Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 170, komentářů celkem: 429696, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 526 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Willy
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116580081
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Papež se bojí letničního vlivu (jen ho nechte ať se bojí)
Vloženo Sobota, 25. červenec 2009 @ 19:30:12 CEST Vložil: Stepan

Katolicismus poslal Nepřihlášený

Americký deník International Herald Tribune hodnotí pětidenní návštěvu papeže Benedikta XVI. v Brazílii. List připomíná, že oficiálním cílem papežovy první cesty do Latinské Ameriky byla kanonizace prvního brazilského svatého, františkánského mnicha z 18. století Antonia Galvaa, a také zahájení výroční konference latinskoamerických biskupů. Skutečným cílem papežovy mise však bylo posílení církve v jejím boji za udržení si vlivu v regionu, kde žije téměř polovina všech katolíků planety.

Svatý otec totiž vstoupil do oblasti, která dnes prodělává zřejmě nejdramatičtější změnu náboženských preferencí. Vatikánu dělá těžkou hlavu zejména prudce rostoucí vliv protestantských "letničních" církví, které katoličtí teologové považují za sekty. Tato společenství zaměřená na mimořádné entuziastické náboženské projevy, uzdravování, zázraky, proroctví a neartikulované modlitby v "jazycích", v posledních letech "přetáhla" do svých řad miliony latinskoamerických katolíků. Tento exodus papež označil za "největší problém" místní katolické církve.Otázkou ovšem je, zda osmdesátiletý pontifik dokázal oslovit obyvatele nejkatoličtější země světa. "Evropské katolictví na tom není nijak růžově a papeže zaměstnává po většinu jeho času," prohlásil brazilský teolog Agenor Brighenti, autor knihu Církev budoucnosti a budoucnost církve. "V našem regionu církev nebojuje o přežití, a my doufáme, že to papež během návštěvy pochopil," dodává teolog. Problém letničních církví jinak ale mohl Benedikt XVI. vnímat na každém kroku. Když Brazílii navštívil v roce 1980 jeho předchůdce Jan Pavel II., hlásilo se ke katolictví devět Brazilců z deseti. Během následujících dekád se ale každým rokem přihlásilo k církvi o jedno procento populace méně. Podle nejnovějších odhadů jsou zde katolíků již jen dvě třetiny.Sociologové upozorňují, že se Brazílie stala z náboženského hlediska mimořádně pružnou zemí. Zesílily tendence k změnám, liturgickým experimentům i pochybnosti nad oficiálním učením. To nahrává letničním misionářům, kteří kladou velký důraz na emoce a prožitky. Brazílie se díky tomu nedávno stala zemí s největším podílem letničních věřících, a připravila v tomto ohledu o primát Spojené státy. Na 138 milion Brazilců se hlásí ke katolictví, plných 24 milionů však již hlásí letniční církve. Změna náboženství je natolik prudká, že Benedikt XVI. osobně usiloval o to, aby se zahájení výroční konference latinskoamerických biskupů, které proběhlo dnes ráno, nekonalo v Argentině či Ekvádoru, nýbrž v Brazílii. "Papež má o Latinskou Ameriku velký strach. Bojí se, že ji církev může reálně ztratit. A není to přehnaná obava," řekl deníku kardinál Cláudio Hummes, bývalý arcibiskup, který od loňska vede vatikánskou Kongregaci pro kněží.Někteří katoličtí kněží vidí záchranu v liturgických experimentech. Snaží se zapracovat do mše afrobrazilské a domorodé prvky. Někdy to funguje, jindy ale preláti s údivem zjišťují, že svobodomyslní kněží mísí liturgii také s letničními důrazy. Jedním z nich je Marcelo Rossi, bývalý učitel aerobiku. Jeho mše jsou opravdu netypické. Zpocený poskakuje s mikrofonem před patnáctitisícovým davem. Výborně zpívá, skvěle vypadá a je magnetem pro tisíce mladých, kteří navštěvují bohoslužby v obřím betonovém skladišti, změněném na kostel. V prodeji desek strčí do kapsy všechny brazilské hvězdy pop music. Zahrál si už i ve filmu. Mládež přitahuje jeho neformální vystupování, bohoslužby s prvky rock´n´rollu a radostné křesťanství. Rossiho popularita ovšem vadí tradičním katolíkům. Během pětidenního papežova pobytu v zemi se musel proto stáhnout a nadřízení jej varovali, aby zmírnil své šoumenství.Konzervativní preláti jsou aspoň rádi, že Padre Marcelo konkuruje letničním církvím. Ty totiž dokáží pružným zakládáním malých náboženských společenství reagovat na potřeby společnosti lépe než katolíci. "Vytváří sociální síť, pomáhají lidem zvládat těžkosti života ve velkoměstech, bojují proti alkoholismu a drogám," říká socioložka Paula Monteiro. "V takových spolcích si lidé mohou najít životního partnera, a v naší dynamické společnosti také padá na úrodnou půdu jejich důraz na sebezdokonalování", dodává. Katolíků naproti tomu připadá v aglomeracích na jednoho kněze až sto tisíc, což napíná možnosti církve k prasknutí.Vatikanolog John Allen upozorňuje, že popularitu letničních nezbrzdily ani četné skandály. Pochybnosti vzbuzuje zejména jejich nekonečné pořádání sbírek a tahání peněz z věřících, a to i v nejchudších oblastech a slumech. Dva zakladatelé církve Znovuzrození Ježíše Krista byli nedávno zatčeni, když v Biblích pašovali do USA tisíce dolarů. Kontroverzi vyvolal i jiný pastor, který v televizním přenosu povalil během bohoslužby sochu významného brazilského světce. Katolíky může utěšovat snad jen fakt, že podle nejnovějších statistik se pokles začíná zpomalovat. Jasno ale bude až po příštím sčítání věřících.Není tedy divu, že se Benedikt XVI. snažil pozvednout morálku místní církve. V pátek sloužil na letištní ploše v Sao Paulu mši pod širým nebem, jíž se zúčastnil podle odhadů milion věřících. Dnes jej v Aparecidě poblíž Sao Paula čekala druhá mše, na kterou by mohlo přijít kolem 300 000 lidí. Stále ale není jisté, zda jeho návštěva vyvolala dostatečně silný dojem. V každém případě nemohla překonat Jana Pavla II., který přijel do Brazílie v roce 1980 plný sil a podnikl i náročnou cestu do slumů. Chudoba jejich obyvatel jej natolik šokovala, že jim tehdy daroval svůj papežský prsten. Benedikt XVI. naproti tomu zvládl pouze návštěvu léčebny pro drogově závislé. Jeho zdravotní stav se zdá být dobrý a ještě nikdy nezmeškal žádnou plánovanou akci, věk mu ale neumožňuje žádné velké výkony. Jedinou další chystanou letošní misí hlavy katolické církve je návštěva Rakouska.


