Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 552 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116486752
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Neposkvrněné početí.
Vloženo Středa, 16. prosinec 2009 @ 19:57:57 CET Vložil: Stepan

Katolicismus poslal oko

Maria očima J.P.II.


„Buď zdráva, milostiplná, Pán s Tebou“ (Lk 1, 28). Těmito slovy archanděla Gabriela se obracíme k Panně Marii vícekrát za den. Opakujeme to s radostí o slavnosti Neposkvrněného Početí, když si připomínáme 8. prosinec 1854, kdy blahoslavený Pius IX. vyhlásil tuto úchvatnou pravdu katolické viry právě ve vatikánské basilice.
 Jak veliké je tajemství Neposkvrněného Početí, které nám dnešní liturgie představuje! Tajemství, jež nepřestává přitahovat kontemplaci věřících a inspiruje reflexi teologů. Téma právě zmíněného kongresu „Maria z Nazareta přijímá Božího Syna do dějin“, přispělo k prohloubení učení o Mariině neposkvrněném početí, jako o předpokladu k přijetí vtěleného Božího Slova, Spasitele lidského pokolení, do jejího panenského lůna.
„Milostiplná“ kecharitoméné – takto podle řeckého originálu Lukášova evangelia oslovil anděl Marii. A toto je jméno kterým Bůh skrze svého posla, chtěl kvalifikovat Pannu. A tak ji měl ve svých myšlenkách a tak ji vždy viděl, ab aeterno (od věčnosti).
 V hymnu listu Efesanům,  apoštol Pavel chválí Boha, protože „nás zahrnul z nebe rozmanitými duchovními dary, protože jsme spojeni s Kristem“ (1,3). Jak mimořádně zahrnul Bůh svými dary Marii již od počátku časů! Vpravdě požehnaná je Maria mezi všemi ženami (srov. Lk 1,42).
Bůh ji v Kristu vyvolil před stvořením světa, aby byla před ním svatá a neposkvrněná v lásce a předurčil ji, aby byla přijata za dceru skrze Ježíše Krista (srov. Ef 1,4-5). Mariino předurčení, jakož i předurčení každého z nás, se vztahuje k předurčení Syna. Kristus je ono „símě“, které „rozdrtí hlavu“, pradávného hada, podle knihy Genesis (srov. Gen 3,15); je Beránek „bez poskvrny“ (srov. Ex 12,5; 1 Petr 1,19), obětovaný, aby vykoupil svět z hříchu.
Vzhledem k Jeho spásonosné smrti, byla Maria, jeho Matka uchráněna prvotního hříchu a každého dalšího.
Ve vítězství nového Adama je také vítězství nové Evy, matky vykoupených. Neposkvrněná je tak znamením naděje pro všechny žijící, kteří přemohli satana, kteří nad ním zvítězili Beránkovou krví (srov. Zj 12,11).  Kontemplujme dnes tuto pokornou dívku z Nazareta, svatou a neposkvrněnou před Bohem v lásce (srov. Ef 1,4), v oné lásce, jejímž původním pramenem je sám Trojjediný Bůh.
Neposkvrněné Početí Matky Vykupitele je svrchovaně vznešené dílo Nejsvětější Trojice.
Pius IX. v bule Ineffabilis Deus připomíná, že Všemohoucí stanovil „jedním a týmž rozhodnutím Mariin původ a vtělení božské Moudrosti“ (Pius IX. Maximi Acta, Pars prima. p. 599). „Ano“ Panny na andělovo poselství se umísťuje do našich konkrétních pozemských poměrů jako pokorné přijetí Boží vůle, ne aby zachránila lidstvo od dějin, nýbrž v dějinách. Vždyť „nová Eva“ uchráněná jakékoli poskvrny prvotního hříchu měla mimořádným způsobem prospěch na díle Krista jako svrchovaně dokonalého Prostředníka a Vykupitele. Nejprve vykoupena svým Synem, podílí se na plnosti jeho svatosti, je už tím, po čem církev touží a doufá, že jednou bude. Je eschatologickou ikonou církve.
Kvůli tomu Neposkvrněná, která označuje „počátek církve, Kristovy nevěsty bez poskvrny a vrásky, zářící krásou, a je jejím obrazem (Preface), jde před Božím lidem na cestě víry do nebeského království (srov. Lumen gentium, 58; Enc. Redemptoris Mater, 2). Církev vidí, jak se v Mariině neposkvrněném početí promítá spásonosná milost Paschy předjímaná v jejím nejvznešenějším údu.
V události Vtělení se nerozlučně setkává Syn s Matkou: „Ten, který je jejím Pánem a její Hlavou, a ta, která, tímže pronesla první fiat Nové úmluvy, představuje svůj stav nevěsty a matky“ (Redemptoris Mater, 1). Tobě, Neposkvrněná Panno, jež jsi byla Bohem předurčena, aby byla nade všechny tvory přímluvkyní milosti a vzorem svatosti pro svůj lid, obnovuji dnes zvláštním způsobem zasvěcení celé církve.
Buď Ty vůdkyní svých dětí na pouti víry, tímže je učiníš poslušnější a věrnější Božímu slovu. Ty doprovázej každého křesťana na cestě obrácení a svatosti, v boji proti hříchu a při hledání pravé krásy, která je vždy stopou a odleskem Boží krásy. A ty opět vypros mír a spásu všem národům. Věčný Otec, který chtěl, abys Ty byla Neposkvrněnou Matkou Vykupitele, kéž skrze Tebe znovu vykoná i v naší době zázraky Své milosrdné lásky. Amen!


