Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 07. červen 2014 @ 20:43:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Promiň, ale byl jsi to ty, kdo výše tvrdil, že ten výrok o odměně pro křesťany není soudem. Říkal jsi, že je to zhodnocení kvality a já říkal, že je to jen jiné slovo pro posouzení (soud) kvality.
No, samozřejmě.
Chápeš ty rozdíl mezi tím, když někdo pro někoho pracuje a má dostat odměnu za tu práci a když někdo s někým vede spor a ten spor se má rozsoudit?
Tak rozumím písmu a těmto věcem.
Tím sporem s Bohem a soudem který ho vyřešil, prošli křesťané na začátku věčného života spolu s Kristem. Nejsou tedy ze soudu nijak vyňati, že by se mu vyhnuli, prochází jím bez vyjímky každý, včetně křesťanů. Dostali jsme "odměnu" (rozsudek) za své snažení bez Boha a ten Boží rozsudek nad naším životem jsme akceptovali, uznali za platný.
Když křesťané projdou soudem a přejdou ze smrti do života, pracují na Božím díle. Ta práce na Božím díle bude jednou zhodnocena a křesťané za ní dostanou odměnu.
Člověk, který tím soudem neprojde s Kristem, projde tím soudem bez Krista. Až po Smrti.
Psal jsi tuším něco o tom, že se řečtině také věnuješ.
Nevěnuji se řečtině systematicky. Ale pokud něco potřebuju zjistit a zjistit co je v originále, nedělá mi problém si to elektronickými prostředky najít. Dvacet let luštím po programátorech pascal, C++, assembler, basic, python, php, c# a snažím se pochopit, co se snažili vyjádřit, když to psali. Novozákonní řečtina je proti tomu selanka ;-)
Pavel tu jen vlastně opakuje své přesvědčení, že jednou stane před svým soudcem Kristem, který prověří (posoudí) jeho stavbu a případně ho odmění (dá mu věnec).
To jistě. O tom píšu výše: Za to, co udělal na Božím díle dostane Pavel odměnu.
Ale to vyšetřování a soud neprobíhá až po jeho smrti. To se zase dá posoudit z toho, co člověk s Pánem žije. (Ale to mne asi nařkeš z gnoze?)
Toník
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: ssns v Čtvrtek, 12. červen 2014 @ 23:48:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Chápeš ty rozdíl mezi tím, když někdo pro někoho pracuje a má dostat odměnu za tu práci a když někdo s někým vede spor a ten spor se má rozsoudit?
Ano, chápu. Jestli se nepletu, je náš spor terminologický. Já bych prostě řekl, že rozhodčí v krasobruslení soudí (posuzuje) výkon sportovce a ty budeš mluvit o hodnocení. U nekřesťanů přece nepůjde o soud, kde by se řešil jejich spor s Bohem. Bůh tam nebude v pozici jedné ze stran, které jsou ve sporu, bude tam v pozici soudce. To posouzení se týká toho, do jaké míry splnil dotyčný svým životem to, co Bůh považuje za správné a dobré. Pokud by Bůh měl být v pozici jedné ze stran sporu, pak by a) nemohl soudit (tomu se říká předpojatost) a b) klidně by mohl nejeden soud prohrát. Představ si na soudu nějakého ctitele nějakého prapodivného božstva, které žádá lidské oběti. Bůh (nejspíš jako žalobce) přednese svoji věc, kde navrhne odsudek za modlářství a vraždu. Jak by mohl obstát, pokud mu dotyčný dokáže, že to vše, co dělal, bylo něco, v čem byl vychován, o čehož pravdivosti byl přesvědčen a před čímž ho Bůh nikdy ani nevaroval? Kdybychom se my dva narodili ve 14 století mezi Aztéky, klaněli bychom se modlám a s klidem obětovali lidi. Absolutně nikdy bychom ani neslyšeli o nějakém Hospodinu či Ježíšovi. A když už jsme u těch lidských obětí, pořád tu máme biblické svědectví o jedné dokonané (Jiftách) a jedné nedokonané. Abraham byl přesvědčen tak, jako bychom byli my dva, že je nutné podříznout Izáka, aby poslechl a potěšil Boha. Neudělal to jen proto, protože ho Bůh na poslední chvíli zastavil. Nás dva, třeba aztécké kněze, by nikdy nezastavil. Kdybychom žili později, poznali bychom již "křesťany". Statisticky by jednoho z nás zamordovali, druhého nuceně pokřtili, uvedli do poroby a vyměnili by nám jedny sochy za druhé.