Podobná témata

Katolicismus

"Papež se bojí letničního vlivu (jen ho nechte ať se bojí)" | Přihlásit/Vytvořit účet | 25 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Papež se bojí letničního vlivu (jen ho nechte ať se bojí) (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 26. červenec 2009 @ 09:58:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Není tedy divu, že se Benedikt XVI. snažil pozvednout morálku místní církve."...

Tak tohle mohl napsat jen zaujatý pitomec. Když Petr procházel všechny církve (Sk 9,32), činil tak pro povzbuzení víry tehdejších křesťanů. Všichni jeho nástupci usilují to samé, povzbudit a upevnit křesťanskou víru.



Re: Papež se bojí letničního vlivu (jen ho nechte ať se bojí) (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Neděle, 26. červenec 2009 @ 17:42:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Benedikt XVI. se ničeho nebojí a  věřící lidé ho v každé zemi kam přijede vítají. Přijede i k nám, aby nás křesťany povzbudil.



Re: Papež se bojí letničního vlivu (jen ho nechte ať se bojí) (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 30. červenec 2009 @ 15:57:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Statistika je věc ošemetná a snadno zneužitelná. Sčítání ovcí náleží především Beránkovi. On zná svoje stádo do nejmenší ovečky a to zná zase jeho hlas, jak je psáno.



Re: Papež se bojí letničního vlivu (jen ho nechte ať se bojí) (Skóre: 1)
Vložil: zellwegs v Neděle, 02. srpen 2009 @ 12:40:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Vidíme, že internetové prostředí umožňuje mnohé - hlavně hlouposti. Vždyť už jen ten název je zavádějící - Papež se bojí letničního vlivu (jen ho nechte ať se bojí) proč by se měl bát ?



