Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 573 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116494485
přístupů od 17. 10. 2001

Tvorba: Párek hrdliček, nebo dvě holoubata.
Vloženo Pondělí, 27. duben 2009 @ 16:46:41 CEST Vložil: Olda

Katolicismus poslal oko

Potřebovala Panna Maria přinést oběť očišťování?


Mojžíšův zákon stanoví pravidla očišťování pro různé životní situace. Jedná se většinou o formu pokání za hřích, nebo očištění po nemoci. Upozorňuji na fakt, že každá hrdlička (holoubě) sloužila k jinému účelu!

(Lv 5,5-7)
Když se tedy jednou z těchto věcí proviní, ať vyzná, v čem se prohřešil......Nemá-li však na jehně, přinese Hospodinu jako odškodnění za svůj prohřešek dvě hrdličky nebo dvě holoubata, jedno k oběti za hřích a druhé k zápalné oběti.

(Lv 14,21-22)
Je-li však ten člověk chudý a je to nad jeho možnosti, poskytne pro obřad smíření jednoho beránka jako oběť odškodnění, desetinu efy bílé mouky zadělané olejem jako moučnou oběť, jednu mírku oleje
a podle svých možností také dvě hrdličky nebo dvě holoubata: jedno k oběti za hřích a druhé k zápalné oběti.

(Lv 14,31-32)
Podle svých možností přinese jedno jako oběť za hřích a druhé jako zápalnou oběť spolu s moučnou obětí. Takto kněz vykoná před Hospodinem obřad smíření za toho, kdo se očišťuje."
Toto je zákon o člověku, jenž je postižen malomocenstvím a jehož očišťování je nad jeho možnosti.

(Lv 15,14-15)
Osmého dne si vezme dvě hrdličky nebo dvě holoubata, půjde před Hospodina ke vchodu do Stanu setkávání a dá je knězi.
Ten bude obětovat jedno jako oběť za hřích a druhé jako zápalnou oběť; tak za něj před Hospodinem vykoná obřad smíření kvůli jeho výtoku.

(Lv 15,28-30)
Když bude od svého výtoku uzdravena, napočítá ještě sedm dní a potom bude čistá.
Osmého dne si vezme dvě hrdličky nebo dvě holoubata a přinese je knězi ke vchodu do Stanu setkávání.
Kněz bude obětovat jedno jako oběť za hřích a druhé jako zápalnou oběť; tak za ni před Hospodinem vykoná obřad smíření kvůli nečistotě jejího výtoku.

(Nu 6,8-11)
Po všechny dny svého zasvěcení bude svatý Hospodinu.
Kdyby však v jeho blízkosti někdo zemřel náhlou smrtí a tak poskvrnil znak zasvěcení na jeho hlavě, oholí si hlavu v den svého očišťování; oholí si ji v sedmý den.
Osmého dne pak přinese knězi ke vchodu do Stanu setkávání dvě hrdličky nebo dvě holoubata
a kněz přinese jedno jako oběť za hřích a druhé jako zápalnou oběť.


Snad je z tohoto dostatečně jasná praxe očišťování od hříchu, rituální i zdravotní nečistoty v izraelském národě.

Apoštol Pavel podává vysvětlení tohoto i pro nás:

(Ž 10,1-6)
Zákon obsahuje pouhý stín budoucího dobra, ne samotný obraz skutečností. Proto nemůže týmiž neustále přinášenými každoročními oběťmi nikdy přivést k dokonalosti ty, kdo s nimi přicházejí.
Cožpak by jinak nepřestaly být obětovány? Ti, kdo konají tuto bohoslužbu, by přece již neměli žádné vědomí hříchů, neboť by byli jednou provždy očištěni.
Těmi oběťmi se ale hříchy každoročně připomínají,
neboť je nemožné, aby krev býků a kozlů odstranila hříchy. Proto, když přichází na svět, říká: "Oběť ani dar sis nepřál, ale připravils mi tělo; zápaly ani oběti za hřích sis neoblíbil.


V úplně stejném duchu Mojžíšova zákona byla rituálně nečistá i každá rodička a během té doby až do očištění mimo jiné také nedotknutelná i pro svého muže.

