Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 261, komentářů celkem: 429596, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 430 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

oko
ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116504498
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Katolík v diskusi přiznává, v čem není rozdíl mezi Marí a ostatními věřícími
Vloženo Pondělí, 17. srpen 2009 @ 21:53:02 CEST Vložil: Stepan

Katolicismus poslal Nepřihlášený

V čem se protestanti mohou shodnout s katolíky.



Z diskuse:

"Ad tituly

I já jsem přímluvce, i ty, i např. Abrahám a další. Je to nebiblické? Naopak!
Pomocnice - úplně to samé: pokud se za někoho např. modlíš, copak nejsi  "pomocník"?
Ochránkyně - viz výše: přece můžeš nějakého člověka v ohrožení (obzvláště duchovním) ochránit upřímnou modlitbou, nebo popíráš tuto moc?
Prostřednice: vždyť už jsme ti to tady oko či já tolikrát vysvětlovali! Ale když ti nejsi schopen chápat jednoduché věci, nemohu už pro tebe učinit více.
"

Nelze již souhlasit s tím, že Marie (duch zemřelého) tak činí dodnes, nicméně lze souhlasit, že Marie byla stejnou přímluvkyní, ochránkyní a prostřednicí jako kterýkoliv křesťan.


Podobná témata

Katolicismus

"Katolík v diskusi přiznává, v čem není rozdíl mezi Marí a ostatními věřícími" | Přihlásit/Vytvořit účet | 36 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Katolík v diskusi přiznává, v čem není rozdíl mezi Marí a ostatními věřícími (Skóre: 1)
Vložil: Valdes v Úterý, 18. srpen 2009 @ 07:59:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aká škoda že prívržencom ekumenizmu viac záleží na statuse "kráľovny nebies" ako na Božom Slove. Je dnes pravda, že pastori ktorí nežijú blízko s Ježišom majú potom veľmi blízko k diablovi.  1 Tesalonickým 4:13  Lebo to vám hovoríme slovom Pánovým: my, ktorí zostaneme nažive až do Pánovho príchodu, nepredídeme tých, čo umreli,
16  lebo keď (zaznie) povel a hlas archanjela a Božia trúba, sám Pán zostúpi z neba, a najprv vstanú tí, čo umreli v Kristovi,
17  potom my, ktorí zostaneme nažive, budeme spolu s nimi uchvátení v oblakoch do vzduchu v ústrety Pánovi
, a tak budeme stále s Pánom.
18  Tak sa potešujte vospolok týmito slovami.






Re: Re: Katolík v diskusi přiznává, v čem není rozdíl mezi Marí a ostatními věřícími (Skóre: 1)
Vložil: pali v Úterý, 18. srpen 2009 @ 09:28:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

V týchto veršoch, ktoré spomínaš, sa ale hovorí o vzkriesení tesne pred druhým príchodom Pána Ježiša. Než ale toto nastane (vzkriesenie), mŕtvy sa za nikoho prihovárať nemôžu.

Kazateľ 9,5.6: "Lebo živí vedia, že zomrú; ale mŕtvi nevedia ničoho, ani nemajú viacej nijakej odplaty, lebo sa zabudla ich pamiatka. Aj ich láska aj ich nenávisť aj ich revnivosť už dávno zahynula, a nemajú viacej nijakého podielu na veky v ničom tom, čo sa deje pod slnkom."

Žalm 115,17: "Nie mŕtvy budú chváliť Hospodina a niktorý z tých čo zostupujú na miesto mlčania."

Ján 20,17: "Ježiš jej povedal: Nedotýkaj sa ma, lebo som ešte nevstúpil hore k svojmu Otcovi; ale idi k mojim bratom a povedz im: Vstupujem k svojmu Otcovi a k vášmu Otcovi a k svojmu Bohu a vášmu Bohu."

Ježiš keď bol ukrižovaný nebol ani v nebi ani v pekle. Bol proste mŕtvy. V evanjeliách kde je popisované vzkriesenie Lazara, Ježiš hovorí o smrti ako o spánku. Keď človek spí, nevie čo sa deje okolo, rovnako aj mŕtvi nevedia nič o tom, čo sa deje na zemi. Viera v nesmrteľnú dušu sa do kresťanstva dostala od pohanských náboženstiev.
Bol to pritom had, ktorý Eve tvrdil, že nikdy nezomrie. Človek bol vyhnaný z raja práve preto, aby nemohol žiť večne.

Gen. 3,22: "Vtedy povedal Hospodin Boh: Hľa, človek sa stal ako jeden z nás, aby vedel dobré i zlé. A tak teraz aby nevystrel svojej ruky a nevzal ešte aj zo stromu života a nejedol, a žil by potom naveky, vyžeňme ho!"