Podobná témata

Katolicismus

"Neposkvrněné početí." | Přihlásit/Vytvořit účet | 36 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Neposkvrněné početí. (Skóre: 1)
Vložil: Bary v Pátek, 25. prosinec 2009 @ 17:32:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přítelé,
neposkvrněné početí není vůbec potřeba. Samo Písmo dává jasnou odpověď ústy anděla , jak byl Ježíš ochráněn dědičného hříchu. Kéž by písmo dávalo vždy tak jasnou a nekomolikovanou odpověď

„Sestoupí na tebe Duch svatý a zastíní tě moc Nejvyššího,“ odpověděl jí anděl. „To svaté dítě, které se narodí, proto bude nazýváno Syn Boží

A zřejmě k tomu došlo až po andělově zvěstování. Neposkvrněné početí je nadbytečný myšlenkový proces teologů. Někdy je člověk slepý a tak jasnou věc nevidí.



Re: Neposkvrněné početí. (Skóre: 1)
Vložil: Papen v Čtvrtek, 17. prosinec 2009 @ 13:54:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko, je to síce mimo program tvojej sekty ale aj ked to tisíc krát zopakujes pravda to nebude, iba lož. "Kecharistomené" je jen oslovením té, kterou Bůh svou milostí obdařil, tedy "milostí obdařená", a nikoli té, která by tuto milost měla sama v sobě, "milostiplná", jak se nesprávně překládá. A požehnaná je "mezi ženami" a nikoli "nad všechny ženy", jak nám opět neprávem přeložili v ekumenickém překladu. V čem pak je její sláva, velikost, kterou před nás tyto texty jako příkladnou staví, ukazují slova Mariina: "Hle, jsem služebnice Páně, staň se mi podle tvého slova“ (Lk 1,38) a slova Alžbětina: "Blahoslavená, která uvěřila, že se splní to, co jí bylo určeno od Pána." (Lk 1,45)



Re: Re: Neposkvrněné početí. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 17. prosinec 2009 @ 14:47:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Papen
Rozmysli si, než něco plácneš - o tom, kdo z nás je v sektě, ani nemluvím.

Když tě Bůh obdaří milostí, máš ji snad schovanou doma v šuplíku, nebo ji máš v sobě? Nestává se tak ona milost součástí tvé osobnosti? Nejsi tou milostí naplněn, jsi jenom "obdařen"?


]


Re: Re: Re: Neposkvrněné početí. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 17. prosinec 2009 @ 16:54:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Malá poznámka: Milostí  obdarován, nebo naplněn, atd. může být pouze hříšník!


]


Re: Re: Re: Re: Neposkvrněné početí. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 17. prosinec 2009 @ 17:58:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na základě čeho tak usuzuješ?

Je snad Bůh nějak omezen ve svých darech? To by mě zajímalo!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Neposkvrněné početí. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 17. prosinec 2009 @ 18:10:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ne není omezen ve svých darech. Ale "milost je dar Boží hříšníkům". První milost, kterou kdy kdo obdržel z lidí, byli Adam s Evou. A všimni si, že ji neobdrželi dřív než pojedli ze stromu zapovězeného. Milostí obdaroval Abrama, když ho poprvé oslovil, atd. Nechce se mi hledat všechna ta místa. Milost má svůj původ v lásce Boha k padlému stvoření. Je to Jeho opatření, jak zachránit padlé a hříšné stvoření.
Udivuje mě, že tyto základní pravdy jsou tak neznámé a často překrucované. Nechtěl jsem se dohadovat, jen upozornit na základy víry.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neposkvrněné početí. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 17. prosinec 2009 @ 18:27:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milost je především ničím nezasloužený a ničím nepodmíněný dar lásky.

Není tedy ani podmíněný hříchem.

Myslíš, že bezhříšné anděly Bůh neobdarovává? Ve kterých základech víry je to uvedeno?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neposkvrněné početí. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 17. prosinec 2009 @ 18:44:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslíš, že bezhříšné anděly Bůh neobdarovává?

Netuším co to má společného s tím co jsem napsal. My se bavíme o jednom konkrétním člověku.
 
Milost je především ničím nezasloužený a ničím nepodmíněný dar lásky.

Komu?

Který člověk nepotřeboval milost, nepotřebuje a nebude potřebovat?




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neposkvrněné početí. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 00:49:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Opět jeden z pojmů naplněných v ŘKC jiným obsahem.

