Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vratislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 5, článků celkem: 16275, komentáře < 7 dní: 553, komentářů celkem: 404599, adminů: 60, uživatelů: 5119  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 224 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy
JirkaB
Frantisek100

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
110288508
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Otazníky k návštěvě papeže Benedikta XVI.
Vloženo Úterý, 01. září 2009 @ 01:26:47 CEST Vložil: Stepan

Katolicismus poslal Nepřihlášený

Otazníky k návštěvě papeže Benedikta XVI.

Zdroj: http://www.christnet.cz/magazin/clanek.asp?clanek=3299

Ukázka:Návštěva se blíží. Kdo chce místenky, ten se může zapisovat. Jsou vydané brožurky k přípravě. Proč se nepřipravit a nevypravit? Vyvstává řada otázek i otazníků. Pokusil jsem se k nim vybrat z evangelií inspirující texty. Následující odstavce jsou z velké části citace, ale proč ne. Cituji převážně slova, která řekl Ježíš. Jak zněla tenkrát a jak nám vyznívají dnes? Proč si nechává říkat „otec“?
Ježíš řekl učedníkům, aby si otče nenechali říkat. ,„Vy však si nedávejte říkat ‚Mistře‘: jediný je váš Mistr, vy všichni jste bratří. A nikomu na zemi nedávejte jméno ‚Otec‘: jediný je váš Otec, ten nebeský.“ (z 23. kapitoly Matoušova evangelia)Proč má svůj „stát“?
Ježíš ani učedníci státy neměli. Hlásali radostnou zvěst o Božím Království. Proč má římský biskup světskou moc a koná státní návštěvy? Ježíš řekl: „Moje království není z tohoto světa. Kdyby mé království bylo z tohoto světa, moji služebníci by bojovali, abych nebyl vydán Židům; mé království však není odtud.“ (18. kapitola Janova evangelia).


„Ježíš na něj s láskou pohleděl a řekl: „Jedno ti schází. Jdi, prodej všecko, co máš, rozdej chudým a budeš mít poklad v nebi; pak přijď a následuj mne!“ On po těch slovech svěsil hlavu a smuten odešel, neboť měl mnoho majetku. Ježíš se rozhlédl po svých učednících a řekl jim: „Jak těžko vejdou do Božího království ti, kdo mají bohatství!“ (10. kapitola Markova evangelia)

Proč vyhlásil „odpůstky“?
V evangeliích Ježíš mluvil o odpuštění a zároveň o soudu. O odpustcích nemluvil, ani je nevyhlašoval. Učedníci odpůstky nezískávali. Mocně hlásali zprávu o Božím Království, uzdravovali lidi a vyháněli zlé duchy.
Římský biskup vyhlásil u příležitosti 150. výročí úmrtí svatého faráře arského J.M. Vianneye na období 19.6.2009-19.6.2010 Rok kněží. K tomuto jubilejnímu roku uděluje Apoštolská penitenciárie odpustky.

Celé: http://www.christnet.cz/magazin/clanek.asp?clanek=3299





Podobná témata

Katolicismus

"Otazníky k návštěvě papeže Benedikta XVI." | Přihlásit/Vytvořit účet | 36 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Otazníky k návštěvě papeže Benedikta XVI. (Skóre: 1)
Vložil: Valdes v Úterý, 01. září 2009 @ 12:00:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
v článku je príliš veľa otazok. Samé prečo, prečo, prečo .. To nie je dobre. Toto je pôda, kde nie je dobre mysliet. A nemyslieť znamená: nedávať otázky. Radšej si niečo spoločne zatantrujme, mozog to vyčistí a potom nebudeme stále dávať tie stupídne otázky. Navrhujem trebárs zdravas: Buď zdráva, Marie, milostí zahrnutá, Pán s tebou. Požehnaná jsi mezi ženami (nade všechny ženy) a požehnaný plod tvého těla, Ježíš. Svatá Marie, matko Boží, pros za nás hříšné, nyní i v hodinu smrti naší. Amen. (poprosím kvoli navodeniu toho praveho stavu vedomia zopakovat 60x) 




Re: Re: Otazníky k návštěvě papeže Benedikta XVI. (Skóre: 1)
Vložil: Valdes_je_Gojim v Úterý, 01. září 2009 @ 12:38:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No vidíš, Gojimko, jak ti do jde, jak hezky tantruješ!!!


]


Re: Re: Otazníky k návštěvě papeže Benedikta XVI. (Skóre: 1)
Vložil: zellwegs v Úterý, 01. září 2009 @ 13:00:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Milý Gojime,

jsem otřesená Tvou nenávistí k ŘKC. Kéž by Tě satan pustil ze svých spárů.

