Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 179, komentářů celkem: 429680, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 266 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116551502
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Záludnost češtiny...
Vloženo Středa, 22. červenec 2009 @ 20:41:41 CEST Vložil: Stepan

O Bibli poslal demagog

Abram Hospodinovi uvěřil a on mu to připočetl jako spravedlnost. Gen 15.6
Spravedlivý bude žít ze své víry, pro svou věrnost. Abakuk 2,4...
Čeština má ve svém jazyku jednu malou zákeřnost, záludnost. Takovou past, do které se můžeme chytit, když čteme Písmo. Čeština totiž od sebe odděluje slovo "víra" od slova "věrnost." To biblické jazyky neznali. To neznali staří hebrejové doby Abrahama, Mojžíše, či Ježíše. Pro ně tyto dvě slova tvořili jeden jedinný pojem. Věrnost a víra biblicky tvoří jeden pojem. V překladech často můžeme číst v hlavním překladě například slovo vírat a v poznámce pod čarou zase míváme uvedeno, že se to dané místo může přeložit jako "věrnost". Ale ani toto pojetí není nejpřesnější. Protože se zde nejedná o výběr ze dvou možných překladových variant. Osobně se domnívám, že správně by se v překladech měly objevovat oba tyto pojmy spolu. Proč se tedy věrnost nemůže odělit od víry?

http://bohu-a.svetu.cz/19770-zaludnost-cestiny.html


Podobná témata

O Bibli

"Záludnost češtiny..." | Přihlásit/Vytvořit účet | 50 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Záludnost češtiny... (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Čtvrtek, 23. červenec 2009 @ 09:24:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Demagog
Víra je věrnost - když  jsem na pokraji sil a vůbec nemohu, když padám do hříchu, když se mi nechce, když mi to vůbec nevyhovuje, když se mi nabízí daleko zajímavější věci a nebo také mohu mít velký strach a nebo velkou bolest a nebo když se mi lidé smějí, když mi blízcí nerozumí, když mi cizí lidé kolem nerozumí. Přibývají mi roky, já stárnu a Hospodin svůj slib stále neplní a já jsem stařec nad hrobem -  já Hospodinu věřím, jsem mu věrný - Jeho slovo je Pravda.Abrahám Hospodinu věřil i tam, kde z pohledu lidského nebyla žádná naděje - věřil, že má moc křísit mrtvé k životu.

To všechno  Abrahám zažil a stále Hospodinu věřil, on mu byl věrný, proto je otcem důvěry - věrnosti Hospodinu. Abrahám byl Hospodinu věrný v každé situaci svého života, on věřil.






Re: Záludnost češtiny... (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Čtvrtek, 23. červenec 2009 @ 10:35:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Slovo víra vůbec nevystihuje podstatu hebrejského "emuna", ani řeckého "pistis", jejichž (špatným) překladem je...

http://pistis.webnode.cz/news/co-vlastne-znamena-slovo-vira-/ 




Re: Re: Záludnost češtiny... (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Čtvrtek, 23. červenec 2009 @ 16:19:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    Ahoj.
    Ty asi neprosíš, že?

    Citace z tebou odkazovaného článku:
   
   "Řeknu-li např. "věřím, že budu zachráněn", dává toto mé vyjádření prostor pro možnost, že se to vůbec nemusí stát. Je to zhruba na úrovni "myslím, že budu zachráněn"."

   "Modlím-li se, aby mi Pán dal to či ono, nestačí toliko věřit. Je třeba mít jistotu - PISTIS, že se stane, jak žádám. Jinak to není jistotění, ale pouhé doufání, kdy dostat mohu, bude-li Pán chtít, ale také nemusím!"

    "Vidíme tedy, že chtít od Boha něco s pochybnostmi je zbytečné. "

    Takže to tedy asi funguje takto?
    1.krok "Bože, chci aby se mé dítě uzdravilo"
    2.krok okamžitě po vysloveni prosby- nastane jistota a tady mi to nejde do hlavy. Jak si člověk sám v sobě tuto jistotu vytvoří, pokud ji v něm nevytvoří Bůh? Jistota je něco co je velice pravděpodobné, třeba to, že zítra vyjde slunce, nebo, že mne čeká smrt...Ale pokud neznám budoucnost a neznám Boží vůli pro konkretní udalost, nemohu přece mít jistotu toho o co prosím. Ledaže by přišlo nějaké ujištění, tedy poznání o tom, že se splní to co si přejí. Potom však já nemusím (použiji to podivné slovo) jistotit, tak jako se nemusím stále přesvědčovat (jistotit) o tom, že zítra vyjde slunce.


]


