Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 03. duben 2011 @ 21:55:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Svoboda je objektivně jen jedna - buď ji mám (a potom se svobodně rozhoduji mezi dobrem a zlem) , nebo ji nemám - pak jsem vězeń, otrok.
Nemám svobodu vybírat si mezi dobrem a zlem, oko. Nikdy v životě jsem ji neměl a popisoval jsem to v článku. Nerozumím, co se mi neustále snažíš vmanipulovat: Na můj článek, kde jsem popisoval svoje zkušenosti se svobodou, jsi neodpověděl a nepopsal jsi, v čem to máš jinak.
Nerozumím tvé svobodě, svoboda vybírat si dobro a zlo mne nijak neláká, svoboda odejít od Boha také ne. Taková svoboda mne ani nikdy nelákala: Ani když jsem byl ŘK a ještě jsem Boha neznal jsem o takovou svobodu nestál. Podle mne není taková svoboda nikomu k ničemu užitečná.
Když tvrdím, že nemám svobodu hřešit, tak popisuju to, co v životě nemám a co je pravda. Kdybych tvrdil, že mám svobodu hřešit či nehřešit, tak jsem pokrytec, hlupák, který by stále ještě nerozuměl ani zamák písmu a realitě života. Můj život je v téhle věci v až příliš velkém souladu s písmem.
Pokud jde o tu základní svobodu, žít život s Bohem nebo bez Boha, tak já osobně bych řekl, že tuhle svobodu člověk má a nevidím to stejně jako kalvinisti. Alespoň na mne Bůh čekal, než jsem se rozhodl a čekal docela dlouho, mnoho měsíců, když už jsem znal pravdu o otroctví hříchu a o vykoupení v Kristu (nevím proč podle tebe Ježíš kupčil?), o spasení od soudu a smrti, ale nepřijal jsem jí a nepřijal jsem Krista.
Když jsem se rozhodoval pro Krista, tak to alespoň z mého pohledu vypadalo, že se rozhoduju "svobodně", i když to bylo ve velmi, velmi těžké situaci. Asi zhruba tak, jako kdybych byl na střeše domu, kolem stoupala bahnitá voda a já se rozhodoval, jestli přijmu záchranu záchranáže s vrtulníkem.
Ale tenkrát jsem se rozhodl pro Krista.
Jestli jsem měl opravdovou svobodnou vůli, tak jsem tenkrát udělal rozhodnutí, které některé teprve čeká, protože mu ještě ani nerozumí.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 04. duben 2011 @ 08:03:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jestli nemáš svobodu hřešit, tak jak to, že přesto hřešíš? Hřešíš snad nesvobodně?
A jak by mohla Boží spravedlnost trestat člověka za hřích, kdyby za něj člověk nemohl? Kdyby neměl možnost volby mezi dobrem a zlem, mezi hříchem a cností?
Cožpak se skutečně nevymaníš z té své virtuální víry, kde sis sám stanovil jednoduchá líbivá pravidla, která však nefungují - a ani nemohou, protože skutečnost života je docela jiná?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: Lu v Pondělí, 04. duben 2011 @ 12:04:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A jak by mohla Boží spravedlnost trestat člověka za hřích, kdyby za něj člověk nemohl? Kdyby neměl možnost volby mezi dobrem a zlem, mezi hříchem a cností?
To mi připomíná takovou hru: Denně jeden dobrý skutek. Co si pamatuju, hráli jsem ji jak v pionýru tak na řk náboženství.
Napiš, prosím, jeden příklad, jak tě Bůh potrestal za nějaký tvůj hřích ! Řekl jsi třeba sprosté slovo a večer jsi dostal horečku ? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 04. duben 2011 @ 21:07:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Lu Trestem za hřích je smrt.
Problém je v tom, že Toník tvrdí, že nemá svobodu hřešit. Jaksi nevysvětlil, že přesto hřeší. Pokud nehřeší ve svobodě, nemůže být trestán.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: Lu v Úterý, 05. duben 2011 @ 17:03:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Hřešit ve svobodě, to bude asi protimluv. Totéž jako bys psal "hřešit v lásce". Protože tě mám rád, ukradnu pytel peněz a daruji ti je.