Ja si Máriu naozaj vážim, pretože keď si ju vybral Boh na takú úlohu (porodiť a vychovať Ježiša), nám ukazuje, že to bola výnimočná žena. Lenže ona zomrela, doopatroval ju Ježišov učeník Ján. V Biblii nie je žiadna zmienka, že by bola po svojej smrti vzkriesená a vzatá do neba (ako napríklad Mojžiš), alebo že by bola už za svojho života prenesená do neba (ako Eliáš). A aj keby bola teraz v nebi, nevidím dôvod, prečo byy som sa k nej mal modliť. Veď sa nemodlím ani k Enochovi, Mojžišovi, ani k Eliášovi, ktorí v nebi teraz sú. Ježiš je ten, ktorý zomrel za naše hriechy, iba on nám môže pomôcť a nikto iný. 


]


Re: Re: Re: Katolík v diskusi přiznává, v čem není rozdíl mezi Marí a ostatními věříc (Skóre: 1)
Vložil: Valdes v Úterý, 18. srpen 2009 @ 11:06:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
dobre, lenze Bozie slovo je az na druhom mieste. Na prvom je katechizmus, a ten tvrdi nieco ine 


]


Re: Re: Re: Re: Katolík v diskusi přiznává, v čem není rozdíl mezi Marí a ostatními v (Skóre: 1)
Vložil: pali v Úterý, 18. srpen 2009 @ 11:40:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Chýba Ti tam smajlík, alebo to čo si teraz napísal myslíš vážne?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Katolík v diskusi přiznává, v čem není rozdíl mezi Marí a ostatní (Skóre: 1)
Vložil: Valdes v Úterý, 18. srpen 2009 @ 11:54:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
no, to nie je moc smiesne, cloveka az zamrazi s kym sa to veduci krestanskych denominacii spajaju do jedneho celku. smajlika tym treba dať, ale asi plačúceho :-(( http://www.bomba.sk/priloha-obrazok?id=63289


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolík v diskusi přiznává, v čem není rozdíl mezi Marí a ost (Skóre: 1)
Vložil: gojim_je_zpatky v Pátek, 21. srpen 2009 @ 15:27:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
AHOJ GOJIM! TIEZ VIEM POUZIVAT CAPS LOCK ALEBO HOVORIT PO SLOVENSKY AJ PO CESKY
ALE BYT TAKYM DEMENTOM AKO SI TY TO NAOZAJ NEVIEM :?)))))))))))))
Ale vitaj medzi nami chalan!! :-)))))))))))))))))))
GOJDA:
Valdes
katolicky_infiltrator
Arrabito
alberto_rivera
PIUS (TO JE TEN CO SE SNAZI PSAT CAPS LOCKEM :-))))))
atd.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolík v diskusi přiznává, v čem není rozdíl mezi Marí a (Skóre: 1)
Vložil: katolicky_infiltrator v Neděle, 23. srpen 2009 @ 09:33:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
todle psal člověk blázen, kerej má na gs desítky nicků ... paranoje patří do rukou odborníků :-DD


]


Re: Katolík v diskusi přiznává, v čem není rozdíl mezi Marí a ostatními věřícími (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 18. srpen 2009 @ 22:17:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Panna Maria žije a je s námi. Ona nikdy nezemřela ale odešla ve slávě za svým synem. Její milost a láska je s celým světem, ne jen s katolíky. Před ní odešli k Bohu zaživa ještě dva smrtelníci. Spravedlivý Henoch který chodil pořád s Hospodinem a prorok Eliáš na ohnivém voze. To že vzal k sobě Kristus svoji matku mi připadá logické. Bez ohledu na svědectví od lidí i od Panny Marie samotné. Vždycky je nám nejblíž když je nám nejhůř a vede nás ke Kristu.



Re: Re: Katolík v diskusi přiznává, v čem není rozdíl mezi Marí a ostatními věřícími (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Středa, 19. srpen 2009 @ 00:55:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poutníku, to že Panna Marie odešla za života není katolická nauka. ŘKC nemá v této otázce ještě jasno, na Východě se mluví o tom, že usnula a třetího dne byla jako předzvěst vzkříšení vzkříšena a vzata na nebesa.


]


Re: Re: Re: Katolík v diskusi přiznává, v čem není rozdíl mezi Marí a ostatními věříc (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 19. srpen 2009 @ 09:05:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To není žádná nauka. Katolická ani jiná.  To je skutečnost daná Bohem. Dar nám hříšným lidem. Naplnění všech předpovědí a zaslíbení která se objevují v celém Písmu. Od pádu našich prarodičů až po nástup Království. Žena která má pod svýma nohama svět, měsíc (možná symbol božstev temnoty se kterými ji nepřátelé Boha občas ztotožňují) i pekelného hada. Ta kterou budou dle vlastního zaslíbení v Lukášově Evangeliu blahoslavit všechna pokolení a národy. Na tom co zmiňujete o Východě je podstatné to že byla vzkříšena a vzata což znamená stejný výsledek. Na rozdíl od duší které byly vzaty ze světa a z Lůna Abrahamova a vzkříšeny budou až do obnovené země.


