Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 182, komentářů celkem: 429683, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 287 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116560552
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: VI. Posledni soud
Vloženo Sobota, 04. červenec 2009 @ 16:29:04 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal Julia

    Zasilam vam jiz seste pokracovani uvahy Druhy prichod Pana Jezise a posledni soud.
    V teto kapitole se zamyslime nad otazkou posledniho soudu,ktery bude soudem vsech nevericich lidi. Apostol Jan pravi: "A videl jsem veliky belostny trun a toho, kdo na nem sedel: pred jeho pohledem zmizela zeme i nebe a uz pro ne nebyla mista. Videl jsem mrtve, mocne i proste, jak stoji pred trunem a byly otevreny knihy. Jeste jedna kniha byla otevrena, kniha zivota. A mrtvi byli souzeni podle svych cinu zapsanych v tech knihach." (Zjev. 20,11-12) Nyni je velmi nutno poznamenat, ze ten, kdo byl obmyt krvi Beranka Boziho, ten uz byl souzen a na tanto posledni soud neprijde. Tuto pravdu potvrzuje uceni sv. Pisma. Cteme: "Ano, skutecne rikam vam: Kdo slysi me slovo a veri tomu, ktery mne poslal, ma vecny zivot a nepodleha soudu, ale presel uz ze smrti do zivota." (Jan 5,24 Petruv preklad) Apostol Pavel dodava: "Nyni vsak neni zadneho odsouzeni pro ty, kteri jsou v Kristu Jezisi," (Rim. 8,1) Na tomto poslednim soude budou pouze ti, kteri nejsou zapsani v knize zivota. (ZJ. 20,12 a 15)