Asi je rozdíl rozbít sousedovi okno ze zlosti, schválně a rozbít okno omylem. Třeba při sekání křovinořezem. Částka za sklenáře bude stejná. V prvním případě budu potrestán řekněme za svoji blbost, ve druhém za neopatrnost.
Cestou z práce mijím hospodu. Mám svobodu si dát jedno pivo na žízeň a pokračovat domu (chodím pěšky;-) a nebo se tam opít doněmoty, utratit spoustu peněz, vést hloupé řeči a dívat se na nepřístojnosti a doma pořádně rozlobit manželku. Řeknu ti, že jsem vnitřně něčím svázán a to druhé už dávno nedělám. Musel bych se do toho fakt nutit. Tuto svobodu prostě nemám. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 05. duben 2011 @ 21:46:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Máš velmi nesprávné představy o tom, co je svoboda. Svoboda není o tom, že si dělám, co chci. Svoboda je o tom, že si sice mohu dělat co chci, ale druhá strana této mince je odpovědnost, ponesu následky. Otrok tuto svobodu nemá, je veden tam, kam třeba sám nechce. Otrok nerozhoduje o ničem, ale nenese ani za nic odpovědnost.
Svobodný má možnost se rozhodnout, ale nese za své rozhodnutí následky.
Když budeš mít potřebu jít na WC a máš svobodu, můžeš se klidně rozhodnout nejít. Poneseš však následky, naděláš si do kalhot. :-)
Hřešit ve svobodě není protimluv. Nikdo tě přece k hříchu nenutí, je to tvá volba. Můžeš se rozhodnout a nehřešit. I to je tvá volba ve svobodě.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 04. duben 2011 @ 23:46:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Oko, vždyť se ti ta jednoduchá pravidla písma svatého o otroctví hříchu a vykoupení v Kristu Ježíši nelíbí. Proč je tedy nazýváš líbivá?
Ta pravidla ti ani fungovat nemohou, nejsou skutečností tvého života, žiješ pod jinými pravidly a zákony, než my. Proto ti píšu: čti si, co ti píší lidé ze svého života, zajímej se o ně a jejich zkušenosti, ať se dozvíš to, co ještě neznáš.
Jsou dvě říše.
Je říše temnoty a svobody od Boha. Tam platí pravidla temnoty a "svobody" hřešit. Nic nevadí, že je to "svoboda" zdánlivá, protože to v temnotě není vidět.
Pak je říše milovaného Syna, Ježíše Krista. Tam platí, že kdo činí hřích, je otrokem hříchu a jediná cesta ven do svobody je v Kristu Ježíši.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 05. duben 2011 @ 08:38:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tiníku, je ještě jedna "říše", říše virtuálního světa, který sis sám vybudoval ve své mysli, ve které zatím vězíš pořád oběma nohama a odmítáš vidět realitu života. To v tomto světě máš líbivá, jednoduchá pravidla, které sis vytvořil nebo přejal od stejně bloudících, která však v životě skutečném fungovat nemohou. Neodpovídají pravdě, neodrážejí skutečnost..
To nejsou skutečná pravidla z Písma, ale okleštěná, zbavená svobody volby. Jsou karikaturami Božích pravidel skutečných.
Pořád si jaksi nemohu zvyknout na to, že jste vězni svých představ. Chválíš tento Willyho článek, o kterém jsem rozborem jasně dokázal (zde), že mluví úplně o čemsi jiném. Zbytečná námaha, i když podám věci úplně jasně, ignorujete je, nevidíte. Kde jste konfrontováni přímo se skutečností - nereagujete.
Přiznat, že mám v tomto případě pravdu je nad vaše síly.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: Willy v Úterý, 05. duben 2011 @ 11:14:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko,
Toník není jediný, kdo článek "chválí", první byl Slávek (ssns). A to jsou pro mne dva svědkové, v jejichž ústech je potvrzeno mé poselství jako skutečné/pravé a užitečné pro ty, kdo mají otevřené srdce pro Pána Ježíš Krista a kdo Ho chtějí poznat a znát P/pravdu a skutečnost všech pozitivních věcí ve vesmíru a také pro ty, kdo chtějí k Pánu přijít, zapřít sami sebe, vzít na sebe svůj kříž a následovat Pána Ježíše kamkoli jde, aby se tak stali vítěznými věřícími tvořícími Jeho nevěstu, kterou si budováním svého Těla v lásce připravuje a pro níž si brzy přijde.
