johna P. Meiera, Raymonda E. Browna, Hanse Kuenga a dalších. Najeď si na tuto stránku, klikni si na Memorandum – Tschechisch a čti. Tohle je dokument, který podepsalo 311 katolických teologů (mnozí z nich jsou i duchovními - tady je jmenný seznam). Podobných aktivit je v ŘKC mnoho a reakcí Vatikánu nejsou exkomunikace a laicizace ale dialog. Ba co více, ŘKC se v mnoha ohledech opravdu mění. Mohl bych poskytnout další a další příklady, ale proč potom bývalý ŘK Tonda napíše to, co jsem citoval? Je snad natolik hloupý, že na celou ŘKC uplatňuje zkušenosti, které nabyl z nějaké prapodivné skupinky v rámci té církve? Snad ne. Mluví z něj pokřivený charakter a neznalost? Nemyslím. Je pod vlivem nějaké ulítlé teologie? Nejspíš ano. Jenže mně to fakt přijde jako snaha přesvědčit druhé a hlavně sebe sama, že odejít z ŘKC bylo naprosto super. Takovéto sebeklamy se často objevují nějakou dobu po rozvodu, kdy člověk není schopen aspoň trochu objektivně zhodnotit ukončený vztah. 


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 1.75 sekundy