(Lv 12,1-8)
Hospodin promluvil k Mojžíšovi:
"Mluv k synům Izraele: Když žena počne a porodí chlapce, bude po sedm dní nečistá, stejně jako v době svého pravidelného krvácení.
Osmého dne bude chlapec obřezán,
ale matčino očišťování od krve potrvá ještě třicet tři dny. Dokud se nevyplní doba jejího očišťování, nedotkne se ničeho svatého a nepřijde ke svatyni.
Porodí-li dívku, bude po dva týdny nečistá jako při svém krvácení a její očišťování od krve potrvá ještě šedesát šest dní.
Když uplyne doba jejího očišťování po narození syna nebo dcery, přivede knězi ke vchodu do Stanu setkávání ročního beránka k zápalné oběti a holoubě nebo hrdličku k oběti za hřích.
Kněz je bude obětovat před Hospodinem a vykoná za ni obřad smíření, a tak bude očištěna od svého krvotoku. Toto je zákon o ženě, která porodila chlapce nebo dívku.
Nemá-li však na jehně, vezme dvě hrdličky nebo dvě holoubata, jedno k zápalné oběti a druhé k oběti za hřích. Kněz za ni vykoná obřad smíření, a tak bude očištěna."

(L 2,22-24)
A když se naplnily dny Mariina očišťování podle Mojžíšova zákona, přinesli ho do Jeruzaléma, aby ho postavili před Pánem
(jak je napsáno v Pánově zákoně: "Každý chlapec otvírající lůno bude zasvěcen Pánu")
a aby dali oběť, jak je to řečeno v Pánově zákoně: "Dvě hrdličky nebo dvě holoubata."


Bůh přikázal tuto oběť, aby měli lidé na paměti, že člověk přichází na svět ve stavu hříchu a potřebuje vykoupení (Ž 10- Těmi oběťmi se ale hříchy každoročně připomínají,).

Panna Maria nebyla ovšem vázána tímto zákonem před Bohem.
Stala se matkou působením Ducha svatého - nebyla tedy svým mateřstvím před Bohem nijak poskvrněna, naopak, ještě více posvěcena. Nicméně podrobila se Mojžíšovu zákonu, jednak z pokory a poslušnosti, jednak aby opominutím Zákona nedala pohoršení jiným, kteří ještě neznali tajemství vtělení Božího Syna.

S očistnou obětí se spojovalo i představování dítěte Hospodinu
a vykupování ho pěti šekly (sikly) posvátnými, byl - li to prvorozený syn. Toto bylo zavedeno Mojžíšem již na Sinaji, protože před vyjítím z Egypta byli egyptští prvorození utraceni, ale izraelští zachováni. Proto Bůh ustanovil, aby mužští prvorozenci, jakožto zástupci celého národa, mu byli zasvěceni ke kněžské službě (zasvěcení Pánu). Mělo se tím naznačit, že izraelský národ je vlastnictvím Božím a že je zavázán službě Boží. Zároveň tím byli povzbuzeni k díkům, že byli vysvobozeni z Egypta a vyvoleni za národ, z něhož vyjde Spasitel.
Když však Bůh později ustanovil celé pokolení Levi ke kněžské službě, osvobodil od ní prvorozence ostatních pokolení, ale nařídil, aby na památku prvotního nařízení mu byli ve stánku (později v chrámě) představováni a vykupováni (od služby) obětí pěti šeklů pro potřeby chrámu.

Ani tento zákon se netýkal Marie, či Pána Ježíše.
Neboť jakožto syn Boží nebyl povinnen platit na dům, zasvěcený svému Otci a to tím méně, že sám byl chrámem živým, který měl být zbořen a třetího dne znovu vystavěn. On sám byl veleknězem nejvyšším, který měl přinést oběť nekonečné ceny. Přece však byla podána oběť i za něho, jednak aby dal příklad pokory a úcty k Zákonu, jednak aby nepohoršil jiné, kteří ještě nevěděli, že je synem Božím. Obě řečené oběti podala tedy Panna Maria čtyřicátého dne po narození Krista. Při této příležitosti byl Pán Ježíš poznán a uznán jako Vykupitel světa od dvou světců, Simeona a Anny.


(Ž 2,17)
Proto musel být v každém ohledu připodobněn svým bratrům, aby se v Božích věcech stal milosrdným a věrným nejvyšším knězem a mohl vykonat oběť usmíření za hříchy lidu.




"Párek hrdliček, nebo dvě holoubata." | Přihlásit/Vytvořit účet | 33 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Párek hrdliček, nebo dvě holoubata. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pondělí, 27. duben 2009 @ 18:05:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
patrne chce autor povedať že panenka Mária je bez hriechu...
mám za to, že bez hriechu je iba Ježiš a všetci ostatní sú potomkovia Adama, čo znamená že sú hriešny včetne panenky Márie...
sama Mária sa doznala k svojej hriešnosti, keď svojho Syna nazvala svojim Spasiteľom:
Má duše velebí Pána a můj duch jásá v Bohu, mém Spasiteli

to isté hovorí aj starý zákon...Mária ako hriešnica potrebovala priniesť obeť za svoj hriech:
,,Kněz je bude obětovat před Hospodinem a vykoná za ni obřad smíření...,,
,,Toto je zákon o ženě, která porodila chlapce nebo dívku,,...
táto obeť nemá nič spoločné s bezhriešnym Ježišom, ale s hriešnou Máriou...