Fakt, že jsi článek nepřijal ty a tobě podobní, není žádným překvapením. Vždyť tu odporuješ a rouháš se Bohu při každé možné příležitosti. Proto také na většinu příspěvků pod tímto článkem jako i jinde už nereaguji, ale modlím se za tebe jako za Božího odpůrce, kterého, dá-li Pán, trpělivě a v tichosti poučím, nedá-li Pán, pak se za tebe modlím, aby ti dal Bůh pokání k poznání pravdy a aby ses probral z Ďáblovy pasti, do níž jsi byl od něho chycen, abys činil jeho vůli (2Tm 2:24-26). Tož tak.
Přiznat, že mám v tomto případě pravdu je nad vaše síly. Přiznat pravdu Božímu odpůrci Boží služebník nemůže v žádném případě, neboť by mu tím poskytl tzv. "medvědí službu". Boží služebníci jsou povoláni Bohem sloužit Kristem jako vším, Kým a čím je a vším, co pro Boha Otce a pro lidi vykonal, koná a konati bude. Tož tak.
willy
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 05. duben 2011 @ 22:13:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mohl bys přiznat pravdu Božímu slovu, že Kristus zvítězil nad ďáblem a jeho anděly, nad Knížectvími a Mocnostmi. Ti museli potupně kráčet v průvodu na znamení Kristova vítězství. O těch hovoří Kor 2,14-16.
Já nejsem Božím odpůrcem, ale jsem odpůrcem lidské ješitnosti a velikášství. Odpůrcem samozvaných vykladačů Písma, kteří se neobtěžují studiem Písma a bez patřičných znalostí každý nápad, který se jim vyléhne v hlavě, vydávají za působení Ducha. Bez ohledu na historický, či věroučný kontext.
Ne všechno, co vypadá zbožně, v důsledku také zbožné je. A to mi na tobě nejvíc vadí.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: Willy v Středa, 06. duben 2011 @ 11:53:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | 2K 2:14(ČEP) Budiž vzdán dík Bohu, který NÁS stále vodí v triumfálním průvodu Kristově a všude skrze nás šíří vůni svého poznání.
Kristus zvítězil nade všemi svými nepřáteli, z nichž satan je nepřítel č.1, jeho andělé následují a pak jsou to i všichni lidé, kteří nepatří Bohu, tzn. nejsou součástí Božího lidu - hříšníci mrtví ve svých vinách a hříších, jimiž jsme byli také, než nás Bůh skrze Krista zachránil.
Myslíš si, že apoštol Pavel měl na mysli slovem "nás" ďábla a jeho anděly? Když Pavel píše "stále nás vodí v triumfálním průvodu Kristově", mluví skutečně o ďáblu a jeho andělech a všude skrze ně šíří vůni svého poznání? To myslíš vážně?!
Pro mne je pramálo důležité, zda mě posuzuješ ty nebo lidský soud. Vždyť ani já sám sebe neposuzuji. Ničeho, coby svědčilo proti mně, si sice nejsem vědom, ale tím nejsem ospravedlněn; ten, kdo mne posuzuje, je Pán. Proto nic nesuď předčasně, dokud nepřijde Pán, který osvítí i věci skryté ve tmě a zjeví úmysly srdcí. A tehdy se každému dostane pochvaly od Boha.
Tož tak.
willy
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 07. duben 2011 @ 13:22:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Wiolly. Ještě ti tedy na rozloučenou popíšu smysl 2 Kor 2,14.
Ve vítězství zmrtvýchvstalého Krista zjevuje Bůh svou slávu jako vítězný římský generál té doby: oni tekdy po vítězných bitvách vstupovali triumfálně do Říma a na jejich cestě se zapalovaly vonné látky.