  Milost je prominutí trestu, který si člověk vysloužil nějakým proviněním. Není to tedy dar nebo nějaká hodnota nezávislá na trestu. Dávat milost někomu, kdo není potrestán je nesmysl. Tento význam má dané slovo i v bibli.

  Například nějaký člověk řídí auto a chybou zabije jiného člověka. Ze zákona dostane dva roky natvrdo. Ale protože ten člověk byl shodou okolností třeba těhotná žena, tak se prezident rozhodne, že dá té ženě milost a ona nepůjde do vězení, aby měla šanci porodit a vychovávat své dítě na svobodě.

  To je tedy obsah slova "milost" tak, jak se běžně používá: Prominutí trestu z jiných, než zákonných důvodů.

  Mělo by smysl, aby ti prezident dal milost, oko? Abys nemusel do vězení?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neposkvrněné početí. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 13:15:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toníku
Já vnímám význam slova milost od Boha daleko, daleko šířeji.
To, že se probudím do krásného rána, jsem plný životní síly a zdraví, nepovažuji vůbec za samozřejmost, ale za milost od Boha.

Neustále na každého z nás "prší" proud milostí od Boha a většina z nás si to ani neuvědomuje. Uvědomí si to až v okamžiku, kdy se na chvíli ten proud milostí přeruší. Pak je člověku ouvej.

(L 2,52)
A Ježíš prospíval moudrostí, věkem a milostí u Boha i u lidí.

Nebo si myslíš, že i Ježíš potřeboval od Boha odpuštění hříchů?
Podle tvého výkladu to tak alespoň vypadá. Tady vidíš, jak to s člověkem dopadá, když opustí společenství skutečné církve. Pak je vydán všanc různým spekulacím a lidským domyšlenkám.

(1. Kor 1,4-8)
Vždycky za vás děkuji svému Bohu pro tu Boží milost, která vám byla dána v Kristu Ježíši,
že jste v něm obohaceni v každém ohledu, každým slovem i veškerým poznáním
(poněvadž mezi vámi bylo utvrzeno Kristovo svědectví),
takže nemáte nedostatek v žádném daru a očekáváte zjevení našeho Pána Ježíše Krista,
který vás také utvrdí až do konce, abyste byli bezúhonní v den našeho Pána Ježíše Krista.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neposkvrněné početí. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 15:03:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Tady vidíš, jak to s člověkem dopadá, když opustí společenství skutečné církve.

  Teď jsi mi to teda vrátil. Tou skutečnou církví asi budeš myslet ŘKC, co?

  Prominutí trestu, vysvobození z otroctví, z následků hříchu je primární a hlavní význam toho slova. Tuhle Boží milost - že člověk, místo toho, aby šel podle práva na soud a byl odsouzen za svoje skutky, tak na ten soud nepůjde, protože jím prošel Ježíš - jsme právě díky Ježíši přijali. Místo toho, aby trpěl následky hříchu, je milostí vysvobozen, i když by si právoplatně zasloužil si to protrpět. Pro tebe jako ŘK je pojem milosti v bibli důležitý, pak bys pochopil, jak nesmyslný je právě třeba očistec.

  Ježíš zažil tu milost z dvojí strany
 - jako Boží služebník ji sám přinesl na zem
 - a jako Boží služebník zakusil ten trest, který nesl místo nás, abychom my dostali milost.

  Ty víš, že mám radši bibli, než lidské domyšlenky. Zkus se podívat na to slovo "milost" právě do bible, v jaké souvislosti je používané. Milost hezky vysvětluje Pavel v Římanům, hlavně v 5. a 6 kapitole.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neposkvrněné početí. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 19. prosinec 2009 @ 09:27:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tady vidíš, jak to s člověkem dopadá, když opustí společenství skutečné církve...

To se mi udělalo dobře, přej mi to.  :-))

Opravdu jsem tou církví myslel ŘKC.

Právě Bible chápe význam slova milost jako přízeň, jako nezasloužený dar. Tedy nejenom odpuštění hříchů (i když to samozřejmě také). Myslím si, že toto fakt nepůjde nijak okecat, jen to přijmout dříve nebo později jako fakt.


(Sd 6,17)
Gedeon mu odpověděl: "Prosím, jestliže jsem ve tvých očích nalezl milost, dej mi znamení, že se mnou hovoříš ty.

(Rt 2,2)
Moábka Rút řekla Noemi: "Chtěla bych jít na pole sbírat klasy za tím, u koho naleznu milost." Noemi jí odpověděla: "Jdi, má dcero." ....(10) Tehdy padla na tvář, poklonila se až k zemi a řekla mu: "Čím jsem u tebe nalezla milost, že se ke mně znáš, ačkoli jsem cizí ?"

(1Sam 16,22)
Saul opět poslal k Jišajovi: "Nechť stává David přede mnou, neboť v mých očích nalezl milost."

