Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 241, komentářů celkem: 429557, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 535 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116480808
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Nedávejte místa ďáblu.
Vloženo Sobota, 21. listopad 2009 @ 20:19:55 CET Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal leonet

Efez. 4,20-32. Ale vy ne tak jste se vyučili Krista. Ač jestliže jste ho slyšeli, a o něm byli vyučeni, jak je pravda v Ježíšovi. Totiž že vám náleží složit ono první obcování podle toho starého člověka, rušícího se, podle žádostí oklamávajících. Obnovit se duchem mysli své. A obléci toho nového člověka, podle Boha stvořeného, v spravedlnosti a v svatosti pravdy. Proto složte lež, mluvte pravdu jeden každý s bližním svým; nebo jsme vespolek údy. Hněvejte se, a nehřešte; slunce nezapadej na hněvivost vaši. Nedávejte místa ďáblu. Kdo kradl, již více nekraď, ale raději pracuj, dělaje rukama, což dobrého jest, aby měl, z čeho udělit nuznému. Žádná řeč mrzutá nevycházej z úst vašich, ale jestli jaká dobrá k vzdělání užitečnému, aby dala milost posluchačům. A nezarmucujte Ducha svatého Božího, kterýmž znamenání jste ke dni vykoupení. Všeliká hořkost, a rozzlobení se, i hněv, i křik, i rouhání buď odňato od vás, se vší zlostí. Ale buďte k sobě vespolek dobrotiví, milosrdní, odpouštějíce sobě vespolek, jakož i Bůh v Kristu odpustil vám.