Podívej se na Joba a Jonáše, jak Bůh řeší spor, který s ním někdo má.
Nevěnuji se řečtině systematicky. Ale pokud něco potřebuju zjistit a zjistit co je v originále, nedělá mi problém si to elektronickými prostředky najít
To ale fakt nestačí. Jistě, najdeš si nějaký meziřádkový překlad, je spousta slovníků, ale to je spíš ke škodě než užitku. Pokud člověk hebrejštinu a řečtinu nezná, pak je pro něj lepší hodně překladů do jazyků, které zná.
Ale to vyšetřování a soud neprobíhá až po jeho smrti. To se zase dá posoudit z toho, co člověk s Pánem žije. (Ale to mne asi nařkeš z gnoze?)
Za života probíhá výchova a vývoj. Soud přijde až pak. Je to jako s tím během. Představ si, že koukáš na maraton. Po 20 km to vypadá, že odhadneš, kdo asi tak vyhraje a kdo propadne. Může to tak dopadnout a nemusí. Pavel sám u sebe neměl jistotu, jak nakonec doběhne. A my ji nemáme také. Nechápu, co má gnosticismus společného s tvým tvrzením. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 16. červen 2014 @ 06:27:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | U nekřesťanů přece nepůjde o soud, kde by se řešil jejich spor s Bohem. Bůh tam nebude v pozici jedné ze stran, které jsou ve sporu, bude tam v pozici soudce.
No, já teda nevím. Na tohle ti mám chuť jen napsat: Přečti si někdy bibli. ;-) To je přece základ toho dne, že se shromáždí národy ve svém sporu, který s Bohem vedou.
To posouzení se týká toho, do jaké míry splnil dotyčný svým životem to, co Bůh považuje za správné a dobré.
Tedy máš stejný pohled, jako Standa, což se divím. A doteď jsem si myslel, že věříš na předurčení, tedy že každý člověk dělá ve svém životě to, co mu Bůh předurčil.
To je samozřejmě kardinální otázka.
Pokud má člověk svobodnou vůli a rozhoduje se do jaké míry naplní co Bůh považuje za správné a dobré, má takové posouzení smysl.
Pokud člověk nemá svobodnou vůli a Bůh přeurčil co člověk dělá, mělo by se posuzovat něco jiného než člověk: Bylo by potřeba posuzovat Boha jak dobře to předurčil.
Pro mne to není otázka terminologie a řekl bych, že rozpor našeho pohledu je hlubší, než jen v pjmech.
Když se v bibli píše o tom dni, píše se, že na začátku toho dne si Pán vyzvedne ty, kteří mu patří a ti dostanou odměnu za svoji práci, kterou udělali pro Pána a pro druhé. (Za to, co udělali pro sebe, už odměnu vzali a nepotřebují ji).
Ke konci toho dne bude Bůh řešit spor národů s ním. Národy se shromáždí a budou ve svém sporu bojovat proto Bohu a jeho lidu. Bůh nebude ten spor národů řešit jako soudce, ale jako bojovník.
Až pak přijde soud a budou národy souzeni podle svých skutků, nebude se posuzovat do jaké míry naplnil člověk co Bůh považuje za správné a dobré (nebude se tedy posuzovat Zákon), ale bude se posuzovat to, co člověk udělal pro druhé lidi.
To ale fakt nestačí. Jistě, najdeš si nějaký meziřádkový překlad, je spousta slovníků, ale to je spíš ke škodě než užitku. Pokud člověk hebrejštinu a řečtinu nezná, pak je pro něj lepší hodně překladů do jazyků, které zná.
Tohle je na samostatné povídání.
Víš, stačí.
Tím, že jsem programátor, rozumím tomu, jak programátoři uvažují a co v praktickém životě řeší. I když jsem nikdy neprogramoval v Javě nebo v F#, tím, že mám naprosto stejné uvažování jako ti, kdo v tom jazyce programují, bez problémů si čtu, co je v těchto jazycích napsané, byť z nich znám jen útržky. Stejně tak dokážu přečíst lisp, ARM a další jazyky.
Podobné je to v Božím lidu. Tím, že žiji to, co žil Pavel nebo Petr, je pro mne snadné ve většině věcí pochopit, o čem píší, protože to, co píší, znám z praktického života.
To je "poznání Boha". Bez toho je i dokonalá znalost řečtiny a hebrejštiny nanic. Proto jsem dal poznámku, že bys mne obvinil z gnosticismu, jak jsi to udělal jinde.
|
]
|
|