     Vzkriseni mrtvych. Pri prvnim vzkriseni vstanou pouze verici. O tom jsme uz hovorili v prvni kapitole. (I Tes. 4,13-17) Pred tisiciletym kralovstvim vstanou vsichni verici, kteri pro svou viru v Jezise byli umuceni pocas velkeho souzeni. (Zj. 20,4) Nyni vstanou vsichni ostatni neverici mrtvi, aby sli k spravedlivemu soudu. ( Zj. 20,12)
     Veliky Bily Trun. Pismo sv. hovori aspon o peti soudech.
1)Nejdrive vidime Pana Jezise Krista, ktery jako Beranek Bozi, je souzen za hrichy sveta. (Iz. 53,6-7-2)
2)Verici se maji denne soudit, aby Pana Boha nezarmucovali, a aby kraceli tou spravnou cestou. (I Kor. 11,28 a II Kor.
13,5) Kdo soudi sam sebe, ten nebude souzen. (Mat. 7,11)
3)Treti soud je soud vsech vericich lidi. (II Kor. 5,10) U tohoto soudu se rozhodne jejich odmena.
4)Pak je soud vsech narodu v udoli Jozafat. (Joel 3,2)
5)Posledni soud o kterem cteme ve sv. Pisme je soud vsech nevericich lidi. (Zj. 20,11-12) Pamatujeme, ze vsichni neverici budou souzeni podle svych skutku. Vsichni budou odsouzeni do vecneho zahynuti a nakonec budou uvrzeni do ohniveho jezera. (Zj.20,15) Jenze jako odplata a odmena vericich neni stejna, tak ani trest nevericich nebude stejny. Jako dnes je mnoho tech, kteri prestupuji zakon v jednom vezeni, ale kazdy z nich ma jiny trest. Tak tomu bude jednou na vecnosti. Neverici budou na veky odlouceni od Boha. Budou uvrzeni do "pekla", kde bude plac a skripeni zubu. (Mat. 8,12 a Mat. 22,13) Hlavni duvod, proc mnoho lidi pujde do vecneho zahynuti je ten, ze neuverili v Pana Jezise Krista a neprijali Ho za sveho osobniho Spasitele. Jan pravi: "Kdo v neho (v Krista) veri neni souze: kdo neveri, uz je odsouzen, protoze neuveril ve jmeno jednorozeneho Syna Boziho." (Jan 3,18 Petruv preklad) Jiste ze v tento den mnozi budou litovat svych prestupku, ale u tohoto soudu uz bude pozde. 
     Veliky Bily Trun jiste symbolizuje svatost, cistotu, spravedlnost a moc, ktera patri Kristu Soudci. Podle Zj. 20,11, tento trun bude muset byt nekde mezi nebem a zemi, protoze tato stara a hrichem nakazena zeme zde uz vice nebude. Ta zmizi jakmlie svaty a dokonaly Soudce, Pan Jezis se posadi na Bily Trun.
     Bily Trun neni misto na kterem sedi kral. To je stolice na ktere bude sedet Spravedlivy Soudce. Trun je veliky, protoze toto bude ohromna udalost. Bude to posledni a rozhodujici soud. Prave na tomto soude se rozhodne o tom, kde kazdy neverici bude travit vecnost. Zde kazda osoba bude souzena za sve ciny. (ZJ. 20,13) Toto bude spravedlivy soud. Nikdo nebude trpet za viny jinych lidi. Kazdy bude souzen za sve prestupky. (Zj. 20,13) Jiste zde bude Pilat, Kaifas a jini soudcove, kteri odsoudili Pana Jezise na smrt. Budou zde vsak vsichni ostatni neverici a rouhaci, kteri se Kristu posmivali, Jeho lid pronasledovali a vrazdili. Na tomto soudu budou i ti lide, kteri se delsi dobu skryvali za ruzne masky. Mam obavu, ze nekteri se skryvali i za masku nabozenstvi. Spravedlivy Soudce odstrani lidem vsechny masky. Nyni se ukaze, kdo jaky je a podle toho budou souzeni.
     Rekl jsem, ze toto bude posledni a rozhodujici soud z ktereho neni odvolani. Kazdy prestupnik bude uvrzen do ohniveho jezera, kde bude na vecne veky. (Zj. 20,15) Podle Lukase 16,26 z tohoto mista se nikdy ven nedostane. Nyni at si toto misto utrpeni predstavujeme jak chceme, Pan jezis rika, ze to je skutecne misto, kde bude strasne utrpeni. V tomto miste bude "plac a skripeni zubu". (Mat. 25,30) To je hlavni duvod proc Pan Jezis trpel na golgotskem krizi, aby lidstvo od tohoto hrozneho mista zachranil.
     Ohnive jezero je pripravene pro "dabla a jeho andely".
(Mat. 25,41) Buh bude soudit jak neverici lidi, tak i padle andely. Cteme: "Vzdyt Buh neusetril ani andely, ktere zhresili, ale svrhl je do temne propasti podsveti (pekla) a dal je strezit, aby byli postaveni pred soud." (II Pet. 2,4) Chci vas uprimne varovat, drazi ctenari, jestlize doposud neslouzite Panu Jezisi, abyste Ho pokornou virou prijali za sveho Zachrance a Spasitele. Pokleknete pred Nim v pokore nyni, abyste pred Nim nemuseli stat u soudu.
     O tom, ze Pan Jezis bude tento Spravedlivy Soudce, mame nekolik dukazu. Apostol Petr rika: "(Jezis)" ulozil nam, abychom kazali lidu a dosvedcovali, ze je to on, koho Buh ustanovil za soudce zivych i mrtvych." (Sk. 10,42) Apostol Pavel lidi varoval a volal, aby se k Bohu obratili a svych hrichu litovali, protoze Buh "ustanovil den, v nemz bude spravedlive soudit cely svet skrze muze, ktereho k tomu urcil. Vsem lidem o tom poskytl dukaz, kdyz jej vzkrisil z mrtvych." (Sk. 17,31) Sam Pan Jezis rika: "Otec nikoho nesuodi, ale vsechen soud dal do rukou Synovi, aby vsichni ctili Syna, jako cti Otce." (Jan 5, 22-3) Jak se bude citit zradce Jidas, ktery Pana Jezise prodal za 30 stribrnych? (Matr. 26,15) Jak se bude asi tvarit Pilat, Kaifas a ostatni, kteri Pana Jezise soudili, krizovali a mucili? A coz vsichni ostatni, kteri Spasitele zradili a zapreli a prodali za trochu slavy, za kousek moci nebo za chvilkove pohodli ci za svetske radovanky. Jak budou prekvapeni vsichni, kteri se Panu Jezisi podnes rouhaji, posmivaji a Jeho verne verici pronasleduji. Doufam, ze nikdo z vas, kdo tuto uvahu ctete, nepatri mezi neverici a Kristovy nepratele.
     Kdyz si nekdo mysli, ze toto uceni neni pravdive, at si znovu precte Zjeveni 20,12-15. Dnes v kazde zemi mame zaznam vsech obcanu. Prostrednictvim komputoru je mozno vsechno zjistit o kazdem jednotlivci. Kdyz takove vymozenosti dnes clovek ma, o kolik presnejsi a spravedlivejsi zaznam ma Pan Buh ve svych knihach! (Zj. 20,12-15) Jak je dulezite, aby nase jmeno bylo zapsano v knize zivota. (Luk. 10,20)
     Nekteri lide se snad budou tazat: Proc ma byt tento soud? Odpoved na tuto otazku je jednoducha: aby kazdy obdrzel spravedlivou odplatu za sve skutky. Dnes mnozi trpi nespravedlive. Nekteri dokonce trpi za provineni jinych. Mnoho lidi prislo o zovot, protoze nekdo proti nim falesne svedcil, nebo je nespravedlive odsoudil. Toto se nebude opakovat, protoze "Kazdy z nas tedy sam za sebe vyda pocet Bohu." (Rim. 14,12) Proto, aby kazdy clovek byl spravedlive odsouzen, Pan Jezis ma dve knihy. Prvni je kniha zivota. (Luk.10,20) Do teto knihy Buh zaznamena jmena vsech lidi, kteri prijmou Pana Jezise za osobnoho Spasitele. Co je snad nejvzacnejsi je prave ta pravda, ze "Kdo zvitezi, bude oden belostnym rouchem a jeho jmeno nevymazu z knihy zivota, nybrz priznam se k nemu pred svym Otcem a pred jeho andely." (Zj. 3,5) V druhe knize jsou zaznamenany skutky vsech nevericich lidi. (Zj. 20,12)
     Zaverem teto kapitoly bych chtel strucne poukazat na to, jak se lide mohou vyhnout tomuto poslednimu soudu a ohnivemu jezeru. Moje rada je stejna jako byla rada apostola Pavla a Petra, Cyrila a Metodeje, Husa, Komenskeho a jinych svedku Jezise Krista. Petr pravi: "Obratte se! A kazdy z vas at se da pokrtit ve jmenu Jezise Krista, aby vam byly odpusteny hrichy, a jako dar dostanete Ducha svateho. Vzdyt to zaslibeni plati vam i vasim detem, ale take vsem, kdo jsou jeste daleko, ktere si povola Pan, nas Buh." (Skutky 2,38-39) Apostol Pavel dodava: "Jsme proto Kristovi vyslanci, jako by Buh skrze nas napominal. Kristovym jmenem vyzyvame: Smirte se s Bohem! S tim, ktery byl uplne bez hrichu, jednal kvuli nam jako s nejvetsim hrisnikem, abychom my skrze neho byli u Boha spravedlivi." (II Kor. 2,20-21, oba texty jsou z Petrova prekladu)
     Drazi ctenari, je Pan Jezis vasim Spasitelem a Zachrancem? Kdyz ano, sluzte Mu pokorne a verne. Kdyz jeste vasim Spasitelem neni, pripominam vam to velmi uprimne, ze jednoho dne bude vas spravedlivy soudce. Rozhodnete se pro Krista jeste dnes, poku je doba milosti a den spasy. (II Kor. 6,2) Zitra bude den soudu a trestu. Kdyz tuto prilezitost zanedbate, nebudete mit vymluvu pred lidmi ani pred Bohem. Pamatujte, ze cas a prilezitosti jsou pomijejici. Rychle uniknou a vickrat se nevrati. Zamyslete se nad nasledujicimi slovy. Pan Jezis pravi: "Rikate mi Mistr a netazete se mne. Rikate mi svetlo a nehledite na mne. Rikate mi cesta a nechodite mnou. Rikate mi zivot a nezijete ve mne. Rikate mi Moudry a nespravujete se mnou. Rikate mi Pan a neslouzite mi. Rikate mi Mocny a nectite mne. Rikate mi Spravedlivy a nebojite se mne. Az vas odsoudim, neobvinujte mne! (Domovni kazatel str. 215)
Joza Novak
VII. a posledni dil uvahy ponese nazev Nova zem a nove nebe


Podobná témata

Zamyšlení

"VI. Posledni soud" | Přihlásit/Vytvořit účet | 53 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Sobota, 04. červenec 2009 @ 18:56:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
     Bububububu!!!! Tohle má být psané člověkem jenž se poklada za člověka obdařeného Božím Duchem? Tohle má být dílo Boží? Ó jak ubohý to Bůh, který se snižuje k tomu, že posílá své ovečky, aby strašením získávaly pro něj oddané duše. Nebo nemám pravdu a ono to tak na tomto světě je takto zařízené? Mám se tedy honem obratit k Ježíší, abych nahodou neskončil před Jeho soudem? Měl by Bůh radost z takových oveček, které mu slouži ze strachu? Pokud ano, tak s tímto Bohem nechci mít nic splečného, nemám nejmenší chuť jej oslavovat, uctívát.