Nemá-li však na jehně, vezme dvě hrdličky nebo dvě holoubata, jedno k zápalné oběti a druhé k oběti za hřích. Kněz za ni vykoná obřad smíření,...za aký hriech?: Ježiš bol bez hriechu a kedže je to zákon o žene rodičke ták ostáva len hriešna Mária

ivanp



Re: Re: Párek hrdliček, nebo dvě holoubata. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 27. duben 2009 @ 18:32:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neztrapňuj se a přečti si článek pozorně.
Rituální nečistota rodičky nemá s osobním hříchem nic společného! Tento zákon chránil zdraví rodiček, aby po nich muži nevyžadovali sex. V tomto období je to nebezpečné na infekci.

Zrovna tak je izraelská žena rituálně nečistá po dobu menstruace a to ze stejných důvodů.

I Ježíš je potomek Adamův, z rodu Davidova, jak Praví Písmo.


]


Re: Re: Re: Párek hrdliček, nebo dvě holoubata. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pondělí, 27. duben 2009 @ 18:59:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
čítam pozorne:
bohužel tento zákon má dočinenia s hriechom Márie
Nemá-li však na jehně, vezme dvě hrdličky nebo dvě holoubata, jedno k zápalné oběti a druhé k oběti za hřích s tým neurobíš nič je to obeť za hriech, Ježiš je bezhriešny, ostáva iba Mária, kedže je to zákon o žene ...aj napriek tomu že chráni ženu pred nežiadúcim sexom


,,Tento zákon chránil zdraví rodiček, aby po nich muži nevyžadovali sex.,,
Máš pravdu Mária žila sexuálnym  životom, mala viac detí ako o tom svedčí Písmo a Jozef s ňou ,,obcoval,,, rozumej mal sexuálny pomer


,,Keď sa Jozef prebudil zo sna, urobil, ako mu prikázal anjel Pánov: prijal svoju ženu,

 neobcoval s ňou, kým neporodila syna, a dal Mu meno Ježiš.,,Mt1.


kralický preklad:
24 Procítiv pak Jozef ze sna, učinil, jakož mu přikázal anděl Páně, a přijal manželku svou.

25 Ale nepoznal jí, až i porodila Syna svého prvorozeného, a nazvala jméno jeho Ježíš.


Mária potrebovala byť chránená voči nežiadúcemu sexu zákonom, ale stále platí že je hriešna s tým neurobíš nič

ivanp





]


Re: Re: Re: Re: Párek hrdliček, nebo dvě holoubata. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 27. duben 2009 @ 20:39:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Můžeš nám prozradit, o jaký Mariin hřích konkrétně se jedná? 

Mohla by být "Plná milosti", jak ji pozdravil anděl, kdyby byla zatížena hříchem?

Panna Maria nebyla ovšem vázána tímto zákonem před Bohem.
Stala se matkou působením Ducha svatého - nebyla tedy svým mateřstvím před Bohem nijak poskvrněna, naopak, ještě více posvěcena. Nicméně podrobila se Mojžíšovu zákonu, jednak z pokory a poslušnosti, jednak aby opominutím Zákona nedala pohoršení jiným, kteří ještě neznali tajemství vtělení Božího Syna.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Párek hrdliček, nebo dvě holoubata. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pondělí, 27. duben 2009 @ 21:16:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
,,Můžeš nám prozradit, o jaký Mariin hřích konkrétně se jedná?,,
prečo sa to pýtaš mňa?...čo ja s tým mám?... to že išlo o hriech je fakt, s tým nič neurobíš a je to jedno aký hriech
-------------------------------------------


,,Mohla by být "Plná milosti", jak ji pozdravil anděl, kdyby byla zatížena hříchem?,,
mohla.
napr. Štefan bol hriešny človek a bol tak isto mužom plným milosti:
Štefan však, plný viery, milosti a moci, činil veľké znamenia a zázraky medzi ľudom. Sk1...

ja som tak isto prijal od Boha plnú milosť, tiež som plný milosti...ty nie si? škoda...
--------------------------------------------
Panna Maria nebyla ovšem vázána tímto zákonem před Bohem.
ak nebola viazaná zákonom, tak prečo obetovala podľa zákona?...a ten zákon hovorí, že tá obeť (holub, hrdlička) boli prinesené za hriech

tvojim problémom je to, že RKC vyhlásila dogmu o bezhriešnosti Márie, a ty musíš veriť aj keď nemáš argument v Písme, prestaň veriť ,,neomylnej cirkvi,, a začni veriť neomylnému Slovu...možno by si chcel veriť Slovu, ale viac musíš poslúchať cirkev ako Slovo:

1.Mária bola hriešny človek ako každý ,,lebo všetci zhrešili,, (okrem Krista).