Re: Papež se bojí letničního vlivu (jen ho nechte ať se bojí) (Skóre: 1)
Vložil: eleonora v Úterý, 04. srpen 2009 @ 08:49:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já bych se spíš bála o ty, co do letničních církví lezou. Do kina se můžete jít pobavit, ale zřídit si tam trvalé bydliště vede k degradaci a deformaci člověka.
Eliminace historické zátěže, jednoduchý přístup ke spasení a přenesení zodpovědnosti za duchovní život na nově vzniklé, mnohdy pochybné, autority v letničním, ale i podobných hnutích (hnutí víry), je jen reklamní a náborová záležitost. Všelijaké tažné záležitosti, jako je uzdravování, prorokování a přísun agresivních rádobyvíráckých informací, kterými je člověk v těchto společenstvích zahlcen, má jen malý vliv na správný vývoj víry a potažmo člověka samotného. Až se tím současní konvertité prohrabou, nebudou si vědět rady sami ze sebou. Pochopí, že kolektivní sebevědomí to jejich nenahradí a zbyde mnohde jen pachuť a nedůvěra a to i v daleko hodnotnější věci. A to je většinou ten přínos letničního a jemu podobných hnutí.

Eleonora




Re: Re: Papež se bojí letničního vlivu (jen ho nechte ať se bojí) (Skóre: 1)
Vložil: zellwegs v Úterý, 04. srpen 2009 @ 09:23:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Naprosto souhlasím. Pokud tam ovšem lidi vlezou, nechají se dobrovolně zmasírovat a zmanipulovat - tak to máš těžký. Mám životní kamarádku, která chodí do KS. Léta si chodíme jednou týdně popovídat, máme se rády a nemáme problém s tím, že jsem v ŘKC a ona v KS. Byla u nás v kostele i na farní zahradě, kde někdy debatíme. Byla překvapena jak svobodně se vyjadřujeme k nejrůznějším tématům. / Netvrdím tady, že katolíci jsou vrchol dokonalosti /

Jenže :

Co řekne velitel skupinky je svaté a Maruška tomu věří. Říkají tomu, že uznává autoritu. Marušku ani nenapadne, že by to mohlo být jinak.
Maruška ráda platí poctivě desátky. Když se zeptám proč, řekne že to má zjeveno, a že s tím nemá problém. Maruška navíc přispívá do sbírky.
Když se modlí v jazycích a zeptám se jí, co se modlila, tak mi řekne, že neví a že to neumí vysvětlit, ale, že velitel skupinky by mi to vysvětlil.
Maruška je spokojená. Moc Boží slovo nezná a nečte. Maruška je přesvědčena, že společenství do kterého chodí je to nejlepší a neměnila by.
Doplním, Maruška má Magisterské vzdělání / známe se ze studií /a není to nějaká jednoduchá a hloupá ženská.

zell


]


Re: Re: Re: Papež se bojí letničního vlivu (jen ho nechte ať se bojí) (Skóre: 1)
Vložil: eleonora v Úterý, 04. srpen 2009 @ 10:36:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lidi tam lezou s nejlepším vědomím a svědomím. Od toho momentu se ale vědomí začíná mlžit a svědomí zatěžovat. Celá problematika není tak jednoduchá. Vstup do takového společenství je většinou důsledkem psychologického profilu, který si už konvertita nese sebou z minulosti a po prvotním oddechu, při složení své zodpovědnosti do jediných správných rukou velitele opravdu už člověk zodpovědnost za svůj život nemá a nevlastní a tak se tomu také nemůže divit, že je s ním tak nakládáno. Také se většinou nediví protože už jen poslouchá. Mnozí také žijí v mýtech jaké zde ventiloval třeba PirminOlin, že mohou kdykoli odejít. Steven Hassan uvádí 10 bodů které jim neumožňují společenství opustit. Konformita je tak velká a faktor vzdání se své vlastní autority tak závažný, že člověk prostě jednotku neopustí aniž by byl jako zběh vystaven možnosti volného odstřelu a vydání satanu. Skryté hrozby je takové memento, že si člen takového požehnaného spolku radši vytvoří vlastní život. Asi jako když se za komunistů jezdilo na chatu a stane se imuní vůči jiným duchovním vlivům:-))

Co řekne velitel skupinky je svaté a Maruška tomu věří. Říkají tomu, že uznává autoritu. Marušku ani nenapadne, že by to mohlo být jinak.

