|
Právě je 536 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116492887 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 08. leden 2012 @ 10:12:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Snad nevadí, když se krátce vyjádřím i tady.
..."měl jsem nulovou svobodu je provést (například krádež, rouhání, neúcta k rodičům...)."...
Toto vůbec není nulová svoboda, ale naopak uplatnění té skutečné pravé svobody, která člověka nesvazuje! Vždyť tato rozhodnutí jsi tak přijal za své, že jsi nad nimi už ani nemusel přemýšlet! Ale možnost krást, možnost si vybrat, ti i tak pořád zůstávala ve formě pokušení. Možnost, kterou jsi třeba vlastní volbou z hloubi srdce už dopředu zavrhl. Ale zase jen ve svobodě vlastního rozhodnutí!
Nebylo to tak?
Hřích svazuje do otroctví a každý takový člověk je "přivázán" k hmotné věci a touží ji získat až tak, že ji ukradne. To je to skutečné otroctví, ta nesvoboda, závislost!
..." Bylo to něco, co bylo bezvýchodné a nešlo se toho zbavit."... Nerozumím proč jsi hned nešel ke svátosti pokání a nezbavil se toho hříchu?
..."neměl jsem svobodu neudělat věci špatně"...
Toto je ten skutečný stav otroctví, závislost, svázanost hříchem. Ale i v takovém stavu otroctví jsi stále měl možnost také svobodně zvolit pokání, obrácení se k Bohu. Nestalo se tak?
..." takže jsem ani nevnímal, že daná věc je hřích."...
Věř mi, že každý z nás má stále i takové hříchy, které si zatím ani neuvědomuje, protože na ně nemá ještě dost citlivě vyzrálé svědomí.
Toníku, neber mé komentáře jako duel, ale spíš jako příležitost k zamyšlení, jiný úhel pohledu. Ani na ně nemusíš odpovídat, pokud zrovna necítíš tu potřebu.
|
| NadřazenýPraxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 08. leden 2012 @ 23:51:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj Oko.
Dáváš otázky a píšeš že na ně ani nemusím odpovídat. O těchto věcech jsem psal mnohokrát a ty jsi reagoval na moje příspěvky. Proč se tedy ptáš? Nezajímá tě odpověď? Nemusíš jí číst, tak jako vždy.
Nebylo to tak?
Ne, nebylo. Vysvětloval jsemti to mockrát.
Nerozumím proč jsi hned nešel ke svátosti pokání a nezbavil se toho hříchu?
Mohl bys prosím někdy napsat, jak jsi šel ke svátosti pokání a zbavil se hříchu? Praktický, jednoduchý příběh, tak abychom ho pochopili. Určitě jich máš ze života bezpočet.
Ale i v takovém stavu otroctví jsi stále měl možnost také svobodně zvolit pokání, obrácení se k Bohu. Nestalo se tak?
Ano, stalo, díky Bohu.
Ale nebylo to tak jednoduché. Dlouho jsem ani nevěděl, že existuje něco tak hlubokého, radikálního a mocného jako je pokání, oko. Znali jsme jen povrchní, vnější, jepičí věci, jako je lítost, předsevzetí, vyznání, dostiučinění, ... Nemohl jsem tedy zvolit něco, o čem jsem ani nevěděl, že existuje.
Samozřejmě, ve chvíli kdy jsem se dozvěděl o pokání z mrtvých skutků a víře v Ježíše, už jsem měl alespoň šanci zvolit, možnost volby. V té době jsem měl už také svobodu volit v těchto věcech. Nějakou dobu jsem ještě Ježíše odmítal, ale když jsem ho poznával, postupně jsem kapituloval a zvolil jsem pokání a obrácení k Bohu.
Dnes tedy věřím, že v Ježíši je svoboda. Ve hříchu je pak otroctví. To je moje celoživotní zkušenost, dávám ti jí jako příležitost k zamyšlení.
Toníku, neber mé komentáře jako duel, ale spíš jako příležitost k zamyšlení, jiný úhel pohledu. Ani na ně nemusíš odpovídat, pokud zrovna necítíš tu potřebu.
Určitě tvé příspěvky beru jako příležitost k zamyšlení. Je velmi zajímavá sociologická studie vidět takhle online v čem jsem to byl vlastně zajatý a vidět, kam by mne to asi dovedlo, kdybych v tom zůstal. Vážím si toho, že máš odvahu věci psát otevřeně (i když si asi neuvědomuješ tu hrůzu) a považuju za užitečné, že tu své názory uvádíš.
|
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 09. leden 2012 @ 09:38:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Nemusíš jí číst, tak jako vždy."...
Vždycky jsem ji doposud četl. I když je to mnohdy jenom balast zbožných frází, nedomyšlených do důsledku.
To já bych ti měl vyčítat, že nečteš mé komentáře, protože odpovíš vždycky na cosi úplně jiného.
..."měl jsem nulovou svobodu je provést (například krádež, rouhání, neúcta k rodičům...)."... Toto vůbec není nulová svoboda, ale naopak uplatnění té skutečné pravé svobody, která člověka nesvazuje! Vždyť tato rozhodnutí jsi tak přijal za své, že jsi nad nimi už ani nemusel přemýšlet! Ale
možnost krást, možnost si vybrat, ti i tak pořád zůstávala ve formě
pokušení. Možnost, kterou jsi třeba vlastní volbou z hloubi srdce už
dopředu zavrhl. Ale zase jen ve svobodě vlastního rozhodnutí! Nebylo to tak?
Odpovídáš: Nebylo. A to mě má stačit, s tím se mám jako spokojit? Když to tak nebylo, jak to tedy bylo? Kde mám hledat tvé vysvětlení?
... Ale i v takovém stavu otroctví jsi stále měl možnost také svobodně zvolit pokání, obrácení se k Bohu. Nestalo se tak? ... Ano, stalo, díky Bohu....
Takže už přiznáváš, že i člověk v otroctví hříchu má svobodu zvolit mezi dobrem a zlem, má tedy stále i svobodu nehřešit?
..."Mohl bys prosím někdy napsat, jak jsi šel ke svátosti pokání a zbavil se hříchu? Praktický, jednoduchý příběh"... To se ti tu jako mám vyznávat ze svých odpuštěných hříchů? Dost nehorázný požadavek ve své konkrétnosti, nemyslíš? Po každé zpovědi jsem jako vyjítý z koupele, je mi lehce a jsem šťastný. Zbavil jsem se veškerého nánosu té všední špíny, od které se umažeš vždycky - ať chceš, nebo nechceš. Život zpravidla nejde žít stále v rukavičkách, nebo nic nedělat a ranec nových neodpuštěných hříchů je stále těžší..
..."Dlouho jsem ani nevěděl, že existuje něco tak hlubokého, radikálního a mocného jako je pokání"...
Opravdu? To moje pokání má skutečně zpytování svědomí, lítost, opravdové předsevzetí v hříchu nepokračovat, vyznání hříchů a dostiučinění.