Re: Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 05. červenec 2009 @ 07:47:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  To je zvláštní, jak jednají někteří lidé, co neznají Boha.

  Půlka se jich vzteká na Boha, že bude soudit a trestat lidi a že je to strašení bububu.

  A ještě vetší půlka je jich vzteká, že proč Bůh nechá zlo jak je a nepotrestá činitele zla a neodsoudí je.

  A někdy je to tak, že ty dvě půlky jsou v jednom člověku najednou.


]


Re: Re: Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Neděle, 05. červenec 2009 @ 08:27:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
     Nediv se mi, že jsem reagoval jak jsem reagoval. Ty se na to možná teď jíž díváš jinak (protože ty jsi asi přesvědčen, že to tak nějak bude), ale jak mají na člověka (pro nějž je křesťanství jen jedním z mnohá různých duchovních proudu zde na světě) působit slova článku z kterého teď tady cituji pár "perel":

Jenze jako odplata a odmena vericich neni stejna, tak ani trest nevericich nebude stejny. Jako dnes je mnoho tech, kteri prestupuji zakon v jednom vezeni, ale kazdy z nich ma jiny trest. Tak tomu bude jednou na vecnosti. Neverici budou na veky odlouceni od Boha. Budou uvrzeni do "pekla", kde bude plac a skripeni zubu. (Mat. 8,12 a Mat. 22,13) Hlavni duvod, proc mnoho lidi pujde do vecneho zahynuti je ten, ze neuverili v Pana Jezise Krista a neprijali Ho za sveho osobniho Spasitele.

    Takže tady nás nevěřící pěkně postrašil a nasleduje:

Chci vas uprimne varovat, drazi ctenari, jestlize doposud neslouzite Panu Jezisi, abyste Ho pokornou virou prijali za sveho Zachrance a Spasitele. Pokleknete pred Nim v pokore nyni, abyste pred Nim nemuseli stat u soudu.

     Pokud se tu někdo vzteká, tak ne na Boha, ale na manipulaci, kterou zde cítím. Postrašit a získat. Takhle to chce Bůh? O takové ovce má zájem? Pochybují.
    
     S pozdravem Karel


]


Re: Re: Re: Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 06. červenec 2009 @ 22:44:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Karle, já se ti nedivím. Tvoje příspěvky se mi líbí a občas je rád čtu, jen vím, že nemá smysl reagovat.

  Já mám docala rád lidi, kteří nevěří Bohu. Je s nima sranda.

  Nejradši mám ty, kteří se na Boha vztekají, že neexistuje.



]


Re: Re: Re: Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 06. červenec 2009 @ 22:53:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
... na manipulaci, kterou zde cítím. Postrašit a získat. Takhle to chce Bůh? O takové ovce má zájem? Pochybují.

  Manipulace je slovo, které nemám rád. Když jsou chlapi v církvi měkoty, nestojí pevně na skále a zmítá jima kdejaké učení a kdekterá okolnost, hned je v církvi Jezábel a duch manipulace. Sranda pes. Buď jsi svobodnej nebo s tebou stejně manipuluje každej na koho narazíš.

  Vědět, že jednou příjde spravedlivý soud za každý skutek, který člověk udělal, není manipulace, ale správná informace v pravý čas. Máš svobodu jít na ten soud nebo nejít. Je spravedlivé, když tam půjdeš a je stejně spravedlivé, když ne. Problém v tom nevidím.

  Hodně lidí na světě se rozhodlo na ten soud nejít ze strachu, jak by dopadli. Nevidím v tom problém ani manipulaci - naopak, je to projev sebereflexe, schopnosti vidět věci alespoň trochu reálně a nenechat se zblbnout.

  Jestli v tom vidí problém Bůh a jestli to tak chce - zeptej se ho. Bůh rád odpovídá na některé druhy otázek.


]


Re: Re: Re: Re: Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 09. červenec 2009 @ 20:33:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Už jsem zajásal, že se na něčem shodneme, ale závěr nesedí s Písmem. Jako tradičně ujetý mimo. Je mi líto, že bořím tvá zažitá klišé, ale je lepší znát pravdu, než snít nepravdu.

..."Hodně lidí na světě se rozhodlo na ten soud nejít ze strachu, jak by dopadli."...

Srovnej si to, kde jsi.

(Ř 14,10-12)
Ty pak, proč soudíš svého bratra? Anebo ty, proč pohrdáš svým bratrem? Všichni se přece postavíme před Kristovou soudnou stolicí.
Vždyť je napsáno: "Jakože jsem živ, praví Pán, skloní se přede mnou každé koleno a každý jazyk vzdá chválu Bohu."
A tak každý z nás bude sám za sebe skládat účet Bohu.


Myslím si, že toto místo není třeba komentovat. Mluví dostatečně jasně.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Pátek, 10. červenec 2009 @ 18:16:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    Cizinec to nejspíš myslel asi nějak takto:
  
    "....uvědomili si, že před soudem nemůžou obstát a tak přijali Boží milost díky které jíž nemusí jít před poslední soud (bílý trůn)....".
  
    Myslím si, že Cizinec neměl na mysli soudnou stolici, ale bílý trůn, což dle Bible čekalo ty, kteří neuvěřili v Ježíše.

    No snad mi Cizinec promine, že se tady do toho pletu, já jen proto, že jsem nejprve chtěl reagovat podobně jako ty, ale když jsem si to pozorně přečetl, došlo mi, že by šlo z mé strany nejspíš k nepochopení.