Nechápu proč tak nenávidíš Marii ? Co Ti udělala ? Vždyť porodila Spasitele a tak naplnila svou Boží úlohu. Tady přece nikdo netvrdí, že je matkou Krista ! Kristus už byl před Marií. Jen v době, kdy Kristus přišel na tento svět a vzal na sebe podobu člověka - byla jeho pozemskou matkou. Byla vyvolena a svůj úkol splnila. Co se Ti na tom nelíbí ?
Doporučuji číst Písmo svaté a modlit se. / To jsi takový gauner, že útočíš na církev ? /

zell


]


Re: Re: Otazníky k návštěvě papeže Benedikta XVI. (Skóre: 1)
Vložil: ssns (summasapientianihilscire@gmail.com) v Úterý, 01. září 2009 @ 14:48:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hele, Vadesi, v tom zdravasu je "milosti plná". Milostí zahrnutá (obdařená, omilostněná) je v Písmu. A Ježíš je označován jako plod života a ne těla. Doufám, že jsi ten zdrávas napsal s dobrým záměrem, protože pak jsi právě získal nějaký ten odpustek. Ale protože se celkem oprávněně domnívám, že jsi to myslel jako výsměch, chtěl bych tě požádat, abys zkusil v sobě najít aspoň kousek úcty a pochopení pro katolíky. Uvědomuješ si vůbec, že tu zesměšňuješ z 50% Písmo? Ta první věta je spojením veršů L 1,18 a L 1,42. Pokud nevěříš, že se za nás může Marie přimlouvat, prosím. Ale proč hned urážet ty, kteří to vidí jinak?


]


Re: Re: Otazníky k návštěvě papeže Benedikta XVI. (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Úterý, 01. září 2009 @ 15:20:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A Valdes zase prezentuje svojí víru. Musí být velmi divná, když mu jeho náboženství zakazuje myslet. Proto jsou asi v jeho náboženství zakázáno dávat otázky. Navrhují se za něho pomodlít, každý tak jak umí k Bohu který je nad námi. 


]


Re: Re: Re: Otazníky k návštěvě papeže Benedikta XVI. (Skóre: 1)
Vložil: Valdes_je_Gojim v Úterý, 01. září 2009 @ 15:25:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak jest, modlitba je to, co potřebuje on i my. ;-)


]


Re: Re: Re: Re: Otazníky k návštěvě papeže Benedikta XVI. (Skóre: 1)
Vložil: Papen v Úterý, 01. září 2009 @ 21:07:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ale krestanstvo nezakazuje mysliet, prave naopak - prikazuje roszudzovat. Katolicizmus zakazuje mysliet. Ak myslie, nemozes byt predsa katolik


]


Re: Re: Re: Re: Re: Otazníky k návštěvě papeže Benedikta XVI. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 02. září 2009 @ 00:16:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." Katolicizmus zakazuje mysliet"...

Kterýpak bod katechismu to asi bude?

§ 50
Člověk může přirozeným světlem rozumu bezpečně poznat Boha z jeho díla. Existuje však ještě jiný řád poznání, kterého člověk svými vlastními silami vůbec nemůže dosáhnout, totiž řád Božího zjevení. Ze zcela svobodného rozhodnutí se Bůh zjevuje a dává člověku tím, že mu vyjevuje své tajemství, svůj dobrotivý plán se všemi lidmi, stanovený přede všemi věky v Kristu. Plně zjevuje svůj plán tím, že posílá svého milovaného Syna Ježíše Krista, našeho Pána, a Ducha svatého.

§ 1790
Člověk má vždy poslouchat úsudek vlastního svědomí, pokud je jistý. Kdyby člověk vědomě jednal proti takovému úsudku, sám by se odsoudil. Stává se však, že mravní svědomí je v nevědomosti a vynáší mylné úsudky o činech, které je třeba vykonat nebo které už byly vykonány.

§ 1780
Důstojnost lidské osoby zahrnuje a vyžaduje správné mravní svědomí. Mravní svědomí zahrnuje vnímání zásad mravnosti („synderesis“), jejich uplatnění v okolnostech daných prostřednictvím praktického rozlišování důvodů a dober a konečně úsudek týkající se konkrétních skutků, které se mají vykonat nebo které už byly vykonány. Pravda o mravním dobru, vyjádřená zákonem rozumu, se prakticky a konkrétně poznává rozumným úsudkem svědomí. Člověk, jehož rozhodnutí jsou v souladu s rakovým úsudkem, se nazývá moudrý.

§ 1787
Člověk někdy musí čelit situacím, v nichž mravní úsudek není tak jistý a rozhodnutí je obtížené. Musí však vždy hledat to, co je spravedlivé a dobré, a rozeznávat Boží vůli vyjádřenou Božím zákonem.

§ 1800
Člověk má vždy poslouchat úsudek svého svědomí, pokud je jistý.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otazníky k návštěvě papeže Benedikta XVI. (Skóre: 1)
Vložil: Papen v Středa, 02. září 2009 @ 08:24:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko, ako môžeš počúvať svoj vlastný úsudok a svedomie keď ho nemáš? Nerozumiem ako môžeš poukazovať na niečo tak slizké ako je katolicky katechizmus. Skús v rámci 1.Kor roszudzovať, veď to ani nedokážeš. Veď ty nie si schopný vidieť zlo, ani tak okaté zlo ako je prekrucovanie Písma alebo pedofilia. Tie paragrafy nie sú platné, ty sa nemôžeš postaviť voči autorite svojho nadriadeného, dostal by si sa mimo katolícku cirkev.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otazníky k návštěvě papeže Benedikta XVI. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 02. září 2009 @ 09:01:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslíš, že je běžné, aby se autorita postavila proti katechismu? Mimo katolickou církev se můžeš dostat jen v případě, když veřejně šíříš nějaké bludy. Pak se církev musí ohradit, že to není její učení. Zcela v souladu s Písmem.