]


Re: Re: Re: Re: Katolík v diskusi přiznává, v čem není rozdíl mezi Marí a ostatními v (Skóre: 1)
Vložil: pali v Středa, 19. srpen 2009 @ 16:46:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Mohol by si svoje tvrdenia aj podporiť z Biblie? Dosť by ma to zaujímalo. Lebo zatiaľ to iba popisuješ ako keď stará mama hovorí rozprávky deťom na dobrú noc. Mal by si vedieť podporiť svoj názor aj z Písma.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Katolík v diskusi přiznává, v čem není rozdíl mezi Marí a ostatní (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 20. srpen 2009 @ 15:22:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kde je v Bibli napsáno, že platí jen co je v ní napsáno? To by na tom byli první křesťané dost špatně. Ale nebyli - život církve v apoštolské tradici dával život, i když Písmo ještě nebylo.
Život církve Kristovy totiž nejde vtěsnat do žádné knihy.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolík v diskusi přiznává, v čem není rozdíl mezi Marí a ost (Skóre: 1)
Vložil: pali v Čtvrtek, 20. srpen 2009 @ 17:32:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

2.Petrova 1,19-21: "Aj máme pevnejšie slovo prorocké, a dobre robíte, že máte naň obrátený svoj pozor ako na sviecu, svietiacu na šerom mieste, dokiaľ by sa nerozvidnel deň, a nevzišla dennica vo vašich srdciach, vediac najprv to, že niktoré proroctvo Písma nedeje sa z vlastného rozlúštenia budúcnosti. Lebo nikdy nebolo proroctvo vynesené vôľou človeka, ale Svätým Duchom súc nesení, hovorili svätí Boží ľudia."

2.Petrova 2,1: "Ale bývali aj falošní proroci medzi ľudom, ako aj medzi vami budú falošní učitelia, ktorí postranne uvedú sekty zatratenia a Veľpána, ktorý ich vykúpil, budú zapierať a uvedú tak na seba náhle zahynutie."


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolík v diskusi přiznává, v čem není rozdíl mezi Marí a (Skóre: 1)
Vložil: uial v Čtvrtek, 20. srpen 2009 @ 17:58:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tady je napsáno, že platí jen to co je v Bibli napsáno, pali? Nemohl bys to nějak označit a vysvětlit?


]


Re: Katolík v diskusi přiznává, v čem není rozdíl mezi Marí a ostatními věřícími (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 18. srpen 2009 @ 22:30:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
(Gen 3,17)
Rozpoutám také nepřátelství mezi tebou a ženou i mezi tvým a jejím potomkem. On zasáhne tvou hlavu a ty zasáhneš jeho patu."

O které ženě asi tak mluví Genesis?
Která žena nebyla narozena v hříchu a nepodléhala tak ani v nejmenším vládci tohoto světa?



Re: Re: Katolík v diskusi přiznává, v čem není rozdíl mezi Marí a ostatními věřícími (Skóre: 1)
Vložil: monsek v Středa, 19. srpen 2009 @ 10:27:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Především nevíme, co je to být narozen v hříchu, ani co je to nebýt narozen v hříchu. Jen sai to nějak vykládáme. Jisté je, že jsme všichni smrtelní a tedy žijeme všichni pod prokletím hříchu / jak to funguje, nevíme / a tedy nás čeká smrt.
proto se musel narodit Ježíš, aby bezhříšný smrt nezasluhoval a přesto zemřel za naše hříchy, které vzal na sebe. Taky nevíme proč a jak to funguje, ale jediný, kdo se narodil bez hříchu byl Ježíš. Kdyby to mohl / neznamená neuměl, ale mohl / Bůh zařídit jinak, mohly be se bez hříchu / ještě k tomu dědičného / rodit další generace bez nutné oběti bezhříšného.
Maria přece byla spasena Ježíšem tak, jako musí být spasen každý jiný, kdo patří, nebo patřit bude mezi spasené - on je ta jediná cesta, pravda a život a bez něj není cesty k Bohu.
Nevěřím, že Maria byla narozena jinak, než každý jiný smrtelník - chybí mi k tomu informace, zmínka. Marii můžeme považovat za bezhříšnou pouze ve vztahu k početí Ježíše.
Nepřátelství mezi ženou ajejím potomkem lze chápat jako nepřátelství satana s lidským rodem. "On" je pak Syn Člověka, syn lidského rodu Ježíš. Toto zaslíbení platí pro Mesiáše. nehovoří však o Marii. A i kdyby o Marii hovořilo, i tak to lze chápat, tak nesmíme zapomenout, že i přesto platí že jediný, kdo nebyl narozen v hříchu, byl Ježíš.
Tím nechci tvrdit, že Maria - mimo biblický záznam - nemohla být vzata na nebe jako Mojžíš nebo Eliáš - věříme . Ale informace mi chybí / nikoliv informace tradice, ale informace podobná o Mojžíšovi, Eliášovi která by nahrávala pozdějším výkladům, věřím, že by ji Bůh zařídil /.
Kdyby byla vzata skutečně / což i mohu připustit / nezdá se mi, že by bylo potřeba jejích přímůluv pro naše spasení, na kterém Bůh má větší zájem, než my - jen k tomu potřebuje náš "souhlas" a nezdá se mi, že by člověk, který nevěřív Ježíše jako spasiltele na základě "zákona, proroků a svědectví " abych parafrázoval příběh o lazarovi, byl Bohem povoláván zjevením z onoho světa / Ježíš přece tuto možnost v příběhu o bohatci a lazarovi zamítá.