Především bych chtěl upozornit všechny čtenáře na skutečnost, na kterou upozorňuje apoštol Pavel všechny věřící, že i křesťan může dávat místa ďáblu ve svém životě i poté, co se stal věřící. Nehovoří o jednom, ale o více místech. Záleží to totiž na tom, kterou oblast svého těla nebo duše vydá ďáblu. Samozřejmě znám různá učení o této problematice, někteří jsou přesvědčení, že se něco takového nemůže věřícímu stát. Argumentují přítomností Ducha Svatého ve věřícím a to podle nich je rozhodující činitel, který nic takového nedopustí. Je mi líto, ale tento argument svědčí o tom, že takový člověk již ve skutečnosti dal místo zlým duchům minimálně ve své mysli. Protože tuto myšlenku přijal od lstivého ducha. Tato lež není v souladu s Božím slovem.
Když se zamyslíme nad uvedeným oddílem, měli bychom si všimnout několika skutečností. Ef.4,14. Pavel říká, abychom již více nebyli dětmi. Jak je charakterizuje? Jako ty, kteří se točí a zmítají podle větru. Toto přirovnání použil pro různá lidská učení, která jsou plna chytrosti a lstivosti. Říká, že děti mají toužit po růstu v Krista, a nechodit jako pohané v lidské marnosti mysli své. Ef.4,17-19. Měli by přijmout biblický fakt, že jejich starý člověk byl ukřižován spolu s Kristem na kříži. Ř6,6. A neměli by tak žít podle myšlení toho starého člověka, ale podle myšlení toho nového člověka. Ef.4,20. Přece jste se ne tak vyučili od Krista, Ef.4,21. Pokud vás skutečně někdo učil jak žít Krista. Když ne, tak vás to teď znovu učím. Vám náleží odložit ty staré způsoby uvažování, představy, obcování, zkrátka řečeno odložit vše, co jste byli do té doby zvykli žít, myslet, rozhodovat. Pavel tady zdůvodňuje toto rozhodnutí tím, že vše ze starého stvoření, vše co jsme zdědili od Adama je podle žádostí oklamávajících odsouzeno k záhubě. Viz Ř6,6. Nic z toho nemá účast v Božím království. 1K15,50. A proto se máme obnovit duchem mysli své. Vidíte tady to slovní spojení? Náš duch, kde přebývá Duch Boží a mysl. Mysl se musí stát závislou na našem duchu. Mysl, která závisí na starém člověku, je Bohu nepřátelská. Ř 8 kapitola. Po tomto obnovení mysli duchem máme obléci toho nového člověka, podle Boha stvořeného, ve spravedlnosti a svátosti pravdy.
Dále Pavel ukazuje na příkladech, jak by se měl tento nový člověk projevovat. Protože jsme jedni druhých údy, mluvme vespolek pravdu. Složte lež. Může se stát, že se budete na někoho hněvat pro tu pravdu, kterou vám řekne, ale abyste nedávali místa ďáblu, složte tento hněv do večera. Tady bych do souvislostí dal co dává místa ďáblu, právě tyto věci, lež v našem životě, buď ty naše nebo cizí, kterou jsme neodmítli. Tím že tyto lži nesložíme, neodmítneme, dáváme ve své mysli prostor, kde můžou působit zlí duchové. Hněv, který přetrvá do dalšího dne, také dává prostor ďáblu. O krádeži nikdo nepochybuje, že to je hřích, který dává prostor zlému. Ale tady Pavel upozorňuje na jinou věc, jsme povinni poctivě pracovat, abychom měli prostředky nejen pro sebe, ale především pro nuzné, chudé vdovy a sirotky. Kdo může pracovat a nechce, má vlastně hřích. Kdo umí dobře činit, a nečiní, má hřích. Hřích dává místa ďáblu. Další jsou mrzuté řeči, na toto téma jsem již napsal článek. Vězte, že i tyto nepatřičné řeči, a s tím spojené učení, dávají místa ďáblu. Pak se nemůžete divit, že všechny tyto výše uvedené skutečností zarmucují Ducha svatého. Pavel jde až tak daleko, že říká, všechny tyto oblastí nemají v životě podle nového člověka místo. Buď žijete podle nového člověka, podle Krista stvořeného, nebo ve vašem životě působí zlí duchové, chodíte podle těla, podle toho starého člověka. Jste tělesní, jste děti, a ve skutečnosti vás nepoužívá Pán, ale ďábel. Děti mají toužit po tom, aby byli k sobě vespolek dobrotiví, milosrdní, navzájem si odpouštějící, a to stejně jako jím odpustil Bůh v Kristu, a byli následovníci Boží, jako synové milí. Takže můžou být i synové zlí. A vězte, že poznáte ve svém životě, když jste synové nemilí. Kdo nevěří, ať se podívá na svůj život.
Upozorňují na to, jak Pavel učí proč máme teď, když jsme věřící a znovuzrození, žít podle něčeho, nějaké sady duchovních principů. Pozor ne podle litery, ale podle ducha. V žádném případě neříká, že si tím něco zasloužíme, nebo vylepšíme naše vyhlídky u Boha, nebo u soudné stolice, nebo splníme nějaké Boží podmínky pro naše budoucí místo v Božím království. Děláme to jenom proto, aby v našem životě mohl působit Boží Duch, a ne ďábel. Aby naše dílo neshořelo u soudné stolice, ale aby vůbec něco zůstalo.
Upozorňují, že toto je učení apoštola Pavla podle listu Efezkým, v jiných listech toto učení Pavel dál rozvíjí, upřesňuje a specifikuje podle toho, komu listy psal. Což je třeba rozebrat dál, ale někdy jindy.


Podobná témata

Zamyšlení

"Nedávejte místa ďáblu." | Přihlásit/Vytvořit účet | 10 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Nedávejte místa ďáblu. (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Neděle, 22. listopad 2009 @ 16:12:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ten článok je tak dobrý ,že som si okamžite skopíroval do svojho počítača.
Viem,že si ho ešte viac krát prečítam.
Dufam,že Ti nebude vadiť,keď ho zašlem i svojim priateľom.



Re: Re: Nedávejte místa ďáblu. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 22. listopad 2009 @ 16:28:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím,
proč by mi to mělo vadit, kromě GS je i na www.siemko.blog.idnes.cz a jsou tam i další, nebo i na mém blogu tady na GS. Jestli se ti bude něco zdát dobré, klidně to použij. Nepíšu to pro sebe. Leonet


]


Re: Nedávejte místa ďáblu. (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Pondělí, 23. listopad 2009 @ 08:05:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aby naše dílo neshořelo u soudné stolice, ale aby vůbec něco zůstalo.