Ve tvém radikálním mocném pokání tedy tyto "jepičí věci" chybějí?
Ty tedy nezpytuješ svědomí, nemrzí tě zlo způsobené hříchem, nestojíš o to růst ve víře a lásce - odmítat hříšný způsob života, nevyznáváš ani své hříchy bohu a církvi a nemusíš ani svůj budoucí život změnit. Toto všechno jsou podle tebe jenom jepičí věci!
Jak tedy vypadá v praxi tvé "radikální a mocné pokání",ve kterém tyto všechny věci vlastně chybějí?
Přibliž nám ho přece trochu!
|
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 09. leden 2012 @ 23:00:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Oko, já opravdu nemůžu za to, že vyznání Ježíše Krista jako Pána života je pro tebe jen prázdná zbožná fráze či hrozný omyl. A osobně se domnívám, že ani ty za to nemůžeš.
Odpovídám ti často tak jak je potřeba. Ty mé odpovědi nečteš a nereaguješ na ně, ale čtou si je jiní. Píšu pro ně, ty jsi vzorek uvažování klasického ŘK, které dobře znám a ze kterého jsem vyšel. Kdybych stejné věci co ty, stejné věci, kterým jsme věřili, lidé by mi to nevěřili a ŘK by křičeli, že "tomu nerozumím" a "tak to není" a "tak tomu ŘK nevěří". Když to napíšeš ty, ŘK odmala až doteď, tak se ani jiní ŘK neozvou a mlčí.
Pokud tě cokoliv zajímá a zeptáš se, odpovím rád.
|
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 10. leden 2012 @ 08:52:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...""Ty mé odpovědi nečteš a nereaguješ na ně,...
Toníku, tak zjevnou NEPRAVDU si přece každý normálně uvažující člověk může snadno ověřit zpětně v diskusích pod články.
Skutečností naopak je, že tvé komentáře čtu a také na ně téměř vždycky reaguji.
Tos e dá tak snadno ověřit, že se ti opravdu divím, že se tak znevěrohodňuješ.
Já vůbec nejsem jen jakýsi "vzorek." Jsem osobnost, která usiluje o to žít svůj život s Kristem. Hluboce a opravdově jako křesťan.
Je skutečností, že si přesto často nerozumíme a míjíme se. Každý mluví o něčem jiném.
V takovém případě se skutečně stává, že jeden z nás "diskusi" ukončí.
|
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 09. leden 2012 @ 23:04:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Mnoho věcí jsem ti vysvětloval mnohokrát a odpovídal na ně. Nejsou tak složité.
Takže už přiznáváš, že i člověk v otroctví hříchu má svobodu zvolit mezi dobrem a zlem, má tedy stále i svobodu nehřešit?
Otrok nemá svobodu kam pojede na výlet a jestli bude pro svého
otrokáře pracovat, nebo ne. Otrokář ho donutí pracovat. Když otrok
uteče, jeho majitel si ho najde a přivede zpět.
Hřích je znamenitý otrokář (podobně jako Mamon): Dokáže zařídit, že
člověk pro něj maká na plný úvazek a dokonce dát iluzi svobody. Iluzi, že má
člověk "svobodu" volit mezi dobrem a zlem a "svobodu" nehřešit, že má dobro a zlo ve svých rukou. Tahle iluze
ale trvá jen tehdy, pokud Hřích člověku trochu povolí nebo pokud je
člověk zblblý v hlavě nějakým nebezpečným bludem.
Píšu o sobě, oko, aby sis to nevztahoval na tebe. Tebe se to nejspíš netýká.
Aby se člověk dostal pryč od otrokáře na svobodu, musí ho někdo koupit a na tu svobodu vypustit. Pak je člověk opravdu svobodný.
Takže mé poznání: Jako otrok hříchu jsem neměl "svobodu" volit mezi
dobrem a zlem a neměl jsem "svobodu" nehřešit. Jen její občasnou iluzi. Ze
svědectví asi stovky lidí, z historických dokumentů, z učení Ježíši i
apoštolů se domnívám, že moje zkušenost je dost univerzální.
Měl jsem tedy ohledně hříchu jedinou svobodu, svobodu říci svému Vykupiteli: "Ano. Chci svobodu. Děkuji. Děkuji za vykoupení z celého srdce".
|
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 10. leden 2012 @ 09:16:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku, Tvá vlastní slova tě usvědčují ze života v omylu:
..."Jako otrok hříchu jsem neměl "svobodu" volit mezi
dobrem a zlem a neměl jsem "svobodu" nehřešit. Jen její občasnou iluzi."...
Svou další větou jsi sám pak vyvrátil pravdivost tohoto svého původního tvrzení.
..."Měl jsem tedy ohledně hříchu jedinou svobodu,
svobodu říci svému Vykupiteli: "Ano. Chci svobodu. Děkuji. Děkuji za
vykoupení z celého srdce"."...
Proč tuto "jedinou svobodu" nepovažuješ za svobodu volby mezi dobrem a zlem? A co je to tedy jiného, než právě svoboda i ve stavu otroctví hříchu možnost zvolit svou záchranu v Bohu?
To se vyjadřuješ tak nekonzistentně, že ti uniká pravý smysl věcí?
|
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 10. leden 2012 @ 10:31:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Oko, pokud mému vysvětlení stavu otroctví nerozumíš, neumím to vysvětlit lépe. Nedokážu jinak a lépe vysvětlit, proč stav otroctví nepovažuju za svobodu. Nedokážu lépe vysvětlit jaký je rozdíl žití pod Zákonem v podmínečném vybírání si dobra a zla a
jeho iluzi "svobody" proti tomu, když člověk přijme nabídky vykoupení a
je svobodný od zla a jeho lákadel.
Své umění vysvětlit ti tak jednoduchou věc jsem vyčerpal.
Zákon a jeho vybírání dobra a zla byl lidem dán jako vychovatel ke Kristu. A on je dobrý vychovatel. Někdo se nechá vychovat rychle, někomu to trvá holt delší dobu.
|
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: Studentbible v Úterý, 10. leden 2012 @ 11:00:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku, Snad jenom tolik, že duchovní rozeznání, že člověk byl v otroctví hříchu, přichází k plnému poznání, až je z otroctví osvobozen. Satan je mistr fabulace a ani geniální, hříchem porušený člověk, pravdu nepozná. Nedivím se okovi, že nerozumí, jeho poznání je pořád nevysvobozené a jen Boží milost může nespaseného pohnat ke Kříži(technická poznámka pro oka, jde o duchovní prožití v pokání a následném očištění svatou krví, JEŽÍŠE KRISTA, jednou provždy). |
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 10. leden 2012 @ 12:20:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, je mi to divné. Jak si někdo může myslet, že se hřích svobobodně vybírá?
Ještě když jsem byl v hříchu, poznal jsem, že jsem otrokem hříchu a ten stav mi nevyhovoval. Proto jsem začal hledat vysvobození a proto jsem se dostal až k Ježíši Kristu.