(2 Sam 15,25-26)
Potom král Cádokovi řekl: "Vrať se s Boží truhlou do města. Najdu-li u Hospodina milost, přivede mě zpět a dá mi opět spatřit Truhlu i jeho Příbytek.
Řekne-li však: ,Nelíbíš se mi' - zde jsem, ať se mnou naloží, jak bude chtít."

(L 2,40)
Dítě pak rostlo a sílilo v duchu, naplňováno moudrostí a Boží milost byla na něm.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neposkvrněné početí. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 20. prosinec 2009 @ 17:58:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj oko.

  V tomhle máš pravdu a já sem ulítnul, promiň, omlouvám se.

  Toník


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neposkvrněné početí. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 20. prosinec 2009 @ 20:44:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V lásce přijímám, měj se hezky.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neposkvrněné početí. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 14:32:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím,
napsal jsi: Vzhledem k Jeho spásonosné smrti, byla Maria, jeho Matka uchráněna prvotního hříchu a každého dalšího.

Nevidíš ten rozpor? Ještě se nenarodil a už se odvoláváš na jeho smrt? Ještě netekla jeho krev. Takže ještě nemohly být odstraněny hříchy. Ještě nebyl ukřižován Pán Ježíš a ani náš starý člověk. Apoštol Pavel v listu Římanům to vysvětluje dostatečně jasně i pro laiky.
A v tom Lukáši 2,52: jsou dvě možností, ta druhá je "v přízní u Boha."  V milostí u lidí zní hloupě.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neposkvrněné početí. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 19. prosinec 2009 @ 09:10:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Leonet

..."Ještě se nenarodil a už se odvoláváš na jeho smrt?"...

Uvažuješ jak je člověk zvyklý - v běhu času. Jenže u Boha je to jinak, u Boha je všechno přítomnost. Bůh nepodléhá běhu času.
Ustanovuji nepřátelství mezi tebou a ženou, mezi potomstvem tvým a jejím, ono ti rozdrtí hlavu, ty mu zasáhneš patu....

Už tehdy na počátku Bůh ustanovil nepřátelství mezi satanem a Marií (která se ještě dávno nenarodila) a určil, že Kristus porazí satana (rozdrcení hlavy), zatímco satan zasáhne jeho patu (jeho lidství - bolestná smrt na kříži).


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neposkvrněné početí. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 19. prosinec 2009 @ 17:16:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Také zdravím,

Uvažuješ jak je člověk zvyklý - v běhu času. Jenže u Boha je to jinak, u Boha je všechno přítomnost. Bůh nepodléhá běhu času.

Tak já uvažuji jinak? Napiš jediný případ, kdy byl někdo znovuzrozený Bohem před vzkříšením Ježíše Krista.

A pak se budeme bavit dál.
Ahoj


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neposkvrněné početí. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 20. prosinec 2009 @ 12:50:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V tom je právě vyjímečnost Panny Marie. Bůh si ji už před věky právě k tomuto vyvolil. Nenajdeš tedy jiný příklad, než příklad Matky boží.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neposkvrněné početí. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 20. prosinec 2009 @ 12:59:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
k čemu ji vyvolil? Napiš to přesně a konkrétně, abych o nečem nepsal a pak mi upřesníš, že jsem to špatně pochopil. Naznačuješ snad, že Marie byla znovuzrozená dříve, ně bylo ukřižování a vzkříšení Pána Ježíše?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neposkvrněné početí. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 20. prosinec 2009 @ 20:41:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tajemství Mariina Neposkvrněného Početí, nám připomíná dvě základní pravdy naší víry:
především prvotní hřích a potom jeho přemožení Kristovou milostí, oslnivé vítězství, které vznešeně září v Nejsvětější Panně.
Existence toho, co církev nazývá prvotní hřích je, bohužel, zdrcujícím způsobem evidentní, podíváme-li se kolem sebe a především, zahledíme-li se do sebe. Zkušenost zla je totiž tak značná, že se vnucuje sama sebou a budí v nás otázku: odkud pochází? Pro věřícího je tato otázka ještě hlubší: pokud Bůh, který je absolutní Dobrota, stvořil všechno, odkud přichází zlo?
První stránky Bible (Gn 1-3) odpovídají právě na tuto základní otázku, která interpeluje každou lidskou generaci, a vypráví o stvoření a pádu prarodičů. Bůh stvořil všechno, aby to existovalo, a zejména člověka stvořil ke svému obrazu, nestvořil smrt, která vstoupila na svět skrze závist ďábla (srov. Mdr 1,13-14; 2,23-24), jenž se vzbouřil proti Bohu, podvedl také lidi a svedl je ke vzpouře. Je to drama svobody, kterou Bůh z lásky přijímá do všech důsledků, přitom však slibuje, že se z ženy narodí syn a rozdrtí hlavu starému hadovi (Gn 3,15).