Včera večer ma napadla súvislosť s veršami v 1Kor 3:10-15 „... nik nemôže položiť iný základ, okrem toho, čo je položený a tým je Ježiš Kristus. Či na tomto základe stavia niekto zlato, striebro, drahokamy, drevo, seno, slamu, každého dielo výjde najavo...“ Rozmýšľala som, čo je tým zlatom, striebrom, drahokamami a čo naopak drevom, slamou, senom...

Drevo, slama, seno zhorí - tieto stavebné materiály sú ľahko dostupné. Obrazne povedané, je jednoduché narúbať drevo, pokosiť trávu a nechať ju vysušiť... Zlato, striebro, drahokamy nie sú tak ľahko dostupné a len tie v ohni obstoja. Napadlo ma, že treba hlbkoko kopať do skaly, ktorou je Kristus sám a z tejto skaly stavať „svoje“ dielo, že človek nesmie použiť ľahko dostupný materiál (v zmysle učenia a skutkov) len preto, aby jeho dielo rástlo rýchlo. V Ňom samom, v Kristovi, je to, čo obstojí. A priviedlo ma to k Zj 3:18, kde sám Pán hovorí: „Radím ti, kúp si odo mňa ohňom prepáleného zlata...“ a tak sa kruh akoby uzavrel. Nedávať miesto diablovi tým, že ako píšeš, budeme chodiť podľa ducha (čo sa mne teraz inde nepodarilo) – obnovíme sa v duchu svojej mysle – tým, že budeme všetko čerpať jedine z Krista Ježiša, z Ducha Pravdy, vo svojom duchu...



Re: Re: Nedávejte místa ďáblu. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 23. listopad 2009 @ 14:33:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Lýdia,

zlato predstavuje Božiu prirodzenosť, ktorú ako deti Božie máme, striebro predstavuje vykúpenie ako naše postavenie a drahokamy predstavujú dielo Ducha Svätého v našom nitre - tľak a žiar (podmienky vzniku drahokamov) skúšok a rôznych situácií - ktoré nás pretvára do Pánovej podoby.

Drevo (zlato), seno (striebro), slama (drahokamy) oproti tomu zasa predstravujú ľudskú prirodzenosť, tělesnosť padlého človeka a dielo pochádzajúce z prirodzených ľudských/duševných/pozemských zdrojov a pozadia ako je náboženstvo, filozófia a kultúra.

Lebo pred Bohom obstojí len to, čo je z Neho, čo je Ním premenené, pretvorené - len to si môže Boh použiť, len to nezhorí. Lebo základ Kristus je Boží, no stavba je taktiež Božia - Boží chrám nestavajú ľudské ruky, ale Pán! Potom sa z živých kameňov (1P 2:5) stávajú drahé kameňe (hradby Nového Jeruzaléma).

Tož tak.

willy


]


Re: Nedávejte místa ďáblu. (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Úterý, 24. listopad 2009 @ 04:46:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky za tento příspěvek, vidím to úplně stejně ! Věřící si pletou dvě kategorie - Boží dílo v nás, které se týká spasení. Tam ďábel nemá šanci. Kdo je Boží "majetek"s pečetí Ducha sv. bude spasen. Jiná situace je v praktickém životě víry. Já tomu říkám " kvalita spasení" , "prožívání spasení". Kdyby nebylo možné být obsazen ďáblem, tak by o tom Pavel nepsal. Přidal bych k tomu klidně Gal. 5 : 16 - 23