Re: Re: Re: Záludnost češtiny... (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Čtvrtek, 23. červenec 2009 @ 16:38:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Věřit Bohu znamená spolehnout se na to, v co doufáme, a být si jist tím, co nevidíme
. 2  K takové víře předků se Bůh přiznal svým svědectvím. 3  Ve víře chápeme, že Božím slovem byly založeny světy, takže to, na co hledíme, nevzniklo z viditelného. 4  Ábel věřil, a proto přinesl Bohu lepší oběť než Kain a dostalo se mu svědectví, že je spravedlivý, když Bůh přijal jeho dary; protože věřil, ‚ještě mluví, ač zemřel‘. 5  Henoch věřil, a proto nespatřil smrt, ale Bůh ho vzal k sobě. ‚Nebyl nalezen, protože ho Bůh přijal.‘ Ještě než ho přijal, dostalo se Henochovi svědectví, že v něm Bůh našel zalíbení. 6  Bez víry však není možné zalíbit se Bohu. Kdo k němu přistupuje, musí věřit, že Bůh jest a že se odměňuje těm, kdo ho hledají. 7  Noe věřil, a proto pokorně přijal, co mu Bůh oznámil a co ještě nebylo vidět, a připravil koráb k záchraně své rodiny. Svou vírou vynesl soud nad světem a získal podíl na spravedlnosti založené ve víře. 8  Abraham věřil, a proto uposlechl, když byl povolán, aby šel do země, kterou měl dostat za úděl; a vydal se na cestu, ačkoli nevěděl, kam jde. 9  Věřil, a proto žil v zemi zaslíbené jako cizinec, bydlel ve stanech s Izákem a Jákobem, pro které platilo totéž zaslíbení, 10  a upínal naději k městu s pevnými základy, jehož stavitelem a tvůrcem je sám Bůh. 11  Také Sára věřila, a proto přijala od Boha moc, aby se stala matkou, ačkoliv už překročila svůj čas; pevně věřila tomu, kdo jí dal zaslíbení. 12  Tak z jednoho muže, a to už starce, vzešlo tolik potomků, ‚jako bezpočtu je hvězd na nebi a jako je písku na mořském břehu‘. 13  Ve víře zemřeli ti všichni, i když se splnění slibů nedožili, nýbrž jen zdálky je zahlédli a pozdravili, vyznávajíce, že jsou na zemi jen cizinci a přistěhovalci. 14  Tím dávají najevo, že po pravé vlasti teprve touží. 15  Kdyby měli na mysli zemi, z níž vykročili, měli možnost se tam vrátit. 16  Ale oni toužili po lepší vlasti, po vlasti nebeské. Proto sám Bůh se nestydí nazývat se jejich Bohem. Vždyť jim připravil své město. 17  Abraham věřil, a proto šel obětovat Izáka, když byl podroben zkoušce. Svého jediného syna byl hotov obětovat, ačkoli se mu dostalo zaslíbení a bylo mu řečeno: 18  ‚Z Izáka bude pocházet tvé potomstvo.‘ 19  Počítal s tím, že Bůh je mocen vzkřísit i mrtvé. Proto dostal Izáka zpět jako předobraz budoucího vzkříšení. 20  Izák věřil, a proto Jákobovi a Ezauovi dal požehnání v pohledu do budoucna. 21  Jákob věřil, a když umíral, požehnal oběma Josefovým synům a poklonil se přitom k vrcholu své berly. 22  Josef věřil, a na sklonku svého života řekl, že synové izraelští vyjdou z Egypta, a nařídil, co se má stát s jeho kostmi. 23  Mojžíšovi rodiče věřili, a proto svého syna tři měsíce po narození ukrývali; viděli, že je to vyvolené dítě, a nezalekli se královského rozkazu. 24  Mojžíš věřil, a proto, když dospěl, odepřel nazývat se synem faraónovy dcery. 25  Raději chtěl snášet příkoří s Božím lidem než na čas žít příjemně v hříchu; 26  a Kristovo pohanění pokládal za větší bohatství než všechny poklady Egypta, neboť upíral svou mysl k budoucí odplatě. 27  Věřil, a proto vyšel z Egypta a nedal se zastrašit královým hněvem; zůstal pevný, jako by Neviditelného viděl. 28  Věřil, a proto ustanovil hod beránka a dal pokropit dveře jeho krví, aby se zhoubce nemohl dotknout prvorozených. 29  Izraelští věřili, a proto prošli Rudým mořem jako po suché zemi, ale když se o to pokusili Egypťané, pohltily je vlny. 30  Izraelští věřili, a proto před nimi padly hradby Jericha, když je obcházeli po sedm dní. 31  Nevěstka Rachab věřila, a proto přátelsky přijala vyzvědače a nezahynula s nevěřícími. 32  Mám ještě pokračovat? Vždyť by mi nestačil čas, kdybych měl vypravovat o Gedeónovi, Barákovi, Samsonovi, Jeftovi, Davidovi, Samuelovi a prorocích, 33  kteří svou vírou dobývali království, uskutečňovali Boží spravedlnost, dosáhli toho, co jim bylo zaslíbeno; 34  zavírali tlamy lvům, krotili plameny ohně, unikali ostří meče, v slabosti nabývali síly, vedli si hrdinsky v boji, zaháněli na útěk vojska cizinců; 35  ženám se jejich mrtví vraceli vzkříšení. Jiní byli mučeni a odmítli se zachránit, protože chtěli dosáhnout něčeho lepšího, totiž vzkříšení. 36  Jiní zakusili výsměch a bičování, ba i okovy a žalář. 37  Byli kamenováni, mučeni, řezáni pilou, umírali pod ostřím meče. Chodili v ovčích a kozích kůžích, trpěli nouzi, zakoušeli útisk a soužení. 38  Svět jich nebyl hoden, bloudili po pouštích a horách, skrývali se v jeskyních a roklinách země. 39  A ti všichni, ačkoliv osvědčili svou víru, nedočkali se splnění toho, co bylo zaslíbeno, 40  neboť Bůh, který zamýšlel pro nás něco lepšího, nechtěl, aby dosáhli cíle bez nás.

Už chápeš? :-)

Jen si místo slova "víra" dosaď "jistota". Pro ni Bůh ospravedlňuje hříšného člověka, a jiná možnost není...