To je ta známá autorita Písem, velitel slovo neruší, on je jen správně vybere a použije :-))

Maruška ráda platí poctivě desátky. Když se zeptám proč, řekne že to má zjeveno, a že s tím nemá problém. Maruška navíc přispívá do sbírky.

Maruška si zřejmě umí spočítat peníze, aby v samoobsluze nenechala dvě koruny paní prodavačce navíc, vždyť jsou to peníze Kristovy, Kolik má ale velitel čistého zcela určité neví, stejně jako neví jestli nějaké provozní náklady nejsou náklady pana velitele, o účelch,  které světí prostředky a které většinou velitel líhne jako mravence také radši jen věří, že jsou v pořádku. Vždyť finanční kontrola nic neduchovního nenašla a všechno sedí na haléře. Prověřoval to totiž bratr ten a ten a sestra ta a ta a ti se přece vyznají :-))


Když se modlí v jazycích a zeptám se jí, co se modlila, tak mi řekne, že neví a že to neumí vysvětlit, ale, že velitel skupinky by mi to vysvětlil.

Když při modlidbách v jazyku si člověk tak odpočine a může i přemýšlet, co bude dělat k obědu a k večeři aaa uto praha, co by na tom chtěl kdo vysvětlovat. :-))


Maruška je spokojená. Moc Boží slovo nezná a nečte. Maruška je přesvědčena, že společenství do kterého chodí je to nejlepší a neměnila by.

Ano tak to funguje velitel vozu určí směr a tak se nemusíš již o nic starat. Cesta k osobní zodpovědnosti je v nedohlednu a velitel všechno ví, on to všechno zařídí , vyřídí a doveze nás až do nebe :-))


Doplním, Maruška má Magisterské vzdělání / známe se ze studií /a není to nějaká jednoduchá a hloupá ženská.
 
 Tato hnutí pro velmi mnoho probíraných, avšak většinou jalových, otázek váže velmi mnoho chytrých lidí. Maruška si s dojmem, že možná jen na chvíli odložila svou odpovědnost, svobodu a identitu nevyřešila původně očekávaný happy end a to problém  jestli jí ještě někdy najde a opět zvedne :-((


Ela


]


Re: Re: Re: Re: Papež se bojí letničního vlivu (jen ho nechte ať se bojí) (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pátek, 07. srpen 2009 @ 21:16:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Koukám, že vy dvě (Zell a Ela) jste se hledaly, až jste se našly.

Prosím tě, Elo, mohla bys svoji poslední větu přeložit do češtiny? Víš, já zde na GS nepatřím k nejchytřejším.

Prosím tě, Zell, v jiné debatě (to o těch houfných Irech) jsi psala, že mi nebudeš vysvětlovat, jak mše stojí na Písmu. Není to jako s tou Maruškou, že pan kněz řekne a to platí ?

Někde jsem zde už psal, že církev je buď charismatická a nebo není. Ostatně to byl otec Martin Holík, ředitel radia Proglas, kdo říkal, že patří k církvi a to je instituce, kde se se zázraky počítá.





]


Re: Re: Re: Re: Re: Papež se bojí letničního vlivu (jen ho nechte ať se bojí) (Skóre: 1)
Vložil: zellwegs v Sobota, 08. srpen 2009 @ 06:15:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj rejpálku Lu,

prosím Tě, na čem jiném asi mše svatá stojí, když ne na Písmu svatém? Zajdi někdy do kostela a pečlivě poslouchej. Nerada vysvětluji sektářům věci, které jsou naprosto jasné. Jinak v Církvi se samozřejmě charismata vyskytují - tedy z tohoto pohledu Církev charismatická je. Prosím neplést s některými "charismatickými" seskupeními - ty jsou spíše cirkusem a pokladničkou na peníze pro pochybné charismatické vůdce.

zell


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Papež se bojí letničního vlivu (jen ho nechte ať se bojí) (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 08. srpen 2009 @ 07:38:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Milá Zellwegs,

kde prosímtě apoštolé v Církvi používali tzv. "liturgii"? Kde se v Novém Zákoně vyskytuje paralyzované Tělo Kristovo, v němž jeden farář ("profesionál") káže a provádí liturgické náboženské úkony a ostatní věřící ("laici") jen a pasivně tupě sedí (až na pár naučených frází, které ve stoje mechanicky odříkají)? Jsem jedno ucho... :-)

Srovnej to s tímto místem Nové Smlouvy:

"Což tedy bratří? Když se scházíte JEDEN KAŽDÝ z vás píseň má, učení má, jazyk má, zjevení má, vykládání má, všecko to budiž k budování" (1Kor 14,26).