"Jestliže však jeden druhého koušete a požíráte, dejte si pozor, abyste se navzájem nezahubili.  Chci říci: Žijte z moci Božího Ducha, a nepodlehnete tomu, k čemu vás táhne vaše přirozenost. Touhy lidské přirozenosti směřují proti Duchu Božímu, a Boží Duch proti nim. Jde tu o naprostý protiklad, takže děláte to, co dělat nechcete. Dáte-li se však vést Božím Duchem, nejste už pod zákonem.
Skutky lidské svévole jsou zřejmé: necudnost, nečistota, bezuzdnost, modlářství, čarodějství, rozbroje, hádky, žárlivost, vášeň, podlost, rozpory, rozkoly, závist, opilství, nestřídmost a podobné věci. Řekl jsem už dříve a říkám znovu, že ti, kteří takové věci dělají, nebudou mít podíl na království Božím. Ovoce Božího Ducha však je láska, radost, pokoj, trpělivost, laskavost, dobrota, věrnost, tichost a sebeovládáníadnout jisté oblasti srdce člověka démonskou silou, tak by ap.Pavel k tomuhle nenabádal"
  

Skutky těla se opět týkají již věřících. Pavel to píše těm, kdo Pána již znají. Přesto většina " skutků těla "se týká vztahových záležitostí : modlářství, rozbroje, hádky, žárlivost,rozpory, rozkoly, závist. Se všemi těmito skutky těla má Církev problémy. To ukazuje, že věřící často nežíjí pod Boží vládou, nemají "proměněnou mysl" a může v nás pracovat Nepřítel ve smyslu uvedeného článku. Jak může Duch rozdávat své dary tam, kde je tělesnost ? Kde mysl obsadil "cizí duch" ! Tohle trápí českou Církev. Věřící díky falešné jistotě zůstávají zranitelní v této oblasti ......a nechtějí přijmout, že zápas o víru se týká zejména této oblasti. Je to duchovní pýcha na druhou a pak se divíme, že je mezi věřícími tolik rozbrojů, stranictví apod.



Re: Nedávejte místa ďáblu. (Skóre: 1)
Vložil: prozaik v Úterý, 24. listopad 2009 @ 08:35:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejsem si jistý jestli jsi pochopil ten akcent "Hněvejte se a nehřešte", když píšeš "abyste nedávali místa ďáblu, složte tento hněv do večera". Myslím, že jsme vyzývání, abychom to téma otevřeli s provinilcem co nejdříve - nejpozději téhož dne večer. A ne abychom to "vyříkání" automaticky odkládali na večer. 
Je to podobný princip jako Matouš 5, 23-24. Prostě to neodkládat, čistit kvas než prostoupí mě i ostatní.

Také nevím zda právě v těchto dnech, kdy je v ČR půl miliónu nezaměstnaných, z nichž mnozí už neberou ani podporu ( po šestém měsíci na ÚP ) vytahovat verše o těch "co nechtějí pracovat".  Dnes je v průměru 11 lidí na jedno volné místo. Někde méně, ale někde i mnohem více.



Re: Re: Nedávejte místa ďáblu. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 24. listopad 2009 @ 13:51:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím, napsal jsi:
Nejsem si jistý jestli jsi pochopil ten akcent "Hněvejte se a nehřešte", když píšeš "abyste nedávali místa ďáblu, složte tento hněv do večera". Myslím, že jsme vyzývání, abychom to téma otevřeli s provinilcem co nejdříve - nejpozději téhož dne večer. A ne abychom to "vyříkání" automaticky odkládali na večer. 
Je to podobný princip jako Matouš 5, 23-24. Prostě to neodkládat, čistit kvas než prostoupí mě i ostatní.

To co jsem napsal je pouze stručný výklad a jaké má následky, když věřící neobleče toho nového člověka, mi nešlo o aplikaci.
Dále jsi napsal:
Také nevím zda právě v těchto dnech, kdy je v ČR půl miliónu nezaměstnaných, z nichž mnozí už neberou ani podporu ( po šestém měsíci na ÚP ) vytahovat verše o těch "co nechtějí pracovat".  Dnes je v průměru 11 lidí na jedno volné místo. Někde méně, ale někde i mnohem více.