Ale jinak s tebou odmítám diskutovat v rovině osobních útoků. Až vnitřně dozraješ, tak se ozvi. Do té doby by to byla pro mě jen ztráta času a toho se mi zoufale nedostává.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otazníky k návštěvě papeže Benedikta XVI. (Skóre: 1)
Vložil: Papen_je_Gojim v Středa, 02. září 2009 @ 09:16:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gojda opět nezklamal: poté co byl odhalen ve všech předchozích přezdívkách, šup, a je tu znova, tentokrát pod papežskou přezdívkou. Gojdo, vítej v Římě, mezi papeženci! :-DDDDD


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otazníky k návštěvě papeže Benedikta XVI. (Skóre: 1)
Vložil: Papen v Středa, 02. září 2009 @ 09:55:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko, ale tvoja odpoveď jasne hovorí, že nemáš k tomu čo povedať. Veď aj tak všetci dobre vieme, čo by to znamenalo v katolíckej cirkvi postaviť sa proti farárovi, arcibiskupovi alebo kardinálovi. Preto vo vašej cirkvi nemôže existovať sloboda svedomia, aj keď v nejakých paragrafoch v katechizme je formálne uvýdzaná. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otazníky k návštěvě papeže Benedikta XVI. (Skóre: 1)
Vložil: Papen_je_Gojim v Středa, 02. září 2009 @ 10:27:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já nejsem oko a ty nejsi Papen, ale Gojim. ;-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Otazníky k návštěvě papeže Benedikta XVI. (Skóre: 1)
Vložil: martino v Středa, 02. září 2009 @ 10:07:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Papen 01. září 2009 @ 20:07:13 „ale krestanstvo nezakazuje mysliet, prave naopak - prikazuje roszudzovat. Katolicizmus zakazuje mysliet. Ak myslie, nemozes byt predsa katolik“   Myslím, že idiotské vyjádření  není diskusní téma. Sluhové Satana prostě na argumentační diskusi nemají ani vědomosti ani intelekt, proto jsou to jenom sluhové a oni to vědí, proto jen vřískají. Martino


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otazníky k návštěvě papeže Benedikta XVI. (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Čtvrtek, 03. září 2009 @ 18:33:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
  Ach Martino,
tys tu zas, miláčku ? To je dobře, drahoušku. Tak moc se mi po tobě stýskalo. Ještě něco pěkného nám napiš. Ty jsi takový cukroušek.
   Lu


]


Re: Otazníky k návštěvě papeže Benedikta XVI. (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Středa, 02. září 2009 @ 12:05:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Vidím, že na nadhodené otázky nikto neodpovedá, tak sa pokúsim, aby bol Neprihlásený spookojný:
Ale len stručne:

Proč si nechává říkat „otec“?
- Otázka predpokladá doslovné chápanie Evanjelia tohto miesta, ako keby Kristovi šlo o nejaké slovíčko, jeho používanie alebo nepoužívanie. Ak povedal "nenaazývajte nikoho otcom na zemi", prečo potom ľudia, aj títo kresťania nazývajú svojho otca otcom, a nejako inak?... Teda. sami neveria v doslovnosť kristových slov. A presne tak to pochopia aj stará Cirkev. Popchopili tieto Kristove slová v  tom zmysle, že Kristovi učeníci si majú uvedomovať, že aj ke´d budú duhcovní otcovia, pretože cez nich ohlasovaním Evanjelia sa budú pre Krisata a nebo rodiť noví synovia a dcéry Boha, majú si uvedomiť, že nie oni sú príčinou tohto znovuzroddenia týchto nových Božích detí, ale Boh, Otec nebeský... Ich otcovstvo je iba účasť na otcovstve nebeského Otca... Toto je vlastný zmzel slov Krista.

Anlogicky to platí aj o iných slovách ako "učiteľ", "pastier"... Opäť Kristus nemal úmysel /ako mnohí si to myslia.../ zakazovať používať tieto slová, ale chcel povedať, aby si duchovní učitelia /kto učí, je učiteľ či chce, či nechce.../ uvedomovali, že ich učiteľastvo je ôv Kristovi", t.j účasťou na jeho jedinom učiteľstve. preto majú aj učiť jedine to, čo on učil v Duchu Svätom, a nie svoje náuky...
Preto skoro od počatku v cirkevných obciach spokojne veriaci nazývali svojich biskupov, či kňazov /presbyterov/ otec, či učiteľ. Ba dokonca aj v Písme je zopár zmienok o otcovstve Pavla, o učiteľov v Antiochii, o pastieroch a pod.
Takéto slovíčkárenie nepatrí do solídneho kresťžanstva, to patrí k tomu, čo píše Pavol k "hádaniu sa o slovách". No zdá sa , že v niektorých cirkvách je to obľúbená disciplína...