Zástupci vítěze (římští vojáci, bojovníci) bývali k Triumfu přidruženi, měli podíl na slávě imperátora, měli podíl na triumfu (verš 14). Kráčeli v průvodu volně a svobodně jako vítězové.
Zatímco poražení velitelé bývali vydáni na smrt - vedeni potupně v okovech (verš 16, který se týká poražených Knížectví a Mocností).
Taková byla tehdejší historická realita a v tomto kontextu Pavel přirovnává účast křesťanů na Kristově slávě. Křesťané tedy nejsou ti, kdo jsou vedeni v Kristově vítězném průvodu v hanbě a v okovech.
Měj se hezky.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: Willy v Čtvrtek, 07. duben 2011 @ 23:16:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko,
nejsem Wiolly a o tvůj popis smyslu jakéhokoliv místa Písma nestojím a stát nebudu, dokud nepřijmeš pokorně milost pokání od Boha, dokud se nezarmoutíš podle Boha a nezměníš své smýšlení a jednání, tzn. dokud nepřestaneš lhát o bratrech v Kristu a dokud se jim zde veřejně neomluvíš tak, jako jsi o nich zde veřejně a opakovaně lhal! Tož tak
Měj se kajícně!
willy
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: helena v Pátek, 08. duben 2011 @ 10:10:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | no jo, imerátor je holt imperátor... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 05. duben 2011 @ 23:51:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Oko, já tu nejsem ten, kdo odmítá popsat jaký je rozdíl mezi člověkem v Božím království a tím, kdo je ve světě a věčný život nepřijal. Nepopisuju něco, co je virtuální jen v hlavě jako "křest" miminek a biřmování, popisuju reálné životní zkušenosti, dost přesně a s praktickými příběhy lidí, skutečnou realitu jejich života.
To už se nedá říci o tobě: Suchou realitu prázdného učení důsledně odmítáš popsat svědectvím že života, praktickou ukázkou jak dané učení funguje v životě.
Takže tvůj příspěvek je poněkud převrácený, máš v hlavě převrácený obsah pojmů "reálný" a "vírtuální". Což nejsou jediné pojmy jejichž obsah máš převrácený.
Pokud jde o mne, tak už jsem ti psal: Prospělo by ti, kdybys při rozhovoru se svým bližním opustil ideologické poučky které ti v tvojí sektě nacpali do hlavy a četl si příspěvky lidí, četl si co ti píší, snažil se je pochopit a alespoň trochu jim věřit.
Já žiju ve světě, ve kterém vítězí Ježíš. Ježíš také stojí a nepadne. Náš život je s Ježíšem pevně spojený, spojený věčnou, nezrušitelnou, nezměnitelnou smlouvou: v tom je rozdíl proti tomu, co znáš a co žiješ. Proto vítězíme, díky Bohu: Díky Ježíši, jeho kvalitám, jeho jménu nad každé jméno a jeho Duchu, kterého poslal. Proto jsou nám cizí tvoje slova, manipulace a uvažování o "sebejistotě" v souvislosti se spasením.
Bůh nám dal skutečnou svobodu, kdy jsme se mohli rozhodnout žít pro něj. Není to karikatura svobody, kdy se pořád rozhoduješ, ale nikdy se vlastně nerozhodneš a ani nesmíš: Tak jako ta tvoje karikatura žití na hromádce, kdy nikdy nevíš, na čem vlastně seš, jestli chceš žít s Bohem nebo ne a stále se jen rozhoduješ.
Skutečná svoboda znamená také respekt rozhodnutí.
Žádný tvůj výsměch ani jakákoliv snaha v téhle věci nezmění to, že Ježíš je vítěz, že zvítězil i nad námi, že nás vykoupil a že jemu patří naše životy.
Pokud se se snažíš křesťanům vnutit "sebejistotu" či to, že Ježíšovo vítězství je jen virtuální, nečekej, že uznají, že máš pravdu. Křesťané nemají tendenci přikyvovat ke lži.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 06. duben 2011 @ 08:27:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku I můj život je s Ježíšem pevně, přepevně spojený. To máme společné, to by nás snad mohlo nakonec spojovat.