Já to nepíšu proto, abych popíral Marii a úctu k ní. Jen reaguji na zmínku o její bezhříšnosti a imunitě, která z jejího pozemského života dělá bytost nadpozemskou a tou / může jí být nyní ... ale stvořenou / určitě nebyla.



]


Re: Re: Re: Katolík v diskusi přiznává, v čem není rozdíl mezi Marí a ostatními věříc (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 19. srpen 2009 @ 14:33:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bezhříšnost Marie si vůbec nevykládám, jako nadpozemskou bytost. Nebyla narozena jinak, ale milostí Boží byla Maria stále ve stavu bezhříšnosti, v jakém může být po vzkříšení Krista i každý z nás - když činí pokání a jsou mu odpuštěny hříchy.

..."nezdá se mi, že by bylo potřeba jejích přímluv pro naše spasení, na kterém Bůh má větší zájem, než my - jen k tomu potřebuje náš "souhlas""...


Taková přímluva je výrazem lásky k bližnímu, těžko o ní tvrdit, že není biblická. Máme se modlit, prosit za své bližní. Taková modlitba má větší moc, než když se modlíme jen sami za sebe. Každému, kdo se za mne u Boha přimluví,budu vděčný.

Někdo si myslí, že možnost pomáhat si, je omezena jen mezi lidmi žijícími, ale jiní věří, že možnosti pomáhat si, jsou daleko širší. Může -li mi třeba zlý duch škodit, proč by měl Bůh omezovat mého anděla strážného mi pomáhat?


]


Re: Re: Re: Re: Katolík v diskusi přiznává, v čem není rozdíl mezi Marí a ostatními v (Skóre: 1)
Vložil: pali v Středa, 19. srpen 2009 @ 17:02:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Máš pravdu, príhovorné modlitby sú naozaj dôležité, ale predovšetkým sú dôležité pre toho človeka, ktorý sa ich modlí. Boh, ak to uzná za vhodné, tak pomôže človeku, či už sa zaňho modlím alebo nie. Ale keď sa modlím za druhých ľudí, pomáha mi to nevidieť iba svoje vlastné problémy, tým, že sa modlím za druhých ma môže Pán Boh naučiť milovať svojich blížnych a vidieť ich problémy. Potom si ľahšie uvedomím ako moc Pán požehnáva môj život, to vo mne buduje vďačnosť k Bohu a celkovo vzťah k Bohu ale aj k ľuďom v mojom okolí.

Ale to platí len ak sa modlíme k Bohu a nie k človeku, anjelom, alebo čomukoľvek inému.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Katolík v diskusi přiznává, v čem není rozdíl mezi Marí a ostatní (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 19. srpen 2009 @ 22:19:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Ale to platí len ak sa modlíme k Bohu a nie k človeku, anjelom, alebo čomukoľvek inému."...

Modlitba je rozhovor, setkání v lásce.
Křesťanství zná ale dvě roviny vztahů: vztah k Bohu a vztah k bližním. Co je špatného na tom,když po ránu pozdravím svého anděla strážného, poděkuji mu za dosavadní pomoc a vyzvu ho k radostnému plnění Božího plánu na tento den?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolík v diskusi přiznává, v čem není rozdíl mezi Marí a ost (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 20. srpen 2009 @ 08:56:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Oko, tohle je zase klasická finta toho náboženství - vyměnit obsah pojmů.


  Modlitba jsou slova určená Bohu, rozhovor s Bohem. To je základní definice toho slova. Ostatní okolo je jen matení, kouřová clona na to, aby se mohl vysvětlit pojem "modtlitby ke Královně" a neříct tím zároveň že "královna je bůh".

  Křes´tané se (jako každý jiní lidé, lidé z různých náboženství) modlí ke svému Bohu, k tomu, na koho z celého srdce spoléhají, v koho doufají a od koho očekávají pomoc. Když má někdo za boha někoho jiného, doufá v ní a spoléhá na ní, musí si předefinovat obsah pojmu "modlitba", aby to logicky sedělo, pokud chce být logicky poctivý.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolík v diskusi přiznává, v čem není rozdíl mezi Marí a (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 20. srpen 2009 @ 14:49:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."To je základní definice toho slova MODLITBA."...

