Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 528 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116494719
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: EKUMENA MEZI PROT (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 26. září 2014 @ 12:26:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
"Lži", které si o tobě prý mám vymýšlet, jsou jen mými logickými závěry, které vyplývají ze tvých předešlých často rozporných tvrzení. Stavím je před tebe, aby sis uvědomil nesmyslnost některých pohledů tvé víry.

Pokud si Stando vymyslíš nějaký nesmyslný pohled víry a pak mu statečně začněš oponovat a sám se zamotáš do své opozice, bylo by od tebe korektní abys nejdříve uvedl ta tvá rozporná tvrzení, na která reaguješ, abychom věděli, čemu vlastně oponuješ.

  Pokud jde o mne, uvedl jsem zde v diskuzi:

1. Petr ve svém kázání cituje z písma proroka Joele
a několikrát Davida a k tomu přidává vlastní svědectví 
o tom, že daná místa písma jsou pravdivá a jsou o Ježíši.

2. Ještě před tím rozhodovali učedníci o tom, kdo bude
apoštolem po Jidášovi. Zkus se podívat na to, jak rozhodovali,
podle čeho, 
je to v 1. kapitole skutků, v mezidobí, kdy ještě
nebyl dán Duch svatý nevznikla církev a Ježíš už byl v nebi.

3. Můžeš si vzít třeba slovo. "napsáno" nebo slovo "písmo"
a podívat se do křesťanského učení nového zákona jaký
postoj měli k písmu proroci, Ježíš, apoštolové a učedníci.
Možná s překvapením zjistíš, že byl hodně podobný, jako
ho dnes mají protestanté a samozřejmě všichni křesťané
(dokonce i ti, co jsou v ŘKC).

4. Písmo je totiž autoritou Božího lidu od počátku církve
a ještě mnohem dříve
.

5. Člověk, který ještě není křesťanem a Ježíš
mu neotevřel písma, potřebuje vedení aby některým
věcem (třeba slovům proroků) rozuměl. Protože ještě
nepřijal Ducha svatého, nemůže prorokům rozumět sám. 

6. Přímé řeči, která je v písmu, normálně lidé rozumí.
Chápou, že člověk nemá krást, vraždit, cizoložit, klít
a rouhat se, závidět. Rozumí, že to jsou věci, které
Bůh zakázal.

7. Když člověk uctívá modly a má díky nim zatemnělou mysl, 
písmu nerozumí, ani přímé řeči. Může si omylem myslet, že 
Bůh dovoluje hřích a schvaluje zlo.

8. Člověk se totiž podobá tomu, čemu slouží:
Modly mají oči, ale nevidí, mají uši, ale neslyší,
mají nohy, ale neumí chodit, mají hlavu, ale nechápou
a často mají i srce, ale je ze dřeva natřené červenou barvou.
Ti kdo jim slouží, se jim podobají a pak už nechápou
ani když například Ježíš říká: „Já jsem světlo světa.
Kdo mne následuje, nebude chodit ve tmě, ale bude
mít světlo života.
“.

9. samo písmo bez církve nepomůže k člověku ke spáse
mohu dosvědčit. K tomu, aby písmo vedlo ke spáse nestačí
jen vedení jiného člověka. To, co člověk potřebuje ke spasení
k Božímu slovu je moc Ducha svatého, která to slovo oživí tak,
že člověk to slovo žije, že se to slovo "stane tělem"
v životě toho člověka.

10. To, že to Boží slovo nedovede člověka samo o sobě
k věčnému životu neznamená, že by bylo úplně bez užitku.
I člověk, který nepotkal církev a její moc, nenarodil se znovu,
 má z písma užitek, pokud ho čte a přijímá, žije podle něj.

11. Obíleným hrobům, modlářům či násilníkům Boží slovo,
které měla první církev, není k ničemu. Nebo ke škodě,
převrací se jim k vlastní škodě.

12. Církev čerpala z písma od samého počátku své existence
a od samého počátku existence brala písmo jako autoritu
(rozhodovala a žila věci podle písma, stejně jako Ježíš).
Písmo je zdrojem bohatství církve od samého jejího počátku až podnes.

13. Církev Ježíše Krista se pozná podle úcty k Božímu slovu,
úcty k pravdě. Bůh je totiž se svým slovem zcela totožný.
Když něco řekne, to slovo se děje. Není nějaký rozdíl mezi
Bohem a mezi jeho slovem.

14. Láska pak pramení z toho slova a Ducha svatého,
který to slovo obživuje, tak, že to Boží slovo člověk žije,
je živé, nejsou to pro něj jen "prázdné fráze" či
"svérázný výklad samorosta".

15. Církev vždy čerpala z písma: Z Mojžíše, proroků a spisů, 
tak jako z písma čerpá církev dodnes. 

16. O těch písmech píše apoštol: "Od dětství přece znáš svatá Písma, 
jež ti mohou dát moudrost k záchraně skrze víru, která je v Kristu Ježíši. 
Veškeré Písmo je vdechnuté Bohem a je užitečné k učení, k usvědčování, 
k napravování, k výchově ve spravedlnosti, aby Boží člověk byl takový, 
jaký má být, důkladně vystrojený ke každému dobrému skutku."


  Pokud ses ty nějakým omylem domníval, že stačí čerpat jen z písma, 
či pokud ses ty domníval, že písmo bez Krista nemůže být mrtvou literou,
je to jistě tvé právo se takové věci domnívat a pak jim statečně oponovat
a já ti to neberu, vím, že si v "diskuzi" takto vystačíš sám.

  Který z těch 17 bodů, které jsem do diskuze napsal, je pro tebe nesmyslný?
Neptám se tě teď na to, co se ti z tvojí převrácené "logiky" vylíhlo 
v hlavě, co sis domyslel a nepsal jsem  a čemu tak statečně, srdnatě 
a vytrvale sám sobě oponuješ, ale ptám se na to, 
co píšu já, co je obsahem mých příspěvků.

  Je v mých příspěvcích něco, s čím nesouhlasíš?

  Toník


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.63 sekundy