|
Právě je 271 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116543535 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 06. květen 2012 @ 13:32:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."No, oko, přiznám se, že tvoje monology nečtu."...
Pak pochopitelně nemůžeš ani sledovat tok mých myšlenek a to, co se ti snažím vysvětlit. Proto mívám kolikrát pocit, že mluvím jak "do duba".
..."ústy vyznáním se totiž děje spasení, ne křtem."...
Takto spojené je to protimluv. V důsledku tímto svým (upraveným) tvrzením upíráš němému člověku spasení.
Ke spasní přivádí popořadě: slyšení Božího slova o Kristu, z tohoto slova vyklíčí víra v Krista Spasitele (jako přijatý dar od Boha), uvěření Kristu jako lidská odpověď, jako vytvoření obousměrného vztahu lásky - vnitřnímu přilnutí srdce.
Vnitřnímu přilnutí srdce odpovídá pak vnější vyznání víry, tak, jak k němu dochází při křtu.
Vnitřním přisvědčením pravdám víry (vnitřním ztotožněním se s evangeliem) se přichází k ospravedlnění. Vnějším vyznáním víry a životem podle ní nabýváme vytrvalosti v přijaté spravedlnosti (v posvěcující milosti) až do smrti.
Samotné spasení ovšem nastává až naroubováním člověka na "ušlechtilou olivu" - naroubováním na Krista, na Kristovu církev ve křtu. Až ponořením ve křtu spolu s Kristem do jeho smrti a vzkříšením spolu s Kristem do života Božího dítěte a darem věčného života je z člověka opravdový křesťan.
To tvoje "spasení", co se děje vyznáním ústy (mimochodem toto samo je popisem spasení ze skutku člověka!) je jen tragickým neporozuměním Písmu. Svůj kořen má u proroka Joela 3,5 (Avšak každý, kdo vzývá Hospodinovo jméno, se zachrání. ) Ta slova se vztahují na ty, kdo se budou při soudu dovolávat Hospodina. Pavel jich užívá o věřících, kteří pro víru v Ježíše Krista dojdou spásy - samozřejmě skrze pokristění ve křtu (Gal 3,27).
|
| Nadřazený |
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 06. květen 2012 @ 13:40:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) |
..." Já tomu
rozumím stejně, jako papež: Dva z učedníků se znovuzrodili v Emauzích,
ten zbytek učedníků pak někdy v téhle chvíli setkání s Kristem."...
Kdybys tomu rozuměl stejně jako papež, nebylo by mezi námi rozporu. Papež totiž učí, že naroubováni na Krista jsme ve křtu.
Jestliže se měli učedníci znovuzrodit z vody a z Ducha jak popisuješ (“ Po těchto slovech na ně dechl a řekl jim: „Přijměte Ducha Svatého. Komu odpustíte hříchy, tomu jsou odpuštěny, komu je zadržíte, tomu jsou zadrženy.“), co to bylo za další křest Duchem o Letnicích?
..." Všichni bez křtu. "...
Tvé nepochopení, co je křest.
Křest je přijatým pozváním do života s Kristem - včetně jeho smrti a vzkříšení.
Všichni, Maria i apoštolové výslovně pozváni byli - a všichni pozvání přijali.
|
| Nadřazený |
|
|
|