]


Re: Re: Re: Re: Záludnost češtiny... (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Čtvrtek, 23. červenec 2009 @ 16:46:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Marek 5,34 A on jí řekl: „Dcero, tvá víra tě zachránila. Odejdi v pokoji, uzdravena ze svého trápení!“

Nevěřící odcházejí od Boha s prázdnou, neboť jejich postoj se Mu nelíbí...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Záludnost češtiny... (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Čtvrtek, 23. červenec 2009 @ 19:19:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
........Nevěřící odcházejí od Boha s prázdnou, neboť jejich postoj se Mu nelíbí............

    A to ti řekl Bůh, nebo sis to někde přečetl?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Záludnost češtiny... (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pátek, 24. červenec 2009 @ 10:41:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Vyčetl jsem to v Bibli. Ty ne? :-0

5  Má-li kdo z vás nedostatek moudrosti, ať prosí Boha, který dává všem bez výhrad a bez výčitek, a bude mu dána. 6  Nechť však prosí s důvěrou a nic nepochybuje. Kdo pochybuje, je podoben mořské vlně, hnané a zmítané vichřicí. 7  Ať si takový člověk nemyslí, že od Pána něco dostane; 8  je to muž rozpolcený, nestálý ve všem, co činí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Záludnost češtiny... (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Pátek, 24. červenec 2009 @ 15:45:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    Jo takhle jsi to myslel, špatně jsem tě pochopil, myslel jsem, že máš na mysli lidi, jenž v Boha nevěří. Jinak bych s tebou mohl i souhlasit, pokud je člověk přesvědčen o existenci bytosti k Níž se může obracet, potom, je na místě i důvěra v to, že ta bytost mu pomůže.


]


Re: Re: Re: Re: Záludnost češtiny... (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Čtvrtek, 23. červenec 2009 @ 19:18:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    Neodpověděl jsi na mou otázku. Jakým způsobem si člověk může sám v sobě vytvořit tu jistotu, co to znamená jistotit? Přece když chceš mít jistotu, tak ta jistota musí na něčem stát, nelze si jen tak - jistotu něčeho - vycucat z prstu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Záludnost češtiny... (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Čtvrtek, 23. červenec 2009 @ 19:46:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    Doplnil bych to ještě takto: pokud budu prosit Boha za uzdravení svého dítěte, jak mohu mít jistotu, že jej uzdraví, když neznám Jeho vůli pro tento konkretní případ? Kdyby tomu bylo jak píšeš, potom bys byl jako Bůh. Prostě by sis něco umanul, pak bys "jistotil" a to cos si umanul by se stalo skutečnosti. Já bych si třeba umanul, že jsem pták ohnivak. Pak bych "jistotil" (krásné slovo:-)), a byl by ze mne pták ohnivák. Otázka je, jestli bych byl i potom schopen jistotit:-))


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Záludnost češtiny... (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pátek, 24. červenec 2009 @ 10:38:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Musíš si být samozřekmě jistý pravdou, ne nesmysly!

Jestliže Pán řekl - žádejte, a dostanete, proč bych si neměl být jistý Jeho slovem? :-o


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Záludnost češtiny... (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Pátek, 24. červenec 2009 @ 18:12:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    Ano, máš pravdu, musíš si být jistý pravdou, ta však ne vždy je zjevná. Ježíš řekl "žádejte a dostanete", ale z logiky věci je zřejmé, že toto nelze brát doslova, tedy, že vždy když žádáš, že dostaneš. Řekl bych, že nejprve je snad Boží vůle a pak nějaké tvé pochybné pozemské potřeby. Co když tvá žádost může narušit Boží plán, splní ji Bůh? Jistě že ne. Proto si nikdy nemůžeš být jistý tím, že vše o co žádáš, že dostaneš. Můžeš snad jen důvěřovat svému Bohu, že to zařidi tak, jak by to bylo nejlépe. Nakonec to zařídí přesně naopak, než by sis přál.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Záludnost češtiny... (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 25. červenec 2009 @ 18:47:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Záleží na tom, co máš za boha.

  Pokud máš za boha někoho, kdo sesílá nemoci, nikdy si nemůžeš být jistý, jaká je jeho vůle ve tvém konkrétním případě. Třeba by tobě nebo tvému dítěti ještě naložil?


  Pokud máš za Boha někoho, kdo nemoci uzdravuje, můžeš si být jistý, jaká je jeho vůle a v té jistotě se k němu modlit.


  A pokud máš boha, který sesílá nemoci, není nic jednoduššího - vyměň svého boha za toho, který uzdravuje.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Záludnost češtiny... (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Sobota, 25. červenec 2009 @ 19:44:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
     Jakého Boha měl potom apoštol Pavel a Timotei? Proč Pavel Timoteovi radí aby kvůli svým častým nemocem pil víno? Vždyť dle Mikaela by stačilo poprosit Boha a "jistotit". Timotei by byl uzdraven. Tohle mu Pavel však neporadil. Že by Mikael znal Boží vůli lépe než apoštol Pavel?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Záludnost češtiny... (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 26. červenec 2009 @ 10:53:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toto je Toníkův zlozvyk (a není v tom sám).

