Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 536 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116492887
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 08. leden 2012 @ 10:12:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Snad nevadí, když se krátce vyjádřím i tady.


..."měl jsem nulovou svobodu je provést (například krádež, rouhání, neúcta k rodičům...)."...

Toto vůbec není nulová svoboda, ale naopak uplatnění té skutečné pravé svobody, která člověka nesvazuje!

Vždyť tato rozhodnutí jsi tak přijal za své, že jsi nad nimi už ani nemusel přemýšlet!
Ale možnost krást, možnost si vybrat, ti i tak pořád zůstávala ve formě pokušení. Možnost, kterou jsi třeba vlastní volbou z hloubi srdce už dopředu zavrhl. Ale zase jen ve svobodě vlastního rozhodnutí!

Nebylo to tak?



Hřích svazuje do otroctví a každý takový člověk je "přivázán" k hmotné věci a touží ji získat až tak, že ji ukradne.
To je to skutečné otroctví, ta nesvoboda, závislost!



..." Bylo to něco, co bylo bezvýchodné a nešlo se toho zbavit."...
Nerozumím proč jsi hned nešel ke svátosti pokání a nezbavil se toho hříchu?




..."neměl jsem svobodu neudělat věci špatně"...

Toto je ten skutečný stav otroctví, závislost, svázanost hříchem.
Ale i v takovém stavu otroctví jsi stále měl možnost také svobodně zvolit pokání, obrácení se k Bohu.
Nestalo se tak?


..." takže jsem ani nevnímal, že daná věc je hřích."...

Věř mi, že každý z nás má stále i takové hříchy, které si zatím ani neuvědomuje, protože na ně nemá ještě dost citlivě vyzrálé svědomí.

Toníku, neber mé komentáře jako duel, ale spíš jako příležitost k zamyšlení, jiný úhel pohledu.
Ani na ně nemusíš odpovídat, pokud zrovna necítíš tu potřebu.


| Nadřazený

Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1)
Vložil: quercus v Neděle, 08. leden 2012 @ 23:32:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Vnímáš hřích spíše jako otroctví, se kterým člověk nemá moc šanci co dělat, nebo jako věc svobodné volby člověka? Máš zkušenost, že sis mohl sám vybírat hřích jak se ti zachtělo, nebo spíše to, že když přijde hřích a vynoří se ze srdce, tak vládne jak se jemu zachce, protože co ze srdce vychází, nejde změnit?

Pro mě to není vůbec takhle "buď-anebo" ani "spíše tohle-spíše tohle." Řek bych "to i to, jak kdy" nebo spíš "to se nutně nevylučuje".

V čem s tebou naprosto souhlasím: i já jsem narazil ve zpovědnici na slepý vůdce, který mě sráželi (třeba i v tý onanii) na zákonický smýšlení a přes rozhřešení ve zpovědi mě nechávali, abych byl mrtvej ve svých hříších - tehdy jsem to prožíval skutečně tak, jak píšeš, že Hřích vnímá jako něco, co si člověk sám vybírá a za co může, za co nese odpovědnost. Vůbec nevnímá, že by měl překroucené svědomí a že některé hříchy jsou opravdu hříchy. Hříchu se nikdy nezbaví, protože si nedokáže představit život a dokazování lásky bez toho, že by měl možnost vybírat si hřích. Když si svobodně a dobrovolně zvolí hřích, tak duchovně umře a když se vyzpovídá a dostane rozhřešení, tak je znovu duchovně vzkříšen z mrtvých. Že někdo nemá svobodu krást, rouhat se proti Bohu nebo nectít své rodiče si nedokáže představit.

Pak jsem poznal, že je to blbost, a nepotřeboval jsem k tomu opustit katolickou církev.

Jenže (a tady se, jak jsem pochopil, neshodnem) ono to není tak průzračně lutheránsky jednoduchý.
Budu po svých vlastních pozdějších zkušenostech a s ohledem na spoustu biblickejch výroků (namátkou z vyhledavače tzv ipsissima verba Iesu Matouš  6:15,  Matouš  18:35, Marek  11:26) tvrdit, že můžou nastat situace, kdy člověk zapadne do zla, který působí (zvlášť druhým lidem) a zničí v sobě důstojnost vykoupenýho člověka, že ve svědomí cítí, že tímhle rozhodnutím se Bohu odcizil tak, že musí činit pokání.

Příklad: Snad nepopřeš, že, když se rozhodnu z malichernýho důvodu překročit rychlost, pak to neubrzdím a zabiju chodce, tak jsem ho možná nechtěl přímo zabít, ale zabil jsem ho, a to v důsledku svýho zatraceně svobodnýho rozhodnutí. 

Mysli si o mé víře, co chceš, ale to je situace, kdy kromě světský spravedlnosti atd. přicházím jako vykoupenej křesťan před Boží soud a Bůh po mně chce vydat počet z mýho svobodnýho rozhodnutí a z krve toho člověka a ze zkaženýho života jeho blízkejch a tak. A pokud tvrdošíjně odmítám činit pokání (který pracovně nazývám lítostí nad svým hříchem), hřeším k smrti podle 1 Jan 6. Láska Krista, kterej za mě umřel na kříži a třetího dne vstal z mrtvejch a zdarma mi nabídl účast na věčným životě, je mi v tomhle případě úplně nanic a fičím do pekla jak po másle. Sám jsem si vybral. 

Jediný, čím si nejsem jistej, jestli takhle prakticky může vykoupenej člověk skončit (čili, jak říkaj někteří teologové, že peklo je, ale že je prázdný). Ale vím, že je možný, takhle v životě ublížit druhýmu nebo ho pohoršit, zažil jsem to na sobě - způsobil jsem pár lidem strašný trápení, tím, co jsem dělal a jak jsem se vědomě a dobrovolně rozhodoval. A podotýkám až potom, co jsem poznal vydanost Kristu a vysvobození z moci hříchu. Musel jsem dospět k poznání toho, jak jim ubližuju, a tohle poznání mě prakticky automaticky vedlo k pokání a v důsledku toho taky k (né tak automatické) úplné nápravě podle mejch lidskejch sil (pochopíš snad, že konkrétní detaily si nechám pro sebe).

Proto si myslím, že se nebudem lišit v praxi. Já jen prostě katolicky zdůrazňuju, že člověk je nakloněnej k zlýmu, ale to neznamená, že není schopnej rozlišit dobrý od zlýho a rozhodnout se pro dobro. Takhle vymezenej prostor jeho svobody tady hájím.

Chápu, že budeš mít spoustu teologickejch námitek. Já si myslím, že můj náhled na hřích k smrti se nebije s Pavlovým pojetím hříchu a ospravedlnění a že je taky prakticky použitelnej.


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.41 sekundy