2.Mária potrebovala svojho Syna za Spasiteľa ( rozumej Záchrancu od jej hriechov) Má duše velebí Pána a můj duch jásá v Bohu, mém Spasitel

3.Mária mala s Jozefom ďalšie deti
,,Keď sa Jozef prebudil zo sna, urobil, ako mu prikázal anjel Pánov: prijal svoju ženu,
neobcoval s ňou, kým neporodila syna, a dal Mu meno Ježiš.,,Mt1.

Keď ešte hovoril k zástupom, ajhľa, Jeho matka a bratia stáli vonku a žiadali si hovoriť s Ním. I povedal Mu ktosi: Ajhľa, Tvoja matka a Tvoji bratia stoja vonku

Iného z apoštolov som nevidel, ak len nie Jakuba, brata Pánovho Gal 1...


P.S.
ale ak chceš môžeš veriť aj v to že Mária bola vzatá do neba a je spoluvykupiteľka...fantázia ,,neomylného,, učiteľského úradu cirkvi je nevyspitaťeľná

ivanp




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Párek hrdliček, nebo dvě holoubata. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 27. duben 2009 @ 22:34:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč Maria obětovala, i když Zákonem nebyla vázána, máš vysvětleno v článku. Není žádným faktem, jak tvrdíš, že by v jejím případě šlo o hřích.

Ze kterého překladu Bible čerpáš své tvrzení o Štěpánovi?

Kralická 1613 (Sk 6,5-8)
I líbila se ta řeč všemu množství. I vyvolili Štěpána, muže plného víry a Ducha svatého, .....Štěpán pak, jsa plný víry a moci, činil divy a zázraky veliké v lidu.

Nová Bible Kralická (Sk 6,5-8)
Ta řeč se tedy zalíbila celému shromáždění a vybrali Štěpána, muže plného víry a Ducha Svatého,....Štěpán, plný víry a moci, pak dělal mezi lidem veliké divy a zázraky.

Weymouth New Testament in Modem Speach
....The suggestion met with general approval, and they selected Stephen, a man full of faith and of the Holy Spirit,

Roháčkov preklad je nepřesný, onu "milost" si tam doplnil sám, v originále není.
A ľúbilo sa slovo všetkému množstvu, a vyvolili si Štefana, muža plného viery a Svätého Ducha,....A Štefan, plný viery, milosti a moci, činil veliké zázraky a divy medzi ľudom.

Takže chceš - li věřit neomylnému slovu, nejdřív si ho sežeň. Volné překlady jen matou.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Párek hrdliček, nebo dvě holoubata. (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pondělí, 27. duben 2009 @ 23:21:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ČEP, NS KMS!, dokonce co mám ruskou (polnyj blagadati) i německou (woll Gnade) Bibli, tak tam ta "milost" je. Chtělo by to nějakého řečtináře.....


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Párek hrdliček, nebo dvě holoubata. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 27. duben 2009 @ 23:50:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Slovenský katolický NV Sk 6:8 Štefan, plný milosti a sily, robil veľké divy a znamenia medzi ľudom.

Ach jo, oko, přestaň si tu Bibli předělávat k obrazu svému nebo, jak se ti to hodí! Mimochodem, proč ve svém výčtu nemáš ekumenický překlad? Štěpán byl obdařen Boží milostí a mocí a činil mezi lidem veliké divy a znamení.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Párek hrdliček, nebo dvě holoubata. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 28. duben 2009 @ 13:57:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy
Boží milostí může být obdařen kdokoli. Je ale rozdílem být plný milosti! 

Protestantské překlady Biblí si tradičně upravují znění ke svému obrazu. Já nemám zájem nikoho přemlouvat. Prostě předkládám obraz katolické víry, protože o ní víte kolikrát akorát houby a jste plni předsudků.


]


ohledně Boží milosti (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 28. duben 2009 @ 16:19:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

předložil jsem ti slovenský katolický překlad, kde je napsáno jasně plný milosti!