Tento verš je jedním velkým odsouzením duchovenského systému (= rozdělení na kněží-profesionály a laiky) a tento Boží systém nemůže fungovat NIKDE, kde je duchovenský systém zaveden.

1Kor 14,26 je "liturgie" Nové Smlouvy - a je to výhradně služba SLOVA, a nikoli nějakých náboženských úkonů a "svátostí".




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Papež se bojí letničního vlivu (jen ho nechte ať se bojí) (Skóre: 1)
Vložil: zellwegs v Sobota, 08. srpen 2009 @ 08:05:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Gregoriosi,

místo vysvětlování se přikláním k tomu, abychom se respektovali. I když si najdu čas a odpovím na Tvé otázky - co nastane ? Každý si stejně budeme stát na svém. Nechodím sem nikoho přesvědčovat ani lámat. Ale vážím si všech upřímně věřících v Ježíše Krista napříč celým spektrem. I Tebe, i když mi příjdeš lehce zbloudilý. Tak snad jsem se Tě nedotkla, to bych nechtěla.

zell


]


Re: Re: Re: Re: Re: Papež se bojí letničního vlivu (jen ho nechte ať se bojí) (Skóre: 1)
Vložil: eleonora v Sobota, 08. srpen 2009 @ 10:55:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Tato hnutí pro velmi mnoho probíraných, avšak většinou jalových, otázek váže velmi mnoho chytrých lidí. Maruška si s dojmem, že možná jen na chvíli odložila svou odpovědnost, svobodu a identitu nevyřešila původně očekávaný happy end a to problém  jestli jí ještě někdy najde a opět zvedne :-((

Jeden z naši odborníků na sekty nazývá společenství o nichž se bavíme informační virózou. Na stole je velmi mnoho témat a informací, ve kterých se lidé přehrabují a snaží se vyextrahovat pro sebe, to co pokládají za boží vůli. Původcem tohoto informačního zahlcení bývá většinou vůdce, kterému je nesoustředěnost lidí ku prospěchu a to jak finančně tak pochlebně. Je li někde velmi mnoho informací přitahuje to logicky chytré a leč většinou encyklopedicky zaměřené lidi a ti se pak stávají zajatci tohoto informačního zaneprázdnění. Jinými slovy svůj čas,peníze, invence apod. pozbývají díky tomu, že místo aby navázali kontakt s Bohem  osobně, uvěřili nějakému zprostředkovateli, který si ale cílovou čest, která patří Bohu naneštěstí většinou ponechá.

Ela

P.S. (každé prostředí disponuje určitou konformitou tak nemá cenu Zell k něčemu lámat)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Papež se bojí letničního vlivu (jen ho nechte ať se bojí) (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Sobota, 08. srpen 2009 @ 11:15:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji za odpověď.

A to píšeš o řkc nebo o letničně-charismatickém hnutí ? :-)
V počátku (Sk2) to bylo jedno a to samé !

Ne vážně. Mně jde o to, aby čest byla vzdávána jen Bohu.

Miluji vás Božím milováním, žárlím na vás Boží žárlivostí, zasnoubil jsem vás jedinému muži - Kristu !  II.Kor.11,2

Pokud nenavážeme kontakt s Bohem osobně, tak je vše na prd.

Jelikož jsem s řkc i le-cha ušel dost cesty, jsem značně skeptický, ale nikoliv zhrzený. Ostatně budoucnost je Boží. A umožním-li to, pak i přítomnost. Halelujah !!!!!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Papež se bojí letničního vlivu (jen ho nechte ať se bojí) (Skóre: 1)
Vložil: zellwegs v Sobota, 08. srpen 2009 @ 12:37:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Lu,

důležité je ale zmínit jedno : ve všech skupinách o kterých hovoříme jsou různé kategorie věřících - od těch ultra radilálních po ty měkoty. Myslím, že je důležité, aby tam bylo co možná nejvyšší procento těch slušných. Eleonora má ovšem pravdu v tom, že u těch ultra charoušů je to dopředu ztracené pokud máme tento model : Sbor táhne neomylný a silný leeader obklopený svou rodinou, případně další věrnou rodinou. Veškerá moc a finance je pak rozdělena mezi tyto. To je stav kritický a nezměnitelný.

zell


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Papež se bojí letničního vlivu (jen ho nechte ať se b (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Sobota, 08. srpen 2009 @ 22:01:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, mně jde o to, aby ve společenství byli jen ti "slušní". Zkrátka, aby každý člen měl svůj post odpovídajíci jeho charismatu, schopnostem a duchovní vyspělosti. Aby to bylo třeba jako v práci, těžko se může někdo pořád zašívat, nebo naopak přetěžovat. Nebo jako v těle, tam musí být jednotlivé orgány v harmonii. Prostě já jsem se to takhle učil a i praktikoval.