Proč má svůj „stát“?
- Len stručne: Z prirodzeného vývoja vecí má pápež svoj štát. Pretože to bolo najvýhodnejšie pre celú Cirkev, aj pre ľudské spoločenstvo. Cisári, králi sa nehrali, a miešali sa do záležitostí Cirkvi, a kedže pápež nemal nijakú možnosť sa brániť, potreboval byť pod ochranou nejakého svetského kniežaťa, aby ho jednoducho nezlikvidovali a neriadili si Cirkvou tak, ako chceli /ako napr. na Východe - cezaropapizmus.../... Pretože z histórie je známe, ako často sa miešali cisári, svetské kniežatá do Cirkvi, zasahovali do toho, kto bude, môže byť biskupom a pod. Z toho bolo veľa zla, a istý čas sa im skoro podarilo rozložiť vedenie Cirkvi /2, ba až traja pápeži a i./.

No Cirkev bojovala neustále za nezávislosť, niekedy až prehnane tak, že prebiehal doslova boj medzi rímskym pápežom a kráľmi "kto z koho" a  že rímsky pápež sa vyhlasoval nad panovníkov... Nakoniec uznali obe strany, že to bol  vzájomne škodlivý boj  pre celú spoločnosť. Najvýhodnejšie je vzájomné rešpektovanie a spolupráva v dobre. Preto už v stredoveku vytvorili pápežský štát z časti Talianska, no ukázalo sa, že nie je rozumné, aby pápež bol ako iný panovníci, mal územie, viedol formálne vojny /v prípade napadnutia, čo sa nedalo vylúčiť/ a pod. Preto napokon V roku 1929  vytvorili formálny "štát Vatikán" rozlohou  niekoľko štvorcových km, ktorý by spĺňal tú funkciu, že opápež bude neutrálnym nezávislým, že to budú všetcui rešpektovať, je to vnútri Talianska, a pápež dal zvyšok starého pápežského štátu Taliansku, ktoré v určitej časti ho z toho finančne kompenzzuje /je to územie asi ako ČR/... Tak je pokoj na všetkých stranách... I

ste to súvisí aj s vývojom a skúsenosťou ľudkkej spoločnsoti. jednoucho to si vyžiadal čas, história. Vidíme aj v tomto Božie riadenie. KC na celom svete je tak všetkým rešpektovaná ako  nezzávislá spoločnosť nadnárodná, pozostávaúca zo všetkých národov. A ak nejaký štát chce manipulovať katolíkov v nejakom štáte, tak  - ak chce rešpektovať medzinárodné zákony, ktoré sám podpísal - musí či chce, či nechce vstúpiť do jednania nie iba s biskupom KC v tejt ktorej krajine, ale s centrom KC, teda s pápežom vo Vatikáne. Vidíme, že sa to osvedčila ako veľká výhoda. Ak napríklad chce zmanipulovať nejaakú inú cirkev, ktorá nemá takého usporiadanie celosvetové, má to štát oveľa ľahšie...

Proč vyhlásil „odpůstky“?
- Pretože má na to právo od Krista: "Tebe dám kľúče... čokoľvek zviažeš na zemi, bude zviazané aj v nebi..." Odpustky fungovali v cirkvi odddávna, len pod iným menom. V istom čase to nerozumní v Cirkvi zneužívali. Ale to nie je dôvod považovať ich za čosi zlé, alebo nespávne. Nikomu sa nevnucujú. V KC je to možnosť vyhlásená oficiálnou Cirkvou. Kto chce sa viac doavedieť o odpustkoch, tu na GS bola o tom pred pád mesiacmi pekná diskusia, a dá sa to ľahko vyhľadať. Tam je prakticky všetko podstatné...



Re: Re: Otazníky k návštěvě papeže Benedikta XVI. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 03. září 2009 @ 09:36:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Elo
hezky jsi vysvětlil, jak to my vnímáme. Ale protože je zde mnoho takových, co si říkají  "bibličtí křesťané", ( argument má pro ně váhu, jen když pochází z Písma) připomenu jim oprávněnost oslovení "otec" z Písma.
Za koho jiného se považoval Pavel, nazývá -li Timotea vlastním synem ve víře? A aby nedošlo k mýlce, v Písmu se to opakuje mnohokrát a nejenom k Timoteovi. Také Petr nazývá Marka svým synem.

(1. Kor 4,17)
Proto jsem k vám poslal Timotea, který je můj milovaný a věrný syn v Pánu. On vám připomene mé cesty v Kristu, jak učím všude v každé církvi.

(1. Tm 1,2)
Timoteovi,
svému vlastnímu synu ve víře: Milost, milosrdenství a pokoj od Boha, našeho Otce, a od Ježíše Krista, našeho Pána.