Když mu dokážeš z Písma neobhajitelnost jeho verze, tak se odmlčí.
Odmlčí, ale nepoučí.
Pod některým z dalších článků zase pokračuje v obhajobě neobhajitelného.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Záludnost češtiny... (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Neděle, 26. červenec 2009 @ 11:25:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Nebyl podle tebe nakonec hřích, když Ježíš uzdravoval veškeré nemoci? :-)))


]


Re: Re: Re: Re: Re: Záludnost češtiny... (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pátek, 24. červenec 2009 @ 10:43:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Musíš se chopit něčeho pevného. V tomto případě Božího zaslíbení...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Záludnost češtiny... (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pátek, 24. červenec 2009 @ 10:55:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

19  Vždyť Boží Syn Ježíš Kristus, kterého jsme u vás zvěstovali my – já a Silvanus a Timoteus – nebyl zároveň ‚ano‘ i ‚ne‘, nýbrž v něm jest jasné ‚Ano‘!20  Ke všem zaslíbením Božím, kolik jich jen jest, bylo v něm řečeno ‚Ano‘. A proto skrze něho zní i naše ‚Amen‘ k slávě Boží.

Cbvála Pánu! Amen.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Záludnost češtiny... (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Pátek, 24. červenec 2009 @ 17:59:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    Boží zaslíbeni, to jsou takové všeobecnosti, já pšak píšu o konkretních prosbách. Jak můžeš nabyt jistoty, když na konkretní prosbu není konkretní zaslíbení?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Záludnost češtiny... (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Sobota, 25. červenec 2009 @ 13:33:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Jan 14,13 A začkoli budete prosit ve jménu mém, učiním to, aby byl Otec oslaven v Synu.

Jak vidíš, Boží dítě smí žádat o cokoli... :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Záludnost češtiny... (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 25. červenec 2009 @ 13:41:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, Boží dítě může žádat Otce o cokoli, je-li to ve shodě s Boží vůlí a v souladu s Božím řídícím principem a způsobem jednání.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Záludnost češtiny... (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 25. červenec 2009 @ 14:05:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To "v souladu s Božím řídícím principem a způsobem jednání." se rovná vlastně ve jménu Pána Ježíše Krista, neboť to znamená, že ve skutečnosti se modlí Ježíš Kristus skrze mne způsobem, který Bůh Otec přijme, protože Jeho slyší - narozdíl ode mne - vždycky. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Záludnost češtiny... (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 26. červenec 2009 @ 10:54:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy
To je naprosto správně.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Záludnost češtiny... (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Neděle, 26. červenec 2009 @ 11:31:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

A Boží vůli pro každý den máš ty nepochybně vždycky a na každý den napsanou v rozpisu.

Nebo mají-li v krámě housky i rohlíky, tak se modlíš, aby ti zjevil, jestli si dnes máš koupit to, či ono... :-)))


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Záludnost češtiny... (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Sobota, 25. červenec 2009 @ 13:51:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    Willy ti to napsal jasně. Já bych jen dodal, že pokud neznáš Boží vůli pro svou konkretní prosbu, nemůžeš mít jistotu, že tvá prosba bude naplněna tak jak si přeješ ty.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Záludnost češtiny... (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Sobota, 25. červenec 2009 @ 13:57:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    A už jsi někdy prosil o cokoli? A měl jsi vždy po své prosbě jistotu, že se stane tak jak sis přál? A stalo se tak?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Záludnost češtiny... (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Neděle, 26. červenec 2009 @ 11:23:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

:-) Vy opatrníci přeopatrní, je přece jasné, že spravedlivý se nikdy nebude modlit za něco špatného! To dělá jedině hříšník, a Bůh hříšníky neslyší. Některým lidem zkrátka chybí odvaha k opravdové jistotě, a tak se ve svém životě musí spokojit jen s úzkostlivým náboženstvím...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Záludnost češtiny... (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Neděle, 26. červenec 2009 @ 12:03:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
   Proč sem pleteš jakési špatnosti? Podle toho jak prezentuješ svůj názor na to co by člověk po prosbě měl dělat, tedy ne věřit, že bude splněna, ale setrvávat v jistotě, že se stane tak jak jsi prosil se divím, že jsem o tobě ještě neslyšel, že kudy chodíš, vylidňuji se nemocnice, mrtvi vstávají z hrobu....Buď ti lide nevěří, projdi se tedy po hladině vody, nasyť je jedním chlebem (to by pro tebe neměl být žádný problém, poprosíš a budeš"jisotit"), vzbuď v nich důvěru. Nebo raději o nic neprosíš, co kdyby ten tvůj mechanismus nefungoval, nechceš se přece zklamat, anebo to co zde píšeš prostě nefunguje a ty píšeš nesmysly.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Záludnost češtiny... (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pondělí, 27. červenec 2009 @ 10:16:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Ty véžně nic nechápeš. Nepletu sem žádné špatnosti, nýbrž vysvětluji tobě nechápavému, že se nemusím bát, že to či ono není Boží vůle, protože já se za špatné věci samozřejmě modlit nebudu!

Ostatně přečti si tenhle příběh:

21  Ježíš odtud odešel až do okolí Týru a Sidónu. 22  A hle, jedna kananejská žena z těch končin vyšla a volala: „Smiluj se nade mnou, Pane, Synu Davidův! Má dcera je zle posedlá.“ 23  Ale on jí neodpověděl ani slovo. Jeho učedníci přistoupili a žádali ho: „Zbav se jí, vždyť za námi křičí!“ 24  On odpověděl: „Jsem poslán jen ke ztraceným ovcím z lidu izraelského.“ 25  Ale ona přistoupila, klaněla se mu a řekla: „Pane, pomoz mi!“ 26  On jí odpověděl: „Nesluší se vzít chléb dětem a hodit jej psům.“ 27  A ona řekla: „Ovšem, Pane, jenže i psi se živí z drobtů, které spadnou ze stolu jejich pánů.“ 28  Tu jí Ježíš řekl: „Ženo, tvá víra je veliká; staň se ti tak, jak chceš.“ A od té hodiny byla její dcera zdráva.

