Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 229, komentářů celkem: 429545, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 435 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116466201
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Duch pravdy a duch bludů.
Vloženo Neděle, 15. listopad 2009 @ 20:50:54 CET Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal leonet

1 Jan 3,23 - 24:
A toto je jeho přikázání, abychom uvěřili jménu jeho Syna Ježíše Krista a navzájem se milovali, jak nám přikázal. Kdo zachovává jeho přikázání, zůstává v Bohu a Bůh v něm; že v nás zůstává, poznáme podle Ducha, kterého nám dal.

Následuje oddíl, jak máme zkoumat duchy.
1Jan 4,1 až 6:
Milovaní, nevěřte každému duchu, ale zkoumejte duchy, jsou-li z Boha; neboť mnoho falešných proroků vyšlo do světa. Podle toho poznávejte Ducha Božího: Každý duch, který vyznává Ježíše Krista, jenž přišel v těle, je z Boha. A žádný duch, který nevyznává Ježíše Krista, jenž přišel v těle, není z Boha. To je ten duch Antikrista, o němž jste slyšeli, že přichází, a který již je ve světě. Vy, dítky, jste z Boha a přemohli jste je, neboť ten, který je ve vás, je větší než ten, který je ve světě. Oni jsou ze světa, proto věci ze světa mluví a svět jim naslouchá. My jsme z Boha; kdo zná Boha, naslouchá nám, kdo není z Boha, nenaslouchá nám. Podle toho poznáváme Ducha pravdy a ducha bludu.
Apoštol Jan byl povolán Ježíšem, když spravoval se svým bratrem Jakubem sítě. Mat. 4,21. Tato jeho „odbornost“ mu zůstala, jak lze zjistit z jeho písemných záznamů. Evangelium podle Jana je jiné, než evangelia Matouše, Marka a Lukáše. Jakoby doplňuje to, co v těch třech není. Když pozorně čteme všechny tři Janovy listy, tak si nemůžeme nevšimnout téhož charakteru. Jan doplňuje své předchůdce o duchovní pravdy, kterým se nevěnovali. A o zjevení Janově ani nemluvě.
Apoštol Pavel upozorňuje na bludné duchy a učení démonů 1 Timot. 4,1, a apoštol Petr na lživé učitelé 2 list Petrův 2,1. Jan tato varování doplňuje o falešné proroky a přímo nás, dítky Boží vyzývá ke zkoumání duchů těchto proroků.
Je velice zvláštní jakým způsobem doporučuje provádět toto zkoumání. Prvořadý význam klade na vyznání Ježíše Krista, zda přišel v těle (sarx). Jan nikde toto učeni nerozvíjí a tak se podíváme, co napsal apoštol Pavel v listu do Říma 8,3 - 4:
Neboť co bylo Zákonu nemožné, protože byl bezmocný kvůli tělu (sarx), to učinil Bůh, když poslal svého Syna v podobnosti těla hříchu a jako oběť za hřích, aby byl požadavek Zákona naplněn v nás, kteří nechodíme podle těla, ale podle Ducha.
Toto místo nám ukazuje význam, jaký má Kristovo tělo pro naše spasení. A tak nám Jan ukazuje na Pavla a význam jeho učení v procesu zkoumání duchů. Efez. 5,17: Proto nebuďte nerozumní, ale rozumějte, co je Pánova vůle… a Efez. 5,10: zkoumejte, co se líbí Pánu… Apoštol Pavel nás vybízí ke zkoumání pomocí rozumu. Ze souvislostí vyplývá, že máme především obléct toho nového člověka, podle Boha stvořeného. Nedávat místa ďáblu a nezarmucovat Ducha Svatého Božího. (Efez. 4,21 – 5,17)
Naše mysl má byt obnovená duchem, prostá hříšných myšlenek, máme opatrně chodit jako moudří. Celý tento oddíl se podobně opakuje i v dalších epištolách apoštola Pavla. Lze tak usoudit na důležitost a význam, který Duch svatý přikládá těmto principům.
Základním předpokladem je především obšírná znalost Božího slova i těchto slov, a že jím rozumí. Mít obnovenou mysl, a oblečeného nového člověka, podle Boha stvořeného. Věřící, který dává místo zlým duchům ve svém životě, anebo zarmucuje nevěrou Ducha Svatého, těžko bude schopen správně posoudit učení a prorocká slova druhých. Tady je třeba mít lásku k Pánu Ježíši a „zachovávat“ Jeho slovo, jak nám to přikázal. Řecké slovo (teron) , které bylo přeloženo jako zachovávat, má i význam hlídat (například vězně), opatrovat, chránit a zachovávat. To znamená nedopustit jeho změnu, a aby nám ho někdo vzal. Naše mysl musí byt opatrná, snažit se dané slovo pochopit a rozumět. Čemu nerozumím, to nepřijímám a odkládám. Jestliže se dané slovo zdráhá, nebo vzpírá našemu zkoumání, zpravidla není od Boha. Někdy nastane situace, kdy ten, kdo nám slovo předkládá, naznačuje ne-li přímo nepřipouští kritické zkoumání svých slov. Je to jasným znamením bludných duchů.
Naopak, slovo od Boha se směle podrobí našemu rozumovému zkoumání naší mysli. Nikdy nespěchejte, naše mysl potřebuje dostatek času ke zkoumání. Každé slovo, které pochází od Boha nám „dá“ dostatek času a nebude nás popohánět k rychlému rozhodnutí s pocitem viny při otálení. Naopak při našem zvažování a rozjímaní nám dá určitější pocit a hlubší víru, že to je od Boha. Bůh chce, aby jeho děti věděli jak jej poslouchat a rozuměli Jeho záměrům. Nežádá nerozumnou, tupou a slepou poslušnost. Římanům 12,1 – 3:
Vybízím vás tedy, bratři, ... abyste vydávali těla svá v oběť živou, svatou, Bohu libou, rozumnou službu svou…proměňujte se obnovením své mysli, abyste mohli zkoumat, jaká by byla vůle Boží dobrá, libá a dokonalá…nesmýšlejte výš, než je třeba smýšlet, ale smýšlejte tak, abyste jednali rozumně, podle toho, jakou míru víry udělil každému Bůh.