Víra je jen jedna. Bible nezná katolickou nebo protestantskou víru a tudíž jsou mi jedno jedna jako druhá! Prostě mne svým způsobem nezajímají. Mne zajímá toliko Ta jedna víra (Ef 4:5). Máš tedy svým způsobem pravdu - o katolické víře vím jen to, co se tu od vás katolíků dočtu, což je možná houby, ale nemáš pravdu ohledně těch předsudků. Já jen reaguji na to, co se tu od vás dočtu ve srovnání s Písmem, nikoli s předsudky, které nemám. A jestli chci být něčeho/někoho plný, pak je to plný víry, milosti a Ducha, což je možné pro každého věřící, bude-li poslušný, pokorný a milující Boha. Tož tak.

willy


]


Re: ohledně Boží milosti (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 28. duben 2009 @ 19:22:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy
Pokud tě něco zajímá, tak jen to, co ti hraje do krámu. Proč to tak není třeba v Kralické Bibli? Taky by mě zajímalo, jak zní originál.

Ano máš pravdu, i v některých katolických překladech jsem teď také dodatečně dohledal ve (Sk 6,8) Štěpán, plný milosti a síly...

Ale co to dokazuje? Že byl Štěpán bez hříchu? To přežiju! Já, když vyjdu zrovna ze zpovědní místnosti, jsem také bez hříchu.
Nikdo z vás si neuvědomuje ten rozdíl mezi pozdravením andělským před Zmrtvýchvstáním, neuvědomujete si, že od té doby Ježíš zemřel, aby smazal naše hříchy.

Že teď je už všechno jinak, člověku mohou být hříchy smazány. Že sice jsme všichni hříšní, ale nemusíme v hříchu zůstat. Pokud by toto nebyla pravda, Kristus zemřel nadarmo.

Toto místo (Sk 6,8) navazuje na (Sk 2,22)
Muži izraelští, slyšte tato slova: Ježíše Nazaretského Bůh potvrdil před vašimi zraky mocnými činy, divy a znameními, která mezi vámi skrze něho činil, jak sami víte
.

a zároveň na (J 14,12)
 
"Amen, amen, říkám vám: Kdo věří ve mne, skutky, které dělám já, bude dělat i on; a bude dělat větší skutky než tyto, neboť já jdu ke svému Otci.

Štěpán byl takovým znamením.


]


Re: Re: ohledně Boží milosti (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 28. duben 2009 @ 19:35:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

já nemám krám! Byls to ty, kdo sem vnesl "katolický" a "protestantský" náhled a rozdíl mezi nimi, tj. rozdělení. Pán Ježíš nic takového nedělal, nedělá a dělat nikdy nebude. To znamená, že to není z Ducha a pro budování Těla Kristova a tudíž to sem nepatří, leda tak snad jako adept na zlatou slzu, kdyby existovala. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: ohledně Boží milosti (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 29. duben 2009 @ 21:00:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jenže to rozdělení jsem nezavinil já, že?
A nebudeme - li o tom mluvit, co se změní?

Ohledně Pána Ježíše jsi, jako už tradičně na omylu.

(L 12,51-53)
Myslíte si, že jsem přišel přinést na zem pokoj? Říkám vám, ne pokoj, ale rozdělení.
Neboť od nynějška jich bude pět rozděleno v jednom domě: tři proti dvěma a dva proti třem.
Otec bude rozdělen proti synu a syn proti otci, matka proti dceři a dcera proti matce, tchyně proti své snaše a snacha proti své tchyni."

Willy
někdy opravdu nevím, kterého to Pána Ježíše znáš. (Nebo spíš neznáš.)



]


Re: Re: Re: Re: ohledně Boží milosti (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 29. duben 2009 @ 22:09:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

tuhle reakci jsem čekal a jenom dosvědčuje, že Písmo ani Pána Ježíše a Jeho moc neznáš ty, takže to trochu osvětlím, co tím měl Pán Ježíš na mysli. Budu trochu parafrázovat a vykládat zároveň: tři (nevěřící) proti dvěma (veřícím) a dva (nevěřící) proti třem (veřícím). Otec (nevěřící) bude rozdělen proti (věřícímu) synu a syn (nevěřící) proti (veřícímu) otci, (nevěřící) matka proti (věřící) dceři a (nevěřící) dcera proti (věřící) matce, ...

Podle toho tedy, cos napsal, vím, že neznáš Toho Pána Ježíše, kterého znám já!! Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: ohledně Boží milosti (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 30. duben 2009 @ 08:29:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy
a kdo všechno se počítal mezil věřící za časů Pána Ježíše??

Připomenu tvá slova, protože vidím, že máš krátkou paměť:

"Byls to ty, kdo sem vnesl "katolický" a "protestantský" náhled a rozdíl mezi nimi, tj. rozdělení. Pán Ježíš nic takového nedělal, nedělá a dělat nikdy nebude."...