To, co popisuješ o rozdílech mezi křesťany a lidmi tohoto světa, je tvá vlastní vize. Tvé vlastní přání s stalo otcem "reality," jakou si přeješ vidět. Vůbec nepochybuji, že jsi o této realitě přesvědčen, že je skutečná.
Ovšem vašimi vlastními výklady Písma, bez ohledu na historický a věroučný kontext, se dostáváte docela mimo realitu. Nelze vydávat za hlas Ducha kdejaký myšlenkový zkrat a vykládat Písmo podle něho. I když to vypadá na první pohled zbožně,. je to nepravdivé - jako Willyho článek.
My nejsme ani Knížata, ani Mocnosti, které Kristus porazil - to oni kráčejí jako poražení v průvodu, který popisuje apoštol. Nejsme ani spravedliví Starého zákona, které Kristus vyvedl ze šeolu. Nic z toho nelze vztahovat na nás - a pokud to někdo dělá, z ignorantství a z neznalosti docela znásilňuje Boží slovo.
Z Ef 7 ( ‚Vystoupil do výše, odvedl s sebou zajatce a dal dary lidem.) - se nás lidí týká jen to, že nám Kristus dává dary.
Svedl jsi mě Hospodine, a nechal jsem se svést! ...
Jsem - li otrokem, tedy otrokem dobrovolným, otrokem lásky v Božím království. V Božím království je všechno jinak, než na zemi. Tam čím víc rozdáš, tím jsi bohatší. A čím víc se dáváš, tím jsi svobodnější.
Otrok je na řetězu, s obojkem na krku.
Otrok lásky má svobodu. Mohl by jít na rande s jinou, nikdo mu nebrání, ale on si nic jiného nepřeje, jen jít se svou vyvolenou. O nic jiného nestojí. Jen si přečti něco o Boží lásce v Šalomounově Písni. Ve svých výkladech Písma zcela opomíjíte vztah. Pak jste skuteční otroci, politováníhodní otroci.
Vztah s Bohem je vášeň, je to touha, vedle které cokoli jiného bledne a stává se nezajímavým. Jen úplně svobodný člověk může takový vztah sdílet, může se plně dávat. Nemůžeš se plně dávat, pokud si nepatříš, pokud tě vlastní kdokoli jiný - pokud jsi otrokem.
To ode mě není výsměch, ale celá má bytost se vzpírá vašemu pokřivenému obrazu křesťanství - obrazu Krista otrokáře a nás, jeho otroky. V nebeském království je skutečnost docela jiná. Ten, kdo je největší (podle vás vítězný "otrokář"), slouží v lásce nejvíc.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 06. duben 2011 @ 10:31:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Oko,
tvůj problém je, že máš převrácené pojmy reálný a virtuální. Reálný vztah s Bohem vzniká tehdy, když člověk poznává Boha a začne s ním žít. Bůh pak lidský život proměňuje. Ten vznikající vztah se pak promění z nezávazného "chození ve svobodě" na závazný vztah ve smlouvě. Říkáme, že člověk přijme Krista a vydá mu svůj život: To je i reálná změna života.
Virtuální vztah s Bohem vzniká "ex opere operato" když pan farář poleje miminku hlavičku. To v životě člověka nic nezmění, lidé takto polití Boha neznají a naprostá většina z nich žije bez Boha, stejně jako lidi ve světě. Není mezi nimi rozdíl: "ex opere operato" žádnou reálnou změnu nedělá, dělá jen tu virtuální v hlavách těch, co tomu věří.
Tolik k rozdílu reálný a virtuální.
Nejsou to jediné pojmy, jejichž obsah máš převrácený.
Se svobodou je to stejné. U nás na vesnici a později když jsem byl v Praze se někteří "svobodní" co si mohli ve svobodě vyjít do hospody či na fotbal ve svobodě kdy chtěli, vysmívali ženáčům že "nemohou". Nechtěli o svoji "svobodu" přijít.
Mezi těmi skupinami byl ale velký rozdíl.
Ženáči dobře rozuměli situaci těch svobodných.
Naopak to tak nebylo.