]


Re: Re: Re: Re: Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Čtvrtek, 09. červenec 2009 @ 20:59:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    "Vědět, že jednou přijde spravedlivý soud za každý skutek, který člověk udělal, není manipulace, ale správná informace v pravý čas. Máš svobodu jít na ten soud nebo nejít."

     Dál bych veliký otazník k slovu SPRÁVNÁ. Pro mnohé tato informace (jestli to lze vůbec nazývat informaci) je pochybná, nepodložená. Jsou to jen slova jedné z mnoha náboženských skupin vyskytujících se zde na světě.


]


Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Neděle, 05. červenec 2009 @ 12:02:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odkud se bere myšlenka, že někteří budou v pekle trpět více a jiní méně?
Případně odstupňování blaženosti v Nebesích podle...... (podle čehokoliv)?



Re: Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Neděle, 05. červenec 2009 @ 22:10:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Také  tu občas žasnu, jak někteří už předem přesně vědí co bude. :-)) 
H.


]


Re: Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: dargo v Neděle, 05. červenec 2009 @ 23:47:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myšlenka, že by někdo měl trpět po odsouzení víc nebo míň se v Bibli nevyskytuje. Nejspíše proto, že to není předmět hlavního zájmu - takže to zřejmě není pro nás důležité.
Zato je široce rozvedená v různých náboženských směrech a mythologii.
V islámu - Koránu - existuje popis sedmi pekelných oblastí, které mají různé stupně bolesti a otroctví.
Podobné prvky najdete i ve východních proudech, včetně buddhismu. Úplně nejpodrobněji je  téma posledního soudu rozvedené, včetně detailních podrobností, ve středověké židovské kabalistické mystice. (Svět byl stvořen sefirou din, která značí soudní spravedlnost. Boží království znamená jeho panování nad světem a jeho panování je způsobem soudu. Má dva póly - odsouzení nebo osvobození. Paralelně existuje sedm prolínajících se soudních dvoran a brány ze soudu vedou do různých oblastí podle rozsudku)

Otázka odstupňování odměn v nebeském království je biblická. Je zde naznačeno, že odměnou spravedlivého (z víry) bude nejen věčné přebývání v Beránkově světle, ale i odměna, hodnost či svěřená autorita, na základě toho, jak se osvědčil a jak zužitkoval své 'hřivny' - jak naložil se svěřenými schopnostmi a dary na Zemi.


]


Re: Re: Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pondělí, 06. červenec 2009 @ 13:12:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky za odpověď o tom horším - máš pravdu - to nás "nemusí" zajímat.

Ale co se týče té lepší varianty, schází mi poznání...totiž:

Otázka odstupňování odměn v nebeském království je biblická. Je zde naznačeno, že odměnou spravedlivého (z víry) bude nejen věčné přebývání v Beránkově světle, ale i odměna, hodnost či svěřená autorita, na základě toho, jak se osvědčil a jak zužitkoval své 'hřivny' - jak naložil se svěřenými schopnostmi a dary na Zemi.

Nevidím, proč by tato odměna měla být realizována v Nebesích a ne na Zemi.
Už vůbec nevím, kde je v Písmech napsáno, ČEHO by se to odstupňování mělo týkat.

Podobenství o hřivnách mě ovlivňuje.
Toužil jsem a toužím být vyvýšen mimo sferu svého okolí. To byl hlavní důvod, proč jsem přijal Ježíše. Ani naděje věčného bytí, ani myšlenky na věčný trest. Ne, že bych to odmítal, ale to, co mě přimělo ke kroku víry byla ambicióznost nejvyššího formátu. Takže proto se pídím po konkrétních nformacích, ne jen náznacích, čeho by se dalo dosáhnout a co by to vyžadovalo.
(ze stejného důvodu je mou noční můrou všeobecná spása či spása většiny lidstva spojená s gleischaltem spasených - to by můj sen o vyvolené kastě pohřbilo do propadliště dějin)


]


Re: Re: Re: Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: dargo v Pondělí, 06. červenec 2009 @ 15:21:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Eleazare - zkus si pročíst dopisy sedmi sborům Zjevení 2. a 3. kp.
Zjevení Janovo 2:23 ... Tu poznají všechny církve, že já vidím do nitra i srdce člověka, a každému z vás odplatím podle vašich činů.


]


Re: Re: Re: Re: Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: dargo v Pondělí, 06. červenec 2009 @ 16:07:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě tip na knihy Ricka Joynera: Poslední bitva, Povolání do poslední bitvy, (Pochodeň a meč)
Sám autor je ted už asi dost mimo, ale  podařilo se mu  zaznamenat zajímavé věci, ať už to jsou vize - prorocké nebo obrazy ve stylu podobenství. Možná se tam někde poznáš :-)
---Plášť pokory - jako ta nejvyšší hodnost---

Protože věčnost už začíná tady na Zemi, tak dost věcí (třeba ty hřivny) platí jak pro teď tak pro věčnost mimo tuto Zem, s rozdílem jiného vnímání, podle poznání, kterým budeme obdařeni. Proto tedy nesuďme nic před časem a unáhleně ani sebe.
Zdravím D.



]


Re: Re: Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 06. červenec 2009 @ 13:59:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ahoj Dargo,

je třeba pozorněji číst. myšlenka odstupňování utrpení po odsouzení v Bibli samozřejmě existuje.

Ti, kdo se budou nazývat učiteli a budou učit falešné či pozměněné učení, vezmou TĚŽŠÍ odsouzení (Jak 3,1). Kafarnaum vezme težší soud, než Sodoma a Sodomským bude LEHČEJI než Kafarnaum v Den soudný.

Pán také řekl:"Kdo mě tobě vydal větší hřích má". Tak jako jsou větší a menší hříchy (ne, že nejsou), tak je i větší (těžší) či menší (lehčí) odsouzení. Přece si nikdo nemyslí, že Hitler a Stalin, masoví vrahové, na tom budou úplně stejně jako paní Vomáčková, která půl života smilnila, avšak k lidem se chovala milosrdně a vychovala osamělého sirotka.

Kdyby utrpení v ohnivém jezeře nebo v pekle nebylo přesně odstupňované, nebyl by Bůh Spravedlivý. To se však stát nemůže a proto každý vezme přesnou a spravedlivou odplatu.