Můžeš mi představit toho, kdo to tak definoval? Je snad křesťanství jen vztahem k Bohu, nebo i vztahem k bližním? Můj anděl strážný není můj bližní, Maria není můj bližní? Mám je ignorovat? To je výraz křesťanské lásky? Jak jinak se s těmito bližními chceš stýkat? Jak jinak chceš Marii blahoslavit, ne li modlitbou?

Modlitba je setkání, ne pouhá slova. Modlitba může být klidně i beze slov. A účinná! Zmatený jsi ty - ale to už ti říkám pěkně dlouho a stále to nějak nebereš!

Člověk žije na hraně. Na rozhraní světa fyzického a duchovního.
Ve světě fyzickém uskutečňujeme kontakty osobně, nebo po telefonu a pod.
Ve světě duchovním uskutečňuje takové setkání naše duše pomocí modlitby. Duchovní svět je ale nesmírně bohatý, i když o něm víme jen nepatrnou část. Duchovní svět tedy není jen samotný Bůh, jsou to i tvorové - andělé, jsou to i svatí v nebi - ona část Kristovy církve oslavené (kteří se tak podílejí na Kristově kralování - Zj 20,4) a kteří nás již předešli do věčnosti a jsou s Kristem po Boží pravici. Právě proto, že naše duše je svojí podstatou duch, může s tímto světem navazovat kontakt. A to buď způsobem dovoleným (modlitbou), nebo i způsobem nedovoleným (vyvoláváním duchů), kdy však riskujeme, že naši duši ovládne zlý duch. Právě jen proto, že i naše duše je duchem, vyvolávání duchů funguje. Neumí ale rozpoznat ducha dobrého a zlého a proto je takové jednání církevně zakázáno. Ne proto, že by to nefungovalo, ale naopak, právě proto, že to funguje a může to přivodit zhoubu člověka. I exorcista komunikuje vlastně se zlým duchem, ale vyhání ho jen pomocí modlitby a jména Ježíš.

Duchovní svět existuje a my jsme s ním spojeni, je naší součástí - součástí Kristova těla jsou a stále zůstávají i ti křesťané, kteří nás již smrtí předešli do věčného života. Náš Bůh je přece Bohem živých! A život se vyznačuje tím, že se projevuje, kypí, není zakonzervován do nehybnosti.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolík v diskusi přiznává, v čem není rozdíl mezi Ma (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 21. srpen 2009 @ 08:59:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj oko.

  Samozřejmě jako věřící křes´tané vycházíme z charakteristik slov, která jsou použita v bibli. Když člověk používá stejná slova, zdroje a obsah, pomáhá to porozumění mezi lidmi. Můžeš se podívat, s čím slova modlil, modlit či modlitba spojuje bible a uvidíš, že s Abrahamem, Eliášem, Henochem či Štěpánem to není.

  Modlí se k Bohu. U křesťanů se tedy lidé modlí k Bohu Abraháma, Izáka a Jákoba a k Ježíši.


  Pokud jde o to duchovní - to vysvětluješ precizně - až na ten klasický katolický mix že "duše je svojí podstatou duch". Opět narážíš na jednu zajímavou věc: duše nemá duchovní rozeznání právě proto, že to není duch, ale duše. Duchovní rozeznání nemá ani mrtvý duch člověka.

  Ale když člověk dostane do nitra nového ducha od Hospodina, dostane s tím také duchovní rozeznání. To je zajímavá vlastnost nového stvoření. Ten nový a živý duch vnímá věci z duchovního světa (na rozdíl od duše, která totéž nemůže) a rozeznává Boží posly od nečistých duchů. V tom se také liší člověk, který se narodí znovu z Ducha od lidí, kteří žijí v náboženstvích.


  Vyvolávání duchů nefunguje proto, že duše je duchem (proč sem furt pleteš ten zmatek?) ale proto, že nečistí duchové se potřebují manifestovat skrze lidi. Navíc dnes mají nečistí duchové tolik možností se manifestovat, že když je lidé volají, třeba ani nepřijdou (ale to je na samostatnou studii).


  Křesťané (a Izrael) nemají zakázáno komunikovat s duchy zemřelých proto, že by nedokázali rozpoznat nečistého ducha, to by byla hloupost. Je to proto, že žádný čistý duch se nemůže vydávat za zemřelého - žádný anděl od Boha nebude tvrdit, že je zemřelý člověk a vydávat se za něj, to dělají jen nečistí duchové. Na tuhle věc není potřeba duchovní rozeznání, stačí poslušnost Božích příkazů.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolík v diskusi přiznává, v čem není rozdíl mez (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 21. srpen 2009 @ 13:59:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."až na ten klasický katolický mix že "duše je svojí podstatou duch""...