Pán Ježíš taky vnášel farizejský a svůj náhled a rozdíl mezi nimi, tj. rozdělení.

(Mt 23,23-34)
Běda vám, zákoníci a farizeové, vy pokrytci, že dáváte desátky z máty, z kopru a z kmínu, ale opustili jste závažnější věci ze Zákona - právo, milosrdenství a víru. Tyto věci jste měli dělat a tamty neopouštět.
Slepí vůdcové, cedíte komára, ale velblouda polykáte.
Běda vám, zákoníci a farizeové, vy pokrytci, že zvenčí čistíte kalich a mísu, ale ty jsou zevnitř plné zlodějství a neřesti.
Farizeji, ty slepče, vyčisti nejdříve vnitřek kalicha a mísy, aby mohly být čisté i zvenčí.
Běda vám, zákoníci a farizeové, vy pokrytci, protože se podobáte obíleným hrobům, které zvenčí vypadají opravdu krásně, ale uvnitř jsou plné mrtvých kostí a veškeré nečistoty.
Tak se i vy zvenčí zdáte lidem opravdu spravedliví, ale uvnitř jste plní pokrytectví a nepravosti.
Běda vám, zákoníci a farizeové, vy pokrytci, že stavíte hroby prorokům, ozdobujete náhrobky spravedlivých
a říkáte: 'Kdybychom žili za dnů našich otců, neúčastnili bychom se s nimi prolévání krve proroků.'
Tím svědčíte sami proti sobě, že jste synové těch, kdo vraždili proroky.
Naplňte tedy míru svých otců!
Vy hadi, plemeno zmijí, jak byste unikli odsouzení do pekla?
Pohleďte, já k vám proto posílám proroky, mudrce a učitele Písma, a vy některé z nich zabijete a ukřižujete, a některé z nich budete bičovat ve svých shromážděních a budete je pronásledovat od města k městu,



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Párek hrdliček, nebo dvě holoubata. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Úterý, 28. duben 2009 @ 01:32:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Píše se tam o něm, že je "plný charis a síly" - u charis jde o naprosto stejný základ jako u Marie, kde jde o charitoó. V čem vidíš ten podstatný rozdíl? Ve vašem textu najdeš "Stephanus autem plenus gratia ..."


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Párek hrdliček, nebo dvě holoubata. (Skóre: 1)
Vložil: herrkarl v Pondělí, 25. květen 2009 @ 11:32:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jenže je otázkou, jestli slovo "bratr" opravdu označuje člověka, který má stejné rodiče. V původním kontextu se jednalo spíše o příbuzného vůbec. Slova označující příbuzné mají totiž jiné rozsahy v závislosti na dané kultuře. Ve staré češtině bylo například mnohem důležitější, jestli dané osoba patří do stejného rodu jako mluvčí, nebo do jiného (otcův bratr = uj, matčin bratr = strýc, jejich sestra = teta, stejně patřila do úplně jiné rodiny (po svatbě), samostatné slovo pro neprovdanou sestru = zelva atp., naproti tomu, jestli dotyčný byl synem syna nebo bratra bylo jedno; v hebrejštině syn = prostě potomek, často vnuk), což je v moderním jazyce naprosto irelevantní (oproti třeba srbochorvatštině), ten zdůrazňuje rodovou posloupnost (předek-potomek nebo boční linie), příslušnost ke generaci (starší-stejná-mladší, bylo i dříve).
Připomínám to zde i přesto, že sám osobně nic proti skutečným Ježíšovým sourozencům nic nenamítám. Možná je měl, možná také ne.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Párek hrdliček, nebo dvě holoubata. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Úterý, 28. duben 2009 @ 01:23:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Oko. Kde máš v pozdravení "plná milosti"? Jesti myslíš Lk 1,28, pak zapomeň na "gratia plena" z Vulgaty a podívej se, co se tam opravdu píše. Kecharitómenos je tvar slovesa charitoó (viz Ef 1,6!). Kraličtí překládají "milostí obdařená", ekumenka pak "milostí zahrnutá". Např. NIV pak "you, who are highly favoured" (doslovnější by zřejmě bylo have been favoured) No schválně se na to podívej sám;-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Párek hrdliček, nebo dvě holoubata. (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Čtvrtek, 30. duben 2009 @ 07:55:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobré ráno, milý Oko.
SSNS má nějakou otázku a já jsem zvědavý jak to dopadne. Ty umíš řecky ? Není tam náhodou "omilostněná"?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Párek hrdliček, nebo dvě holoubata. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 30. duben 2009 @ 08:31:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lu
už jsem podobně odpověděl Willymu:

Taky by mě zajímalo, jak zní originál.