A to je i podstata toho, co nejsi schopen pochopit. Teda kromě toho, že to pochopit nechceš a neustále si to, co ti píšeme, převracíš do nepodoby, abys nemusel uznat, že jsi mimo.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 06. duben 2011 @ 21:35:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mýlíš se.
Ani závazný vztah smlouvy s Bohem tě nezbavuje svobody rozhodování. Volit budeš muset znovu a znovu - až do konce života.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 06. duben 2011 @ 21:59:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Nikdy jsem nenapsal, že by mne závazný vztah smlouvy zbavil svobody rozhodování. Jak jsi na takový nesmysl zase přišel? To už nevíš, kudy kam?
Smlouvou v Kristu jsem teprve svobodu získal, vždyť jsem o tom napsal článek na který ti furt dávám odkaz a ty se k němu furt ne a ne vyjádřit...
Volím pořád. Mám spoustu svobody. Teď třeba nedávno jsem měl dost
náročnou volbu na několik let dopředu a musel jsem si zvolit. A zvolil
jsem dobře: Protože jsem volil ze dvou dobrých možností, dobré a ještě lepší.
To bylo vlastně to, co mne na "svobodě" v slzavém údolí deprimovalo snad úplně nejvíc: Když měl člověk "svobodu" a volil si z blbé a ještě blbější možnosti. Přiznám se, že za takovou "svobodu" jsem pánubohu tenkrát několikrát pěkně vynadal. To jsem ještě netušil, že tahle svoboda není od Něj, ale od královny slzavého údolí.
Proto jsem tak vděčný za svobodu v Kristu Ježíši, kde člověk může volit z několika dobrých možností, bez deprese, že si vybere špatně.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 06. duben 2011 @ 00:23:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | To nejsou skutečná pravidla z Písma, ale okleštěná, zbavená svobody volby. Jsou karikaturami Božích pravidel skutečných.
Nevím, o jakém písmu mluvíš. Asi máte nějaké písmo, které vám dává svobodu hřešit nebo nehřešit, svobodu vybírat si dobro a zlo. Křesťanská svatá písma nám takovou svobodu nedávají a neznám nikoho z křesťanů, kdo by po takové svobodě toužil.
Napíšu ti pravidla našeho písma a věřím, že ti asi nebudou připadat líbivá.
Ježíš taky potkal takové lidi, kteří mu věřili, ale omylem se domnívali, že mají svobodu hřešit či nehřešit. Pro jistotu ti ta nelíbivá pravidla našeho písma označím.
Ježíš říkal těm, kteří mu uvěřili: „Zůstanete–li v mém slovu, jste opravdu mými učedníky. Poznáte pravdu a pravda vás vysvobodí.“ Odpověděli mu: „Jsme potomci Abrahamovi a nikdy jsme nebyli ničími otroky. Jak můžeš říkat, že se staneme svobodnými?“ Ježíš jim odpověděl: „Amen, amen, pravím vám, že každý, kdo činí hřích, je otrokem hříchu. A otrok nezůstává v domě navždy; navždy zůstává syn. Jestliže vás tedy Syn vysvobodí, budete vskutku svobodní. Vím, že jste potomci Abrahamovi, ale usilujete mne zabít, protože mé slovo nemá mezi vámi místo.
Já mluvím o tom, co jsem viděl u svého Otce, a vy činíte to, co jste slyšeli u vašeho otce.“
To říkal Ježíš těm, kteří mu věřili, ale ještě nepřešli ze smrti do života.
Velmi podobně pro zastánce "svobody hřešit" píše apoštol ve svém učení:
Hřích nad vámi nebude panovat; vždyť nejste pod Zákonem, ale pod milostí.
Co tedy? Budeme hřešit, protože nejsme pod Zákonem, ale pod milostí? Naprosto ne! Což nevíte, že komu se propůjčujete jako otroci k poslušnosti, koho posloucháte, toho jste otroky: buď hříchu, který vede ke smrti, nebo poslušnosti, která vede ke spravedlnosti? Díky Bohu, že jste sice byli otroky hříchu, ale stali jste se ze srdce poslušnými vzoru učení, jemuž jste byli svěřeni. Byli jste osvobozeni od hříchu a stali jste se otroky spravedlnosti.