Ta žena se vůbec neptala, jestli to, co potřebuje, je podle Boží vůle, či ne. A byla vyslyšena. Stala se její vůle...

A tahle taky...

A hle, žena trpící už dvanáct let krvácením přišla zezadu a dotkla se třásní jeho šatu. 21  Říkala si totiž: „Dotknu-li se aspoň jeho šatu, budu zachráněna!“ 22  Ježíš se obrátil a spatřiv ji řekl: „Buď dobré mysli, dcero, tvá víra tě zachránila.“ A od té hodiny byla ta žena zdráva.

Přílišná úzkostlivost vede k pochybnostem, a kdo pochybuje, nedostává... 

5  Když přišel do Kafarnaum, přistoupil k němu jeden setník a prosil ho: 6  „Pane, můj sluha leží doma ochrnutý a hrozně trpí.“ 7  Řekl mu: „Já přijdu a uzdravím ho.“ 8  Setník však odpověděl: „Pane, nejsem hoden, abys vstoupil pod mou střechu; ale řekni jen slovo, a můj sluha bude uzdraven. 9  Vždyť i já podléhám rozkazům a vojákům rozkazuji; řeknu-li některému ‚jdi‘, tak jde; jinému ‚pojď sem‘, tak přijde; a svému otroku ‚udělej to‘, tak to udělá.“ 10  Když to Ježíš uslyšel, podivil se a řekl těm, kdo ho následovali: „Amen, pravím vám, tak velikou víru jsem v Izraeli nenalezl u nikoho. 11  Pravím vám, že mnozí od východu i západu přijdou a budou stolovat s Abrahamem, Izákem a Jákobem v království nebeském; 12  ale synové království budou vyvrženi ven do tmy; tam bude pláč a skřípění zubů.“ 13  Potom řekl Ježíš setníkovi: „Jdi, a jak jsi uvěřil, tak se ti staň.“ A v tu hodinu se sluha uzdravil. 

 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Záludnost češtiny... (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Pondělí, 27. červenec 2009 @ 20:49:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
     Ale tyto příběhy jsou o něčem jiném, než je tvrzeno v článku který jsi sem vložil. Znovu cituji věty z něj, aby bylo zřejmé, že příběhy mluví o něčem jiném:

     "Modlím-li se, aby mi Pán dal to či ono, nestačí toliko věřit. Je třeba mít jistotu - PISTIS, že se stane, jak žádám"

     Ti lide v biblických příbězích měli jistotu, jistotu v tom, že Ježíš ma moc je a jejích blízké uzdravit. Jestli to však udělá, to nemohli vědět, mohli jen doufat, že se tak stane.

     Ke Kananejské ženě: Ona Ježíše prostě "ukecala", správněji přesvědčila o tom, že věří v to, že On má pravomoc uzdravit i ty co nejsou z izraelského lidu. To byla její jistota. Jestli to však Ježíš učiní, v tom si jista být nemohla.  

     Věta, kterou jsem zde citoval by měla správněji znít takto: Modlím-li se, aby mi Pan dal to či ono, mám mít jistotu, že to i ono mi může dát, jestli tak však učiní je Jeho věc.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Záludnost češtiny... (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Úterý, 28. červenec 2009 @ 12:23:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

To se velice pleteš, maje špatný úhel pohlehu. :-)

Ty ženy si byly jisté, že vezmou, co potřebují. Podle toho poznáš jistotu, že se nenechá odradit, ani když slyší "ne". Kdo jen věří, při obtížích couvne...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Záludnost češtiny... (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Úterý, 28. červenec 2009 @ 12:29:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Opravuji - špatný úhel pohledu

Jestliže Pán říká "žádejte, a dostanete", proč bych pochyboval, že žádaje dostanu? To by musel říci "žádejte, a možná dostanete", nemyslíš?  :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Záludnost češtiny... (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Úterý, 28. červenec 2009 @ 15:46:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
   Kdes přišel na to, že špatný. Ani jeden z nás nemůže mluvit za setníka a kananejskou ženu. Nebyli jsme v jejích kůži, nemůžeme rozhodnout, jestli si byli jisti tím, že je Ježíš vyslyší, nebo ne, nelze to vyvodit ani z textu. Ale něco z textu vyvodit lze. Ježíš se podivuje jejích veliké víře, chceš-li jistotě, ale ne jistotě o tom, že se stane jak si dotyční přejí, ale jistotě o tom, že Ježíš má pravomoc léčit různé neduhy, a to nejen přítomných, ale i vzdálených, a to nejen izraelitu, ale i z jiných národu. To byla ta jistota, víra, která Jej udivila, která vedla k Činu.
   Možná snad příběh o ženě s krvácením by mohl podpořit tvůj názor, ale ta žena nebyla uzdravena po tom co se dotkla, ale až po slovech Ježíše. Mohla se mýlit ve svém přesvědčení.
   Zajimalo by mne co si myslíš o Timoteovi, jeho častých nemocech? Proč nebyl uzdraven? Proč jej Pavel nenabádal k tomu aby "jistotil", ale aby pil víno?

.......Podle toho poznáš jistotu, že se nenechá odradit, ani když slyší "ne".......