(1. Tm 1,18)
Toto přikázání ti ukládám,
můj synu Timoteji, podle předešlých proroctví o tobě, abys skrze ně bojoval dobrý boj,

(2. Tm 1,2)
Timoteovi,
svému milovanému synu: Milost, milosrdenství a pokoj od Boha Otce a od Krista Ježíše, našeho Pána.

(2. Tm 2,1)
Proto se
i ty, můj synu, posiluj v milosti, která je v Kristu Ježíši.

(Tt 1,4)
Titovi,
svému vlastnímu synu v obecné víře: Milost, milosrdenství a pokoj od Boha Otce a od Pána Ježíše Krista, našeho Spasitele.

(Fm 1,10)
Prosím tě
tedy ohledně svého syna, jehož jsem zplodil ve svém vězení, Onezima,

(1. Pt 5,13)
Pozdravuje vás spoluvyvolená
církev, která je v Babylónu, a Marek, můj syn.


Kdo jiný má právo nazývat synem, ne li otec?
Jak je vidět, tento vztah duchovního otcovství je v církvi jako něco samozřejmého - od začátku.

Zde je dobře patrno, jak je "biblickým křesťanům" Bible k ničemu. Bez Ducha, který ji osvětluje, se stává jen prázdnou knihou, ze které lze vyčíst kdejakou pitomost. Vytrhnou větu a vyložit si ji zcela zvráceně.

Už samotný název "biblický křesťan" je varující. Přestože uznávají (podle jejich slov) za základ víry jen to, co je v Bibli, už tento název "biblický křesťan" tam nemá naprosto žádnou oporu.

Dát život Kristu může člověk stejně dobře s Biblí pod paží, nebo bez ní.
Já jsem prostě jen křesťanem - bez přídavku. Protože jeden už mám, je obsažen ve významu slova křesťan - JSEM KRISTŮV.



]


Re: Re: Re: Otazníky k návštěvě papeže Benedikta XVI. (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Čtvrtek, 03. září 2009 @ 18:28:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, jen k tvé poslední větě:

Děláš pořád stejnou kardinální chybu. Dát život Kristu... Napsáno s Lukášem 15. Otec dal synu, který se vrátil nejlepší oděv, obuv a prsten. Syn Otcovy dary přijal. Zcela určitě mu pak odevzdal svoje roztrhané hadry.

Aby ses stal křesťanem, musíš Krista přijmou. Musíš se obrátit, činit pokání a znovuzrodit. Otec nás vysvobodil z moci tmy a přenesl nás do království Ježíše Krista (Koloským1,13). Toto je evangelium. Pokud Krista vědomě nepřijmeš, nejsi křesťan. Nikoliv odevzdání se Kristu, ale přijetí Krista, Kristovy smrti a vzkříšení, rozhodne o tvé věčnosti, rozhodne o tvé smrti a vzkříšení !

Totéž platí i pro Ela. Možná jsem pro něho maska a beťar. Elo chce zase obracet celý svět, ale vůbec neví co je to evangelium. Ano, Kristus přišel, abychom měli život v hojnosti, ale nejprve se musíme obrátit, činit pokání a znovuzrodit !

Nebo si snad myslíte, že ten "spravedlivý" syn z Luk.15 nepotřeboval konverzi ?


]


Re: Re: Re: Re: Otazníky k návštěvě papeže Benedikta XVI. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 03. září 2009 @ 21:27:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
(. Tm 2,13-14)
Jestliže jsme nevěrní, on zůstává věrný, neboť nemůže zapřít sám sebe.
Tyto věci připomínej a zapřísahej bratry před Pánovou tváří, aby se nehádali o slova, což není k žádnému užitku, ale ke zkáze posluchačů.

Lu
To už se nemáš čeho chytit, že tak trapně slovíčkaříš?
Dát život Kristu můžeš jenom tak, že se obrátíš a činíš pokání. Jinak to prostě nejde. Ale protože vím, že bez odvolávky na Písmo mohu mluvit jazyky andělskými - a zbytečně (i když s Písmem to vyjde nastejno, stejně to ignoruješ), tady máš něco k rozjímání.

(Př 23,26)
Věnuj mi, synu můj, své srdce, z mé cesty nespouštěj oči své:



]


Re: Re: Re: Re: Re: Otazníky k návštěvě papeže Benedikta XVI. (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pátek, 04. září 2009 @ 08:56:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pro mne je PŘIJETÍ Krista, tedy jeho díla, zásadní životní zlom. Nikoliv trapné slovíčkaření.
Přijetí Krista pro mne znamená, že Bůh za mne zaplatil dluh, který jsem nemohl nikdy sám zaplatit. Matouš 18, 24 ....dlužen mnoho tisíc hřiven. ....dlužen sto denárů.
To v tom nevidíš žádný rozdíl ? Jestli ty dáš někomu 100 denárů je přece úplně něco jiného, než když tobě dá někdo mnoho tisíc hřiven.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otazníky k návštěvě papeže Benedikta XVI. (Skóre: 1)
Vložil: Nasinec v Pátek, 04. září 2009 @ 09:21:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
já mysim, že fakt bereš oka za slovo, a ouplně zbytečně


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otazníky k návštěvě papeže Benedikta XVI. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 04. září 2009 @ 20:32:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Pro mne je PŘIJETÍ Krista, tedy jeho díla, zásadní životní zlom. Nikoliv trapné slovíčkaření."...