Samozřejmě to jak moc hrozný hřích je a jak moc ničí život jsem poznal až později, při pokání. Ale to, že hřích není nějaká pohodová selanka ze které se člověk vypovídá, dostane rozhřešení a tím se hříchu zbaví jsem věděl mnohem dříve. Ještě v době, kdy jsem se o něco takového vážně pokoušel.
|
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 10. leden 2012 @ 16:38:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | V té samé svobodě, ve které sis ty vybral Boha, - v té samé svobodě si někteří jiní vybrali třeba hřích.
|
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: Studentbible v Úterý, 10. leden 2012 @ 18:21:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To my jsme jednou řešili, proč Bůh za jedno neposlechnutí Adama, odvrhl celé lidstvo. Holt, katolík těžko chápe hřích v jeho ohavnosti, naproti Svatému Bohu. Řkc to řeší stupňováním a velikostí hříchu, očistcem a Kristus je odstaven a opomínán. |
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 11. leden 2012 @ 11:34:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zase jen plácáš nesmysly.
Zkus také někdy svá tvrzení také doložit argumenty!
|
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 10. leden 2012 @ 11:56:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku To opravdu nejsi schopen logického posouzení situace?
Na jedné starně tvrdíš, že v otroctví nemáš svobodu volit mezi dobrem a zlem - na staně druhé tvrdíš, že zvolit dobro (Boha) byla tvoje svoboda, dokud jsi byl v otroctví hříchu.
Jak je tedy možné, že jsi neměl svobodu volit mezi dobrem a zlem a přesto jsi měl svobodu zvolil dobro?
Přece nejsi ještě úplně padlý na hlavu, abys nepoznal, že pravdivost těchto dvou tvých tvrzení se navzájem popírá. Jedno s určitostí nemůže být pravda, protože ve smyslu vyvrací tvrzení druhé.
|
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 10. leden 2012 @ 12:26:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Oko, jsem schopen logického posouzení situace.
Člověk, který je otrokem hříchu a žije v iluzi "svobody" vybírání si dobra a zla a žije v té iluzi desítky let zřejmě není schopen vidět realitu a posoudit věci logicky. Já jsem své vysvětlování vyčerpal. Zkus si přečíst, jak to vysvětloval Ježíš, když se bavil s lidmi, kteří se domnívali, že jsou děti Otce a že mají "svobodu", třeba to pochopíš od něj.
31 Ježíš tedy řekl těm Židům, kteří mu uvěřili: "Jestliže
zůstanete v mém slově, jste opravdu mými učedníky.
32 A poznáte pravdu a pravda vás vysvobodí."
33 Odpověděli mu tedy: "Jsme símě Abrahamovo a nikdy jsme
nikomu neotročili. Jak můžeš říkat: 'Budete svobodní'?"
34 Ježíš jim odpověděl: "Amen, amen, říkám vám, že každý, kdo
dělá hřích, je otrokem hříchu.
35 A otrok nezůstává v domě navěky, syn zůstává navěky.
36 Jestliže vás tedy Syn vysvobodí, budete opravdu svobodní."
37 "Vím, že jste Abrahamovo símě, ale chcete mě zabít, neboť mé
slovo ve vás nemá místo.
38 Já mluvím o tom, co jsem viděl u svého Otce; vy pak také
děláte, co jste viděli u svého otce."
39 Odpověděli mu: "Náš otec je Abraham." Ježíš jim řekl:
"Kdybyste byli děti Abrahama, dělali byste Abrahamovy
skutky.
40 Ale teď mě chcete zabít - člověka, který vám pověděl pravdu,
kterou slyšel od Boha. To Abraham nedělal.
41 Vy děláte skutky svého otce." Řekli mu tedy: "My nejsme
zplozeni ze smilstva; máme jednoho Otce, Boha!"
42 Ježíš jim tedy řekl: "Kdyby byl Bůh vaším Otcem, milovali
byste mě, protože jsem vyšel z Boha a od něj přicházím.
Nepřišel jsem totiž sám od sebe, ale on mě
poslal.
43 Proč nechápete mou řeč? Protože nemůžete slyšet mé slovo.
44 Vy jste z otce ďábla a chcete plnit touhy svého otce. On byl
vrah od počátku a nestál v pravdě, protože v něm pravda není.
Když mluví lež, mluví ze svého vlastního, neboť je lhář a otec
lži.
45 Ale protože já říkám pravdu, nevěříte mi.
46 Kdo z vás mě usvědčí z hříchu? A když říkám pravdu, proč mi
nevěříte?
47 Kdo je z Boha, slyší Boží slova. Vy neslyšíte proto, že
nejste z Boha."
48 Židé tedy odpověděli a řekli mu: "Neříkáme snad správně, že
jsi Samařan a máš démona?"
49 Ježíš odpověděl: "Já nemám démona, ale ctím svého Otce, a vy
mnou pohrdáte.
50 Já však nehledám svoji slávu; je Někdo, kdo ji hledá a
soudí.
51 Amen, amen, říkám vám: Zachová-li někdo mé slovo, navěky
nespatří smrt."
52 Židé mu tedy řekli: "Teď jsme poznali, že máš démona!
Abraham zemřel, i proroci, a ty říkáš: 'Zachová-li někdo mé
slovo, navěky nezakusí smrt.'
53 Jsi snad větší než náš otec Abraham, který zemřel? I proroci
zemřeli! Koho ze sebe děláš?"
54 Ježíš odpověděl: "Chválím-li sám sebe, má chvála není nic.
Ten, který mě chválí, je můj Otec, o němž říkáte, že je váš
Bůh.
55 Ale nepoznali jste ho; já ho však znám. A kdybych řekl, že
ho neznám, byl bych podobný vám, lhář. Ale znám ho a jeho slovo
zachovávám.
56 Abraham se těšil, aby viděl můj den; uviděl ho a zaradoval
se."
57 Židé mu tedy řekli: "Ještě ti není padesát let, a viděl jsi
Abrahama?"
58 Ježíš jim řekl: "Amen, amen, říkám vám: Dříve než byl
Abraham, já jsem."
59 Vzali tedy kamení, aby po něm házeli. Ježíš se však skryl, a
když prošel jejich středem, vyšel z chrámu; a tak odešel.
Tohle Ježíšovo slovo a situace ve které se nacházel 100% odpovídá mé situaci a mé životní zkušenosti.
|
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 10. leden 2012 @ 16:36:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Oko, jsem schopen logického posouzení situace."...
To ať si už každý posoudí sám.
|
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 09. leden 2012 @ 23:11:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | ..."Mohl bys prosím někdy napsat, jak jsi šel ke svátosti pokání a zbavil se hříchu? Praktický, jednoduchý příběh"... To se ti tu jako mám vyznávat ze svých odpuštěných hříchů? Dost nehorázný požadavek ve své konkrétnosti, nemyslíš?