]


Re: Re: Re: Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: dargo v Pondělí, 06. červenec 2009 @ 15:16:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gregorio,

díky za upozornění, a doplnění, je to tak. Odpovědi v Bibli po otázkách soudu a uspořádání v nebeském království jsou naznačené. Tím, že je Bůh spravedlivý je zřejmé, že nikdo nebude odsouzen nespravedlivě a nebude se moci nikterak vymlouvat. Chci podotknout, že naše představa spravedlnosti je jiná než Boží. Vidíme jen část skutečnosti a lidské soudy a úsudky jsou často chybné. Neznáme všechny okolnosti a vnitřní pohnutky - motivy... takže například ta paní Vomáčková může na tom být podobně jako Hitler nebo Stalin, protože třeba zabíjela v myšlenkách tak, že to nikdo nevěděl...jen Bůh.

Ještě otázka:
Lukáš 11:31 Královna od poledne stane na soudu s muži pokolení tohoto, a odsoudí je. Nebo přijela od končin země, aby slyšela moudrost Šalomounovu, a aj, více než Šalomoun tuto.
(u Mt. je potupí - místo odsoudí) Lze tomu rozumět, že ona spravedlnost spočívá mimo jiné i ve srovnávání a "vážení" nebo ve vzájemné konfrontaci..?!



]


Re: Re: Re: Re: Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 06. červenec 2009 @ 15:57:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milá Dargo,

jenže zabití v myšlence (=hněv) nebude před soudem posuzován jako skutečná vražda. Něco jiného je myšlenka, těžší hřích je facka, ještě těžší ublížení na zdraví, ještě těžší neúmyslné zabití a nejtežší je plánovaná vražda. Těžší je snad pak jen hromadná vražda či genocida celých národů.

Takže i kdyby se paní Vomáčková hněvala každý den, nemůže stupeň jejich hříchů nikdy předčít Hitlera nebo Stalina apod.

K tvé otázce:

Ano, i podle Ř 2,27 to vypadá, že např. Žid, který měl Zákon, ale nezachovával ho, bude odsouzen od těch, kteří sice Zákon neobdrželi, ale z přirozenosti se snažili ho nevědomky plnit pod vlivem svého svědomí. 

Protože však ani Královna ze Sáby ani nevěřící nemají soudní pravomoc, bude se jednat jen o jakési odsouzení v srdci, o vnitřní odsouzení.


]


Re: Re: Re: Re: Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 06. červenec 2009 @ 16:15:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Čili, milá Dargo,

hněv je sice v Božích očích JAKO vražda, avšak s mnohem menšími následky, než skutečná fyzická vražda.

Pán Ježíš tím chtěl říci, že nejsme-li pod Zákonem, který vyžadoval pouze to, aby hněv nebyl dokonán do vraždy, jsme NAPLNĚNI Duchem svatým, který jediný má MOC (při našem relativně plném naplnění) zcela NEUTRALIZOVAT jakékoli nečisté myšlenky všeho druhu, včetně vnitřního hněvu.

A to pod Zákonem nikdo neměl. proto to také Bůh po nikom nevyžadoval. My však nejsme pod Zákonem, ale jsme v Duchu, a proto máme (při splnění všech podmínek) možnost mít Z MOCI Ducha naprosto čistou mysl, city i vůli (= duši), pokud tomu neučiníme překážky.

Z tohoto důvodu zde byl Zákon ještě zpřísněn a byly položeny daleko hlubší požadavky.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: dargo v Pondělí, 06. červenec 2009 @ 18:45:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobře že ten komentář je dotažený, do konce. Ten první výčet od facky - přes vraždu - ke genocidě. byl jak výpis z trestního zákoníku,
:-)
..Hospodin zkoumá srdce všech, postřehne každý výtvor mysli... (1 Paralipomenon 28:9)
Hospodin je ve svém svatém chrámu, Hospodin má trůn svůj na nebesích. Jeho oči hledí, jeho pohled zkoumá lidské syny.
Hospodin zkoumá spravedlivého i svévolníka; toho, kdo miluje násilí, z té duše nenávidí. (Ž.11,4-5)
Ten, který zkoumá srdce, ví, co je úmyslem Ducha; neboť Duch se přimlouvá za svaté podle Boží vůle. (Řím.8,27)


]


Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: dargo v Neděle, 05. červenec 2009 @ 15:25:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdo má zájem může si z archivu stahnout rozhlasový pořad z cyklu Kořeny:
Peklo v monoteistických náboženstvích
http://www.rozhlas.cz/radionaprani/archiv/?p_dat_from=27.7.2005&p_gt=1&p_po=815&p_kat=-1&p_st=-1&dni=1&p_sort=A
Je to docela přehledně podané... judaismus-křesťanství-islám



Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 05. červenec 2009 @ 20:32:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Na velikém bílém trůnu bude sedět jako hlavní Soudce Bůh Otec a nikoli Pán Ježíš. Pán Ježíš bude sedět jako hlavní Soudce na soudné stolici, kde bude soudit pravé věřící a pak také na trůnu velebnosti Kristovy, kde bude soudit nevěřící národy, které přežijí období Velkého soužení.

Pak je velká nepřesnost také v tom (přináší to žena, které není dovoleno učit!), že u soudu před Velikým bílým trůnem již budou všichni pouze zatraceni. To tam vůbec není. Je tam psáno, že to budou ti, kterých jména nebudou nalezena v Knize života. Z toho logicky vyplývá, že jména mnohých tam nalezena budou, tak podobně jako velká část národů, které bude soudit Kristus po velkém soužení bude nazvána OVCEMI, a kterým bude dáno milosrdenství, pro které je připraveno království před ustanovením světa (protože se počas soužení chovali milosrdně k Ježíšovým bratřím).



Re: Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 05. červenec 2009 @ 21:11:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu,

a co Jan 5:22-23 Vždyť Otec ani nikoho nesoudí, ale všechen soud svěřil Synu, aby všichni ctili Syna, jako ctí Otce. Kdo nectí Syna, nectí Otce, který ho poslal.

w.


]


Re: Re: Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 06. červenec 2009 @ 00:09:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Willy,

ale ty verše, které oba uvádíte, vůbec nutně neznamenají, že soud před Velikým bílým trůnem nebude mít v režii Bůh Otec. Tak, jak je ve Zj 20,11 popsán Ten, jenž na něm sedí, svědčí o tom, že je to Ten samý, který je popsán ve Zj 4,2-3.

Tento poslední soud je prostě v pravomoci Boha Otce.