Trapným slovíčkařením se to stává, když nevíš, o co vlastně jde. Že ty tisíce hřiven jsi schopen přijmout až v okamžiku, kdy jsi sám schopen dát těch svých sto denárů. Do té doby jdou ty tisíce hřeven kolem tebe bez povšimnutí. Nejsi disponován k jejich přijetí.

Proto onen žalm:

(Př 23,26)
Věnuj mi, synu můj, své srdce, z mé cesty nespouštěj oči své:

















]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otazníky k návštěvě papeže Benedikta XVI. (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Sobota, 05. září 2009 @ 08:52:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, v křesťanství platí jedna základní zásada:

Disponován jsi tehdy, když víš, že nejsi disponován !
K přijetí do Církve je důležitá nehodnost kandidátů.

Když se např. někde ucházím o zaměstnání, ptají se mě třeba: Máte maturitu ?

Kristus říká: Beze mne nemůžete činit nic !

Ač mám k filmu Umučení Krista výhrady, jedna scéna je tam opravdu silná: Když Magdalena? utírá ze země krev po bičování Ježíše, dojde jí, že to mohla být klidně její krev, kdyby ji Ježíš nezachránil před kamenováním.

P.s. Ne náhodou je v tom žalmu slovo synu. Bůh nechce po všech lidech, aby mu darovali svá srdce. Jen po svých synech .-)





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otazníky k návštěvě papeže Benedikta XVI. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 05. září 2009 @ 14:31:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Bůh nechce po všech lidech, aby mu darovali svá srdce."...

Tak v tomto se neshodneme. Bůh chce, aby mu všichni lidé darovali svá srdce.  Všichni jsou totiž jeho děti.

(1. Tm 2,3-4)
neboť to je dobré a vzácné v očích našeho Spasitele Boha,
který chce, aby všichni lidé byli spaseni a došli k poznání pravdy.

Zde je vidět, k jakým zcestným úvahám vede svévolný výklad Písma. Ale k takovému výkladu je zase potřeba jiné místa Písma neznat.


(2. Pt 3,15-16)
Trpělivost našeho Pána pak mějte za spásu, jak vám také podle moudrosti, jež mu byla dána, psal náš milovaný bratr Pavel,
jako to činí i ve všech ostatních epištolách, v nichž mluví o těchto věcech. Jsou v nich některá nesnadno srozumitelná místa, která nevědomí a nestálí lidé ke své vlastní záhubě překrucují, tak jako i ostatní Písma.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otazníky k návštěvě papeže Benedikta XVI. (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Sobota, 05. září 2009 @ 17:52:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Všichni jsou totiž jeho děti.

Ano, v tom máš pravdu. /Je to z kázání apoštola Pavla v Aténách. Cituje jednoho z řeckých básníků./

Jak již jsem psal, moje paní je učitelka. Učila mnoho dětí, ale jen jediné z nich byla její dcera. Měla tedy mnoho dětí, ale jen jediné ji říkalo maminko.


(1. Tm 2,3-4), (2. Pt 3,15-16) Tyto verše jsi vybral též velice dobře. Téměř by to mohly být takové dva trámy. V každém Oku jeden ;-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otazníky k návštěvě papeže Benedikta XVI. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 05. září 2009 @ 21:37:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Cituje jednoho z řeckých básníků"...

Lu
 stále vedle, jak ta jedle.

(2. Kor 9,10-13)
Ať tedy Ten, který dává semeno rozsívajícímu a chléb za pokrm, opatří a rozmnoží vaši setbu a dá vzrůst plodům vaší spravedlnosti,
abyste byli ve všem obohacováni k veškeré štědrosti, která skrze nás působí vděčnost Bohu.
Vždyť zprostředkování této oběti nejen doplňuje to, čeho se nedostává svatým, ale také se rozhojňuje skrze vděčnost mnoha lidí Bohu.
Protože se tato služba osvědčuje, oslavují Boha za vaši jednomyslnou poddanost Kristovu evangeliu a za vaše štědré sdílení s nimi a se všemi lidmi.

(1. P 4,6)
Proto bylo také mrtvým kázáno evangelium, aby mohli být u Boha živí v duchu, ačkoli byli u lidí odsouzeni v těle.

(Mt 7,11)
Jestliže tedy vy, kteří jste zlí, umíte dávat svým dětem dobré dary, čím více váš Otec, který je v nebesích, dá dobré věci těm, kdo ho prosí?"

Křesťané navíc vládnou mocí Božích dětí.

(Ř 8,16)
Sám Duch dosvědčuje našemu duchu, že jsme Boží děti.


..."Měla tedy mnoho dětí, ale jen jediné ji říkalo maminko."... Položila snad za ně svůj život?

To my jsme byli koupeni za vysokou cenu!!!  Každý člověk bez výjimky má plné právo říkat Bohu Otče.