Ano máš pravdu, i v některých katolických překladech jsem teď také dodatečně dohledal ve (Sk 6,8) Štěpán, plný milosti a síly...

Ale co to dokazuje? Že byl Štěpán bez hříchu? To přežiju! Já, když vyjdu zrovna ze zpovědní místnosti, jsem také bez hříchu.
Nikdo z vás si neuvědomuje ten rozdíl mezi pozdravením andělským před Zmrtvýchvstáním, neuvědomujete si, že od té doby Ježíš zemřel, aby smazal naše hříchy.

Že teď je už všechno jinak, člověku mohou být hříchy smazány. Že sice jsme všichni hříšní, ale nemusíme v hříchu zůstat. Pokud by toto nebyla pravda, Kristus zemřel nadarmo.

Toto místo (Sk 6,8) navazuje na (Sk 2,22)
Muži izraelští, slyšte tato slova: Ježíše Nazaretského Bůh potvrdil před vašimi zraky mocnými činy, divy a znameními, která mezi vámi skrze něho činil, jak sami víte
.

a zároveň na (J 14,12)
 
"Amen, amen, říkám vám: Kdo věří ve mne, skutky, které dělám já, bude dělat i on; a bude dělat větší skutky než tyto, neboť já jdu ke svému Otci.

Štěpán byl takovým znamením.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Párek hrdliček, nebo dvě holoubata. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Čtvrtek, 30. duben 2009 @ 15:50:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, ten problém je trochu jinde. Výše jsem ti ke Štěpánovi napsal:>>Píše se tam o něm, že je "plný charis a síly" - u charis jde o naprosto stejný základ jako u Marie, kde jde o charitoó. V čem vidíš ten podstatný rozdíl? Ve vašem textu najdeš "Stephanus autem plenus gratia ..."<<

O Marii se nepíše, že byla charis plná, ale že byla omilostněná. A "být požehnaná nade všechny ženy na zemi" je obrat, který ve své Bibli najdeš i o Júdit (13,18 [22]). Zkus mi tedy prosím vysvětlit, proč bychom kecharitómenos měli překládat jako gratia plenus (milosti plný) a jak z toho plyne, že dotyčný je bez hříchu. Znovu tě odkazuji na Ef 1,6! To bylo napsáno až po zmrtvýchvstání, ale nemá to nic společného s bezhříšností.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Párek hrdliček, nebo dvě holoubata. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 06. květen 2009 @ 21:59:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ef 1,6
ke chvále slávy své milosti, kterou nás poctil v Tom milovaném.

Uniká mi souvislost.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Párek hrdliček, nebo dvě holoubata. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Čtvrtek, 07. květen 2009 @ 17:54:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podívej se do řeřtiny, Oko. My všichni jsme byli poctěni stejnou milostí (stejné sloveso) jako Marie.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Párek hrdliček, nebo dvě holoubata. (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Úterý, 28. duben 2009 @ 10:26:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Docela by mě zajímalo, jakou řečí Gabriel s Marií mluvil. Latinsky, řecky, hebrejsky (snad 'Shalom leChaim, Mirjam', pokoj tvému životu?) a nebo aramejsky? A co jí opravdu říkal?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Párek hrdliček, nebo dvě holoubata. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Čtvrtek, 30. duben 2009 @ 15:55:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Museli bychom spekulovat. Ale celkem jistě bych vyloučil latinu. Považuji za pravděpodobné, že aspoň trochu uměla řecky (minimálně tak, jak naše babičky šprechtily za protektorátu), ale asi bych se přiklonil k aramejštině.


]


Re: Re: Re: Re: Párek hrdliček, nebo dvě holoubata. (Skóre: 1)
Vložil: herrkarl v Pondělí, 25. květen 2009 @ 11:15:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co se týče odrazování od sexu:
Tady přece nejde o jeden každý konkrétní příklad, zákon byl vydán s obecnou platností a týká se Marie a třeba i matek pohrobků, svůj úkol plní v obecné rovině bez ohledu na to, jestli je třeba tento zákon danému člověku dávat.
Zákony přece platí i pro ty, kdo je nechtějí porušovat nebo je porušovat nemohou (z jakéhokoli důvodu).



]


Re: Párek hrdliček, nebo dvě holoubata. (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pondělí, 27. duben 2009 @ 18:59:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co takhle nechat to na Někom Vyšším, jestli Panenka Maria byla či nebyla bez hříchu.