Ne, oko, to jsem se asi špatně zeptal. Napsal jsi mi:
"Nerozumím proč jsi hned nešel ke svátosti pokání a nezbavil se toho hříchu?"
Z toho jsem pochopil, že jde jít ke svátosti pokání a tam se zbavit hříchu. Já jsem v životě nikdy nic takového nezažil a to jsem byl u svátosti pokání za život tak stokrát. Ani jsem v životě neslyšel vyprávět někoho o tom, že by šel ke svátosti pokání a zbavil se hříchu. Taky jsem žil mezi stovkou velmi hluboce věřících katolíků z nichž značná část chodila ke svátosti pokání a nikdy se žádného hříchu nezbavili, ale měli své hříchy stále s sebou.
Také jsem z toho pochopil, že ty jsi asi vyjímka, došel jsi ke svátosti pokání a zbavil se hříchu. Tak jsem se zeptal, zajímalo mne to.
Asi jsem se spletl. Nemušíš odpovídat. Nechci po tobě zpověď ani jsem nechtěl mít nehorázný požadavek.
|
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 10. leden 2012 @ 09:21:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Z toho jsem pochopil, že jde jít ke svátosti pokání a tam se zbavit hříchu. "...
Jistě že to jde, službou církve Kristem právě k tomu ustanovenou (J 20,21-23).
..." z nichž značná část chodila ke svátosti pokání a nikdy se žádného hříchu nezbavili, ale měli své hříchy stále s sebou"...
Ohledně odpuštění, zbavení se zátěže hříchů, mluv jen za sebe. Do srdce jiného přece nevidíš.
Jak jsi mohl být praktikujícím katolíkem, kterého učili tak vynikající teologové (Zvěřina), když toto vůbec nevíš?
|
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 10. leden 2012 @ 10:45:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ohledně odpuštění, zbavení se zátěže hříchů, mluv jen za sebe. Do srdce jiného přece nevidíš.
No jo, jako obvykle, klasická úniková klička. K tématu nic.
Oko, představ si, že aby člověk viděl hřích nebo zátěž hříchu, nemusí vidět do srdce člověka.
Pokud se nějaký člověk například opíjí každý večer v hospodě a jednoho večera jede ožralý domů na babetě a zlomí si vaz, nemusí člověk vidět do srdce, aby poznal, jestli se dotyčný zbavil zátěže hříchů nebo ne.
Ale samozřejmě jsou i lidé slepí a také ti, kteří mají zakázáno vidět.
Jak jsi mohl být praktikujícím katolíkem, kterého učili tak vynikající teologové (Zvěřina), když toto vůbec nevíš?
Nás opravdu neučili to, že zpovědí se lze hříchu zbavit. Ani nikdo s takovou věcí nepočítal, ani zpovědníci nic takového neříkali. Nás učili, že svátost pokání hříchy odpouští. Teda že kněz odpouští hříchy, ne ta svátost.
Proto jsem také chtěl znát tvoje svědectví o tom, jak tě nějaká svátost pokání zbavila hříchu. Nemusíš se zpovídat ani z ničeho intimního. Stačí napsat: Měl jsem takový a takový hřích, šel jsem ke svátosti pokání a už jsem ten hřích neměl. (tak rozumím pojmu "zbavit se hříchu")
Je možné, že pojem "zbavit se hříchu" chápeš jinak?
|
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 10. leden 2012 @ 11:40:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."jsem žil mezi stovkou velmi hluboce věřících katolíků z nichž
značná část chodila ke svátosti pokání a nikdy se žádného hříchu
nezbavili, ale měli své hříchy stále s sebou."...
Toto ti opravdu připadá jako seriózní, věcná a doložitelná argumentace?
Kněz jako zástupce církve odpouští hříchy službou církve v moci Ducha svatého, v moci Kristem ustanovené svátosti (J 20,21-23).
Pokud je mi hřích touto službou církve odpuštěn, zbavil jsem se ho a už ho nemám.
Pokud ti už není jasná ani tak elementární a samozřejmá věc - no Bůh tě potěš (a uzdrav).
|
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 10. leden 2012 @ 12:01:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Toto ti opravdu připadá jako seriózní, věcná a doložitelná argumentace?
Ano, realita života mi připadá jako seriozní, věcná a doložitelná argumentace.
Pokud je mi hřích touto službou církve odpuštěn, zbavil jsem se ho a už ho nemám. Pokud ti už není jasná ani tak elementární a samozřejmá věc - no Bůh tě potěš (a uzdrav).
No, tak tohle mi právě není jasné. To jsem nikdy nezažil. Asi se to tomu knězi nepovedlo, nebo co. Podobně jako s tím uzavřením smlouvy a znovuzrozováním bez vlastního svobodného rozhodnutí.
Proč tedy stále a co nejčastěji chodíte ke zpovědi? To si vymýšlíte stále nové a nové hříchy?
U mne to fungovalo tak, že jsem zkoumal jaké hříchy jsem udělal, litoval hřích, dával si předsevzetí, pak si došel ke zpovědi, vyzpovídal se, udělal co kněz řekl a trochu nebo více se mi ulevilo. Ale v srdci jsem stejně věděl, že je to jaksi málo honit se pořád dokola. Zkoumání hříchů trvalo tak desítky minut, zpověď trvala minuty, dostiučinění mi vydrželo taky tak desítky minut, lítost vydržela zhruba hodiny, předsevzetí tak pár dnů, opravdové předsevzetí někdy i týden.
Opravdové předsevzetí bylo tedy o kousek lepší, než jepičí, abych zas nepřeháněl.
Ale hřích byl pořád se mnou a vládnul dál, toho jsem se nezbavil. Zbavení se hříchu jsem poznal až s pokáním v Ježíši Kristu. Ježíš mi vydržel dvacet let a kousek a jestli Ježíš nelže, vydrží to se mnou až navěky.
Pokud jsi to zažil jinak a svátost pokání tě zbavila hříchu, proč o tom něco nenapíšeš? Byla by to zajímavá zkušenost, první, co jsem slyšel a mohl bych se nad ní zamyslet. I ostatní odpadlíci, co chodili léta a desítky let ke zpovědi a vůbec jí nerozuměli by se mohli poučit od toho, kdo tomu jedině správně rozumí.
|
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 10. leden 2012 @ 15:51:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."realita života mi připadá jako seriozní, věcná a doložitelná argumentace."...
..."jsem žil mezi stovkou velmi hluboce věřících katolíků z nichž
značná část chodila ke svátosti pokání a nikdy se žádného hříchu
nezbavili, ale měli své hříchy stále s sebou."...
Takové tvrzení má asi tak stejnou vypovídající hodnotu, jako "argument": "A netvrdím to jenom já, ale říkají to i odborníci ..."
..."Proč tedy stále a co nejčastěji chodíte ke zpovědi?"...
Protože čím je člověk blíže Kristu, tím je citlivější na každou maličkost, na sebenepatrnější zlo, které dříve klidně přehlížel a ani za hřích nepovažoval.