Kam chodíš na ty své bludy?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otazníky k návštěvě papeže Benedikta XVI. (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Sobota, 05. září 2009 @ 22:46:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Teď si mě normálně zaskočil.

Čím dál tím víc mám dojem, že popisuješ jakési náboženství, které používá křesťanské kulisy a rekvizity (vč. Bible). Někdy, žel, i pohanské.

V mém "rodném" římskokatolickém kostele při nedělní mši postávalo pod kůrem asi tak 5-6 mužů (někdy i včetně mne), kteří jen tak z povzdálí sledovali děj u oltáře. Mše se účastnili jen při sbirce, když k nim dorazil pan kostelník s táckem na peníze. Někdy ještě podáním si rukou při pozdravení pokoje. Tato skupinka jakoby vyjadřoval podstatu římskokatolického náboženství. Ti muži měli účast na mši svaté, tudíž vyjádřili, že to s Bohem myslí dobře a Bůh jejich dobrý úmysl při posledním soudu jistě laskavě ocení.

Oko,
hasiči, skauti, sokolové a nevím kdo ještě, si říkají též bratře a sestro. Ale je to pouze symbolické. Kdežto stejné oslovení v církvi vychází z toho, že jsem se narodili do Boží rodiny. Jsme skuteční mladší pokrevní sourozenci Ježíše Krista. Kdyby mi sousedův kluk řekl tatínku, dost bych se divil.

Těm pak, kteří ho přijali a věří v jeho jméno, dal moc stát se Božími dětmi.....narodili se z Boha. Jan 1

Slovíčkaří svatý Jan Evangelista ?

P.s. Porod je pro matku též docela vysoká cena.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otazníky k návštěvě papeže Benedikta (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 05. září 2009 @ 23:21:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak vidím, tak zvyk sledovat děj pouze z povzdálí, tě ještě tak docela neopustil. Docela určitě jsi nepředstavoval podstatu katolického náboženství - tu jsi dodneška nepochopil. A není divu, za zvyku ignorovat určité nepohodlné pasáže z Písma ...Protože to není trám v Oku, ale trám ve tvém oku!

Písmo říká, že Bůh je dárcem života. On nás zplodil. Právem ho může každý člověk (i nekřesťan) nazývat Otcem. Protože jím skutečně je.  To je součástí podstaty křesťanství (a nejen katolického).

O tom, že křesťané navíc vládnou mocí Božích dětí, jsem se přece zmínil.
Vládnout mocí znamená být zjevně uznán. Je to podobné, jako s následníkem trůnu. Není králem, ale požívá úctu a respekt, vládne mocí, jeho slova mají váhu, protože stojí ve stínu moci svého otce.
Nekřesťan je v situaci královského dítěte, o jehož původu nikdo veřejně neví. Nestojí tedy ve stínu moci svého otce.

neboť to je dobré a vzácné v očích našeho Spasitele Boha, který chce, aby všichni lidé byli spaseni a došli k poznání pravdy.

Důstojnost každého křesťana je neskonale větší, než kdejakého prince, protože není většího a mocnějšího Otce.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Otazníky k návštěvě papeže Benedikta XVI. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 05. září 2009 @ 10:46:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Oko.

  Víš, tohle není hádání o slovíčka, ale základ křesťanského života. Pro mne byla tahle zvěst - že se musím znovu narodit, jinak Boží království ani neuvidím - docela důležitá. To je velmi důležitá informace pro člověka, který si myslí, že za něj může smlouvu s Bohem uzavřít třetí strana. Další informace, která mi pomohla, byla ta, že "nikdo nemůže sloužit dvěma pánům" (nebo jednomu Pánu a jedné Paní)

  Jsi v podobné situaci jako jsem byl já, jen trochu déle - jdeš na soud skutků a sbíráš dobré skutky k tomu, abys prošel a v naději doufáš, že projdeš. Možná máš těch dobrých skutků dost, možná ne, kdo ví. Možná jsi žil dobrý život, nikdy jsi nic zlého neudělal a až se postavíš na soud, kde se budou soudit mrtví, půjdeš podle skutků "do nebe".

  To ale není běžná situace. Většina lidí je na tom hůř než ty. Zkazili toho v životě tolik, že už to nejde napravit. Udělali takové zlé skutky, že i kdyby do smrti dělali jeden dobrý skutek za druhým, už to nikdy nevyváží to jejich zlo.

  A pro tyhle lidi je jediná naděje vykoupení ze hříchu krví Krista a nové narození z Boha přijetím Ježíše. I pro mne to byla jediná naděje. Takže je dost hloupé, když si děláš legraci ze základů křesťanství a říkáš tomu "trapné slovíčkaření".


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otazníky k návštěvě papeže Benedikta XVI. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 05. září 2009 @ 14:16:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To fakt nemůžeš myslet vážně, že si dělám legraci z křesťanství. Ale tobě ještě mnohé uniká. Třeba toto:

..." jdeš na soud skutků a sbíráš dobré skutky k tomu, abys prošel a v naději doufáš, že projdeš. Možná máš těch dobrých skutků dost, možná ne, kdo ví. Možná jsi žil dobrý život, nikdy jsi nic zlého neudělal a až se postavíš na soud, kde se budou soudit mrtví, půjdeš podle skutků "do nebe"...