Ahoj Toníku.
Byl bych ti vděčný (a určitě bych nebyl sám) kdybys nám vysvětlil, co jiného tedy duše je, jakou tedy má podstatu.
 Nesouhlasíš přece s tím, že lidská duše je svojí podstatou duch, jakou tedy má podle tebe podstatu?  Fyzickou těžko, s duchovní nesouhlasíš - známe snad i jinou podstatu?
Čím se svou existencí lidská duše liší třeba od životní existence andělů? Samozřejmě kromě toho, že lidská duše je vázána na tělo.


..."Ten nový a živý duch vnímá věci z duchovního světa (na rozdíl od duše, která totéž nemůže)"...
Ovšem v mém vysvětlení, že to, co Písmo označuje jako "nový duch", je nový život duše, která je naplněna Duchem svatým, to velmi dobře sedí i na tyto případy. Duch svatý má ono rozpoznávání a má - li v lidské duši příbytek, odraz onoho rozpoznávání má i lidská duše. V tom tkví podstata nového ducha - v přátelství a spolupráci s Bohem.



..."Je to proto, že žádný čistý duch se nemůže vydávat za zemřelého"...

S tím nemohu souhlasit a nesouhlasí s tebou ani Písmo. Z Písma víme, že z dopuštění Božího se Saulovi zjevil zemřelý Samuel.
(1. Sam 28,11)
A tak ta žena řekla: "Koho ti mám vyvolat?" Odpověděl: "Vyvolej mi Samuela."

Mohl bys nám také vysvětlit, kdo že to vlastně přišel, Samuelova duše, nebo Samuelův duch?







]


Re: Re: Re: Re: Katolík v diskusi přiznává, v čem není rozdíl mezi Marí a ostatními v (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 19. srpen 2009 @ 17:11:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...,,všetci zhrešili a nikto nemá slávy Božej...všetci znamená všetci okrem Ježiša...aj Mária zhrešila...


...Ježiš je Spasiteľom (záchrancom od hriechu) aj pre Máriu...

...Vtedy povedala Mária: Velebí moja duša Pána
a môj duch sa rozveselil v Bohu, v mojom Spasiteľovi, Lk1...
ivanp



]


Re: Re: Re: Re: Re: Katolík v diskusi přiznává, v čem není rozdíl mezi Marí a ostatní (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 19. srpen 2009 @ 22:13:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Všichni neznamená úplně všichni. Chceš -li na to jít takhle demagogicky - logicky, všichni znamenají opravdu všichni, včetně Ježíše (Ježíš je také čolověk). A takové tvrzení je hloupost na druhou.

Připouštíš -li u Ježíše výjimku z tohoto tvrzení, na základě kterého místa v Písmu tvrdíš,že je to jediná výjimka?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolík v diskusi přiznává, v čem není rozdíl mezi Marí a ost (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 20. srpen 2009 @ 08:49:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Oko, to že Ježíš byl bez hříchu je základní vyznání křesťanů od počátku, které lze dohledat na mnoha místech. Byl svatý, nevinný, neposkvrněný, oddělený od hříšníků, vyvýšený nad nebesa. Byl ve všem pokoušen jako my, ale zůstal bez hříchu.

  Je strašné, že kouřová clona náboženství Královny dokáže zastínit i tenhle základ křesťanství.


  Když všichni zhřešili a nemají slávu Boží, je jen logické, že to jsou všichni až na vyjmenované vyjímky (t.j. Ježíše, který nás přišel zachránit) a ne všichni, kromě těch, u kterých si to odmyslíme.

  Na základě kterého místa z písma ty tvrdíš, že byly jiné vyjímky, než Ježíš? Že by byl na světě někdo jiný, svatý, nevinný, neposkvrněný bez hříchu?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolík v diskusi přiznává, v čem není rozdíl mezi Marí a (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 20. srpen 2009 @ 10:35:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Toníku,

inu, vzhledem k tomu, že řkc je nad Písmem, tak se přece v této věci Písmem řídit nemusí a nebude a ustanoví si své vlastní svaté se všemi jejich atributy - Písmo nepísmo, ne?

Akorát, že Písmo říká v Ef 2:7-10 a 22-23 něco jiného - V Něm/Němž (Kristu) máme vykoupení skrze jeho krev — odpuštění přestoupení podle bohatství jeho milosti, kterou nás hojně zahrnul ve vší moudrosti a rozumnosti, když nám oznámil tajemství své vůle, jak se Mu líbilo a jak si předsevzal v Něm/sám v sobě, aby pro správu období, v němž budou naplněny příhodné časy, uspořádal pod jednu hlavu v Kristu všechny věci: ty na nebesích i ty na zemi, aby je uspořádal v něm.
A všechno podřídil pod Jeho nohy a dal Ho za Hlavu NADE VŠÍM CÍRKVI(!), která je Jeho tělem, plností Toho, jenž všechno ve všem naplňuje.


Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolík v diskusi přiznává, v čem není rozdíl mezi Marí a (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 20. srpen 2009 @ 14:17:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toníku
takže v tom základním se shodneme: Všichni, znamenají všichni - až na vyjmenované výjimky. To je první krok. Já nezpochybňuji Ježíšovu bezhříšnost, jen jsem poukazoval na to, že všichni neznamenají úplně všichni, že výjimky existují.  Že nelze použít slovo "všichni" jako argument.

Písmo nám vyjmenovává (podle mých chabých znalostí) sedm lidí, kteří v určitém okamžiku neměli minimálně osobních hříchů.

Adam a Eva až do svého pádu.
Henoch chodil s Bohem a nebylo ho - Bůh ho vzal. (Katolíci netvrdí, že vědí všechno - uznávají v Božím jednání tajemství). Henoch se narodil jako člověk s dědičnou vinou, neměl zřejmě osobních hříchů.
Dost podobné to bude s Eliášem.
Pán Ježíš se narodil bez dědičné viny a neměl ani osobní hřích (snad toto v jeho případě stačí a nemusím dokazovat.).
Maria se narodila bez dědičné viny a neměla ani osobní hřích (Kdo je plný milosti, tam už prostě není místa pro nic jiného, tím méně pro hřích).
Jáhen Štěpán v okamžiku své smrti. (Ve křtu jsou každému z nás odpuštěny všechny hříchy. Pokud ztratíme tento stav nevinnosti a upadneme do hříchu, máme možnost tento stav pokáním a vyznáním hříchů obnovit.)



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolík v diskusi přiznává, v čem není rozdíl mezi Ma (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 20. srpen 2009 @ 19:21:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Oko, neshodneme se ani v tom základním, promiň. Teda vidím to trochu jinak

   Všichni zhřešili, až na vyjmenované vyjímky - jenže ty vyjímy nemají množné číslo, ale jednotné. To vyjímka je jediná, Ježíš. Ten žil na světě bez hříchu, to víme a je to základ našeho učení.

  To ostatní jsou spekulace, které jsou právě podle Božího slova nepravdivé spekulace, protože je v něm napsáno, že "všichni zhřešili a nemají slávu Boží". Tedy až na toho Adama a Evu - ale ti pak taky zhřešili, takže nejsou vyjímkou.

  Pro křesťany jsou ty spekulace nedůležité. Důležitý je pohled na Boží slovo. Věříme, že Boží slovo je pravda. Kdyby se třeba ukázalo, že některé věci tam jsou nepravdivé (jako že když je tam napsáno že všichni zhřešili, že by to nebyla pravda) tak by to bylo pro víru těch, co Slovu věří, docela nepříjemné.

  Pro katolíky je to zase zásadní - bezhříšnost, vyjímečnost a nadřazenost vůdce a tvůrce nějakého náboženství - byť virtuálního - je vždycky hodně podstatná. Kdyby se zjistilo, že se miliardna lidí utíká a spoléhá na někoho, kdo nebyl až tak vyjímečný, ale docela obyčejný jako kdokoliv jiný, byl by to pro ně průšvih. Takže chápu, že si musíte stát za svým.


]


Re: Re: Re: Re: Katolík v diskusi přiznává, v čem není rozdíl mezi Marí a ostatními v (Skóre: 1)
Vložil: monsek v Středa, 19. srpen 2009 @ 17:15:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak, jak vykládáš bezhříšnost marie, může být...

Přímluvy jsou výrazem lásky k bližnímu a bez nich bychom nebyli křesťané. Já to spíše chápu tak, že Bůh chce udělal první krok a čeká trpělivě.. stojí u dveří našeho srdce a nevstupuje násilím, v Ježíši za nás zemřel ještě když jsme mdlí byli. Ponejvíce chybí ochota člověka Boha - Ježíše přijmout. On chce, ale člověka "neznásilní" modlitbu za člověka z lásky beru jako modlitbu, kterou mi Bůh napoví, umožní udělat pro dotyčného něco. Je to modlitba, která prosívá do té míry, do které jsme ochotni o člověka se zajímat a pomáhat mu. Dokud žije.
Bůh je ale všemocný a kdo ví, co může udělat, rozhodně víc, než doufáme.
Pořád si ale myslím, že člověk se může změnit jen dokud žije a že ta modlitba, jak píšeš, je také mezi živými omezena. I já se modlím za lidi, i za ty, které nikdy neuvidím a tudíž asi to, co říkám, je teorií kterou neuplatním.
Tento případ modlitby je velice zvláštní, nelze takovou modlitbu zamítnout. Když se nad tím zamýšlím, nejen ta modlůitba, ale již i uvažování o ní, nás sbližuje.
Možná je mezi námi víc předsudků, než si dokážeme přiznat a v podstatném se shodnem.
Zdravím Tě. A rozhodně na tebe budu myslet. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Katolík v diskusi přiznává, v čem není rozdíl mezi Marí a ostatní (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 19. srpen 2009 @ 22:08:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Naprosto souhlasím, že člověk se může změnit, jen pokud žije. Pak už je pozdě. To je realita, ke které není co dodat.