Aby sbor táhl neomylný a silný leader obklopený svou rodinou, to se může stát jen u nás, sektářů. V řkc až po zrušení celibátu :-)

Jinak, to si fakt myslíš, že u ultra charoušů si z peněz vybraných ve sbírce ap. nechávají vedoucí rodiny tak něco pro sebe bokem, jako že kradou ?

Stav je to sice kritický, ale změnitelný. Pracuji na tom a nevzdávám se. Ostatně každá ovce má takového pastýře jakého si zaslouží.
Vedle Eleonory je tady na dané téma odborník Farel (Tajemná tvář ukřivděných charismatiků). Sem se ho ptal, jak zapálit svíčku. Tak mi odpověděl v tom smyslu, že apoštol východu, Derek Prince, našel na stáří přístav v Anglikánské církvi. Já jsem se touto myšlenkou též zabýval. Zda bych neměl z vod ultra le-cha zavítat do Českobratrské církve evangelické. Mohl bych tam dělat chytrého a poučovat je o znovuzrození a křtu Duchem svatým. Ostatně zde pod Ještědem scela běžně nacházejí odpadlíci z Evaldovy Jednoty bratrské domov v Církvi bratrské.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Papež se bojí letničního vlivu (jen ho nechte ať (Skóre: 1)
Vložil: zellwegs v Neděle, 09. srpen 2009 @ 11:29:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Lu,

Jinak, to si fakt myslíš, že u ultra charoušů si z peněz vybraných ve sbírce ap. nechávají vedoucí rodiny tak něco pro sebe bokem, jako že kradou ?

Nemyslím, že vyloženě kradou. Když si své platy nechají odhlasovat staršovstvem / které tvoří ta rodina a věrní / tak je vše legální . Nebuď naivní. Znala jsem případ, že jednoum ultra le-cha společenství nejen, že pastor byl placen z desátek, ale také jeho rodinný příslušník byl placeným sekretářem. To společenství mělo cca 40 lidí a pastoři placení byli rovnou dva, pak ten sekretář a nějaké brebendy měli samozřejmě starší. Sborový automobil používal samozřejmě jeden z pastorů. Členové byli masírování do placení desátek, kdo neplatil byl podezřelý a nikdo ho nebral vážně. Ta Skrytá tvář má něco do sebe - to není z prstu vycucané sci-fi.

zell


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Papež se bojí letničního vlivu (jen ho nechte (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Neděle, 09. srpen 2009 @ 14:15:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Doufám, že si tvoji odpověď přečte Pirmin :-)

Ale vážně, z čeho měl být ten člověk placen, když ne z desátků (z vybraných peněz) ? Byl přece řádným zaměstnancem toho společenství. Práci pastora vykonával naplný úvazek. Kde je problém ?

Nebo měl chodit do "civilního" zaměstnání, třeba dělat zedníka, a pastorovat jen jako amatér po volných chvílích, na úkor rodiny ?
Pastor společenství, kam chodím, to tak dělá.