   Co myslíš, mají mé děti jistotu v tom, že svým neustálým dožadováním dosáhnou svého (a piš si, že mají dobrou vytrvalost)? Pochybuji. Oni mají naději, že mne ukecaji, ale ne jistotu. Pokud budu neoblomný, můžou "jistotit jak chtějí, ale bude jim to prd platné.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Záludnost češtiny... (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Středa, 29. červenec 2009 @ 11:39:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

" Možná snad příběh o ženě s krvácením by mohl podpořit tvůj názor, ale ta žena nebyla uzdravena po tom co se dotkla, ale až po slovech Ježíše. Mohla se mýlit ve svém přesvědčení."

Tady už ale vyloženě lžeš, a překrucuješ:

Lukáš 8,44 Přišla zezadu a dotkla se třásní jeho šatu, a hned jí krvácení přestalo.
Lukáš 8,47 Když žena viděla, že se to neutají, přišla chvějíc se, padla mu k nohám a přede všemi lidmi vypověděla, proč se ho dotkla a jak byla hned uzdravena.

27  Když se doslechla o Ježíšovi, přišla zezadu v zástupu a dotkla se jeho šatu.28  Říkala si totiž: „Dotknu-li se aspoň jeho šatu, budu zachráněna!“ 29  A rázem jí přestalo krvácení a ucítila v těle, že je vyléčena ze svého trápení.

Přečti si napřed pořádně Písmo, než jím budeš argumentovat. Jinak se zbytečně zesměšníš...  



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Záludnost češtiny... (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Středa, 29. červenec 2009 @ 15:36:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
     Zmýlil jsem se, reagoval jsem na text z Mt 9,20nn. Je to tam popisované jinak než v Lukášovi. Lukáš mi na mysl vůbec nepřišel. Ale jedna věc mne udivila, i když asi neměla. Asi  jsem měl očekávat, že někteří věřící, když vidí, že se někdo spletl, hned v dotyčném vidí lháře, člověka jenž umyslně manipuluje s texty. Jsi schopen připustit, že se z mé strany nejednalo o umyslnou lež, manipulaci, anebo jsi tak zabedněný, že hned vidíš v člověku lháře a podvodníka? Připadáš mi jako člověk, jenž radostně vykřikne "ha, teď jsem jej nachytal, mám nad ním vrch". Takový mám dojem z toho, jak jsi mne krasně nazval lhářem, jak jsi to ještě tučně zvyraznil. Nevím jak pro tebe, ale pro mne diskuse není souboj, klidně skončím jako poražený, mi nejde o mou pravdu, ale o pravdu, pokud poznám, že se mýlím, rád se svého omylu zbavím.

  ....Přečti si napřed pořádně Písmo, než jím budeš argumentovat......

    Byls to ty, jenž argumentoval Písmem. Reagoval jsem na to cos napsal ty, tedy na Matouše. Kdybys použil Lukáše, ani bych necekl.

    Stále platí můj dotaz z mého předešlého komentáře:

Zajímalo by mne co si myslíš o Timoteovi, jeho častých nemocech? Proč nebyl uzdraven? Proč jej Pavel nenabádal k tomu aby "jistotil", ale aby pil víno?

   
   



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Záludnost češtiny (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Čtvrtek, 30. červenec 2009 @ 10:59:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Ani z Matoušova textu nemůžeš odvodit to, cos tady s takovou jistotou tvrdil, není tam "po Jeho slovech", ale od té hodiny! To se mi právě nelíbí - když něco nevíš jistě, tak to pak tak rezolutně netvrď! Měl sis přečíst ten příběh i jinde, a pak se teprve přít! Mám už totiž plné zuby překrucování Písma z mnohých diskusí s adventistickými (i jinými) bludaři, a tak nemíním nikoho šetřit! Budiž ti to k dobrému... :-)

Co se týče Timotea, opravdu nevím, proč se jeho nemoci často opakovaly, ale rozhodně si kvůli tomu nepřestanu myslet, že každý může být uzdraven:

8  Nemocné uzdravujte, mrtvé probouzejte k životu, malomocné očišťujte, démony vymítejte; zadarmo jste dostali, zadarmo dejte.

14  Je někdo z vás nemocen? Ať zavolá starší církve, ti ať se nad ním modlí a potírají ho olejem ve jménu Páně. 15  Modlitba víry zachrání nemocného, Pán jej pozdvihne, a dopustil-li se hříchů, bude mu odpuštěno. 16  Vyznávejte hříchy jeden druhému a modlete se jeden za druhého, abyste byli uzdraveni. Velkou moc má vroucí modlitba spravedlivého.

Skutky apoštolů 5,16 Také z ostatních míst v okolí Jeruzaléma se scházelo množství lidí; přinášeli nemocné a sužované nečistými duchy a všichni byli uzdravováni.