Pokud ale zemře a skrze Krista je spasen, já osobně věřím tomu, že má moc pomáhat.  Když si vezmu případ matky,která zemřela a zanechala zde svoje děti, nedokážu si vůbec představit, že by její láska skončila, že by byla u Boha a přitom neměla možnost svým dětem pomáhat. Vždyť to by nebyla vůbec blažená, ale nešťastná. Vědomí ji zůstalo, láska zůstala a možnost ji vyjádřit a naplnit že by zde nebyla? Zde na zemi máme možnost vyjadřovat svou lásku skutky. Je snad kvalita nebeského života nižší?


]


oko (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 20. srpen 2009 @ 10:54:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
(Gen 3,17)
Rozpoutám také nepřátelství mezi tebou a ženou i mezi tvým a jejím potomkem. On zasáhne tvou hlavu a ty zasáhneš jeho patu."

O které ženě asi tak mluví Genesis?


Přece o Evě a jejím potomstvu. Autor vyjadřuje snad odvěkou neoblibu polních zvířat- hadů (Gn 3:1)  u lidí  



Re: oko (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 20. srpen 2009 @ 15:14:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Člověče, to je jen obraz.
Hadem je míněn ve skutečnosti zlý duch. Nebo ty znáš i nějaké ukecané hady, protože tento vlastně Evu ukecal, zmátl.
První poučení pro člověka - se zlem se nediskutuje, zlo se prostě jen odmítá. Tehdy ďábel nemá u člověka šanci.

Až do narození Marie se každý člověk rodil s dědičnou vinou. První lidé si dobrovolně zvolili za rádce satana. Proto ho Písmo nazývá "vládcem tohoto světa". Bůh jejich volbu jen respektoval. Však narozením Marie počal jeho plán na záchraně světa, podává lidem pomocnou ruku. Boží syn přišel na svět právě proto, aby jako člověk zvrátil špatnou volbu prvních lidí a dal lidem šanci obnovit společenství s Bohem.

Každý člověk pod dědičnou vinou tak trpí náklonností ke zlému. Být v hříchu, znamená být v otroctví vládce tohoto světa. Mezi Evou, ani žádnou jinou ženou tedy nemohlo být nepřátelství, jako mezi rovnocennými protivníky. Protože byli jeho sluhové, v jeho moci. Bůh ho však držel na uzdě, aby lidstvo úplně nezničil.
Maria, Ježíšova matka tím, že byla prostá jakéhokoli hříchu, byla ďáblu rovnocenným protivníkem (tvor proti tvoru). Mezi ní a ďáblem bylo nepřátelství na život a na smrt. Nepodlehla. Rozdrcením hlavy je myšleno vítězství Ježíše nad smrtí (konec vlády satana pro ty, kteří se rozhodnou pro Boha), uštknutím paty je míněna právě Ježíšova smrt na kříži.


]


Re: Re: oko (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 20. srpen 2009 @ 20:06:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
,,Maria, Ježíšova matka tím, že byla prostá jakéhokoli hříchu, byla ďáblu rovnocenným protivníkem (tvor proti tvoru). Mezi ní a ďáblem bylo nepřátelství na život a na smrt. Nepodlehla.,,

...Ježiš sa vlastne ai nemusel narodiť, veď Mária bola bez hriechu a v katolicizme sa pripravuje jej korunovácia na ,,Spoluvykupiteľku,,škoda že svojho Syna nazýva v ev.Lukáša ,,môj Spasiteľ,, rozumej záchranca od jej hriechu...
ivanp


]


Re: Re: oko (Skóre: 1)
Vložil: Rosman v Čtvrtek, 20. srpen 2009 @ 20:50:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Však narozením Marie počal jeho plán na záchraně světa,"


Já tvrdím, že narozením Matky Marie, tj. Ježíšovy Babičky, počal jeho plán na záchraně světa


]


Re: Katolíkovi (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Čtvrtek, 20. srpen 2009 @ 21:03:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přeji pěkný večer. Boží Slovo - Matouš 12,46-50 .

46.A když on mluvil k zástupům,aj,matka a bratří jeho stáli vně,žádajíce s ním promluviti.
47.I řekl jemu jeden: Aj ,matka tvá i bratří tvoji stoojí vně,chtíce s tebou mluviti.
48.On pak odpovídaje,řekl tomu,kterýž jemu pověděl: Kdo jest matka má? A kdo jsou bratří moji?
49.A vztáhna ruku svou na učedlníky své,řekl:Aj,matka má i bratří moji.
50.Nebo kdož by koli činil vůli Otce mého nebeského,ten jest bratr můj, i sestra má,i matka má.
                                                                                              
                                                                                                                                                                                       Amen.



Stránka vygenerována za: 0.29 sekundy