]


Re: Re: Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 06. červenec 2009 @ 00:11:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Kromě toho, verš Jan 5,22-23 hovoří o tom, že Otec svěřil všechen soud Synu - ale jde o soud nad Církví - t.j. nad těmi, kteří ctí Boha a nikoli nad falešnými věřícími.


]


Re: Re: Re: Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 06. červenec 2009 @ 11:25:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu,

před velikým bílým trůnem budou souzeni mrtví, že? Pak mám pro tebe další verš - 2Tm 4:1 Zapřísahám před Bohem a Kristem Ježíšem, který bude soudit živé i mrtvé, ...

Nevím vlastně,  o co se tu snažíš. V dalším komentáři zmiňuješ, že se bude konat v režii Otce - ale copak Otec a Syn nejsou jedno? Všechen soud je všechen soud a Bůh Otec chtěl a chce, aby lidi soudil také člověk - Syn člověka, Jeho vlastní jednorozený Syn, kterého dal, neboť miloval svět - spravedlivý Soudce nad světem a prvorozený Syn ve vzkříšení - spravedlivý Soudce nad domem Božím.

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 06. červenec 2009 @ 12:27:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Aha Willy,

vidíš, a jsme u toho vašeho bludného MODALISMU. Samozřejmě, že Otec a Syn jsou JEDNO. Ale záleží na tom, jakým způsobem jsou JEDNO.

Nikoli tím vaším, když říkáte, že Syn je Otec, Syn je Duch a Duch je Otec i Syn. Jestliže soud byl svěřen Synu nebyl svěřen Otci a naopak. Boží Osoby jsou individuální a samostatné, přestože jsou JEDNO. Jsou jeden ve druhém, ale nesmíšeni. Podle vás jsou asi smíšeni (to slovo používáte velmi často).

Je nad rámec tohoto komentáře ti vysvětlovat že na Velikém bílém trůnu bude sedět Bůh Otec. Ve verši 12 je uvedeno, že souzení stojí před obličejem Božím, což hovoří o Bohu Otci. Není tam, že stojí před Pánem nebo před Pánem Ježíšem nebo před Kristem.

Kromě toho, MOC je Boží (1Kor 12,6), je především pod Boží jurisdikcí, a proto je tam psáno, že před Tím, jenž seděl na trůnu utekla země i nebe a místa jim není nalezeno.

Kromě toho, tento soud proběhne v době, kdy Kristovo tisícileté kralování skončí a On vzdá Království Bohu a Otci (1Kor 15,24-28).






]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 06. červenec 2009 @ 12:43:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu,

píšeš: Nikoli tím vaším, když říkáte, že Syn je Otec, Syn je Duch a Duch je Otec i Syn. Jestliže soud byl svěřen Synu nebyl svěřen Otci a naopak. Boží Osoby jsou individuální a samostatné, přestože jsou JEDNO. Jsou jeden ve druhém, ale nesmíšeni. Podle vás jsou asi smíšeni (to slovo používáte velmi často).

Promiň, ale nevím, koho myslíš "tím vaším, ...", protože my, to, co píšeš dál, neříkáme respektive říkáme to jinak! To tady však s tebou nehodlám rozebírat.

Ale apoštol Pavel napsal jasně Timoteovi, že Kristus Ježíš bude soudit živé i mrtvé. A podle knihy Zjevení budou mrtví souzeni před velikým bílým trůnem. Je ještě jedna možnost, kdy bysme měli svým způsobem pravdu oba. Že totiž soudit bude Otec skrze Syna = Slovo Boží, podobně jako stvořil vše svým Slovem. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 06. červenec 2009 @ 12:47:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Willy,

poslední soud proběhne podle Písma před obličejem BOŽÍM, což je Bůh Otec.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 06. červenec 2009 @ 12:52:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Willy,

Písmo je velmi nesnadné k porozumění. Je tam mnoho zdánlivých protimluvů.

Co třeba uděláš se Slovem: "A slyšel-li by kdo Slova má, a nevěřil by, JÁ HO NESOUDÍM..... Kdož mnou pohrdá a nepřijímá Slov mých,  má KDO by jej soudil. SLOVA která jsem mluvil, ta ho souditi budou v nejposlednější den" (Jan 12,47-48).


]


Re: Re: Re: Re: Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 06. červenec 2009 @ 12:44:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Willy,

velmi by mě zajímajo, jak ty, jako následovník ŠKOLY učení W.Lee, vlastně chápeš vztahy mezi Osobami Otce, Syna a Ducha svatého.

Jak je chápe Lee, to vím. Ale jak je chápeš ty?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 06. červenec 2009 @ 12:49:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu,

než ti odpovím, chci vědět, proč tě to tak velmi zajímá? Mimochodem si nejsem jist, jestli skutečně víš, jak je chápe bratr Witness Lee, poněvadž podle toho, cos napsal, má-li to být podle tebe chápání bratra Lee, pak ty špatně chápeš chápání bratra Lee. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 06. červenec 2009 @ 12:56:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Willy,

ale nikoliv. Svého času jsem to studoval velmi mnoho. Kdybych si dal tu práci, tak ti vyhledám knihy a přesné strany a pasáže, které se toho týkají. Ty knihy W.Lee ale tady dosud v češtině nevyšly, protože obsahují příliš kontroverzní učení, takže by nebylo (podle vašich pohlavárů) rozumné, je vydávat hned v první vlně.

Nechci po tobě žádný složitý rozbor. Jen se prosím pokus pár větami postihnout, JAK jsou Otec, Syn a Duch svatý JEDNO.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 06. červenec 2009 @ 16:09:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Třeba tak, že jsou téže podstaty - Bůh (Otec) je Duch (J 4:24), Syn se jako poslední Adam stal Duchem oživujícím (1K 15:45b) a Duch Svatý je prostě Duch Svatý Boží. Nebo tak, že Otec je v Synu a Syn v Otci a oba k nám/do nás věřícím/věřících přišli/vešli spolu s Duchem Svatým neboli v Něm. Neboli Osoby Boží Trojice přebývají v sobě  navzájem, ale nesmíchávají se, lze je stále rozeznat. Co se smíšení týče, to se netýká Osob Boží Trojice, nýbrž Boha a člověka v D/duchu. Nikdo nemůže úspěšně popřít existenci tzv. smíšeného Ducha, tj. Ducha Božího s lidským duchem. Ale touto "směsí" božství a lidství nevzniká jakási třetí entita či přirozenost. Jde prostě o vyjádření Boha skrze člověka - nejprve skrze jednoho, tj, Pána Ježíše Krista, v Němž jako prvním bylo smíšeno božství s lidstvím. Ale skrze Jeho smrt a vzkříšení (J 12:24) bylo znovuzplozeno mnoho Božích synů - Církev coby Tělo Kristovo jako souhrnné vyjádření trojjediného Boha. Bůh se v minulé věčnosti rozhodl, že bude vyjádřen skrze člověka tím, že dá člověku svůj život, aby Boha vlastně vůbec vyjadřovat mohl. Proto také hned na začátku postavil člověka před strom života, který představoval Boha jako život. Nyní je tímto stromem Pán Ježíš Kristus jako náš život, Jehož máme a můžeme jíst, abychom měli Jeho život a žili skrze Něho, tak jako žil On skrze Otce a ne svým vlastním lidským životem, aby vyjádřil Otce (J 6:57). Tož tak.