Ono je to všechno trocho jinak, posunuté do úplně jiné roviny, než ve které já skutečně žiju. Dát život Kristu je totiž nutným předpokladem pro přijetí Krista do svého života. Nemůžeš přijat Krista a ponechat si svůj život. Nemůžeš prosazovat své Já a tvrdit,že v tobě žije Kristus. Ty to v Písmu nevidíš. Chytneš se jedné věty o spasení z milosti, ale její význam chápeš naprosto chybně. Rozškatulkoval jsi si lidi podle své vlastní víry. Potom musíš jiné Kristovy výroky prostě ignorovat. Třeba tento:

(Mt 16,27)
Neboť Syn člověka přijde ve slávě svého Otce se svými anděly a tehdy každému odplatí podle jeho skutků.


]


Re: Re: Re: Re: Otazníky k návštěvě papeže Benedikta XVI. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 03. září 2009 @ 21:30:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, a ještě je zajímavé, jak všichni zastánci: "Nenazývejte nikoho otcem...." zmlkli - a je ticho po pěšině. Ani ty ses k tomu nevyjádřil, jak je to s tím otcem (a tolik mi to dalo námahy :-)) a převádíš řeč na jiné téma.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Otazníky k návštěvě papeže Benedikta XVI. (Skóre: 1)
Vložil: ssns (summasapientianihilscire@gmail.com) v Pátek, 04. září 2009 @ 00:34:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jen jestli to není tím, že tu žádní odpůrci nejsou:-) Jak už jsem napsal Elovi, myslím, že žádný kněz se na nikoho nebude dívat zle, když ho nebude chtít nazývat otcem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Otazníky k návštěvě papeže Benedikta XVI. (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pátek, 04. září 2009 @ 09:09:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Slovem otcové se sz jen hemží.
Proč by Ježíš někomu zakazoval říkat člověku Otče, když by Pavel jeho zákaz okamžitě porušoval ?

Modlitba Otče náš začíná slovy Otče náš :-) Krásná věta se mi povedla. Všichni víme, koho tím Otcem Ježíš myslel. Doteďka se té Osobě říkalo třeba Adonai Elohejnu, El Šadai, JHVH.

Jinými slovy Ježíš říká: Nikomu neříkejte Bože.
Pokud si snad nějaký člověk nechá prokazovat Božskou úctu, je to otázka jeho svědomí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Otazníky k návštěvě papeže Benedikta XVI. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 04. září 2009 @ 20:34:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stejně se tady za nějaký čas znovu objeví článek:"Nenazývejte nikoho otcem...."


]


Re: Re: Otazníky k návštěvě papeže Benedikta XVI. (Skóre: 1)
Vložil: ssns (summasapientianihilscire@gmail.com) v Pátek, 04. září 2009 @ 00:31:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ad Otec

Elo, z kontextu je přece zřejmé, že jde o otázku duchovní autority. Proto ten učitel a otec. Takže oslovování člena rodiny s tím nemá nic společného. Jinak s tím, co píšeš, souhlasím a nevím, proč bychom se měli dohadovat o nějaká slovíčka. S papežem jsem tedy ještě šálek čaje nevypil, ale u kněží mám takovou zkušenost, že si na to "otcování" moc nepotrpí. Nijak se necítili pohoršeni, když jsem říkal bratře nebo jen jménem. A pokud by to snad papeži vadilo, pořád můžeme použít jiný z jeho titulů a oslovovat ho sluho služebníků Božích Benediktu:-))

Ad stát

Tak tady na to nemám uzavřený názor. Je ale třeba uvědomit si, že Vatikán je takový pidistáteček a státem je vlastně jen na papíře a máme-li být přesní, jedná se o městký stát. Takové uspořádání má i své výhody - třeba možnost nezávislosti papeže na státní moci (pro mě je tak trochu odstrašujícím příkladem třeba fungování ruské PC) a současně nezávislosti státní moci na papeži. Ale přijde mi zbytečné dohadovat se kvůli 0,44 km2.

Ad odpustky

Ono se to má psát odpůstky? Jinak to souvisí s otázkou očistce a protože v očistec nevěřím, nijak ty odpustky neřeším. Pokud by se ale zase někdy prodávaly, určitě bych prskal:-)


]


Re: Re: Re: Otazníky k návštěvě papeže Benedikta XVI. (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Sobota, 05. září 2009 @ 10:15:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
" oslovování člena rodiny s tím nemá nic společného"
- To bolo navrun tých "doslovárov"...

Odpustky a očistec, to spolu predsa súvisí. Stará Cirkev sa  modlila za zosnulých. a dokonca u nmakabejcov je myšlienka, že "je nábožná a svätá myšlienka, prinášať obeti za zosnulých"... Akokoľvek, ale stará viera cirkvi je taká. Aj u PC, hoci nepoužíva terminológiu KC...


]


Stránka vygenerována za: 0.28 sekundy