Dovol mi otázku: Proč si každý den znovu a znovu umýváš ruce? Proč ti nestačí si je umýt jednou pořádně a pokoj?
Hřích bude s námi pořád alespoň ve formě pokušení. Až do smrti se toho nezbavíme, ale musíme s ním bojovat. taková je realita života. Můžeme se z hříchů umýt pravidelnou zpovědí, ale stejně nikdo nedokáže už vůbec nehřešit - tak jako nikdo nedokáže si už nikdy nezašpinit ruce.
Milujícímu Otci je jasné, že dítě zase někdy zazlobí. Ale je potřeba dítě vést určitým směrem, formovat ho. Aby došlo cíle své víry, spasení.
|
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 11. leden 2012 @ 23:54:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Hřích bude s námi pořád alespoň ve formě pokušení. Až do smrti se toho nezbavíme, ale musíme s ním bojovat. taková je realita života.
Víš, oko, snad už tedy znáš odpověď na otázku, kterou jsi sám položil výše:
"Nerozumím proč jsi hned nešel ke svátosti pokání a nezbavil se toho hříchu?"
Rozumíš tedy už tomu, že jsem šel ke svátosti pokání a nezbavil se hříchu?
Proč jsi tedy pokládal otázku, na kterou znáš odpověď a víš proč jsem se nezbavil hříchu?
"Pokání" se od "svátosti pokání" liší právě v tom, že pokáním se lze zbavit hříchu. To "svátost pokání" neumí. Lidé, kteří chodí ke svátosti pokání mají své hříchy stále s sebou, až do smrti. A nejspíše i po ní.
To byl taky důvod, proč jsem uvěřil v Ježíše Krista a přijal ho jako Pána ve svém životě. Hříchy mi natolik vadily, že jsem nechtěl jen nějaké povrchní pošlechtění a virtuální povídačkovou iluzi že je vše v pořádku i když jsem stále v hříchu, ale potřeboval jsem se nutně hříchů zbavit. Vadilo mi se stále mýt napovrchu když jsem věděl, že zlo vychází ze srdce. Ani jsem nevěděl, že to jde změnit. Proto jsem nikdy pokání neudělal, neznal jsem tu Boží milost.
|
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 12. leden 2012 @ 11:24:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Rozumíš tedy už tomu, že jsem šel ke svátosti pokání a nezbavil se hříchu? "...
Trvalé ohrožení hříchem přece vůbec ještě není stavem života v hříchu!
Pokud už ani toto neumíš rozlišit, ani tomuto nerozumíš, je to s tebou velmi, velmi vážné!
Když vykonám svátost smíření, hříchy mám odpuštěny - ale i do budoucna stále trvá moje ohrožení tělem, světem a ďáblem, stále trvají svody upadnutí do nových hříchů.
|
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Čtvrtek, 12. leden 2012 @ 12:30:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vykonám je hrozný pojem pro svátost smíření a odpuštění hříchů... (jen mimochodem)
|
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 13. leden 2012 @ 14:53:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Můžeme se klidně domluvit na výrazu: "Oslavím."
|
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 12. leden 2012 @ 21:39:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ježíš za mne zemřel ještě když jsem byl mrtvý v hříchu a Boha jsem neznal a nežil s ním. Ale bylo mi to houby platné, když jsem to nevěděl a nepřijal ježíše.
Dokážu rozlišit život v hříchu od stavu ohrožení života hříchem a to velmi dobře, nevím, co sis to zase vymyslel.
Ale také dokážu rozlišit pojmy "zbavit se hříchu" a "mít odpuštěný hřích". Dokážeš je rozlišit ty? Ježíš třeba odpustil těm, kdo ho kodsoudili, smáli se mu, křižovali ho. Jan Hus také. Ale těm lidem jejich hřích zůstal, nezbavili se ho. Dál byli zvrácení, násilní, bezbožní.
Mě je bližší to první. Zbavit se hříchu. To je i cíl Boží moci ke spasení. Umím rozlišit, že člověk chodící ke zpovědi se zbaven hříchu není a má svůj hřích stále s sebou.
Pokud to tak není a zažil jsi to někdy jinak, a nějaká zpověď tě zbavila hříchu, napiš. Zajímalo by mne to.
Ježíš mne zbavil hříchu. Díky Bohu, že jsem tohle mohl zažít mnohokrát. Ježíš přišel nejen aby přinesl nějaké virtuální povídání bez reálné moci, ale přišel uzdravit lidi. V tom se moc evangelia Ježíše Krista liší od nemoci skutkařského nevangelia.
|
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 13. leden 2012 @ 15:46:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Ale také dokážu rozlišit pojmy "zbavit se hříchu" a "mít odpuštěný hřích". Dokážeš je rozlišit ty?" - a nějaká zpověď tě zbavila hříchu, napiš....
Při každé zpovědi jsou mi přece odpuštěny všechny hříchy - proto chodím slavit svátost pokání (když se někomu snad nezdá slovo "vykonám").
Když jsou mi hříchy odpuštěny službou církve ve svátosti pokání, zbavuji se tak jejich hlavní zátěže - přestaly už být překážkou mezi mnou a Bohem. Nyní už zůstávají jen následky hříchů, různé přetrvávající formy zla způsobeného těmito hříchy a někdy snad i vypěstovaný sklon k určitému hříchu.
Zůstává také povinnost, nakolik je to v mých možnostech, tyto následky napravit.
Mě Ježíš zbavuje hříchů stále znovu (nikoli snad jen jednou a dost - více netřeba). Vzbuzením lítosti nad hříchem hned v okamžiku, když si ho uvědomím a učiním z něj pokání (platí pro hřích lehký).
V případě hříchu těžkého je ovšem vztah s Bohem naprosto zpřetrhán a je zapotřebí služba církve - jít ke zpovědi. Člověku, který usiluje o život s Bohem se ale zpravidla takové neštěstí (hřích těžký) už nestává.
I tak je dobré pravidelně využívat službu církve. Zvláštní milosti, které Bůh připravil pouze pro křesťany v církvi, pro růst jejich duchovního života, plynou právě jen z této svátosti. A navíc, volbou vhodného zpovědníka dostává člověk rádce v jeho problémech i možnost duchovního vedení.
|
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 14. leden 2012 @ 14:18:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Chápu, že když člověk nežije ve smlouvě s Bohem skze Ježíše, nechce se vázat, neví, jestli chce být spasen nebo ne a nebo se ještě nerozhodl, či chce žít ve své svobodě individualitě podle sebe, je jeho život neustále ohrožen a je jen otázka jeho vlastní síly a pevné vůle, jestli vydrží. A pak ještě náhody. Těch pár nejsilnějších co mají štěstí to pak snad i vydrží.
Když mne Ježíš zbaví nějakého hříchu, tak už mne ho pak nemusí zbavovat znova.