Podobná témata

Zamyšlení

"Duch pravdy a duch bludů." | Přihlásit/Vytvořit účet | 12 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Duch pravdy a duch bludů. (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pondělí, 16. listopad 2009 @ 09:42:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nechápu souvislost Ježíšova vzkříšení v těle (2J) a rozpor Zákona s tělesností v Ř 8.



Re: Re: Duch pravdy a duch bludů. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 16. listopad 2009 @ 14:57:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím, jestli jsem pochopil správně odvoláváte se na 2 list Janův, tam se nehovoří o vzkříšení, ale jeho příchodu v těle (sarx), a to je totéž jako v 1 listu Jana. A protože Jan tento význam nikde nevysvětluje, proto jsem upřel svůj zrak na toho, který o významu těla (sarx) a (soma) tak jasně píše, všimněte si, jak všichni ostatní pisatelé epištol ukazují a zaměřují pohled čtenářů na vše co psal Pavel.


]


Re: Duch pravdy a duch bludů. (Skóre: 1)
Vložil: Rosman v Úterý, 17. listopad 2009 @ 14:05:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
leonete,

"..máme především obléct toho nového člověka, podle Boha stvořeného. Nedávat místa ďáblu a nezarmucovat Ducha Svatého Božího. (Efez. 4,21 – 5,17)
Naše mysl má byt obnovená duchem, prostá hříšných myšlenek, máme opatrně chodit jako moudří. Celý tento oddíl se podobně opakuje i v dalších epištolách apoštola Pavla. Lze tak usoudit na důležitost a význam, který Duch svatý přikládá těmto principům. .......máme být schopni správně posoudit učení a prorocká slova druhých. "


Zeptám se tě, proč to všechno máme dělat?



Re: Re: Duch pravdy a duch bludů. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 17. listopad 2009 @ 15:33:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobrý, konečně konstruktivní otázka. Ř 8,1-17. Tady je odpověď. Nelze zůstat neutrální. Buď chodíme podle těla(sarx), nebo podle ducha. I znovuzrozený může chodit podle těla. 1 Korintským, atd. Dokonce můžou i starší být tělesní, 1Kor.3,10. Mimochodem, domnívám se, že 99 % křesťanu je tělesných. Sebe nevyjímaje.