Ženu předurčenou stát se matkou Vykupitele, matkou Toho, který se ponížil až do krajnosti, aby nám vrátil naši původní důstojnost.
Tato Žena má v Božích očích jedinou tvář a jméno: „milostiplná“ (Lk 1,28) - tak ji nazývá anděl, jenž ji navštívil v Nazaretě. Je to nová Eva, nevěsta nového Adama, určená k tomu, aby byla matkou všech vykoupených. Takto to napsal svatý Ondřej Krétský: „Theotókos, Bohorodička Maria, společné útočiště všech křesťanů, byla první, jež byla vysvobozena z prvotního pádu našich prarodičů“ .

Bůh „uchránil Pannu Marii od dědičné viny, aby byla důstojným příbytkem jeho Syna, a pro jeho budoucí zásluhy ji už od počátku zahrnul svou milostí“.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neposkvrněné početí. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 21. prosinec 2009 @ 08:47:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
takže jestli myslíš vážně to co jsi napsal: 
Je to nová Eva, nevěsta nového Adama, určená k tomu, aby byla matkou všech vykoupených. 

Tak není divu, že tady píšeš takové věci.
Nový Adam - písmo hovoří v 1 Kor. 15,45: ...poslední Adam,
                                         1 Kor. 15,47:...druhý člověk.
Písma neznají pojem nový Adam. Poslední člověk v Adamovi byl Kristus, Druhý člověk na zemi je opět Kristus. 

V tomto smyslu nevím koho myslíš "nový Adam", Neboť Kristus má jen jednu nevěstu a tou je podle písem Církev. Nikde v Písmu nenajdeš napsáno, že Marie je nová Eva a je nevěsta  nového Adama. Asi máš nějaké jiné a tajné písmo. Ale to nebude Boží slovo.  
Je docela možné, že to co nám tady prezentuješ je nějaké učení nějaké skupiny lidí, kteří se ale neřídí Bibli svatou, ale svým nějakým tajemným písmem, tradicí. Buď neznáš dobře Bibli, anebo si neuvědomuješ dosat toho, co jsi napsal.

Pravděpodobně ten tvůj, nebo váš "nový Adam" je někdo jiný a pak skutečně může být jeho nevěstou ta tvoje "nová Eva" to znamená ta, která se vydává za Marii.
Jenže v tom případě se nebavíme o stejné osobě. Z toho zákonitě musí vycházet všechny naše rozpory.

A protože jsi mi neodpověděl na mou otázku, zda byla Marie "znovuzrozená" podle vašeho učení a tvého pochopení, opět pro jistotu se ptám znovu.

leonet


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neposkvrněné početí. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 21. prosinec 2009 @ 14:20:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Maria se nemusela znovuzrodit, protože se jako taková už narodila. O tom to celé je. Narodila se celá svatá, nezdědila padlé lidství.

Nezlob se, ale jinak jen slovíčkaříš. Jestliže je Kristus "druhý člověk", není to ten starý (první) hříšný Adam, je to "nový Adam", člověk bez hříchu.

Podobně je Maria v Božích očích i v očích církve "nová Eva", protože na rozdíl od té staré Evy neupadla do hříchu (pro Bohem ustanovené nepřátelství mezi ní a satanem).


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neposkvrněné početí. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 21. prosinec 2009 @ 15:22:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak, po pravdě jsem až tak velkou úchylku nečekal, ale na druhé straně jsem nikdy vaše učení nestudoval a nikdy se nevyptával svého známého katolíka až na takové podrobností.

Maria se nemusela znovuzrodit, protože se jako taková už narodila. O tom to celé je. Narodila se celá svatá, nezdědila padlé lidství.

A jak se to jejím rodičům povedlo? To by mě zajímalo. Tak by jsme  taky mohli dojít až k Adamovi a Evě.

Nezlob se, ale jinak jen slovíčkaříš. Jestliže je Kristus "druhý člověk", není to ten starý (první) hříšný Adam, je to "nový Adam", člověk bez hříchu.

Jestlí já slovičkařím, tak co potom děláš ty? Ty přirovnávaš Krista k novému Adamovi, já jen říkám, že v Bibli to není napsáno. Bible hovoří o druhem člověku - Kristu a to tam je napsáno.

Podobně je Maria v Božích očích i v očích církve "nová Eva", protože na rozdíl od té staré Evy neupadla do hříchu (pro Bohem ustanovené nepřátelství mezi ní a satanem).

O tom že Adam byl předobrazem toho budoucího píše Pavel v Ř 5,14...ten je předobrazem toho budoucího.
O Evě jako obrazu, to si teď nepamatuji, vím, že někteří učí, že je přeodbraz círve, ale nevím kde by to mělo být.
Nová Eva je vynález asi pouze vás katolíků.

Není nový Adam, ani nová Eva.
Je Kristus, druhý člověk a Církev pocházející z něho, když ho bodl voják na kříži vyšla voda a krev, aby mohla být stvořená Církev. Ale to asi přesahuje to o čem se bavíme.

Mi je v podtatě jedno co si vyučujete, jen pochopte, že co je v rozporu s Božím slovem a to až tak zjevně jak jsi mi vlastně potvrdil, je pro mě nepřijatelné.
leonet


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neposkvrněné početí. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 22. prosinec 2009 @ 18:31:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestli mluví Písmo o druhém Adamovi, tak je to jiný Adam, ne ten starý, ale nový Adam.  Ten, který zvrátil prokletí hříchu starého Adama.