Takže asi takhle... :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Záludnost češ (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Čtvrtek, 30. červenec 2009 @ 16:22:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
     Ještě tedy k Matoušovi: Rezolutně netvrď? Vyjádřil jsem svůj názor, vycházel z toho co jsem četl, z posloupnosti děje jak byl popsán. Nemocná žena, která se dotkla Ježíše, Ježíš ji věnuje pozornost, a od té hodiny, tohoto času, je uzdravená. Tys také napsal, že ženy si byly jisté, že vezmou, co potřebují a ono to v textu není. Řekl bych, že tady nejde o překrucování Písma, čteme mezi řádky. Je to věc pohledu. 
     A každý jsme jiný. Píšeš, že máš dost bludařů, nemíníš je šetřit, dost možná jsi v očích těch bludařů bludařem ty, což si stejně jako oni nejsi ochoten připustit. Jednoho je třeba, nevidět v druhém hned lháře a podvodníka, ale třeba člověka, jenž to myslí upřímně tak jako já. Já nejsem v jeho kůži, nemám jeho způsob myšlení, neprošel jsem prostředím, kterým prošel on. Nevím jaký vliv na něho měli jeho duchovní učitele, jak hluboce má v sobě zaryté jejích učení. Já mohu mu říct svůj názor a vyslechnout jeho a pak je jen na nás jak se s tím popasujeme. Ale dělat z něj hned lháře a podvodníka?
    Na Timoteovi a Pavlovi jsem chtěl poukázat, že ne vždy se slepě naplní Písmo. Píšeš, že každý může být uzdraven. Timotei nebyl, nevíme proč, ale určitě nějaký důvod byl. Když nebyl uzdraven Timotei, jak si můžeš být jist, že se po tvé prosbě, jedno za co, stane tak jak si přeješ, když nevíš, jestli neexistuji pro tebe neznámé důvody, které by vyplnění tvých přání mohly zhatit?
    Ruku na srdce, vždy se splnilo to zač jsi prosil, vždy jsi měl jistotu, že se stane to oč prosíš? Když je to tak jednoduché, proč se to neděje? Proč hory nekonči v moři? A nejde o znamení pro nevěřící, ale mezi vámi, křesťany. Určitě by se rádi potěšili různými zázraky. Místo toho slyšíš jen takové "prodloužila se mi noha, přestala mne bolet hlava". A co slepý od narození, už prozřel? Chromý od narození, už chodí? Kolik takových je? Možná namítneš, "i kdyby ti to někdo vyprávěl, neuvěřil bys". Ano, neuvěřil bych. Ale na to množství těch, kteří se tváří, že slovům z Mt21.21n věří, je těchto svědectví zoufale málo. A přitom dle tebe stačí tak málo, poprosit a jistotit. Zda se však, že to tak ale není, zdá se, že existuji určitá pravidla. Pak ovšem nestačí jen poprosit a jen jistotit, ale také nechat nějaké místečko Jeho vůli. To, že se lide dotykali Ježíše a byli uzdraveni, byla Jeho vůle, ta však v jiné situaci může být jiná.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Záludnost (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pátek, 31. červenec 2009 @ 11:27:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Ani Ježíšovi učedníci, obdaření Boží mocí, nedokázali minimálně v jednom případě vyhnat démona, což následně Pán Ježíš hravě napravil:

19  Když byli učedníci s Ježíšem sami, přistoupili k němu a řekli: „Proč jsme ho nemohli vyhnat my?“20  On jim řekl: „Pro vaši malověrnost! Amen, pravím vám, budete-li mít víru jako zrnko hořčice, řeknete této hoře: ‚Přejdi odtud tam‘, a přejde; a nic vám nebude nemožné.

Zamysli se, jak často vytýká Pán svým učedníkům malou víru! Ptáš se, proč hory nekončí v moři? Právě proto - máme malou víru, a tak je nám spusta věcí nemožných. Platí to i o mně, ale já se s tím nemíním smířit. Jak je napsáno:
 
2. Timoteovi 2,22 Vyhýbej se mladické prudkosti, usiluj o spravedlnost, víru, lásku a pokoj s těmi, kdo vzývají Pána z čistého srdce.

Usiluješ o větší jistotu (víru), nebo se spokojíš s tím, že jsi ve většině případů bezmocný? :-0

12  Amen, amen, pravím vám: Kdo jistotí do mne, i on bude činit skutky, které já činím, a ještě větší, neboť já jdu k Otci. 13  A začkoli budete prosit ve jménu mém, učiním to, aby byl Otec oslaven v Synu. 14  Budete-li mne o něco prosit ve jménu mém, já to učiním.

Amen.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zálud (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Pátek, 31. červenec 2009 @ 15:25:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
.......Usiluješ o větší jistotu (víru), nebo se spokojíš s tím, že jsi ve většině případů bezmocný? .......

    Ani jedno, ani druhé. Nejsem křesťan. Myslel jsem, že to víš (viz můj profil). Ale v době, kdy jsem věřil ve vzkříšeného Ježíše, tak jsem si nepřipadal jako bezmocný, ale důvěřoval jsem Bohu, předkládal jsem Jemu své prosby s tím, ať se stane Jeho vůle, ne má.  Jinak vám křesťanum i nám nevěřícím přejí, pokud jsou slova Bible o Ježíši pravdivá, ať vaše víra vzroste do takové velikosti, aby se slovo z Mt21.21n, pokud je pravdivé, začalo plnit.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pátek, 31. červenec 2009 @ 15:33:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

A mohl bys mi v krátkosti vysvětlit, proč jsi tedy odpadl od víry ve vzkříšeného Ježíše? Nemyslím si, že by něco takového bylo zrovna jednoduché... :-0