willy



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 10. červenec 2009 @ 09:25:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy
Docela mě tento komentář potěšil. Vzácně s ním mohu souhlasit.


]


Dotaz na Grega (Skóre: 1)
Vložil: AdamS v Sobota, 11. červenec 2009 @ 21:32:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
1) To, že jsi něco „studoval velmi mnoho,“ ještě neznamená, že jsi danou věc pochopil (srov. s těmi, kteří „se stále učí, a nikdy nemohou přijít k poznání pravdy“ – 2Tm 3,7). Skutečně by mě zajímalo, jaké celé knihy od WL jsi četl (předpokládám v angličtině). Nebo se snad jednalo jen o různé, z kontextu vytrhané, citáty z děl některých tzv. apologetů? 2) Ty snad znáš nějaké „pohlaváry“, kteří ti řekli, že není rozumné vydávat knihy, které jsi však ty sám četl (v angličtině?), hned v první řadě kvůli kontroverznímu učení? Předpokládám, že nikoli. Ostatně všichni zájemci, kteří čtou anglicky, se mohou bez problémů a zdarma dostat ke stovkám titulů v online podobě na www.ministrybooks.org/. Vřele doporučuji. Všechno je volně a veřejně k dispozici. 


]


Re: Dotaz na Grega (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 11. červenec 2009 @ 23:56:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Adame,

i kdybych neměl žádné duchovní zjevení o učení W.Lee, stačilo by normální věcné posouzení jeho učení obyčejnou myslí.

To, co Lee učí - jeho dva hlavní bludy (jistá modifikace modalismu a božství věřících), o kterých vím (možná jsou i jiné, o kterých nevím), jsou odhalitelné a posouditelné pouhou myslí. Stačí srovnat učení Písem s jeho učením. A zjistíme, že se jedná o porušenou mysl (2Tim 3,8).

Jak říkám, angličtinou dobře nevládnu, ale umím pracovat s překladačem, takže jsem si příslušné pasáže s jeho pomocí přeložil, včetně tebou zaslané obhajoby Leeho víry na www.contendingforthefaith.com.

Nechceš mi říci, že je pouhou náhodou, že knihy v angličtině s kontroverzními částmi učení W.Lee, dosud v ČR vydány nebyly? Chceš tvrdit, že vaši pohlaváři nevědí, že učení tam obsažené by bylo zpočátku pro mnoho věříích v ČR velmi kontroverzní? Je to opravdu je náhoda, že tyto knihy nebyly přeloženy hned v první vlně?

Tak totiž běžné pracují bludaři - nejdříve poskytnou relativně zdravé části učení, aniž by čtenáři věděli, že díky bludnosti dosud skrytého učení již přijímají cizího ducha a cizího Ježíše. To je velmi zákeřné. Nápor bludů přijde až téměř nakonec, kdy už je důvěra u části věřících získána. Možné však je, že ti pohlaváři o tom svém jednání ani nevědí, ale vědí o to ty mocnosti, co je vedou... Pravděpodobější ale je, že jsou si toho dobře vědomi... a horší části svého učení do poslední chvíle skrývají.

Ano, já také anglicky mluvícím doporučuji tebou uvdený server, aby si všichni ověřili závadnost některých vašich stěžejních doktrín.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 06. červenec 2009 @ 13:00:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Willy,

a zajímá mě to proto, že bych rád věděl, jak tuto otázku chápe řadový příslušník ŠKOLY učení W.Lee.

Tvůj pohled by měl reprezentoval celou vaši školu učení. Takže je dobré to slyšet od někoho z první ruky. Když budu chtít něco vědět o učení a praxi ŘKC, také raději půjdu přímo za katolickým farářem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 06. červenec 2009 @ 14:44:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu,

ale já nejsem řadový příslušník ŠKOLY učení W.Lee.

Vždyť já ani nevím, co to je ta "škola učení W. Lee", takže nemohu být jejím příslušníkem. S příslušníky jsem se setkával v minulém režimu, ale to byli příslušníci VB nebo SNB. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 06. červenec 2009 @ 14:54:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Willy,

dobrá. Řeknu to vašimi slovy: Jsi následovník služby W.Lee.

A to se logicky rovná také následovník jeho ŠKOLY učení. Pokud ovšem to čemu věříš není kompilací několika různých ŠKOL. Třeba charoušů a W.Lee.

Rozhodně následuješ jeho školu z drtivé části. O tom svědčí tvé používání jejich jednotné, uniformní terminologie, která je vám jako taková nalévána do hlavy (výplach mozků po vzoru komunistů jednotně prezentovanými hesly).