Proč jsi takový otrok litery? Není to v Písmu doslovně - použij hlavu!


..."A jak se to jejím rodičům povedlo?"...

Ono se to nepovedlo jejím rodičům, ale Bohu.
To Bůh ustanovil nepřátelství mezi Marií a satanem.
 Pokud Bůh něco ustanoví, tak ne polovičatě, ale dokonale! A dokonalé nepřátelství se satanem znamená nehřešit!

Mě by zase velmi zajímal tvůj výklad Gn 3,15.
Netýká - li se Marie a Ježíše, tak potom koho?




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neposkvrněné poče (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 22. prosinec 2009 @ 20:06:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
přeji veselé vánoce, šťastný nový rok a především milost Boží.
Kdybych se držel jako již mnohokrát v minulostí své hlavy, tak pokračují ve svém bloudění, ale Bůh mi dal jasně najevo jaká je Jeho vůle pro mě, nemůžu jinak, jeho Duch mě takto vede. Jasně mi mnohokrát dal milost a z mého bloudění a mé svévule mě vždy přivedl zpět k Sobě, ale bude tak milostivý i nadále, když se budu stále vzpouzet?
Těch ran za mou svévuli již bylo dost, už nemám sílu se dál vzpouzet. Naopak začínám vnímat Jeho požehnání ve svém životě, a to od doby mého návratu k Jeho slovu a Jeho vůli.

Pán Ježíš Ti buď milostiv a dej Ti poznat Jeho vůli i Tobě.  Ríša


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neposkvrněné (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 02. leden 2010 @ 21:03:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nápodobně Ríšo.

Mě by velmi zajímal tvůj výklad Gn 3,15.
Netýká - li se Marie a Ježíše, tak potom koho?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neposkvrn (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 03. leden 2010 @ 12:29:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj, sice jsi mi zatím neodpověděl, ale uznávám, že to je pro tebe těžké.

Kralický překlad: Gen. 3,16: Nad to, nepřátelství položím mezi tebou a ženou, i mezi semenem tvým a semenem jejim;

Ekumenický překlad:           Mezi tebe a ženu položím nepřátelství, i mezi símě tvé a símě její.

Bible 21 století :                 Rozpoutám také nepřátelství mezi tebou a ženou i mezi tvým a jejím potomkem.

Co by se k tomu dalo napsat. Jestli tento verš vytrhneme z jeho souvislostí, můžeme si tam doložit co chceme, jak ženu, tak símě, jenže souvislostí jsou jasné. V té chvíli nebylo jiné ženy, než Evy. Takže vkládat tady jinou ženu je jen přidávaní něčeho navíc. Nemluvě o tom, jak to chápali sami Izraelci. A jak to chápala samotná Eva. Eva přece právě proto dala Kainovi takové jméno. Gen.4,1: ...Získala jsem muže, Hospodina. Někteří překládají "s Hospodinem" ....
Kdysi jsem četl krásný výklad jak Kaina vychovávala v tomto přesvědčení, že on je to pravé símě a podle toho to vlastně dopadlo. Protože neměla kontakt s Hospodinem, vychovávala ho tělesně k roli spasitele a následky její výchovy známe.
Chápu, že se vám hodí váš výklad, ale je v rozporu s Písmem i s chápaním Evy i Izraelců.

1 Tim. 2,12 - Nedovoluji, aby žena učila nebo měla moc nad mužem, nýbrž má být v tichosti. Neboť první byl stvořen Adam, potom Eva. A nebyl sveden Adam; ...
Zjevení 2,20: Ale to mám proti tobě, že trpíš ženu Jezábel, která si říká prorokyně, vyučuje a svádí mé otroky, aby smilnili a jedli obětované modlám....... jeji děti zahubím.....atd.

takže tady to máš, a dělej si s tím co chceš.

Přejí hezký nový rok


]


Re: Neposkvrněné početí. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 17. prosinec 2009 @ 12:22:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...ahoj oko...
..toľko nezmyslov a zaslepenosti som už dávno nečítal...
...nič si z toho nerob, ak sa obrátiš ku Kristu, závoj padne ,,Ale hneď, ako sa obráti k Pánovi, závoj padne.Veď Pán je Duch, a kde Duch Pánov, tam sloboda. My všetci akoby v zrkadle vidíme s odkrytou tvárou slávu Pánovu, keď Duch Pánov premieňa nás v ten istý obraz zo slávy do slávy.2 kor.3 ....keď ti padne závoj z očí Oko potom uvidíš Krista a jeho duchovnú krásu...