Tolik tedy naše učení o hříchu, svobodě a otroctví. Náboženským fanatikům a zastáncům "trvalé svobody" hřešit, odejít od Boha, vybírat si zlo, porušovat smlouvy a dalších údajných "svobod" ale asi nebude připadat moc líbivé.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 06. duben 2011 @ 08:50:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jak je naše učení o svobodě v Kristu, ve vztahu s naší láskou, máš vysvětleno o komentář výš.
Otrok poslušnosti a spravedlnosti má teprve teď opravdovou svobodu - otrok hříchu je v nesvobodě.
Ale do obojího otroctví se dáváme (propůjčujeme) svobodně my sami - vlastním rozhodnutím, příklonem svého srdce. Jednoho pána milujeme, druhého nenávidíme.
Pavel zde říká, že užívá vzhledem k lidské slabosti lidského srovnání.
Svoboda křesťana neznamená prostopášnost, znamená mít sice možnost zhřešit, ale pro svůj vztah lásky ke Kristu si zvolit nezhřešit. Nebýt otrokem hříchu, nebýt "závislák."
Jestli patřím Kristu, je to proto, že se mu svobodně dávám, jako nevěsta ženichovi. Nikoli proto, že by mě snad mocí spoutal, že by mě znásilnil a proti mé vůli učinil svým otrokem.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: FAD v Středa, 06. duben 2011 @ 09:30:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jestli patřím Kristu, je to proto, že se mu svobodně dávám, jako nevěsta ženichovi. Nikoli proto, že by mě snad mocí spoutal, že by mě znásilnil a proti mé vůli učinil svým otrokem.
Pokud by ses cítil jako Boží otrok, kterému to vadí, a nebyl ten svazek i přes to, že tě nezaslouženě z lásky vykoupil, svobodný, a z tvojí strany tam ta láska není, protože šlo o znásilnění, tak utíkej pryč od Něj, do své svobody. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 06. duben 2011 @ 21:23:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nejde o to, jak se cítím, ale o realitu. Náš Bůh takový není ze své podstaty.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 06. duben 2011 @ 10:44:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Otrok poslušnosti a spravedlnosti má teprve teď opravdovou svobodu - otrok hříchu je v nesvobodě.
Ano, tak tomu rozumím.
Svoboda není v tom, že si můžu vybírat dobro a zlo: V tom žádnou svobodu nespatřuji. Taková svoboda je ve skutečnosti od ďábla, od hříchu, od vzpoury proti Bohu. Není k ničemu užitečná, na nic dobrá. Tam, kde takovou svobodu mají je jen prokletí, bída, hrůza.
V Ježíši Kristu je jediná svoboda, a svoboda hřešit, vybírat si zlo, porušovat smlouvy či jakákoliv jiná svoboda kterou se snažíš vnutit to není.
Tvůj pojem svobody je zkrátka zvrácený, máš v tom pojmu "svoboda" zjevně obsah, který neodpovídá realitě. Opět nějaká tvoje virtualita. Napsal jsem ti k tomu článek, kde ti vysvětluji v čem jsi zcela mimo, stále jsi ho neokomentoval. Chápu, že je těžké uznat, že když tu měsíce tvrdíš nějaký nesmysl, že jsi se spletl.
Ale bylo by ti to ke cti.
Jestli patřím Kristu, je to proto, že se mu svobodně dávám, jako nevěsta ženichovi.
Tak tomu rozumím stejně.
Jestli ale patřím Kristu, tak mu patřím. Stejně jako jestli patřím svojí ženě a ona mně. Do svatby to tak nebylo: Žili jsme každý zvlášť a randili "ve svobodě". I když jsme se viděli často, nebyli jsme "svoji". Stejné je to v této věci s Bohem.
Je blbé si plést prenatální život v inkubátoru se skutečným životem. Je blbé si plést zamilovanost a chození s manželstvím a skutečnou láskou.
Jestli je nějaká svoboda, tak to znamená, že je možné tu svobodu realizovat, rozhodnout se v té svobodě a to rozhodnutí se stane.