Jak se ti prosím tě stane, že jsi zbaven nějakého hříchu a musíš se ho zbavovat znova?
|
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 14. leden 2012 @ 20:48:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Každý křesťan má ve křtu ponořením do Krista uzavřenu smlouvu s Bohem. Stal se přece uznaným dědicem, dítětem Božím. má obřezáno srdce Kristovou obřízkou (Kol 2 10-14).
..."Jak se ti prosím tě stane, že jsi zbaven nějakého hříchu a musíš se ho zbavovat znova? "...
Pokud jsem jednou nějakého hříchu zbaven (svátostí pokání) nemusím se ho už zbavovat znovu.
Ovšem jako každý člověk páchám hříchy další a i těch je potřeba se zase znovu zbavit, aby mezi člověkem a Bohem neležela žádná překážka, aby vztah nebyl ničím narušován.
|
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 09. leden 2012 @ 23:34:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Opravdu? To moje pokání má skutečně zpytování svědomí, lítost, opravdové předsevzetí v hříchu nepokračovat, vyznání hříchů a dostiučinění. Ve tvém radikálním mocném pokání tedy tyto "jepičí věci" chybějí? Ty tedy nezpytuješ svědomí, nemrzí tě zlo
způsobené hříchem, nestojíš o to růst ve víře a lásce - odmítat hříšný
způsob života, nevyznáváš ani své hříchy bohu a církvi a nemusíš ani
svůj budoucí život změnit. Toto všechno jsou podle tebe jenom jepičí věci!
No, to se ti zase moje písménka převrátila ke tvé vlastní záhubě.
Jak jsi, prosím tě, na takovou věc přišel?
To, že víme, že vnější věci nemohou způsobit vnitřní změnu (nebo alespoň ne k lepšímu) přece neznamená, že nemáme ty vnější věci. Alespoň pro mne ne.
Poslouchal jsi někdy Medvídka Pů, oko?
Je tam příběh prasátka, kterého klokanice vykoupala dočista dočista. Tak, že ho ani Kryštůfek Robin nepoznal, protože bylo po umytí růžovoučké, čisťounké a né šedivé a špinavé. Umyté prasátko vypadá hezky. Ale vevnitř je to pořád prasátko. A život té čistoty je jepičí. Když potká umyté prasátko hnojiště, zaryje do něj zpátky svůj rypáček.
Píšu zase o sobě, oko, nic proti nikomu.
Aby prasátko nemělo v srdci touhu rýt ve hnoji, musí nastat transsubstanciace prasátka na ovečku.
Ovečky běhají po horách, jsou čisté, po rytí ve hnoji čumáčkem netouží, ani po válení se v bahně a tak i čumáčkem ve hnoji neryjí a v bahnu se zdaleka vyhýbají.
Snad jsem ti moc pokání alespoň trochu přiblížil.
|
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 10. leden 2012 @ 09:59:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."To, že víme, že vnější věci nemohou způsobit vnitřní změnu (nebo alespoň ne k lepšímu) přece neznamená, že nemáme ty vnější věci."...
Myslím, že už začínám rozumět, proč jsi nebyl schopen se zbavit svých hříchů , přestože jsi chodil ke zpovědi.
Zpytování svědomí, lítost, opravdové předsevzetí v hříchu nepokračovat, vyznání hříchů a dostiučinění - to vůbec nejsou jen vnější věci - jepičí věci!
Tyto věci musíš prožít opravdově - vnitřně srdcem!
A zase ostejná otázka: Toto jsi nevěděl?
Zato vůbec jsi mně nepřiblížil to své "radikální mocné pokání" ,
ve kterém " zpytování svědomí, lítost, opravdové předsevzetí v hříchu nepokračovat, vyznání hříchů a dostiučinění" zůstávají jen vnějšími jepičími věcmi.
Kde je tedy to vnitřní, co tě proměňuje skutečně, to nám popiš!
Popiš jak se stane z "prasátka ovečka" bez vnitřího postoje srdce - bez vnitřního zpytování svědomí, bez lítosti nad spáchaným zlem, bez opravdového předsevzetí v hříchu nepokračovat, bez vyznání hříchů a dostiučinění . |
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 10. leden 2012 @ 12:45:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Popiš jak se stane z "prasátka ovečka" bez vnitřího postoje srdce - bez
vnitřního zpytování svědomí, bez lítosti nad spáchaným zlem, bez
opravdového předsevzetí v hříchu nepokračovat, bez vyznání hříchů a
dostiučinění .
Nebudu oko komentovat tvoje výmysly. Pokud si něco vymyslíš, měl bys zároveň komentovat jak a proč jsi ke svému výmyslu došel, případně dokazovat, že tvůj nesmysl je pravdivý.
Jak se z prasátka stane ovečka ti popíšu. Bude se to jmenovat "Vydat život Ježíši".
Zatím si můžeš přečíst "Milost, nejmocnější síla na zemi I". Je tam popsané takové prasátko, co léta chodilo na kukajdu do koupelny, občas se ochomýtlo o sprchu a moc mu to platné nebylo. Jednoho dne prožilo tu transsubstanciaci na vlastní kůži a mně jí vyprávělo. Křesťané mají rádi životní příběhy, domníváme se, že dokáží lépe ilustrovat praxi než pravidla a poučky.
Snad z toho příběhu pochopíš, jak se to stalo.
|
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 10. leden 2012 @ 15:36:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Nebudu oko komentovat tvoje výmysly."...
Toto jsou ale tvoje výmysly, nikoli moje:
Tvůj výrok: "Znali jsme jen povrchní, vnější, jepičí věci, jako je lítost, předsevzetí, vyznání, dostiučinění, "
Pokud pro tebe bylo " Zpytování svědomí, lítost, opravdové předsevzetí v hříchu nepokračovat, vyznání hříchů a dostiučinění " jenom povrchní a vnější záležitostí, tak to teď neobracej proti mě, že jsem si to já snad na tebe vymyslel.
Zatím nám pořád úspěšně tajíš, z čeho se skládá to tvé "radikální mocné pokání".
Jsem napjat jako struna. :-)
|
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: vlastik v Úterý, 10. leden 2012 @ 15:45:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Třeba z obrácení - znovu narození. |
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 10. leden 2012 @ 16:10:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Obrácení není ještě znovuzrození.
Znovuzrození do dítěte Božího se děje až z vody a z Ducha (J 3,5) , obléknutím Krista ve křtu (Gal 3,27).
|
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: vlastik v Úterý, 10. leden 2012 @ 16:49:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | :-) Každá napjatá struna jde naladit na určitý kmitočet (Hz). Kdo ji napíná a ladí ? |
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: Ferra v Úterý, 10. leden 2012 @ 15:52:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pokud pro tebe bylo " Zpytování svědomí, lítost, opravdové předsevzetí v hříchu nepokračovat, vyznání hříchů a dostiučinění " jenom povrchní a vnější záležitostí, tak to teď neobracej proti mě, že jsem si to já snad na tebe vymyslel.
Oko, ty jsi takový narcis, viď? Pořád se rýpeš v sobě a hledáš tu spásu zase jen v bičování své mrtvoly.