...nestojí to za to znižovať Krista tým že vyvyšuje š Máriu na božstvo...Ježiš za teba zomrel a vstal z mŕtvych, Mária pri tom je fajn holka....ale predsa je to obyčajná žena mala kopec detí a fajn muža, ktorá bola hriešna tak ako ty a ja, ....preto potrebovala Spasiteľa ktorý by ju zachránil od jej hriechov, preto hovorí:... 
,,a môj duch sa rozveselil v Bohu, v mojom Spasiteľovi,,...vidíš potrebovala Spasiteľa, t.j. záchrancu od jej hriechov...

...dokonca Mária podľa zákona musela priniesť obeť dve hrdličky alebo holuba:
..a aby priniesli obeť podľa slov zákona Pánovho: dve hrdličky alebo dve holúbätá.Lk 2,24


vysvetlenie nájdeš v 3M12...

...Keď uplynú dni jej očisťovania, či už pre syna alebo dcéru, prinesie kňazovi do vchodu svätostánku jednoročné jahňa na spaľovanú obeť a holúbä alebo hrdličku na obeť za hriech. Ten nech ho obetuje pred Hospodinom a vykoná za ňu obrad zmierenia; potom bude čistá od svojho krvotoku. To je zákon o rodičke, či ide o chlapca alebo dievča.


...znovu vidíš že Mária nebola na tom až tak dobre, keďže potrebovala priniesť obeť za svoj hriech...túto obeť priniesla hriešna Mária, nie Jozef...


..z toho že Mária bola plná milosti si nič nerob aj Štefan bol plný milosti a bol to len hriešnik ako ty a ja:
...Štefan však, plný viery, milosti a moci, činil veľké znamenia a zázraky medzi ľudom.Sk 6...

...v Kristu je plnosť Božstva a všetkých milostí a to sa vzťahuje na každého kresťana...

ivanp





Re: Re: Neposkvrněné početí. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 17. prosinec 2009 @ 14:39:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Ivan

Myslel jsem, že za tu dobu už v tom máme jasno. Nikdo nevyvyšuje Marii na božstvo. Je jen první po Bohu, protože byla nejvíc ze všech lidí Bohem obdarována.

..."Mária nebola na tom až tak dobre, keďže potrebovala priniesť obeť za svoj hriech..."...

Ivane, až se lépe seznámíš s Písmem, poznáš, že všechno je úplně jinak.
Zákon totiž stanovoval, že žena je po porodu rituálně nečistá a musí zůstat v ústranní 40 dní, když porodí chlapce a 80 dní při porodu děvčátka. Panna Maria ovšem nebyla vázána tímto zákonem před Bohem. Protože se stala matkou působením Ducha svatého, nebyla porodem poskvrněna, ale naopak posvěcena. Nicméně podrobila se Zákonu, jednak z pokory a poslušnosti, jednak proto, aby nedala pohoršení jiným, kteří ještě neznali tajemství vtělení Božího Syna.
Ani Pán Ježíš jako Syn Boží nebyl povinnen platit na dům, zasvěcený jeho Otci - a to tím ménš, že sám byl chrámem živým. Přece však i za něho byla oběť podána jako příklad pokory a úcty k Zákonu a aby nedali pohoršení těm, kteří nevěděli, že on je Synem Božím. Obě řečené oběti tedy podala Panna Maria čtyřicátého dne po narození Krista.

Rozdíl mezi Marií a Štěpánem je dvojí:
První je ve velikosti. Jedna sklenice je velká, druhá menší - obě mohou být plné, ale není v nich stejně.

Druhý - Maria byla zahrnuta Boží milostí před svým narozením, Štěpán se stal čistým a plným milosti po Kristově Zmrtvýchvstání. Až skrze křest, či svátost smíření, kdy mu byly odpuštěny hříchy.

I každý z nás po odpuštění hříchů bývá plný milosti.


]


Re: Re: Re: Neposkvrněné početí. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 17. prosinec 2009 @ 15:12:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...ahoj oko...
...znovu sa mýliš...musíš čítať bibliu pozorne a hlavne nepredpojato...
...skús najprv prečítať biblický text a na základe toho sformulovať učenie...nerob to opačne: najprv čítaš katechizmus a potom znásilňuješ boblický text a silou mocou ,,dopasovávaš,, len aby platil katechizmus...


Levitikus 12:
..Ak žena počne a porodí chlapca...

...žiadna výnimka pre Máriu...nie je tam napísané: Ak žena počne a porodí chlapca (okrem Márie lebo je...)

...tvoj argument: ,Ani Pán Ježíš jako Syn Boží nebyl povinnen platit na dům, zasvěcený jeho Otci...neplatí pretože zaplatiť chrámovú daň je skutok poslušnosti zákonu, to isté platí o Ježišovom krste...Ježiš sa nekrstil z potreby odpustenia hriechov ale z poslušnosti zákonu, Otcovi......Ježiš nikdy neprišiel do chrámu obetovať ovcu, holuba, hrdličku, pretože je bez hriechu...obeť za hriech obetovala len Mária, pretože musela, bola hriešna...

píšeš:Maria byla zahrnuta Boží milostí před svým narozením...to máš ale s katechizmu nie z biblie...pokiaľ ja viem plnosť ducha sv. mohol mať pred narodením Ján krstiteľ, o ňom sa píše:
..lebo bude veľký pred Pánom; víno a opojný nápoj nebude piť a Duchom Svätým naplnený bude už od života matky., ale nehádam sa...
...o Márii a o tom že bola zahrnutá  Božou milosťou už pred narodením sa nepíše v biblii ale len v katechizme...

ivanp



]


Re: Re: Re: Re: Neposkvrněné početí. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 17. prosinec 2009 @ 18:23:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Ježiš nikdy neprišiel do chrámu obetovať ovcu, holuba, hrdličku, pretože je bez hriechu..."...