]


Re: Re: Re: Duch pravdy a duch bludů. (Skóre: 1)
Vložil: Rosman v Úterý, 17. listopad 2009 @ 15:40:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A co z toho plyne? Není to nakonec jedno?


]


Re: Re: Re: Re: Duch pravdy a duch bludů. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 17. listopad 2009 @ 15:58:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Není to jedno, naskytá se otázka, jestli se nenaučíme chodit duchem teď, tak kdy?
A jaké jsou výsledky tělesného života křesťanů? 1Kor. 3,12 - 15. Za svůj současný a prioritní cíl považuji naučit se chodit duchem. Kdysi jsem četl knížku od Lewise, myslím, že se to jmenovalo Autobus nebo vlak do pekla, velmi zajímavá a lecos naznačující knížka co bude po vzkříšení. Ty myšlenky, které tam naznačil jsou velmi znepokojující. My jsme moc zaměřeni na současný život na zemi, ale přitom by jsme měli již uvažovat o naší budoucností s Pánem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Duch pravdy a duch bludů. (Skóre: 1)
Vložil: Rosman v Úterý, 17. listopad 2009 @ 16:06:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"A jaké jsou výsledky tělesného života křesťanů?"

No, to by mě zajímalo. Jaké? (tu knížku neznám)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Duch pravdy a duch bludů. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 17. listopad 2009 @ 16:38:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaké? Kolik znáš křesťanů? Za celý svůj život jsem potkal snad jen dva duchovní, a jeden spadnul pod vlak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Duch pravdy a duch bludů. (Skóre: 1)
Vložil: Rosman v Úterý, 17. listopad 2009 @ 16:51:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
leonete,

nevím, asi jsi mě nepochopil. Mě nejde o odpověď, že výsledkem tělesného života jsou asi jen 2 duchovní křesťané. Ale co z toho plyne, že křesťané jsou tělesní. To nějak vadí? Proč by to mělo někoho znepokojovat?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Duch pravdy a duch bludů. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 17. listopad 2009 @ 17:25:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když pominu důsledky takového života pro okolí, pro ty vně, tak by to mělo především znepokojovat našeho ducha, duch člověka byl stvořen pro obecenstvi s Bohem, a místo toho trpí pod tělesnosti člověka.
Někde v timoteovi je napsáno, že Bůh chce, aby všichni lidé byli spaseni, domnívám se, že tělesní křesťané nejsou těmi nejlepšími svědky Boží milostí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Duch pravdy a duch bludů. (Skóre: 1)
Vložil: Rosman v Úterý, 17. listopad 2009 @ 17:39:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
leonete

duch sice trpí pod tělesností, ale zato tělo si užívá :-)

"Bůh chce, aby všichni lidé byli spaseni, domnívám se, že tělesní křesťané nejsou těmi nejlepšími svědky Boží milostí."
 A není to tak, že si Bůh své vyvolené a předurčené najde nehledě na tělesné křesťany?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Duch pravdy a duch bludů. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 17. listopad 2009 @ 18:54:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rosmane,
jistě najde, nic jeho záměry nemůže překazit, ale o kolik méně by bylo utrpení mezi dětmi Božími, kdyby nežili podle těla. Mohl bych vyprávět, ale nechci mít na tom žádnou účast. Právě naopak, netoužím se dívat na to, jak mé dílo potom shoří. Četl jsi například V Boží dlani od Basilei Schlinkové? Po druhé světové válce založila v Německu řád sester. Když si čteš co všechno bylo vykonáno, tak klobouk dolů, a přesto na závěr svého života ji ukázal, že to všechno nechá klidně zničit nepřítelem, kvůli ní. 
Jeden úryvek: Věděla jsem, že Ježíš touží po tom, aby našel svůj obraz, obraz Beránka ve svých následovnících: aby nenaříkali a nevzdychali, když trpí potupou, bezprávím a pomluvami.


]


Stránka vygenerována za: 0.20 sekundy