‚Blízko tebe je to slovo, v tvých ústech a ve tvém srdci; je to slovo víry, které hlásáme: Vyznáš–li svými ústy Pána Ježíše a uvěříš–li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš zachráněn. Srdcem se věří k spravedlnosti a ústy se vyznává k záchraně, neboť Písmo praví: ‚Každý, kdo v něho věří, nebude zahanben.‘
Slova mají význam, nejsou to jen vějičky, dech bez obsahu. A zvláště slova písma svatého.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 06. duben 2011 @ 21:33:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."máš v tom pojmu "svoboda" zjevně obsah, který neodpovídá realitě. ... Jestli ale patřím Kristu, tak mu patřím. Stejně jako jestli patřím svojí ženě a ona mně."...
Celou dobu ti vysvětluji, že je to o vztahu. Kde je živý vztah, je cosi jinak vnitřně. Není omezena tvoje svoboda jít na radne s jinou (i když patříš svojí ženě), ale když ji miluješ, o nic podobného nestojíš. Žena tě nemusí vodit na řetězu a v poutech - tvá věrnost vychází ze vztahu, který volíš svobodně. Tento vztah se pro tebe stává větším dobrem, než nevěra. Ale pořád je to vztah ve svobodě! Milovat nelze jinak!
Realitě neodpovídá tvrzení, že když se oženíš, už nemáš svobodu být nevěrný. Spousta dnešních manželství v realitě svědčí o opaku - že měli svobodu zvolit nevěru.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 06. duben 2011 @ 21:49:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Celou dobu ti vysvětluji, že je to o vztahu. Kde
je živý vztah, je cosi jinak vnitřně. Není omezena tvoje svoboda jít na
radne s jinou (i když patříš svojí ženě), ale když ji miluješ, o nic
podobného nestojíš.
Argumentuješ jako Radim Uzel. A zcela mimo. Já opravdu nemůžu za to, že nechápeš smlouvu, dané slovo. Divím se, že se do tebe za tohle nepustí Jaela.
Oko, moje svoboda jít na rande s jinou byla omezena před skoro dvaceti lety. Jsem ženatý člověk.
Zkus si na tenhle tvůj příspěvek vzpomenout za půl roku a po sobě si ho přečíst, jestli se nepropadneš hanbou do země. Zkus si ho vzít a vytisknout a ukázat vašemu panu biskupovi, jestli ti ho schválí.
Ani v ŘKC nás neučili takové hlouposti, jako píšeš, oko, ale vysvětlovali nám poctivě a dobře manželskou smlouvu, věrnost, slib. To, že ta smlouva je nezrušitelná, až do smrti.
Odhaduju že tyhle úlety, které předvádíš už jsou dané tím, že jsi v úzkých a nevíš jak argumentovat a zamotal ses do svých úvah jako s tou milostí na soudu po smrti kde bude už jen spravedlnost.
Jednodušší je ale fakt uznat, že smlouva člověka váže, stejně jako láska či jako dané slovo. Že normální člověk když dá své slovo, nemá už svobodu jednat proti němu, ale má silnou tendenci to slovo dodržovat.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zaja (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 21. duben 2011 @ 08:06:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." normální člověk když dá své slovo, nemá už svobodu jednat proti němu, ale má silnou tendenci to slovo dodržovat."...
Svoboda není o tendenci, ale o možnosti. Zda máš možnost slovo v praxi porušit, nebo ti tato možnost byla někým jiným sebrána.
Svoboda taky není o porušení slova, ale znovu jen o možnosti. O tom, že rozhodnutí slovo porušit, či neporušit, leží pevně v našich vlastních rukách.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 21. duben 2011 @ 09:57:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Máš divný obsah slova "svoboda" a jsi nějak podivně zacyklený v nějakém vlastním učení.
Jediné, co ti můžu poradit: Zkus se na slovo svoboda nebo vysvobodit podívat do písma svatého, kde je popsané, jakou svobodu jako křesťané máme, jakou svobodu jsme získali. Zkus si přečíst kontext, v jakém jsou ta slova uvedena.
Snad to pro tebe nebudou jen "prázdné zbožné fráze", i když ta svoboda není "možnost porušit slovo v praxi" jak si představuješ svobodu ty.
|
]
|
|