Kdo tvrdil něco takového? S vámi heretiky je jedna potíž, Úmyslně přehlížíte naprosto zjevné věci. Snad jste tak naprogramovaní, či co.

Vykupování prvorozeného syna pěti sikly bylo zavedeno už na Sinaji. Poněvadž před vyjítím z Egypta byli egyptští prvorozenci zahubeni a izraelští zachráněni, přikázal Bůh, aby byli zasvěceni jemu ke kněžské službě. Mělo se tak stát na znamení, že národ izraelský je vlastnictvím Božím a ke službě Boží zavázán. Když však Bůh ustanovil později pro tuto službu celé pokolení Lévi, osvobodil od ní prvorozence ostatních pokolení, ale nařídil, aby na památku prvotního nařízení mu byli ve stánku (později v chrámě) prvorozenci představováni a obětí pěti siklů pro potřeby chrámové vykupováni.

Ani tento zákon se netýkal Panny Marie ani Pána Ježíše. Sám byl chrámem, který měl být zbořen a ve třech dnech znovu vystavěn. Sám byl knězem, který měl přinést oběť dokonalou...

Ani jeden z nich tedy nebyl pod Zákonem, ale už z jednou výše uvedených důvodů Zákon stejně naplnili.

Maria nebyla ve hříchu, její těhotenství ji naopak ještě více posvětilo.


(Ž 51,7)
Aj, v nepravosti zplozen jsem, a v hříchu počala mne matka má

Tak toto o Pánu Ježíši neplatí!
On byl počat bez hříchu.


]


Re: Neposkvrněné početí. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 17. prosinec 2009 @ 11:44:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Oko.

  Netušil jsem, že jsi do toho také tak zabředlý, to bych do tebe neřekl, nevypadalo to tak. Nebo jsi to jen dobře maskoval?

  Rád bych se zeptal:

...Jak mimořádně zahrnul Bůh svými dary Marii již od počátku časů!

  Také věříš na preexistenci Marie, podobně jako to věří křesťané u Ježíše Krista? Nebo jak si vykládáš to "od počátku časů"?

 



Re: Re: Neposkvrněné početí. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 17. prosinec 2009 @ 14:00:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Toníku.

Marie byla Bohem předurčena už od počátku časů, zahrnuta do plánu spásy. Nepřátelství mezi ní a satanem bylo ustanoveno Bohem už na počátku. Nepřátelství vůči jakémukoli zlu je přece obrovský dar. Samozřejmě se tento dar projevil v praxi až v okamžiku jejího početí. Ale ustanoven byl už od počátku věků.

Tedy preexistence Marie (i každého z nás) v Božím plánu - ano

Preexistence Marie jako osoby - ne.



]


Re: Re: Re: Neposkvrněné početí. (Skóre: 1)
Vložil: garwin (garwin@seznam.cz) v Čtvrtek, 17. prosinec 2009 @ 14:01:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Místo v Genesis zní, že "to símě ti rozdrtí hlavu", ne že "ona" něco rozdrtí. Chybný překlad kvůli podpoře nebiblického kultu.....



]


Re: Re: Re: Re: Neposkvrněné početí. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 17. prosinec 2009 @ 14:42:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ono símě je Ježíš Kristus - v tom jsme zajedno.

Ty si jen neuvědomuješ závažnost Bohem ustanoveného nepřátelství mezi satanem a ženou. Důsledkem takového nepřátelství je bezhříšnost.


]


Re: Re: Re: Neposkvrněné početí. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 01:01:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  OK, to mi trochu odlehlo. Jsem rád, že i ŘKC úlety mají svoje meze - i když se ty meze časem posouvají. Dokážeš si představit, jakou mariologii domyslí Elovi spolupracovníci na základě výroku "Jak mimořádně zahrnul Bůh svými dary Marii již od počátku časů!" třeba za sto let?

  Jinak vím, že se nezajímáš o jinou nauku než ŘKC, ale ohledně této věci by ti myslím hodně prospělo dovědět se, proč se Ježíš narodil zrovna z Izraele a jeho otců (pak bys věděl, proč vůbec není nutné dogma "početí bez hříchu"), co to znamená "sémě ženy" a jak to s těmi ženami, o kterých Genesis mluví (jejichž potomek byl Ježíš), bylo. Protože satan tu větu z Genesis na rozdíl od tebe pochopil velmi dobře.


]


Stránka vygenerována za: 0.32 sekundy