Re: Re: Párek hrdliček, nebo dvě holoubata. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pondělí, 27. duben 2009 @ 21:18:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
to by už bolo neskoro:
ak je bezhriešna, tak som o veľa prišiel
ak je hriešna o nič som v živote neprišiel

ivanp


]


Re: Párek hrdliček, nebo dvě holoubata. (Skóre: 1)
Vložil: nula v Úterý, 28. duben 2009 @ 08:33:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Když bude od svého výtoku uzdravena, napočítá ještě sedm dní a potom bude čistá--
typicky scestné myšlení plynoucí z neznalosti,jakoby menstruační cyklus byla nějaká nemoc 

 
--Stala se matkou působením Ducha svatého - nebyla tedy svým mateřstvím před Bohem nijak poskvrněna--
1) Od kdy je přirozená menstruace  poskvrnou?
2) I jako panna snad měla menstruaci? Měla vůbec vaječníky?


--S očistnou obětí se spojovalo i představování dítěte Hospodinu --

do určité historické doby se zřejmě rituálně podřízlo případně tzv. provedlo ohněm
 
Dětské oběti a Bible

http://www.myty.info/view.php?cisloclanku=2007050001



Re: Re: Párek hrdliček, nebo dvě holoubata. (Skóre: 1)
Vložil: herrkarl v Pondělí, 25. květen 2009 @ 11:08:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ad 1) Menstruace je poskvrnou zřejmě proto, že je výbornou příležitostí, jak dostat nějakou nemoc (zvlášť když se moc nedodržuje hygiena).
Takže sama nemocí není, ale je predisposicí pro ni.


]


Mariin hřích proti Duchu svatému (Skóre: 1)
Vložil: xb v Úterý, 28. duben 2009 @ 09:44:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vešel do domu a opět shromáždil zástup, takže nemohli ani chleba pojíst. Když to uslyšeli jeho příbuzní, přišli, aby se ho zmocnili; říkali totiž, že se pomátl. (vsuvka o Ježíšově domnělé posedlosti/pomatenosti) Tu přišla jeho matka a jeho bratři. Stáli venku a vzkázali mu, aby k nim přišel. Kolem něho seděl zástup; řekli mu: "Hle, tvoje matka a tvoji bratři jsou venku a hledají tě." Odpověděl jim: "Kdo je má matka a moji bratři?" Rozhlédl se po těch, kteří seděli v kruhu kolem něho, a řekl: "Hle, moje matka a moji bratři! Kdo činí vůli Boží, to je můj bratr, má sestra i matka." (Marek 3,20-35)

Maria byla mezi příbuznými, kteří se chtěli Ježíše zmocnit jako pomateného. Jiné vysvětlení textu, který se dochoval roztržený v Markově evangeliu, by bylo násilné. Synoptikům, kteří začali psát o Ježíšově početí, už tato skutečnost překážela, proto inkriminovanou pasáž z Marka převzali selektivně. Na chronologii evangelií můžeme pozorovat postupné vzdalování se historické realitě v zájmu dobře míněné rodící se křesťanské teologie.

Církev učí, že se Maria nedopustila žádného hříchu, a přitom z nejstarší evangelijní vrstvy vychází, že se dopustila rovnou "rouhání proti Duchu svatému" a je "vinna věčným hříchem" (Marek 3,29). Bůh má smysl pro humor :-)

Dívám se na to a na Marii velmi pozitivně. Vnímám jako radostnou zvěst, že se může těšit takové úctě člověk, který v jednu dobu svým způsobem stál na straně těch, kteří Ježíše vyprovokovali k výroku o věčném hříchu. Ostatně Matouš v Ježíšově rodokmenu záměrně zdůrazňuje problematické ženy.




Re: Mariin hřích proti Duchu svatému (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Úterý, 28. duben 2009 @ 10:09:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
hele, xb, vždyť žádnou skutečnou chronologii evangelií neznáš.

Posloupnost je takováhle: - nejprve byla idea o tom, že děje v evangeliích popisované jsou daleko od reality.
                                     - potom bylo pozorování, jak se evangelia od reality vzdalovala v zájmu rodícíse teologie
                                     - nakonec se narodila příslušná chronologie.

Protože vím aspoň povrchně něco o tom, jak se objevuje například filiace středověkých legend, vím taky, že tyto příslušné metody nelze pro evangelia použít. Filiace evangelií, jak se učí na universitách, je stejně hypotetická, jako je datum Kristova narození. V tomto případě není určena staršími svátky, ale osvícenskou ideologií. Vzhledem k tomu, že o skutečné chronologii nemáme ani ponětí, nelze tu vyučovanou spolehlivě vyvrátit.


]


Re: Mariin hřích proti Duchu svatému (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 06. únor 2012 @ 10:03:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Apage satanas.


]


Stránka vygenerována za: 0.33 sekundy