Ř 8,7 Soustředění na sebe je Bohu nepřátelské, neboť se nechce ani nemůže podřídit Božímu zákonu.
|
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 10. leden 2012 @ 16:17:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Toto jsou ale tvoje výmysly, nikoli moje:
Tvůj výrok: "Znali jsme jen povrchní, vnější, jepičí věci, jako je lítost, předsevzetí, vyznání, dostiučinění, "
No, to není můj výmysl. To jsem psal o sobě a to je pravda. Ty věci jsme opravdu znali a pokoušeli se je opravdově prožívat. Pokud proti tomu něco máš, napiš co.
Pokud pro tebe bylo " Zpytování svědomí, lítost, opravdové předsevzetí v hříchu nepokračovat, vyznání hříchů a dostiučinění " jenom povrchní a vnější záležitostí, tak to teď neobracej proti mě, že jsem si to já snad na tebe vymyslel.
Já to neobracím proti tobě. To jsem napsal a za tím si stojím. Nepletu si povrchní záležitosti s vnitřními. Právě proto, že jsem ty vnitřní zažil tak vím, jak malou moc a kompetenci mají věci srdce a jakou věci duše.
Proti tobě se obrací tvoje vlastní slova, například: "Popiš jak se stane z "prasátka ovečka" bez vnitřího postoje srdce - bez vnitřního zpytování svědomí, bez lítosti nad spáchaným zlem, bez opravdového předsevzetí v hříchu nepokračovat, bez vyznání hříchů a dostiučinění" To jsi napsal ty, můžeš se podívat výše, to jsem já nepsal.
Zatím nám pořád úspěšně tajíš, z čeho se skládá to tvé "radikální mocné pokání". Jsem napjat jako struna. :-)
Proč bych to tajil?
|
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 10. leden 2012 @ 16:34:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Už víme, že " Zpytování svědomí, lítost, opravdové předsevzetí v hříchu nepokračovat, vyznání hříchů a dostiučinění " je pro tebe jen povrchní jepičí záležitostí.
Co je tedy to podstatné, to vnitřní - co z toho učiní radikální mocné pokání? Povrchní věci určitě pro tebe důležité nejsou.
Co je to tedy za tajemné věci mimo " Zpytování svědomí, lítost, opravdové předsevzetí v hříchu nepokračovat, vyznání hříchů a dostiučinění", co způsobí ono radikální pokání?
Můžeš je prostě vyjmenovat, podobně jako já?
|
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: Studentbible v Úterý, 10. leden 2012 @ 18:47:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, to je všechno hezké, ale boj z vlastních sil proti hříchu je dopředu prohraná bitva, a série prohraných bitev má za následek prohranou válku, svůj život. |
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 12. leden 2012 @ 00:03:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Co bys chtěl? Nějaký další seznam?
Že bych ti třeba k vyznání, dostiučinění a lítosti přidal ještě zděšení, stud a radost?
Pak mne v ŘKC svatořečí, někdo to napíše do katechismu "Svatého Antoníčka z Ch." a miliony římských katolíků se budou snažit vzbudit opravdové zděšení, opravdový stud a opravdovou radost aby dosáhli opravdového pokání a já se na to budu muset z nebe koukat.
To tak.
Vější věci nedokážou vyrobit ty vnitřní.
Když má člověk ty vnitřní, vnější přijdou samy, vnější věci jsou způsobeny tím, co má člověk uvnitř sebe.
Samozřejmě, že jde prasátko vzít a zavřít domů a nikam nepouštět, pravidelně ho omývat aby bylo čisté, držet ho na provaze, aby neskočilo do bláta, drezůrovat,... Ale co se stane, až se prasátko vypustí na svobodu?
V nebi bude opravdová svoboda. Venku však zůstanou psi, čarodějové, smilníci, vrahové,
modláři a každý, kdo miluje a provozuje lež.
|
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 12. leden 2012 @ 11:16:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Zpytování svědomí, lítost, opravdové předsevzetí v hříchu nepokračovat, vyznání hříchů a dostiučinění"...
Jsou pro mě především věcmi vnitřními, naprosto zásadními v životě člověka.
Zděšení a stud z hříchů při zpytování svědomí také skutečně přichází - ale jsou to věci lidského citu.
Opravdové pokání není jenom věcí lidského citu, ale také lidské vůle - lidského rozhodnutí pro touhu po čistém životě v Bohu.
Radost z odpuštění po dobře vykonané zpovědi znám také velmi dobře.
Ale tato radost není samotné pokání - je důsledkem pokání. A zase je to záležitost citu, nikoli vůle.
Takže žádný strach, katechismus se přepisovat nebude!
|
]
|
|
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: quercus v Neděle, 08. leden 2012 @ 23:32:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Vnímáš hřích spíše jako otroctví, se kterým člověk nemá moc šanci co dělat, nebo jako věc svobodné volby člověka? Máš zkušenost, že sis mohl sám vybírat hřích jak se ti zachtělo, nebo spíše to, že když přijde hřích a vynoří se ze srdce, tak vládne jak se jemu zachce, protože co ze srdce vychází, nejde změnit?
Pro mě to není vůbec takhle "buď-anebo" ani "spíše tohle-spíše tohle." Řek bych "to i to, jak kdy" nebo spíš "to se nutně nevylučuje".
V čem s tebou naprosto souhlasím: i já jsem narazil ve zpovědnici na slepý vůdce, který mě sráželi (třeba i v tý onanii) na zákonický smýšlení a přes rozhřešení ve zpovědi mě nechávali, abych byl mrtvej ve svých hříších - tehdy jsem to prožíval skutečně tak, jak píšeš, že Hřích vnímá jako něco, co si člověk sám vybírá a za co může, za co nese odpovědnost. Vůbec nevnímá, že by měl překroucené svědomí a že některé hříchy jsou opravdu hříchy. Hříchu se nikdy nezbaví, protože si nedokáže představit život a dokazování lásky bez toho, že by měl možnost vybírat si hřích. Když si svobodně a dobrovolně zvolí hřích, tak duchovně umře a když se vyzpovídá a dostane rozhřešení, tak je znovu duchovně vzkříšen z mrtvých. Že někdo nemá svobodu krást, rouhat se proti Bohu nebo nectít své rodiče si nedokáže představit.
Pak jsem poznal, že je to blbost, a nepotřeboval jsem k tomu opustit katolickou církev.
Jenže (a tady se, jak jsem pochopil, neshodnem) ono to není tak průzračně lutheránsky jednoduchý. Budu po svých vlastních pozdějších zkušenostech a s ohledem na spoustu biblickejch výroků (namátkou z vyhledavače tzv ipsissima verba Iesu Matouš 6:15,
Matouš 18:35, Marek 11:26) tvrdit, že můžou nastat situace, kdy člověk zapadne do zla, který působí (zvlášť druhým lidem) a zničí v sobě důstojnost vykoupenýho člověka, že ve svědomí cítí, že tímhle rozhodnutím se Bohu odcizil tak, že musí činit pokání.