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 06. červenec 2009 @ 16:26:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu,

zase špatně - já jsem následovník Pána Ježíše Krista, Jeho služby a Jeho učení, zvaného v Písmu také učení apoštolů nebo učení Kristovo, které je zaznamenané v Novém zákoně nebo lépe Nové smlouvě (závěti). A je mi jedno, co říkáš nebo si myslíš ty, pokud to není pravda. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 06. červenec 2009 @ 17:36:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale Willy,

já pouze používám vaši terminologii. A že jsi následovník Ježíše Krista - to by mohlo být, kdyby jsi nevězel ve falešném učení W.Lee, které následuješ.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 06. červenec 2009 @ 18:04:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A kdopak ti, Gregu,

řekl, že v něčem a v čem vězím neboli, jak víš, že v něčem a v čem vězím. Kdyby ses raději staral o to, v čem vězíš ty, udělal bys možná lépe a hlavně bys veřejně nešířil křivé svědectví o bratru v Kristu. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 09. červenec 2009 @ 10:30:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Willy,

mně stačí znát základní nauky učení W.Lee, abych věděl, v čem vězíš. Nevím, zda je to paradox, či Boží milosrdenství, že když vězíme v bludu, tak o tom prostě nevíme...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 09. červenec 2009 @ 21:14:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu,

v bludech jsem vězel předtím, než jsem poznal Pánovu obnovu. Např. nedlouho po skončení biblické školy mi Pán skrze Ducha Svatého postupně zjevoval různé lži a bludy, kterým jsme byli vyučováni. K mému překvapení to byla většina toho, co jsme se učili. Ale Pán si ten čas strávený v BŠ použil jinak a naprosto úžasně. O tom, že vězíme-li v bludu, tak o tom nevíme jsme tu už debatovali. Takže znovu milý Gregu; podle tvé teorie je dost dobře možné, že v bludu vězíš ty, a nemáš o tom tušení. Ale věz, že já ti to nepřeju a nehodlám ti to tu předhazovat, jako ty mně, kdykoli se k tomu naskytne příležitost. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 11. červenec 2009 @ 19:48:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Willy,

to máš pravdu, že jsi na biblické škole vězel ve velkých bludech. Bylo jich možná 95%.

Nyní se situace obrátila. Z 95% nyní máš učení se správnými myšlenkami.

Jenže těch zbývajících 5% jsou tak silné bludy, že takové nebyly ani na té biblické škole. Tam by tyto bludy rezolutně odsoudili.


A předhazuji ti to občas k tvému vlastnímu dobru - aby jsi se dobyl z tohoto ďáblova osidla, dá-li Pán, třeba časem, tak jako v době té biblické školy. Doufám, že se jako věřící budeš dál vyvíjet a zkoumat a hledat Pravdu a ne jen nekriticky přijímat učení jednoho člověka.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 11. červenec 2009 @ 20:18:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu,

ale to je právě to, v čem se fatálně mýlíš; totiž že si myslíš, že nekriticky přijímám učení jednoho člověka. Podobně se mýlíš, když říkáš, že jsem na biblické škole vězel ve velkých bludech. Já jsem říkal, že jsem jim byl vyučován, ale to neznamená, že bych je přijal nebo v nich dokonce vězel. Díky Bohu mě z nich Duch pravdy rychle vyvedl. A věřím, že to udělá vždycky právě proto, že si počínám jako Berojští a všechno také předkládám v modlitbě Pánu k ověření a potvrzení, abych to mohl buď přijmout nebo odmítnout, neboť přijímám a chci přijímat jen to, co je od/z Boha. A to vše podle Slov Pána Ježíše - dávejte si pozor, aby vás někdo nesvedl! A teď mi řekni, k jakému dobru jsou mi tvé omyly?!

Chceš vědět, co je k mému dobru? Všechny věci, které spolu působí podle Boží vůle, neboť mne Bůh povolal podle Jeho předsevzetí a "zařídil", že Ho miluji. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 11. červenec 2009 @ 20:34:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Willy,

píšeš:

///Díky Bohu mě z nich Duch pravdy rychle vyvedl. A věřím, že to udělá vždycky právě proto, že si počínám jako Berojští a všechno také předkládám v modlitbě Pánu k ověření a potvrzení, abych to mohl buď přijmout nebo odmítnout, neboť přijímám a chci přijímat jen to, co je od/z Boha.///

Jen tak dál! Upřímně tobě a všem učedníkům Páně "tam od vás" přeji, aby se vám to podařilo.  :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VI. Posledni (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Sobota, 11. červenec 2009 @ 21:32:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    No to mne zajímalo když už tedy někdo z vás dvou je možná v bludu, možná oba:-), jak to dotyčný tedy pozná? A je vůbec odpovědný za to, že je v bludu, když sám za sebe o tom neví? To bude možná bolestné probuzení.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 11. červenec 2009 @ 19:50:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ten výplach mozků Willy, skrze jednotně používaná hesla a termíny můžeme typicky vidět i u jiných sekt, např. u Jehovistů.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 06. červenec 2009 @ 15:04:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Willy,

je mi líto, ale protože škola učení W.Lee NENÍ v kardinálních otázkách rovna učení Pána Ježíše a apoštolů, mohu tě s klidným svědomím nazvat "příslušníkem", přestože jsi znovuzrozený Kristovec.

Žel, naletěl jsi směru učení, které je nejnebezpečnější právě pro pravé Kristovy učedníky, protože v 95% je myšlenkově správné.
Těch zbývajících 5% však působí jako moucha v apatekářské masti, jejíž DNA proniká a nasmrazuje celou mast (ducha).

Kaz 10,1.

Právě z tohoto důvodu se od školy učení W.Lee oddělilo mnoho vašich sborů a zůstalo pouze při učení W.Nee. Asi věděli proč, nemyslíš?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 06. červenec 2009 @ 15:19:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Willy,

na druhou stranu musím říci, že kdybych neměl dar rozlišení duchů, tak bych téměř jistě byl také "příslušníkem" školy W.Lee a následovníkem jeho služby - dokonce bych mu byl ochoten odpustit jeho modalismus a učení o božství věřících.

Bůh však falešné učení NEODPOUŠTÍ, dokud z něho jeho zastánci neučiní pokání (Zj 2,14-16).


]


Re: Re: Re: Re: Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 11. červenec 2009 @ 23:39:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Willy,

ano Kristus bude soudit živé i mrtvé - ale pouze mrtvé(vzkříšené) z Církve - před svojí soudnou stolicí.

Před Velikým bílým trůnem budou souzeni mrtví (vzkříšení) nevěřící. Kristus bude soudit mrtvé (vzkříšené) věřící.

Kristus má panovat nad živými i mrtvými. V prvním (přímém) plánu se to však týká věřících. Nad nimi skutečně panuje (nebo by měl, kdyby Mu to dovolili.).


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: VI. Posledni soud (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 11. červenec 2009 @ 23:48:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu,

jestliže Bůh Otec svěřil Kristus všechen soud, pak tedy všechen. Živé a mrtvé se dle mého poznání a víry vztahuje na živé a mrtvé vůči Bohu. Ale nechme to být, neboť je to nedůležitá věc. Tož tak.

willy


]


Stránka vygenerována za: 0.39 sekundy