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Pátek, 31. červenec 2009 @ 16:18:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
     Na počátku mé víry byl Bůh, tedy radost z toho, že On je, že má o mne zájem...na základě svědectví mého bratra. Prostě mne to oslovilo. Na konci byla litera. Dostal jsem se do sboru a postupem času, vyučováním, se mi dostalo do krve fundamentalistické pojetí Bible jakožto dokonalého Slova živého Boha. A já Jemu chtěl sloužit, chtěl jsem znát Jeho vůli, abych mohl podle ni žit a Jeho vůli jsem postupně přestal nacházet ve svém srdci, ale v Bibli. Tady začal konec mého křesťanského života. Čím více jsem studoval Bibli, tím častěji jsem narážel na různé protiklady, které nešly do hromady s mým přesvědčením o tom, že Bůh si své slovo pohlídal. Vnitřně mne to trápilo, ale já jsem se s tím snažil bojovat, pochybnosti jsem považoval za Ďáblův nástroj, předkládal jsem to Bohu. Ale nešlo takto žít, přišlo mi to pokrytecké, druhým svědčit o Ježíši, Bohu a uvnitř mít pochybnosti.
    Až jednou jsem si řekl dost. Postavil jsem se k pochybnostem čelem, bylo to rozhodnuti z hodiny na hodinu a jako by mi ze srdce spadl balvan. Předstoupil jsem se svými pochybnostmi před starší sboru, ale řekl bych, že nebyli schopni mi pomoci najít řešení. Fundamentalistický přístup k Bibli nebyli schopni překonat. Ani já ne. Byl příliš zažraný v srdci. Bylo to vše trochu bolestivé, postupem času jsem se stal vyvrhelem, bludařem odpadlíkem. I přesto jsme se nerozešli ve zlém. Přestal jsem být křesťanem. Připouštím však, že jsem možná s vaničkou vylil i dítě, ale cestu zpět ke své víře v milujícího a starajícího Boha jsem už nenašel. I když kdo ví, možná ta cesta, kterou teď jdu, je cestou od Boha pro mne.
    Karel


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Sobota, 01. srpen 2009 @ 12:06:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Cesta nevěry nemůže být Boží cestou, vždyť vírou se získává přístup k Jeho milosti. (Ř 5,2)

Písmo je mnohokrát přepisované lidmi, není divu, že se nějaká chybička vloudila. S tím si hlavu nějak zvlášť nelámu. Věřím Jednorozenému Božímu Synovi, že je vše tak, jak říká... :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Sobota, 01. srpen 2009 @ 12:44:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
   ....Cesta nevěry nemůže být Boží cestou, vždyť vírou se získává přístup k Jeho milosti. (Ř 5,2).....

    Tohle však můžeš napsat jen tomu, pro koho je Bible autoritou v božích věcích. Pro mne není. Jinak se nezabývám otázkou, jestli žiji, nebo nežiji podle toho jak chce Bůh. Jelikož Jeho vůli ani Jej neznám, nevím ani jestli on je, zbývá mi už jen jediné. Být upřimný k sobě i k druhým. Nebyl bych pokud bych řekl věřím v Ježíše, věřím v inspiraci Bible. Byla by to lež. Muselo by to vycházet z srdce, ale tam to není.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Neděle, 02. srpen 2009 @ 10:25:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Čili jako upřímný člověk jsi takový docela sympatický hříšník. Bohužel tě čeká úděl veškerých hříšníků. Je škoda, že jsi nehledal, nebo hledal málo, takže jsi Pravdu dostatečně nepřijal. Není ti pomoci, když máš takovýto postoj...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Neděle, 02. srpen 2009 @ 13:08:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    Hlavně, že v tom máš jasno:-))


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pondělí, 03. srpen 2009 @ 12:04:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Mám. A ty budeš mít jednou taky. Ale to už bude asi pozdě...

12  Dejte si pozor, bratří, aby někdo z vás neměl srdce zlé a nevěrné, takže by odpadl od živého Boha. 13  Naopak, povzbuzujte se navzájem den co den, dokud ještě trvá ono ‚dnes‘, aby se nikdo z vás, oklamán hříchem, nezatvrdil.14  Vždyť máme účast na Kristu, jen když své počáteční předsevzetí zachováme pevné až do konce.

Židům 4,3 Neboť do odpočinutí vcházíme jen my, kdo jsme uvěřili, jak bylo řečeno: ‚Přísahal jsem ve svém hněvu: Do mého odpočinutí nevejdou!‘ To řekl Bůh, ač jeho odpočinutí trvá od chvíle, kdy stvořil svět.



]


Re: Záludnost češtiny... (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Čtvrtek, 23. červenec 2009 @ 12:29:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Demagog
Asi se dívám na věc z úplně jiné strany. Vůbec nezáleží na významu slova víra, věrnost, ale na tom, co Abrahám celý život dělal, jaký nám dal příklad. Co mi pomůže, když rozpitvám tato dvě slova a nebudu mít Abrahámovu důvěru.



Re: Re: Záludnost češtiny... (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 23. červenec 2009 @ 14:11:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Jasan...
Ale nekteri to ani nerozpitvavaji, rikaji si vira, aha a je vsechno ok...
A co je nejhorsi, uci tak i druhe...
Mej se pekne...


]


Re: Záludnost češtiny... (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 26. červenec 2009 @ 10:58:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
K víře bych nerozlučně připojil slova věrnost a naprostá důvěra, odevzdání se do Božích rukou.

To poslední je stěžejní pro opravdovost vztahu.



Re: Záludnost češtiny... (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 30. červenec 2009 @ 16:23:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
I v našem jazyce ta slova bývala spjatá. Myslím že je rozdělili až obrozenci a dost možná to nebylo náhodou. Věrnost se jim hodila víc.



Stránka vygenerována za: 0.37 sekundy