A nebo to měl udělat tak, aby dosáhl na státní plat ? Měl být zaměstnancem státu, tak jako třeba učitel (plný úvazek 23 hodin týdně) nebo policista ? V mnoha církvích je to běžné.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Papež se bojí letničního vlivu (jen ho nechte ať se bojí) (Skóre: 1)
Vložil: eleonora v Neděle, 09. srpen 2009 @ 11:33:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Slovo letniční a charizmatický už na velmi mnoha místech významově i obsahově splývají a lidé od letničních většinou přijali, jako své pokračování, charizmatické doktríny a učení. Kdo by se chtěl hádat o vyhraněné profilaci jedněch proti druhým může, mě to splývá. Zpočátku byli všichni jedno, ambice jednotlivce totiž byly, pro duchovně naplněné křesťany prvotní církve,  chápány jako  tabu. Nerozeznání toho, co znamená sloužit a nic moc významného z toho nemít, koresponduje s tím, že v posledním čase povstanou lidé sami sebe milující a tím i ambiciózní. Ambice vždy potřebují zdůraznit, že je jedinec něčím nadřazen, aby mohl lépe manipulovat, nárokovat si pro sebe více cti, více peněz, více rozhodovacích pravomocí. Znám společenství, kde se veřejně hlásá, že demokracie v takovém společenství nebude. Všichni přisluhují vůdci a jeho vizi, že si tím společenství odsouhlasí totalitu, kterou  nejsou schopni v natolik konformním prostředí rozeznat, většinou nezjistí. Služebnosti nikdy nemohou sloužit jako sebeprosazení. Apoštol Pavel naopak zdůrazňuje, že jsou učiněni divadlem pro všechny a smysl chápu nikoli jako, úděl hvězd v seriálu "Místo nahoře", ale naopak úděl nehvězd v seriálu světa "Velmi často dole." :-))

ŘKC má mimo historických (ekologických :-)) zátěží, ale má také  jednu nespornou výhodu prostředí, ve kterém je těžko manipulovat druhými, protože nemá tak pevně definované členství. Tuhé členství je většinou jedním ze základů totality. Bývá sice extrém, když někdo od charizmatiků přejde rovnou ke katolíkům. Většinou je hlava nepustí, ale kdyby tam přišli možná by se rekonvalescence z charizmatizmu urychlila, právě díky tomu, že na rekonvalescenta není většinou vyvíjen žádný tlak. Tím ale nedělám propagaci ŘKC jen  zmiňuji potřebu člověka odcházejícího z totalitního společenství, nebýt pod tlakem nějakého tuhého religiózního prostředí.

Ela


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Papež se bojí letničního vlivu (jen ho nechte ať se b (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Neděle, 09. srpen 2009 @ 14:27:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
U věty "....že demokracie v takovém společenství nebude...." jsem měl dojem, že píšeš o řádu Trapistu u Toužimě. To jsou tuším katolíci ;-)

Tobě, Elo, splývá výraz charismatický se slovem totalita. Škoda pro tebe.

Já osobně jsem pro ten absolutismus, s Boží tváří.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Papež se bojí letničního vlivu (jen ho nechte ať (Skóre: 1)
Vložil: zellwegs v Neděle, 09. srpen 2009 @ 14:42:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Elo a Lu,

shodneme se snad na tom, že Boží království je totalita a s demokracií nemá nic společného. Tak v čem je problém ?

zell


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Papež se bojí letničního vlivu (jen ho nechte (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Neděle, 09. srpen 2009 @ 14:56:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Konečně rozumné slovo, halelujah !

Boží království = Král = monarcha, totalitní vládce.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Papež se bojí letničního vlivu (jen ho ne (Skóre: 1)
Vložil: eleonora v Pondělí, 10. srpen 2009 @ 08:13:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nerada bych vám kazila námluvy, ale hovořit o Bohu jako o totalitním vládci je trochu silná káva. Totalitní vláda nerespektuje osobnost člověka, ani hranice jeho osobní svobody. Dialogy, kdy Bůh hovoří třeba s Mojžíšem jsou jednou z největších výpovědí o jeho charakteru netotalitního vůdce. To se samozřejmě týká Izraele a poté křesťanů, komunikace s pohany je podobná jen pokud Boha hledají k ostatním mluví svým stvořením, svědomím a pod.Totlaitně se projeví až v závěru věků a to z důvodů nezbytnosti.
   Charizmatizmus podle mne prezentuje něco podobného jak to zmiňuje Lu a nikdo si nedokáže moc odhalit, že pojem slova charizmatický (odvozeno od charizmat) se zvolna vytrácí a vyprazdňuje a zůstává jen totalita. Vzhledem k tomu, že k tomu mají tyto rádoby charizmatické uskupení nejblíž, míra zneužití je největší právě u nich protože nerespektování lidské svobody a individuality lámou přes absoulutní poslušnost. Bůh ale postavil člověka do ráje se svobodnou vůlí s velkou mírou svobody a vdechl mu rozmanitost charakteru. Kdyby chtěl robota netrpěl by snámi celé lidské dějiny a udělal by si jej už na počátku. Derek Prince jak už tu bylo zmíněno řekl na začátku 90 let v Karlsruhe, že satan usedne na trůn v charizmatické církvi a já pochybuji že se jednalo o nějaký zapadlý sbor ukrytý někdev jihozápadním Pacifiku, myslím, že mluvil o charizmatismu jako o celku.

Ela


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Papež se bojí letničního vlivu (jen h (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pondělí, 10. srpen 2009 @ 19:21:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Teď se určitě mnohým katolíkům ulevilo. Už si mysleli, že to bude u nich :-)

Rozumím ti. Jestli mám opravdu s něčím kříž, tak je to právě ta lidská totalita v le-cha. Ostatně jsem v souvislosti s ní probrečel 15 let v hospodě.
Ovšem ta naše le-cha totalita asi bude jen něžná květina oproti té katolické. O té naší můžeme alespoň drbat na GS. Drbat o té katolické má asi tu úroveň jako psát o režimu v severní Koreji.
Raději budu psát o té le-cha, to je ten můj chlíveček a možná i trám v oku. Tu katolickou nechám katolíkům.

Já třeba svoje kroky směřuji k založení nového sboru. Sboru s využíváním duchovních darů jednotlivých oveček.
V duchovně, i regionálně, mi nejbližích sborech duchovní služba leží na pastorovi, a jeho ženě. A občas i na několika jeho nejbližších.
Ostatní jsou tady od toho, a je to dost široké pole, aby opravovali vybavení sboru, prodávali kafe a sušenky, nosili aparaturu, půjčovali a prodávali knihy a cd....však to asi znáš. Ne nevzdávám svoji cestu. Hrozné je, že když jsem pastora upozornil na článek v časopisu, kde psali, že to ve sboru jde i jinak, byl oheň na střeše.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Papež se bojí letničního vlivu (j (Skóre: 1)
Vložil: eleonora v Úterý, 11. srpen 2009 @ 08:51:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podobný druh totality jako u charizmatiků u katolíků neznám a ani ho tu nikdo neventiloval. Možná bylo něco podobného u pátera Mikulici. Chorobná vázanost na autoritu je doménou spíše Nových náboženských hnutí kam patří právě různí hnutí víráci a charizmatici.
Vychází to z modelu vedení, kdy u katolíků není již zmíněný prvek komplotu vedení, kdy si několik lidí jistí záda různými argumenty proč jen oni jsou ti praví, kdo to vedou  a je skoro jedno jestli jde o totalitně formovanou rodinu, nebo nějaké okolní rodiny, či jednotlivce se schopností být manipulován a posléze sám manipulovat. Katolíky většinou srovná jejich vlastní organizovanost a velmi velký počet členů na jednoho duchovního. Neumožňuje zavést totalitu, protože ta je založena, mimo jiné na kontrole. Farář má kolikrát co dělat, aby ustál všechny své povinnosti vyplývající z liturgie a svátostí, takže není předpoklad, že ve zbylém čase má čas promýšlet jak ovládnout něco, co stejně ovládnout nelze (myslím ten počet lidí). Farář je válcován mnoha mašinerními  věcmi a tak nemá prostor k formování totality. Jinak je to u nových náboženských hnutí, která si uvolnila ruce od historické zátěže a vytvořila jednoduché modely řízení (strachem), takže je schopna to ustát. Jakmile pak překoná určitý množstevní bod, už to funguje jako u komunistů. Lidé kontrolují a donáší sami a vedoucí soudruh jen sedí a udílí moudra a rozkazy.

Vedení by mělo být založeno na někom kdo má důvěrnou zkušenost s manipulací s tím, že jako forma vedení je tato manipulace nepřípustná. Pokud je takový člověk schopen formovat širší vedení, s podobnými hodnotami může vzniknout sbor kde bude probíhat zdravý vývoj víry. Rick Joyner zmínil člověka vhodného pro vedení jako někoho kdo byl nějaký čas pod špatnou autoritou. Podle mého to ale není správně formulováno. Protože pod špatnou autoritou, žije mnohdy i člověk který z pod této autority vyjde ze špatných motivů. Tedy ne pro to že by se mu nelíbilo totalitní vedení, ale vyjde proto, že nebyl doceněn jako manipulátor. Pokud takový člověk založí další společenství, je na světě další totalita.

Ela


]


Jak založit (charismatickou) církev. (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Úterý, 11. srpen 2009 @ 19:25:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
pokusím si to nějak v lebce utřídit a napsat pár řádků, jak založit nový sbor a proč ?


]


Stránka vygenerována za: 0.28 sekundy