Příklad: Snad nepopřeš, že, když se rozhodnu z malichernýho důvodu překročit rychlost, pak to neubrzdím a zabiju chodce, tak jsem ho možná nechtěl přímo zabít, ale zabil jsem ho, a to v důsledku svýho zatraceně svobodnýho rozhodnutí.
Mysli si o mé víře, co chceš, ale to je situace, kdy kromě světský spravedlnosti atd. přicházím jako vykoupenej křesťan před Boží soud a Bůh po mně chce vydat počet z mýho svobodnýho rozhodnutí a z krve toho člověka a ze zkaženýho života jeho blízkejch a tak. A pokud tvrdošíjně odmítám činit pokání (který pracovně nazývám lítostí nad svým hříchem), hřeším k smrti podle 1 Jan 6. Láska Krista, kterej za mě umřel na kříži a třetího dne vstal z mrtvejch a zdarma mi nabídl účast na věčným životě, je mi v tomhle případě úplně nanic a fičím do pekla jak po másle. Sám jsem si vybral.
Jediný, čím si nejsem jistej, jestli takhle prakticky může vykoupenej člověk skončit (čili, jak říkaj někteří teologové, že peklo je, ale že je prázdný). Ale vím, že je možný, takhle v životě ublížit druhýmu nebo ho pohoršit, zažil jsem to na sobě - způsobil jsem pár lidem strašný trápení, tím, co jsem dělal a jak jsem se vědomě a dobrovolně rozhodoval. A podotýkám až potom, co jsem poznal vydanost Kristu a vysvobození z moci hříchu. Musel jsem dospět k poznání toho, jak jim ubližuju, a tohle poznání mě prakticky automaticky vedlo k pokání a v důsledku toho taky k (né tak automatické) úplné nápravě podle mejch lidskejch sil (pochopíš snad, že konkrétní detaily si nechám pro sebe).
Proto si myslím, že se nebudem lišit v praxi. Já jen prostě katolicky zdůrazňuju, že člověk je nakloněnej k zlýmu, ale to neznamená, že není schopnej rozlišit dobrý od zlýho a rozhodnout se pro dobro. Takhle vymezenej prostor jeho svobody tady hájím.
Chápu, že budeš mít spoustu teologickejch námitek. Já si myslím, že můj náhled na hřích k smrti se nebije s Pavlovým pojetím hříchu a ospravedlnění a že je taky prakticky použitelnej. |
| NadřazenýPraxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 09. leden 2012 @ 10:35:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." a přes rozhřešení ve zpovědi mě nechávali, abych byl mrtvej ve svých hříších"...
Promiň, ale tomu nerozumím. Pokud jsem učinil ze svých hříchů upřímné pokání, vyznal je Bohu i církvi a přijal rozhřešení - jsem přece od hříchů úplně čistý! Jsem naopak živý v Bohu milostí a ze zásluh Krista.
Osobní svatost ani úrověň vzdělání zpovědníka zde přece nehraje žádnou roli. Hříchy jsou odpouštěny mocí Ducha svatého službou církve. Osobní svatost zpovědníka i jeho vzdělání má vliv až na další duchovní vedení, jako kvalita rádce, aby naše víra skrze způsob dalšího života docházela postupně k dokonalosti.
Můžeš mi to trochu přiblížit, jak jsi to myslel?
|
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: quercus v Pondělí, 09. leden 2012 @ 18:10:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jo můžu - např. mě zpovědníci nechávali pochybovat o platnosti mých předchozích zpovědí. Z vlastní malověrnosti mi bránili, abych se dal cestou spasitelné víry. |
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 09. leden 2012 @ 19:40:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak to je příliš intimní - na to se pochopitelně ptát nemohu.
Pokud člověk s upřímným srdcem lituje spáchaného zla a vyzná ho, aniž by něco úmyslně zamlčel, je zpověď platná vždy po rozhřešení. Bez jakékoli pochyby jsou všechny hříchy odpuštěny - jak hřícchy vyznané, tak všechny hříchy lehké, tak i všechny hříchy, které si člověk zatím ani neuvědomuje.
Pro platnost odpuštění nerozhoduje, jestli člověk ze slabosti upadne do stejného hříchu zase znovu. Jedinou výjimkou je záměr, že by si člověk už zase dopředu naplánoval spáchání hříchu (třeba cizoložství). Pak pochopitelně to s pokáním nemyslí upřímně a zpověď je opravdu neplatná.
Pro odpuštění hříchů je nezbytné mít upřímné a otevřené srdce a touhu se očistit - opravdově se zřeknout hříšného způsobu života.
|
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: quercus v Pondělí, 09. leden 2012 @ 22:10:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Na tohle se bez sarkasmu nedá odpovědět. |
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 09. leden 2012 @ 22:48:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj.
Děkuji za odpovědi, quercusi. V mnohém máme zkušenosti podobné.
Já jsem ve zpovědnici narážel spíše na prefabrikovanou neosobní práci, čemuž se nedivím a ani tenkrát jsem se nedivil, "práce" zpovědníka musí být dost těžká. Stejně tak když jsem začal pořádně rozum brát a začal se zamýšlet jak moc odpovídají teoretické poučky realitě, zjistil jsem celkem rychle, že realita je cosi jiného. Když jsem chodil ke zpovědi potom, tak jsem narážel spíše na neschopnost pomoci, přesto, že jsem vnímal vcítění či snahu.
Když jsem zjistil že hřích je otrokář a "svobodnou" vůlí, předsevzetími, lítostí, vyznáváním a rozhřešením s ním mnoho nezmůžu, nebyl to pro mne důvod k opuštění ŘKC.
A vlastně dodnes nevím, jak to mají lutheráni jednoduchý, protože kromě jednoho, co jsem si od něj četl pár příspěvků tady, jsem lutherána dodnes nepotkal abych si s ním pořádně popovídal. Tak si alespoň povídám s římskými katolíky či arminiány.
Pokud jde o pokání ze hříchu, vnímám věci stejně. Pokud dělám věci špatně, ať už z jakéhokoliv důvodu (lišit se asi budeme v tom, že v hříchu nevnímám zatracenou svobodnou vůli, ale otroctví, protože "svobodě" a "svobodné vůli" rozumím jinak), hledám cestu ze hříchu ven a nechci se nechat uchlácholit slovy. Obvykle je cesta ven právě skrze pokání: Změnu pohledu na svět, změnu, kterou přijímám jako dar od Boha. Alespoň jsem poznal, že si svojí snahou nejsem schopen navodit tu správnou změnu tak, aby to bylo východisko z hříchu ven.
Vlastně ani moc teologických námitek nemám, jsem rád, že jsi odpověděl a mohl jsem si přečíst názor jiného ŘK. Píšeš rozumně a připadá mi, že reálně jak to žiješ.
Ještě jednou díky.
Toník
|
]
|
|
|
|