Je mi líto, ale jestli máš lepší výklad uvedeného místa, tak se o něj poděl. Opět již děláš aplikaci a o to mi v tomto článku nešlo.
Díky za výhrady.




]


Re: Re: Re: Nedávejte místa ďáblu. (Skóre: 1)
Vložil: prozaik v Úterý, 24. listopad 2009 @ 15:13:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, možná žes to "myslel dobře", ale trvám na tom, že tato formulace : "ale abyste nedávali místa ďáblu, složte tento hněv do večera", je dost nešikovná. Budí dojem, jako bych měl svou reakci schválně odložit až na večer.

"Uvedené místo" jsou některé věty o pracovitosti z posledních odstavců. Tyto samozřejmě ( přinejmenším v tom mikro, nebo makro měřítku ) platí. Ale jak píšu, dnes je ta situace jiná a víc lidí spíše zoufale a marně hledá práci, než že by se jí vyhýbalo.
Čili nebudu třeba hladovým Somálcům kázat o obžerství a nestřídmosti - i když ty místa v Písmu samozřejmě jsou...


]


Re: Re: Re: Re: Nedávejte místa ďáblu. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 24. listopad 2009 @ 16:58:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak ještě jednou. Můžeme se hněvat, ale hněv by neměl zůstávat déle, než do večera. Pavel nehovoří o příčině hněvu, a tak to chápu obecně, to co uvádíš ty, je už tvoje dedukce, spojil jsi to s hněvem mezi bratry. Jenže můžou nastávat i jiné situace, než mezi bratry. Může to být hněv na něco, okolnosti, atd. Nemusí jít o lidi. Pavel vlastně říká, že tento hněv není hříchem, ale stává se příčinou místa pro zlé duchy, pokud trvá déle, než do večera.
A co se týče práce, a těch problému, které dnes jsou, něco o tom vím, byl jsem nějakou dobu nezaměstnaný, tam jsem si dovolil něco přidat. Ta formulace z Efezkým 4,28: Zloděj ať již nekrade, ale ať raději pracuje.  A Já napsal:
Ale tady Pavel upozorňuje na jinou věc, jsme povinni poctivě pracovat, abychom měli prostředky nejen pro sebe, ale především pro nuzné, chudé vdovy a sirotky.
Na mnoha místech jsme napomínaní, abychom pracovali jako pro Pána. Poctivě a horlivě, samozřejmě když máme práci. Jenže když nemáme tak je otázka proč. Jestli náhodou naším důvodem není něco takového jak Pavel píše do Tesaloniky ve druhém listu 3,6 až 12. Anebo, že jsme leniví, pak je na místě zjistit proč dotyčný nepracuje. Pokud může a má práci, měl by poctivě pracovat, i proto, že tak může získat prostředky pro ty, co tuto možnost nemají.
Stačí toto vysvětlení?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Nedávejte místa ďáblu. (Skóre: 1)
Vložil: prozaik v Úterý, 24. listopad 2009 @ 18:18:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stačí  :-)  Myslím si totéž, co už jsem psal.

Jenže když nemáme tak je otázka proč. Jestli náhodou... Poctivě a horlivě...

No, myslím, že to necháme tak. Píšeš o voze, já o koze. Taky jsem byl kdysi před lety krátce na pracáku a jsem i teď.  To se vůbec nedá srovnávat. To, co se děje nyní je systémový kolaps.  Pracák se změnil v Potěmkinovu vesnici, která jakože ještě nabízí nějaké místa, ale všichni ( uchazeči i úřednice )  už ví, že je to jen komedie. Kdysi mě honili na "konzultace" a za zaměstnavateli i 2x týdně. Teď jednou za 2 měsíce a stejně zbytečně. Kolik "poctivosti a horlivosti" by muselo vykázat 9 694 lidí, aby nastoupilo na 138 volných míst ?  ( Aktuální čísla z Děčína ). A to tě můžu ujistit, že nemalá část z těch "aktuálních" jsou neplatné inzeráty, které pracák ještě nestáhl.


]


Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy